Maar toch zie je wel regelmatigheden in winters en dat ze geclusterd zijn... En dit zou ook nog verband hebben met de zonne actviteit maar heb nog nooit iets naast elkaar gezien om te vergelijken.quote:Op zondag 28 november 2004 18:08 schreef Againzender het volgende:
[..]
Tja, je weet het niet..... ik probeer ook wel eens wat regelmatigheden te zoeken, maar het lijkt allemaal puur toeval te zijn.
Van 1963 tot 1985 kwam er maar geen Elfstedentocht. Zelfs in 79 lukte het niet. En toen in 85 en 86 hadden we opeens twee tochten achter elkaar. En 87 was ook behoorlijk koud.
Het is nog geeneens december. In december 1996 vertrok ik met stortregens en temperaturen boven de 10 graden naar Frankrijk. Ik kwam terug op de dag dat er een elfstedentocht verreden werd..... het weer kan raar omslaan. En dat maakt het ook zo leuk eigenlijk
Ik zou zeggen dat het vleesch nog visch soepkippen weer is, met amper stroming boven ons hoofd en mist, dan wel motregen bij normale temperaturen. Boven scandinavie weliswaar een zwak hogedrukgebied maar dit zorgt in dit geval niet voor winters weer. Eventueel kans op wat stralingsvorst tijdens opklaringen 's nachts in het binnenland. In principe dus doodgewoon begin-decemberweer. Winterinvallen kwamen in strenge winters uit het verleden vaak ook niet zo vroeg voor, vaak sukkelde het maar een beetje door tot eind december.quote:Op zondag 28 november 2004 18:08 schreef drelletje het volgende:
[afbeelding] Deze bijv.
Daarom, veel winterliefhebbers willen alles veel te snel. Natuurlijk is elk beetje winter meegenomen, maar er zijn weinig strenge winters uit het verleden die eind november al van start gingen. Vaak bleef het weer wat aanmodderen tot diep in december om vervolgens op militante wijze toe te slaan. Voor mij mag het best nog een paar weken grijs en zacht zijn, maar daarna moet het wel los!quote:Op zondag 28 november 2004 18:08 schreef Againzender het volgende:
[..]
Tja, je weet het niet..... ik probeer ook wel eens wat regelmatigheden te zoeken, maar het lijkt allemaal puur toeval te zijn.
Van 1963 tot 1985 kwam er maar geen Elfstedentocht. Zelfs in 79 lukte het niet. En toen in 85 en 86 hadden we opeens twee tochten achter elkaar. En 87 was ook behoorlijk koud.
Het is nog geeneens december. In december 1996 vertrok ik met stortregens en temperaturen boven de 10 graden naar Frankrijk. Ik kwam terug op de dag dat er een elfstedentocht verreden werd..... het weer kan raar omslaan. En dat maakt het ook zo leuk eigenlijk
Ik geloof dat 1963 zich al heel vroeg aankondigde, in november (mam, ik weet dat je meeleest, corrigeer me maarquote:Op zondag 28 november 2004 18:25 schreef nozem het volgende:
[..]
Daarom, veel winterliefhebbers willen alles veel te snel. Natuurlijk is elk beetje winter meegenomen, maar er zijn weinig strenge winters uit het verleden die eind november al van start gingen. Vaak bleef het weer wat aanmodderen tot diep in december om vervolgens op militante wijze toe te slaan. Voor mij mag het best nog een paar weken grijs en zacht zijn, maar daarna moet het wel los!
Ik kijk er niet eens naar nu... Krijg anders winter gekheid...quote:Op maandag 29 november 2004 12:20 schreef Joralf het volgende:
Samenvatting pluim: Vrij saai weer, +/- 6 graden overdag, 3 graden 's nachts. Bewolkt, af en toe wat motregen en weinig wind.
quote:Op maandag 29 november 2004 14:38 schreef -Mk- het volgende:
En toen was het in Finland alweer donker
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |