abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23414589
quote:
Vrienden Hirsi Ali maken zich zorgen

Uitgegeven: 18 november 2004 21:14

HILVERSUM - Vrienden van het bedreigde VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali denken dat zij opzettelijk wordt weggehouden uit de Tweede Kamer. Jurist en columnist A. Ellian en schrijver L. de Winter geloven dat de afwezigheid van de politica niet te maken heeft met een veiligheidsrisico, maar met pogingen haar monddood te maken.

De twee zeiden dat donderdag in het tv-programma TweeVandaag. Ze wijzen erop dat zij al bijna twee weken geen contact meer hebben met Hirsi Ali, terwijl ze daarvoor vrijwel dagelijks contact hadden.

Ze vinden haar onzichtbaarheid niet passen bij haar strijdbaarheid, die ze tot het laatste contact na de moord op Theo van Gogh nog toonde. Zelfs op haar eigen verjaardagsfeest, afgelopen zaterdag, kwam de politica niet opdagen. Ook het Kamerdebat over de moord op Van Gogh miste ze.

Krachten

Ellian meent dat "krachten binnen de overheid" ervoor zorgen dat Hirsi Ali van iedereen wordt weggehouden. Dat ze hierdoor haar werk niet kan doen, noemt hij immoreel en onverantwoordelijk. Hij vindt dat een verkeerd signaal naar extremistische moslims.

Ook De Winter stelt dat de beveiliging ervoor moet zorgen dat zij in ieder geval haar werk als volksvertegenwoordigster moet kunnen doen. "Desnoods schakelen ze het halve leger daarvoor in." Tweede-Kamervoorzitter Weisglas sprak de beweringen tegen.

Volgens hem heeft Hirsi Ali zelf de beslissing genomen niet te komen. "Ze had er kunnen zijn." Hij wijst erop dat hij met minister Donner van Justitie over haar bewaking heeft gesproken. "Als ze had willen komen, had dat gekund", aldus Weisglas.

Bron: Nu.nl
Nu jullie zin, PVDA-ers?
En types als vd Stoel maar lekker doorgaan met demoniseren, en het mag blijkbaar ook nog...

Wilders en Hirshi Ali kunnen hun werk gewoon niet meer doen, dus in plaats van ze nog gehaatter te maken zou iedereen haar en Wilders op dit moment juist horen te steunen. Niet dat je het met ze eens moet zijn, maar dit is even niet de tijd om ze zo aan te vallen...

[ Bericht 48% gewijzigd door Sidekick op 19-11-2004 11:31:23 ]
  donderdag 18 november 2004 @ 23:40:48 #2
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_23414662
quote:
Op donderdag 18 november 2004 23:38 schreef jerryx het volgende:
Nu jullie zin, PVDA-ers?

edit: das al een betere OP..
pi_23414701
quote:
Op donderdag 18 november 2004 23:40 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

owja, discussiewaarde?
Ik maak me nog steeds kwaad om de belachelijke uitspraken van die demente crimineel... En misschien generaliseer ik PVDA'ers nu een beetje, maar als ik de 'gemiddelde' PVDA-stemmer zo om me heen hoor "Wilders is te vergelijken met Hitler" lijkt het alsof alles is geoorloofd tegen Hirshi Ali en Wilders...
  donderdag 18 november 2004 @ 23:43:58 #4
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_23414747
quote:
Op donderdag 18 november 2004 23:42 schreef jerryx het volgende:

[..]

Ik maak me nog steeds kwaad om de belachelijke uitspraken van die demente crimineel...
en hij om die soms belachelijke acties van Ayaan en Wilders.. wat is je punt? Kritiek hoort er nou eenmaal bij, ondergedoken of niet..
  donderdag 18 november 2004 @ 23:48:53 #5
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_23414908
Heeft van der Stoel vandaag wederom geroepen dat we ons wel op het echte gevaar, de kaalkop-kabouters, moeten richten?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_23415034
quote:
Op donderdag 18 november 2004 23:48 schreef Kaalhei het volgende:
Heeft van der Stoel vandaag wederom geroepen dat we ons wel op het echte gevaar, de kaalkop-kabouters, moeten richten?
Nee, in die opmerking geef ik hem deels gelijk. Alleen vergeet ie de moslim-extremisten en de 'kut-Marokkanen' erbij te noemen. Als er aan die laatste 2 wat gedaan wordt, heb je vanzelf ook geen last meer van die nazi's.

Het gaat me erom dat Hirshi en Wilders gesteund moeten worden. Niet persé in hun standpunten, maar in het feit dat die mensen door een hel gaan... Maar 'links' blijft olie op het vuur gooien en het schijnt nog toegestaan te zijn ook...
  donderdag 18 november 2004 @ 23:55:11 #7
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23415080
quote:
Op donderdag 18 november 2004 23:42 schreef jerryx het volgende:
maar als ik de 'gemiddelde' PVDA-stemmer zo om me heen hoor "Wilders is te vergelijken met Hitler" lijkt het alsof alles is geoorloofd tegen Hirshi Ali en Wilders...
Inderdaad, het is al bijna net zo erg als ' islamieten zijn fascisten'
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_23415081
quote:
Op donderdag 18 november 2004 23:53 schreef jerryx het volgende:
Nee, in die opmerking geef ik hem deels gelijk. Alleen vergeet ie de moslim-extremisten en de 'kut-Marokkanen' erbij te noemen. Als er aan die laatste 2 wat gedaan wordt, heb je vanzelf ook geen last meer van die nazi's.
En de "kutjoden" en de "kutnegers" dan?
Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
pi_23415103
quote:
Op donderdag 18 november 2004 23:55 schreef thoth het volgende:

[..]

En de "kutjoden" en de "kutnegers" dan?
Geldt hetzelfde voor natuurlijk. Net als voor de 'kut-Nederlanders'.
pi_23415124
quote:
Op donderdag 18 november 2004 23:55 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Inderdaad, het is al bijna net zo erg als ' islamieten zijn fascisten'
Ik vind het meer hetzelfde als "Jan Marijnissen is te vergelijken met Stalin"
pi_23415162
Ziek landje, ik ga wel in Amerika wonen...
pi_23415192
quote:
Op donderdag 18 november 2004 23:58 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ja, daar hebben ze die geweldige Bush
pi_23415224
quote:
Ik ga een weekendje naar Zweden, es kijken hoe het daar is.

Ga ik er maybe wonen.
Use & Abuse... Good & Bad Times
  vrijdag 19 november 2004 @ 00:01:55 #14
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23415244
Overigens heb ik geen PVDA'er gezien die Wilders vergelijkt met Hitler, maar dat terzijde.
  vrijdag 19 november 2004 @ 00:01:55 #15
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_23415245
Kleur polsbandje, ik twijfel nog.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_23415258
quote:

Nu jullie zin, PVDA-ers?
En types als vd Stoel maar lekker doorgaan met demoniseren, en het mag blijkbaar ook nog...

Wilders en Hirshi Ali kunnen hun werk gewoon niet meer doen, dus in plaats van ze nog gehaatter te maken zou iedereen haar en Wilders op dit moment juist horen te steunen. Niet dat je het met ze eens moet zijn, maar dit is even niet de tijd om ze zo aan te vallen...
Oh jee, dom rechts weer in actie met het hun modewoordje 'demoniseren', stel je voor dat je onderbouwde kritiek levert op Wilders of Hirsi Ali (die niet genoemd is overigens door van der Stoel, maar goed, allemaal 1 pot nat, toch?)

Maar vertel, hoe precies is de PvdA in staat hier een rol in te spelen zonder regeringsdeelname of is dit weer zo'n TRU verhaal over PvdA mollen in de regering of zo?
Het originele stukje waar dit een uittreksel is rept van 'krachten in de regering'...laat de PvdA nou niet in de regering zitten...dus ik zou PvdA veranderen in "D'66'ers, VVD'ers en CDA'ers".

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2004 00:04:37 ]
  vrijdag 19 november 2004 @ 00:03:15 #17
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_23415274
Lees ik hier nou dat men met een soort staatsgreep bezig is door de bedreigden niet meer aan het woord te laten?
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  vrijdag 19 november 2004 @ 00:03:55 #18
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23415293
quote:
[afbeelding]

Nu jullie zin, PVDA-ers?
Kritiek op Wilders wordt gelijk alweer gezien als demonisatie...

En wat heeft de PvdA hier nu weer in hemelsnaam mee te maken? Ze krijgt beveiliging van de huidige (rechtse) regering, en die beveiliging is waar ze nu over klagen, of zoals nu.nl zegt: "Ellian meent dat "krachten binnen de overheid" ervoor zorgen dat Hirsi Ali van iedereen wordt weggehouden. "
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_23415308
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:01 schreef Posdnous het volgende:
Overigens heb ik geen PVDA'er gezien die Wilders vergelijkt met Hitler, maar dat terzijde.
Gisteren heb ik het letterlijk 3 mensen horen zeggen, waarvan ik weet dat ze PVDA-er zijn.
En de PVDA-politici zeggen het niet letterlijk, maar veel opmerkingen gaan wel die richting uit...
pi_23415360
quote:
‘Hirsi Ali wordt uit Kamer weggehouden’

Gepubliceerd op donderdag 18 november 2004

Vrienden van het bedreigde VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali denken dat ze opzettelijk wordt weggehouden uit de Tweede Kamer. Jurist en columnist A. Ellian en schrijver L. de Winter geloven dat de afwezigheid van de politica niet te maken heeft met een veiligheidsrisico, maar met pogingen haar monddood te maken. De twee zeiden dat donderdag in het tv-programma TweeVandaag.

Ze wijzen erop dat zij al bijna twee weken geen contact meer hebben met Hirsi Ali, terwijl ze daarvoor vrijwel dagelijks contact hadden. Ze vinden haar onzichtbaarheid niet passen bij haar strijdbaarheid, die ze tot het laatste contact na de moord op Theo van Gogh nog toonde. Zelfs op haar eigen verjaardagsfeest, afgelopen zaterdag, kwam de politica niet opdagen. Ook het Kamerdebat over de moord op Van Gogh miste ze.

Ellian meent dat ‘krachten binnen de overheid' ervoor zorgen dat Hirsi Ali van iedereen wordt weggehouden. Dat ze hierdoor haar werk niet kan doen, noemt hij immoreel en onverantwoordelijk. Hij vindt dat een verkeerd signaal naar extremistische moslims.

Ook De Winter stelt dat de beveiliging ervoor moet zorgen dat zij in ieder geval haar werk als volksvertegenwoordigster moet kunnen doen. “Desnoods schakelen ze het halve leger daarvoor in.”

Tweede-Kamervoorzitter Weisglas sprak de beweringen tegen. Volgens hem heeft Hirsi Ali zelf de beslissing genomen niet te komen. “Ze had er kunnen zijn.” Hij wijst erop dat hij met minister Donner van Justitie over haar bewaking heeft gesproken. “Als ze had willen komen, had dat gekund”, aldus Weisglas.

[...]

Prijsuitreiking uitgesteld

De uitreiking van de Harriët Freezerring aan het VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali gaat vrijdag 26 november niet door, omdat de politica er om veiligheidsredenen niet bij kan zijn. Dat heeft een woordvoerster van het feministisch maandblad Opzij donderdag gezegd.

‘Het is momenteel onmogelijk om Ayaan Hirsi Ali te bereiken,’ zegt Martha van Buuren, eindredactrice van Opzij tegen Elsevier.

De Harriët Freezerring is de jaarlijkse emancipatieprijs van Opzij die sinds 1978 wordt uitgereikt aan een vrouw of groep vrouwen wier werk een bewustmakende of emanciperende invloed heeft. Lezeressen van Opzij hadden Hirsi Ali de prijs toegekend wegens haar inzet voor de emancipatie van vrouwen met een islamitische achtergrond.

Opzij heeft er nog aan gedacht de prijs op een geheime locatie uit te reiken en daar vervolgens opnamen van te maken. Maar ook dat bleek om veiligheidsredenen niet mogelijk. Zodra de veiligheidssituatie dat toelaat, zal de uitreiking alsnog plaatshebben.

Hirsi Ali liet vorige week ook verstek gaan bij het debat over de moord op Van Gogh. Hoewel ze officieel om persoonlijke redenen afwezig was, wordt vermoed dat Hirsi Ali weg bleef omdat de Tweede Kamer onvoldoende beveiligd wordt. De Tweede Kamer heeft nog steeds geen afscheiding tussen de publieke tribune en de vergaderzaal. Wel wordt het parlementsgebouw sinds de bedreigingen aan Hirsi Ali en onafhankelijk Kamerlid Geert Wilders strenger beveiligd.

http://www.planet.nl/plan(...)tid=526022/sc=0d5aa4
pi_23415366
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:04 schreef jerryx het volgende:

Gisteren heb ik het letterlijk 3 mensen horen zeggen, waarvan ik weet dat ze PVDA-er zijn.
En de PVDA-politici zeggen het niet letterlijk, maar veel opmerkingen gaan wel die richting uit...
Neuh, deze PvdA'er zal dat niet zeggen, hoor, Wilders is een populist en polarist met imho domme en ongenuanceerde uitspraken maar geen Hitler.

Overigens ging dit toch over Hirsi Ali of heb ik iets gemist?
pi_23415398
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh jee, dom rechts weer in actie met het hun modewoordje 'demoniseren', stel je voor dat je onderbouwde kritiek levert op Wilders of Hirsi Ali (die niet genoemd is overigens door van der Stoel, maar goed, allemaal 1 pot nat, toch?)
Nee, de linkse "Wilders is een rascist"-reacties zijn lekker onderbouwd
quote:
Maar vertel, hoe precies is de PvdA in staat hier een rol in te spelen zonder regeringsdeelname of is dit weer zo'n TRU verhaal over PvdA mollen in de regering of zo?
Juist omdat ze niet deelnemen aan dit kabinet mogen en durven ze meer te schoppen.
quote:
Het originele stukje waar dit een uittreksel is rept van 'krachten in de regering'...laat de PvdA nou niet in de regering zitten...dus ik zou PvdA veranderen in "D'66'ers, VVD'ers en CDA'ers".
Die hoor ik totaal niet over WIlders eigenlijk... In ieder geval niet van die extreme reacties als "Die man is gevaarlijk".
  vrijdag 19 november 2004 @ 00:09:05 #23
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23415414
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:04 schreef jerryx het volgende:

[..]

Wat een onzin!

De enige politicus die ik de afgelopen tijd een WO2-vergelijking heb horen maken is Bolkestein.
pi_23415430
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Neuh, deze PvdA'er zal dat niet zeggen, hoor, Wilders is een populist en polarist met imho domme en ongenuanceerde uitspraken maar geen Hitler.
Dit soort uitspraken mogen best, daar heb ik totaal geen problemen mee.
quote:
Overigens ging dit toch over Hirsi Ali of heb ik iets gemist?
Idd, ik dwaal misschien een beetje af. Maar wat ik bedoel is dat je die mensen even met rust moet laten...
  vrijdag 19 november 2004 @ 00:11:44 #25
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23415476
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:08 schreef jerryx het volgende:

[..]

[..]

Juist omdat ze niet deelnemen aan dit kabinet mogen en durven ze meer te schoppen.
[..]

Die hoor ik totaal niet over WIlders eigenlijk... In ieder geval niet van die extreme reacties als "Die man is gevaarlijk".
Dit topic gaat over Hirsi Ali. En over haar beveiliging.
pi_23415481
Vanuit de VVD is er trouwens kritiek op de uitspraken van Ellian en De Winter...
quote:
VVD: Geen druk op Hirsi Ali
Van onze politieke redactie

Het bedreigde Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali blijft vooral om persoonlijke redenen weg uit het parlement. Dat zegt haar VVD-fractiegenote Griffith. Ook Kamervoorzitter Weisglas benadrukt dat Hirsi Ali zelf heeft besloten niet naar de Kamer te komen.

Vrienden van Hirsi Ali vermoeden dat ze opzettelijk wordt weggehouden uit de Kamer. Jurist en columnist Afshin Ellian en schrijver Leon de Winter zeiden gisteren in tv-programma 2Vandaag dat de afwezigheid van de politica niets te maken heeft met een veiligheidsrisico, maar met pogingen haar monddood te maken. Ze vinden haar onzichtbaarheid niet passen bij haar strijdbaarheid, die ze tot het laatste contact na de moord op Theo van Gogh nog toonde.

Griffith vindt het 'ongepast' nu al over het ontbreken van Hirsi Ali te beginnen, 'pas drie weken nadat haar goede vriend is afgeslacht'. Ze vreest dat de uitspraken van Ellian en De Winter averechts werken. ,,Het is niet verstandig druk op Ayaan uit te oefenen, terwijl ze er misschien helemaal nog niet aan toe is weer naar de Kamer te komen.''

Hirsi Ali was zaterdag niet aanwezig op een feestje om haar 35ste verjaardag te vieren. Ook het Kamerdebat over de moord op Van Gogh miste ze.

http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1100792401453.html
pi_23415516
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:11 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dit topic gaat over Hirsi Ali. En over haar beveiliging.
Eigenlijk wel. Maar wat ik wil zeggen is dat deze mensen het werken onmogelijk wordt gemaakt, en dat ze dan ook nog een aantal trappen na krijgen...
pi_23415532
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:09 schreef jerryx het volgende:

Dit soort uitspraken mogen best, daar heb ik totaal geen problemen mee.
Blijkbaar niet gezien hetgene wat jij daarna zegt.
quote:
Idd, ik dwaal misschien een beetje af. Maar wat ik bedoel is dat je die mensen even met rust moet laten...
Euh...en als Hirsi Ali rust neemt dan is er sprake van een PvdA complot? De PvdA heeft zich in het geheel niet over deze mevrouw uitgelaten recentelijk namelijk dusseh...

Wilders zoekt zelf de publiciteit constant met wilde uitspraken die gevolgd worden door "zo heb ik het niet bedoeld", hij zoekt aandacht en krijgt die, dus dan ook niet mekkeren.
Hirsi Ali zoekt geen aandacht, krijgt ook geen aandacht en dan is een of ander complot oid aldus haar 'vrienden'.

Ik zal het wel niet begrijpen of zo....maar dat heb ik wel vaker bij volgelingen van deze twee personen.
  vrijdag 19 november 2004 @ 00:14:08 #29
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23415537
Ik vind Ellian trouwens een behoorlijk speculatief verhaal hebben over het bewust monddood maken van Hirsi Ali door de regering.

Waarom zouden ze dat willen?
pi_23415586
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:08 schreef jerryx het volgende:

Ja, door zijn uitspraken die als zodanig geintrepeteerd kunnen worden.
quote:
Euh....van der Stoel had onderbouwde kritiek die slechts ten dele door Bos werd ondersteunt, dat noem ik niet direct 'schoppen'.
quote:
Moet je toch eens beter luisteren, zijn eigen partij heeft hem buitengezet om zijn denkbeelden.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2004 00:16:49 ]
pi_23415600
Vallen bedreigingen en druk van de media ook onder persoonlijke redenen?
  vrijdag 19 november 2004 @ 00:17:35 #32
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23415614
Tijger_m, dan moet je ook niet offtopic over Wilders doorgaan.
pi_23415628
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:14 schreef Sidekick het volgende:
Ik vind Ellian trouwens een behoorlijk speculatief verhaal hebben over het bewust monddood maken van Hirsi Ali door de regering.

Omdat zij 'DE WAARHEID' kent? (meer een TRU topicje mischien dan )
  vrijdag 19 november 2004 @ 00:19:06 #34
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23415654
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:03 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Kritiek op Wilders wordt gelijk alweer gezien als demonisatie...

En wat heeft de PvdA hier nu weer in hemelsnaam mee te maken? Ze krijgt beveiliging van de huidige (rechtse) regering, en die beveiliging is waar ze nu over klagen
Volledig mee eens.

Ik kan er met m'n kop niet bij dat iedereen over de linkse kant en mensen als Cohen loopt te zeiken, terwijl juist deze regering faalt in haar werk.
Dat hele Theo van Gogh-debacle was gewoon te wijten aan een overheid die gevaarlijke mensen niet in de gaten kan houden, maar het kabinet is zo laf het op de maatschappij af te schuiven. 'blabla, intolerantie, bla bla samen moeten we het doen'; flikker toch op.

Het kabinet zet zelf de verhoudingen op scherp door maar door te blijven hameren (begon al onmiddelijk na de moord op Van Gogh), dat we moeten oppassen voor verharding, terwijl het gewoon om een idiote dader gaat. En er maar op door blijven hameren.

Ik snap sowieso niet waar al die Fortuyn-liefhebbers tegenwoordig zijn. Met al hun kritiek op de 'ivoren torentjes' politci. Ik heb nog nooit een kabinet meegemaakt dat ZO hooghartig en arrogant was als deze, honderdduizenden mensen die klagen interesseert hen totaal niet.
Maar waar zijn die Foruynisten nu dan? Nog steeds aan het kankeren op links, want ze hebben het te druk met moslims bashen.

Het lijkt wel een afleidingsmanoeuve van het kabinet in Amerikaanse stijl.

*opgelucht , hoewel misschien lichtelijk offtopic*
pi_23415664
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:17 schreef jerryx het volgende:
Ja, de druk komt van haar 'vrienden' via de media, mischien een nuance die je even moeten laten bezinken...vraagt je dan wel af wat dat voor vrienden zijn die een dergelijke druk uit menen te moeten oefenen.

Cohen stond ook op de 'dodenlijst' van die knaapjes uit Den Haag en ik zie meer demonisatie van Cohen dan van H.A. of zelfs Wilders de laatste weken, die hoor ik niet zielig doen noch dat de PvdA gaat jankmuilen daarover.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2004 00:20:52 ]
  vrijdag 19 november 2004 @ 00:20:47 #36
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23415688
als dit waar is dan zal er een grote klopjacht plaatsvinden waarbij we de steun van de moslims hard nodig gaan hebben. niet meedoen en later wel kennis of kennis van zaken kunnende hebben (medeplichtigheid) kan je snel weer terug naar waar je voorouders schapen hoedden. ook de rest van je familie. dan is namenlijk, zoals we dat in een oud spreekwoord omschrijven, "de kous af"
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 19 november 2004 @ 00:20:53 #37
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_23415692
quote:

Ik weet het ook niet, ik vind het ook raar. Volgens mij is het overigens een HIJ.

Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  vrijdag 19 november 2004 @ 00:21:01 #38
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_23415696
Monddood daar haar niet in de tweede kamer te laten, nou, nou, nou. Dat ga je toch lekker alle TV-zenders af, of maak je een nieuwe film (andere regisseur).

Ik vind het hoe dan ook een beetje, tja, hoe zal ik het zeggen, ongeloofwaardig overkomen.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
  vrijdag 19 november 2004 @ 00:21:27 #39
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23415708
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:17 schreef jerryx het volgende:
De bedreigingen zullen de persoonlijke redenen zijn waarom ze zich schuil houdt. Die situatie is erg triest ja.

De druk vanuit de media door Ellian en De Winter helpen daarbij niet nee. Van je vrienden moet je het maar hebben...
  vrijdag 19 november 2004 @ 00:22:37 #40
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23415737
Wat had Salman Rushdie wel niet moeten zeggen destijds...
  vrijdag 19 november 2004 @ 00:23:02 #41
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_23415750
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:21 schreef Sidekick het volgende:

[..]

De bedreigingen zullen de persoonlijke redenen zijn waarom ze zich schuil houdt. Die situatie is erg triest ja.

De druk vanuit de media door Ellian en De Winter helpen daarbij niet nee. Van je vrienden moet je het maar hebben...
Je weet het niet, net zo min als ik het weer. Dus pas een beetje op met absolute uitspraken.
  vrijdag 19 november 2004 @ 00:23:42 #42
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23415766
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:20 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Ik weet het ook niet, ik vind het ook raar. Volgens mij is het overigens een HIJ.

[afbeelding]
Met "ze" bedoel ik diverse politici binnen de regering. Het motief van de regering is totaal onduidelijk.
pi_23415779
Volgens de vrienden in 2 vandaag kon wilders wel in de 2 e kamer z'n werk doen en zij niet? Lijkt me sterk.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  vrijdag 19 november 2004 @ 00:24:54 #44
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_23415800
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:23 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Met "ze" bedoel ik diverse politici binnen de regering. Het motief van de regering is totaal onduidelijk.
OK. Ik werd ook vnl. getriggerd toen ook iemand anders over 'zij' begon.
pi_23415820
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:24 schreef krakkemieke het volgende:
Volgens de vrienden in 2 vandaag kon wilders wel in de 2 e kamer z'n werk doen en zij niet? Lijkt me sterk.
Wilders weerhoudt zich tenslotte wel van polariserende uitspraken in tegenstelling to H.A.

Kortom, een groot lulverhaal imho.
  vrijdag 19 november 2004 @ 00:26:17 #46
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_23415836
quote:
Zal wel wat te maken hebben met het zetten van 'heilige' teksten van de koran op een naakt vrouwenlichaam, dat heeft Wilders niet gedaan/laten doen.
  vrijdag 19 november 2004 @ 00:27:59 #47
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23415873
ha heeft een fathwa op haar hoofd. dit keer niet van buitenlandse druk, maar van inmiddels binnenlandse. die binnenlandse moet snel met opgepakt en desnoods bij binnenkomst dood gemaakt worden. geen behoefte aan nog meer moslims die het voor de gewone moslim kapot maken.
  vrijdag 19 november 2004 @ 00:31:44 #48
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23415953
quote:
De bedreigingen aan het adres van Hirsi Ali worden als gevaarlijker geacht door de politie, en daardoor "moet" ze onderduiken, in tegenstelling tot Wilders die "enkel" extra beveilging krijgt.
pi_23416206
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:01 schreef popolon het volgende:
Kleur polsbandje, ik twijfel nog.
Roze lieverd.

Postertje Ik haat haat al opgehangen? Naast de foto van Ayaan?
pi_23417166
Ach wat een aansteller die Ellian weer . Loopt erbij te liegen dat het gedrukt staat. Wie zou haar dan uit het kabinet willen houden. Wim Kok?
pi_23418602
Weisglas is boos op Ellian en De Winter.

Go Fransie go
pi_23418704
quote:
[afbeelding]

Nu jullie zin, PVDA-ers?

Sentimentaliserende toeschrijving. Waar ik het bangst voor ben op dit moment is een nieuwe aanslag op een persoon.
I´m back.
pi_23418721
Wat zeg ik, tendentieuze toeschrijving van de soort die het oogmerk heeft de links-rechts tegenstelling te polariseren ten nutte van eigen politiek gewin. Onsmakelijk dus.
I´m back.
  vrijdag 19 november 2004 @ 08:29:03 #54
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_23418752
Ik snap de TT in combinatie met de OP niet, eigenlijk. Dat gaat over een handlanger van Zakawi met een Spaans paspoort? En dan een tekst over PvdA'ers eronder?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_23418771
Nee, da's een lekker land hahahahaha
quote:
Ik ben de geest van Theo en zal alle geitenneukers pakken die het op mij en de nederlandse samenleving gemunt hebben.
  vrijdag 19 november 2004 @ 08:41:01 #56
108463 Snik
Socialismusfeindlich
pi_23418890
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:07 schreef Kozzmic het volgende:

[..]
Het is wel vreemd dat men de veiligheid van Ali zogenaamd niet kan garanderen maar die van de net zo bedreigde Wilders wel.
Aisja was 9 toen mohammed haar neukte:
http://www.faithfreedom.org/Articles/sina/ayesha.htm
Boeken: Sahih Muslim Book 008, Number 3310: en Sahih Bukhari Volume 7, Book 62, Number 64
  vrijdag 19 november 2004 @ 09:13:44 #57
3542 Gia
User under construction
pi_23419229
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 08:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik snap de TT in combinatie met de OP niet, eigenlijk. Dat gaat over een handlanger van Zakawi met een Spaans paspoort? En dan een tekst over PvdA'ers eronder?
En over een paar uur staat er weer wat anders in de OP.

Dat is nou teletekst, dat veranderd voortdurend.
  vrijdag 19 november 2004 @ 11:35:10 #58
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23421424
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 09:13 schreef Gia het volgende:

[..]

En over een paar uur staat er weer wat anders in de OP.

Dat is nou teletekst, dat veranderd voortdurend.
Ik heb de OP aangepast.
pi_23421554
De Winter en Elian maken zichzelf zo wel onbeschrijflijk belachelijk, tenzij ze ook nog bewijzen hebben voor hun verdachtmakingen, natuurlijk.

Het komt op mij een beetje over als een soort slachtofferrol: wij, met de waarheid in pacht, worden door den Haag, de overheid, het establishment, tegengewerkt in het beter maken van Nederland, omdat we in hun ogen een bedreiging vormen.

Ach, de uitspraken passen goed in het beeld dat ik heb van deze twee heren.
pi_23421679
Van je vrienden moet je het maar hebben
  vrijdag 19 november 2004 @ 11:48:10 #61
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23421698
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 11:47 schreef SCH het volgende:
Van je vrienden moet je het maar hebben
ik ben blij dat deze twee zachte krachten het voor haar opnemen
pi_23421852
quote:

Om niet 'olie op het vuur te gooien'. Die idiote 'inbindende' beweging richting de Islamitische wereld hebben we vanuit de poltiiek de afgelopen weken behoorlijk kunnen waarnemen.
pi_23421889
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:31 schreef Sidekick het volgende:

[..]

De bedreigingen aan het adres van Hirsi Ali worden als gevaarlijker geacht door de politie, en daardoor "moet" ze onderduiken, in tegenstelling tot Wilders die "enkel" extra beveilging krijgt.
Ook Wilders zit ondergedoken hoor.

http://www.fd.nl/ShowReda(...)7C0&DocumentId=19490
pi_23421921
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 11:55 schreef nikk het volgende:

[..]

Om niet 'olie op het vuur te gooien'. Die idiote 'inbindende' beweging richting de Islamitische wereld hebben we vanuit de poltiiek de afgelopen weken behoorlijk kunnen waarnemen.
Leg eens uit? Wat in een inbindende beweging? Oh god, ik snap het al. Je mag niet praten met moslims - zit zelfs jij al op die toer nikk?

Ik heb de indruk dat juist zij nu olie op het vuur gooien.
pi_23422016
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 11:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Leg eens uit? Wat in een inbindende beweging? Oh god, ik snap het al. Je mag niet praten met moslims - zit zelfs jij al op die toer nikk?

Ik heb de indruk dat juist zij nu olie op het vuur gooien.
quote:
Geen steun PvdA motie godslastering

Fractieleider Bos van de PvdA trekt zijn steun in aan het D66-voorstel om de wet over godslastering te schrappen. Volgens hem ligt het onderwerp momenteel te gevoelig.

Bos denkt dat een stemming over het wetsartikel alleen maar verliezers zal opleveren. Moslims die zich na alle commotie rond de moord op Van Gogh en extremisme al in de hoek gezet voelen, zouden zich volgens de fractieleider door het schrappen van de wet nog meer gepakt voelen.

Aan de andere kant zouden aanhangers van de vrijheid van meningsuiting zich beperkt voelen als het wetsartikel gehandhaafd wordt.

Kamermeerderheid
Eerder zegde Bos de steun van de PvdA toe aan de motie die door D66 werd ingediend. Daarmee zou er een Kamermeerderheid zijn voor de afschaffing van de wet.

De wet (artikel 147 en 147a) stamt uit 1932 en was in het leven geroepen door de toenmalige minister van Justitie, Jan Donner, de grootvader van Piet Hein Donner. De wet heeft slechts drie keer tot een veroordeling geleid.
Dit soort onzin dus.

De politiek mag niet eens de oorlog verklaren aan Moslimsextremisten/terroristen, want dat zou polariseren... Dit geeft maar weer eens aan hoe diep- en dieptriest de huidige situatie is.
pi_23422043
Sorry hoor, maar eindelijk neemt de PvdA weer eens een heel erg goede beslissing. Ik heb me zitten verbijten bij dat hele debat en dit is imo de enige juiste uitkomst.

Geen onzin hoor - rekening houden met elkaar is geen onzin.
Nu ineens een wetje gaan schrappen dat niet gebruikt wordt is, dat wel.
pi_23422081
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:03 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Lees ik hier nou dat men met een soort staatsgreep bezig is door de bedreigden niet meer aan het woord te laten?
Hirsi Ali is voor Balkenende en kornuiten buitengewoon lastig. Deze feministe en moedig strijdster voor vrouwenrechten zorgt tenslotte maar voor onrust en trapt op de lange tenen in [s]onroerige[/] roerige tijden. Die zijn ze liever kwijt dan rijk.

Misschien hebben ze haar wel 'geestelijke rust' opgedrongen in een 'passende omgeving'. Of rijden en vliegen haar continu van hot naar her tot ze volkomen murw is.

Ik sluit niets uit.....
pi_23422116
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 11:55 schreef nikk het volgende:

[..]

Goed gezien.. we lopen op eieren met een gebogen rug.
Je schaamt je bijna om Nederlander te zijn.. laat die verkiezingen maar snel komen.
pi_23422122
quote:

[..]

Nu jullie zin, PVDA-ers?

Ik maak me grote zorgen over de veiligheid van iedereen die links is. Nu je zin, rechtse hond?
pi_23422141
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 12:04 schreef SCH het volgende:
Sorry hoor, maar eindelijk neemt de PvdA weer eens een heel erg goede beslissing. Ik heb me zitten verbijten bij dat hele debat en dit is imo de enige juiste uitkomst.

Geen onzin hoor - rekening houden met elkaar is geen onzin.
Nu ineens een wetje gaan schrappen dat niet gebruikt wordt is, dat wel.
De enige reden waarom de PvdA ineens tegen het schrappen is omdat ze niet onnodig (?) 'olie op het vuur' willen gooien. Als jij dat geen inbinding wil noemen vraag ik me af hoe ver het dan wel moet gaan.

Zoals Ellian gister al zei: Weet je wat Moslimextremisten, jullie hebben gelijk. Maar nu niemand meer doden okee? (of iets in die richting)
pi_23422147
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 12:08 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Goed gezien.. we lopen op eieren met een gebogen rug.
Je schaamt je bijna om Nederlander te zijn.. laat die verkiezingen maar snel komen.
Je kan niet wachten op premier Bos?
pi_23422179
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 12:09 schreef nikk het volgende:

[..]

De enige reden waarom de PvdA ineens tegen het schrappen is omdat ze niet onnodig (?) 'olie op het vuur' willen gooien. Als jij dat geen inbinding wil noemen vraag ik me af hoe ver dan wel moet gaan.

Zoals Ellian gister al zei: Weet je wat Moslimextremisten, jullie hebben gelijk. Maar nu niemand meer doden okee? (of iets in die richting)
Flauwe opmerking van Ellian. Dat wordt namelijk niet gezegd en is een ontzettende domme versimpeling die ik Ellian ook erg kwalijk neem. Wat is er over van die erudiete slimme man - natuurlijk is hij nu emotioneel maar als hij zich zelf niet meer in de hand heeft, moet hij maar even rustig aan gaan doen.

Ik vind rekening houden met elkaar geen inbinden hoor. En dan is het dat maar wel. Dat maakt het imo niet minder verstandig.

Ik vind het wel onverstandig van de heren intellectuelen om een ongefundeerde complottheorie de wereld in te helpen.
  vrijdag 19 november 2004 @ 12:13:52 #73
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23422226
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 11:57 schreef nikk het volgende:

[..]

Ook Wilders zit ondergedoken hoor.

http://www.fd.nl/ShowReda(...)7C0&DocumentId=19490
Waarom gaan de krachten binnen de regering Wilders dan niet monddood maken?
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 11:48 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik ben blij dat deze twee zachte krachten het voor haar opnemen
Hoe zal Hirsi Ali dit opvatten? Zij weet als geen ander of de overheid haar bewust uit het publieke debat houdt. Als dat niet zo is (en die kans is zeer waarschijnlijk, omdat het imho een vergezochte complottheorie is), dan zeggen Ellian en de Winter feitelijk dat Hirsi Ali laf is.
pi_23422292
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 12:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Flauwe opmerking van Ellian. Dat wordt namelijk niet gezegd en is een ontzettende domme versimpeling die ik Ellian ook erg kwalijk neem. Wat is er over van die erudiete slimme man - natuurlijk is hij nu emotioneel maar als hij zich zelf niet meer in de hand heeft, moet hij maar even rustig aan gaan doen.

Ik vind rekening houden met elkaar geen inbinden hoor. En dan is het dat maar wel. Dat maakt het imo niet minder verstandig.

Ik vind het wel onverstandig van de heren intellectuelen om een ongefundeerde complottheorie de wereld in te helpen.
Tja, en waarschijnlijk word door de redenering die jij nu hanteert Hirshi Ali buiten de publiciteit gehouden. Nederland is laf. Maar dat was al langer duidelijk...
pi_23422303
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 12:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Je kan niet wachten op premier Bos?
tja.. de PvdA, nog meer moskeeen ? nog meer geknuffel ? nog meer gedemoniseer ?

( Ik denk eerder dat Cohen naar voren geschoven wordt .. laten we het hopen, dat is het voor de kiezers meteen duidelijk welke kant het op gaat met Nederland)
  vrijdag 19 november 2004 @ 12:18:38 #76
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23422321
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 12:13 schreef Sidekick het volgende:

Hoe zal Hirsi Ali dit opvatten? Zij weet als geen ander of de overheid haar bewust uit het publieke debat houdt. Als dat niet zo is (en die kans is zeer waarschijnlijk, omdat het imho een vergezochte complottheorie is), dan zeggen Ellian en de Winter feitelijk dat Hirsi Ali laf is.
goede vraag, kom ik later nog eens op terug.
pi_23422343
quote:

[..]

[..]

Dat worden nog heel veel rechtzaken .. Ali is gewoon door de overheid 'gegijzeld '
pi_23422354
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 12:17 schreef nikk het volgende:

[..]

Tja, en waarschijnlijk word door de redenering die jij nu hanteert Hirshi Ali buiten de publiciteit gehouden.
Weisglas liegt?

Kom op nikk - zo paranoia ben je toch niet
pi_23422382
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 12:17 schreef Koos Voos het volgende:
( Ik denk eerder dat Cohen naar voren geschoven wordt .. laten we het hopen, dat is het voor de kiezers meteen duidelijk welke kant het op gaat met Nederland)
Ohhhhhh, als ik dat nog zou mogen meemaken. Cohen

Jij vindt dat Bos niet gedemoniseerd wordt?
pi_23422387
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 12:19 schreef Koos Voos het volgende:

Dat worden nog heel veel rechtzaken .. Ali is gewoon door de overheid 'gegijzeld '
Yip...dit is het ultieme bewijs.. CDA en VVD zijn op een dictatuur uit
pi_23422408
quote:

[..]

Je zei het zelf al, zij was de vrouw die Koranteksten op blote vrouwen projecteerde, niet Wilders. Het niet kunnen komen opdagen in de Kamer heeft niets te maken met wel op niet ondergedoken zitten, zoals je aanvankelijk beweerde.
quote:
Ze nemen haar niets kwalijk hoor. Daarnaast, je moet er ook weer niet teveel in zien. De Winter en Ellian hebben het niet over een enorm complot ofzo. Ze zijn alleen van mening dat AHA bewust, al dan niet door druk uit te oefenen, uit de Kamer word gehouden om maar geen 'olie op het vuur' te gooien.
pi_23422416
Ter informatie:
quote:
'Hirsi Ali wil zelf niet naar Kamer'

Van een verslaggever

AMSTERDAM - Tweede-Kamervoorzitter Frans Weisglas windt zich op over alle bezorgdheid van vrienden over de afwezigheid van VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali. ''Het is een waanidee dat de politiek haar monddood maakt,'' reageert hij. ''Dat maakt mij droevig.''

''Zij heeft zélf de keuze gemaakt een poos niet in de Kamer, niet in de openbaarheid te komen,'' zegt hij. ''Maar als zij in de Kamer wil komen, wordt ervoor gezorgd dat dat ook veilig kan. Vrienden moeten niet claimen te weten wat goed voor haar is.''

Weisglas heeft veel contact met Hirsi Ali, ook de laatste dagen. ''Het is een schandelijke, stuitende situatie voor haar. Maar schuldig zijn zij die de verschrikkelijke bedreigingen uiten en - zie Theo van Gogh - die dreigementen ook uitvoeren.''

In het tv-programma Twee Vandaag opperden gisteravond de rechtsfilosoof van Iraanse afkomst Afshin Ellian en de schrijver Leon de Winter dat Ayaan Hirsi Ali opzettelijk wordt weggehouden uit de Tweede Kamer. Het is volgens hen geen veiligheidsrisico, maar een triomf voor degenen die erop uit zijn haar monddood te maken.

Ellian en De Winter zeggen dat zij al bijna twee weken geen contact meer met Hirsi Ali hebben, terwijl zij dat tevoren vrijwel dagelijks hadden. Ook op haar eigen verjaardagsfeest, afgelopen zaterdag, was Hirsi Ali afwezig. Die onzichtbaarheid past niet bij haar strijdbaarheid, aldus de twee publicisten.

'Krachten binnen de overheid' bewerkstelligen dat Hirsi Ali van iedereen wordt weggehouden, denkt Ellian. Dat ze hierdoor haar werk niet kan doen, noemt hij immoreel en onverantwoordelijk, een verkeerd signaal naar extremistische moslims.

De Winter vindt dat de beveiliging ervoor moet zorgen dat zij in elk geval haar werk als volksvertegenwoordigster moet kunnen doen: ''Desnoods schakelen ze het halve leger daarvoor in.''

Gisteren deden de schrijvers Nelleke Noordervliet en Max Pam in een brief aan koningin Beatrix een klemmend beroep zich persoonlijk te bekommeren om de ondergedoken Ayaan Hirsi Ali, omdat die 'geen stem meer heeft' en 'haar werk als lid van de Tweede Kamer niet meer kan uitoefenen'.

Een RVD-woordvoerder bevestigt dat de koningin de brief heeft ontvangen, maar kan niet zeggen wat zij met de oproep doet. Wel wijst hij er namens Beatrix op, dat zij vorige week vrijdag in Amsterdam niet 'vertegenwoordigers van de Marokkaanse gemeenschap' heeft bezocht, zoals Noordervliet en Pam schrijven, maar 'een multicultureel jongerencentrum'.

http://www.parool.nl/nieuws/2004/NOV/19/bin2.html
pi_23422510
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 12:22 schreef nikk het volgende:
Daarnaast, je moet er ook weer niet teveel in zien.
Laat ze dan hun mond houden zeg
pi_23422512
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 12:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Weisglas liegt?

Kom op nikk - zo paranoia ben je toch niet
Het valt me op dat de zaken nu wel erg overdreven worden. Je moet niet teveel zoeken in de woorden van De Winter en Ellian. AHA zal heus niet fysiek worden tegengewerkt wil ze naar de Kamer gaan. Wel geloof ik dat AHA word aangeraden, lichtelijk onder druk is gezet om zich maar even stil te houden. En heus niet alleen vanwege haar persoonlijke veiligheid.
  vrijdag 19 november 2004 @ 12:29:47 #85
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23422576
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 12:22 schreef rroloff het volgende:
Ter informatie:
[..]
ok nu hebben we het van alle kanten belicht. nu ff wachten wat mevrouw ali zelf te zeggen heeft.
pi_23422617
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 12:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Laat ze dan hun mond houden zeg
Ze zeggen wat ze zien. Waarom kan helemaal niemand, op kennelijk leden van de VVD/Kamer/kabinet na, contact met haar hebben? Ik geloof er geen reet van dat zij niet bij het debat over Van Gogh aanwezig wilde zijn. Ze had aanvankelijk al te kennen gegeven dat ze dat namelijk wel wilde.

Maar nogmaals, het is geen 'meester-complot' ofzo wat sommigen hiervan proberen te maken om maar De Winter en Ellian als paranoide neer te zetten. Maar goed, belachelijkmaking is een handig instrument nietwaar?
  vrijdag 19 november 2004 @ 12:32:20 #87
66444 Lord_Vetinari
pi_23422630
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 12:27 schreef nikk het volgende:

[..]

lichtelijk onder druk is gezet om zich maar even stil te houden. En heus niet alleen vanwege haar persoonlijke veiligheid.
Oe, spannend. JFK-conspiracy theorie en al.

vertel, vertel. Wat weet jij wat wij niet weten over de duistere kanten van onze regering?
pi_23422661
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 12:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oe, spannend. JFK-conspiracy theorie en al.

vertel, vertel. Wat weet jij wat wij niet weten over de duistere kanten van onze regering?
Blablabla.

edit: Bedankt voor het bewijzen van mijn punt trouwens.
pi_23422673
Een feit is dat de persoon die over informatie m.b.t. dreiging beschikt of zegt te beschikken en de persoon die beslist over wat wel en niet veilig is enorm veel invloed heeft op handel en wandel van Hirsi Ali.

Die persoon is - uiteindelijk - de minister van binnenlandse zaken. Deze minister heeft er belang bij dat Hirsi Ali een tijdje op de achtergrond blijft.

Pure belangenverstrengeling dus. Ik zou verwachten dat SCH - alleen al beroepshalve - argwanend zou worden.
pi_23422716
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 12:17 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

tja.. de PvdA, nog meer moskeeen ? nog meer geknuffel ? nog meer gedemoniseer ?

Nog meer zielige rechtse sukkels die alles overdrijven, en rechtse politici die maar onzin spuien als ze daarmee minderheden kunnen beledigen en populair kunnen worden bij de domme rechtse massa?

Het extremisme moet worden aangepakt, maar het overgrote deel van de Moslims in Nederland valt niet onder die noemer, net als 1 of 2 van de VVD/LPF/Wilders/Nieuw Rechts stemmers geen neo-nazis zijn en je dus niet de hele rechtse kliek zondermeer zo moet noemen.
  vrijdag 19 november 2004 @ 12:36:20 #91
66444 Lord_Vetinari
pi_23422718
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 12:33 schreef nikk het volgende:

[..]

Blablabla.
Juist. Je zwamt dus. Als je zo'n opmerking maakt lijkt me, dat je daar een onderbouwing voor hebt. En als onze regering volksvertegenwoordigers het zwijgen oplegt, hebben wij het recht dat te weten, dus deel je kennis, nikk.

Zo niet, maak dat soort opmerkingen dan niet.
pi_23422849
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 12:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Juist. Je zwamt dus. Als je zo'n opmerking maakt lijkt me, dat je daar een onderbouwing voor hebt. En als onze regering volksvertegenwoordigers het zwijgen oplegt, hebben wij het recht dat te weten, dus deel je kennis, nikk.

Zo niet, maak dat soort opmerkingen dan niet.
Tuurlijk. Het is voltrekt logisch dat AHA aanvankelijk na de moord wel haar mening geeft. Maar nu ze ineens beveiligd word dat niet meer kan?
quote:
Ayaan Hirsi Ali is woedend dat Theo van Gogh geen bewaking heeft gekregen en 'een rituele slachting heeft moeten ondergaan'. Dit schrijft zij in een verklaring naar aanleiding van de dood van de filmmaker. Volgens het VVD-Tweede Kamerlid was duidelijk dat zijn leven gevaar liep. "Ik vermoed dat er een dom kunstmatig onderscheid werd gehanteerd tussen politici en opiniemakers." Dat Van Gogh zelf geen bewaking wilde, is volgens Hirsi Ali een zwakke smoes. “Direct na de uitzending van de film Submission part 1 was er een belangrijke aanwijzing dat iemand wraak zou nemen op Van Gogh.” De ochtend na de moord op Van Gogh is Hirsi Ali zelf bedreigd op het adres waar zij overnachtte. Tussen half vijf en vijf uur drukte een Marokkaanse jongen op deurbellen in haar omgeving, zo meldt NRC Handelsblad. De jongen is aangehouden door de politie en enkele uren later “na een goed gesprek” weer vrijgelaten. Hirsi Ali ontving ook een dreigement per e-mail, ondertekend met 'Khalid Ibn Walid'. De tekst luidt: "Hee Hirsi, Blij dat Van Gogh is opgeruimd. Jij bent de volgende."
AHA had en heeft een mening. En nu moet ik zeker geloven dat het haar persoonlijke keuze is om niet eens (!) bij het debat over Van Gogh aanwezig te zijn? Vast...

Daarnaast zijn niet alleen De Winter en Ellian verbaasd over de situatie. Vele van haar vrienden vind het vreemd en/of opmerkelijk dat ze niets van haar horen.
  vrijdag 19 november 2004 @ 12:44:29 #93
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23422870
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 12:22 schreef nikk het volgende:

[..]

Je zei het zelf al, zij was de vrouw die Koranteksten op blote vrouwen projecteerde, niet Wilders. Het niet kunnen komen opdagen in de Kamer heeft niets te maken met wel op niet ondergedoken zitten, zoals je aanvankelijk beweerde.
Volgens mij was ik dat niet.

Maar ja, ik zat mis over de vorm van beveiliging tussen de beide politici, maar waarom is de film Submission de reden om Hirsi Ali monddood te maken? Wilders gaat imho nog een stukje verder dan Hirsi Ali qua 'olie op het vuur'-gehalte.

Ik denk gewoon dat het een verschil in karakter is tussen Wilders en Hirsi Ali. Wilders is meer de strijdbare man die juist nu van zich laat horen om zichzelf te bewijzen. Hirsi Ali is meer ingetogen, althans zo lijkt het.
pi_23422931
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 12:43 schreef nikk het volgende:

[..]

Tuurlijk. Het is voltrekt logisch dat AHA aanvankelijk na de moord wel haar mening geeft. Maar nu ze ineens beveiligd word dat niet meer kan?
En DUS wordt ze hiervan weerhouden door de overheid? En niet, bijvoorbeeld, door het feit, dat ze zelf even besloten heeft om zich wat koest te houden en de boel te laten overwaaien?
  vrijdag 19 november 2004 @ 12:49:48 #95
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23422980
sidekick. misschien moet je de brief die bij theo was vastgepint nog maar eens goed doornemen. dan zie je het verschil tussen aha en wilders duidelijk verwoord.
pi_23422997
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 12:44 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Volgens mij was ik dat niet.

Maar ja, ik zat mis over de vorm van beveiliging tussen de beide politici, maar waarom is de film Submission de reden om Hirsi Ali monddood te maken? Wilders gaat imho nog een stukje verder dan Hirsi Ali qua 'olie op het vuur'-gehalte.

Ik denk gewoon dat het een verschil in karakter is tussen Wilders en Hirsi Ali. Wilders is meer de strijdbare man die juist nu van zich laat horen om zichzelf te bewijzen. Hirsi Ali is meer ingetogen, althans zo lijkt het.
De haat jegens Hirsi Ali binnen de Islamitische wereld is een stuk groter dan Wilders. Zij is het ultieme mikpunt.
pi_23423051
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 12:47 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:

[..]

En DUS wordt ze hiervan weerhouden door de overheid? En niet, bijvoorbeeld, door het feit, dat ze zelf even besloten heeft om zich wat koest te houden en de boel te laten overwaaien?
En mensen die Hirsi Ali (goed) kennen weigeren dat te geloven. Daarnaast, lijkt Hirsi Ali jou iemand die haar mond zal houden om de boel te laten overwaaien?
pi_23423058
Nog een argwanende journalist:
quote:
Column Frits Barend, Het Algemeen Dagblad, 19-11-2004

Begin dit jaar belde Ayaan Hirsi Ali. We worden collegae, zei ze, ik heb gehoord dat jij het ook gaat doen, jij op vrijdag en ik op donderdag. Vanaf eind maart zijn we beiden columnist van deze krant. Maar na de moord op Theo van Gogh moet ik tot mijn verdriet concluderen dat we geen collegae meer zijn, maar waren. Dat haar bijdrage twee dagen na de moord ontbrak, kon ik begrijpen. De moord op Van Gogh voelde als een aanslag op Ayaan. Maar vorige week was ze nog niet terug en ook gisteren ontbrak haar prikkelende mening op deze plek. Zoals ook haar stoel in de Tweede Kamer al meer dan twee weken leeg is. Er is na de moord veel besproken. Zo is uitgebreid gedelibereerd of Rita Verdonk bij de herdenking op de Dam en Job Cohen bij de crematie welkome of onwelkome gasten waren. Greep minister Donner zijn kans om een oud confessioneel stokpaardje op te poetsen en blasfemie weer sneller te onderwerpen aan het strafrecht. Uitte een vertrouweling van de koningin, Max van der Stoel, zo maar een zwaar beladen politieke boodschap. Zijn angst voor Geert Wilders deed terugdenken aan het voorjaar van 2002, toen vertrouwelingen van de koningin paniekerig reageerden op de opkomst van Pim Fortuyn. Als climax van de afgelopen twee weken werd Fortuyn maandag gekozen tot grootste Nederlander. Die keus is een klap in het gezicht van de koningin. Waar Hirsi Ali moet zwijgen, mengen koningin, kroonprins en kroonprinses zich via multiculturele bezoekjes zeer nadrukkelijk in het politieke debat. Als het zwijgen van Ayaan Hirsi Ali haar eigen keus is, heb ik er vrede mee. Maar oh wee, als het haar is opgelegd, als blijkt dat een gekozen parlementariër om veiligheidsreden niets mag zeggen. Het motto voor de komende week: liever één woord van Hirsi Ali dan tien bezoekjes van de koningin.

Bron: een of ander discussieforum dus ik sta niet voor de inhoud.
  vrijdag 19 november 2004 @ 12:57:28 #99
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_23423150
quote:

[..]
Als dat niet zo is (en die kans is zeer waarschijnlijk, omdat het imho een vergezochte complottheorie is), dan zeggen Ellian en de Winter feitelijk dat Hirsi Ali laf is.
Ongelukkige woordkeus. AHA wist dat haar standpunten controversieel waren, maar dat er een groep rondzwerft die haar daadwerkelijk probeert om te leggen om een filmpje van 10 minuten had ze waarschijnlijk nooit durven denken. Ze vreest (terecht, denk ik) voor een aanslag, en vermijdt plekken die een hoger risico inhouden, zoals het parlement. Dat laf noemen gaat me een beetje te ver.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 19 november 2004 @ 12:58:04 #100
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23423164
wellicht dat de politiek nu een keuze maakt die in ons aller maatschappelijk belang is. dat ze zulke zware dreigementen hebben gekregen van islamitische extremistische organisaties dat het monddood maken van één persoon de dood van velen kan voorkomen. maar we weten het niet. zolang ik aha niet gehoord heb, blijft het gissen.
pi_23423255
De Winter schrijft in zijn colukn in Elsevier dat hij niet kan geloven dat zij niet bij het Kamerdebat wilde zijn. Want, zo zegt hij, Ayaan is een sterke vrouw en zij zou zich niet zo laten muilkorven door Islamitische terroristen. Mogelijk, maar De Winter geeft geen bewijzen, nee, hij gelooft. Toch geen atheïstische Jood, zoals Andries Knevel hem eens noemde.

Verderop in zijn column hoopt hij dat hij zich vergist. Dat is wel heel mooi gezegd, maar ook wel erg apart. Ik vind, ík dus, dat vergissen toch wel iets te maken heeft met bewijzen, feiten, maar om je nou in een geloof te vergissen. Ach, het kan, maar het klinkt nogal vreemd.

Overigens, hij erkent dat hij wellicht een beetje paranoïde is met zijn aantuigingen.
pi_23423323
Zoals ik al zei, we moeten er niet teveel in lezen. Maar ja, trek iemand woorden tot in het ridicule en je maakt een goed punt...
  vrijdag 19 november 2004 @ 13:17:18 #103
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23423581
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 12:49 schreef zoalshetis het volgende:
sidekick. misschien moet je de brief die bij theo was vastgepint nog maar eens goed doornemen. dan zie je het verschil tussen aha en wilders duidelijk verwoord.
Ja, zoals ik al zei zijn de bedreigingen aan het adres van Hirsi Ali een stuk gevaarlijker dan die van Wilders. Maar ze hebben dezelfde beveiligingsvoorwaarden lees ik net van nikk. Dus is de beveiliging niet de reden van het stilzwijgen van Hirsi Ali. Hirsi Ali is ook niet het type dat zich laat muilkorven oor beveiligingsmensen als ze echt in het openbaar wil treden. Het lijkt me dat ze zelf heeft besloten zich even terug te trekken. Uiteraard niet geheel op eigen initiatief, maar als reactie op de bedreigingen. Een situatie die in en in triest is, maar niet de schuld van de overheid of van de beveiliging, dat is wat ik ermee wil zeggen.
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 13:05 schreef nikk het volgende:
Zoals ik al zei, we moeten er niet teveel in lezen. Maar ja, trek iemand woorden tot in het ridicule en je maakt een goed punt...
Wat nou ridiculiseren? Krachten binnen de regering maken Hirsi Ali monddood via de beveiliging. Dat is de boodschap. En die is gewoon vergezocht. De kwalificatie "complottheorie" is meer een typering voor de onwaarschijnlijk van de boodschap van Ellian en De Winter.

Hirsi Ali kan op zoveel mogelijkheden haar mening ventileren; via internet of een open brief bijvoorbeeld.
pi_23423735
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 13:17 schreef Sidekick het volgende:
Wat nou ridiculiseren? Krachten binnen de regering maken Hirsi Ali monddood via de beveiliging. Dat is de boodschap. En die is gewoon vergezocht. De kwalificatie "complottheorie" is meer een typering voor de onwaarschijnlijk van de boodschap van Ellian en De Winter.

Hirsi Ali kan op zoveel mogelijkheden haar mening ventileren; via internet of een open brief bijvoorbeeld.
Ik geloof ook dat het niet haar persoonlijke keuze is om niet in de publiciteit te treden. Zoals ik al zei, ik denk dat het haar word aangeraden om zich maar even koest te houden. Dat is niet vergezocht, dat maken sommigen ervan door er een JFK-achtige complot van te maken. Waarom wel na de moord je verbazing uitspreken over de manier waarop er met Van Gogh is omgegaan wat beveiliging betreft, en wel je standpunten duidelijk maken omtrent het Moslimextremisme, maar vervolgens niet aanwezig willen zijn bij het Kamerdebat over Van Gogh?

Maar goed, het zou best kunnen dat Hirsi Ali is emotioneel is ingestort, of dat ze het uit het niets maar verstandiger vind geen uitlatingen te doen. Maar dat lijkt me een stuk sterker dan het verhaal van De Winter en Ellian (en vele van haar andere vrienden overigens).
pi_23423768
De PvdA en de CIA zitten erachter!
pi_23423782
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 13:27 schreef MarkzMan_X het volgende:
De PvdA en de CIA zitten erachter!
Ga met je lego spelen.
pi_23424153
-edit-
Flame

[ Bericht 91% gewijzigd door Sidekick op 19-11-2004 17:10:31 ]
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
pi_23424999
Ik vind dat je er nogal makkelijk overheen stapt.

Het is een zeer delicate kwestie: iemand die ondergedoken zit en voor haar leven moet vrezen en wat doen dan een paar vrienden: die gaan doodleuk een theorietje neerleggen waarbij ze ook nog met een beschuldigende vinger wijzen.

Dat is nou wel het laatste wat we moeten doen op dit moment. In het belang van AHA en ieder ander verstandig mens.
pi_23428089
Ter informatie: Leon de Winter schrijft vandaag:
quote:
[...]

En uiteraard: Ayaan
Ook buiten haar aanwezigheid blijft Ayaan in het nieuws.

Ik wil het volgende nog een keer onderstrepen: de laatste keer dat zij contact had met iemand die ik ken - zij zal wel contact met anderen hebben gehad, maar dat bevindt zich buiten mijn horizon - was op maandagavond 8 november.

Het staat buiten kijf dat zij die avond in dat telefoongesprek gezegd heeft dat zij niet naar de Kamer MOCHT komen. Ofwel: op die dag was haar afwezigheid niet het gevolg van haar eigen keuze maar van die van derden.

Wat er vervolgens op dinsdag en woensdag is gebeurd, kan ik natuurlijk niet weten. Maar dit staat vast: op 8 november was zij erg angstig geworden door de informatie die zij had ontvangen.

En dan nog dit voordat ik Ayaan een tijdje met rust laat: ik hoop niet dat zij in isolatie wordt gehouden omdat zij volledig is ingestort. Wie zorgt er voor haar, wie houdt haar hand vast, wie huilt en lacht met haar? Moet zij wat zij heeft meegemaakt in haar eentje opknappen? Heren van de beveiliging, geef haar de kans om als mens hiervan bij te komen!

Ik kan niet uitsluiten dat zij inderdaad op die woensdag met de oorlogstaferelen in het Laakwartier is ingestort. Maar, zoals gezegd, al op maandag meldde zij dat zij niet in de Tweede Kamer zou verschijnen.

Goed, ik word door samenzweringswanen gekweld. Ik leg me erbij neer dat zij ernstig ziek is van alles wat haar is overkomen. Zij heeft rust nodig. En zon. En zee en strand. Het is haar keuze. Weisglas en Van Aartsen spreken de waarheid. Einde.

Bron: www.elsevier.nl
pi_23428228
Bij Wilders was er zo te zien sprake van beinvloeding (ND van 8 november):
quote:
DEN HAAG - Zelfstandig Kamerlid Geert Wilders heeft het dringend advies gekregen om zijn werk als volksvertegenwoordiger op te schorten, dan wel vergaand te beperken. Eerder moest hij om veiligheidsredenen onderduiken op een geheime locatie. Beide maatregelen zijn genomen op basis van ,,een ernstige dreiging''. ,,Het is zeer te betreuren dat het zover heeft moeten komen'', aldus Wilders, die niet wil ingaan op de aard van de bedreigingen. ,,Het is een heel rare gewaarwording. Ik kan eigenstandig geen besluiten meer nemen. Zelfs waar ik zit of slaap, daar moeten anderen van zeggen of het mag of niet mag. Onwerkelijk.''

Bron: http://www.nd.nl/newsite/artikelen/20041108/dinp3130103.xml
pi_23428282
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 16:50 schreef rroloff het volgende:
Bij Wilders was er zo te zien sprake van beinvloeding (ND van 8 november):
[..]
En terecht, dat zijn de consequenties van beveiliging voor bedreigde politici. Theo van Gogh had immers om deze reden toch beveiliging geweigerd?
  vrijdag 19 november 2004 @ 16:53:16 #112
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23428288
toevallig op dezelfde dag als de laatste noot van aha.
pi_23428295
Dat dacht ik. Ik vind de situatie al zo vreemd. Maar ach, mensen die dit soort berichten naar buiten brengen zien spoken of zijn paranoide...
pi_23428618
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 16:53 schreef nikk het volgende:
Dat dacht ik. Ik vind de situatie al zo vreemd. Maar ach, mensen die dit soort berichten naar buiten brengen zien spoken of zijn paranoide...
Ja, je ziet spoken en bent paranoide.
pi_23428779
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 08:25 schreef Ryan3 het volgende:
Wat zeg ik, tendentieuze toeschrijving van de soort die het oogmerk heeft de links-rechts tegenstelling te polariseren. Onsmakelijk dus.
Je begint het al aardig te leren - niet trivialiseren maar nuanceren dus. Gaat voort op de ingeslagen weg, zonder verder verzaken...
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
  vrijdag 19 november 2004 @ 17:22:58 #116
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23428875
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 16:52 schreef Monidique het volgende:

[..]

En terecht, dat zijn de consequenties van beveiliging voor bedreigde politici. Theo van Gogh had immers om deze reden toch beveiliging geweigerd?
Precies.

Maar er zit wel rek in de beveiliging zoals Wilders dat laat zien. Hirsi Ali maakt van die rek gewoon geen gebruik en volgt het advies van de beveiliging die haar zo goed mogelijk wil beveiligen. Voor een goedgebekte politica is ze echt niet bang voor de beveiliging en hun adviezen. Waarom toch Hirsi Ali als zwak behandelen alsof ze zelf geen keuzes kan maken?
pi_23428876
Uit NRC van vandaag:
quote:
[...]

Weisglas stelt dat Hirsi Ali dusdanig door de moord op Van Gogh is aangeslagen, dat ze daarom tijd nodig heeft om haar werk te hervatten. ,,Haar vrienden zouden zich wat meer moeten inleven in mevrouw Hirsi Ali en niet zulke ondoordachte en domme dingen moeten zeggen'', aldus de Kamervoorzitter. ,,Dat suggereert dat hij zelf erg intelligent is'', reageert Ellian. ,,'Ik mag nergens naartoe gaan', heeft Ayaan Hirsi Ali tegen mij gezegd. Wat Weisglas nu zegt, hebben wij niet van háár gehoord.'' Volgens Ellian moet Weisglas uitleggen wat er met Hirsi Ali aan de hand is. ,,Gaat ze uittreden, gaat ze op vakantie, wat gaat gebeuren?''

[...]

Bron: http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1100845316671.html
  vrijdag 19 november 2004 @ 17:25:10 #118
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23428913
en het gekonkel gaat verder.
  vrijdag 19 november 2004 @ 17:29:32 #119
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23428995
Ja, Ellian beweert dat in de NRC ja.

Moet ik nog een keer herhalen dat het islamitisch tuig die haar bedreigt verantwoordelijk is voor haar restricties en niet anderen? De excuus-maatschappij is weer op volle toeren aan het draaien.

Bah, en dit over de rug van Hirsi Ali.
pi_23429165
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 17:29 schreef Sidekick het volgende:
Ja, Ellian beweert dat in de NRC ja.

Moet ik nog een keer herhalen dat het islamitisch tuig die haar bedreigt verantwoordelijk is voor haar restricties en niet anderen? De excuus-maatschappij is weer op volle toeren aan het draaien.

Bah, en dit over de rug van Hirsi Ali.
Natuurlijk is het de schuld van de bedreigers, maar de vraag is of er niet dankbaar gebruik word gemaakt van de situatie om maar niet 'olie op het vuur te gooien'. Maar goed, er is al een tijdje geen kerk of moskee in de fik gegaan, de knuffel-politiek begint inmiddels weer op gang te komen, dus ze zal zich binnenkort wel laten zien.
pi_23429184
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 12:19 schreef Koos Voos het volgende:

Ali is gewoon door de overheid 'gegijzeld '
Op een soortgelijke wijze zoals dat met het minderhedendebat is gebeurd?

Het is een onmiskenbaar feit, dat voor een deel van het kabinet, zij het in het verborgene van hun eigen electorale boezem, niet bepaald om haar noodgewongen afwezigheid in het debat wordt getreurd. Want je zou kunnen denken, dat elke dag dat zij zich noodgedwongen in stilte moet hullen, dit de VVD stemmen zal kosten. Logisch dat de oppositie, met Bos voorop, hier garen bij spint...

Een schip dat gevaarlijk helt (uitspraak Donner m.b.t. tot de radicalisering van het maatschappelijk debat rondom de politieke islam) breng je niet in een rustiger vaarwater door slechts overbodige ballast (lees het snoeren van onwelgevallige kritiek) over boord te gooien, noch door terug te grijpen op een stoffig artikel op godslastering, maar door fundamenteel 'schoon schip' te maken...

[ Bericht 1% gewijzigd door lucida op 19-11-2004 18:08:42 ]
het is zoals het is
non-conforming link
pi_23429189
RTL heeft via-via AHA gesproken, en de vrienden hoeven zich geen zorgen te maken, ze wil zelf rust nemen.
pi_23429254
quote:
'VVD-kamerlid Hirsi Ali veilig'

DEN HAAG - Het bedreigde VVD-Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali "is veilig, dat is het belangrijkste". Dat antwoordde vrijdag vice-premier en VVD-voorman Zalm na de wekelijkse ministerraad op vragen over de langdurige afwezigheid van Hirsi Ali in de openbaarheid.

Volgens vrienden van Hirsi Ali wordt zij opzettelijk weggehouden uit de Kamer en zij zou monddood worden gemaakt. Dat bestreed Zalm. Volgens hem is het niet zo dat de Tweede Kamer of de beveiliging daarvan haar niet kan bewaken of het onmogelijk maakt haar werk te doen. Het is volgens Zalm haar eigen keuze om weg te blijven. "Ik heb alle begrip dat zij niet zo'n behoefte heeft naar de Tweede Kamer te komen."

Onder anderen schrijver Leon de Winter neemt de zaak hoog op. Met een andere vriend van Hirsi Ali, jurist en columnist Ellian, liet hij donderdag weten dat zij al bijna twee weken geen contact met haar hebben gehad, terwijl dat daarvoor bijna dagelijks was.

Ellian viel uit naar "krachten binnen de overheid" die Hirsi Ali weghouden. Ze was niet bij de crematie van Theo van Gogh, met wie ze nauw bevriend was en die met haar de gewraakte film 'Submission' maakte. Hirsi Ali miste ook het Kamerdebat over de moord op Van Gogh.
bron

Ellian is flink aan het stoken zeg .
pi_23429281
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 17:40 schreef nikk het volgende:
RTL heeft via-via AHA gesproken, en de vrienden hoeven zich geen zorgen te maken, ze wil zelf rust nemen.
Gelukkig maar.
pi_23429356
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 17:43 schreef schatje het volgende:

[..]

bron

Ellian is flink aan het stoken zeg .
Je kan het ook overdrijven weet je... dat lijkt in dit topic nogal een probleem te zijn...
pi_23429361
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 17:29 schreef Sidekick het volgende:
De excuus-maatschappij is weer op volle toeren aan het draaien.
@ Sidekick,

Ik moet zeggen, jij kwijt je anders op meer dan voortreffelijke wijze van jouw taak van pappen en nathouden...
het is zoals het is
non-conforming link
pi_23429417
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 17:49 schreef nikk het volgende:

[..]

Je kan het ook overdrijven weet je...
Dat moet jij nodig zeggen .
  vrijdag 19 november 2004 @ 17:52:22 #128
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23429418
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 17:40 schreef nikk het volgende:
RTL moest dat gewoon zeggen van de regering om geen olie op het vuur te gooien.
pi_23429478
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 17:52 schreef schatje het volgende:

[..]

Dat moet jij nodig zeggen .
Sure...
pi_23429481
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 17:52 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Jij gooit anders wel weer olie op het vuur, door impliciet mensen te kakken te zetten, die gerede twijfel hebben bij de oprechtheid van de overheid... En dat over de rug van H. Ali, bah...
het is zoals het is
non-conforming link
  vrijdag 19 november 2004 @ 17:57:42 #131
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23429534
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 17:49 schreef lucida het volgende:

[..]

@ Sidekick,

Ik moet zeggen, jij kwijt je anders op meer dan voortreffelijke wijze van jouw taak van pappen en nathouden...
Ja, leuk abstract gebrabbel, maar wat bedoel je? Als je het hebt over mijn taak van mod, dan verwijs ik je graag naar het feedbacktopic, waar je je taak als klager kan kwijten.
pi_23429592
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 17:52 schreef Sidekick het volgende:
Tricks heeft haar in een inrichting gestopt. Zo vader zo dochter. Benno stopte Juul in een inrichting toen ze naar zijn smaak te lastig (d.w.z. pacifistisch) werd. :-P ;-)
pi_23429618
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 17:57 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ja, leuk abstract gebrabbel, maar wat bedoel je? Als je het hebt over mijn taak van mod, dan verwijs ik je graag naar het feedbacktopic, waar je je taak als klager kan kwijten.
@ Sidekick,

Je zoekt het iets te dicht bij huis. Ik bedoel natuurlijk jouw taak als hoeder van het multiculturele linksprogressieve ideaal...

p.s. het is overigens 'je van een taak kwijten' maar ik wil niet klagen of zo hoor...
het is zoals het is
non-conforming link
  vrijdag 19 november 2004 @ 18:02:18 #134
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23429623
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 17:57 schreef Sidekick het volgende:

[..]

voor mij ben je gewoon een doodordinaire user. die afentoe denkt datie de waarheid in pacht heeft.
pi_23429923
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 17:38 schreef nikk het volgende:
Maar goed, er is al een tijdje geen kerk of moskee in de fik gegaan, de knuffel-politiek begint inmiddels weer op gang te komen, dus ze zal zich binnenkort wel laten zien.
Zoals het er nu staat, lijkt het dat je het maar wat jammer vindt dat er al een tijdje geen fik is geweest - en dat is dan het gevolg van de knuffelpolitiek en oh shit, oh kut, zometeen kan AHA gewoon weer aan het werk - wat vervelend nou, is er helemaal niks meer te rellen en is er veel minder aan om die stomme moslims te demoniseren.
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 18:19:08 #136
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23430015
Als AHA er de brui aan geeft, dan moet haar plekje opgevuld worden door een andere VVD-volksvertegenwoordiger. Als ze overspannen is, dan moet ze dat aangeven. Ik geloof niet in een complot.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_23430114
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 18:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Als AHA er de brui aan geeft, dan moet haar plekje opgevuld worden door een andere VVD-volksvertegenwoordiger. Als ze overspannen is, dan moet ze dat aangeven. Ik geloof niet in een complot.
Soms ben je zo verstandig. Soms
pi_23430145
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 18:15 schreef SCH het volgende:

wat vervelend nou, is er helemaal niks meer te rellen en is er veel minder aan om die stomme moslims te demoniseren.
Je generaliseert met de bedoeling anderen erop te wijzen dat ze generaliseren - waar blijft je gevoel voor de nuance? Je weet toch dat hoe langer je in het binnenste van een monster kijkt, hoe meer dat monster ook bij jou naar binnen kijkt...
het is zoals het is
non-conforming link
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 18:25:22 #139
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23430153
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 18:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Soms ben je zo verstandig. Soms
Dat betekent echter niet dat ze moet ophouden als blijkt dat bedreigingen voor haar de drijfveer zijn om te kappen. Dan wil ik graag dat daar onderzoek naar wordt gedaan.
pi_23430192
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 18:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Zoals het er nu staat, lijkt het dat je het maar wat jammer vindt dat er al een tijdje geen fik is geweest - en dat is dan het gevolg van de knuffelpolitiek en oh shit, oh kut, zometeen kan AHA gewoon weer aan het werk - wat vervelend nou, is er helemaal niks meer te rellen en is er veel minder aan om die stomme moslims te demoniseren.

Dan heb je een totaal verkeerd beeld van me.
pi_23430230
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 18:26 schreef nikk het volgende:

[..]

Dan heb je een totaal verkeerd beeld van me.
Nee, want dat beeld heb ik juist niet van je. Daarom verbaasde ik me ook zo over die post en wel over meer posts van je vandaag.
pi_23430239
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 18:01 schreef lucida het volgende:

[..]

ik wil niet klagen of zo hoor...
Dat doen lieden als SCH en Bleusdude al in voldoende mate...
het is zoals het is
non-conforming link
pi_23430444
quote:
Nu jullie zin, PVDA-ers?

Even ter verificatie; heb je je ook zo opgewonden toen Melkert het land werd uitgepest?
  vrijdag 19 november 2004 @ 18:40:36 #144
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23430493
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 18:38 schreef k_man het volgende:

[..]

Even ter verificatie; heb je je ook zo opgewonden toen Melkert het land werd uitgepest?
actie--->reactie. niet miepen.
pi_23430495
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 18:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, want dat beeld heb ik juist niet van je. Daarom verbaasde ik me ook zo over die post en wel over meer posts van je vandaag.
Dan heb je alsnog een verkeerd beeld van me

Ik ben geen fan van de Islam, nooit geweest ook.
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 18:42:27 #146
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23430536
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 18:38 schreef k_man het volgende:

[..]

Nadat hij zelf Fortuyn had geprobeerd weg te negeren en dat voor hem werd gerealiseerd door Van der Graaf?
pi_23430601
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 18:40 schreef nikk het volgende:

Ik ben geen fan van de Islam, nooit geweest ook.
Nee, denk je dat ik dat wel ben dan?
pi_23430663
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 18:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nadat hij zelf Fortuyn had geprobeerd weg te negeren en dat voor hem werd gerealiseerd door Van der Graaf?
Oh ja, dat zegt dan iemand die weer zo kwaad wordt op mensen die zeggen dat Van Gogh zijn dood ook wel een beetje aan zichzelf te danken heeft. De hypocrisie regeert.
  vrijdag 19 november 2004 @ 18:49:01 #149
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23430699
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 18:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh ja, dat zegt dan iemand die weer zo kwaad wordt op mensen die zeggen dat Van Gogh zijn dood ook wel een beetje aan zichzelf te danken heeft. De hypocrisie regeert.
die vergelijking ontgaat me volkomen. jou ook mag ik hopen.
pi_23430704
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 18:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, denk je dat ik dat wel ben dan?
Geen idee, je zou het haast wel zeggen.
pi_23430727
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 18:49 schreef nikk het volgende:

[..]

Geen idee, je zou het haast wel zeggen.
Ik snap niet waar je dat op baseert. Ik ben fan van de democratie.

Ik heb een uitgesproken persoonlijke opvatting over religie en gelovigen maar dat heeft niks met politiek te maken.
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 18:51:17 #152
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23430750
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 18:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Van Gogh heeft zijn dood niet aan zichzelf te danken, dat is jouw wens en hypocriete gedrag daaromheen om dat niet toe te geven. Jij vindt dingen logisch die niet logisch zijn. Kom maar weer met je ADO-supporters voorbeeld. Nee, de reaktie van ADO-supporters is niet goed, maar jij accepteert het al en berust er in dat mensen zo reageren. Langzamerhand wordt geweld dan steeds logischer, omdat je er nooit tegenin gaat en krampachtig vasthoudt aan de dadersbenadering.
pi_23430780
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 18:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

die vergelijking ontgaat me volkomen. jou ook mag ik hopen.
Oh, je mag wel Melkert indirect van moord beschuldigen blijkbaar - als dat kan, dan is de opmerking over Van Gogh precies hetzelfde. Beide verwerpelijk dus.
pi_23430798
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 18:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Van Gogh heeft zijn dood niet aan zichzelf te danken
Nee tuurlijk niet, en Fortuyn heeft zijn dood niet aan Melkert te danken!
  vrijdag 19 november 2004 @ 18:54:48 #155
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23430835
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 18:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh, je mag wel Melkert indirect van moord beschuldigen blijkbaar - als dat kan, dan is de opmerking over Van Gogh precies hetzelfde. Beide verwerpelijk dus.
van gogh heeft toch niemand indirect of direct vermoord? ik kan soms een aardig eind met je meekomen, tot het punt dat je fout zit. dan ga je als een bezetene om je heen slaan en zeer lage opmerkingen en valse vergelijkingen maken. succes verder met je loopbaan als journalist.
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 18:55:34 #156
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23430854
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 18:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee tuurlijk niet, en Fortuyn heeft zijn dood niet aan Melkert te danken!
Dat waag ik toch ten zeerste te betwijfelen. Melkert dacht zijn tegenstander uit te schakelen door hem als een groot gevaar voor nederland af te schilderen. Hij is medeplichtig aan demonisering. Bovendien bleef hij passief en berustend. Geheel terecht dat die opgerot is.
pi_23430855
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 18:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik snap niet waar je dat op baseert. Ik ben fan van de democratie.
Democratie? Ach ja, je bedoelt zaken als vrijheid, gelijkheid en dergelijke. Als je echt fan bent van de democratie zou je wel wat meer stelling nemen tegen een religie en religieus systeem dat de Islam heet.
quote:
Ik heb een uitgesproken persoonlijke opvatting over religie en gelovigen maar dat heeft niks met politiek te maken.
Het vervelende is dat de religie daar anders over denkt. Religie heeft van alles met politiek te maken. Let wel, de manier waarop de religie op dit moment beleefd word door grote groepen Moslims. Maar dit schreef ik in het andere topic ook al.
pi_23430889
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 18:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

actie--->reactie. niet miepen.
Dat geldt dan natuurlijk ook voor AHA?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2004 18:57:43 ]
  vrijdag 19 november 2004 @ 18:58:39 #159
108463 Snik
Socialismusfeindlich
pi_23430928
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 18:57 schreef k_man het volgende:

[..]

Uiteraard. Kritiek op een religie dient met de dood bestraft te worden in 21e eeuws Nederland.

Dat is nu progressief links in de praktijk mensen, nog conservatiever dan hun grootouders die in 1964 al lachten om godslasteringen.
Boeken: Sahih Muslim Book 008, Number 3310: en Sahih Bukhari Volume 7, Book 62, Number 64
  vrijdag 19 november 2004 @ 18:58:39 #160
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23430930
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 18:57 schreef k_man het volgende:

[..]

iets aan de kaak stellen is iets anders dan een doodsbedreiging, snap je het verschil een beetje?
pi_23430941
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 18:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dat waag ik toch ten zeerste te betwijfelen. Melkert dacht zijn tegenstander uit te schakelen door hem als een groot gevaar voor nederland af te schilderen. Hij is medeplichtig aan demonisering. Bovendien bleef hij passief en berustend. Geheel terecht dat die opgerot is.
Als je het zo stelt dan heeft Theo van Gogh zijn dood ook aan zichzelf te danken en is het geheel terecht dat ie in een oventje is beland.

Hoe verzin je het, volgens mij meen je het nog ook
pi_23430964
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 18:55 schreef nikk het volgende:

[..]

Democratie? Ach ja, je bedoelt zaken als vrijheid, gelijkheid en dergelijke. Als je echt fan bent van de democratie zou je wel wat meer stelling nemen tegen een religie en religieus systeem dat de Islam heet.
[..]

Het vervelende is dat de religie daar anders over denkt. Religie heeft van alles met politiek te maken. Let wel, de manier waarop de religie op dit moment beleefd word door grote groepen Moslims. Maar dit schreef ik in het andere topic ook al.
Jij bent verblind door de islam.

Ik weet er iets meer vanaf en kennis maakt een mens minder bang.
pi_23430965
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 18:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Van Gogh daarentegen was altijd vol lof over de Islam...
  vrijdag 19 november 2004 @ 19:00:10 #164
108463 Snik
Socialismusfeindlich
pi_23430969
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 18:50 schreef SCH het volgende:

Oh mooi dan mogen de uitzonderingen voor religie uit de wet geschrapt worden.
pi_23430983
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 18:54 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

van gogh heeft toch niemand indirect of direct vermoord?
Nee, Melkert toch ook niet?
  vrijdag 19 november 2004 @ 19:00:53 #166
108463 Snik
Socialismusfeindlich
pi_23430990
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:00 schreef k_man het volgende:

[..]

Dus hij verdiende de dood.

Jij bent altijd positief over het jodendom? Dus verdien je de dood of zo?
  vrijdag 19 november 2004 @ 19:01:11 #167
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23430997
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 18:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Als je het zo stelt dan heeft Theo van Gogh zijn dood ook aan zichzelf te danken en is het geheel terecht dat ie in een oventje is beland.

misschien als een gerespecteerd imam doorgeschoten is door een hollandiadrinker, nu ben je dom bezig en probeer je je uit iets te lullen waar je van weet dat je fout zit.
pi_23431004
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 18:58 schreef Snik het volgende:

[..]

Uiteraard. Kritiek op een religie dient met de dood bestraft te worden in 21e eeuws Nederland.
Net zo min als kritiek op een politieke tegenstander.
  vrijdag 19 november 2004 @ 19:02:25 #169
108463 Snik
Socialismusfeindlich
pi_23431033
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:00 schreef SCH het volgende:

[..]
Ik weet zeker dat je niet prive iets er van af weet maar puur vanuit voorafgesproken bezoekjes wat denkt te weten.

Je bent ook niet opgegroeid met die gasten dus hebt er nooit mee op school gezeten, dat zegt alweer genoeg.
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 19:02:26 #170
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23431034
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 18:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Van Gogh is niet medeplichtig aan moord, hij waarschuwde juist voor moordenaars.
  vrijdag 19 november 2004 @ 19:02:29 #171
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23431036
quote:

[..]

Nee, Melkert toch ook niet?
indirect wel degelijk. ben bij dat hij nog leeft en nu zijn demoniserend gezicht nog elke dag in de spiegel kan bewonderen. doe ff normaal man met je oventje.
pi_23431045
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:00 schreef Snik het volgende:

[..]

Dus hij verdiende de dood.

Jij bent altijd positief over het jodendom? Dus verdien je de dood of zo?
Je legt me woorden in de mond.

Ik verbaas me hier slechts over degenen die zich zo opwinden over de bedreigingen aan het adres van AHA, maar tegelijk de bedreigingen van Melkert goed praten. Beiden zijn verwerpelijk.
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 19:03:10 #173
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23431049
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:00 schreef k_man het volgende:

[..]

Hij wees op de feiten en die logen er niet om.
  vrijdag 19 november 2004 @ 19:03:13 #174
108463 Snik
Socialismusfeindlich
pi_23431054
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:01 schreef k_man het volgende:

[..]

Net zo min als kritiek op een politieke tegenstander.
Daar is dan ook nog niemand voor vermoord.

In tegenstelling tot....
pi_23431065
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:02 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

indirect wel degelijk. ben bij dat hij nog leeft en nu zijn demoniserend gezicht nog elke dag in de spiegel kan bewonderen. doe ff normaal man met je oventje.
Nee, als je dat van Melkert volhoudt dan is de dood van Van Gogh nog veel meer zijn eigen schuld. Hoe kom je toch tot zo'n krankjorume bewering, schandalig.
pi_23431074
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Hij wees op de feiten en die logen er niet om.
Net als Melkert.
pi_23431084
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 18:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

iets aan de kaak stellen is iets anders dan een doodsbedreiging, snap je het verschil een beetje?
Zeker.

Melkert stelde de politieke ideeën van Fortuyn aan de kaak en werd vervolgens met de dood bedreigd.
pi_23431090
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Van Gogh is niet medeplichtig aan moord, hij waarschuwde juist voor moordenaars.
Melkert is ook niet medeplichtig aan moord, dus neem dat even terug.
  vrijdag 19 november 2004 @ 19:04:48 #179
108463 Snik
Socialismusfeindlich
pi_23431096
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:03 schreef k_man het volgende:

[..]

Je legt me woorden in de mond.

Ik verbaas me hier slechts over degenen die zich zo opwinden over de bedreigingen aan het adres van AHA, maar tegelijk de bedreigingen van Melkert goed praten. Beiden zijn verwerpelijk.
Absoluut.

Maar feit is dan 2 mensen zijn vermoord door links/moslims.
En niemand van jouw clubje.

Melkert is veilig en wel en verdient tonnen.
Fortuyn is dood, Van Gogh is dood en Ali en WIlders vrezen voor hun leven, maar zijn niet zo laf naar New York te vluchten om een geregeld baantje te accepteren.
  vrijdag 19 november 2004 @ 19:05:20 #180
108463 Snik
Socialismusfeindlich
pi_23431110
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:04 schreef k_man het volgende:

[..]

Zeker.

Melkert stelde de politieke ideeën van Fortuyn aan de kaak en werd vervolgens met de dood bedreigd.
Nee, dat gebeurde pas NA de moord op Fortuyn, leugenaar.
  vrijdag 19 november 2004 @ 19:05:50 #181
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23431132
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, als je dat van Melkert volhoudt dan is de dood van Van Gogh nog veel meer zijn eigen schuld. Hoe kom je toch tot zo'n krankjorume bewering, schandalig.
dus hij is voor niets met de stille trom vertrokken? als hij het anders had gezien was ie wel aangebleven. maar nee meneer is terecht weggegaan. nu heb ik je genoeg input gegeven om de zaken ook eens van twee kanten objectief te kunnen aanschouwen. einde discussie weer met jou ff.
  vrijdag 19 november 2004 @ 19:05:51 #182
108463 Snik
Socialismusfeindlich
pi_23431133
-edit-
Niet doen

[ Bericht 85% gewijzigd door Sidekick op 19-11-2004 20:33:03 ]
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 19:05:59 #183
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23431137
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Net als Melkert.
Fortuyn was een moordenaar? Man, wat ben jij ontzettend inconsequent.
pi_23431143
quote:

[..]

Jij bent verblind door de islam.

Sorry to burst your bubble, maar je bent niet de enige die kennis heeft van de Islam.
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 19:06:43 #185
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23431160
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Melkert is ook niet medeplichtig aan moord, dus neem dat even terug.
Hij is het wel, dus ik neem niets terug. Sue me zou ik zeggen.
  vrijdag 19 november 2004 @ 19:06:56 #186
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23431166
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Fortuyn was een moordenaar? Man, wat ben jij ontzettend inconsequent.
hij is op zijn slechtst als hij zijn gelijk niet krijgt, zum
pi_23431179
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:05 schreef Snik het volgende:

[..]

Nee, dat gebeurde pas NA de moord op Fortuyn, leugenaar.
Ontken ik dat ergens?
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 19:08:19 #188
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23431195
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:06 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hij is op zijn slechtst als hij zijn gelijk niet krijgt, zum
Mooi moment om te gaan eten.
  vrijdag 19 november 2004 @ 19:09:27 #189
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23431221
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Mooi moment om te gaan eten.
lol ja. maar nog ff wachten op de koerier.
pi_23431226
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dus hij is voor niets met de stille trom vertrokken? als hij het anders had gezien was ie wel aangebleven. maar nee meneer is terecht weggegaan. nu heb ik je genoeg input gegeven om de zaken ook eens van twee kanten objectief te kunnen aanschouwen. einde discussie weer met jou ff.
Melkert is weggegaan vanwege de bedreigingen en de intolerante sfeer in Nederland.

Zolang je hem mede-verantwoordelijk houdt voor de dood van Fortuyn, ben je geen knip voor de neus waard.
pi_23431241
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Hij is het wel, dus ik neem niets terug. Sue me zou ik zeggen.
In jouw theorie is dus Van Gogh ook de schuld van zijn eigen dood. Leuk voor de familie.
pi_23431256
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:06 schreef nikk het volgende:

[..]

Sorry to burst your bubble, maar je bent niet de enige die kennis heeft van de Islam.
Nee, maar jij hebt er weinig kaas van gegeten getuige je opmerkingen. Of je hebt alleen maar college van Hans Jansen gehad.
  vrijdag 19 november 2004 @ 19:11:40 #193
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23431269
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Melkert is weggegaan vanwege de bedreigingen en de intolerante sfeer in Nederland.

Zolang je hem mede-verantwoordelijk houdt voor de dood van Fortuyn, ben je geen knip voor de neus waard.
wat ik al eerder zei, basta met jou voor even.
  vrijdag 19 november 2004 @ 19:12:10 #194
108463 Snik
Socialismusfeindlich
pi_23431281
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, maar jij hebt er weinig kaas van gegeten getuige je opmerkingen. Of je hebt alleen maar college van Hans Jansen gehad.
Jij hebt geen koran gelezen noch ben jij opgegroeid temidden van moslims, dat weet ik zeker.

Alleen voor af gesproken gearrangeerde bezoekjes, daar baseer jij je beeld op.

En dan 's avonds de deur weer dichttrekken en zeggen dat het allemaal zo gezellig was vandaag
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 19:12:29 #195
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23431286
quote:

[..]

In jouw theorie is dus Van Gogh ook de schuld van zijn eigen dood. Leuk voor de familie.
Dat is jouw conclusie niet de mijne. Verklaar maar hoe je aan zo'n waanzinnige conclusie komt. Jij noemt indirect Fortuyn een moordenaar, dat is pas echt kwalijk.
pi_23431290
quote:

[..]

Kennelijk zie jij in al je naiviteit niet de ellende die de Islam teweegbrengt in de wereld.
pi_23431317
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:12 schreef nikk het volgende:

[..]

Kennelijk zie jij in al je naiviteit niet de ellende die de Islam teweegbrengt in de wereld.
Hoezo niet? Die zie ik wel degelijk, net als heel veel andere ellende - maar die wentel ik niet af op mijn islamitische buurman hier in Nederland.
pi_23431345
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:12 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Dat is jouw conclusie niet de mijne. Verklaar maar hoe je aan zo'n waanzinnige conclusie komt.
Demonisering leidt tot moord, zeg jij. Tel uit je winst
quote:
Jij noemt indirect Fortuyn een moordenaar, dat is pas echt kwalijk.
Dat heb je toch echt verkeerd gelezen. In de opmerking waarop jij zo hysterisch reageerde zei ik slechts dat Melkert louter terechte kritiek op Fortuyn gaf, weer een reactie op dat jij zei dat Van Gogh louter terechte kritiek op de islam gaf, of zoals jij de islam dan noemt: moordenaars.
pi_23431352
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoezo niet? Die zie ik wel degelijk, net als heel veel andere ellende - maar die wentel ik niet af op mijn islamitische buurman hier in Nederland.
Dat doe ik dus ook niet.

Overigens betwijfel ik jouw kennis van de Islam zijn haar geschiedenis ten zeerste.
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 19:18:16 #200
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23431391
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:15 schreef SCH het volgende:

Demonisering leidt tot moord, zeg jij. Tel uit je winst
Vertel dat maar aan Melkert.
quote:
Dat heb je toch echt verkeerd gelezen. In de opmerking waarop jij zo hysterisch reageerde zei ik slechts dat Melkert louter terechte kritiek op Fortuyn gaf, weer een reactie op dat jij zei dat Van Gogh louter terechte kritiek op de islam gaf, of zoals jij de islam dan noemt: moordenaars.
Lees je eigen teksten nog eens door, dan ga ik fijn eten. Ik noem de islam niet moordenaars, dat deed Van Gogh ook niet. Wel de mensen die namens de Islam daadwerkelijk tot moorden overgingen of er toe opriepen.
pi_23431405
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:16 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat doe ik dus ook niet.
Dat zeg je wel steeds maar ondertussen wil je mijn buurman verplichten zijn persoonlijk geloof te veranderen. Dus wentel je het wel op hem af. Of zie ik dat verkeerd.
quote:
Overigens betwijfel ik jouw kennis van de Islam zijn haar geschiedenis ten zeerste.
Dat is je goed recht
pi_23431410
Melkert stelde de ideeën van Fortuyn aan de kaak op een soms onbehouwen manier. Hij werd na de moord op Fortuyn zodanig bedreigd dat hij het land moest ontvluchten.

Hirsi Ali stelt de ideeën uit de Islam aan de kaak op een vsoms onbehouwen manier. Na de moord op Van Gogh voelt ze zich zodang bedreigd dat ze is ondergedoken.

Ja hoor, echt volkomen verschillende situaties....
pi_23431437
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Vertel dat maar aan Melkert.
Vertel jij het dan aan AHA?
pi_23431441
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Lees je eigen teksten nog eens door, dan ga ik fijn eten. Ik noem de islam niet moordenaars, dat deed Van Gogh ook niet. Wel de mensen die namens de Islam daadwerkelijk tot moorden overgingen of er toe opriepen.
Ja hoor, hij was een engel, hij had niks tegen gewone islamieten de lieverd.

Maar het blijft enorm hypocriet om Melkert wel te beschuldigen en je ogen te sluiten voor de eigen verantwoordelijkheid van Van Gogh. Maar dat is ook weer die nieuwe politieke correctheid.
pi_23431461
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat zeg je wel steeds maar ondertussen wil je mijn buurman verplichten zijn persoonlijk geloof te veranderen. Dus wentel je het wel op hem af. Of zie ik dat verkeerd.
Nee, je had het over de ellende. Die wentel ik niet op hem af. Wel ben ik van mening dat om die ellende te voorkomen, en om ervoor te zorgen dat de Islam 'compatibel' is met 'ons' Europa (of liever gezegd) Westerse wereld, de Islam zal moeten veranderen.
pi_23431523
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:19 schreef k_man het volgende:
Melkert stelde de ideeën van Fortuyn aan de kaak op een soms onbehouwen manier. Hij werd na de moord op Fortuyn zodanig bedreigd dat hij het land moest ontvluchten.

Hirsi Ali stelt de ideeën uit de Islam aan de kaak op een vsoms onbehouwen manier. Na de moord op Van Gogh voelt ze zich zodang bedreigd dat ze is ondergedoken.

Ja hoor, echt volkomen verschillende situaties....
Van Gogh kritiek uitte op een groep en is daarom vermoord. Melkert uitte kritiek op een ander, en die is vermoord (mede) door die kritiek. Dat is het verschil.

[disclaimer]
Ik ben niet van mening dat Melkert schuldig is aan de moord op Van Gogh. Het enige dat ik aan wil geven is dat er wel degelijk subtiele, maar wezenlijke, verschillen zijn.
[/disclaimer]

[ Bericht 0% gewijzigd door nikk op 19-11-2004 19:35:02 ]
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 19:25:52 #207
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23431537
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:20 schreef SCH het volgende:

Ja hoor, hij was een engel, hij had niks tegen gewone islamieten de lieverd.
De lieverd werd vermoord door mensen die een leer aanhangen die mensen als Fortuyn ongelovig varken noemen.
quote:
Maar het blijft enorm hypocriet om Melkert wel te beschuldigen en je ogen te sluiten voor de eigen verantwoordelijkheid van Van Gogh. Maar dat is ook weer die nieuwe politieke correctheid.
Melkert demoniseerde Fortuyn => Fortuyn werd vermoord.
Van Gogh "demoniseerde (volgens jou)" de Islam => van Gogh werd vermoord.

Zie je het al een beetje dat je krom praat?
pi_23431546
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:21 schreef nikk het volgende:

[..]

Nee, je had het over de ellende. Die wentel ik niet op hem af. Wel ben ik van mening dat om die ellende te voorkomen, en om ervoor te zorgen dat de Islam 'compatibel' is met 'ons' Europa (of liever gezegd) Westerse wereld, de Islam zal moeten veranderen.
Ja maar dat ben ik ook en dat roep ik ook al jaren. Maar niet door dwang. Dat is een logisch en vanzelfsprekend proces waarin we misschien iets meer moeten laten zien waar we vinden dat we staan, maar dat gaat helemaal goed komen. Is ook altijd zo geweest.

Juist door dwang en repressie zijn de risico's enorm. Daar maak ik mij zo druk over. Ik ben geen moslimknuffelaar, wat dat ook moge zijn, ik ga dat alleen niet steeds bestrijden. Ik ben wel enorm gefascineerd door religies en levensbeschouwingen juist omdat ik het zo ongelooflijk vind dat ze zo'n grote rol spelen.
pi_23431552
Voor de geïnteresseerden onder ons, over een paar minuten in B&W op Ned.3 :
quote:
VVD-kamerlid Ayaan Hirshi Ali zit nog steeds ondergedoken. Ze keert voorlopig ook niet terug in de Tweede Kamer.

Kan Hirshi Ali na de moord op Theo van Gogh nog door gaan met haar strijd tegen vrouwenonderdrukking binnen de islam? En hoe moet die strijd dan worden voortgezet? In B&W een discussie hierover.
pi_23431600
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:25 schreef nikk het volgende:
[disclaimer]
Ik ben niet van mening dat Melkert schuldig is aan de moord op Van Gogh. Het enige dat ik aan wil geven is dat er wel degelijk subtiele, maar wezenlijke, verschillen zijn.
[/disclaimer]
Tuurlijk zijn er verschillen en die hele discussie slaat feitelijk nergens op. Ze zijn beide niet verantwoordelijk voor wat sukkels met een wapen hebben aangericht. En daarom maakt het me hels als bv. Melkert daar van wordt beticht door iemand die steeds maar roept dat anderen gedemoniseerd worden terwijl hij daar zelf bijkans een hobby van maakt.
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 19:28:29 #211
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23431609
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:26 schreef schatje het volgende:
Voor de geïnteresseerden onder ons, over een paar minuten in B&W op Ned.3 :
[..]
bedankt!
  vrijdag 19 november 2004 @ 19:32:38 #212
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23431681
leuk die gasten die b&w heeft uitgenodigd. zijn altijd dezelfde
  vrijdag 19 november 2004 @ 19:33:37 #213
66444 Lord_Vetinari
pi_23431702
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:32 schreef zoalshetis het volgende:
Het is ook niet goed of het deugt niet, he?
pi_23431703
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja maar dat ben ik ook en dat roep ik ook al jaren. Maar niet door dwang. Dat is een logisch en vanzelfsprekend proces waarin we misschien iets meer moeten laten zien waar we vinden dat we staan, maar dat gaat helemaal goed komen. Is ook altijd zo geweest.

Juist door dwang en repressie zijn de risico's enorm. Daar maak ik mij zo druk over. Ik ben geen moslimknuffelaar, wat dat ook moge zijn, ik ga dat alleen niet steeds bestrijden. Ik ben wel enorm gefascineerd door religies en levensbeschouwingen juist omdat ik het zo ongelooflijk vind dat ze zo'n grote rol spelen.
Ik ben van mening dat dwang de enige werkbare optie is. Je hebt namelijk niet te maken met een individu met een mening, maar met een gelovige en zijn/haar ultieme waarheid (en ja, d'r zijn ongetwijfeld vele gradaties, maar het gaat even om het idee). Los daarvan is het geen wereldvreemde gedachte mensen te dwingen de beginselen van onze rechtsstaat te respecteren en onderschrijven.

Het Nederlandse burgerschap, de beginselen van onze rechtsstaat, bepaalde democratische waarde, die moeten allemaal wat actiever gepropageerd worden. Maar goed, waarschijnlijk is dat allemaal pas mogelijk als de kinderen van de jaren zestig geen meerderheid meer kunnen vormen.
pi_23431707
quote:
Ja bah zeg. Linkse kerk.

† In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 19:33:48 #216
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23431708
quote:
Mag ik even mee-

4 Moslims gaan iets over AHA zeggen, waar is de wederhoor????
pi_23431732
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:33 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Mag ik even mee-

4 Moslims gaan iets over AHA zeggen, waar is de wederhoor????
AHA was vast uitgenodigd hoor. Moet ze maar op komen dagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2004 19:35:12 ]
  vrijdag 19 november 2004 @ 19:35:51 #218
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23431748
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het is ook niet goed of het deugt niet, he?
nou dat niet. keuzevrijheid is zo verwrongen op dit moment, die sateliet staat me wel aan
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 19:36:24 #219
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23431761
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:34 schreef k_man het volgende:

[..]

AHA was vast uitgenodigd hoor. Moet ze maar op komen dagen.
Bescherming van de linkse kliek?
pi_23431771
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:33 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat dwang de enige werkbare optie is. Je hebt namelijk niet te maken met een individu met een mening, maar met een gelovige en zijn/haar ultieme waarheid (en ja, d'r zijn ongetwijfeld vele gradaties, maar het gaat even om het idee). Los daarvan is het geen wereldvreemde gedachte mensen te dwingen de beginselen van onze rechtsstaat te respecteren en onderschrijven.
We gaan een gedachtenpolitie invoeren?

Of een nieuwe Beeldenstorm houden?
  vrijdag 19 november 2004 @ 19:37:00 #221
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23431776
die roze is echt heel erg eng! discussie met haar is onmogelijk en ze durft niet te discussieren.
pi_23431809
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:36 schreef k_man het volgende:

[..]

We gaan een gedachtenpolitie invoeren?

Of een nieuwe Beeldenstorm houden?
Nope, nergens voor nodig.
pi_23431829
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:38 schreef nikk het volgende:

[..]

Nope, nergens voor nodig.
Hoe ga je dan mensen onder dwang hun geloof laten veranderen?
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 19:40:17 #224
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23431848
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:37 schreef zoalshetis het volgende:
die roze is echt heel erg eng! discussie met haar is onmogelijk en ze durft niet te discussieren.
net alsof ze lid is van een barbieclub zonder enige enge voortvloeisels uit de leer.
  vrijdag 19 november 2004 @ 19:41:40 #225
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23431881
en het gaat weer lekker alleen over marokko. niet over de islam.
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 19:43:56 #226
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23431934
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:41 schreef zoalshetis het volgende:
en het gaat weer lekker alleen over marokko. niet over de islam.
Nog nooit over besnijdenis gehoord. Ook nog niets over de profeet zeker?
  vrijdag 19 november 2004 @ 19:44:35 #227
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23431947
fokking kippenhok.
pi_23432021
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:39 schreef k_man het volgende:

[..]

Op dezelfde manier waarop jij mensen probeert te overtuigen. Daarnaast, de overheid heeft meer middelen die perfect binnen onze rechtsstaat passen. Predikt er iemand haat in een moskee. Direct sluiten die handel en indien de Imam geen Nederlandse nationaliteit heeft per direct uitzetten. Zero-tolarance plus een breed gevoerd publiek debat zal tot veel verandering leiden. Ohja, en de onderschrijving van de democratische beginselen en de beginselen van onze rechtsstaat pas prima bij een inburgeringscursus.
  vrijdag 19 november 2004 @ 19:48:57 #229
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23432049
lekker een avondje baggertalliseren denk die roze.
pi_23432064
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Nog nooit over besnijdenis gehoord. Ook nog niets over de profeet zeker?
Vrouwenbesnijdenis is eerder een cultureel gebruik dan een Islamitisch gebruik. De Koran schrijft wel voor dat alle mannen besneden moeten worden

NOVA gaat trouwens ook in op de situatie van Hirsi Ali, en in Netwerk een interview met Wilders.
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 19:50:01 #231
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23432068
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:48 schreef zoalshetis het volgende:
Op zich staat dat roze wel vrolijker dan zwart.
pi_23432069
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:47 schreef nikk het volgende:

[..]

Op dezelfde manier waarop jij mensen probeert te overtuigen.
Dat is geen dwang.
  vrijdag 19 november 2004 @ 19:50:55 #233
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23432086
altijd weer een "maar"
pi_23432096
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:48 schreef zoalshetis het volgende:
Nou, die SignVarma zei er wel wat van. Gelukkig maar hè??
pi_23432097
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:50 schreef k_man het volgende:

[..]

Dat is geen dwang.
Je moet dwang ook niet lezen als: "Bekeren of op de brandstapel"

Alles moet binnen het redelijk en in de traditie van onze rechtsstaat.
pi_23432101
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:50 schreef zoalshetis het volgende:
altijd weer een "maar"
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 19:51:44 #237
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23432108
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:49 schreef schatje het volgende:

[..]

Vrouwenbesnijdenis is eerder een cultureel gebruik dan een Islamitisch gebruik. De Koran schrijft wel voor dat alle mannen besneden moeten worden

NOVA gaat trouwens ook in op de situatie van Hirsi Ali, en in Netwerk een interview met Wilders.
het illustreert wel dat er ook bij moslims dan veel onwetendheid is. Die roze spreekt wel het beste Nederlands.
pi_23432142
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

het illustreert wel dat er ook bij moslims dan veel onwetendheid is. Die roze spreekt wel het beste Nederlands.
Er is sowieso veel onwetendheid in ontwikkelingslanden waar besnijdenis van meisjes veelvuldig voorkomt. Ook over zaken als Aids bijv.
  vrijdag 19 november 2004 @ 19:53:21 #239
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23432147
conclusie: je mag niet zeggen wat je wil. slachtoffer roze kan ook alles zeggen.
pi_23432164
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:26 schreef SCH het volgende:

Ik ben geen moslimknuffelaar, wat dat ook moge zijn, ik ga dat alleen niet steeds bestrijden. Ik ben wel enorm gefascineerd door religies en levensbeschouwingen juist omdat ik het zo ongelooflijk vind dat ze zo'n grote rol spelen.
Maar van de moraal heb je geen kaas gegeten!... Als je werkelijk denkt islamitische orthodoxie en idem geloofsfundamentalisme, langs de weg van geleidelijkheid en (westerse) redelijkheid, te kunnen hervormen, dan ben je nog naïever dan de slaafse kuddegeest waar veel religies en geloofsbeschouwingen hun legitimiteit aan ontlenen.
het is zoals het is
non-conforming link
pi_23432176
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Marokkaanse moslima's dragen trouwens altijd gekleurde doeken. Turkse weer niet. Of was het nou andersom??
  vrijdag 19 november 2004 @ 19:54:38 #242
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23432178
vooruit met de geit
pi_23432183
roze hoofddoekje
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 19:54:59 #244
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23432187
Vooruit met de geit, LOL!!!!!!!!!!!!!!!

Inge Diepman moet nu ook gaan onderduiken.
  vrijdag 19 november 2004 @ 19:55:16 #245
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23432196
wat is die paul afgevallen (oeps sorry offtopic)
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 19:55:39 #246
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23432209
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:54 schreef schatje het volgende:

[..]

Marokkaanse moslima's dragen trouwens altijd gekleurde doeken. Turkse weer niet. Of was het nou andersom??
Turksen dragen meestal geen hoofddoekje.
pi_23432220
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:53 schreef lucida het volgende:

[..]

Maar van de moraal heb je geen kaas gegeten!... Als je werkelijk denkt islamitische orthodoxie en idem geloofsfundamentalisme, langs de weg van geleidelijkheid en (westerse) redelijkheid, te kunnen hervormen, dan ben je nog naïever dan de slaafse kuddegeest waar veel religies en geloofsbeschouwingen hun legitimiteit aan ontlenen.
Wat een boude bewering toch weer. De islam zal binnen de weg van de geleidelijkheid verwesteren ja, dat ben ik vast van mijn mening en dat is niet naief, dat is een veelgehoorde stellingname.
pi_23432243
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Doe niet zo bijdehand .
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 19:57:33 #249
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23432252
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:56 schreef schatje het volgende:

[..]

Doe niet zo bijdehand .
Het is zo.
pi_23432277
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Het is zo.
Ontopic maar weer .
pi_23432285
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat een boude bewering toch weer. De islam zal binnen de weg van de geleidelijkheid verwesteren ja, dat ben ik vast van mijn mening en dat is niet naief, dat is een veelgehoorde stellingname.
Dat mag je vinden, ik noem het alleen naïef.
  vrijdag 19 november 2004 @ 19:59:10 #252
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23432291
ja klopt. ze zijn dan ook een stuk geëmancipeerder dan hun marokkaanse lotgenoot.
pi_23432296
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Krek!
En de kwaliteit van de stof van hun winterjassen is heel erg hoog.
In verband met Europa: "Nun! Volk steh auf und Sturm brich los!"
Die Fahne hoch! Die reihen fest geschlossen
Op socialisten! Sluit de rijen! Het Rode Vaandel volgen wij!
  vrijdag 19 november 2004 @ 20:00:27 #254
108463 Snik
Socialismusfeindlich
pi_23432327
quote:

[..]

Wahahahaha

Nee, de islam radicaliseert alleen maar, zelfs in islamitische landen zelf man!

Jezus wat naief!
  vrijdag 19 november 2004 @ 20:02:07 #255
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23432361
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:00 schreef Snik het volgende:

[..]

Wahahahaha

Jezus wat naief!
laat die gozer nu maar, iggy him. hij weet niet eens waar hij het over heeft behalve die islamitische buurman van hem. ik heb er 5 en die denken zelfs niet zo dom als hij.
pi_23432394
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:02 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik heb er 5 en die denken zelfs niet zo dom als hij.
pi_23432407
quote:

[..]

Zoals ik elders al eens heb gesteld, Ook in antwoord op SCH:
"Het westen krijgt de Islam echt wel in het gareel."
Daarbij hoort wel, dat we de oorlog verklaren aan de fundamentalistische terroristen en hun gedogers.
pi_23432427
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:39 schreef k_man het volgende:

[..]

Het kan best leerzaam zijn als wij ons oor eens te luisteren leggen bij onze buurlanden. Zo weert Duitsland al jaren met succes allerhande subversieve (religieuze zowel als politieke) organisaties die de rechtstaat kunnen ondermijnen. Het is gewoon een kwestie van wet boven geloof, en dit rechtsbeginsel vervolgens met een grote mate van gezag hanteren en toepassen...
het is zoals het is
non-conforming link
  vrijdag 19 november 2004 @ 20:05:23 #259
108463 Snik
Socialismusfeindlich
pi_23432445
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:02 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

laat die gozer nu maar, iggy him. hij weet niet eens waar hij het over heeft behalve die islamitische buurman van hem. ik heb er 5 en die denken zelfs niet zo dom als hij.
Lachwekkend gewoon. Zelfs in landen als Marokko zelf maakt de regering zich extreem zorgen over de snel radicaliserende islam, maar volgens deze knaap is het allemaal gelul omdat zijn zogenaamde islamitische buurman (die hij waarschijnlijk niet eens heeft) wel lief is.
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 20:05:32 #260
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23432450
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:03 schreef Priapus het volgende:

[..]

Zoals ik elders al eens heb gesteld, Ook in antwoord op SCH:
"Het westen krijgt de Islam echt wel in het gareel."
Daarbij hoort wel, dat we de oorlog verklaren aan de fundamentalistische terroristen en hun gedogers.
Precies, maar dat zegt SCH er niet bij, dat klinkt dan weer te eng. SCH gelooft schijnbaar dat die geleidelijkheid vanzelf gaat. Nou ja, wensen mag altijd.
pi_23432484
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Precies, maar dat zegt SCH er niet bij, dat klinkt dan weer te eng. SCH gelooft schijnbaar dat die geleidelijkheid vanzelf gaat. Nou ja, wensen mag altijd.
Maar hoort SCH dan eigenlijk niet bij de gedogers?
pi_23432489
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:00 schreef Snik het volgende:

[..]

Wahahahaha

Jezus wat naief!
Laat me raden, je vindt iedere moskeebezoeker een fundamentalist??
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 20:08:33 #263
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23432519
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:06 schreef Priapus het volgende:

[..]

Maar hoort SCH dan eigenlijk niet bij de gedogers?
Daar ben ik nog niet over uit, ik denk van niet.
Wel denkt hij blijkbaar dat alles vanzelf gaat. De vereiste bijbehorende akties laat die in het midden.
pi_23432547
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Daar ben ik nog niet over uit, ik denk van niet.
Wel denkt hij blijkbaar dat alles vanzelf gaat. De vereiste bijbehorende akties laat die in het midden.
OK.
We geven SCH het voordeel van de twijfel.
pi_23432571
quote:

[..]

Ik sprak over islamitische orthodoxie en idem geloofsfundamentalisme, maar goed als jij dat gelijkschakelt met de islam, moet je verder ook niet lopen te zeveren dat mensen generaliseren, en alle moslims op een hoopje van het moslim extremisme vegen...
het is zoals het is
non-conforming link
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 20:13:46 #266
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23432668
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:09 schreef Priapus het volgende:
OK.
We geven SCH het voordeel van de twijfel.
Ja, hij moet nog veel voorlichting krijgen. Zojuist op het NOS-journaal werd het ook gezegd, overigens gaf een Franse onderzoeker aan dat links én rechts meer en meer anti-Islam worden.
  vrijdag 19 november 2004 @ 20:24:34 #267
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23432866
ja slechte zaak. ik heb liever dat we SAMENleven. moet het wel van beide kanten komen anders bring it on.
  vrijdag 19 november 2004 @ 20:25:03 #268
108463 Snik
Socialismusfeindlich
pi_23432870
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:07 schreef schatje het volgende:

[..]

Neuh, een ieder die op zijn 23e een baard draagt met bijbehorende soepjurk, gebreide muts en afkeer voor de vrijheden van het Westen wel.

Die mogen wat mij betreft een enkeltje Guantanamo Bay krijgen en dat ze daar buiten de conventie van Geneve gemarteld worden juich ik alleen maar toe.

Fascisten dienen niet normaal behandeld te worden namelijk.

Bush durft tenminste actie te nemen. De VS zal ons blijkbaar nogmaals van het fascisme moeten redden, net zoals in 1945 toen de SCH's van de wereld met nep-brieven 'Peace in our time' scandeerden terwijl de vijand de 153e divisie klaartrainde.
  vrijdag 19 november 2004 @ 20:26:58 #269
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23432918
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:07 schreef schatje het volgende:

[..]

lekker een grote sprong voorwaarts over het probleem heen, iedereen dient mee te doen aan de tegenwerking tot radicalisering. iedereen hoor je.
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 20:28:06 #270
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23432937
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:24 schreef zoalshetis het volgende:
ja slechte zaak. ik heb liever dat we SAMENleven. moet het wel van beide kanten komen anders bring it on.
Ik word er schijtziek van dat Nederland onderhand volledig in de ban van de islam is. Het blijft een minderheid, dus laten we dat ook zo behandelen. Nu is het gratis reclametijd voor de Islam. Want, ook slechte reclame is reclame volgens marketingboeken.
  vrijdag 19 november 2004 @ 20:31:01 #271
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23432987
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik word er schijtziek van dat Nederland onderhand volledig in de ban van de islam is. Het blijft een minderheid, dus laten we dat ook zo behandelen. Nu is het gratis reclametijd voor de Islam. Want, ook slechte reclame is reclame volgens marketingboeken.
dat zijn slechte marketingboeken die je leest. ik hou me als reclameman liever bezig met de lang termijn waarbij slechte reclame op de korte termijn winst boekt, maar op de lange vergeten (lees niet gekocht) wordt. die roze truffel van vanavond is korte termijn.
pi_23432995
quote:

[..]

Hear, hear.
  vrijdag 19 november 2004 @ 20:31:53 #273
108463 Snik
Socialismusfeindlich
pi_23433004
quote:

[..]

Inderdaad ik word er ook strontziek van, dat gezeik over die kutislam in ieder programma. Fuck off, het is een nietszeggende domme oude fuckreligie die achterhaald is. Geen aandacht aan besteden en zeker geen privileges aan toekennen (dus af die doek als ook die pet af moet etc).

Flikker op, ik koop een shirt met Fuck Allah erop zoals ik al 20 jaar geleden shirts had met Kill Jezus erop (en daar werd ik toen niet om vermoord, dat zegt al genoeg).
pi_23433010
Wat niet is, is niet... Als een grote groep radicale (veelal jeugdige) moslims zelfs in een zo'n tolerant land als Nederland niet kan aarden, noch wil integreren dan zegt dat iets over de specifieke onverdraagzaamheid van deze moslimgroep. We kunnen dan wel, tegen beter weten in, de boel bij elkaar willen houden, maar met onwillige (islam)honden is het nu eenmaal kwaad hazen vangen...
het is zoals het is
non-conforming link
pi_23433038
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:31 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat zijn slechte marketingboeken die je leest.
Laat ik die nou ook gelezen hebben.
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 20:34:00 #276
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23433053
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:31 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat zijn slechte marketingboeken die je leest. ik hou me als reclameman liever bezig met de lang termijn waarbij slechte reclame op de korte termijn winst boekt, maar op de lange vergeten (lees niet gekocht) wordt. die roze truffel van vanavond is korte termijn.
Ik zeg niet dat het goede boeken zijn, maar het klopt in praktijk vaak wel. Bovendien is het inderdaad korte termijn. Wat ik bedoel, ik denk dat we de Islam teveel aandacht geven, daardoor is er ook veel onrust.
pi_23433065
quote:
Ik word er schijtziek van dat Nederland onderhand volledig in de ban van de islam is. Het blijft een minderheid, dus laten we dat ook zo behandelen.
Met alle égards dus, net zoals we andere minderheden behandelen.
pi_23433106
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:34 schreef k_man het volgende:

[..]

Hou je er buiten strontvlieg.

Sorry. Een smiley was op zijn plaats geweest.
  vrijdag 19 november 2004 @ 20:36:56 #279
108463 Snik
Socialismusfeindlich
pi_23433116
quote:

[..]

Ik zie geen Japanners eisen dat ze in Geisha-kleding inclusief zwaard alles moeten mogen doen, noch zie ik ze ritueel mensen onthoofden of zo.
pi_23433136
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:36 schreef Priapus het volgende:

[..]

Hou je er buiten strontvlieg.
Sterk argument!
pi_23433158
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:36 schreef Snik het volgende:

[..]

Ik zie geen Japanners eisen dat ze in Geisha-kleding inclusief zwaard alles moeten mogen doen, noch zie ik ze ritueel mensen onthoofden of zo.
Geisha's met zwaard?

Maar ik doelde meer op homo's, gehandicapten en dergelijke.
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 20:40:40 #282
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23433182
quote:

[..]

nee, zonder poespas. Houden aan de wet en niet dreigen naar andere groepen.
pi_23433192
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:39 schreef k_man het volgende:

[..]

Met zwaard?
  vrijdag 19 november 2004 @ 20:41:46 #284
108463 Snik
Socialismusfeindlich
pi_23433208
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:39 schreef k_man het volgende:

[..]

Geisha's met zwaard?

Van onze moslimfundivrinden mogen homos en dergelijke vermoord worden. Cohen ging daarna een kopje koffie met ze drinken
pi_23433213
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

nee, zonder poespas. Houden aan de wet en niet dreigen naar andere groepen.
Dat hadden we al 25 jaar moeten doen.
pi_23433250
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:25 schreef Snik het volgende:

[..]

Bush durft tenminste actie te nemen. De VS zal ons blijkbaar nogmaals van het fascisme moeten redden, net zoals in 1945 toen de SCH's van de wereld met nep-brieven 'Peace in our time' scandeerden terwijl de vijand de 153e divisie klaartrainde.
Het beleid van Bush werkt juist contraproductief, het creëert juist een voedingsbodem waarin terrorisme kan gedijen. Onze kinderen zullen daar later de gevolgen van ondervinden. Bovendien laat Bush het echte terrorisme ongemoeid. Het terrorisme dat bijvoorbeeld wordt gefinancierd vanuit Saudi Arabië. Nee, de VS zal ons niet redden. De VS helpt het terrorisme een handje. Daar komt het feite op neer.
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 20:43:52 #287
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23433265
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:41 schreef Priapus het volgende:

[..]

Dat hadden we al 25 jaar moeten doen.
precies, nu krijgen ze aandacht die ze qua grootte niet verdienen. Ik zie ze in dezelfde rij als Jehova's, Jomanda's etc.
pi_23433289
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:40 schreef Priapus het volgende:

[..]

Met zwaard?
Hoezo? Eisen Moslims dat ze gewapend over straat mogen?
pi_23433296
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:43 schreef schatje het volgende:

[..]

Het beleid van Bush werkt juist contraproductief, het creëert juist een voedingsbodem waarin terrorisme kan gedijen. Onze kinderen zullen daar later de gevolgen van ondervinden. Bovendien laat Bush het echte terrorisme ongemoeid. Het terrorisme dat bijvoorbeeld wordt gefinancierd vanuit Saudi Arabië. Nee, de VS zal ons niet redden. De VS helpt het terrorisme een handje. Daar komt het feite op neer.
In deze opmerking zit winst.
Je erkent dus dat Saudie Arabie terrorisme financiert.
pi_23433303
Ach ja, 'Peace in our time', toen een der sterkste landen ter wereld een soeverein land bezette om tactische redenen, wat gedoogd werd door een Britse premier.
pi_23433320
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:44 schreef Priapus het volgende:

[..]

Dat heb ik altijd gedaan .
pi_23433342
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:41 schreef Snik het volgende:

[..]

Van onze moslimfundivrinden mogen homos en dergelijke vermoord worden. Cohen ging daarna een kopje koffie met ze drinken
Dat mogen ze vinden. Zo lang ze het niet echt doen is er weinig aan de hand.

Net als met mensen die vinden dat negers gelyncht mogen worden of zo.
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 20:46:37 #293
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23433348
We dwalen gigantisch af. Ik blijf er ondanks mijn standpunten bij dat de vrienden van AHA schromelijk overdrijven.
pi_23433351
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

precies, nu krijgen ze aandacht die ze qua grootte niet verdienen. Ik zie ze in dezelfde rij als Jehova's, Jomanda's etc.
Maar de Jomanda's en Jehova's zijn niet collectief zielig verklaard door de allumni van de Sociale Academie met teveel Agogiek in hun vakkenpakket.
pi_23433391
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:
We dwalen gigantisch af. Ik blijf er ondanks mijn standpunten bij dat de vrienden van AHA schromelijk overdrijven.
Dat wat je zei over Melkert was natuurlijk complete kolder.

Die haatklacht van Spong & Hammmerstein is toenertijd wel een enkeltje prullenbak gegaan .
pi_23433393
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:
We dwalen gigantisch af.
Hé, wat wil je: het is een topic over Moslims.
pi_23433423
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:48 schreef k_man het volgende:

[..]

Hé, wat wil je: het is een topic over Moslims.
In feite is elk topic over moslims een topic over de Linkse Kerk.
  vrijdag 19 november 2004 @ 20:50:02 #298
19902 Hymn
CG Artist
pi_23433437
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:44 schreef Priapus het volgende:

[..]

Dat weet iedereen.

En wat doen we er aan?
helemaal niks want als SA tegen het westen is en de oliekraan dicht draait ligt de hele economie op zn kont.

terrorisme wordt dus gedoogd ?
pi_23433450
Dat was natuurlijk een PvdA rechter.

Zo voorspelbaar.

.
  † In Memoriam † vrijdag 19 november 2004 @ 20:55:46 #300
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23433590
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:48 schreef schatje het volgende:

[..]

Dat wat je zei over Melkert was natuurlijk complete kolder.

Die haatklacht van Spong & Hammmerstein is toenertijd wel een enkeltje prullenbak gegaan .
Dat vind jij, ik ken de S&H-case niet.
pi_23433682
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:44 schreef k_man het volgende:

[..]

Hoezo? Eisen Moslims dat ze gewapend over straat mogen?
Moslims die tot de tanden toe bewapend zijn, zullen hiervoor echt niet eerst netjes om toestemming vragen - ze doen het doodgewoon...
het is zoals het is
non-conforming link
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')