abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 november 2004 @ 18:53:54 #1
24188 Belana
kloon van belana
pi_23451472
vervolg van Het grote kleine babytjes topic # 34

20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
26 maart 2004: Ilse, dochter van ezzi
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
19 april 2004: Junah Ileah, dochter van Tan
17 mei 2004: Faith Cathryn, dochter van Psyche2003 (papa)
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
02 juli 2004: Ronja, dochter van RRRobert (papa)
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
04 juli 2004: Steijn, zoon van dolfg (papa)
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
15 juli 2004: Giulia Elisabetta, dochter van BubbleBabe
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
6 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Little-Angel
12 augustus 2004: Djulian, zoon van Anitra
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
6 september 2004: Thijs, zoon van Bar_en_Mar
11 september 2004: Danyel Yohanan, zoon van phluphy
18 september 2004: Lucas Jan, zoon van piglet
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
22 september 2004: Peter Gert, zoon van Reanimatie.com
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's

Ach, al dat gedoe over dingen die niet mogen... net wat luchtbel zegt: is het dan beter om alles tegen te houden? Ik weet trouwens ook niet wanneer precies alles "moet" kunnen hoor poemojn, maar het komt op mij heel snel over Liam schijnt ook vrij snel te zijn met kruipen en rondjes lopen in de box, magoe, hij zal dan wel weer ergens anders langzaam mee zijn denk ik dan
Ik vind Dylan er ook wel rete stoer uit zien! En Morris dan in zijn stoel!
Prachtig he die tripp trapps! Wij hebben er ook 1 en ik vind hem helemaal top! Met hetzelfde kussentje

[ Bericht 12% gewijzigd door Karin op 24-11-2004 20:19:54 ]
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 20 november 2004 @ 19:29:04 #2
103793 kozakken
Living the life
pi_23452409
Jonne zit in een moizi. Ook verstelbaar en net zo belachelijjk duur als de tripp trapp. Die hadden we eerst ook willen hebben, maar de rug van de moizi is een stukje hoger.

jufmodus aan:De reden waarom kinderen vaak nog niet mogen lopen of al zitten is vanwege het aangroeien van het kraakbeen. Dat gaat nog niet zo snel, waardoor de botten nog veel minder stabiel zijn.
pi_23453679
Snoopy thanks voor de link!!!

Ik heb vanmiddag met Djulian gespeeld in het ledikant en hij vond het leuk. Ik gaf hem de speen en hij spuugde hem zover mogelijk weg zodat ik hem weer van de grond af kon rapen We proberen het vanavond gewoon nog een keer.
pi_23453706
Ik ga ook altijd maar een beetje af op eigen logica: als een kind wil stappen of staan (wooooeeeiii wat een stoere foto's!!) Dan mooi toch? Ik ben in principe tegen forceren, een kind kan redelijk zijn eigen koers volgen lijkt me. En dat je dan als ouder niet moet doorslaan en het kind voortdurend hetzelfde moet laten doen, sja. Zo is mijn Daniëlle een echte luilak heeft ze van haar moeder. Ze kan omrollen, ze kan al een beetje kruipen. Als het echt echt moet dan doet ze het..maar ze vindt zelf liggen ook wel fijn, dus sja >
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_23453973
Ik zie net pas de foto's van het staan van Myrthe goed hoor!!! Djen wou ook altijd staan en dat liet ik ook toe. Met Djulian die ook wil staan op schoot doe ik het liever even niet ivm zijn heupen.
En Morris wat zit jij wijs in die stoel
pi_23454213
toch zijn die waarschuwingen over je kind niet te vroeg (veel) laten zitten enzo er niet voor niks, zoals kozakken ook al zegt. maar als ze het zelf kunnen is het alweer een wat ander verhaal. grappig zeg die staande Myrthe! superstoer! Piet zette zich op schoot ook al vanaf heel klein af met z'n benen, maar met echt goed blijven staan was hij veel later hoor, al weet ik niet eens meer precies wanneer hij dat kon.
Cato, Piet is ook vrij lui aangelegd. (dubbel erfelijk belast, ahum. ) en bovendien niet echt handig op motorisch vlak: hij heeft bijvoorbeeld nog altijd moeite met het zelf gaan zitten vanuit lig-stand! hij kan het inmiddels op zich wel maar komt niet altijd op het idee hoe het ook weer ging. en dan is 't natuurlijk veel makkelijker om te wachten tot iemand je even helpt met overeind komen. bovendien is hij vreselijk voorzichtig, hij heeft er een enorme hekel aan om te vallen. dus hij wil pas dingen doen als hij er echt zeker van is dat het gaat lukken... de laatste dagen probeert hij eindelijk weer es wat moeilijker dingen uit, zoals helemaal om de bank heen lopen terwijl de rugleuning eigenlijk te weinig houvast biedt, en om de (draaiende) bureaustoel heen lopen. [edit] oops dit laatste hoort misschien meer in het dreumestopic thuis.[/edit]
pi_23454322
We dwingen haar ook niet om op haar rug te liggen als ze dat niet wil maar als ze er voor in de stemming is maak ik daar wel gebruik van. In elk geval prettig dat er meer kinderen zijn die steeds willen staan (ik begreep net van mijn tante die gastouder is dat ze er wel vrij vroeg mee is).

Dat lopen van Dylan ziet er leuk uit. En die kinderstoel van Morris is echt mooi!
Die Moizi-kinderstoel ziet er ook goed uit maar is die dan in NL te koop? Ik zie dat je de link van een Duitse site haalt, Kozakken.

/edit
Voorzichtigheid klinkt als een nuttige eigenschap Bixister. Kan later nog handig zijn, op vakantie met bergen en afgronden enzo.

[ Bericht 15% gewijzigd door poemojn op 20-11-2004 21:00:37 ]
pi_23454449
poemojn, hij is wel in NL te koop volgens mij want ik zag dat die Moizi-meubelen in Diepenheim (Overijssel) gemaakt worden.
pi_23454537
Kan Piet al zelf de trap op en af? Lijkt me erg handig voor je als 'Gerrie' er is. En met een dikke buik ook handig natuurlijk.

Bedankt, Bix, ik zal de stoel onthouden voor als wij op zoek gaan naar een kinderstoel. Ik weet nog niet wat voor een wij willen, op zich kunnen we ook Airmiles inruilen voor een kinderstoel zag ik dus we moeten alles nog even bekijken. Maar deze heeft ook een blad en dat lijkt me ook wel handig (vgl met de Tripp Trapp).
pi_23454635
nee joh, hij kan nog niet eens 'los' lopen. wel aan 1 handje, maar de treden zijn daarvoor te hoog. het tillen valt me nog best mee, al zit ie al aan de 12 kg. we zien het wel, ik ben in ieder geval druk bezig met het zoeken naar een goede (tweedehands) duo-wagen.

bij trip-traps kun je geloof ik ook een blad kopen.
  zaterdag 20 november 2004 @ 21:11:18 #11
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23454777
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 20:49 schreef bixister het volgende:
toch zijn die waarschuwingen over je kind niet te vroeg (veel) laten zitten enzo er niet voor niks, zoals kozakken ook al zegt. maar als ze het zelf kunnen is het alweer een wat ander verhaal.
Jep daar zit zeker een verschil in. Een kind in een stoel neerzetten en te lang laten zitten is gewoon slecht voor het ruggetje, staat niet voor niets op de stoel. Zelfde voor te lang in loopstoeltjes rond laten rollopen.

Maar een kind dat zich op je schoot continu gaat optrekken, in de oude houding terug wringen is ook niet goed. Ik stimuleer eigenlijk niks. Laat haar d'r gang gaan en bied m'n handen aan als ze er aan omhoog wil enzo, maar voor de rest niks. Nu gaat alles nog van zelf, de rest van d'r leven moet ik d'r ws nog leren dingen te oefenen als ze op mij lijkt
pi_23454992
zo deden wij dat ook hoor luchtbel, lijkt me ook prima.
  zaterdag 20 november 2004 @ 21:26:54 #13
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23455167
Oh als jij het ook zo deed dan zal het iddd wel prima zijn

Ff onbeschofte vraag, maar hoe sparen jullie voor jullie babietjes (hoort deze vraag hier) Ik heb 2 rekeningen voor Jolie. 1 Gewone rekening waar ik iedere maand wat op zet, om te sparen voor dingen in de 'nabije' toekomst. Zodat ik zeker weet dat er geld is als ze op zwemles moet of zoiets, of om d'r verjaardag te vieren (als daar gewoon geen geld voor is) en een spaarreking, waar ik iedere maand iets op zet en Jolies opa en oma ook iets (voor 'later' studeren ofzo...) Soms maak ik me gewoon zorgen dat er 'later' niet genoeg geld is voor dingen voor haar, hoe doen jullie dat?
pi_23455422
je bent wat dat betreft een stuk verantwoordelijker dan ikke Luchtbel. Wij hebben (nog) geen rekeningen voor Djulian. Dat komt omdat het hier financieel momenteel een ramp is. Wel denk ik dat de bonnen die we nu hebben voor zijn voeding straks op een rekening zetten, want we moeten er iig aan gaan denken. Petje af voor jou hoor luchtbel!!!
pi_23455738
Wij sparen daar niet apart voor. Tot ze 18 is is geld op een spaarrekening van de minderjarige voor zover ik weet toch het vermogen vd ouders, en daarna kan je kind er mee doen wat-ie wil. Wij hebben nu alleen een eigen spaarrek. en tzt zien we wel wat dan de beste manier is (stel dat ze aan de drugs raakt dan hoeft dat niet van spaargeld wat wij nu opzij zetten voor studie oid ). Tot ze 21 is zijn wij toch financieel verantwoordelijk als ze studeert, tenzij de wet verandert, dus dat komt wel goed.
pi_23455745
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 21:26 schreef Luchtbel het volgende:
Oh als jij het ook zo deed :') dan zal het iddd wel prima zijn

wij sparen nog niet gericht voor Piet, dus nee, zo prima doen wij alles niet hoor. maar het zit er momenteel niet zo in dus dat komt over een tijdje wel. we hebben wel een eigen spaarrekening. daar kunnen we tzt wel wat van overhevelen misschien.
  zaterdag 20 november 2004 @ 22:15:19 #17
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23456385
Ik heb wel een spaarreking voor d'r waar ze later nooit bij kan hoor Ik wil gewoon liever die dingen een beetje gescheiden houden. Zo heb ik nu ook gewoon het geld wat we per maand gebruiken, bepaald bedrag voor spullen voor Jolie, bepaald bedrag voor mij.
Maar ik denk dat ik me een beetje bang heb laten maken, kreeg vandaag een folder van de een of andere bank die me een spaarsysteem wou aan smeren in de hand en ben er in gaan lezen....
  Licht Ontvlambaar zaterdag 20 november 2004 @ 22:21:21 #18
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_23456526
Toevallig die van Spaarbeleg? Die heb ik ook gehad vandaag en meteen bij het oud papier gegooid. Gewoon doen zoals je nu doet Luchtbellie, je ziet, je bent op dit moment de meest verantwoordelijke ouder die hier rondhangt
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 20 november 2004 @ 22:35:15 #19
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_23456954
Hier komt ook nog helemaal niets van sparen terecht, ben blij dat we iets geld op de bank hebben mocht er onverwacht iets kapot gaan.
Heb er wel over na zitten denken en van dat denk ik dat we ooooooooiiiiit bij de rabobank terecht gaan komen. Wel heel moeilijk hoor LB ze hebben allemaal zulke mooie "aanbiedingen" en zoiets als een spaarbeleg wil goed geld aan je verdienen, banken ook wel hoor daar niet van maar je krijgt geen strafkortingen ofzo

Was al "blij" dat we iemand aan de deur hebben gehad ivm een overlijdingspolis had ik toch nooit bij nagedacht terwijl ik er zelf ook 1 heb van mijn ouders . Same als een ziekenfondsverzekering totdat ze me belden of ze een polisnummer had en ik dacht waar heb je het over
  zaterdag 20 november 2004 @ 22:35:28 #20
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23456962
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 22:21 schreef Sjeen het volgende:
Toevallig die van Spaarbeleg? Die heb ik ook gehad vandaag en meteen bij het oud papier gegooid. Gewoon doen zoals je nu doet Luchtbellie, je ziet, je bent op dit moment de meest verantwoordelijke ouder die hier rondhangt
Betrapt maar ik heb hem ook weggedaan hoor.
Maar ik laat me echt intimideren door alle bedragen enzo die er in staan en dan raak ik een beetje in paniek want uiteraard wil ik alleen maar het allerallerbeste voor Jolietje
  zaterdag 20 november 2004 @ 22:41:22 #21
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_23457141
Poemojn, ik heb een tijdje geleden iets van het merk lego gekocht met een spiegeltje erin, er zit een vlindertje (bijtdingetje) bij, erg gekleurd en je kunt hem heel makkelijk neer zetten zodat ze zich goed kan bekijken. Heb het gekocht bij de action en Zoë is er helemaal wild van.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 20 november 2004 @ 22:49:11 #22
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_23457378
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 22:35 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Betrapt maar ik heb hem ook weggedaan hoor.
Maar ik laat me echt intimideren door alle bedragen enzo die er in staan en dan raak ik een beetje in paniek want uiteraard wil ik alleen maar het allerallerbeste voor Jolietje
Ik ken dat gevoel wel hoor, ik heb dat ook wel als ik zie hoe de buren er een perfect geregeld huishouden op na weten te houden. Maar dan spreek ik de andere buren en die zijn net zo'n lekker zooitje ongeregeld als wij En die kinderen zijn ook volmaakt gelukkig

Ow enne als ik Jolietje zo zie, dan denk ik dat ze echt niks tekort komt. Die krijgt alle liefde en zorg die ze nodig heeft
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_23457618
Bedankt voor de tip Rottdog, ik zal onthouden dat de Action ook babyspul verkoopt. Maar een spiegeltje heb ik vandaag al bij Prenatal gekocht.

Ook zoiets leuks zijn overlijdensrisicoverzekeringen die geld uitkeren aan je nabestaanden als je overlijdt. Soms wordt dat wel aan partner maar niet aan kind uitgekeerd (heb je dus nog niets aan als je overlijdt en baby blijft alleen achter), en vrijwel nooit mag geld uit de erfenis gebruikt worden voor de opvoeding van het kind (regelt de rechter dacht ik). Je hebt daarom weer speciale verzekeringen die bij overlijden vd ouders geld uitkeren aan degene die het kind opvoedt, maandelijks, maar erg veel is dat niet, en bovendien krijgt degene die het kind dan verzorgt al een uitkering van het rijk maar dat staat natuurlijk weer niet in de folders.
  zaterdag 20 november 2004 @ 22:59:31 #24
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23457655
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 22:49 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik ken dat gevoel wel hoor, ik heb dat ook wel als ik zie hoe de buren er een perfect geregeld huishouden op na weten te houden. Maar dan spreek ik de andere buren en die zijn net zo'n lekker zooitje ongeregeld als wij En die kinderen zijn ook volmaakt gelukkig

Ow enne als ik Jolietje zo zie, dan denk ik dat ze echt niks tekort komt. Die krijgt alle liefde en zorg die ze nodig heeft
Ja maar ja Sjeen hoe moet dat nou als Jolie aan d'r derde studie wil beginnen op d'r 18de omdat ze de weg kwijt is nadat ze een succesvolle carriere had als paardrijdster maar dreigde in de goot te belanden toen haar paard z'n rug brak en ze er nooit meer op kon rijden. Al die jaren in geinversteerd en dan gebeurd je dat. Dan voor het derde jaar in therapie (tegen die tijd krijgen we vast niets meer vergoed) tijdens de zoektocht naar haar nieuwe ik maakt ze twee verkeerde studiekeuzes, heeft ze een heel jaar sabbatical ingelast en op kosten van haar moeder tussen twee palmbomen gehangen. En dan besluit ze nog een nieuwe studie te willen proberen. Hoe moet ik dat dan toch betalen
pi_23457812
Luchtbel laat je niet gek maken joh, je hebt al 2 (!) spaarrekeningen voor Jolietje, dat is toch al super ! Je kunt toch niet meer sparen dan je kunt missen, wat voor soort rekening je ook neemt en wat voor soort enge verhalen je hoort over dure studies. Nu heb je het financieel al hartstikke krap, dus ga nou niet helemaal krom liggen om te sparen voor láter. Tegen die tijd heb je een goede baan en kun je het veel beter missen. Nu wat apart zetten voor verjaardagen en sint en zwemles is natuurlijk super, maar echt veel meer dan dat kun je nu gewoon niet doen, Jolietje is niet zomaar opeens 18 jaar hoor, daar heb je nog heeeeel veel tijd voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')