abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 5 december 2004 @ 23:50:38 #16
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_23789221
quote:
Op zondag 5 december 2004 23:07 schreef woooohaa het volgende:
Het is een kwestie van (vaak) doen blijkbaar.
Dat geldt voor het hele leven, dus ook voor fotografie .
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!fotograaf maandag 6 december 2004 @ 09:03:50 #17
73911 ultra_ivo
pi_23793258
Afgelopen vrijdag fotografeerde ik bij een debat met Gretta Duisenberg. En jawel hoor, in de pauze vroegen een aantal mensen me om een plaatje van hen met Gretta te schieten. Weinig tot geen negatief kommentaar gehoord.
pi_24270977
Ik wil graag een flitser kopen voor mijn canon EOS300 (analoge camera dus). Nu adviseert Canon natuuuurlijk om een merkeigen flitser te kopen en wel een speedlite.
Wat adviseren jullie?
Het moet wel een klein beetje betaalbaar blijven. Ik zag flitsers van rond de 300 euro, das te veel voor mij.
Ik denk dat ik het handig zou vinden als de flitser meezoomt met mijn camera, ben ik dan bij voorbaat al 'veroordeeld' tot een canon flitser?
Ik dacht zelf aan een richtgetal tussen de 30 en 40.
  woensdag 29 december 2004 @ 09:34:09 #19
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_24271468
quote:
Op woensdag 29 december 2004 07:42 schreef Tedda het volgende:
Ik wil graag een flitser kopen voor mijn canon EOS300 (analoge camera dus). Nu adviseert Canon natuuuurlijk om een merkeigen flitser te kopen en wel een speedlite.
Wat adviseren jullie?
Het moet wel een klein beetje betaalbaar blijven. Ik zag flitsers van rond de 300 euro, das te veel voor mij.
Ik denk dat ik het handig zou vinden als de flitser meezoomt met mijn camera, ben ik dan bij voorbaat al 'veroordeeld' tot een canon flitser?
Dat doen alle merken. Ik heb een MetZ gekocht bij mijn Nikon uitrusting. Nooit problemen mee gehad.

Een Metz Mecablitz 44 AF 4 (ook te verkrijgen met Canon 'vatting') kost tegen de 175 euro Ik heb een voorloper ervan (de 40i). Ik ben er dik tevreden mee. Er zaten meer toeters en bellen op dan op de Nikon SB-28 die Nikon mij wilde aansmeren.
Er zijn natuurlijk ook andere merken die flitsers maken....ik ken ze alleen niet
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_24305015
Wilde er geen nieuw topic voor openen, en heeft alles met flitsen te maken.
Eerste poging tot high-speed fotografie. (met een oud flitsertje van ¤10,-)
Voor mensen die hier ook wel eens mee willen experiminteren, http://www.hiviz.com/tools/triggers/makeown.htm#scr hier het bovenste schema'tje van gebruikt, rest nog in aanbouw.
Nog niet gelet op achtergrond, camera hoogte,.... etc.

Ook met ballon geprobeerd, maar hier is het schakelingetje helaas te traag voor (nog met een microfoontje proberen inplaats van het piezo plaatje zoals op onderstaande foto).

Voor echt mooie high-speed foto's, http://users.skynet.be/fotoopa/index.htm
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 30 december 2004 @ 21:20:03 #21
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_24305553
quote:
Op woensdag 29 december 2004 07:42 schreef Tedda het volgende:
Wat adviseren jullie?
Voor mij op mijn bureeltje ligt een Sunpak Powerzoom 4000 Dedicated for Canon EOS. Zoomt automatisch mee met een Canon EOS (getest op een 300D) alleen kent mijn G5 alleen E-TTL. Waarschijnlijk doet ie alles wel samen met een EOS300(V).
Komt qua prijs niet in de buurt van die 300 euro en heeft een vrij aardig richtgetal.

Mocht je belangstelling hebben, gooi er dan even een mailtje uit.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 30 december 2004 @ 21:24:29 #22
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_24305671
quote:
Op donderdag 30 december 2004 20:59 schreef sjeffie1 het volgende:

Eerste poging tot high-speed fotografie.
Een hele leuke flitser voor high-speed-fotografie is de Sunpak 4205. In de jaren 80 gingen ze als warme broodjes, en je komt ze dus vrij veel tegen op advertentiesites en fotograficabeurzen.
De 4205 laat zijn output zeer nauwkeurig instellen en kenmerkt zich door absurd korte flitstijden (1/50.000 s). Is daarmee een heerlijk hobbytuigje.
pi_24305853
quote:
Op donderdag 30 december 2004 21:24 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Een hele leuke flitser voor high-speed-fotografie is de Sunpak 4205.
Die staat bij deze genoteerd
wist wel dat ouwesok hier meer van zou weten
pi_24309912
quote:
Op woensdag 29 december 2004 09:34 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Dat doen alle merken. Ik heb een MetZ gekocht bij mijn Nikon uitrusting. Nooit problemen mee gehad.

Een Metz Mecablitz 44 AF 4 (ook te verkrijgen met Canon 'vatting') kost tegen de 175 euro
Ik heb (zie boven) een Metz 44 AF 3 voor een Nikon en ben erg benieuwd wat het verschil tussen '3' en '4' is. Ik zag de AF 3 laatst voor EUR 189,- bij de fotozaak, maar ik kan je verzekeren dat ik de mijne voor minder dan de helft op Ebay kocht (+/- EUR 60,-). Nadeel is dat je alleen kan kiezen tussen TTL-flitsen (camera bepaalt wanneer er voldoende licht is gegeven en kapt vervolgens flits af) en handmatig vol en half(?) vol flitsen. Verder kun je nog wat doen met de zoom van de flits.

Ik vind het wel aardig om af en toe je flits wat anders te laten doen dan je camera (diafragma/ISO), maar ja. Het ding is wel lekker compact en werkt top.

Ebay is voor dit merk flitsers wel een aardige oplossing, omdat er erg veel uit Duitsland komen. Metz is tenslotte ook Duits. De verkopers met veel goede feedback zijn zeker betrouwbaar te noemen. Ik ben nog nooit teleurgesteld door een goed gewaardeerde Ebayer.
pi_24712189
Ouwesok (of iemand anders): hoe heet ook al weer zo'n witte kapje die je op je flitser kunt zetten?
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 23 januari 2005 @ 22:13:17 #26
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_24712443
quote:
Op zondag 23 januari 2005 21:16 schreef Tedda het volgende:
Ouwesok (of iemand anders): hoe heet ook al weer zo'n witte kapje die je op je flitser kunt zetten?
Dat is de Sto-fen Omnibounce
  zondag 23 januari 2005 @ 22:39:40 #27
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_24713067
ik zoek een studio-flitser voor mijn D70.

hij moet betaalbaar zijn en niet overdreven zwaar dus geen >1000watter

iemand een idee op welke site ik het beste kan zoeken en zijn alle studio flitsers compattible met een dslr?

of weet iemand een degelijk maar betaalbaar merk waar ik onder kan zoeken?
(ik ben al aanhet zoeken geweest maar kan nog niet echt goede informatie vinden)
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  FOK!fotograaf zondag 23 januari 2005 @ 22:47:35 #28
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_24713219
http://www.fotoflits.com/ heeft een leuk aanbod.

er werden op een aantal merken genoemd op DPZ.
wat goedkope betaalbare merken.
lees hier: http://www.dutchphotozone.com/viewforum.php?f=34 (studio subforum) maar even. is hier denk ik wel wat info, of iig wat linkjes te vinden.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zondag 23 januari 2005 @ 22:57:08 #29
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_24713476
ik ben eff flink aan het snuffelen thanx
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 23 januari 2005 @ 23:17:42 #30
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_24713958
quote:
Op zondag 23 januari 2005 22:47 schreef Xilantof het volgende:
er werden op een aantal merken genoemd op DPZ.
wat goedkope betaalbare merken.
Goh....op DPZ...iets betaalbaars da's pure zelfmoord

Die link van foto&flitstechniek is bijzonder nuttig. Je kunt er ook een handige pdf van Elinchrom downloaden met basisverlichtingstechnieken erin. Je kunt je bij F&FT uitstekend laten voorlichten over studioverlichting en wat daarbij komt kijken, ze weten er echt heel veul

Voor je je beurs leegschudt zou ik eerst eens nagaan hoe vaak er werk langskomt dat een studioflitser vergt. Is dat zeer incidenteel dan zou je ook het huren van een flitser kunnen overwegen. Je hebt dan gellijk het voordeel dat je meerdere types gewoon eens kunt uitproberen en bij een eventuele aankoop beter beslagen ten ijs komt.

Het vermogen dat je moet hebben hangt puur af van de toepassing en het beeldformaat. Voor iets kleins als een DSLR ben je geen geweldenaren van flitsers nodig. Werk je met een 4*5"-camera waar je werkdiafragma's van 32 en kleiner moet hanteren, dan ben je wel een geweldenaar nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')