Ik werk in een winkel en tegenover ons zit een drogisterij waar een aantal meiden werken. Zo nu en dan loop ik of mijn collega's naar binnen toe omdat we wat nodig hebben (gel, shampoo, blabla) en dan maken we altijd gezellig een praatje. Eén van die meiden zag ik wel zitten, ze had iets wat de anderen niet hadden
![]()
Dus ik wilde wat gaan ondernemen. Ik ben niet zo'n ondernemend type, dus het was alweer een hele onderneming voor mij
![]()
Elke verkoper bij ons had bij een leveranciersactie een geurtje gekregen, alleen waren dat allemaal damesgeuren. Dus mijn idee was om met zo'n geurtje daar naar binnen te lopen en te vragen of ze die verkochten, zo ja of ik die kon omruilen voor iets anders (=reden om daar naar binnen te gaan). En dan zou ik haar vragen of ze zin had in een filmpje ofzo. Anyway, zo geschreven zo gedaan. Ik loop naar binnen nadat ik gecheckt had dat zij achter de kassa stond. Tot mijn grote ergernis zie ik dat al die andere meiden achter de kassa zitten (wat ik dus niet kon zien vanuit mijn winkel) te theedrinken. Nou, ik erheen en sprak haar aan. Het gesprek ging als volgt:
ik: haai
zij: haai
ik: heej, verkopen jullie dit ook?
zij: uh, ja...
ik: mooi, dit heb ik gekregen van een leverancier, maar ik ga niet zo vaak als vrouw de straat op, dus ik vroeg me af of ik dit kan ruilen voor iets anders...
zij: uh, denk het wel, ik zal even de bedrijfsleidster roepen (die niet in de buurt was)
ik: wat we ook kunnen doen is dat ik jou dit geurtje geef (*schuift het over de counter richting haar) en in ruil daarvoor gaan wij een keer gezellig een filmpje pakken
zij: (*begint te lachen, kijkt haar collega's aan) uh, nee, dat kan niet... (*schuift het geurtje weer terug)
ik: (*denkt kut...
![]()
) ow, jammer, nou dan wil ik het geurtje wel retouren...
zij: is goed...
De bedrijfsleidster kwam eraan et voila, 15 Euri rijker... Ik was liever wat anders rijker geweest
En ik ben gewoon vergeten om te vragen waarom...
![]()
Dus dat zal ik binnenkort nog wel even vragen...