Deze moet andersom, maar als ik het aan wil passen krijg ik steeds databaseproblemen meldingquote:Op donderdag 18 november 2004 17:41 schreef Gorro het volgende:
38. Katsuhiro Ôtomo vs. Philip Kaufman
quote:Op donderdag 18 november 2004 18:46 schreef Eippie het volgende:
Ik heb nog niet eerder meegedaan dus ff een vraagje: wat is de beste manier om te reageren? Zoals Gorro of gewoon een lijstje met
1: LUc Besson
2: Frank Darabont
etc?
M.a.w. wat jou het beste uitkomt.quote:Op donderdag 18 november 2004 16:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat de bedoeling wel duidelijk is. Zet degene die je het beste vindt in het bold, zet er een lijntje onder of laat enkel die naam staan... het maakt me niet zoveel uit.
Michel Gondry.quote:Op donderdag 18 november 2004 16:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eventuele foute links of typfouten mogen natuurlijk gemeld worden.
Hm, ik dacht ook dat t Michael was... mjaquote:Op vrijdag 19 november 2004 00:04 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Michel Gondry.
Indien hij Donen klopt, zal ik het bij de volgende ronde aanpassen (ik kan m'n OP namelijk niet meer aanpassen)quote:Op vrijdag 19 november 2004 00:04 schreef Sokolsky het volgende:
[..]
Michel Gondry.
Omdat jij het bent.quote:Op vrijdag 19 november 2004 14:37 schreef Sai het volgende:
Mag ik nummertje 19 nog veranderen naar Nanni Moretti?.
kutloting
En dan allemaal op Spielberg stemmen.quote:Op zaterdag 20 november 2004 12:21 schreef Timo20 het volgende:
wat een vergelijkingen soms
spielberg vs. raimi
PJ is toch ook een van de grootste kanshebbers, zelfs ik kan BT, BD, HC en TF erg waarderenquote:Op zaterdag 20 november 2004 15:16 schreef victorinox het volgende:
[..]
En dan allemaal op Spielberg stemmen.
Gelukkig zitten mijn andere 2 favorieten (Cameron & Jackson) er nog wel in...
Hij kan idd erg ver komen, maar dan zul je net zien dat ie ook tegenover de verkeerde komt te staan.quote:Op zaterdag 20 november 2004 15:22 schreef dolle_hond het volgende:
[..]
PJ is toch ook een van de grootste kanshebbers, zelfs ik kan BT, BD, HC en TF erg waarderen
Als Theo A. er nu al uitvliegt is dat puur een kwestie van een ongelukkige loting. Je kunt nog zulke juweeltjes gemaakt hebben, als je tegenover een veel bekendere naam staat maak je weinig kans.quote:Op zaterdag 20 november 2004 00:41 schreef bylar het volgende:
Angelopoulos vs Zemeckis...
Vrees het ergste...![]()
Ach ja, natuurlijk is dat zo. En we zitten hier op FOK hè....weet niet zeker, maar ik denk niet dat dit echt zwaar filmhuisgebied is, deze internetsite.quote:Op zaterdag 20 november 2004 17:58 schreef thaleia het volgende:
Als Theo A. er nu al uitvliegt is dat puur een kwestie van een ongelukkige loting. Je kunt nog zulke juweeltjes gemaakt hebben, als je tegenover een veel bekendere naam staat maak je weinig kans.
1) Uiteraard.quote:Op zondag 21 november 2004 13:54 schreef bylar het volgende:
Vraagjes:
1) Worden de scores bekendgemaakt? Lijkt mij wel leuk eigenlijk.
2) Wat gebeurd er als beide regisseurs evenveel stemmen hebben?
je zou ook kunnen loten met een duitse euroquote:Op zondag 21 november 2004 14:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
1) Uiteraard.
2) Shoot-out: er wordt gemeld dat het gelijk is en gevraagd om opnieuw te kiezen -> de eerste reactie is beslissend. Ik zou ook het lot kunnen laten bepalen, want dat is in principe hetzelfde. Bij een shout-out kan iedereen echter boos zijn op iemand anders i.p.v. op mij.
succes met vallenquote:Op zondag 21 november 2004 14:00 schreef bylar het volgende:
(En toch spring ik van de flat als Bresson er in de eerste ronde al uitvliegt, hoe groot die Huston ook is)![]()
![]()
Tarkovsky is anders wel aan het winnen van Verhoeven.quote:Op zondag 21 november 2004 14:00 schreef bylar het volgende:
[..]
Ach ja, natuurlijk is dat zo. En we zitten hier op FOK hè....weet niet zeker, maar ik denk niet dat dit echt zwaar filmhuisgebied is, deze internetsite.
Dus als ik het goed begrijp vind je dat de regisseurs die je hier hebt laten verliezen, geen goede reputatie hebben opgebouwdquote:Op zondag 21 november 2004 18:01 schreef Hare het volgende:
6. Jean Vigo vs. Frank Capra*
7. Robert Bresson vs. John Huston*
16. Robert Zemeckis vs. Theo Angelopoulos*
63. Richard Attenborough vs. Carol Reed*
93. Terry Gilliam vs. Douglas Sirk*
103. Charles Chaplin vs. Alain Resnais*
110. Luchino Visconti vs. Yimou Zhang*
Bij sommige paren kende ik maar 1 van de directors, als die persoon voor mij toch een reputatie van goede films of bepaalde stijl had opgebouwd heb ik het hem toch laten winnen. Dat is bij de sterretjes het geval.
Dat heb ik dus niet gedaan. Als het geen probleem is, dan wil ik met alle plezier nog vele directors toevoegen.quote:Op zondag 21 november 2004 18:01 schreef Hare het volgende:
btw. Ik denk niet dat ik de enige ben die soms gestemd heeft op een director waarbij ik de andere niet ken, maar mocht het beslissend zijn mag je mijn paren met sterretjes altijd weghalen
Nee, dat heb ik niet gezegd, de regisseurs die hier hebben gewonnen hebben voor mij toch een bepaalde reputatie opgebouwd waardoor ik ze graag de overwinning geef. Zegt helemaal niks over de verliezende regisseur aangezien ik daar niks van heb gezienquote:Op zondag 21 november 2004 18:16 schreef Eluc het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp vind je dat de regisseurs die je hier hebt laten verliezen, geen goede reputatie hebben opgebouwd
Oke zo vatte ik het op. Maar het is goed mogelijk tot waarschijnlijk dat als je wel iets van deze regisseurs had gezien, je sommigen daarvan wel had laten winnen.. Maar goedquote:Op zondag 21 november 2004 18:21 schreef Hare het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik niet gezegd, de regisseurs die hier hebben gewonnen hebben voor mij toch een bepaalde reputatie opgebouwd waardoor ik ze graag de overwinning geef. Zegt helemaal niks over de verliezende regisseur aangezien ik daar niks van heb gezien
btw. attenborough stond onverdiend een sterretje bij
Dat zou idd best kunnen, en in veel gevallen heb ik dan ook niet gestemd, alleen bij deze directors vond ik hun werk al zo 'indrukwekkend' dat ik ze het voordeel van de twijfel heb gegeven.quote:Op zondag 21 november 2004 18:54 schreef Eluc het volgende:
[..]
Oke zo vatte ik het op. Maar het is goed mogelijk tot waarschijnlijk dat als je wel iets van deze regisseurs had gezien, je sommigen daarvan wel had laten winnen.. Maar goed
Je bent inderdaad duidelijk niet bekend met het werk van Bela Tarrquote:Op zondag 21 november 2004 18:01 schreef Hare het volgende:
En dan heb je natuurlijk nog het geval zoals met Cecil B. de Mille, die wint natuurlijk hands down van die gast waar die tegen moet,
Nee, dat ben ik idd niet. Al zie ik net dat ie een meesterwerk van 7 1/2 uur heeft gemaaktquote:Op zondag 21 november 2004 23:28 schreef Gorro het volgende:
[..]
Je bent inderdaad duidelijk niet bekend met het werk van Bela Tarr
Helemaal mee eens. Als ik één(v/d twee) regisseur niet ken stem ik niet, ookal is de andere regisseur nog zo'n favoriet van me. Dan laat ik het lot volledig in de handen van degene die wel beide kent.quote:Op zondag 21 november 2004 23:38 schreef Posdnous het volgende:
Je moet sowieso 1 film van beide regisseurs hebben gezien om te stemmen vind ik.
Dat zegt natuurlijk ook niet alles, maar anders is het wel een erg loze stemming.
Nee, je bent het er helemaal niet mee eens. Hij zegt:quote:Op maandag 22 november 2004 00:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Als ik één(v/d twee) regisseur niet ken stem ik niet, ookal is de andere regisseur nog zo'n favoriet van me. Dan laat ik het lot volledig in de handen van degene die wel beide kent.
Jij zegt dat je ze allebei gezien moet hebbenquote:Je moet sowieso 1 film van beide regisseurs hebben gezien om te stemmen vind ik
Jean Vigo heeft o.a. de nummer 13 uit de snob-1000 geregisseerd: l'Atalante.quote:Op zondag 21 november 2004 19:17 schreef Hare het volgende:
Vigo zie ik dat is doodgegaan aan een ziekte, en heeft daardoor dus erg weinig films gemaakt, maar Capra komt ie toch niet boven![]()
quote:Op maandag 22 november 2004 00:08 schreef Hare het volgende:
[..]
Nee, je bent het er helemaal niet mee eens. Hij zegt:
[..]
Jij zegt dat je ze allebei gezien moet hebben
quote:beide regisseurs
Capra heeft o.a. de film geregisseerd die bij mij op nummer 1 staatquote:Op maandag 22 november 2004 00:14 schreef Sai het volgende:
[..]
Jean Vigo heeft o.a. de nummer 13 uit de snob-1000 geregisseerd: l'Atalante.
Maar dat is niet snob.quote:Op maandag 22 november 2004 01:05 schreef Hare het volgende:
[..]
Capra heeft o.a. de film geregisseerd die bij mij op nummer 1 staat
Maar welquote:Op maandag 22 november 2004 01:21 schreef Sai het volgende:
[..]
Maar dat is niet snob..
Ik zou graag de verdubbelaar in willen zetten...quote:Op donderdag 18 november 2004 17:35 schreef Eluc het volgende:
108. David Lean vs. Quentin Tarantino
Als ik de mijne daar dan ook op in zet hebben we nog kansquote:Op maandag 22 november 2004 15:55 schreef Eluc het volgende:
[..]
Ik zou graag de verdubbelaar in willen zetten...
Is in deze situatie zeker handig, met name om die stemmers die Lean niet kennen te neutraliseren.quote:Op maandag 22 november 2004 16:02 schreef Hare het volgende:
[..]
Als ik de mijne daar dan ook op in zet hebben we nog kans
Is trouwens best een leuk idee om iedereen 1 mogelijkheid te geven een joker in te zetten of zoiets, voor zijn favoriet, zodat deze wat meer mogelijkheden heeft om door te gaan!
1 week. Tot donderdagavond dus.quote:Op maandag 22 november 2004 16:35 schreef Frollo het volgende:
Hoelang blijft deze ronde open trouwens? Want ik ben hier nog wel even mee bezig. Sjonge, wat een lijst
Had ik niet vermeld dat de eerste ronde in competitievorm is? Er volgen nog 254 speeldagen.quote:Op maandag 22 november 2004 21:59 schreef REFUSED het volgende:
bietske veul
volgende ronde tenminste weer 64 minder
quote:Op maandag 22 november 2004 22:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Had ik niet vermeld dat de eerste ronde in competitievorm is? Er volgen nog 254 speeldagen.
Gaat het toernooi dus nog langer duren als het beste filmmomenten toernooiquote:Op maandag 22 november 2004 22:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Had ik niet vermeld dat de eerste ronde in competitievorm is? Er volgen nog 254 speeldagen.
quote:Op maandag 22 november 2004 22:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat is mooi, thuis pakken we hem...quote:Op maandag 22 november 2004 22:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
quote:Op maandag 22 november 2004 23:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
14. Ingmar Bergman vs. Sidney Lumet
110. Luchino Visconti vs. Yimou Zhang
Wel oppassen, want uit doelpunten tellen natuurlijk dubbel.quote:Op dinsdag 23 november 2004 08:50 schreef GFP het volgende:
[..]
Dat is mooi, thuis pakken we hem...
je overschat PVquote:Op donderdag 25 november 2004 02:07 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
Als Paul Verhoeven het wint van Tarkovsky dan is er iets mis. Ik denk dat Verhoeven het daar zelf mee eens zal zijn.
Paul Verhoeven is onmogelijk te overschattenquote:Op donderdag 25 november 2004 08:25 schreef dolle_hond het volgende:
je overschat PV
can't waitquote:Op donderdag 25 november 2004 20:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik plaats zo meteen de volledige uitslag.
Dat valt dus behoorlijk mee.. vind ikquote:Op donderdag 25 november 2004 20:46 schreef Posdnous het volgende:
De shock zal hevig zijn![]()
![]()
Oeps, ik zie nu pas de hele uitslag.quote:Op donderdag 25 november 2004 21:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
Jammer voor Lumet, Moretti, Medem, Tati, Ozon, Aménabar, Murnau, Linklater, Truffaut en Eisenstein, maar ze verliezen van regisseurs die ik ook wel kan appreciëren.
Dat kan ik voor Ozu niet zeggen.
kijk ladri di biclette maar eens, dan weet je al genoegquote:Op donderdag 25 november 2004 23:01 schreef Mike het volgende:
Ik vond 'Vittorio De Sica vs. Steven Soderbergh 9-7' ook wel redelijk opvallend. Kan iemand hier even een lyrisch verhaal houden over De Sica zodat ik weet waarom Soderbergh eruit ligt?
quote:Op donderdag 25 november 2004 23:01 schreef Mike het volgende:
Ik vond 'Vittorio De Sica vs. Steven Soderbergh 9-7' ook wel redelijk opvallend. Kan iemand hier even een lyrisch verhaal houden over De Sica zodat ik weet waarom Soderbergh eruit ligt?
Gedaan. En nu?quote:Op vrijdag 26 november 2004 00:01 schreef Hare het volgende:
kijk ladri di biclette maar eens, dan weet je al genoeg
Dan kijk je naar Full Frontal.quote:Op vrijdag 26 november 2004 04:49 schreef California het volgende:
Gedaan. En nu?
Da's niet eerlijk om nou gelijk zijn meesterwerkje erbij te halen...quote:Op vrijdag 26 november 2004 11:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dan kijk je naar Full Frontal.
Nu weet je wat er zo goed is aan deSicaquote:Op vrijdag 26 november 2004 04:49 schreef California het volgende:
Gedaan. En nu?
Ja, die heb ik gezien. Ik was niet onder de indruk.quote:Op vrijdag 26 november 2004 00:01 schreef Hare het volgende:
[..]
kijk ladri di biclette maar eens, dan weet je al genoeg
Wel, ik heb ook nog....quote:Op vrijdag 26 november 2004 11:48 schreef Mike het volgende:
[..]
Ja, die heb ik gezien. Ik was niet onder de indruk.
Wat heb je nog meer van 'm gezien?
Umberto D. & Shoeshinequote:Op vrijdag 26 november 2004 11:48 schreef Mike het volgende:
[..]
Ja, die heb ik gezien. Ik was niet onder de indruk.
Wat heb je nog meer van 'm gezien?
Te oud... te oud... Misschien vindt men die regisseurs gewoon niet zo goed? Kan persoonlijk echt niet lachen om mensen als Keaton, Chaplin en de Marx broertjes en Ozu maakt retesaaie familiedrama's, dus zo gek is die uitslag niet (mits meer mensen mijn mening delenquote:Op donderdag 25 november 2004 21:31 schreef Hare het volgende:
Godverdomme, Buster Keaton er al uit. Wat heeft die Mendes nou in hemelsnaam laten zien? Pas 2 films geregisseerd, hoe kun je daar nou iets over die vent over zeggen. Keaton heeft zo vele malen meer laten zien, maar daar gaat het hier natuurlijk niet om, is natuurlijk veel te oud die films van hem![]()
![]()
![]()
![]()
Bij deze krijgt Mendes geen stem meer van mij in de volgende rondes
Verder vind ik de uitslag tussen Hooper en Ozu ook wel opvallend. Ik vind de films van Ozu niet geweldig, maar zie wel de kwaliteiten van Ozu als director, en die staan mijlenver boven Hooper. Maar ook hier, zal wel weer te oud en te aziatisch zijn
Ozu maakt naar mijn idee ook niet de meest geweldige films, maar hij weet wel hoe je mooi dingen neer kan zetten op film. En daar moet je naar mijn idee ook naar kijken als je stemt voor beste regisseurquote:Op vrijdag 26 november 2004 16:11 schreef BJB het volgende:
[..]
Te oud... te oud... Misschien vindt men die regisseurs gewoon niet zo goed? Kan persoonlijk echt niet lachen om mensen als Keaton, Chaplin en de Marx broertjes en Ozu maakt retesaaie familiedrama's, dus zo gek is die uitslag niet (mits meer mensen mijn mening delen).
Hooper maakt ook retesaaie films, maar bij hem is het de bedoeling dat het spannende horror/thrillers zijn (met uitzondering van toevalstreffer TCM en het Spielberg-cadeau dat Poltergeist is). Hij heeft geluk dat hij een redelijk hoog cultgehalte heeft, want hij was een van de grote kanshebbers om niet eens aan het toernooi te mogen meedoen, wegens té crap.quote:Op vrijdag 26 november 2004 16:11 schreef BJB het volgende:
[..]
....Ozu maakt retesaaie familiedrama's, dus zo gek is die uitslag niet (mits meer mensen mijn mening delen).
Iedereen heeft toch z'n eigen redenen om voor of tegen te stemmen, ik vind bijvoorbeeld de film als verhaal + boeiendheid belangrijker dan mooie plaatjes, maar ja, dan stem je misschien meer voor de schrijver dan voor de regisseur?quote:Op vrijdag 26 november 2004 17:39 schreef Hare het volgende:
[..]
Ozu maakt naar mijn idee ook niet de meest geweldige films, maar hij weet wel hoe je mooi dingen neer kan zetten op film. En daar moet je naar mijn idee ook naar kijken als je stemt voor beste regisseur
Verder kan het best zijn dat je Keaton als regisseur niet zo goed vind, maar wat heeft Mendes tot nu toe laten zien. 2 films!!! Daar heeft ie zichzelf dus nog echt niet mee bewezen!
Maar als je nou van regisseur A drie films hebt gezien die worden beschouwd als zijn 'meesterwerken' en van regisseur B zo'n beetje alles, wat gemiddeld nogal wat minder is? Toch maar regisseur A kiezen, hoewel de rest van zijn oeuvre waarschijnlijk wat minder is? Als voorbeeld Ridley Scott tegen Chan-Wook Park. Van Scott heb ik vrij veel gezien, waaronder films waar ik vrij weinig aan vind (Hannibal, G.I. Jane), maar ook een aantal verschrikkelijk goede films (Blade Runner, Alien). De ene film die ik van Park heb gezien (Oldboy) vind ik beter dan alles wat ik van Scott heb gezien, maar of ik dan op Park moet stemmen? Ik vind van niet.quote:Op vrijdag 26 november 2004 18:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Verder zie ik niet in wat aantal gemaakte films met de kwaliteit van de regie heeft te maken. Als ik regisseur A met 3 films net ietsje beter vindt dan regisseur B met 15 films, dan ga ik toch niet voor B kiezen omdat die er meer heeft. Ik vind A beter, dus ik kies A.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |