quote:Op vrijdag 19 november 2004 08:12 schreef gr8w8 het volgende:
Aan het gebouw langs de flat waar ik woon zijn ze aan het werk. Voegen uitboren, lekker veel lawaai. En die bouwvakkers beginnen uiteraard op tijd, niet leuk, maar goed, dat is nu eenmaal zo. Maar wat doen die malloten? Ze beginnen uiteraard precies om 7:31 met boren. Vervolgens stoppen ze om een uurtje of 8:30 om tot 10 uur te lunchen of iets wat in elk geval een daadwerkelijk lager geluidsniveau heeft.
Bovendien zijn er ook nog lui bezig ín de flat. Ook boren, ivm met de nieuwe electrische bedrading. Hartstikke nodig, sinds de bouw van de flat in de jaren 60 is er niets meer aan gedaan. We hebben hier geen 220V, maar twee keer 110V. Hartstikke fijn als er stoppen uitvliegen, dan hou je 110V over en dat vinden vele electrische apparaten dolletjes. Maar dat is een ander topic. Deze lui beginnen uiteraard ook voor 8 uur. Ze zijn 's middags niet meer te horen, allleen 's ochtends.
Twee maal voor 8 uur enorme geluidsoverlast en dat tcoh al minstends 2 weken. Oh, had ik al gezegd dat dit een STUDENTENflat is? Nee? 8 uur, studenten, you do the math. Weet je hoeveel chagerijnige mensen dat oplevert? Zeg maar minimaal 4 keer zoveel als er in een normale flat zouden wonen.En ik ben er één van.
Oh sorry, je wilt dat alleen mensen reageren die medelijden met je hebben ? Nou gr8w8, wat ben jij zielig.quote:Op vrijdag 19 november 2004 08:27 schreef gr8w8 het volgende:
Sjees. Reageer dan niet.
Nee, hoor, mensen die me het positieve ervan laten inzien zijn veel meer welkom.quote:Op vrijdag 19 november 2004 08:30 schreef boebiedoe het volgende:
[..]
Oh sorry, je wilt dat alleen mensen reageren die medelijden met je hebben ? Nou gr8w8, wat ben jij zielig..
quote:Op vrijdag 19 november 2004 08:33 schreef BBQ-kip het volgende:
Positieve: dan ben je in ieder geval vroeg je nest uit en kun je dus wat aan ej studie gaan doen, je bent goddomme 26 man....
Ow nee, positief he, dan rond je nog voor je 30e een keer je studie af![]()
quote:Op vrijdag 19 november 2004 08:32 schreef Wrinex het volgende:
Jeetje, wat een ramp.!
Kinderen in 3e wereldlanden lopen te kramperen van de honger, maar het is natuurlijk veel zieliger als er 2 (!!) hele weken bouwvakkers voor je deur staan.
Jij hebt je huis zelf gebouwd ?quote:Op vrijdag 19 november 2004 10:06 schreef ajay het volgende:
Bouwvakkers zijn luie, altijd schaftende, vrouwen-uitfluitende, dikke, harige-kontnaad-uit-spijkerbroek hebbende, stinkende, asociale, laag-geschoolde mensen, die niets anders te doen hebben dan 's ochtendsvroeg wel keiharde herrie te maken
Wel als de 220 daarna weer wordt aangeslotenquote:Op vrijdag 19 november 2004 10:09 schreef Mute_Me het volgende:
Achter op je pc zit zon knopje waarmee je m op 110 volt kan zetten, dat is dus geen probleem![]()
dan moet je heel snel t knopje weeer terug zettenquote:Op vrijdag 19 november 2004 10:09 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wel als de 220 daarna weer wordt aangesloten![]()
quote:Op vrijdag 19 november 2004 10:25 schreef Marczilla het volgende:
Gut gut gut........ Dan moet je de avond daarvoor niet zoveel zuipen......MAFKEES......wees verdomme blij dat er uberhaupt wat aan die flat word gedaan. Als ze het niet zouden doen open je nogmeer van die MEKKER topics.
Ze zouden een sloophamer door jouw studentenflat moeten halen.
Je moet niet zo zeiken, je hebt ze maar al te vaak nodig!quote:Op vrijdag 19 november 2004 10:06 schreef ajay het volgende:
Bouwvakkers zijn luie, altijd schaftende, vrouwen-uitfluitende, dikke, harige-kontnaad-uit-spijkerbroek hebbende, stinkende, asociale, laag-geschoolde mensen, die niets anders te doen hebben dan 's ochtendsvroeg wel keiharde herrie te maken, maar daarna niks meer van zich laten horen. En ze zijn vrij zodra het ook maar 3 druppels regent, het later dan vier uur is, of warmer dan 15 graden is. Zo. Als dat maar duidelijk is!
Ach gut.quote:Op vrijdag 19 november 2004 10:41 schreef xman het volgende:
Er herkenbaar..hier zijn ze ook de hele boel aan het schilderen. Daar hebben ze zo'n hoogwerker voor nodig. Nou vanaf 7:30 moet ik dan dat gepiep van die hoogwerker aanhoren. Dan wordt je wakker met *PIEP* *PIEP* *PIEP* *PIEP* *PIEP*
Kinderen in Afrika worden wakker met malaria, aids & ondervoeding.quote:Op vrijdag 19 november 2004 10:41 schreef xman het volgende: Dan wordt je wakker met *PIEP* *PIEP* *PIEP* *PIEP* *PIEP*
Maar meestal kunnen die wel blijven liggen, alhoewel overvliegende hulpvliegtuigen van de UNESCO ook een teringherrie maken ...quote:Op vrijdag 19 november 2004 10:49 schreef boebiedoe het volgende:
[..]
Kinderen in Afrika worden wakker met malaria, aids & ondervoeding..
Stuur ze dan weg en ga zelf schilderen.quote:Op vrijdag 19 november 2004 10:41 schreef xman het volgende:
Er herkenbaar..hier zijn ze ook de hele boel aan het schilderen. Daar hebben ze zo'n hoogwerker voor nodig. Nou vanaf 7:30 moet ik dan dat gepiep van die hoogwerker aanhoren. Dan wordt je wakker met *PIEP* *PIEP* *PIEP* *PIEP* *PIEP*
Dan ben je al lang dood hoor, met al die ziektes tegelijkertijd.quote:Op vrijdag 19 november 2004 10:49 schreef boebiedoe het volgende:
[..]
Kinderen in Afrika worden wakker met malaria, aids & ondervoeding..
We zullen nog wel eens zien wie het laatst lacht, als de eerste doodgaat aan een hartaanval van de schok bij het openen van de gordijnen!quote:Op vrijdag 19 november 2004 11:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dan ben je al lang dood hoor, met al die ziektes tegelijkertijd.
Dat is een lekkere makkelijke uitweg.
Urenlang blootgesteld worden aan herrie van bouwvakkers en inkijk bilpartijen is veel erger.![]()
bouwvakkers die naar mannen fluitenquote:Op vrijdag 19 november 2004 10:09 schreef Hyperdude het volgende:
Die bouwvakkers beginnen wel altijd met de dingen die de meeste herrie maken.
Na tienen wordt er alleen nog maar koffie gedronken, gevloten naar mooie mannen en na 2 uur bier gezopen.
Dan hoor je alleen nog maar 538 blêren.![]()
gevlotenquote:Op vrijdag 19 november 2004 23:38 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
bouwvakkers die naar mannen fluiten
Dat is alleen maar afstel, bovendien mocht er zo'n ongeluk gebeuren, is de kans groot dat er ook zo'n piepliftje komt.quote:Op zaterdag 20 november 2004 06:56 schreef Catch22- het volgende:
de kans dat een bouwvakker een ernstig ongeluk krijgt tijdens zijn loopbaan is 1 op 6
daar zit natuurlijk speling in
ik suggereer niets..
yeah !!quote:Op vrijdag 19 november 2004 10:36 schreef MarMar het volgende:
* The-Chosen1 wil degenen die hier zeiken over bouwvakkers dat zelf wel es zien doen
Als je hier al om gaat miepen, acht ik de kans groot dat je halfdood neer valt na 2 uurtjes werken in de bouw.
Ja, enquote:Op donderdag 21 april 2005 21:14 schreef BabeWatcher het volgende:
Bouwvakkers zijn helden. Ze beginnen om 7 uur bij mij voor de deur, maar ze zijn eerst naar de gemeentewerken gegaan, daar materiaal opgehaald en daarna naar mijn straat gereden. Reken maar dat die mensen rond 5 uur 's ochtends moeten opstaan.
Jij hebt dus kennelijk alleen maar vooroordelen op bouwvakkers.. wil hier eigenlijk een heel verhaal neerzetten dat het allemaal niet waar is (kan het weten, werk zelf ook al bijna 3 jaar in de bouw) maar vind het een btje tijdverspilling en vind jou gewoon kansloos..quote:Op vrijdag 19 november 2004 10:06 schreef ajay het volgende:
Bouwvakkers zijn luie, altijd schaftende, vrouwen-uitfluitende, dikke, harige-kontnaad-uit-spijkerbroek hebbende, stinkende, asociale, laag-geschoolde mensen, die niets anders te doen hebben dan 's ochtendsvroeg wel keiharde herrie te maken, maar daarna niks meer van zich laten horen. En ze zijn vrij zodra het ook maar 3 druppels regent, het later dan vier uur is, of warmer dan 15 graden is. Zo. Als dat maar duidelijk is!
Diezelfde bouwfucker neukt nu je wijf.quote:Op donderdag 21 april 2005 23:07 schreef gr8w8 het volgende:
De timmermannen zijn vooral okee.Het gaat nu ook niet meer echt om de bouwvakkers, maar meer om de duur. Acht maanden lang al nu! Nu ook op Telegraaf.nl zelfs.
Ben zelf (zaterdag) postbode, dus dan staan we quite.quote:Op donderdag 21 april 2005 23:17 schreef minkuukel het volgende:
[..]
Diezelfde bouwfucker neukt nu je wijf.![]()
Inderdaad.. bij ons zou de renovatie anderhalve maand duren.quote:Op vrijdag 22 april 2005 11:15 schreef MaLo het volgende:
Ooo ik snap helemaal hoe gefrustreerd je kunt zijn over een verbouwing. Ik woon in een flatgebouw en alle woningen worden de komende maanden gerenoveerd.
Ook hier beginnen ze vrolijk rond 7:30 met boren en slopen en al het andere wat lawaai maakt. Tot een uurtje of 9 en daarna is het een heel, heel lange tijd stil.
Vervolgens beginnen ze rond de tijd dat mijn dochtertje een middagslaapje moet doen weer met hun lawaaiige activiteiten. Logisch gevolg: dochterlief slaapt bijna niet en is de rest van de middag strontvervelend.
3 weken achter de rug, nog maar tot aan de bouwvak te gaan (als ze niet uitlopen tenminste)
Ik stel voor dat TS de komende twee maanden iedere ochtend om 7.31 (hij is toch wakkerquote:Op vrijdag 22 april 2005 12:20 schreef hanskepanske het volgende:
TS... ik heb ongelooflijk medelijden met je
Dat je nu toch al om half 8 (!) je bed uit moet..pfuh! Schande!
Maare...hoe weet jij dat ze van half 9 tot 10 uur lunchen als jij om 9 uur op de Uni moet zijn?
Hoe dan ook... koop een flinke stapel watten en zeur verder niet![]()
"Duurt heus geen maanden"quote:Op vrijdag 19 november 2004 08:30 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik ben ook student en kruip elke dag om 6 uur mijn nest uit om me naar mijn stage te haasten, zeikerd!
Volgens mij duurt die verbouwing heus geen maaaanden, of wel? Dus niet zeuren.
Je kunt altijd 's middags nog even op je bed gaan liggen als ze weg gaan, college's volgen?![]()
Das goedquote:Op vrijdag 22 april 2005 12:22 schreef ChrisJX het volgende:
Ik stel voor dat TS de komende twee maanden iedere ochtend om 7.31 (hij is toch wakker) jou uit bed belt. En dan blijft bellen. En langskomt om op de ramen te kloppen. En buiten de radio hard aan te zetten. Bij voorkeur als je die dag vrij bent. Of pas 's middags hoeft te gaan werken.
quote:Op vrijdag 22 april 2005 12:22 schreef ChrisJX het volgende:
Ik stel voor dat TS de komende twee maanden iedere ochtend om 7.31 (hij is toch wakker) jou uit bed belt. En dan blijft bellen. En langskomt om op de ramen te kloppen. En buiten de radio hard aan te zetten. Bij voorkeur als je die dag vrij bent. Of pas 's middags hoeft te gaan werken.
Oh, dan maken we er toch 4.45 vanquote:Op vrijdag 22 april 2005 12:24 schreef hanskepanske het volgende:
Das goed![]()
Ben toch om 6:45 op
En op mijn vrije dag is het weekend
Lijkt me stug dat een student die doordeweeks zn mand niet uit te BRANDEN is op zaterdag om 7:30 op mn stoep staat
quote:Op vrijdag 22 april 2005 12:24 schreef hanskepanske het volgende:
[..]
Das goed![]()
Ben toch om 6:45 op
En op mijn vrije dag is het weekend
Lijkt me stug dat een student die doordeweeks zn mand niet uit te BRANDEN is op zaterdag om 7:30 op mn stoep staat
Ladies and gentlemen, we have a deal!!!!quote:Op vrijdag 22 april 2005 12:42 schreef gr8w8 het volgende:
Ik ben op zaterdag postbode met sorteren erbij... En soms werk ik ook doordeweeks.
![]()
heb je die berichten gelezen? het ging niet alleen maar over de tijden, er zijn dingen gestolen, ze komen hun kuekens in en vreten alles weg wat er is, sexuele opmerkingen naar studenten, half gesloopte kamers wegens onvoorzichtig werk etc, en dan heb ik he tnog niet eens over al die miscommunicaties door de key etc...quote:Op vrijdag 22 april 2005 12:13 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Inderdaad.. bij ons zou de renovatie anderhalve maand duren.
En ze waren bij ons pas na 3 en halve maand klaar.
Maar ik vond het niet echt erg.
mijn oog viel er net opquote:Op vrijdag 22 april 2005 12:12 schreef ChrisJX het volgende:
Studenten woedend over verbouwingsoverlast
Jerruh wilde niet eens hier in de flat eten, dat zegt toch wat.quote:Op vrijdag 22 april 2005 12:52 schreef Jerruh het volgende:
[..]
heb je die berichten gelezen? het ging niet alleen maar over de tijden, er zijn dingen gestolen, ze komen hun kuekens in en vreten alles weg wat er is, sexuele opmerkingen naar studenten, half gesloopte kamers wegens onvoorzichtig werk etc, en dan heb ik he tnog niet eens over al die miscommunicaties door de key etc...
als da tin mijn huis zou overkomen had ik ze met een eigengehuurde shovel meteen het huis uit gebonjourd en het zelf gedaan.
alleen wij drinken in bouwvallenquote:Op vrijdag 22 april 2005 12:53 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Jerruh wilde niet eens hier in de flat eten, dat zegt toch wat.Kud Nam Kee.
Pfew, liever niet. Al die drank hier in een studentenflat, die Katja krijgen we nooit meer weg!quote:Op vrijdag 22 april 2005 13:33 schreef Zeverzak het volgende:
Wellicht heeft Katja samen met de goudengids een oplossing voor je...
Heb je d'r nog niet gezien??
Dan moet je wel kunnen douchen en eten.quote:Op vrijdag 22 april 2005 14:22 schreef surferr het volgende:
Als je 9 uur bij je college's moet zijn, en om 7:30 beginnen de bouwvakker moest je waarschijnlijk 8 uur uit bed, dan ga je nu toch 1 halfuurtje eerder uit bed.
Ik neem aan dat je je eerst nog moet wassen , fatsoenlijk eet + nog wat reistijd. Dus dan ben je met 1,5 uur toch niet te vroeg uit bed.
DUS
Slaanquote:Op vrijdag 19 november 2004 08:17 schreef gr8w8 het volgende:
Dus? Verkapte huilie, boebiedoe?
Dus ga ik uitzoeken waar die bouwvakkers wonen om vlak daarnaast illegale feesten te organiseren. Ik zoek ze op tijdens de bouwvak aan de costa en zet wekkers om 7:31. Meer ideeën?
Volgend schooljaar weerquote:Op vrijdag 22 april 2005 16:47 schreef BJB het volgende:
Je leest het woord 'bier' en verbindt daar direct conclusies aan..
Zelf student zeker
Zou het dan opgelost gaan worden met een goed gesprek? Uit die tekst:quote:Op vrijdag 22 april 2005 17:03 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Dan moet je wel kunnen douchen en eten.![]()
Metro: http://www.metropoint.com/ftp/20050422_1000064.pdf
Pagina 22.
Binnen 10 dagen na vandaag (22 april) is voor 2 mei (dat is dag 10). Daarvoor heb je 2 dagen weekend, dus zullen ze de komende week wel een gesprek moeten voeren. En anders wordt het eens tijd voor andere acties lijkt me. Toch maar eens alle ingangen geblokkeerd houden zodat die bouwvakkers niet aan het werk kunnen? Da's dan wel vroeg opstaanquote:Volgens een woordvoerster van De Key zal het rapport in alle ernst worden doorgenomen. "Binnen tien dagen gaan we overleggen met de bewoners. Verder wil ik nu geen commentaar geven."
Gesprek met advocaat zal dat worden. Gesprekken zijn er al geweest, ze beloofde van een BBQ tot een schoonmaakactie en wat huishoudelijke apparatuur. Ze weten dondersgoe dat ze fout zitten, maar willen er zo goedkoop mogelijk vanaf komen.quote:Op vrijdag 22 april 2005 22:04 schreef Light het volgende:
[..]
Zou het dan opgelost gaan worden met een goed gesprek? Uit die tekst:
[..]
Binnen 10 dagen na vandaag (22 april) is voor 2 mei (dat is dag 10). Daarvoor heb je 2 dagen weekend, dus zullen ze de komende week wel een gesprek moeten voeren. En anders wordt het eens tijd voor andere acties lijkt me. Toch maar eens alle ingangen geblokkeerd houden zodat die bouwvakkers niet aan het werk kunnen? Da's dan wel vroeg opstaan
Zo en in die flat woon jij ook. Suc6!!quote:Op maandag 18 april 2005 13:35 schreef gr8w8 het volgende:
Topic gestart in november dus. en het is nog steeds niet voorbij. Afgelopen vrijdag stond er zelfs een stuk in het Parool, de middenpagina's zelfs! Twee pagina's!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Redelijk terecht geklaagd toch? Wat een sneue reactie vanuit de Key. Lekker arrogant, maar meteen met fouten. Dat iedereen wist dat er verbouwd zou worden klopt, maar dat dat was omdat er al jáááren achterstallig onderhou dis, vergeet hij er even bij te zeggen. En let op he, wat lezen we daar: "...waardoor de planning een paar maanden langer duurt dan verwacht." . Paar maanden is best veel als het maar een paar maanden zou duren. Dat heet verdubbeling...
![]()
Dat wordt weer tijd besteden aan een bezwaarschrift dus.quote:Op dinsdag 26 april 2005 13:53 schreef gr8w8 het volgende:
Nog niks gehoord, wel een brief over de standaard huurverhoging.
Ja, maar zo kun je tenminste het vuur bestrijden op weg naar de keuken.quote:[Verhaaltje over duidelijke vluchtroutes]
Net zo handig als een brandblusser en brandslang bij de voordeur, terwijl de keuken helemaal aan de andere kant is. Toch de plek waar de meeste brandjes ontstaan. Ach, zolang het plafond na 8 maanden nog steeds weer voorzien is van brandwerende platen, is de brand toch zo bij de voordeur.
Dan wordt het wel vervelend ja. Hopen dat er net dan een huisgenoot thuiskomt lijkt me.quote:Op dinsdag 26 april 2005 21:27 schreef gr8w8 het volgende:
Maar stel het vuur begint bij kamer 1, dan kun je dus helemaal niets. Mag je van het balkon af springen, verder niets.
quote:Nu is het officieel. Woningstichting DeKey zijn oplichters. De verhalen die nu koemn, zijn echt ongelofelijk. Pasgeleden werd een klachtenrapport ingediend en gedreigd met een rechtzaak door de bewoners, wat zelfs de landelijke media heeft gehaald. Toen hebben we een mooie brief gekregen, dat ze zes weken hadden om het allemaal in orde te maken. Dat gaat dus niet lukken, de plafonds zijn nog steeds kapot, er is nog steeds geen verlichting in de keuken en nog wat kleine dingen. Kleine dingen die na een paar maanden toch echt wel heel erg irriteren. Voorbeeld: Een keer boren is niet erg. Maar enkele dagen per week en dat acht maanden lang wel.
In aanloop naar de rechtszaak schijnt er dus 42.000 euro geëist te worden. Ruim 200 man, 8 maanden overlast, dan is het eigenlijk nog niks. DeKey biedt nu 50.000 euro, gaat de ronde. Lief he! Maar.... Dat wordt dan wel collectief in algemene ruimtes geïnvesteerd, in plaats van huurteruggave aan individuele bewoners. Kan de keuken worden opgeknapt, en het trappengat geverfd, dat soort dingen. Dingen die eigenlijk toch al moeten gebeuren. De keuken waar geen licht meer is. De keuken waar een stuk uit de muur is getrokken bij het vervangen van de electriciteit en dicht geplamuurd. De keuken waar een grote schimmelvlek zit na een lekkage die niet gerepareerd kon worden. De keuken waar de platen van de muur af zijn ivm vervangen van gasleidingen. Misschien een loper in het trappenhuis.
Dat willen ze dus gewoon de bewoners laten betalen, in plaats van dit achterstallig onderhoud en schade door hun eigen renovatie zelf aan te pakken. Eerst probeerde ze er af te komen door een barbecue aan te bieden - kunnen we makkelijk zelf en wat heb ik met alle bewoners? - en een grote schoonmaak - mogen ze sowiezo al doen na al het gezaag en geboor - of wat huishoudelijke apparatuur - wat iedereen toch al heeft -. Gadverdamme, wat een gedraai om er maar onderuit te komen. Ze maken het alleen maar erger. Hoe moeilijk is het nu om gewoon eens sorry te zeggen zonder een maar?
Ow, ook grappig, volgens mij lezen ze hier mee. Pasgeleden postte ik wat over de noodverlichting en de smalle doorgang. Dat is nu opgelost. Ze hebben die witte kastjes een klein stukje opgeschoven. Zodat nu de doorgang aan de andere kant, waar iedereen doorloopt en de WC's zijn, weer krap is.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |