Nu jullie zin, PVDA-ers?quote:Vrienden Hirsi Ali maken zich zorgen
Uitgegeven: 18 november 2004 21:14
HILVERSUM - Vrienden van het bedreigde VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali denken dat zij opzettelijk wordt weggehouden uit de Tweede Kamer. Jurist en columnist A. Ellian en schrijver L. de Winter geloven dat de afwezigheid van de politica niet te maken heeft met een veiligheidsrisico, maar met pogingen haar monddood te maken.
De twee zeiden dat donderdag in het tv-programma TweeVandaag. Ze wijzen erop dat zij al bijna twee weken geen contact meer hebben met Hirsi Ali, terwijl ze daarvoor vrijwel dagelijks contact hadden.
Ze vinden haar onzichtbaarheid niet passen bij haar strijdbaarheid, die ze tot het laatste contact na de moord op Theo van Gogh nog toonde. Zelfs op haar eigen verjaardagsfeest, afgelopen zaterdag, kwam de politica niet opdagen. Ook het Kamerdebat over de moord op Van Gogh miste ze.
Krachten
Ellian meent dat "krachten binnen de overheid" ervoor zorgen dat Hirsi Ali van iedereen wordt weggehouden. Dat ze hierdoor haar werk niet kan doen, noemt hij immoreel en onverantwoordelijk. Hij vindt dat een verkeerd signaal naar extremistische moslims.
Ook De Winter stelt dat de beveiliging ervoor moet zorgen dat zij in ieder geval haar werk als volksvertegenwoordigster moet kunnen doen. "Desnoods schakelen ze het halve leger daarvoor in." Tweede-Kamervoorzitter Weisglas sprak de beweringen tegen.
Volgens hem heeft Hirsi Ali zelf de beslissing genomen niet te komen. "Ze had er kunnen zijn." Hij wijst erop dat hij met minister Donner van Justitie over haar bewaking heeft gesproken. "Als ze had willen komen, had dat gekund", aldus Weisglas.
Bron: Nu.nl
quote:Op donderdag 18 november 2004 23:38 schreef jerryx het volgende:
Nu jullie zin, PVDA-ers?
Ik maak me nog steeds kwaad om de belachelijke uitspraken van die demente crimineel... En misschien generaliseer ik PVDA'ers nu een beetje, maar als ik de 'gemiddelde' PVDA-stemmer zo om me heen hoor "Wilders is te vergelijken met Hitler" lijkt het alsof alles is geoorloofd tegen Hirshi Ali en Wilders...quote:Op donderdag 18 november 2004 23:40 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
![]()
![]()
owja, discussiewaarde?
en hij om die soms belachelijke acties van Ayaan en Wilders.. wat is je punt? Kritiek hoort er nou eenmaal bij, ondergedoken of niet..quote:Op donderdag 18 november 2004 23:42 schreef jerryx het volgende:
[..]
Ik maak me nog steeds kwaad om de belachelijke uitspraken van die demente crimineel...
Nee, in die opmerking geef ik hem deels gelijk. Alleen vergeet ie de moslim-extremisten en de 'kut-Marokkanen' erbij te noemen. Als er aan die laatste 2 wat gedaan wordt, heb je vanzelf ook geen last meer van die nazi's.quote:Op donderdag 18 november 2004 23:48 schreef Kaalhei het volgende:
Heeft van der Stoel vandaag wederom geroepen dat we ons wel op het echte gevaar, de kaalkop-kabouters, moeten richten?
Inderdaad, het is al bijna net zo erg als ' islamieten zijn fascisten'quote:Op donderdag 18 november 2004 23:42 schreef jerryx het volgende:
maar als ik de 'gemiddelde' PVDA-stemmer zo om me heen hoor "Wilders is te vergelijken met Hitler" lijkt het alsof alles is geoorloofd tegen Hirshi Ali en Wilders...
En de "kutjoden" en de "kutnegers" dan?quote:Op donderdag 18 november 2004 23:53 schreef jerryx het volgende:
Nee, in die opmerking geef ik hem deels gelijk. Alleen vergeet ie de moslim-extremisten en de 'kut-Marokkanen' erbij te noemen. Als er aan die laatste 2 wat gedaan wordt, heb je vanzelf ook geen last meer van die nazi's.
Geldt hetzelfde voor natuurlijk. Net als voor de 'kut-Nederlanders'.quote:Op donderdag 18 november 2004 23:55 schreef thoth het volgende:
[..]
En de "kutjoden" en de "kutnegers" dan?
Ik vind het meer hetzelfde als "Jan Marijnissen is te vergelijken met Stalin"quote:Op donderdag 18 november 2004 23:55 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Inderdaad, het is al bijna net zo erg als ' islamieten zijn fascisten'
Ja, daar hebben ze die geweldige Bushquote:Op donderdag 18 november 2004 23:58 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ziek landje, ik ga wel in Amerika wonen...
Ik ga een weekendje naar Zweden, es kijken hoe het daar is.quote:Op donderdag 18 november 2004 23:58 schreef ilona-scuderia het volgende:
Oh jee, dom rechts weer in actie met het hun modewoordje 'demoniseren', stel je voor dat je onderbouwde kritiek levert op Wilders of Hirsi Ali (die niet genoemd is overigens door van der Stoel, maar goed, allemaal 1 pot nat, toch?)quote:Op donderdag 18 november 2004 23:38 schreef jerryx het volgende:
Nu jullie zin, PVDA-ers?
En types als vd Stoel maar lekker doorgaan met demoniseren, en het mag blijkbaar ook nog...
Wilders en Hirshi Ali kunnen hun werk gewoon niet meer doen, dus in plaats van ze nog gehaatter te maken zou iedereen haar en Wilders op dit moment juist horen te steunen. Niet dat je het met ze eens moet zijn, maar dit is even niet de tijd om ze zo aan te vallen...
Kritiek op Wilders wordt gelijk alweer gezien als demonisatie...quote:Op donderdag 18 november 2004 23:38 schreef jerryx het volgende:
[afbeelding]
Nu jullie zin, PVDA-ers?
En types als vd Stoel maar lekker doorgaan met demoniseren, en het mag blijkbaar ook nog...
Gisteren heb ik het letterlijk 3 mensen horen zeggen, waarvan ik weet dat ze PVDA-er zijn.quote:Op vrijdag 19 november 2004 00:01 schreef Posdnous het volgende:
Overigens heb ik geen PVDA'er gezien die Wilders vergelijkt met Hitler, maar dat terzijde.
quote:‘Hirsi Ali wordt uit Kamer weggehouden’
Gepubliceerd op donderdag 18 november 2004
Vrienden van het bedreigde VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali denken dat ze opzettelijk wordt weggehouden uit de Tweede Kamer. Jurist en columnist A. Ellian en schrijver L. de Winter geloven dat de afwezigheid van de politica niet te maken heeft met een veiligheidsrisico, maar met pogingen haar monddood te maken. De twee zeiden dat donderdag in het tv-programma TweeVandaag.
Ze wijzen erop dat zij al bijna twee weken geen contact meer hebben met Hirsi Ali, terwijl ze daarvoor vrijwel dagelijks contact hadden. Ze vinden haar onzichtbaarheid niet passen bij haar strijdbaarheid, die ze tot het laatste contact na de moord op Theo van Gogh nog toonde. Zelfs op haar eigen verjaardagsfeest, afgelopen zaterdag, kwam de politica niet opdagen. Ook het Kamerdebat over de moord op Van Gogh miste ze.
Ellian meent dat ‘krachten binnen de overheid' ervoor zorgen dat Hirsi Ali van iedereen wordt weggehouden. Dat ze hierdoor haar werk niet kan doen, noemt hij immoreel en onverantwoordelijk. Hij vindt dat een verkeerd signaal naar extremistische moslims.
Ook De Winter stelt dat de beveiliging ervoor moet zorgen dat zij in ieder geval haar werk als volksvertegenwoordigster moet kunnen doen. “Desnoods schakelen ze het halve leger daarvoor in.”
Tweede-Kamervoorzitter Weisglas sprak de beweringen tegen. Volgens hem heeft Hirsi Ali zelf de beslissing genomen niet te komen. “Ze had er kunnen zijn.” Hij wijst erop dat hij met minister Donner van Justitie over haar bewaking heeft gesproken. “Als ze had willen komen, had dat gekund”, aldus Weisglas.
[...]
Prijsuitreiking uitgesteld
De uitreiking van de Harriët Freezerring aan het VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali gaat vrijdag 26 november niet door, omdat de politica er om veiligheidsredenen niet bij kan zijn. Dat heeft een woordvoerster van het feministisch maandblad Opzij donderdag gezegd.
‘Het is momenteel onmogelijk om Ayaan Hirsi Ali te bereiken,’ zegt Martha van Buuren, eindredactrice van Opzij tegen Elsevier.
De Harriët Freezerring is de jaarlijkse emancipatieprijs van Opzij die sinds 1978 wordt uitgereikt aan een vrouw of groep vrouwen wier werk een bewustmakende of emanciperende invloed heeft. Lezeressen van Opzij hadden Hirsi Ali de prijs toegekend wegens haar inzet voor de emancipatie van vrouwen met een islamitische achtergrond.
Opzij heeft er nog aan gedacht de prijs op een geheime locatie uit te reiken en daar vervolgens opnamen van te maken. Maar ook dat bleek om veiligheidsredenen niet mogelijk. Zodra de veiligheidssituatie dat toelaat, zal de uitreiking alsnog plaatshebben.
Hirsi Ali liet vorige week ook verstek gaan bij het debat over de moord op Van Gogh. Hoewel ze officieel om persoonlijke redenen afwezig was, wordt vermoed dat Hirsi Ali weg bleef omdat de Tweede Kamer onvoldoende beveiligd wordt. De Tweede Kamer heeft nog steeds geen afscheiding tussen de publieke tribune en de vergaderzaal. Wel wordt het parlementsgebouw sinds de bedreigingen aan Hirsi Ali en onafhankelijk Kamerlid Geert Wilders strenger beveiligd.
http://www.planet.nl/plan(...)tid=526022/sc=0d5aa4
Neuh, deze PvdA'er zal dat niet zeggen, hoor, Wilders is een populist en polarist met imho domme en ongenuanceerde uitspraken maar geen Hitler.quote:Op vrijdag 19 november 2004 00:04 schreef jerryx het volgende:
Gisteren heb ik het letterlijk 3 mensen horen zeggen, waarvan ik weet dat ze PVDA-er zijn.
En de PVDA-politici zeggen het niet letterlijk, maar veel opmerkingen gaan wel die richting uit...
Nee, de linkse "Wilders is een rascist"-reacties zijn lekker onderbouwdquote:Op vrijdag 19 november 2004 00:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh jee, dom rechts weer in actie met het hun modewoordje 'demoniseren', stel je voor dat je onderbouwde kritiek levert op Wilders of Hirsi Ali (die niet genoemd is overigens door van der Stoel, maar goed, allemaal 1 pot nat, toch?)
Juist omdat ze niet deelnemen aan dit kabinet mogen en durven ze meer te schoppen.quote:Maar vertel, hoe precies is de PvdA in staat hier een rol in te spelen zonder regeringsdeelname of is dit weer zo'n TRU verhaal over PvdA mollen in de regering of zo?
Die hoor ik totaal niet over WIlders eigenlijk... In ieder geval niet van die extreme reacties als "Die man is gevaarlijk".quote:Het originele stukje waar dit een uittreksel is rept van 'krachten in de regering'...laat de PvdA nou niet in de regering zitten...dus ik zou PvdA veranderen in "D'66'ers, VVD'ers en CDA'ers".
Wat een onzin!quote:Op vrijdag 19 november 2004 00:04 schreef jerryx het volgende:
[..]
En de PVDA-politici zeggen het niet letterlijk, maar veel opmerkingen gaan wel die richting uit...
Dit soort uitspraken mogen best, daar heb ik totaal geen problemen mee.quote:Op vrijdag 19 november 2004 00:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Neuh, deze PvdA'er zal dat niet zeggen, hoor, Wilders is een populist en polarist met imho domme en ongenuanceerde uitspraken maar geen Hitler.
Idd, ik dwaal misschien een beetje af. Maar wat ik bedoel is dat je die mensen even met rust moet laten...quote:Overigens ging dit toch over Hirsi Ali of heb ik iets gemist?
Dit topic gaat over Hirsi Ali. En over haar beveiliging.quote:Op vrijdag 19 november 2004 00:08 schreef jerryx het volgende:
[..]
Nee, de linkse "Wilders is een rascist"-reacties zijn lekker onderbouwd
[..]
Juist omdat ze niet deelnemen aan dit kabinet mogen en durven ze meer te schoppen.
[..]
Die hoor ik totaal niet over WIlders eigenlijk... In ieder geval niet van die extreme reacties als "Die man is gevaarlijk".
quote:VVD: Geen druk op Hirsi Ali
Van onze politieke redactie
Het bedreigde Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali blijft vooral om persoonlijke redenen weg uit het parlement. Dat zegt haar VVD-fractiegenote Griffith. Ook Kamervoorzitter Weisglas benadrukt dat Hirsi Ali zelf heeft besloten niet naar de Kamer te komen.
Vrienden van Hirsi Ali vermoeden dat ze opzettelijk wordt weggehouden uit de Kamer. Jurist en columnist Afshin Ellian en schrijver Leon de Winter zeiden gisteren in tv-programma 2Vandaag dat de afwezigheid van de politica niets te maken heeft met een veiligheidsrisico, maar met pogingen haar monddood te maken. Ze vinden haar onzichtbaarheid niet passen bij haar strijdbaarheid, die ze tot het laatste contact na de moord op Theo van Gogh nog toonde.
Griffith vindt het 'ongepast' nu al over het ontbreken van Hirsi Ali te beginnen, 'pas drie weken nadat haar goede vriend is afgeslacht'. Ze vreest dat de uitspraken van Ellian en De Winter averechts werken. ,,Het is niet verstandig druk op Ayaan uit te oefenen, terwijl ze er misschien helemaal nog niet aan toe is weer naar de Kamer te komen.''
Hirsi Ali was zaterdag niet aanwezig op een feestje om haar 35ste verjaardag te vieren. Ook het Kamerdebat over de moord op Van Gogh miste ze.
http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1100792401453.html
Eigenlijk wel. Maar wat ik wil zeggen is dat deze mensen het werken onmogelijk wordt gemaakt, en dat ze dan ook nog een aantal trappen na krijgen...quote:Op vrijdag 19 november 2004 00:11 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dit topic gaat over Hirsi Ali. En over haar beveiliging.
Blijkbaar niet gezien hetgene wat jij daarna zegt.quote:Op vrijdag 19 november 2004 00:09 schreef jerryx het volgende:
Dit soort uitspraken mogen best, daar heb ik totaal geen problemen mee.
Euh...en als Hirsi Ali rust neemt dan is er sprake van een PvdA complot? De PvdA heeft zich in het geheel niet over deze mevrouw uitgelaten recentelijk namelijk dusseh...quote:Idd, ik dwaal misschien een beetje af. Maar wat ik bedoel is dat je die mensen even met rust moet laten...
Ja, door zijn uitspraken die als zodanig geintrepeteerd kunnen worden.quote:Op vrijdag 19 november 2004 00:08 schreef jerryx het volgende:
Nee, de linkse "Wilders is een rascist"-reacties zijn lekker onderbouwd
Euh....van der Stoel had onderbouwde kritiek die slechts ten dele door Bos werd ondersteunt, dat noem ik niet direct 'schoppen'.quote:Juist omdat ze niet deelnemen aan dit kabinet mogen en durven ze meer te schoppen.
Moet je toch eens beter luisteren, zijn eigen partij heeft hem buitengezet om zijn denkbeelden.quote:Die hoor ik totaal niet over WIlders eigenlijk... In ieder geval niet van die extreme reacties als "Die man is gevaarlijk".
Omdat zij 'DE WAARHEID' kent? (meer een TRU topicje mischien danquote:Op vrijdag 19 november 2004 00:14 schreef Sidekick het volgende:
Ik vind Ellian trouwens een behoorlijk speculatief verhaal hebben over het bewust monddood maken van Hirsi Ali door de regering.
Waarom zouden ze dat willen?
Volledig mee eens.quote:Op vrijdag 19 november 2004 00:03 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Kritiek op Wilders wordt gelijk alweer gezien als demonisatie...
En wat heeft de PvdA hier nu weer in hemelsnaam mee te maken? Ze krijgt beveiliging van de huidige (rechtse) regering, en die beveiliging is waar ze nu over klagen
Ja, de druk komt van haar 'vrienden' via de media, mischien een nuance die je even moeten laten bezinken...vraagt je dan wel af wat dat voor vrienden zijn die een dergelijke druk uit menen te moeten oefenen.quote:Op vrijdag 19 november 2004 00:17 schreef jerryx het volgende:
Vallen bedreigingen en druk van de media ook onder persoonlijke redenen?
Ik weet het ook niet, ik vind het ook raar. Volgens mij is het overigens een HIJ.quote:Op vrijdag 19 november 2004 00:14 schreef Sidekick het volgende:
Ik vind Ellian trouwens een behoorlijk speculatief verhaal hebben over het bewust monddood maken van Hirsi Ali door de regering.
De bedreigingen zullen de persoonlijke redenen zijn waarom ze zich schuil houdt. Die situatie is erg triest ja.quote:Op vrijdag 19 november 2004 00:17 schreef jerryx het volgende:
Vallen bedreigingen en druk van de media ook onder persoonlijke redenen?
Je weet het niet, net zo min als ik het weer. Dus pas een beetje op met absolute uitspraken.quote:Op vrijdag 19 november 2004 00:21 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De bedreigingen zullen de persoonlijke redenen zijn waarom ze zich schuil houdt. Die situatie is erg triest ja.
De druk vanuit de media door Ellian en De Winter helpen daarbij niet nee. Van je vrienden moet je het maar hebben...
Met "ze" bedoel ik diverse politici binnen de regering. Het motief van de regering is totaal onduidelijk.quote:Op vrijdag 19 november 2004 00:20 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet, ik vind het ook raar. Volgens mij is het overigens een HIJ.
[afbeelding]
OK. Ik werd ook vnl. getriggerd toen ook iemand anders over 'zij' begon.quote:Op vrijdag 19 november 2004 00:23 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Met "ze" bedoel ik diverse politici binnen de regering. Het motief van de regering is totaal onduidelijk.
Wilders weerhoudt zich tenslotte wel van polariserende uitspraken in tegenstelling to H.A.quote:Op vrijdag 19 november 2004 00:24 schreef krakkemieke het volgende:
Volgens de vrienden in 2 vandaag kon wilders wel in de 2 e kamer z'n werk doen en zij niet? Lijkt me sterk.
Zal wel wat te maken hebben met het zetten van 'heilige' teksten van de koran op een naakt vrouwenlichaam, dat heeft Wilders niet gedaan/laten doen.quote:Op vrijdag 19 november 2004 00:24 schreef krakkemieke het volgende:
Volgens de vrienden in 2 vandaag kon wilders wel in de 2 e kamer z'n werk doen en zij niet? Lijkt me sterk.
De bedreigingen aan het adres van Hirsi Ali worden als gevaarlijker geacht door de politie, en daardoor "moet" ze onderduiken, in tegenstelling tot Wilders die "enkel" extra beveilging krijgt.quote:Op vrijdag 19 november 2004 00:24 schreef krakkemieke het volgende:
Roze lieverd.quote:Op vrijdag 19 november 2004 00:01 schreef popolon het volgende:
Kleur polsbandje, ik twijfel nog.
Sentimentaliserende toeschrijving. Waar ik het bangst voor ben op dit moment is een nieuwe aanslag op een persoon.quote:Op donderdag 18 november 2004 23:38 schreef jerryx het volgende:
[afbeelding]
Nu jullie zin, PVDA-ers?
Wilders en Hirshi Ali kunnen hun werk gewoon niet meer doen, dus in plaats van ze nog gehaatter te maken zou iedereen haar en Wilders op dit moment juist horen te steunen. Niet dat je het met ze eens moet zijn, maar dit is even niet de tijd om ze zo aan te vallen...
quote:Op donderdag 18 november 2004 23:58 schreef ilona-scuderia het volgende:
Het is wel vreemd dat men de veiligheid van Ali zogenaamd niet kan garanderen maar die van de net zo bedreigde Wilders wel.quote:Op vrijdag 19 november 2004 00:07 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
En over een paar uur staat er weer wat anders in de OP.quote:Op vrijdag 19 november 2004 08:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik snap de TT in combinatie met de OP niet, eigenlijk. Dat gaat over een handlanger van Zakawi met een Spaans paspoort? En dan een tekst over PvdA'ers eronder?![]()
![]()
![]()
Ik heb de OP aangepast.quote:Op vrijdag 19 november 2004 09:13 schreef Gia het volgende:
[..]
En over een paar uur staat er weer wat anders in de OP.
Dat is nou teletekst, dat veranderd voortdurend.
ik ben blij dat deze twee zachte krachten het voor haar opnemenquote:Op vrijdag 19 november 2004 11:47 schreef SCH het volgende:
Van je vrienden moet je het maar hebben
Om niet 'olie op het vuur te gooien'. Die idiote 'inbindende' beweging richting de Islamitische wereld hebben we vanuit de poltiiek de afgelopen weken behoorlijk kunnen waarnemen.quote:Op vrijdag 19 november 2004 00:14 schreef Sidekick het volgende:
Ook Wilders zit ondergedoken hoor.quote:Op vrijdag 19 november 2004 00:31 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De bedreigingen aan het adres van Hirsi Ali worden als gevaarlijker geacht door de politie, en daardoor "moet" ze onderduiken, in tegenstelling tot Wilders die "enkel" extra beveilging krijgt.
Leg eens uit? Wat in een inbindende beweging? Oh god, ik snap het al. Je mag niet praten met moslims - zit zelfs jij al op die toer nikk?quote:Op vrijdag 19 november 2004 11:55 schreef nikk het volgende:
[..]
Om niet 'olie op het vuur te gooien'. Die idiote 'inbindende' beweging richting de Islamitische wereld hebben we vanuit de poltiiek de afgelopen weken behoorlijk kunnen waarnemen.
quote:Op vrijdag 19 november 2004 11:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Leg eens uit? Wat in een inbindende beweging? Oh god, ik snap het al. Je mag niet praten met moslims - zit zelfs jij al op die toer nikk?
Ik heb de indruk dat juist zij nu olie op het vuur gooien.
Dit soort onzin dus.quote:Geen steun PvdA motie godslastering
Fractieleider Bos van de PvdA trekt zijn steun in aan het D66-voorstel om de wet over godslastering te schrappen. Volgens hem ligt het onderwerp momenteel te gevoelig.
Bos denkt dat een stemming over het wetsartikel alleen maar verliezers zal opleveren. Moslims die zich na alle commotie rond de moord op Van Gogh en extremisme al in de hoek gezet voelen, zouden zich volgens de fractieleider door het schrappen van de wet nog meer gepakt voelen.
Aan de andere kant zouden aanhangers van de vrijheid van meningsuiting zich beperkt voelen als het wetsartikel gehandhaafd wordt.
Kamermeerderheid
Eerder zegde Bos de steun van de PvdA toe aan de motie die door D66 werd ingediend. Daarmee zou er een Kamermeerderheid zijn voor de afschaffing van de wet.
De wet (artikel 147 en 147a) stamt uit 1932 en was in het leven geroepen door de toenmalige minister van Justitie, Jan Donner, de grootvader van Piet Hein Donner. De wet heeft slechts drie keer tot een veroordeling geleid.
Hirsi Ali is voor Balkenende en kornuiten buitengewoon lastig. Deze feministe en moedig strijdster voor vrouwenrechten zorgt tenslotte maar voor onrust en trapt op de lange tenen in [s]onroerige[/] roerige tijden. Die zijn ze liever kwijt dan rijk.quote:Op vrijdag 19 november 2004 00:03 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Lees ik hier nou dat men met een soort staatsgreep bezig is door de bedreigden niet meer aan het woord te laten?
Goed gezien.. we lopen op eieren met een gebogen rug.quote:Op vrijdag 19 november 2004 11:55 schreef nikk het volgende:
[..]
Om niet 'olie op het vuur te gooien'. Die idiote 'inbindende' beweging richting de Islamitische wereld hebben we vanuit de poltiiek de afgelopen weken behoorlijk kunnen waarnemen.
Ik maak me grote zorgen over de veiligheid van iedereen die links is. Nu je zin, rechtse hond?quote:Op donderdag 18 november 2004 23:38 schreef jerryx het volgende:
[..]
Nu jullie zin, PVDA-ers?
De enige reden waarom de PvdA ineens tegen het schrappen is omdat ze niet onnodig (?) 'olie op het vuur' willen gooien. Als jij dat geen inbinding wil noemen vraag ik me af hoe ver het dan wel moet gaan.quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:04 schreef SCH het volgende:
Sorry hoor, maar eindelijk neemt de PvdA weer eens een heel erg goede beslissing. Ik heb me zitten verbijten bij dat hele debat en dit is imo de enige juiste uitkomst.
Geen onzin hoor - rekening houden met elkaar is geen onzin.
Nu ineens een wetje gaan schrappen dat niet gebruikt wordt is, dat wel.
Je kan niet wachten op premier Bos?quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:08 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Goed gezien.. we lopen op eieren met een gebogen rug.
Je schaamt je bijna om Nederlander te zijn.. laat die verkiezingen maar snel komen.
Flauwe opmerking van Ellian. Dat wordt namelijk niet gezegd en is een ontzettende domme versimpeling die ik Ellian ook erg kwalijk neem. Wat is er over van die erudiete slimme man - natuurlijk is hij nu emotioneel maar als hij zich zelf niet meer in de hand heeft, moet hij maar even rustig aan gaan doen.quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:09 schreef nikk het volgende:
[..]
De enige reden waarom de PvdA ineens tegen het schrappen is omdat ze niet onnodig (?) 'olie op het vuur' willen gooien. Als jij dat geen inbinding wil noemen vraag ik me af hoe ver dan wel moet gaan.
Zoals Ellian gister al zei: Weet je wat Moslimextremisten, jullie hebben gelijk. Maar nu niemand meer doden okee? (of iets in die richting)
Waarom gaan de krachten binnen de regering Wilders dan niet monddood maken?quote:Op vrijdag 19 november 2004 11:57 schreef nikk het volgende:
[..]
Ook Wilders zit ondergedoken hoor.
http://www.fd.nl/ShowReda(...)7C0&DocumentId=19490
Hoe zal Hirsi Ali dit opvatten? Zij weet als geen ander of de overheid haar bewust uit het publieke debat houdt. Als dat niet zo is (en die kans is zeer waarschijnlijk, omdat het imho een vergezochte complottheorie is), dan zeggen Ellian en de Winter feitelijk dat Hirsi Ali laf is.quote:Op vrijdag 19 november 2004 11:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ben blij dat deze twee zachte krachten het voor haar opnemen![]()
Tja, en waarschijnlijk word door de redenering die jij nu hanteert Hirshi Ali buiten de publiciteit gehouden. Nederland is laf. Maar dat was al langer duidelijk...quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Flauwe opmerking van Ellian. Dat wordt namelijk niet gezegd en is een ontzettende domme versimpeling die ik Ellian ook erg kwalijk neem. Wat is er over van die erudiete slimme man - natuurlijk is hij nu emotioneel maar als hij zich zelf niet meer in de hand heeft, moet hij maar even rustig aan gaan doen.
Ik vind rekening houden met elkaar geen inbinden hoor. En dan is het dat maar wel. Dat maakt het imo niet minder verstandig.
Ik vind het wel onverstandig van de heren intellectuelen om een ongefundeerde complottheorie de wereld in te helpen.
tja.. de PvdA, nog meer moskeeen ? nog meer geknuffel ? nog meer gedemoniseer ?quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Je kan niet wachten op premier Bos?
goede vraag, kom ik later nog eens op terug.quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:13 schreef Sidekick het volgende:
Hoe zal Hirsi Ali dit opvatten? Zij weet als geen ander of de overheid haar bewust uit het publieke debat houdt. Als dat niet zo is (en die kans is zeer waarschijnlijk, omdat het imho een vergezochte complottheorie is), dan zeggen Ellian en de Winter feitelijk dat Hirsi Ali laf is.
Dat worden nog heel veel rechtzaken .. Ali is gewoon door de overheid 'gegijzeld 'quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:13 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Waarom gaan de krachten binnen de regering Wilders dan niet monddood maken?
[..]
Hoe zal Hirsi Ali dit opvatten? Zij weet als geen ander of de overheid haar bewust uit het publieke debat houdt. Als dat niet zo is (en die kans is zeer waarschijnlijk, omdat het imho een vergezochte complottheorie is), dan zeggen Ellian en de Winter feitelijk dat Hirsi Ali laf is.
Weisglas liegt?quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:17 schreef nikk het volgende:
[..]
Tja, en waarschijnlijk word door de redenering die jij nu hanteert Hirshi Ali buiten de publiciteit gehouden.
Ohhhhhh, als ik dat nog zou mogen meemaken. Cohenquote:Op vrijdag 19 november 2004 12:17 schreef Koos Voos het volgende:
( Ik denk eerder dat Cohen naar voren geschoven wordt .. laten we het hopen, dat is het voor de kiezers meteen duidelijk welke kant het op gaat met Nederland)
Yip...dit is het ultieme bewijs.. CDA en VVD zijn op een dictatuur uitquote:Op vrijdag 19 november 2004 12:19 schreef Koos Voos het volgende:
Dat worden nog heel veel rechtzaken .. Ali is gewoon door de overheid 'gegijzeld '![]()
Je zei het zelf al, zij was de vrouw die Koranteksten op blote vrouwen projecteerde, niet Wilders. Het niet kunnen komen opdagen in de Kamer heeft niets te maken met wel op niet ondergedoken zitten, zoals je aanvankelijk beweerde.quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:13 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Waarom gaan de krachten binnen de regering Wilders dan niet monddood maken?
Ze nemen haar niets kwalijk hoor. Daarnaast, je moet er ook weer niet teveel in zien. De Winter en Ellian hebben het niet over een enorm complot ofzo. Ze zijn alleen van mening dat AHA bewust, al dan niet door druk uit te oefenen, uit de Kamer word gehouden om maar geen 'olie op het vuur' te gooien.quote:Hoe zal Hirsi Ali dit opvatten? Zij weet als geen ander of de overheid haar bewust uit het publieke debat houdt. Als dat niet zo is (en die kans is zeer waarschijnlijk, omdat het imho een vergezochte complottheorie is), dan zeggen Ellian en de Winter feitelijk dat Hirsi Ali laf is.
quote:'Hirsi Ali wil zelf niet naar Kamer'
Van een verslaggever
AMSTERDAM - Tweede-Kamervoorzitter Frans Weisglas windt zich op over alle bezorgdheid van vrienden over de afwezigheid van VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali. ''Het is een waanidee dat de politiek haar monddood maakt,'' reageert hij. ''Dat maakt mij droevig.''
''Zij heeft zélf de keuze gemaakt een poos niet in de Kamer, niet in de openbaarheid te komen,'' zegt hij. ''Maar als zij in de Kamer wil komen, wordt ervoor gezorgd dat dat ook veilig kan. Vrienden moeten niet claimen te weten wat goed voor haar is.''
Weisglas heeft veel contact met Hirsi Ali, ook de laatste dagen. ''Het is een schandelijke, stuitende situatie voor haar. Maar schuldig zijn zij die de verschrikkelijke bedreigingen uiten en - zie Theo van Gogh - die dreigementen ook uitvoeren.''
In het tv-programma Twee Vandaag opperden gisteravond de rechtsfilosoof van Iraanse afkomst Afshin Ellian en de schrijver Leon de Winter dat Ayaan Hirsi Ali opzettelijk wordt weggehouden uit de Tweede Kamer. Het is volgens hen geen veiligheidsrisico, maar een triomf voor degenen die erop uit zijn haar monddood te maken.
Ellian en De Winter zeggen dat zij al bijna twee weken geen contact meer met Hirsi Ali hebben, terwijl zij dat tevoren vrijwel dagelijks hadden. Ook op haar eigen verjaardagsfeest, afgelopen zaterdag, was Hirsi Ali afwezig. Die onzichtbaarheid past niet bij haar strijdbaarheid, aldus de twee publicisten.
'Krachten binnen de overheid' bewerkstelligen dat Hirsi Ali van iedereen wordt weggehouden, denkt Ellian. Dat ze hierdoor haar werk niet kan doen, noemt hij immoreel en onverantwoordelijk, een verkeerd signaal naar extremistische moslims.
De Winter vindt dat de beveiliging ervoor moet zorgen dat zij in elk geval haar werk als volksvertegenwoordigster moet kunnen doen: ''Desnoods schakelen ze het halve leger daarvoor in.''
Gisteren deden de schrijvers Nelleke Noordervliet en Max Pam in een brief aan koningin Beatrix een klemmend beroep zich persoonlijk te bekommeren om de ondergedoken Ayaan Hirsi Ali, omdat die 'geen stem meer heeft' en 'haar werk als lid van de Tweede Kamer niet meer kan uitoefenen'.
Een RVD-woordvoerder bevestigt dat de koningin de brief heeft ontvangen, maar kan niet zeggen wat zij met de oproep doet. Wel wijst hij er namens Beatrix op, dat zij vorige week vrijdag in Amsterdam niet 'vertegenwoordigers van de Marokkaanse gemeenschap' heeft bezocht, zoals Noordervliet en Pam schrijven, maar 'een multicultureel jongerencentrum'.
http://www.parool.nl/nieuws/2004/NOV/19/bin2.html
Laat ze dan hun mond houden zegquote:Op vrijdag 19 november 2004 12:22 schreef nikk het volgende:
Daarnaast, je moet er ook weer niet teveel in zien.
Het valt me op dat de zaken nu wel erg overdreven worden. Je moet niet teveel zoeken in de woorden van De Winter en Ellian. AHA zal heus niet fysiek worden tegengewerkt wil ze naar de Kamer gaan. Wel geloof ik dat AHA word aangeraden, lichtelijk onder druk is gezet om zich maar even stil te houden. En heus niet alleen vanwege haar persoonlijke veiligheid.quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Weisglas liegt?
Kom op nikk - zo paranoia ben je toch niet
ok nu hebben we het van alle kanten belicht. nu ff wachten wat mevrouw ali zelf te zeggen heeft.quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:22 schreef rroloff het volgende:
Ter informatie:
[..]
Ze zeggen wat ze zien. Waarom kan helemaal niemand, op kennelijk leden van de VVD/Kamer/kabinet na, contact met haar hebben? Ik geloof er geen reet van dat zij niet bij het debat over Van Gogh aanwezig wilde zijn. Ze had aanvankelijk al te kennen gegeven dat ze dat namelijk wel wilde.quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Laat ze dan hun mond houden zeg
Oe, spannend. JFK-conspiracy theorie en al.quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:27 schreef nikk het volgende:
[..]
lichtelijk onder druk is gezet om zich maar even stil te houden. En heus niet alleen vanwege haar persoonlijke veiligheid.
Blablabla.quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oe, spannend. JFK-conspiracy theorie en al.
vertel, vertel. Wat weet jij wat wij niet weten over de duistere kanten van onze regering?
Nog meer zielige rechtse sukkels die alles overdrijven, en rechtse politici die maar onzin spuien als ze daarmee minderheden kunnen beledigen en populair kunnen worden bij de domme rechtse massa?quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:17 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
tja.. de PvdA, nog meer moskeeen ? nog meer geknuffel ? nog meer gedemoniseer ?
( Ik denk eerder dat Cohen naar voren geschoven wordt .. laten we het hopen, dat is het voor de kiezers meteen duidelijk welke kant het op gaat met Nederland)
Juist. Je zwamt dus. Als je zo'n opmerking maakt lijkt me, dat je daar een onderbouwing voor hebt. En als onze regering volksvertegenwoordigers het zwijgen oplegt, hebben wij het recht dat te weten, dus deel je kennis, nikk.quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:33 schreef nikk het volgende:
[..]
Blablabla.
Tuurlijk. Het is voltrekt logisch dat AHA aanvankelijk na de moord wel haar mening geeft. Maar nu ze ineens beveiligd word dat niet meer kan?quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Juist. Je zwamt dus. Als je zo'n opmerking maakt lijkt me, dat je daar een onderbouwing voor hebt. En als onze regering volksvertegenwoordigers het zwijgen oplegt, hebben wij het recht dat te weten, dus deel je kennis, nikk.
Zo niet, maak dat soort opmerkingen dan niet.
AHA had en heeft een mening. En nu moet ik zeker geloven dat het haar persoonlijke keuze is om niet eens (!) bij het debat over Van Gogh aanwezig te zijn? Vast...quote:Ayaan Hirsi Ali is woedend dat Theo van Gogh geen bewaking heeft gekregen en 'een rituele slachting heeft moeten ondergaan'. Dit schrijft zij in een verklaring naar aanleiding van de dood van de filmmaker. Volgens het VVD-Tweede Kamerlid was duidelijk dat zijn leven gevaar liep. "Ik vermoed dat er een dom kunstmatig onderscheid werd gehanteerd tussen politici en opiniemakers." Dat Van Gogh zelf geen bewaking wilde, is volgens Hirsi Ali een zwakke smoes. “Direct na de uitzending van de film Submission part 1 was er een belangrijke aanwijzing dat iemand wraak zou nemen op Van Gogh.” De ochtend na de moord op Van Gogh is Hirsi Ali zelf bedreigd op het adres waar zij overnachtte. Tussen half vijf en vijf uur drukte een Marokkaanse jongen op deurbellen in haar omgeving, zo meldt NRC Handelsblad. De jongen is aangehouden door de politie en enkele uren later “na een goed gesprek” weer vrijgelaten. Hirsi Ali ontving ook een dreigement per e-mail, ondertekend met 'Khalid Ibn Walid'. De tekst luidt: "Hee Hirsi, Blij dat Van Gogh is opgeruimd. Jij bent de volgende."
Volgens mij was ik dat niet.quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:22 schreef nikk het volgende:
[..]
Je zei het zelf al, zij was de vrouw die Koranteksten op blote vrouwen projecteerde, niet Wilders. Het niet kunnen komen opdagen in de Kamer heeft niets te maken met wel op niet ondergedoken zitten, zoals je aanvankelijk beweerde.
En DUS wordt ze hiervan weerhouden door de overheid? En niet, bijvoorbeeld, door het feit, dat ze zelf even besloten heeft om zich wat koest te houden en de boel te laten overwaaien?quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:43 schreef nikk het volgende:
[..]
Tuurlijk. Het is voltrekt logisch dat AHA aanvankelijk na de moord wel haar mening geeft. Maar nu ze ineens beveiligd word dat niet meer kan?
De haat jegens Hirsi Ali binnen de Islamitische wereld is een stuk groter dan Wilders. Zij is het ultieme mikpunt.quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:44 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Volgens mij was ik dat niet.
Maar ja, ik zat mis over de vorm van beveiliging tussen de beide politici, maar waarom is de film Submission de reden om Hirsi Ali monddood te maken? Wilders gaat imho nog een stukje verder dan Hirsi Ali qua 'olie op het vuur'-gehalte.
Ik denk gewoon dat het een verschil in karakter is tussen Wilders en Hirsi Ali. Wilders is meer de strijdbare man die juist nu van zich laat horen om zichzelf te bewijzen. Hirsi Ali is meer ingetogen, althans zo lijkt het.
En mensen die Hirsi Ali (goed) kennen weigeren dat te geloven. Daarnaast, lijkt Hirsi Ali jou iemand die haar mond zal houden om de boel te laten overwaaien?quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:47 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
[..]
En DUS wordt ze hiervan weerhouden door de overheid? En niet, bijvoorbeeld, door het feit, dat ze zelf even besloten heeft om zich wat koest te houden en de boel te laten overwaaien?
quote:Column Frits Barend, Het Algemeen Dagblad, 19-11-2004
Begin dit jaar belde Ayaan Hirsi Ali. We worden collegae, zei ze, ik heb gehoord dat jij het ook gaat doen, jij op vrijdag en ik op donderdag. Vanaf eind maart zijn we beiden columnist van deze krant. Maar na de moord op Theo van Gogh moet ik tot mijn verdriet concluderen dat we geen collegae meer zijn, maar waren. Dat haar bijdrage twee dagen na de moord ontbrak, kon ik begrijpen. De moord op Van Gogh voelde als een aanslag op Ayaan. Maar vorige week was ze nog niet terug en ook gisteren ontbrak haar prikkelende mening op deze plek. Zoals ook haar stoel in de Tweede Kamer al meer dan twee weken leeg is. Er is na de moord veel besproken. Zo is uitgebreid gedelibereerd of Rita Verdonk bij de herdenking op de Dam en Job Cohen bij de crematie welkome of onwelkome gasten waren. Greep minister Donner zijn kans om een oud confessioneel stokpaardje op te poetsen en blasfemie weer sneller te onderwerpen aan het strafrecht. Uitte een vertrouweling van de koningin, Max van der Stoel, zo maar een zwaar beladen politieke boodschap. Zijn angst voor Geert Wilders deed terugdenken aan het voorjaar van 2002, toen vertrouwelingen van de koningin paniekerig reageerden op de opkomst van Pim Fortuyn. Als climax van de afgelopen twee weken werd Fortuyn maandag gekozen tot grootste Nederlander. Die keus is een klap in het gezicht van de koningin. Waar Hirsi Ali moet zwijgen, mengen koningin, kroonprins en kroonprinses zich via multiculturele bezoekjes zeer nadrukkelijk in het politieke debat. Als het zwijgen van Ayaan Hirsi Ali haar eigen keus is, heb ik er vrede mee. Maar oh wee, als het haar is opgelegd, als blijkt dat een gekozen parlementariër om veiligheidsreden niets mag zeggen. Het motto voor de komende week: liever één woord van Hirsi Ali dan tien bezoekjes van de koningin.
Bron: een of ander discussieforum dus ik sta niet voor de inhoud.
Ongelukkige woordkeus. AHA wist dat haar standpunten controversieel waren, maar dat er een groep rondzwerft die haar daadwerkelijk probeert om te leggen om een filmpje van 10 minuten had ze waarschijnlijk nooit durven denken. Ze vreest (terecht, denk ik) voor een aanslag, en vermijdt plekken die een hoger risico inhouden, zoals het parlement. Dat laf noemen gaat me een beetje te ver.quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:13 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Als dat niet zo is (en die kans is zeer waarschijnlijk, omdat het imho een vergezochte complottheorie is), dan zeggen Ellian en de Winter feitelijk dat Hirsi Ali laf is.
Ja, zoals ik al zei zijn de bedreigingen aan het adres van Hirsi Ali een stuk gevaarlijker dan die van Wilders. Maar ze hebben dezelfde beveiligingsvoorwaarden lees ik net van nikk. Dus is de beveiliging niet de reden van het stilzwijgen van Hirsi Ali. Hirsi Ali is ook niet het type dat zich laat muilkorven oor beveiligingsmensen als ze echt in het openbaar wil treden. Het lijkt me dat ze zelf heeft besloten zich even terug te trekken. Uiteraard niet geheel op eigen initiatief, maar als reactie op de bedreigingen. Een situatie die in en in triest is, maar niet de schuld van de overheid of van de beveiliging, dat is wat ik ermee wil zeggen.quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:49 schreef zoalshetis het volgende:
sidekick. misschien moet je de brief die bij theo was vastgepint nog maar eens goed doornemen. dan zie je het verschil tussen aha en wilders duidelijk verwoord.
Wat nou ridiculiseren? Krachten binnen de regering maken Hirsi Ali monddood via de beveiliging. Dat is de boodschap. En die is gewoon vergezocht. De kwalificatie "complottheorie" is meer een typering voor de onwaarschijnlijk van de boodschap van Ellian en De Winter.quote:Op vrijdag 19 november 2004 13:05 schreef nikk het volgende:
Zoals ik al zei, we moeten er niet teveel in lezen. Maar ja, trek iemand woorden tot in het ridicule en je maakt een goed punt...
Ik geloof ook dat het niet haar persoonlijke keuze is om niet in de publiciteit te treden. Zoals ik al zei, ik denk dat het haar word aangeraden om zich maar even koest te houden. Dat is niet vergezocht, dat maken sommigen ervan door er een JFK-achtige complot van te maken. Waarom wel na de moord je verbazing uitspreken over de manier waarop er met Van Gogh is omgegaan wat beveiliging betreft, en wel je standpunten duidelijk maken omtrent het Moslimextremisme, maar vervolgens niet aanwezig willen zijn bij het Kamerdebat over Van Gogh?quote:Op vrijdag 19 november 2004 13:17 schreef Sidekick het volgende:
Wat nou ridiculiseren? Krachten binnen de regering maken Hirsi Ali monddood via de beveiliging. Dat is de boodschap. En die is gewoon vergezocht. De kwalificatie "complottheorie" is meer een typering voor de onwaarschijnlijk van de boodschap van Ellian en De Winter.
Hirsi Ali kan op zoveel mogelijkheden haar mening ventileren; via internet of een open brief bijvoorbeeld.
Ga met je lego spelen.quote:Op vrijdag 19 november 2004 13:27 schreef MarkzMan_X het volgende:
De PvdA en de CIA zitten erachter!
quote:[...]
En uiteraard: Ayaan
Ook buiten haar aanwezigheid blijft Ayaan in het nieuws.
Ik wil het volgende nog een keer onderstrepen: de laatste keer dat zij contact had met iemand die ik ken - zij zal wel contact met anderen hebben gehad, maar dat bevindt zich buiten mijn horizon - was op maandagavond 8 november.
Het staat buiten kijf dat zij die avond in dat telefoongesprek gezegd heeft dat zij niet naar de Kamer MOCHT komen. Ofwel: op die dag was haar afwezigheid niet het gevolg van haar eigen keuze maar van die van derden.
Wat er vervolgens op dinsdag en woensdag is gebeurd, kan ik natuurlijk niet weten. Maar dit staat vast: op 8 november was zij erg angstig geworden door de informatie die zij had ontvangen.
En dan nog dit voordat ik Ayaan een tijdje met rust laat: ik hoop niet dat zij in isolatie wordt gehouden omdat zij volledig is ingestort. Wie zorgt er voor haar, wie houdt haar hand vast, wie huilt en lacht met haar? Moet zij wat zij heeft meegemaakt in haar eentje opknappen? Heren van de beveiliging, geef haar de kans om als mens hiervan bij te komen!
Ik kan niet uitsluiten dat zij inderdaad op die woensdag met de oorlogstaferelen in het Laakwartier is ingestort. Maar, zoals gezegd, al op maandag meldde zij dat zij niet in de Tweede Kamer zou verschijnen.
Goed, ik word door samenzweringswanen gekweld. Ik leg me erbij neer dat zij ernstig ziek is van alles wat haar is overkomen. Zij heeft rust nodig. En zon. En zee en strand. Het is haar keuze. Weisglas en Van Aartsen spreken de waarheid. Einde.
Bron: www.elsevier.nl
quote:DEN HAAG - Zelfstandig Kamerlid Geert Wilders heeft het dringend advies gekregen om zijn werk als volksvertegenwoordiger op te schorten, dan wel vergaand te beperken. Eerder moest hij om veiligheidsredenen onderduiken op een geheime locatie. Beide maatregelen zijn genomen op basis van ,,een ernstige dreiging''. ,,Het is zeer te betreuren dat het zover heeft moeten komen'', aldus Wilders, die niet wil ingaan op de aard van de bedreigingen. ,,Het is een heel rare gewaarwording. Ik kan eigenstandig geen besluiten meer nemen. Zelfs waar ik zit of slaap, daar moeten anderen van zeggen of het mag of niet mag. Onwerkelijk.''
Bron: http://www.nd.nl/newsite/artikelen/20041108/dinp3130103.xml
En terecht, dat zijn de consequenties van beveiliging voor bedreigde politici. Theo van Gogh had immers om deze reden toch beveiliging geweigerd?quote:Op vrijdag 19 november 2004 16:50 schreef rroloff het volgende:
Bij Wilders was er zo te zien sprake van beinvloeding (ND van 8 november):
[..]
Ja, je ziet spoken en bent paranoide.quote:Op vrijdag 19 november 2004 16:53 schreef nikk het volgende:
Dat dacht ik. Ik vind de situatie al zo vreemd. Maar ach, mensen die dit soort berichten naar buiten brengen zien spoken of zijn paranoide...
Je begint het al aardig te leren - niet trivialiseren maar nuanceren dus. Gaat voort op de ingeslagen weg, zonder verder verzaken...quote:Op vrijdag 19 november 2004 08:25 schreef Ryan3 het volgende:
Wat zeg ik, tendentieuze toeschrijving van de soort die het oogmerk heeft de links-rechts tegenstelling te polariseren. Onsmakelijk dus.
Precies.quote:Op vrijdag 19 november 2004 16:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
En terecht, dat zijn de consequenties van beveiliging voor bedreigde politici. Theo van Gogh had immers om deze reden toch beveiliging geweigerd?
quote:[...]
Weisglas stelt dat Hirsi Ali dusdanig door de moord op Van Gogh is aangeslagen, dat ze daarom tijd nodig heeft om haar werk te hervatten. ,,Haar vrienden zouden zich wat meer moeten inleven in mevrouw Hirsi Ali en niet zulke ondoordachte en domme dingen moeten zeggen'', aldus de Kamervoorzitter. ,,Dat suggereert dat hij zelf erg intelligent is'', reageert Ellian. ,,'Ik mag nergens naartoe gaan', heeft Ayaan Hirsi Ali tegen mij gezegd. Wat Weisglas nu zegt, hebben wij niet van háár gehoord.'' Volgens Ellian moet Weisglas uitleggen wat er met Hirsi Ali aan de hand is. ,,Gaat ze uittreden, gaat ze op vakantie, wat gaat gebeuren?''
[...]
Bron: http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1100845316671.html
Natuurlijk is het de schuld van de bedreigers, maar de vraag is of er niet dankbaar gebruik word gemaakt van de situatie om maar niet 'olie op het vuur te gooien'. Maar goed, er is al een tijdje geen kerk of moskee in de fik gegaan, de knuffel-politiek begint inmiddels weer op gang te komen, dus ze zal zich binnenkort wel laten zien.quote:Op vrijdag 19 november 2004 17:29 schreef Sidekick het volgende:
Ja, Ellian beweert dat in de NRC ja.
Moet ik nog een keer herhalen dat het islamitisch tuig die haar bedreigt verantwoordelijk is voor haar restricties en niet anderen? De excuus-maatschappij is weer op volle toeren aan het draaien.
Bah, en dit over de rug van Hirsi Ali.
Op een soortgelijke wijze zoals dat met het minderhedendebat is gebeurd?quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:19 schreef Koos Voos het volgende:
Ali is gewoon door de overheid 'gegijzeld '![]()
bronquote:'VVD-kamerlid Hirsi Ali veilig'
DEN HAAG - Het bedreigde VVD-Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali "is veilig, dat is het belangrijkste". Dat antwoordde vrijdag vice-premier en VVD-voorman Zalm na de wekelijkse ministerraad op vragen over de langdurige afwezigheid van Hirsi Ali in de openbaarheid.
Volgens vrienden van Hirsi Ali wordt zij opzettelijk weggehouden uit de Kamer en zij zou monddood worden gemaakt. Dat bestreed Zalm. Volgens hem is het niet zo dat de Tweede Kamer of de beveiliging daarvan haar niet kan bewaken of het onmogelijk maakt haar werk te doen. Het is volgens Zalm haar eigen keuze om weg te blijven. "Ik heb alle begrip dat zij niet zo'n behoefte heeft naar de Tweede Kamer te komen."
Onder anderen schrijver Leon de Winter neemt de zaak hoog op. Met een andere vriend van Hirsi Ali, jurist en columnist Ellian, liet hij donderdag weten dat zij al bijna twee weken geen contact met haar hebben gehad, terwijl dat daarvoor bijna dagelijks was.
Ellian viel uit naar "krachten binnen de overheid" die Hirsi Ali weghouden. Ze was niet bij de crematie van Theo van Gogh, met wie ze nauw bevriend was en die met haar de gewraakte film 'Submission' maakte. Hirsi Ali miste ook het Kamerdebat over de moord op Van Gogh.
Gelukkig maar.quote:Op vrijdag 19 november 2004 17:40 schreef nikk het volgende:
RTL heeft via-via AHA gesproken, en de vrienden hoeven zich geen zorgen te maken, ze wil zelf rust nemen.
Je kan het ook overdrijven weet je... dat lijkt in dit topic nogal een probleem te zijn...quote:Op vrijdag 19 november 2004 17:43 schreef schatje het volgende:
[..]
bron
Ellian is flink aan het stoken zeg![]()
![]()
.
@ Sidekick,quote:Op vrijdag 19 november 2004 17:29 schreef Sidekick het volgende:
De excuus-maatschappij is weer op volle toeren aan het draaien.
Dat moet jij nodig zeggenquote:Op vrijdag 19 november 2004 17:49 schreef nikk het volgende:
[..]
Je kan het ook overdrijven weet je...
RTL moest dat gewoon zeggen van de regering om geen olie op het vuur te gooien.quote:Op vrijdag 19 november 2004 17:40 schreef nikk het volgende:
RTL heeft via-via AHA gesproken, en de vrienden hoeven zich geen zorgen te maken, ze wil zelf rust nemen.
Sure...quote:Op vrijdag 19 november 2004 17:52 schreef schatje het volgende:
[..]
Dat moet jij nodig zeggen.
Jij gooit anders wel weer olie op het vuur, door impliciet mensen te kakken te zetten, die gerede twijfel hebben bij de oprechtheid van de overheid... En dat over de rug van H. Ali, bah...quote:Op vrijdag 19 november 2004 17:52 schreef Sidekick het volgende:
[..]
RTL moest dat gewoon zeggen van de regering om geen olie op het vuur te gooien.
Ja, leuk abstract gebrabbel, maar wat bedoel je? Als je het hebt over mijn taak van mod, dan verwijs ik je graag naar het feedbacktopic, waar je je taak als klager kan kwijten.quote:Op vrijdag 19 november 2004 17:49 schreef lucida het volgende:
[..]
@ Sidekick,
Ik moet zeggen, jij kwijt je anders op meer dan voortreffelijke wijze van jouw taak van pappen en nathouden...![]()
Tricks heeft haar in een inrichting gestopt. Zo vader zo dochter. Benno stopte Juul in een inrichting toen ze naar zijn smaak te lastig (d.w.z. pacifistisch) werd. :-P ;-)quote:Op vrijdag 19 november 2004 17:52 schreef Sidekick het volgende:
RTL moest dat gewoon zeggen van de regering om geen olie op het vuur te gooien.
@ Sidekick,quote:Op vrijdag 19 november 2004 17:57 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ja, leuk abstract gebrabbel, maar wat bedoel je? Als je het hebt over mijn taak van mod, dan verwijs ik je graag naar het feedbacktopic, waar je je taak als klager kan kwijten.
voor mij ben je gewoon een doodordinaire user. die afentoe denkt datie de waarheid in pacht heeft.quote:Op vrijdag 19 november 2004 17:57 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ja, leuk abstract gebrabbel, maar wat bedoel je? Als je het hebt over mijn taak van mod, dan verwijs ik je graag naar het feedbacktopic, waar je je taak als klager kan kwijten.
Zoals het er nu staat, lijkt het dat je het maar wat jammer vindt dat er al een tijdje geen fik is geweest - en dat is dan het gevolg van de knuffelpolitiek en oh shit, oh kut, zometeen kan AHA gewoon weer aan het werk - wat vervelend nou, is er helemaal niks meer te rellen en is er veel minder aan om die stomme moslims te demoniseren.quote:Op vrijdag 19 november 2004 17:38 schreef nikk het volgende:
Maar goed, er is al een tijdje geen kerk of moskee in de fik gegaan, de knuffel-politiek begint inmiddels weer op gang te komen, dus ze zal zich binnenkort wel laten zien.
Soms ben je zo verstandig. Somsquote:Op vrijdag 19 november 2004 18:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Als AHA er de brui aan geeft, dan moet haar plekje opgevuld worden door een andere VVD-volksvertegenwoordiger. Als ze overspannen is, dan moet ze dat aangeven. Ik geloof niet in een complot.
Je generaliseert met de bedoeling anderen erop te wijzen dat ze generaliseren - waar blijft je gevoel voor de nuance? Je weet toch dat hoe langer je in het binnenste van een monster kijkt, hoe meer dat monster ook bij jou naar binnen kijkt...quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:15 schreef SCH het volgende:
wat vervelend nou, is er helemaal niks meer te rellen en is er veel minder aan om die stomme moslims te demoniseren.
Dat betekent echter niet dat ze moet ophouden als blijkt dat bedreigingen voor haar de drijfveer zijn om te kappen. Dan wil ik graag dat daar onderzoek naar wordt gedaan.quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Soms ben je zo verstandig. Soms![]()
quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Zoals het er nu staat, lijkt het dat je het maar wat jammer vindt dat er al een tijdje geen fik is geweest - en dat is dan het gevolg van de knuffelpolitiek en oh shit, oh kut, zometeen kan AHA gewoon weer aan het werk - wat vervelend nou, is er helemaal niks meer te rellen en is er veel minder aan om die stomme moslims te demoniseren.
Nee, want dat beeld heb ik juist niet van je. Daarom verbaasde ik me ook zo over die post en wel over meer posts van je vandaag.quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:26 schreef nikk het volgende:
[..]
Dan heb je een totaal verkeerd beeld van me.
Dat doen lieden als SCH en Bleusdude al in voldoende mate...quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:01 schreef lucida het volgende:
[..]
ik wil niet klagen of zo hoor...
Even ter verificatie; heb je je ook zo opgewonden toen Melkert het land werd uitgepest?quote:Op donderdag 18 november 2004 23:38 schreef jerryx het volgende:
Nu jullie zin, PVDA-ers?
actie--->reactie. niet miepen.quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:38 schreef k_man het volgende:
[..]
Even ter verificatie; heb je je ook zo opgewonden toen Melkert het land werd uitgepest?
Dan heb je alsnog een verkeerd beeld van mequote:Op vrijdag 19 november 2004 18:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, want dat beeld heb ik juist niet van je. Daarom verbaasde ik me ook zo over die post en wel over meer posts van je vandaag.
Nadat hij zelf Fortuyn had geprobeerd weg te negeren en dat voor hem werd gerealiseerd door Van der Graaf?quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:38 schreef k_man het volgende:
[..]
Even ter verificatie; heb je je ook zo opgewonden toen Melkert het land werd uitgepest?
Nee, denk je dat ik dat wel ben dan?quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:40 schreef nikk het volgende:
Ik ben geen fan van de Islam, nooit geweest ook.
Oh ja, dat zegt dan iemand die weer zo kwaad wordt op mensen die zeggen dat Van Gogh zijn dood ook wel een beetje aan zichzelf te danken heeft. De hypocrisie regeert.quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nadat hij zelf Fortuyn had geprobeerd weg te negeren en dat voor hem werd gerealiseerd door Van der Graaf?
die vergelijking ontgaat me volkomen. jou ook mag ik hopen.quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh ja, dat zegt dan iemand die weer zo kwaad wordt op mensen die zeggen dat Van Gogh zijn dood ook wel een beetje aan zichzelf te danken heeft. De hypocrisie regeert.
Geen idee, je zou het haast wel zeggen.quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, denk je dat ik dat wel ben dan?
Ik snap niet waar je dat op baseert. Ik ben fan van de democratie.quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:49 schreef nikk het volgende:
[..]
Geen idee, je zou het haast wel zeggen.
Van Gogh heeft zijn dood niet aan zichzelf te danken, dat is jouw wens en hypocriete gedrag daaromheen om dat niet toe te geven. Jij vindt dingen logisch die niet logisch zijn. Kom maar weer met je ADO-supporters voorbeeld. Nee, de reaktie van ADO-supporters is niet goed, maar jij accepteert het al en berust er in dat mensen zo reageren. Langzamerhand wordt geweld dan steeds logischer, omdat je er nooit tegenin gaat en krampachtig vasthoudt aan de dadersbenadering.quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh ja, dat zegt dan iemand die weer zo kwaad wordt op mensen die zeggen dat Van Gogh zijn dood ook wel een beetje aan zichzelf te danken heeft. De hypocrisie regeert.
Oh, je mag wel Melkert indirect van moord beschuldigen blijkbaar - als dat kan, dan is de opmerking over Van Gogh precies hetzelfde. Beide verwerpelijk dus.quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
die vergelijking ontgaat me volkomen. jou ook mag ik hopen.
Nee tuurlijk niet, en Fortuyn heeft zijn dood niet aan Melkert te danken!quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Van Gogh heeft zijn dood niet aan zichzelf te danken
van gogh heeft toch niemand indirect of direct vermoord? ik kan soms een aardig eind met je meekomen, tot het punt dat je fout zit. dan ga je als een bezetene om je heen slaan en zeer lage opmerkingen en valse vergelijkingen maken. succes verder met je loopbaan als journalist.quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh, je mag wel Melkert indirect van moord beschuldigen blijkbaar - als dat kan, dan is de opmerking over Van Gogh precies hetzelfde. Beide verwerpelijk dus.
Dat waag ik toch ten zeerste te betwijfelen. Melkert dacht zijn tegenstander uit te schakelen door hem als een groot gevaar voor nederland af te schilderen. Hij is medeplichtig aan demonisering. Bovendien bleef hij passief en berustend. Geheel terecht dat die opgerot is.quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet, en Fortuyn heeft zijn dood niet aan Melkert te danken!
Democratie? Ach ja, je bedoelt zaken als vrijheid, gelijkheid en dergelijke. Als je echt fan bent van de democratie zou je wel wat meer stelling nemen tegen een religie en religieus systeem dat de Islam heet.quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik snap niet waar je dat op baseert. Ik ben fan van de democratie.
Het vervelende is dat de religie daar anders over denkt. Religie heeft van alles met politiek te maken. Let wel, de manier waarop de religie op dit moment beleefd word door grote groepen Moslims. Maar dit schreef ik in het andere topic ook al.quote:Ik heb een uitgesproken persoonlijke opvatting over religie en gelovigen maar dat heeft niks met politiek te maken.
Dat geldt dan natuurlijk ook voor AHA?quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
actie--->reactie. niet miepen.
Uiteraard. Kritiek op een religie dient met de dood bestraft te worden in 21e eeuws Nederland.quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat geldt dan natuurlijk ook voor AHA?
iets aan de kaak stellen is iets anders dan een doodsbedreiging, snap je het verschil een beetje?quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat geldt dan natuurlijk ook voor AHA?
Als je het zo stelt dan heeft Theo van Gogh zijn dood ook aan zichzelf te danken en is het geheel terecht dat ie in een oventje is beland.quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat waag ik toch ten zeerste te betwijfelen. Melkert dacht zijn tegenstander uit te schakelen door hem als een groot gevaar voor nederland af te schilderen. Hij is medeplichtig aan demonisering. Bovendien bleef hij passief en berustend. Geheel terecht dat die opgerot is.
Jij bent verblind door de islam.quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:55 schreef nikk het volgende:
[..]
Democratie? Ach ja, je bedoelt zaken als vrijheid, gelijkheid en dergelijke. Als je echt fan bent van de democratie zou je wel wat meer stelling nemen tegen een religie en religieus systeem dat de Islam heet.
[..]
Het vervelende is dat de religie daar anders over denkt. Religie heeft van alles met politiek te maken. Let wel, de manier waarop de religie op dit moment beleefd word door grote groepen Moslims. Maar dit schreef ik in het andere topic ook al.
Van Gogh daarentegen was altijd vol lof over de Islam...quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat waag ik toch ten zeerste te betwijfelen. Melkert dacht zijn tegenstander uit te schakelen door hem als een groot gevaar voor nederland af te schilderen. Hij is medeplichtig aan demonisering. Bovendien bleef hij passief en berustend. Geheel terecht dat die opgerot is.
Oh mooi dan mogen de uitzonderingen voor religie uit de wet geschrapt worden.quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:50 schreef SCH het volgende:
Ik heb een uitgesproken persoonlijke opvatting over religie en gelovigen maar dat heeft niks met politiek te maken.
Nee, Melkert toch ook niet?quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
van gogh heeft toch niemand indirect of direct vermoord?
Dus hij verdiende de dood.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:00 schreef k_man het volgende:
[..]
Van Gogh daarentegen was altijd vol lof over de Islam...
misschien als een gerespecteerd imam doorgeschoten is door een hollandiadrinker, nu ben je dom bezig en probeer je je uit iets te lullen waar je van weet dat je fout zit.quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Als je het zo stelt dan heeft Theo van Gogh zijn dood ook aan zichzelf te danken en is het geheel terecht dat ie in een oventje is beland.
Hoe verzin je het, volgens mij meen je het nog ook![]()
Net zo min als kritiek op een politieke tegenstander.quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:58 schreef Snik het volgende:
[..]
Uiteraard. Kritiek op een religie dient met de dood bestraft te worden in 21e eeuws Nederland.
Ik weet zeker dat je niet prive iets er van af weet maar puur vanuit voorafgesproken bezoekjes wat denkt te weten.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik weet er iets meer vanaf en kennis maakt een mens minder bang.
Van Gogh is niet medeplichtig aan moord, hij waarschuwde juist voor moordenaars.quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Als je het zo stelt dan heeft Theo van Gogh zijn dood ook aan zichzelf te danken en is het geheel terecht dat ie in een oventje is beland.
Hoe verzin je het, volgens mij meen je het nog ook![]()
indirect wel degelijk. ben bij dat hij nog leeft en nu zijn demoniserend gezicht nog elke dag in de spiegel kan bewonderen. doe ff normaal man met je oventje.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, Melkert toch ook niet?
Je legt me woorden in de mond.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:00 schreef Snik het volgende:
[..]
Dus hij verdiende de dood.
Jij bent altijd positief over het jodendom? Dus verdien je de dood of zo?
Hij wees op de feiten en die logen er niet om.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:00 schreef k_man het volgende:
[..]
Van Gogh daarentegen was altijd vol lof over de Islam...
Daar is dan ook nog niemand voor vermoord.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:01 schreef k_man het volgende:
[..]
Net zo min als kritiek op een politieke tegenstander.
Nee, als je dat van Melkert volhoudt dan is de dood van Van Gogh nog veel meer zijn eigen schuld. Hoe kom je toch tot zo'n krankjorume bewering, schandalig.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
indirect wel degelijk. ben bij dat hij nog leeft en nu zijn demoniserend gezicht nog elke dag in de spiegel kan bewonderen. doe ff normaal man met je oventje.
Net als Melkert.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Hij wees op de feiten en die logen er niet om.
Zeker.quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
iets aan de kaak stellen is iets anders dan een doodsbedreiging, snap je het verschil een beetje?
Melkert is ook niet medeplichtig aan moord, dus neem dat even terug.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Van Gogh is niet medeplichtig aan moord, hij waarschuwde juist voor moordenaars.![]()
Absoluut.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:03 schreef k_man het volgende:
[..]
Je legt me woorden in de mond.
Ik verbaas me hier slechts over degenen die zich zo opwinden over de bedreigingen aan het adres van AHA, maar tegelijk de bedreigingen van Melkert goed praten. Beiden zijn verwerpelijk.
Nee, dat gebeurde pas NA de moord op Fortuyn, leugenaar.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:04 schreef k_man het volgende:
[..]
Zeker.
Melkert stelde de politieke ideeën van Fortuyn aan de kaak en werd vervolgens met de dood bedreigd.
dus hij is voor niets met de stille trom vertrokken? als hij het anders had gezien was ie wel aangebleven. maar nee meneer is terecht weggegaan. nu heb ik je genoeg input gegeven om de zaken ook eens van twee kanten objectief te kunnen aanschouwen. einde discussie weer met jou ff.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, als je dat van Melkert volhoudt dan is de dood van Van Gogh nog veel meer zijn eigen schuld. Hoe kom je toch tot zo'n krankjorume bewering, schandalig.
Fortuyn was een moordenaar? Man, wat ben jij ontzettend inconsequent.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Net als Melkert.
Sorry to burst your bubble, maar je bent niet de enige die kennis heeft van de Islam.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij bent verblind door de islam.
Ik weet er iets meer vanaf en kennis maakt een mens minder bang.
Hij is het wel, dus ik neem niets terug. Sue me zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Melkert is ook niet medeplichtig aan moord, dus neem dat even terug.
hij is op zijn slechtst als hij zijn gelijk niet krijgt, zumquote:Op vrijdag 19 november 2004 19:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Fortuyn was een moordenaar? Man, wat ben jij ontzettend inconsequent.![]()
![]()
![]()
Ontken ik dat ergens?quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:05 schreef Snik het volgende:
[..]
Nee, dat gebeurde pas NA de moord op Fortuyn, leugenaar.
Mooi moment om te gaan eten.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hij is op zijn slechtst als hij zijn gelijk niet krijgt, zum![]()
lol ja. maar nog ff wachten op de koerier.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Mooi moment om te gaan eten.
Melkert is weggegaan vanwege de bedreigingen en de intolerante sfeer in Nederland.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:05 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dus hij is voor niets met de stille trom vertrokken? als hij het anders had gezien was ie wel aangebleven. maar nee meneer is terecht weggegaan. nu heb ik je genoeg input gegeven om de zaken ook eens van twee kanten objectief te kunnen aanschouwen. einde discussie weer met jou ff.
In jouw theorie is dus Van Gogh ook de schuld van zijn eigen dood. Leuk voor de familie.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Hij is het wel, dus ik neem niets terug. Sue me zou ik zeggen.
Nee, maar jij hebt er weinig kaas van gegeten getuige je opmerkingen. Of je hebt alleen maar college van Hans Jansen gehad.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:06 schreef nikk het volgende:
[..]
Sorry to burst your bubble, maar je bent niet de enige die kennis heeft van de Islam.
wat ik al eerder zei, basta met jou voor even.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Melkert is weggegaan vanwege de bedreigingen en de intolerante sfeer in Nederland.
Zolang je hem mede-verantwoordelijk houdt voor de dood van Fortuyn, ben je geen knip voor de neus waard.
Jij hebt geen koran gelezen noch ben jij opgegroeid temidden van moslims, dat weet ik zeker.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, maar jij hebt er weinig kaas van gegeten getuige je opmerkingen. Of je hebt alleen maar college van Hans Jansen gehad.
Dat is jouw conclusie niet de mijne. Verklaar maar hoe je aan zo'n waanzinnige conclusie komt. Jij noemt indirect Fortuyn een moordenaar, dat is pas echt kwalijk.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:10 schreef SCH het volgende:
[..]
In jouw theorie is dus Van Gogh ook de schuld van zijn eigen dood. Leuk voor de familie.
Kennelijk zie jij in al je naiviteit niet de ellende die de Islam teweegbrengt in de wereld.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, maar jij hebt er weinig kaas van gegeten getuige je opmerkingen. Of je hebt alleen maar college van Hans Jansen gehad.
Hoezo niet? Die zie ik wel degelijk, net als heel veel andere ellende - maar die wentel ik niet af op mijn islamitische buurman hier in Nederland.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:12 schreef nikk het volgende:
[..]
Kennelijk zie jij in al je naiviteit niet de ellende die de Islam teweegbrengt in de wereld.
Demonisering leidt tot moord, zeg jij. Tel uit je winstquote:Op vrijdag 19 november 2004 19:12 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dat is jouw conclusie niet de mijne. Verklaar maar hoe je aan zo'n waanzinnige conclusie komt.
quote:Jij noemt indirect Fortuyn een moordenaar, dat is pas echt kwalijk.
Dat doe ik dus ook niet.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoezo niet? Die zie ik wel degelijk, net als heel veel andere ellende - maar die wentel ik niet af op mijn islamitische buurman hier in Nederland.
Vertel dat maar aan Melkert.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:15 schreef SCH het volgende:
Demonisering leidt tot moord, zeg jij. Tel uit je winst
Lees je eigen teksten nog eens door, dan ga ik fijn eten. Ik noem de islam niet moordenaars, dat deed Van Gogh ook niet. Wel de mensen die namens de Islam daadwerkelijk tot moorden overgingen of er toe opriepen.quote:Dat heb je toch echt verkeerd gelezen. In de opmerking waarop jij zo hysterisch reageerde zei ik slechts dat Melkert louter terechte kritiek op Fortuyn gaf, weer een reactie op dat jij zei dat Van Gogh louter terechte kritiek op de islam gaf, of zoals jij de islam dan noemt: moordenaars.
Dat zeg je wel steeds maar ondertussen wil je mijn buurman verplichten zijn persoonlijk geloof te veranderen. Dus wentel je het wel op hem af. Of zie ik dat verkeerd.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:16 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat doe ik dus ook niet.
Dat is je goed rechtquote:Overigens betwijfel ik jouw kennis van de Islam zijn haar geschiedenis ten zeerste.
Vertel jij het dan aan AHA?quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Vertel dat maar aan Melkert.
Ja hoor, hij was een engel, hij had niks tegen gewone islamieten de lieverd.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Lees je eigen teksten nog eens door, dan ga ik fijn eten. Ik noem de islam niet moordenaars, dat deed Van Gogh ook niet. Wel de mensen die namens de Islam daadwerkelijk tot moorden overgingen of er toe opriepen.
Nee, je had het over de ellende. Die wentel ik niet op hem af. Wel ben ik van mening dat om die ellende te voorkomen, en om ervoor te zorgen dat de Islam 'compatibel' is met 'ons' Europa (of liever gezegd) Westerse wereld, de Islam zal moeten veranderen.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat zeg je wel steeds maar ondertussen wil je mijn buurman verplichten zijn persoonlijk geloof te veranderen. Dus wentel je het wel op hem af. Of zie ik dat verkeerd.
Van Gogh kritiek uitte op een groep en is daarom vermoord. Melkert uitte kritiek op een ander, en die is vermoord (mede) door die kritiek. Dat is het verschil.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:19 schreef k_man het volgende:
Melkert stelde de ideeën van Fortuyn aan de kaak op een soms onbehouwen manier. Hij werd na de moord op Fortuyn zodanig bedreigd dat hij het land moest ontvluchten.
Hirsi Ali stelt de ideeën uit de Islam aan de kaak op een vsoms onbehouwen manier. Na de moord op Van Gogh voelt ze zich zodang bedreigd dat ze is ondergedoken.
Ja hoor, echt volkomen verschillende situaties....
De lieverd werd vermoord door mensen die een leer aanhangen die mensen als Fortuyn ongelovig varken noemen.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:20 schreef SCH het volgende:
Ja hoor, hij was een engel, hij had niks tegen gewone islamieten de lieverd.
Melkert demoniseerde Fortuyn => Fortuyn werd vermoord.quote:Maar het blijft enorm hypocriet om Melkert wel te beschuldigen en je ogen te sluiten voor de eigen verantwoordelijkheid van Van Gogh. Maar dat is ook weer die nieuwe politieke correctheid.
Ja maar dat ben ik ook en dat roep ik ook al jaren. Maar niet door dwang. Dat is een logisch en vanzelfsprekend proces waarin we misschien iets meer moeten laten zien waar we vinden dat we staan, maar dat gaat helemaal goed komen. Is ook altijd zo geweest.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:21 schreef nikk het volgende:
[..]
Nee, je had het over de ellende. Die wentel ik niet op hem af. Wel ben ik van mening dat om die ellende te voorkomen, en om ervoor te zorgen dat de Islam 'compatibel' is met 'ons' Europa (of liever gezegd) Westerse wereld, de Islam zal moeten veranderen.
quote:VVD-kamerlid Ayaan Hirshi Ali zit nog steeds ondergedoken. Ze keert voorlopig ook niet terug in de Tweede Kamer.
Kan Hirshi Ali na de moord op Theo van Gogh nog door gaan met haar strijd tegen vrouwenonderdrukking binnen de islam? En hoe moet die strijd dan worden voortgezet? In B&W een discussie hierover.
Tuurlijk zijn er verschillen en die hele discussie slaat feitelijk nergens op. Ze zijn beide niet verantwoordelijk voor wat sukkels met een wapen hebben aangericht. En daarom maakt het me hels als bv. Melkert daar van wordt beticht door iemand die steeds maar roept dat anderen gedemoniseerd worden terwijl hij daar zelf bijkans een hobby van maakt.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:25 schreef nikk het volgende:
[disclaimer]
Ik ben niet van mening dat Melkert schuldig is aan de moord op Van Gogh. Het enige dat ik aan wil geven is dat er wel degelijk subtiele, maar wezenlijke, verschillen zijn.
[/disclaimer]
bedankt!quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:26 schreef schatje het volgende:
Voor de geïnteresseerden onder ons, over een paar minuten in B&W op Ned.3 :
[..]
Het is ook niet goed of het deugt niet, he?quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:32 schreef zoalshetis het volgende:
leuk die gasten die b&w heeft uitgenodigd. zijn altijd dezelfde
Ik ben van mening dat dwang de enige werkbare optie is. Je hebt namelijk niet te maken met een individu met een mening, maar met een gelovige en zijn/haar ultieme waarheid (en ja, d'r zijn ongetwijfeld vele gradaties, maar het gaat even om het idee). Los daarvan is het geen wereldvreemde gedachte mensen te dwingen de beginselen van onze rechtsstaat te respecteren en onderschrijven.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:26 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja maar dat ben ik ook en dat roep ik ook al jaren. Maar niet door dwang. Dat is een logisch en vanzelfsprekend proces waarin we misschien iets meer moeten laten zien waar we vinden dat we staan, maar dat gaat helemaal goed komen. Is ook altijd zo geweest.
Juist door dwang en repressie zijn de risico's enorm. Daar maak ik mij zo druk over. Ik ben geen moslimknuffelaar, wat dat ook moge zijn, ik ga dat alleen niet steeds bestrijden. Ik ben wel enorm gefascineerd door religies en levensbeschouwingen juist omdat ik het zo ongelooflijk vind dat ze zo'n grote rol spelen.
Ja bah zeg. Linkse kerk.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:32 schreef zoalshetis het volgende:
Mag ik even mee-quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:32 schreef zoalshetis het volgende:
AHA was vast uitgenodigd hoor. Moet ze maar op komen dagen.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:33 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Mag ik even mee-
4 Moslims gaan iets over AHA zeggen, waar is de wederhoor????
nou dat niet. keuzevrijheid is zo verwrongen op dit moment, die sateliet staat me wel aanquote:Op vrijdag 19 november 2004 19:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het is ook niet goed of het deugt niet, he?
Bescherming van de linkse kliek?quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:34 schreef k_man het volgende:
[..]
AHA was vast uitgenodigd hoor. Moet ze maar op komen dagen.
We gaan een gedachtenpolitie invoeren?quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:33 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat dwang de enige werkbare optie is. Je hebt namelijk niet te maken met een individu met een mening, maar met een gelovige en zijn/haar ultieme waarheid (en ja, d'r zijn ongetwijfeld vele gradaties, maar het gaat even om het idee). Los daarvan is het geen wereldvreemde gedachte mensen te dwingen de beginselen van onze rechtsstaat te respecteren en onderschrijven.
Nope, nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:36 schreef k_man het volgende:
[..]
We gaan een gedachtenpolitie invoeren?
Of een nieuwe Beeldenstorm houden?
Hoe ga je dan mensen onder dwang hun geloof laten veranderen?quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:38 schreef nikk het volgende:
[..]
Nope, nergens voor nodig.
net alsof ze lid is van een barbieclub zonder enige enge voortvloeisels uit de leer.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:37 schreef zoalshetis het volgende:
die roze is echt heel erg eng! discussie met haar is onmogelijk en ze durft niet te discussieren.
Nog nooit over besnijdenis gehoord. Ook nog niets over de profeet zeker?quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:41 schreef zoalshetis het volgende:
en het gaat weer lekker alleen over marokko. niet over de islam.
Op dezelfde manier waarop jij mensen probeert te overtuigen. Daarnaast, de overheid heeft meer middelen die perfect binnen onze rechtsstaat passen. Predikt er iemand haat in een moskee. Direct sluiten die handel en indien de Imam geen Nederlandse nationaliteit heeft per direct uitzetten. Zero-tolarance plus een breed gevoerd publiek debat zal tot veel verandering leiden. Ohja, en de onderschrijving van de democratische beginselen en de beginselen van onze rechtsstaat pas prima bij een inburgeringscursus.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:39 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoe ga je dan mensen onder dwang hun geloof laten veranderen?
Vrouwenbesnijdenis is eerder een cultureel gebruik dan een Islamitisch gebruik. De Koran schrijft wel voor dat alle mannen besneden moeten wordenquote:Op vrijdag 19 november 2004 19:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Nog nooit over besnijdenis gehoord. Ook nog niets over de profeet zeker?
Op zich staat dat roze wel vrolijker dan zwart.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:48 schreef zoalshetis het volgende:
lekker een avondje baggertalliseren denk die roze.
Dat is geen dwang.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:47 schreef nikk het volgende:
[..]
Op dezelfde manier waarop jij mensen probeert te overtuigen.
Nou, die SignVarma zei er wel wat van. Gelukkig maar hè??quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:48 schreef zoalshetis het volgende:
lekker een avondje baggertalliseren denk die roze.
Je moet dwang ook niet lezen als: "Bekeren of op de brandstapel"quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is geen dwang.
het illustreert wel dat er ook bij moslims dan veel onwetendheid is. Die roze spreekt wel het beste Nederlands.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:49 schreef schatje het volgende:
[..]
Vrouwenbesnijdenis is eerder een cultureel gebruik dan een Islamitisch gebruik. De Koran schrijft wel voor dat alle mannen besneden moeten worden
NOVA gaat trouwens ook in op de situatie van Hirsi Ali, en in Netwerk een interview met Wilders.
Er is sowieso veel onwetendheid in ontwikkelingslanden waar besnijdenis van meisjes veelvuldig voorkomt. Ook over zaken als Aids bijv.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
het illustreert wel dat er ook bij moslims dan veel onwetendheid is. Die roze spreekt wel het beste Nederlands.![]()
Maar van de moraal heb je geen kaas gegeten!... Als je werkelijk denkt islamitische orthodoxie en idem geloofsfundamentalisme, langs de weg van geleidelijkheid en (westerse) redelijkheid, te kunnen hervormen, dan ben je nog naïever dan de slaafse kuddegeest waar veel religies en geloofsbeschouwingen hun legitimiteit aan ontlenen.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:26 schreef SCH het volgende:
Ik ben geen moslimknuffelaar, wat dat ook moge zijn, ik ga dat alleen niet steeds bestrijden. Ik ben wel enorm gefascineerd door religies en levensbeschouwingen juist omdat ik het zo ongelooflijk vind dat ze zo'n grote rol spelen.
Marokkaanse moslima's dragen trouwens altijd gekleurde doeken. Turkse weer niet. Of was het nou andersom??quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
het illustreert wel dat er ook bij moslims dan veel onwetendheid is. Die roze spreekt wel het beste Nederlands.![]()
Turksen dragen meestal geen hoofddoekje.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:54 schreef schatje het volgende:
[..]
Marokkaanse moslima's dragen trouwens altijd gekleurde doeken. Turkse weer niet. Of was het nou andersom??
Wat een boude bewering toch weer. De islam zal binnen de weg van de geleidelijkheid verwesteren ja, dat ben ik vast van mijn mening en dat is niet naief, dat is een veelgehoorde stellingname.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:53 schreef lucida het volgende:
[..]
Maar van de moraal heb je geen kaas gegeten!... Als je werkelijk denkt islamitische orthodoxie en idem geloofsfundamentalisme, langs de weg van geleidelijkheid en (westerse) redelijkheid, te kunnen hervormen, dan ben je nog naïever dan de slaafse kuddegeest waar veel religies en geloofsbeschouwingen hun legitimiteit aan ontlenen.![]()
Doe niet zo bijdehandquote:Op vrijdag 19 november 2004 19:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Turksen dragen meestal geen hoofddoekje.
Het is zo.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:56 schreef schatje het volgende:
[..]
Doe niet zo bijdehand.
Ontopic maar weerquote:Op vrijdag 19 november 2004 19:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Het is zo.![]()
Dat mag je vinden, ik noem het alleen naïef.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een boude bewering toch weer. De islam zal binnen de weg van de geleidelijkheid verwesteren ja, dat ben ik vast van mijn mening en dat is niet naief, dat is een veelgehoorde stellingname.
Krek!quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Turksen dragen meestal geen hoofddoekje.
Wahahahahaquote:Op vrijdag 19 november 2004 19:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een boude bewering toch weer. De islam zal binnen de weg van de geleidelijkheid verwesteren ja, dat ben ik vast van mijn mening en dat is niet naief, dat is een veelgehoorde stellingname.
laat die gozer nu maar, iggy him. hij weet niet eens waar hij het over heeft behalve die islamitische buurman van hem. ik heb er 5 en die denken zelfs niet zo dom als hij.quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:00 schreef Snik het volgende:
[..]
Wahahahaha
Nee, de islam radicaliseert alleen maar, zelfs in islamitische landen zelf man!
Jezus wat naief!
quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik heb er 5 en die denken zelfs niet zo dom als hij.
Zoals ik elders al eens heb gesteld, Ook in antwoord op SCH:quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Het kan best leerzaam zijn als wij ons oor eens te luisteren leggen bij onze buurlanden. Zo weert Duitsland al jaren met succes allerhande subversieve (religieuze zowel als politieke) organisaties die de rechtstaat kunnen ondermijnen. Het is gewoon een kwestie van wet boven geloof, en dit rechtsbeginsel vervolgens met een grote mate van gezag hanteren en toepassen...quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:39 schreef k_man het volgende:
[..]
Hoe ga je dan mensen onder dwang hun geloof laten veranderen?
Lachwekkend gewoon. Zelfs in landen als Marokko zelf maakt de regering zich extreem zorgen over de snel radicaliserende islam, maar volgens deze knaap is het allemaal gelul omdat zijn zogenaamde islamitische buurman (die hij waarschijnlijk niet eens heeft) wel lief is.quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
laat die gozer nu maar, iggy him. hij weet niet eens waar hij het over heeft behalve die islamitische buurman van hem. ik heb er 5 en die denken zelfs niet zo dom als hij.
Precies, maar dat zegt SCH er niet bij, dat klinkt dan weer te eng. SCH gelooft schijnbaar dat die geleidelijkheid vanzelf gaat. Nou ja, wensen mag altijd.quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:03 schreef Priapus het volgende:
[..]
Zoals ik elders al eens heb gesteld, Ook in antwoord op SCH:
"Het westen krijgt de Islam echt wel in het gareel."
Daarbij hoort wel, dat we de oorlog verklaren aan de fundamentalistische terroristen en hun gedogers.
Maar hoort SCH dan eigenlijk niet bij de gedogers?quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Precies, maar dat zegt SCH er niet bij, dat klinkt dan weer te eng. SCH gelooft schijnbaar dat die geleidelijkheid vanzelf gaat. Nou ja, wensen mag altijd.
Laat me raden, je vindt iedere moskeebezoeker een fundamentalist??quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:00 schreef Snik het volgende:
[..]
Wahahahaha
Nee, de islam radicaliseert alleen maar, zelfs in islamitische landen zelf man!
Jezus wat naief!
Daar ben ik nog niet over uit, ik denk van niet.quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:06 schreef Priapus het volgende:
[..]
Maar hoort SCH dan eigenlijk niet bij de gedogers?
OK.quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:08 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Daar ben ik nog niet over uit, ik denk van niet.
Wel denkt hij blijkbaar dat alles vanzelf gaat. De vereiste bijbehorende akties laat die in het midden.
Ik sprak over islamitische orthodoxie en idem geloofsfundamentalisme, maar goed als jij dat gelijkschakelt met de islam, moet je verder ook niet lopen te zeveren dat mensen generaliseren, en alle moslims op een hoopje van het moslim extremisme vegen...quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, hij moet nog veel voorlichting krijgen. Zojuist op het NOS-journaal werd het ook gezegd, overigens gaf een Franse onderzoeker aan dat links én rechts meer en meer anti-Islam worden.quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:09 schreef Priapus het volgende:
OK.
We geven SCH het voordeel van de twijfel.
Neuh, een ieder die op zijn 23e een baard draagt met bijbehorende soepjurk, gebreide muts en afkeer voor de vrijheden van het Westen wel.quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:07 schreef schatje het volgende:
[..]
Laat me raden, je vindt iedere moskeebezoeker een fundamentalist??
lekker een grote sprong voorwaarts over het probleem heen, iedereen dient mee te doen aan de tegenwerking tot radicalisering. iedereen hoor je.quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:07 schreef schatje het volgende:
[..]
Laat me raden, je vindt iedere moskeebezoeker een fundamentalist??
Ik word er schijtziek van dat Nederland onderhand volledig in de ban van de islam is. Het blijft een minderheid, dus laten we dat ook zo behandelen. Nu is het gratis reclametijd voor de Islam. Want, ook slechte reclame is reclame volgens marketingboeken.quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:24 schreef zoalshetis het volgende:
ja slechte zaak. ik heb liever dat we SAMENleven. moet het wel van beide kanten komen anders bring it on.
dat zijn slechte marketingboeken die je leest. ik hou me als reclameman liever bezig met de lang termijn waarbij slechte reclame op de korte termijn winst boekt, maar op de lange vergeten (lees niet gekocht) wordt. die roze truffel van vanavond is korte termijn.quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik word er schijtziek van dat Nederland onderhand volledig in de ban van de islam is. Het blijft een minderheid, dus laten we dat ook zo behandelen. Nu is het gratis reclametijd voor de Islam. Want, ook slechte reclame is reclame volgens marketingboeken.
Hear, hear.quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik word er schijtziek van dat Nederland onderhand volledig in de ban van de islam is. Het blijft een minderheid, dus laten we dat ook zo behandelen. Nu is het gratis reclametijd voor de Islam. Want, ook slechte reclame is reclame volgens marketingboeken.
Inderdaad ik word er ook strontziek van, dat gezeik over die kutislam in ieder programma. Fuck off, het is een nietszeggende domme oude fuckreligie die achterhaald is. Geen aandacht aan besteden en zeker geen privileges aan toekennen (dus af die doek als ook die pet af moet etc).quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Laat ik die nou ook gelezen hebben.quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat zijn slechte marketingboeken die je leest.
Ik zeg niet dat het goede boeken zijn, maar het klopt in praktijk vaak wel. Bovendien is het inderdaad korte termijn. Wat ik bedoel, ik denk dat we de Islam teveel aandacht geven, daardoor is er ook veel onrust.quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat zijn slechte marketingboeken die je leest. ik hou me als reclameman liever bezig met de lang termijn waarbij slechte reclame op de korte termijn winst boekt, maar op de lange vergeten (lees niet gekocht) wordt. die roze truffel van vanavond is korte termijn.
Met alle égards dus, net zoals we andere minderheden behandelen.quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik word er schijtziek van dat Nederland onderhand volledig in de ban van de islam is. Het blijft een minderheid, dus laten we dat ook zo behandelen.
Hou je er buiten strontvlieg.quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:34 schreef k_man het volgende:
[..]
Met alle égards dus, net zoals we andere minderheden behandelen.
Ik zie geen Japanners eisen dat ze in Geisha-kleding inclusief zwaard alles moeten mogen doen, noch zie ik ze ritueel mensen onthoofden of zo.quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:34 schreef k_man het volgende:
[..]
Sterk argument!quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:36 schreef Priapus het volgende:
[..]
Hou je er buiten strontvlieg.
Geisha's met zwaard?quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:36 schreef Snik het volgende:
[..]
Ik zie geen Japanners eisen dat ze in Geisha-kleding inclusief zwaard alles moeten mogen doen, noch zie ik ze ritueel mensen onthoofden of zo.
nee, zonder poespas. Houden aan de wet en niet dreigen naar andere groepen.quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:34 schreef k_man het volgende:
[..]
Met zwaard?quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:39 schreef k_man het volgende:
[..]
Maar ik doelde meer op homo's, gehandicapten en dergelijke.
Van onze moslimfundivrinden mogen homos en dergelijke vermoord worden. Cohen ging daarna een kopje koffie met ze drinkenquote:Op vrijdag 19 november 2004 20:39 schreef k_man het volgende:
[..]
Geisha's met zwaard?![]()
Maar ik doelde meer op homo's, gehandicapten en dergelijke.
Dat hadden we al 25 jaar moeten doen.quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
nee, zonder poespas. Houden aan de wet en niet dreigen naar andere groepen.
Het beleid van Bush werkt juist contraproductief, het creëert juist een voedingsbodem waarin terrorisme kan gedijen. Onze kinderen zullen daar later de gevolgen van ondervinden. Bovendien laat Bush het echte terrorisme ongemoeid. Het terrorisme dat bijvoorbeeld wordt gefinancierd vanuit Saudi Arabië. Nee, de VS zal ons niet redden. De VS helpt het terrorisme een handje. Daar komt het feite op neer.quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:25 schreef Snik het volgende:
[..]
Bush durft tenminste actie te nemen. De VS zal ons blijkbaar nogmaals van het fascisme moeten redden, net zoals in 1945 toen de SCH's van de wereld met nep-brieven 'Peace in our time' scandeerden terwijl de vijand de 153e divisie klaartrainde.
precies, nu krijgen ze aandacht die ze qua grootte niet verdienen. Ik zie ze in dezelfde rij als Jehova's, Jomanda's etc.quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:41 schreef Priapus het volgende:
[..]
Dat hadden we al 25 jaar moeten doen.
Hoezo? Eisen Moslims dat ze gewapend over straat mogen?quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:40 schreef Priapus het volgende:
[..]
Met zwaard?
In deze opmerking zit winst.quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:43 schreef schatje het volgende:
[..]
Het beleid van Bush werkt juist contraproductief, het creëert juist een voedingsbodem waarin terrorisme kan gedijen. Onze kinderen zullen daar later de gevolgen van ondervinden. Bovendien laat Bush het echte terrorisme ongemoeid. Het terrorisme dat bijvoorbeeld wordt gefinancierd vanuit Saudi Arabië. Nee, de VS zal ons niet redden. De VS helpt het terrorisme een handje. Daar komt het feite op neer.
Dat heb ik altijd gedaanquote:Op vrijdag 19 november 2004 20:44 schreef Priapus het volgende:
[..]
In deze opmerking zit winst.
Je erkent dus dat Saudie Arabie terrorisme financiert.
Dat mogen ze vinden. Zo lang ze het niet echt doen is er weinig aan de hand.quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:41 schreef Snik het volgende:
[..]
Van onze moslimfundivrinden mogen homos en dergelijke vermoord worden. Cohen ging daarna een kopje koffie met ze drinken
Maar de Jomanda's en Jehova's zijn niet collectief zielig verklaard door de allumni van de Sociale Academie met teveel Agogiek in hun vakkenpakket.quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
precies, nu krijgen ze aandacht die ze qua grootte niet verdienen. Ik zie ze in dezelfde rij als Jehova's, Jomanda's etc.
Dat wat je zei over Melkert was natuurlijk complete kolder.quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:
We dwalen gigantisch af. Ik blijf er ondanks mijn standpunten bij dat de vrienden van AHA schromelijk overdrijven.
Hé, wat wil je: het is een topic over Moslims.quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:
We dwalen gigantisch af.
In feite is elk topic over moslims een topic over de Linkse Kerk.quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:48 schreef k_man het volgende:
[..]
Hé, wat wil je: het is een topic over Moslims.
Dat weet iedereen.quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:44 schreef Priapus het volgende:
[..]
In deze opmerking zit winst.
Je erkent dus dat Saudie Arabie terrorisme financiert.
Dat vind jij, ik ken de S&H-case niet.quote:Op vrijdag 19 november 2004 20:48 schreef schatje het volgende:
[..]
Dat wat je zei over Melkert was natuurlijk complete kolder.
Die haatklacht van Spong & Hammmerstein is toenertijd wel een enkeltje prullenbak gegaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |