12 monkeys is een tijdsloep die blijft lopen, voorderest herriner ik me weinig van die filmquote:Op maandag 21 maart 2005 12:47 schreef anima het volgende:
[..]
Ik vind juist MGS: 2 vele malen cooler dan MGS:1. Al dat gezeur altijd over teveel codec gesprekken / teveel filmpjes / raiden is gay.
Ik vind juist dat MGS:2 een meesterlijk verhaal heeft en dit gecombineerd met de prachtige mindfucks aan het einde maken deel 2 voor mij de game allertijden.
Het komt uiteindelijk neer op dezelfde reden waarom veel mensen de film "12 monkeys" kut vinden.
[i]
In dialoog"
dude: wat een kut film was dat dan, totaal geen actie en het verhaal liep voor geen meter.
Ik: Snap je het verhaal wel dan?
dude: ik heb toch geen zin in al dat geblaat over een groep dieren activisten, ik wil gewoon actie
Ik:, ga maar lekker terminator 3 kijken dan
quote:Op maandag 21 maart 2005 12:17 schreef DaMSWer het volgende:
Help zit vast in die grot na het knallen met ocelot. Hoe kom ik hier uit :S Heb al sigaartje aangedaan zodat ik wat zie, helemaal links bovenin de map zit volgens mij een gat oid. Of zit ik helemaal verkeerd??? Ik wil verder
Gevonden. Toen ik eenmaal die torch had werd et eindelijk duidelijkquote:Op maandag 21 maart 2005 14:05 schreef BDisOKE het volgende:
Thnx voor de tip P-Style!![]()
[..]
Je kunt daar ergens zwemmen/het water in.
Je kan meerdere kanten op, op een plek vind je wat goodies, via de andere plek kan je verder.
Er ligt en zwemt ook veel eten rond.![]()
![]()
De MGS reeks heerst !! Ik kan niet wachten totdat ik met dit deel kan starten !quote:Op maandag 21 maart 2005 15:11 schreef Leon.S.Kennedy het volgende:
Hmmmm, moet hem toch maar eens gaan kopen dan. Maar RE4 wil ik ook nog hebben. Maar beide zijn ze het zeker waard dat weet ik wel.
MGS roxs gewoon de pan uit!
quote:Op donderdag 17 maart 2005 21:23 schreef Markster het volgende:
Ik dacht ookToen ik dacht filmpje zag zette ik meteen mn PS2 uit en begon een nieuw spel met een andere keuzeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 21 maart 2005 16:17 schreef H.Flick het volgende:Dat is wel tof.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat soort verwijzingen naar andere delen van de serie.
Of verwijzingen naar james bond enzo.
Ik word trouwens wel GEK van dat save game grietje.
Wil gewoon ff snel saven, maar heb elke keer het idee dat ik in de videotheek beland ben.![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
... just press the action buttonquote:Op maandag 21 maart 2005 17:29 schreef BDisOKE het volgende:
Ik word trouwens wel GEK van dat save game grietje.
Wil gewoon ff snel saven, maar heb elke keer het idee dat ik in de videotheek beland ben.![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
Nu we het toch over Ocelot hebben... Hij is toch eigenlijk wel een beetje dè persoon van de MGS-trilogie! Hij komt in ieder deel voor en hij speelt steeds een enorm grote rol. De MGS-reeks draait helemaal niet om Solid Snake (die eigenlijk maar in 1 deel ècht de hoofdrol heeft) maar om Ocelot!quote:Op maandag 21 maart 2005 21:42 schreef MMaRsu het volgende:
Even voor de mensen die mgs3 hebben uitgespeeld over Ocelot :
Ocelot speelt inderdaad een hele grote rol in de delen die op de PS zijn uitgekomen. Daarvoor was het Big Boss waar alles om draaide. In het allereerste deel van Metal Gear (1987) moest je Big Boss uiteindelijk te lijf met een spuitbus en een aanstekerquote:Op maandag 21 maart 2005 21:48 schreef P-Style het volgende:
Nu we het toch over Ocelot hebben... Hij is toch eigenlijk wel een beetje dè persoon van de MGS-trilogie! Hij komt in ieder deel voor en hij speelt steeds een enorm grote rol. De MGS-reeks draait helemaal niet om Solid Snake (die eigenlijk maar in 1 deel ècht de hoofdrol heeft) maar om Ocelot!
Absoluut, zeker als je nagaat dat de versie uit 1987 in 128kilobyte werd geperst en de versie uit 1990 in 256kilobyte. Beide versies zijn op insteekmodules verschenen (heb ze allebei). Er zat natuurlijk geen spraak in (alles ging via tekstbalken) en ook tussenfilmpjes waren er niet (wel een einddemo).quote:Op maandag 21 maart 2005 23:46 schreef Jebus het volgende:
had de originele metal gear eigenlijk ook zo'n uitgebreid verhaal (voor die tijd dan)?
Kleine correctie: Metal Gear 2: Solid Snake, zoals de tweede MG game op de MSX2 officieel heet, werd uitgebracht op een 4 MBit (dus 512 KByte) ROM. En daar is inmiddels een zeer goede vertaalde versie van verschenen die je ofwel op een emulator(ik stem voor openMSXquote:Op dinsdag 22 maart 2005 00:04 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Absoluut, zeker als je nagaat dat de versie uit 1987 in 128kilobyte werd geperst en de versie uit 1990 in 256kilobyte. Beide versies zijn op insteekmodules verschenen (heb ze allebei). Er zat natuurlijk geen spraak in (alles ging via tekstbalken) en ook tussenfilmpjes waren er niet (wel een einddemo).
De huidige versies zijn eigenlijk meer een soort van interactieve speelfilm.
Van die leuke geintjes zoals in de trilogie op de PlayStation had je ook al in de MSX versies. Zo bleek de commandant in MG1 uiteindelijk Big Boss te zijn. Als je bijna aan het einde van het spel was, begon hij ineens valse informatie te geven. In Sons of Liberty (PS2) kwam iets soortgelijks terug (onzinberichten over de codec). Zo zijn er wel meer dingen in de nieuwe delen die ik min of meer ken uit de 'oerversies' van dit spel.
De versie uit 1990 schijnt naast een goed verhaal ook aardig wat humor te bevatten, maar helaas is m'n Japans niet zo goed (er is officieel nooit een Engelse versie van verschenen). De eerste versie is in ieder geval hilarisch om te spelen, gezien het zeer brakke Engels in het spel (verhaal is echter goed uitgedacht).
Klopt, was een foutje van mij. De RC767 is inderdaad een 4megabit ROM (met SCC sound chipquote:Op dinsdag 22 maart 2005 11:03 schreef Jalu het volgende:
Kleine correctie: Metal Gear 2: Solid Snake, zoals de tweede MG game op de MSX2 officieel heet, werd uitgebracht op een 4 MBit (dus 512 KByte) ROM.
Inderdaad, alleen de vraag: Is het loadersysteem nu wel in orde? Destijds was er een gekraakte versie van 'The Boss', maar dat liep echt voor geen meter. De Engelse versie is (zoals ik aangaf) ook niet officieel. Misschien dat ik 'm nog eens ga proberen, alleen hoop ik wel dat de teksten letterlijk zijn vertaald (niet zoals Oasis met oa. SD Snatcher en XAK heeft gedaan).quote:En daar is inmiddels een zeer goede vertaalde versie van verschenen die je ofwel op een emulator(ik stem voor openMSX), of (leuker!) op een echte MSX2 (wel met minimaal 512 KB RAM om ook nog muziek en geluid te krijgen...) prima kunt spelen.
Zelfs voor dat bedrag doe ik die module niet weg. Heb er destijds 175 gulden voor betaald en hij is iedere cent meer dan waard.quote:De originele MG2 is inmiddels trouwens belachelijk veel geld waard, ik heb ze op ebay zien gaan voor fors meer dan 300 euro...(en ik hem hem vroeger ook gehad)
Dat steenkolenengels heeft natuurlijk ook wel weer z'n charmesquote:Er schijnt zelfs ook een recentelijk opnieuw vertaalde versie(zonder dat Japans Engels) van Metal Gear (de eerste) op het net te circuleren, maar die heb ik nog niet geprobeerd.
Ik bedoelde ook meer dat BB uiteindelijk de vijand bleek. Erg frustrerend als je aan het eind z'n aanwijzingen wel opvolgt (kun je weer een heel takke-eind lopenquote:Overigens, dat de commandant in Metal Gear Big Boss bleek te zijn, werd al in het begin van het spel duidelijk, Big Boss was de baas van Solid Snake. Pas aan het einde van het spel blijkt hij ook de grote baas te zijn van de organisatie die Metal Gear gebouwd had...
quote:Eigenlijk vind ik wel dat in de MGS serie voor de PSX de gameplay en de sfeer van m.n. MG2: Solid Snake bijzonder goed is geraakt, MGS op de PSX was voor mij echt een feest van herkenning en bijna een beetje nostalgisch...
Je hebt dus inderdaad om het vertaalde spel in volle glorie op een MSX te spelen ook nog wel een cartridge met SCC en een schakelaar nodig.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 19:52 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Klopt, was een foutje van mij. De RC767 is inderdaad een 4megabit ROM (met SCC sound chip). Ik had eerst een versie met SCC schakelaar, maar kon deze ruilen voor eentje die nog helemaal intact was
[..]
Die gekraakte versie is inderdaad prima nu. Hij loopt in ieder geval op mijn MSX turboR perfect, en je kunt ook netjes saven en laden, wel op de disk waar de game zelf ook op staat, maar dat is verder geen enkel probleem. En de Engelse vertaling is in ieder geval van een stuk hoger niveau dan de Oasis vertalingen; ze zijn gemaakt door Takamichi Suzukawa en Maarten ter Huurne, gezamenlijk door een Nederlander en een native Japanner dus. Kijk anders hier maar eens.quote:Inderdaad, alleen de vraag: Is het loadersysteem nu wel in orde? Destijds was er een gekraakte versie van 'The Boss', maar dat liep echt voor geen meter. De Engelse versie is (zoals ik aangaf) ook niet officieel. Misschien dat ik 'm nog eens ga proberen, alleen hoop ik wel dat de teksten letterlijk zijn vertaald (niet zoals Oasis met oa. SD Snatcher en XAK heeft gedaan).
[..]
Gelijk heb jequote:Zelfs voor dat bedrag doe ik die module niet weg. Heb er destijds 175 gulden voor betaald en hij is iedere cent meer dan waard.
[..]
Succes! Ik heb er erg van genoten in ieder geval.quote:Dat steenkolenengels heeft natuurlijk ook wel weer z'n charmes
[..]
Ik bedoelde ook meer dat BB uiteindelijk de vijand bleek. Erg frustrerend als je aan het eind z'n aanwijzingen wel opvolgt (kun je weer een heel takke-eind lopen).
[..]Die ga ik binnenkort ook maar weer eens spelen. Eerst 'Snake Eater' maar eens tot een goed einde brengen.
Ik zou het al aardig vinden als Konami gewoon de originele MSX versies uit zou brengen voor de PS2, maar een echte remake (dus volledig het oude verhaal volgen maar met de graphics van de nieuwe versies) zou helemaal fantastisch zijn inderdaad...quote:Op dinsdag 22 maart 2005 21:16 schreef P-Style het volgende:
Hmmm... Hoog tijd voor een remake van Metal Gear en Metal Gear 2 dus!!Het typische is, dat ik zelf ook nog een MSX2 had, maar de Metal Gears heb ik nooit gespeeld en m'n MSX2 had ook te weinig RAM. Ik had echter al wèl van Metal Gear gehoord, voordat Metal Gear Solid voor de Playstation werd aangekondigd.
ik hoop meer op die oude MSX versies gepoort naar de playstation 2 als unlockable ofzo...zodat ik em ook is kan testenquote:Op dinsdag 22 maart 2005 21:16 schreef P-Style het volgende:
Hmmm... Hoog tijd voor een remake van Metal Gear en Metal Gear 2 dus!!Het typische is, dat ik zelf ook nog een MSX2 had, maar de Metal Gears heb ik nooit gespeeld en m'n MSX2 had ook te weinig RAM. Ik had echter al wèl van Metal Gear gehoord, voordat Metal Gear Solid voor de Playstation werd aangekondigd.
Waarom download je dan niet gewoon ff een MSX emulator en de Metal Gear ROMs? Dan kun je ze gewoon op je PC spelen.quote:Op dinsdag 22 maart 2005 22:38 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
ik hoop meer op die oude MSX versies gepoort naar de playstation 2 als unlockable ofzo...zodat ik em ook is kan testen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |