Game on!quote:Football Manager 2005, het nieuwe voetbalmanagementspel van Sports Interactive
Een greep uit de mogelijkheden van Football Manager 2005.
Psychologische oorlogsvoering: in Football Manager kan psychologische oorlogsvoering bij elke wedstrijd van essentieel belang zijn. Maak het andere trainers moeilijk met wat leugentjes om bestwil en voer de druk op met vernietigende kritiek op de titelkansen van je tegenstander. Maar pas op: ook jij kunt hiervan het slachtoffer worden!
Ondersteunende staf: als je geen zin hebt om je trainingspak aan te trekken en je in het zweet te werken op het trainingsveld, kun je natuurlijk altijd hulp inhuren. Of het nu een assistent-trainer is of de allerbeste fysiotherapeut, je staf neemt het veldwerk van je over en houdt je op de hoogte over je spelers, zodat je precies weet op wie je kunt rekenen als het erom spant.
De grote wedstrijd: baal je van spelers die steeds weer dezelfde bewegingen gebruiken, terwijl ze daarmee nog geen lantarenpaal zouden kunnen passeren? Football Manager 2005 heeft dertig extra velden voor spelersinformatie, waaronder ‘voorkeursbewegingen’. Elke sterspeler heeft zo zijn eigen kunstjes en daar kun jij nu van profiteren. Op basis van reacties van fans heeft Sports Interactive haar bekroonde spel-engine nog verder verbeterd om je het ideale managementspel te kunnen bieden.
Spelers uitlenen: krijgen de jonge spelers in je ploeg te weinig gelegenheid om wedstrijdervaring op te doen? Dan leen je ze toch uit! Neem contact op met andere clubs en sluit een overeenkomst waaruit een toekomstige sterspeler kan ontstaan.
Internationals: hoe je hun namen ook uitspreekt, met Football Manager 2005 kun je je buitenlandse spelers volgen terwijl ze voor hun land uitkomen.
Toernooi-updates: voel je je te goed om in een bekertoernooi uit te komen tegen de mindere goden van buiten de competitie? Nieuwsoverzichten van alle bekercompetities vertellen je precies wie de gevaarlijke outsiders zijn en wat de verrassingen van het seizoen waren.
Arbeidsbureau: voldoet de derde teamcoach niet aan de verwachtingen? Zet hem op straat, stap het virtuele arbeidsbureau binnen en kijk wie er solliciteren naar vacatures in de ondersteunende staf. Omdat er een realistischer model gebruikt wordt dan in eerdere managementspellen, weet je zeker dat de kandidaten geschikt zijn voor de aangeboden baan. Je kunt ook een oproep plaatsen voor de vacatures bij je club.
Contractbeëindiging: zijn de spelerssalarissen niet meer te betalen? Beheers je budget door contracten te beëindigen en regelingen te treffen voor spelers die niets toevoegen aan het team.
Wedstrijdcommentaar: pas maar op, Evert! Je kunt de wedstrijd niet alleen bekijken met alle nieuwe mogelijkheden van de verbeterde 2D-engine, maar ook helemaal op de hoogte blijven met realistisch radiocommentaar.
Blessures: is een speler zes weken uitgeschakeld door een gebroken middenvoetsbeentje, of gewoon een aansteller de licht is aangetikt? In samenwerking met PhysioRoom.com biedt Football Manager 2005 je ongekend gedetailleerde blessures. En dankzij de overzichten van PhysioRoom.com blijf je volledig op de hoogte van alle blessures in elke competitie.
Scouts: heeft jouw scout de nieuwe Van der Vaart ontdekt? Dankzij het verbeterde scoutsysteem kun je je nu nog beter op de spelersmarkt oriënteren.
Financiën: staat je club aan de rand van de financiële afgrond en is al je hoop gevestigd op een Russische magnaat? Dit spel volgt de voortdurende veranderingen in de financiële voetbalwereld op de voet. Inclusief geldschieters die je het budget van je dromen bieden. Maar voor hoe lang?
Gewoon laten spelen, hij zal nog wel een tijdje blijven nuilen maar uiteindelijk komt daar ook een einde aan.quote:Op vrijdag 19 november 2004 17:02 schreef Djekko het volgende:
Takak wil weg bij mij, vanwege dat hij niet zou spelen. Hij begint echter steeds beter te worden. Moet ik hem gewoon laten spelen en wil hij dan wel blijven? Contractonderhandelingen verlopen niet zo soepel..
Barretoquote:Op vrijdag 19 november 2004 17:13 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Weet iemand nog een goede keeper redelijk goedkoop, Gentenaar wil zn contract niet echt verlengen. Kheb nu als back-up Varkevisser maar daarna staat er eigenlijk niemand meer...
hij vergat mij te quotenquote:Op vrijdag 19 november 2004 17:37 schreef Asskicker14 het volgende:
Dorus de Vries @ xboxps2
Het is inderdaad die PSV'er.quote:Op vrijdag 19 november 2004 17:37 schreef numero_uno het volgende:
crespo roncatto en park (als het die psv'er is)
Jammer genoeg is de helft niet te halen met een beperkt budget maar ik ben het zeker met je eens al heb ik die podolski nog nooit gehadquote:Op vrijdag 19 november 2004 18:04 schreef cultheld het volgende:
Barreto, Mascherano, Adu, Kompany, Vandenborre, de la Cuesta en Podolski zijn echt goden
Dan moet je een nieuwe computer kopen want ik speel met een stuk of 10 leagues en database huge en hij is gewoon snelquote:
Ze hadden beloofd dat de laadtijden sneller zijn geworden, nou daar merk ik geen mieter van.
Ik heb 4 leagues gekozen(Nederland - volle detail, Engeland, Spanje, Italië...van die leagues alleen de hoogste divisie) en het duurt soms wel tot 20 minuten na iedere laadtijd dat ik weer verder kan en dan komt er weer een laadscherm en ben ik na 3 laadschermen 1 uur verder
Ik weet niet in welk jaar je zit, maar Gaudino uit San Marino is een hele goeie bij mij in 2008. Nog net niet goed genoeg voor mijn basis (hij is nu ook pas 21 ofzo), maar speelt wel elke maand internationaal met San Marino.quote:Op vrijdag 19 november 2004 17:18 schreef xboxps2 het volgende:
Weet iemand nog een goede keeper redelijk goedkoop, Gentenaar wil zn contract niet echt verlengen. Kheb nu als back-up Varkevisser maar daarna staat er eigenlijk niemand meer
schollen van nac, en terol van utrecht ?
Haarlem. Resultaten in de ranglijst:quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:32 schreef numero_uno het volgende:
@DaMart met welke club speel je dan?
Diego Daniel Barretoquote:Op vrijdag 19 november 2004 17:13 schreef numero_uno het volgende:
Weet iemand nog een goede keeper redelijk goedkoop, Gentenaar wil zn contract niet echt verlengen. Kheb nu als back-up Varkevisser maar daarna staat er eigenlijk niemand meer...
Jij wint elk seizoen zeker alle prijzen.quote:Op zaterdag 20 november 2004 00:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
opnieuw spelen dan
had met 5-5 gelijk gesppeld tegen utrecht (3-0 voorgestaan en weggegeven maakte vlak voor tijd nog de 5-5) en met 5-1 gewonnen van AZquote:Op zaterdag 20 november 2004 00:30 schreef cultheld het volgende:
gvd, zat ik met psv voor het 2e seizoen in de CL finale, liep de pc vast, nu moet ik winnen bij manchester united om door te gaan naar de kwartfinale
de schouting is inderdad klote goede spelers vinden hun slecht en spelers met lage stats raden ze je juist weer aanquote:Op zaterdag 20 november 2004 12:14 schreef DaMart het volgende:
Ik vind de scouting trouwens waardeloos, vooral als je een specifieke speler laat scouten. 9 van de 10 keer krijg je bericht dat het een waardeloze speler is, maar als ik hem aantrek, dan blijkt hij een erg belangrijke schakel in het team te zijn. Ik vertrouwe dus wel weer op mijn eigen oordeel bij het aantrekken van nieuwe spelers.
Mijn scouts vonden Ono en Sneijder te slecht voor het niveau van Haarlemquote:Op zaterdag 20 november 2004 15:19 schreef numero_uno het volgende:
Scouting is idd weer grandioos k*t. het zal een degelijke speler worden. zeggen ze over een 22 jarige met alle stats op 4. Dan moet hij zich nog wel verdomd goed gaan ontwikkelen
![]()
Gewoon een goede of minimaal redelijke scout halen, dan heb je dat nietquote:Mijn scouts vonden Ono en Sneijder te slecht voor het niveau van Haarlem
Uhm scouts met voor 'judging player ability' en 'player potential' een 19 lijken me niet slecht. Op het officiele forum klagen meer mensen hierover trouwens... Man Utd scouts die spelers met gemiddeld een 3 aanbevelen, en spelers met alleen maar 12 of hoger niet goed genoeg vinden... conclusie: scouts, coaches en assistant managers zijn handig om verschillende redenen, maar op hun oordeel moet je maar niet vertrouwenquote:Op zaterdag 20 november 2004 15:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Gewoon een goede of minimaal redelijke scout halen, dan heb je dat niet
Zo denk ik er nu dus ook over. Scouts zijn alleen leuk om wat spelers op te snorren die ik zelf niet een twee drie zou vinden.quote:Op zaterdag 20 november 2004 18:12 schreef -Petero- het volgende:
En trouwens, over die scouts. Ik check zelf altijd de statts bij zo'n speler, wat die droplul van een scout er van vindt kan mij niet zoveel schelen.
Verdomme, dat doe je goedquote:Op zaterdag 20 november 2004 17:16 schreef Butra het volgende:
[afbeelding]
Niet dat ik nou zoveel sterker ben dan Milan of Inter (onderlinge duels verlies ik meestal), maar tegen de 'kleintjes' laat ik gewoon bijna niets liggen. Zelfs Roma uit won ik net 1-3.
Voor volgend seizoen heb ik Julio Baptista en Oskitz al vastgelegd. Buffel, Fiore en mn 3e keeper vertrekken.
Je kan toch gewoon als je op oposition klikt een team uitzoeken. Nu nog de datum en wat voor soort wedstrijd je wil spelen en je bent klaarquote:Maar dit zie ik dus als ik een friendly wil opstarten met mn B elftal. Staat er iets verkeerds ingesteld of heb ik dit seizoen gewoon pech?
Dit is het 4e seizoen, en ja, ik heb vrij veel Italianen. Er staan er nu 8 in de basis. Worden er wel iets minder door de komst van Baptista en Oskitz, maar Bonera, Gilardino, Calaio en Grosso blijven gewoon vaste klanten bij het nationale team.quote:Op zaterdag 20 november 2004 18:26 schreef -Petero- het volgende:
[..]
Verdomme, dat doe je goed. In welk seizoen zit je? Nog wel een beetje Italianen in je elftal?
Check.quote:Op zaterdag 20 november 2004 18:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon als je op oposition klikt een team uitzoeken.
Kijk nog eens. Ik kán geen datum uitkiezen...quote:Nu nog de datum en wat voor soort wedstrijd je wil spelen en je bent klaar
Goed nagedachtquote:Ik probeer het nu op te lossen door mijn 1e elftal extra oefenwedstrijden tussendoor te laten spelen en daar alle jeugdige talenten, (bijna) afgedankte en back-up spelers op te stellen.
Bij mij vonden de fans de 15 miljoen euro verkoop van Bouma ook goed, omdat hij zich 't hele jaar niet fit voelde, ook al was ie dat welquote:Op zaterdag 20 november 2004 19:43 schreef Djekko het volgende:Bouma voor ¤20 miljoen verkocht aan Ajax. Het drievoudige van wat ie waard was
De fans vonden het trouwens goed dat ie was verkocht, omdat hij zogenaamd een slechte invloed had op de spelersgroep
bij mij??quote:Op zondag 21 november 2004 11:32 schreef xboxps2 het volgende:
hoe kan het zo slecht gaan ?
sommige gasten vragen idd f*cking veel loonquote:Op zondag 21 november 2004 13:01 schreef Naggelwauz het volgende:
Gianni Zuiverloon behoort ook zeker tot de grootste (Nederlandse) talenten. Ik ben in mijn Haarlem game bezig hem of Van den Boogaart te halen maar dat zal niet snel gaan lukken aangezien ze een salaris vragen van 70.000 per week![]()
Ik had (met NEC) laatst ook dat probleem met mn nieuwe (italiaanse) spits. Ik bleef hem steeds beboeten (scheelt ook weer geldquote:Op zondag 21 november 2004 16:12 schreef DaMart het volgende:
Iemand ervaring met het volgende? twee nieuwe spelers vinden het moeilijk om te settelen in de omgeving. Nu blijven ze iedere keer maar weg van de training, ondanks dat ik ze met 2 weken loon beboet en ze beterschap beloven. Ik zit er nu aan te denken om die twee maar naar de reserves te gooien. Iemand nog andere suggesties?
Wacht maar tot de zomerstop, dan krijg je tientallen miljoenen voor je eindpositie en TV geldenquote:Op zondag 21 november 2004 18:50 schreef numero_uno het volgende:
Sta nu met NEC in het 1e seizoen 3e met nog 2 wedstrijden te gaan. Demouge gaat voor 8 miljoen naar Parma toe en Wielaert heb ik helaas ook moeten laten gaan. Gelukkig gaat Frank de Boer nog een jaartje door zodat ik in de verdediging nog geen problemen heb. Het enige waar ik nog met NEC tegenaan blijf hikken is het geringe salarissenbudget zodat ik nu ongeveer 800k boven mn budget van 7 miljoen zit. Ik blijf vragen aan het bestuur voor verhoging van het budget maar ik krijg telkens nee op mijn request. Is het iemand al gelukt om zo zijn budget te verhogen?
Dat worden ze dan tocht JUIST niet?quote:Op zondag 21 november 2004 18:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik zou hem in het 2e gooien en wachten tot hij happy wordt.
Jij bent er wel vanaf. Ik doe het meestal zo of geef ze een maand vrij(als dat kan) dat werkt ook goedquote:Dat worden ze dan tocht JUIST niet?
Waar heb je die skin vandaan als ik vragen mag?quote:
inderdaad erg mooi die skinquote:Op zondag 21 november 2004 21:40 schreef Djekko het volgende:
[..]
Waar heb je die skin vandaan als ik vragen mag?
check vooral scandinavie, loopt meestal wel wat goeds rondquote:Op maandag 22 november 2004 02:53 schreef VinnieJones het volgende:
Weet er iemand nog een goede keeper? Niet al te duur..
het probleem van de AMR is voor mij een zeer herkenbaar probleem.quote:Op maandag 22 november 2004 02:53 schreef VinnieJones het volgende:
.......
En nog een goede rechtsbuiten.. AM R
........
zijn het 2 buitenlandse spelers??quote:Op zondag 21 november 2004 16:12 schreef DaMart het volgende:
Iemand ervaring met het volgende? twee nieuwe spelers vinden het moeilijk om te settelen in de omgeving. Nu blijven ze iedere keer maar weg van de training, ondanks dat ik ze met 2 weken loon beboet en ze beterschap beloven. Ik zit er nu aan te denken om die twee maar naar de reserves te gooien. Iemand nog andere suggesties?
De la Cuesta, Vandenborre, Kompany, Cris, Van den Boogaart, Zuiverloonquote:Op maandag 22 november 2004 13:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand die nog een goede verdediger kent die aan het begin van het spel niet ouder dan 20/21 is?
Volgend jaar ga ik Heinze, Brown en Gallas eruit knikkeren omdat ze tegen de 30 lopen.
Pavel Besta uit Tsjechiequote:Op maandag 22 november 2004 13:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand die nog een goede verdediger kent die aan het begin van het spel niet ouder dan 20/21 is?
Volgend jaar ga ik Heinze, Brown en Gallas eruit knikkeren omdat ze tegen de 30 lopen.
verdomd je heb gelijkquote:Op zondag 21 november 2004 18:51 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Wacht maar tot de zomerstop, dan krijg je tientallen miljoenen voor je eindpositie en TV gelden
Ik bedoel dat add manager idd, maar ik speel al een spel zonder cheat, daar zit ik nu mee in 2009, maar ik wil die cheat ff testen met een nieuw spel, dus hoe werkt dat precies met add manager?quote:Op maandag 22 november 2004 14:34 schreef numero_uno het volgende:
geldcheat? ik ken alleen dat de trieste mensen aan hun geld kwamen met 'add manager'
en na 1 seizoen hejje toch geen cheats meer nodig
Heb ik ook gehad, cruciale goal was het... shit happens.. hopelijk komt de patch snelquote:Ik heb trouwens een al een aantal keer op een hele stomme manier een tegendoelpunt gekregen: mijn keeper neemt dan ergens halverwege de eigen helft een vrije trap, die trapt ie tegen een tegenstander waarna de bal in mijn eigen doel caramboleert. Dat is in die twee seizoenen al minstens vijf keer voorgekomen, ook op cruciale momenten. Niet erg realistisch, en verschrikkelijk irritant om zo een tegendoelpunt te krijgen.
Stopwatch -> add manager -> kies club met veel centen -> bied belachelijk veel op een klote speler -> klote speler gaat weg -> veel centjesquote:Op maandag 22 november 2004 14:43 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik bedoel dat add manager idd, maar ik speel al een spel zonder cheat, daar zit ik nu mee in 2009, maar ik wil die cheat ff testen met een nieuw spel, dus hoe werkt dat precies met add manager?
iig het seizoen erop volges mij mag je vanaf je 16e pas ballenquote:Op maandag 22 november 2004 15:35 schreef Breukink het volgende:
even een vraagje: Heb de 15 jarige freddy adu ( weet niet of je het goed schrijft ) gekocht. Alleen wanneer is hij dan speelgerechtigd??? Ik kan hem als ik hem tot me beschikking hebt begin januari 2005 nog niet opstellen.
Iemand het antwoord?
Jaja, rustig. Er moet ook gewerkt worden.quote:Op maandag 22 november 2004 18:09 schreef numero_uno het volgende:
@Butra waar hejje die skin nou vandaan ???
Nope, maar moeilijk kan het niet zijn...quote:Op maandag 22 november 2004 19:17 schreef S-Two het volgende:
Weet iemand hoe je online kan spelen?????
bvd
Lijkt me wel cool, maar er zullen altijd wel mensen zijn die dan eens niet kunnen, en dan? dan kan iedereen niet verder? misschien dat diegene dan gewoon "on holiday" moet gaan?quote:Op maandag 22 november 2004 19:20 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Nope, maar moeilijk kan het niet zijn...
Is het geen idee om in plaat van een Fok CM Challenge een Fok online competitie te gaan spelen met wat mensen van hier ?? Dan bv. 2 uur spelen op 2 vaste avonden ??
Nog nooit gedaan nml. en het lijkt met best eens tof om met meerdere mensen in 1 game te zitten.
Naar instellingen, onderaan bij network/internet 'Run as server' aanvinken en eventueel een password instellen. Daarna nieuw spel aanmaken (competitie(s) instellen etc).. jezelf als manager toevoegen. Dan je vriend jouw ip adres geven (niet die in Fm2005 staat maar echt je eigen ip, te vinden bij je internet/connectie eigenschappen, details) dan gaat hij naar network game(?) en voert jouw ip in met eventuele password die jij hebt ingesteld en daarna kan hij zich als manager toevoegen met club...quote:Op maandag 22 november 2004 19:24 schreef S-Two het volgende:
[..]
Lijkt me wel cool, maar er zullen altijd wel mensen zijn die dan eens niet kunnen, en dan? dan kan iedereen niet verder? misschien dat diegene dan gewoon "on holiday" moet gaan?![]()
Maar ik wil nu ff tegen een kameraad, dus wie weet hoe het werkt??
mja ik denk ook inderdaad dat dit een groot probleem zal zijn.quote:Op maandag 22 november 2004 22:14 schreef numero_uno het volgende:
lijkt me ook wel geniaal alleen is er idd 1 probleem iedereen moet ingelogd zijn en dat lijkt me niet haalbaar want iedereen moet wel een x werken of school oid
Jah lijkt me ook best tof, count me in!quote:Op maandag 22 november 2004 19:20 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Nope, maar moeilijk kan het niet zijn...
Is het geen idee om in plaat van een Fok CM Challenge een Fok online competitie te gaan spelen met wat mensen van hier ?? Dan bv. 2 uur spelen op 2 vaste avonden ??
Nog nooit gedaan nml. en het lijkt met best eens tof om met meerdere mensen in 1 game te zitten.
Ik ken hetquote:Op dinsdag 23 november 2004 11:13 schreef RichyRich het volgende:
Potdikkie, zit ik het hele topic door te lezen en ik krijg gewoon weer zin om het te spelen. Echt vervelend als je op je werk zit en zeker nog 6 uur moet wachten
Wachten op de patch is de enige oplossing...quote:Op dinsdag 23 november 2004 11:54 schreef Breukink het volgende:
Ik speel met psv.
En zit nu ergens in februari (eerste seizoen) Maar spelers zoals, vogel,van bommel,farfan,park,bouma zijn constant geschorst omdat ze zoveel gele kaarten pakken. Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen.
Nee, patches zijn save-game compatiblequote:Op dinsdag 23 november 2004 12:03 schreef Breukink het volgende:
en dan moet ik zeker opnieuw beginnen met een spel???
joe moet ook met twente spelen kjeutelquote:Op dinsdag 23 november 2004 15:42 schreef 9christensen het volgende:
hmm ik kan maar geen toppers aantrekken met ajax
makkelijk beginnen bartquote:Op dinsdag 23 november 2004 15:45 schreef TukkerBart1965 het volgende:
[..]
joe moet ook met twente spelen kjeutel
Mhwoa.. met MU is dat niet zo moeilijk volgens mij...quote:Op dinsdag 23 november 2004 15:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je met MU de volgende prijzen pakt in 4 seizoenen doe je het dan goed?
3x EPL
1x CL
1x FA Cup
1X League Cup
3X Shairty Shield
1X Europese supercup
1x Wereldcup
kijk das 't betere werkquote:Op dinsdag 23 november 2004 16:13 schreef MisterJ.Lo het volgende:
heb nu enkele toppers kunnen bemachtigen
Anelka
Van Bommel
Aladiére
Juan
Crespo
Matarazzi
En dat allemaal in me 2e seizoen met ajax![]()
En dan op een Post-It briefje je ideale opstelling maken..quote:Op dinsdag 23 november 2004 11:13 schreef RichyRich het volgende:
Potdikkie, zit ik het hele topic door te lezen en ik krijg gewoon weer zin om het te spelen. Echt vervelend als je op je werk zit en zeker nog 6 uur moet wachten
Hahahaquote:Op dinsdag 23 november 2004 16:57 schreef Butra het volgende:
[..]
En dan op een Post-It briefje je ideale opstelling maken..
Kansloos eigenlijk.![]()
Vind ik eigenlijk ook niet al is het wel niet zo heel makkelijk om de EPL en CL te winnen(zeker omdat je zoveel wedstrijden speelt) maar zeker de FA Cup en League-cup moet ik eigenlijk vaker winnenquote:Mhwoa.. met MU is dat niet zo moeilijk volgens mij...
haha ja dus wel spelen of niet spelen maakt geen verschilquote:Op dinsdag 23 november 2004 22:52 schreef Hincapie het volgende:
Als je ze niet opsteld dan komen ze niet trainen nee. Komen ze bij jou ook niet opdagen als ze wel spelen?
Ja. had een talent gekocht. Zit eerst in het tweede. Haal hem naar het eerste, scoort twee keer in zijn eerste wedstrijd tegen PSV, en meldt dan leuk dat hij het in Nederland al weer gezien heeft.quote:Op dinsdag 23 november 2004 22:52 schreef Hincapie het volgende:
Als je ze niet opsteld dan komen ze niet trainen nee. Komen ze bij jou ook niet opdagen als ze wel spelen?
had ik laatst ook Frank de Boer wordt 3 wedstrijden voor einde seizoen aangesteld als trainer van AZ en wint meteen de trainer van het seizoen prijsquote:Op dinsdag 23 november 2004 23:02 schreef Naggelwauz het volgende:
WTF? ADO manager Adelaar wint manager van het jaar award, terwijl ADO juist gedegradeerd is? Ik word kampioen met Haarlem en zit niet eens bij de top 3 (geen één manager van de top 3 uit de competitie trouwens)![]()
![]()
Maar waar ligt dat dan aan? Is hij gewoon met geen mogelijkheid te branden, ontbreekt er een crack of wat? Enige ideeen?quote:Op woensdag 24 november 2004 02:01 schreef Naggelwauz het volgende:
Meestal als je een cd gebrand/gekopieerd hebt herkent hij de cd niet..
Moet je eerst crack installeren en die moet je zelf maar gaan zoeken.quote:Op woensdag 24 november 2004 02:20 schreef Greetings het volgende:
[..]
Maar waar ligt dat dan aan? Is hij gewoon met geen mogelijkheid te branden, ontbreekt er een crack of wat? Enige ideeen?
quote:Op woensdag 24 november 2004 01:05 schreef Greetings het volgende:
Ik heb een gebrande cd met FM erop geinstalleerd (al paar keer geprobeerd), maar steeds nadat de installatie succesvol is afgesloten en ik de game wil opstarten, krijg ik nog wel dat gekke "kilometertellertje" te zien, maar daarna krijg ik deze Windows-message: "Please insert the correct CD-ROM, select OK and restart application."
Weet iemand wat de oorzaak van deze foutmelding is (buiten fout gebrand, want dat had ik zelf al bedacht natuurlijk...) en hoe het op te lossen is?
Zo mag ik het zien!quote:Op woensdag 24 november 2004 11:41 schreef numero_uno het volgende:
Net die Arnepse nepclub even alle hoeken van het veld laten zien. En daarna het natrappen dat is toch wel het lekkerste gevoel wat er is
en dan achteraf vertellen in de pers dat het een stel dikke prutsers zijn die er werkelijk niks van bakkenquote:Op woensdag 24 november 2004 13:25 schreef Greetings het volgende:
[..]
Zo mag ik het zien!![]()
Inmaken die geel-zwarte homo's!![]()
En dan blijkt je halve team unhappy te zijn omdat ze je onprofessioneel vinden na je uitlatingen in de mediaquote:Op woensdag 24 november 2004 13:42 schreef MrMoon het volgende:
[..]
en dan achteraf vertellen in de pers dat het een stel dikke prutsers zijn die er werkelijk niks van bakken
dat doe ik altijd als ik tegen roda en mvv speelquote:Op woensdag 24 november 2004 11:41 schreef numero_uno het volgende:
Net die Arnepse nepclub even alle hoeken van het veld laten zien. En daarna het natrappen dat is toch wel het lekkerste gevoel wat er is
Ach ja zo heeft elke club wel zn derby, en het leukste is is het feit dat mn selectie altijd achter me staat als ik het tegen de rivaal doequote:Op woensdag 24 november 2004 14:08 schreef AirRaid het volgende:
[..]
dat doe ik altijd als ik tegen roda en mvv speel
voor de wedstrijd vertellen dat je ze gaat inmaken en na de overwinning nog effe natrappen
nog geen problemen meegehad. Maar ja met Spartak Moscow heb je nogal wat rivalenquote:Op woensdag 24 november 2004 13:47 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
En dan blijkt je halve team unhappy te zijn omdat ze je onprofessioneel vinden na je uitlatingen in de media
ajax, psv en feyenoord afzeiken is ook leukquote:Op woensdag 24 november 2004 14:30 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Ach ja zo heeft elke club wel zn derby, en het leukste is is het feit dat mn selectie altijd achter me staat als ik het tegen de rivaal doe
van Beukering en Valeevquote:Op woensdag 24 november 2004 16:08 schreef numero_uno het volgende:
Ik heb spitsen nodig want bij NEC zijn Demouge en Niedzielan niet te houden iemand ideeen kheb wel wat geld 5 mil dus dat is niet het probleem. iemand goede ervaringen met goedkope spitsen?
Het moet in ieder geval een .png zijn, afmetingen 95x95 pixels. Let er op dat je de Opacity op 99% zet. Als je 'm op 100% hebt staan, zien ze er inderdaad niet uit.quote:Op woensdag 24 november 2004 19:26 schreef Djekko het volgende:
Weet iemand precies hoe ik nieuwe foto's kan toevoegen van spelers die ik gekocht heb? Ik heb al een foto proberen te vervangen van een speler, maar die kwam er helemaal schraal uit te zien![]()
Thnx, zal het even gaan proberenquote:Op woensdag 24 november 2004 19:30 schreef Butra het volgende:
[..]
Het moet in ieder geval een .png zijn, afmetingen 95x95 pixels. Let er op dat je de Opacity op 99% zet. Als je 'm op 100% hebt staan, zien ze er inderdaad niet uit.
ik heb nix gezegdquote:Op donderdag 25 november 2004 11:07 schreef Spideyman het volgende:
laat maar
Ik stoorde me er ook aan en heb de maps pictures/regens helemaal leeg gehaald...quote:Op woensdag 24 november 2004 19:39 schreef MrJonez het volgende:
Ben ik overigens de enige die zich doodergerd aan de nep spelers ide na sezoen 1 in 't spel komen? Al die winnaars van die SI competitie bedoel ik? Buitengewoon irritant vind ik dat...
Inderdaad ja, vind je 1 of ander supertalent in Argentinie, ziet ie eruit als een bejaarde man met bril + baard....quote:Op donderdag 25 november 2004 11:47 schreef Cart_man het volgende:
Wat krijg je dan als foto te zien. Zeker gasten met een bril, puisten en een overgewicht die zijn weerga niet kent?
das iets wat ik niet kan vinden hoorquote:Op donderdag 25 november 2004 13:28 schreef Merson het volgende:
Ja, kan je gewoon instellen bij Preferences volgens mij.
Thanx manquote:Op donderdag 25 november 2004 14:37 schreef MrJonez het volgende:
Als je windowed will spelen maar je schermresolutie gaat maar tot 1024X768, moet je aan het target van je shortcut " -small_screen -windowed " (zonder de ") toevoegen...
ik heb helaas geen handleiding, staat die miss online?quote:Op donderdag 25 november 2004 17:21 schreef numero_uno het volgende:
ik verwijs u door naar de handleiding,
en persoonlijk kies ik altijd voor de league waarin ik speel en daarnaast nederland engeland italie duitsland en spanje
Raar bij mij zat de handleiding in het doosje. en meestal alleen de hoogste divisiesquote:Op donderdag 25 november 2004 17:28 schreef Hollandia2 het volgende:
[..]
ik heb helaas geen handleiding, staat die miss online?
het spel ziet er best vet uit zo als eerste indruk....
kies je bij lowest league ook bv. Serie B of C1/C2 ofzo, of echt alleen de hoogste klasses
Ik kies altijd vanaf de 'eerste divisie'.. dus de hoogste en de een-na-hoogste, bij CM03/04 had ik het namelijk nogal eens dat na 5 seizoenen er nog maar 13 clubs in competitie zaten (ze degraderen wel, maar omdat er geen league onder zit komt er dus geen club bij dmv promotiequote:Op donderdag 25 november 2004 17:28 schreef Hollandia2 het volgende:
[..]
ik heb helaas geen handleiding, staat die miss online?
het spel ziet er best vet uit zo als eerste indruk....
kies je bij lowest league ook bv. Serie B of C1/C2 ofzo, of echt alleen de hoogste klasses
Hmmmszz... het lijkt mij wel heel vetquote:Op donderdag 25 november 2004 20:07 schreef R_o_N het volgende:
Dag Dames? en Heren, binnenkort ben ik van plan om een georganiseerde online game te beginnen, want ik kreeg zojuist een mailtje dat mijn vriendelijke Host van me huidige game er mee ophoud vanwege andere bezigheden. Iedereen die dus zin heeft om in de Nederlandse compittie te spelen op Donderdag en Zondagavond, kan mij een mailtje sturen FMOnline AT Quicknet Punt NL en dan zal ik kijken wie er uitgenodigd word... Verdere regels worden binnenkort bekend gemaakt ( zodra ik een fatsoenlijk een website kan maken hahahaha )
Wat ik graag zou willen weten van de emailende geinterreseerde is het volgende:
Naam:
Leeftijd:
Computer snelheid ( Cpu en Ram ):
Internet snelheid:
Top 3 clubs ( ned competitie ) met wie je wilt spelen
Alvast bedankt
ligt aan je tactiek. Ik heb 't met een standaard tactiek voor elkaar gekregen om met spelers als Barreto, Kerzhakov en Kompany in de basis met 3-0 van De Graafschap te verliezen, simpelweg doordat ik met standaard 4-3-3 speelde. Vervolgens speelde ik met dezelfde spelers maar met een andere tactiek de wedstrijd opnieuw en won met 4-0quote:Op donderdag 25 november 2004 21:54 schreef S-Two het volgende:
Damn wat haat ik dat, net de eerste seizoensnederlaag opgelopen en nog wel uit bij fc Twente. Ik weet duizenden kansen en zij 1'tje. Die Stekelenburg is ook echt een drama, weet iemand nog een goede keeper van rond de 5-10 miljoen???
bvd
LOLquote:Op donderdag 25 november 2004 15:57 schreef S-Two het volgende:
[..]
En over die ruil, ik weet niet of je het moet doen, Kalou is ook niet echt goed in dit spel dus...
quote:Op donderdag 25 november 2004 23:59 schreef Knoekie het volgende:
Wat is het soms toch een gaar @#$% kutspel
Kan echt mijn beeldscherm verrot trappen
Ik speel niet met een standaard techniek, maar met een zelf bedachte. Won de eerste wedstrijden er steeds dik mee, maar het gaat nu wat minder.. maar heb toch het idee dat het aan mijn keeper ligt.quote:Op donderdag 25 november 2004 23:44 schreef cultheld het volgende:
[..]
ligt aan je tactiek. Ik heb 't met een standaard tactiek voor elkaar gekregen om met spelers als Barreto, Kerzhakov en Kompany in de basis met 3-0 van De Graafschap te verliezen, simpelweg doordat ik met standaard 4-3-3 speelde. Vervolgens speelde ik met dezelfde spelers maar met een andere tactiek de wedstrijd opnieuw en won met 4-0
Je moet om de zoveel tijd (maand of 2, 3) van tactiek veranderenquote:Op vrijdag 26 november 2004 15:55 schreef S-Two het volgende:
[..]
Ik speel niet met een standaard techniek, maar met een zelf bedachte. Won de eerste wedstrijden er steeds dik mee, maar het gaat nu wat minder.. maar heb toch het idee dat het aan mijn keeper ligt.![]()
Stekelenburg zeikt altijd bij mij. Geef ik commentaar op de tegenstander, is iedereen het ermee eens en gaat extra hard zijn best doen, vindt hij dat ik amateuristisch bezig ben. Altijd het tegenovergestelde. Heb hem snel verkocht aan Porto. Jankerd.quote:Op vrijdag 26 november 2004 17:40 schreef S-Two het volgende:
Bij mij ook, Stekenlenburg speelde slecht dus ik bekritiseerde hem, zegt ie dat het onterecht vind omdat hij te weinig wedstrijden had gespeelt: hij heeft alles gespeelt, ongeveer 15 ofso...
Steek is bij mij een absolute topkeeper. Heeft onwijs veel 8en of hoger, super goede statistieken. Zou geen betere haalbare keeper weten.quote:Op vrijdag 26 november 2004 17:45 schreef Suijk het volgende:
Stekelenburg zeikt altijd bij mij. Geef ik commentaar op de tegenstander, is iedereen het ermee eens en gaat extra hard zijn best doen, vindt hij dat ik amateuristisch bezig ben. Altijd het tegenovergestelde. Heb hem snel verkocht aan Porto. Jankerd.
Nu heb ik Ricardo en Gentenaar.
Zondagavond om 19.00? Dan heb je als voetballiefhebber iets anders te doenquote:Op zaterdag 27 november 2004 01:39 schreef R_o_N het volgende:
**** FM Online ****
Nou, met blijdschap kan ik mededelen dat de eerste stap naar een online spel gestart zijn. Heb amateuristisch een website in elkaar gezet ( niet lachen ). Hier kan je de tot nu toe nodige informatie vinden.
http://home.quicknet.nl/qn/prive/rlos/index
Veel Plezier,
Ronny
Ja precies het leek mij ook wel leuk enso, maar de tijden komen met niet echt uit... dus ik laat het verder aan jullie overquote:Op zaterdag 27 november 2004 15:09 schreef GF het volgende:
[..]
Zondagavond om 19.00? Dan heb je als voetballiefhebber iets anders te doen![]()
Ik doe misschien ook wel mee
Leuk idee! is het goed als ik een link naar jouw site plaats op mijn site (is een website die alleen maar over manager games gaat)quote:Op zaterdag 27 november 2004 01:39 schreef R_o_N het volgende:
**** FM Online ****
Nou, met blijdschap kan ik mededelen dat de eerste stap naar een online spel gestart zijn. Heb amateuristisch een website in elkaar gezet ( niet lachen ). Hier kan je de tot nu toe nodige informatie vinden.
http://home.quicknet.nl/qn/prive/rlos/index
Veel Plezier,
Ronny
Steek scoorde bij mij rond de 7 gemiddeld over een seizoen. 2x een grote fout (uittrap tegen een aanvaller --> goal) en dat gezeur. Het eerste het beste bod heb ik geaccepteerd.quote:Op vrijdag 26 november 2004 18:11 schreef JeroenV het volgende:
[..]
Steek is bij mij een absolute topkeeper. Heeft onwijs veel 8en of hoger, super goede statistieken. Zou geen betere haalbare keeper weten.
Ik speel sowieso iedere zondag na studio sport een lan spel. Maar mij lijkt een online competitie erg leukquote:Op zaterdag 27 november 2004 18:37 schreef S-Two het volgende:
[..]
Ja precies het leek mij ook wel leuk enso, maar de tijden komen met niet echt uit... dus ik laat het verder aan jullie over![]()
Ja natuurlijk, alvast bedanktquote:Op zaterdag 27 november 2004 18:44 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Leuk idee! is het goed als ik een link naar jouw site plaats op mijn site (is een website die alleen maar over manager games gaat)
Heb een berichtje geplaatstquote:Op zaterdag 27 november 2004 19:59 schreef R_o_N het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, alvast bedankt
De site is trouwens helemaal ge-update ( naar mijn kunnen dan )
grtz, Ronny
ps: er zijn nog 3 plaatsen over
Ik heb hetzelfde probleem, 5 van mijn basisspelers zijn vermoeid. Erg klote. Wie o wie heeft de oplossing?quote:Op zaterdag 27 november 2004 20:38 schreef JeroenV het volgende:
Het is hetzelfde, alleen dan net iets meer opties. CM 5 zou je het dus kunnen noemen.
Een vraag:
Sommige spelers zijn al na een half uur moe. Ik zit pas in oktober. Mijn assistent doet de trainingen, maar hoe moet ik de training instellen om ze fit te krijgen, als ik het zelf ga regelen?
http://manutd.fminside.ne(...)Answer&cid=12&id=202quote:Wat te doen als een speler geblesseerd raakt?
Als een speler geblesseerd raakt, is het verstandig om even na te gaan of de speler naar een medisch specialist gestuurd moet worden of niet. Zelfs als een speler slechts twee weken geblesseerd is, kan het verstandig zijn hem naar een specialist te sturen.
Als je op een speler klikt, kan je in het menu van de speler je muis over ‘technische verslag opvr.’ bewegen. Onder ‘alle trainers’ staan alle trainers van het team, als je op een trainer klikt zal je een voetbaltechnisch verslag van een speler krijgen. Dat is nu niet belangrijk. Onderin staan alle fysiotherapeuten. Dit is overigens verkeerd geschreven in Football Manager. Klik op een fysiotherapeut. Vervolgens verschijnt er een nieuwsbericht met een medisch verslag over de desbetreffende speler.
In dat medische verslag zal de fysiotherapeut aangeven hoe erg de speler geblesseerd is, en hoe lang de speler moet revalideren. Ook zal hij vertellen of het verstandig is met de speler naar een medisch specialist te gaan. Als je besluit een speler naar de medisch specialist te sturen kan de revalidatie tijd aanzienlijk verkort worden, maar soms zal de revalidatie langer duren. Het is verstandig om altijd te luisteren naar het advies van je fysiotherapeut, want een medisch specialist zal er ook voor zorgen dat de blessuregevoeligheid van een speler afneemt. Anders bestaat er de kans dat zijn blessure steeds terug blijft keren. Je kunt een speler alleen naar een medisch specialist sturen als een fysiotherapeut dat adviseert.
Een tip: verander die achtergrond ff, het leest namelijk heel irritantquote:Op zondag 28 november 2004 11:23 schreef R_o_N het volgende:
http://home.quicknet.nl/qn/prive/rlos/index.htm
Grtz, Ronny
Ik verander mijn training best vaak (1x per week), anders wordt het saai. Er zit altijd redelijk veel 'overloading' (def en att) in. 2 dagen voor de wedstrijd heb ik een dag met tactics en shadow play. Als ik merk dat het scoren wat minder gaat, stop ik er wat meer schieten en koppen in. Als corners of vrije trappen niet lukken, dan de standaard situaties meer trainen. Ik doe heel weinig conditietraining door het jaar heen. Over het algemeen zijn de effecten van de training bij de spelers wel positief.quote:Op zondag 28 november 2004 11:27 schreef S-Two het volgende:
Zoals al meerderen hebben gevraagd, zit ik ook te wachtten op iemand die een goede training heeft neergezet.. Ik laat het nu ook maar door mijn assistent doen simpelweg omdat ik zelf niet weet hoe ik een beetje een normaal en goed trainingsschema opstel.
Dank je, zal het even veranderen, zag dat het op sommige monitoren inderdaad erg donker is...quote:Op zondag 28 november 2004 11:30 schreef S-Two het volgende:
[..]
Een tip: verander die achtergrond ff, het leest namelijk heel irritant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |