abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23696985
quote:
Op woensdag 1 december 2004 16:48 schreef sjun het volgende:

[..]

Een levende allochtone heldin van het vrije woord die haar best doet om zich genuanceerd uit te drukken doet het voor mij beter als boegbeeld dan een vlasbaardige geweldsverheerlijker met Huiler-oogjes in Djellaba.
Vanwaar die vergelijking. Is de koningin dan bij een vlasbaard op bezoek geweest?
pi_23697175
quote:
Op woensdag 1 december 2004 16:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij laat je ook leiden door je voorkeur in dezen. Je verklaart haar tot boegbeeld enz.
Boegbeeld heeft niets met pro of contra Ali te maken.

Laten we eens een nationale enquete houden wie volgens de nederlanders het symbolisch boegbeeld van de met-de-dood-bedreigden is.....

Daar zullen Melkert, Advocaat of Rosenmoller echt geen hoge ogen gooien.

Ik kan me namelijk ook niet voorstellen dat het signaal wat de koningin wilde afgeven niets te maken heeft met de moord op van Gogh en de daaruitvooortvloeiende spanningen.

Óf de koningin heeft geblunderd door een totaal verkeerde timing qua signaal afgeven óf ze zal de keerzijde van de medaille ook eens moeten bezoeken.
Yeah baby Yeah!
pi_23697305
quote:
Op woensdag 1 december 2004 14:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Euh, de Koningin heeft geen groep marokkanen maar een buurthuis bezocht, maar dat zal wel weer teveel nuance zijn voor jou.
[..]
Ja, ze kwam daar om eens een willekeurig buurthuis te bezoeken, hoe de jeugd van tegenwoordig opgevangen wordt en trof daar heel toevallig en onverwachts een groep Marokkanen aan die juist niet een doorsnee vormen van hun groep.

Geloof je het zelf?

Je moet niet lullen over nuance als het voor jou in houdt dat er gemeten wordt met twee maten.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 1 december 2004 @ 17:09:55 #79
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23697473
quote:
Op woensdag 1 december 2004 16:57 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Laten we eens een nationale enquete houden wie volgens de nederlanders het symbolisch boegbeeld van de met-de-dood-bedreigden is.....

Logisch dat de politicus die het beste de martelaarsrol naar buiten kan brengen dan gaat winnen.
quote:
Óf de koningin heeft geblunderd door een totaal verkeerde timing qua signaal afgeven óf ze zal de keerzijde van de medaille ook eens moeten bezoeken.
Verkeerde timing? Ze heeft naar mijn weten 2 'signalen' afgegeven met betrekking tot de moord op Van Gogh. De eerste was binnen een dag na de moord, en eerder dit topic heb ik die reactie van de Koningin al gepost. Daarnaast bezocht ze een debat over hoe het nu verder moet n Nederland na de moord op Van Gogh en de onrust in de samenleving mede door verschillende brandstichtingen. Dat was niet een bezoek aan Marokkanen zoals ten onrechte wordt gedacht.

Er is nooit expliciet partij gekozen voor Marokkanen, en daarom zie ik ook niet waarom de "keerzijde van de medaille" (huh?) bezocht moet worden.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_23697596
quote:
Op woensdag 1 december 2004 16:57 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Inderdaad, de politicus die er het meest nadruk op legt, zichzelf in de slachtofferrol heeft geplaatst en een media-circus van haar bedreigingen heeft gemaakt, zal vast wel winnen.

Ik vind het trouwens nogal raar om hier een boegbeeld aan te verbinden.
pi_23698320
quote:
Op woensdag 1 december 2004 17:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Inderdaad, de politicus die er het meest nadruk op legt, zichzelf in de slachtofferrol heeft geplaatst en een media-circus van haar bedreigingen heeft gemaakt, zal vast wel winnen.

Ik vind het trouwens nogal raar om hier een boegbeeld aan te verbinden.
Dus wij zijn allemaal manipulatieve mediaslaven?

Ik wist niet dat je zo neer keek op het 'plebs'......

Ik weet ook niet of boegbeeld de juiste benaming is en voorman/vrou, leider of iets wil ik al helemaal niet aan beginnen, maar ik denk dat Ayaan op het moment de meeste en de meest serieuze doodsbedreigingen op zich af krijgt, vandaar dat ik het een signaal ter verdediging van de rechtsorde en democratie vind als Beatrix juist bij Ayaan langs gaat.

In de praktijk verandert er geen hol of bea wel of niet langsgaat en dat zullen beiden ook wel beamen, maar het gevoel niet in de steek gelaten te worden is denk ik erg belangrijk.
Yeah baby Yeah!
pi_23758502
die HIrsi Ali mag trouwens wel weer eens aan het werk.

gaat niet naar de kamer, maar wel werken aan een nieuwe submission

ik ben blij dat ik niet op haar gestemd heb
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_23758772
Ik erger me ook aan dat mens.

Waarom kan ze niet gewoon op haar werk komen?
Als er 1 veilige plek is in Nederland is het wel het Binnenhof.
Nee mevrouw blijft liever thuis om te werken aan haar carriere als filmmaakster.
pi_23797291
quote:
Op zaterdag 4 december 2004 15:51 schreef DaveM het volgende:
Ik erger me ook aan dat mens.

Waarom kan ze niet gewoon op haar werk komen?
Als er 1 veilige plek is in Nederland is het wel het Binnenhof.
Nee mevrouw blijft liever thuis om te werken aan haar carriere als filmmaakster.
Het is voor de maatschappelijke spanningen beter dat Ayaan momenteel op haar onderduikadres verblijft en bovendien is de veiligste plek in Nederland echt het binnenhof niet hoor, maak je geen illusies.
Als er een gek is die de Tweede Kamer uit de weg wil ruimen of de Koningin is het zo gepiept.
Ben benieuwd of jij fluitend naar je werk gaat als je om een deel van je werk met de dood bedreigd wordt en dat nav enkele gebeurtenissen bloedserieus moet nemen.

Mevrouw blijft dus noodgedwongen thuis en het liefst zat ze zonder al deze problematiek lekker in de Tweede kamer te haar functie uit te oefenen en ik denk dat ze best wel wat werk verzet op haar onderduikadres, thuiswerken is ook bij de overheid doorgedrongen hoor.
Yeah baby Yeah!
  maandag 6 december 2004 @ 17:51:45 #85
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23802650
quote:
Op maandag 6 december 2004 13:01 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Het is voor de maatschappelijke spanningen beter dat Ayaan momenteel op haar onderduikadres verblijft
Waarom, is haar verschijning in het publieke debat al olie op het vuur? Wat te denken dan van haar voornemen om Submission #2 te maken.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_23802949
quote:
Op maandag 6 december 2004 17:51 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Waarom, is haar verschijning in het publieke debat al olie op het vuur?
Nu misschien niet meer (alhoewel...). Een week of 2 a 3 geleden nog wel.
quote:
Wat te denken dan van haar voornemen om Submission #2 te maken.
Op die keuze hebben anderen geen invloed. Maar ik verwacht dat Hirsi Ali binnenkort weer te zien zal zijn in de Kamer.
pi_23991389
quote:
Op maandag 6 december 2004 18:05 schreef nikk het volgende:

[..]

Nu misschien niet meer (alhoewel...). Een week of 2 a 3 geleden nog wel.
[..]

Op die keuze hebben anderen geen invloed. Maar ik verwacht dat Hirsi Ali binnenkort weer te zien zal zijn in de Kamer.
Dat denk ik ook ..

Geweldige vrouw.. een echte aanwinst voor de Nederlandse samenleving, in tegenstelling tot al die uitgehuwlijkte analfabeten die ons land overspoelen.
pi_23991661
Alsof ze oko maar iets met Nederland heeft, ze is zo weer vertrokken om haar enorme ego ergens anders te laven.
pi_23991756
quote:
Op woensdag 15 december 2004 15:59 schreef SCH het volgende:
Alsof ze oko maar iets met Nederland heeft, ze is zo weer vertrokken om haar enorme ego ergens anders te laven.
over ego's gesproken.. maar goed, ieder zijn mening niet waar....... ik begrijp dat jij geen lid wil worden van de AHA fanclub ?

[ Bericht 1% gewijzigd door Koos Voos op 15-12-2004 16:29:52 ]
pi_23991944
quote:
Op woensdag 15 december 2004 16:04 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

over ego's gesproken.. maar goed, ieder zijn mening niet waar....... ik begrijp dat jij geent lid wil worden van de AHA fanclub ?
Ik infiltreer graag

Moet je daar moslim voor zijn?
pi_23994216
quote:
Op woensdag 15 december 2004 15:59 schreef SCH het volgende:
Ze heeft het hier anders behoorlijk lang volgehouden (en wat weten te bereiken) en lijkt meer feeling voor en met dit land te hebben dan sommigen hier op dit forum...
pi_23995198
quote:
Op woensdag 15 december 2004 18:05 schreef nikk het volgende:

[..]

Ze heeft het hier anders behoorlijk lang volgehouden (en wat weten te bereiken) en lijkt meer feeling voor en met dit land te hebben dan sommigen hier op dit forum...
Welke feeling heeft ze dan met dit land?
pi_24101036
quote:
Op maandag 6 december 2004 17:51 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Waarom, is haar verschijning in het publieke debat al olie op het vuur? Wat te denken dan van haar voornemen om Submission #2 te maken.
Dat heeft ze in elk geval als advies gekregen, ik vind een dergelijke beredenatie ook te stupide voor woorden, maar blijkbaar is het de realiteit in de politiek van Nederland anno 2004/05.

Dat ze de film maakt zal ook voor hoge verontrusting zorgen, maar geeft wel een signaal af dat haar mond niet snel gesnoerd kan worden door wat onverlaten.
Yeah baby Yeah!
pi_24101097
quote:
Op woensdag 15 december 2004 18:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Welke feeling heeft ze dan met dit land?
Een ieder geval meer dan een groot deel van de moslimgemeenschap als ik de absurde consternatie over het afnemen van een paspoort mag geloven.
De taal leren en op dergelijke wijze (bijv Submission, ipv een EO-achtige docu over religie) communiceren is toch erg nederlands imo.
Yeah baby Yeah!
pi_24101110
quote:
Op maandag 20 december 2004 13:54 schreef Elgigante het volgende:
Dat ze de film maakt zal ook voor hoge verontrusting zorgen, maar geeft wel een signaal af dat haar mond niet snel gesnoerd kan worden door wat onverlaten.
Begrijp ik het nou goed dat dat zo'n beetje belangrijker wordt gevnden dan de inhoud van haar werk?
  maandag 20 december 2004 @ 14:19:11 #96
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24101547
quote:
Op woensdag 1 december 2004 16:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Vanwaar die vergelijking. Is de koningin dan bij een vlasbaard op bezoek geweest?
Niet dat ik weet. Ik heb alleen zo mijn voorkeur als het gaat om acties van mensen die de nederlandse samenleving inkleuren door middel van hun opvallende aanwezigheid.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_24101589
quote:
Op maandag 20 december 2004 14:19 schreef sjun het volgende:

[..]

Niet dat ik weet. Ik heb alleen zo mijn voorkeur als het gaat om acties van mensen die de nederlandse samenleving inkleuren door middel van hun opvallende aanwezigheid.
Relnicht
pi_24101610
Als de koningin 'voorbereid' naar Ali zou gaan, waarom niet?
  maandag 20 december 2004 @ 14:34:27 #99
52589 sjun
uit solidariteit
pi_24101877
quote:
Op woensdag 1 december 2004 14:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Euh, de Koningin heeft geen groep marokkanen maar een buurthuis bezocht, maar dat zal wel weer teveel nuance zijn voor jou.
vanwaar deze welhaast structureel laatdunkende houding jegens mensen met een wat andere mening?
quote:
Wat een gelul, zeg, Hrisi Ali een dergelijke rol toedichten is hetzelfde als van Gogh een vrijheidsstrijder noemen, klinklare onzin dus.
Wat je niet past wordt tot onzin verklaard. Een strategie waarmee je het goed zou doen als bestuurder of manager... In een discussie echter helpt het om ook in die gevallen wat argumenten aan te dragen om je publiek aan wat meer inzicht te helpen dan hen tot op het moment van je berichtgeving ten deel viel.
quote:
Hirsi Ali heeft meer gedaan om tegenstelling en polarisatie in Nederland aan te wakkeren dan welke van de huidige politici dan ook en haar uitspraken en standpunten zijn zeker niet voor de meeste Nederlanders (incluis haar eigen partij gezien de aanvaringen aldaar) aanvaardbaar.
Daarbij heeft zij voorlopig als enige met succes het onderwerp van mishandeling van migrantenvrouwen op de politieke agenda weten te krijgen. Zijn er intussen al aanvaardbaarheidscriteria opgesteld of leg je anderen je eigen criteria met betrekking tot aanvaardbaarheid op?
quote:
Daarbij komt dat de bezoeken van Koningin, kroonprins en leden van het kabinet bedoelt waren om saamhorigheid uit te drukken, niet om polarisatie te steunen.
Zo was ook de actie van Hirsi Ali bedoeld om misstanden op de politieke agenda te krijgen en te houden, niet om polarisatie te steunen zoals jij haar consequent toeschrijft.
quote:
Hirsi Ali is wel een boegbeeld ja, maar dan voor de negatieve kant van het debat over de Islam en hoe daar mee om te gaan.
Hierover verschillen de meningen ovenzeer als politieke stellingnames verschillen.
quote:
Mischien kan ze haar 'onderduik' periode gebruiken om eens professionele hulp te zoeken.
Het lijkt me geen goed idee communististische middelen van psychiaterisering aan te wenden om tegenstrevers en mensen met een van jou afwijkende mening irrelevant te verklaren. Professionele hulp doet waarschijnlijk iedereen wel goed die nogal eens wat verzuurd over komt op een publiek forum ter vermaak. Het zou alleen nogal in de papieren gaan lopen om dit te bekostigen. Soms helpt een periode van bezinning, zoals Ayaan Hirsi Ali die zichzelf momenteel gunt eveneens de zaken in wat zonniger perspectief te kunnen plaatsen.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_24102040
quote:
Op maandag 20 december 2004 13:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Begrijp ik het nou goed dat dat zo'n beetje belangrijker wordt gevnden dan de inhoud van haar werk?
Helaas niet, de inhoud van haar werk krijgt momenteel geen aandacht omdat de tegenstanders van Ayaan haar ongeloofwaardigheid willen toedichten en de aangekaarte problemen in de taboesfeer willen behouden.
Een signaal afgeven vind ik op voorhand niet slecht, wel als het bij een signaal blijft.
Yeah baby Yeah!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')