Met het land wel ja, maar niet met het type voetbal, en daar gaat het om. België speelt altijd zo vreselijk verdedigend voetbal, bijna te triest voor woorden. Zo akelig lelijk voetbal hoort niet thuis op een WK. Ze winnen dan ook zelden op een WK, ze zorgen er vooral voor dat andere ploegen juist NIET kunnen winnen. Dan noem ik geen voetbal. Bij voetbal moet je er alles aan doen om te winnen en je moet er NIET alles aan doen om niet te verliezen (als je begrijpt wat ik bedoel), want dan kom je er niet, dan speel je 3 keer gelijk in de groepsfase en met 3 punten lig je er meestal toch wel uit.quote:Op zondag 5 juni 2005 23:23 schreef Suijk het volgende:
Ik zou het wel jammer vinden als België er niet bij is. Heb ik toch meer mee dan met Servië ofzo.
inderdaad, ronduit schandalig was dat, Weber die echt getorpedeerd wordt door Thomas Helmer, duidelijk rood en penalty, maar gaf gewoon niks ... Dat is erg, want tegen Brazilie keurt die Jamaicaan dan ook nog die goal van Wilmots onterecht af. Dat is moeilijk te verteren, zulke onrechtvaardige beslissingen (meestal ih voordeel vd grote landen). Maar je hebt wel gelijk, belgie kan het spel zelf niet maken, als ze uit de underdogrol kunnen starten zijn ze het gevaarlijkst.quote:Op zondag 5 juni 2005 23:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
En dan eigenlijk in de volgende ronde onterecht ( de befaamde "Rotlisberger" (scheids die omgekocht was) match met oa de niet gefloten moordaanslag op Weber) verloren van Duitsland.
België speelt hoe dan ook altijd al beter als we zelf het spel niet hoeven te maken ...
vind dit wel een beetje gebaseerd op vooroordelen. Belgie heeft inderdaad generaties gehad die verdedigend spelen (maar moet je niet roeien met de riemen die je hebt ?) maar ook generaties die mooi aanvallend voetbal brengen (de generatie tussen 1982 en 1990). Op het wk 90 speelde belgie wellicht het beste voetbal vh tornooi zelfs. Maar de laatste 10 jaar zeg maar, is er gewoon veel minder kwaliteit en dan gaat men uit van een goede stevige organisatie. Probleem is dat belgie zelf het spel niet kan maken, dus verkiest men niet geheel onterecht voor de goede organisatie, en werkvoetbal. Zelf vind ik Spanje juist heel erg zwak in deze groep ook. Als je met zulke spelers, dergelijk matig voetbal brengt, vind ik eigenlijk nog triestiger .quote:Op zondag 5 juni 2005 23:52 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Met het land wel ja, maar niet met het type voetbal, en daar gaat het om. België speelt altijd zo vreselijk verdedigend voetbal, bijna te triest voor woorden. Zo akelig lelijk voetbal hoort niet thuis op een WK. Ze winnen dan ook zelden op een WK, ze zorgen er vooral voor dat andere ploegen juist NIET kunnen winnen. Dan noem ik geen voetbal. Bij voetbal moet je er alles aan doen om te winnen en je moet er NIET alles aan doen om niet te verliezen (als je begrijpt wat ik bedoel), want dan kom je er niet, dan speel je 3 keer gelijk in de groepsfase en met 3 punten lig je er meestal toch wel uit.
Servië & Montenego speelt daarentegen aanvallender en hebben ook beter voetballers (niet alleen Kezman, trouwens), daarom zie ik liever dat land op het WK dan België. Dat geldt uiteraard ook voor Spanje, dat land hoort gewoon thuis op een WK.
tegen bosniëquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |