abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 september 2001 @ 16:12:16 #1
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1628076
www.cnn.com
quote:
ISLAMABAD, Pakistan -- Pakistan's military ruler, General Pervez Musharraf, has promised full cooperation with the United States in its fight against terrorism following the attacks on Washington DC and New York City.

In reports carried in official media, Musharraf said the "carnage" in the United States had raised the struggle "to a new level".

"Pakistan has been extending cooperation to international efforts to combat terrorism in the past and will continue to do so," he told the APP news agency.

"All countries must join hands in this common cause. I wish to assure President Bush and the U.S. Government of our unstinted cooperation in the fight against terrorism," he added.

"We regard terrorism as an evil that threatens the world community."

Pakistan is one of the few countries to have formal relations with the ruling Taliban regime in Afghanistan -- the others are Saudi Arabia and the United Arab Emirates.

For several years the Taliban have been giving asylum to exiled Saudi millionaire Osama bin Laden, the man fingered by intelligence officials as the prime suspect in Tuesday's terrorist attacks.

Earlier U.S. officials announced that they had asked Pakistan whether it would help in the response to the New York and Washington attacks.

'Cooperation expected'
It is unclear whether Musharraf's comments were made before or after that request was made.

On Wednesday Deputy Secretary of State Richard Armitage met Pakistani Ambassador Maleeha Lodhi in Washington and the U.S. ambassador in Islamabad, Wendy Chamberlin, is expecting to hold talks with Musharraf himself on Thursday.

The Taliban are under pressure to hand over number one suspect Osama bin Laden
"We thought it would be useful to point out to the Pakistani leadership at every level that we are looking for and expecting their fullest cooperation ... as well as (to see) how helpful they might be if we find a basis to act on that information," U.S. Secretary of State Colin Powell said in Washington Wednesday.

Bin Laden, who heads the shadowy Al Qaeda group, was already on the FBI's Ten Most Wanted list after being indicted on suspicion of masterminding the 1998 embassy bombings in Africa and several other attacks on U.S. targets.

Sources have told CNN that following Tuesday's attacks Pakistani officials have had at least one meeting with Taliban leaders urging them to hand over bin Laden to the U.S.

Extradition 'considered'
Although the outcome of that meeting was described as inconclusive, the Taliban have since suggested that they would consider extraditing him if it was able to examine the evidence.

They have, however, said they believe that bin Laden lacks the capability in terms of communications and resources to organize attacks of the magnitude seen in the U.S.

They have also called on the U.S. to hold back from any strikes on Afghanistan in retaliation for what they said was a "sad humanitarian catastrophe".

Speaking in the southern Afghan town of Kandahar, Taliban spokesman Abdul Hai Mutmaen told Reuters any retaliatory strikes would only sow further hatred in the region.

"If innocent and sinless people suffer, then it is certain that on the level of the region, hatred will further increase, the result of which will be similar to the suicide incidents," he said.

Dat zal Osama niet leuk vinden.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  donderdag 13 september 2001 @ 16:14:00 #2
15651 HeindeKort
Is solidair met de Amerikanen
pi_1628082
Nou, dat is in ieder geval een dreiging weg!
Osama Bin Laden is een varken
pi_1628085
Ik krijg de indruk dat de wereld de V.S. de vrije hand gaat geven voor een actie in Afghanistan.
pi_1628088
Pakistan is toch al veel langer bevriend met het westen ?
  donderdag 13 september 2001 @ 16:17:49 #5
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1628111
quote:
Op donderdag 13 september 2001 16:14 schreef Topic het volgende:
Pakistan is toch al veel langer bevriend met het westen ?
Vraag het aan India zou ik zeggen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_1628136
Bevriend is een groot woord..

Ik zag de Minister van Informatie zich in allerlei bochten wringen om maar duidelijk te maken dat Pakistan echt bij de 'world community' hoorde die de aanslag afkeurt en dat de Pakistaanse staat 'on the right way' is. Duidelijk is dat hij geen enkele binding met Bin Laden wilde. Over de Taliban bleef ie vaag.

pi_1628148
-!!-NUKE-!!-

Vampier

Free people own guns! Slaves do not!
pi_1628167
*slis*
pi_1628183
quote:
Op donderdag 13 september 2001 16:21 schreef Sniper het volgende:
Bevriend is een groot woord..
Bevriend genoeg om door Clinton met een bezoek vereerd te worden.

http://usembassy.state.gov/islamabad/wwwhprev.html

pi_1628186
quote:
Op donderdag 13 september 2001 16:22 schreef Vampier het volgende:
-!!-NUKE-!!-

Vampier

Want?
Denk nou eens na voordat je dit soort dingen roept!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 13 september 2001 @ 16:32:40 #11
13973 ranja
image means nothing
pi_1628220
Laten we hopen dat dit het eerste teken is dat Bin Laden (wanneer hij inderdaad verantwoordelijk is) dit keer zodanig te ver is gegaan dat helemaal niemand meer iets met hem te maken wil hebben... en dus op geen enkele steun van wie of wat ook kan rekenen. Uit lijfsbehoud zal Afghanistan dan denk ik wel proberen hem zelf te pakken en uit te leveren...
  donderdag 13 september 2001 @ 16:33:51 #12
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_1628229
quote:
Op donderdag 13 september 2001 16:22 schreef Vampier het volgende:
-!!-NUKE-!!-

Vampier

EIKEL.

Jezus, sommige mensen.

Ik hoop dus ECHT dat het fijn zo blijft dat Hiroshima en Nagasaki de enige genukede steden ooit zijn.

I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
pi_1628241
quote:
Op donderdag 13 september 2001 16:33 schreef TheMarco het volgende:
Jezus, sommige mensen.....
Denken dat ze leuk zijn.........
pi_1628257
quote:
Op donderdag 13 september 2001 16:32 schreef ranja het volgende:
Laten we hopen dat dit het eerste teken is dat Bin Laden (wanneer hij inderdaad verantwoordelijk is) dit keer zodanig te ver is gegaan dat helemaal niemand meer iets met hem te maken wil hebben... en dus op geen enkele steun van wie of wat ook kan rekenen. Uit lijfsbehoud zal Afghanistan dan denk ik wel proberen hem zelf te pakken en uit te leveren...
De Taliban heeft tot nu toe alleen gedreigd met meer aanslagen indien Afghanistan aangepakt gaat worden. Ik denk wel dat de politieke druk (ook vanuit een van hun weinige vrienden :Pakistan) zal toenemen om Bin Laden uit te leveren. Of de Taliban onder deze druk zal bezwijken is de vraag.
  donderdag 13 september 2001 @ 16:41:33 #15
13973 ranja
image means nothing
pi_1628303
quote:
Op donderdag 13 september 2001 16:37 schreef Sniper het volgende:

[..]

Of de Taliban onder deze druk zal bezwijken is de vraag.

Als hun keuze beperkt wordt tot platgebombardeerd worden of Bin Laden uitleveren... en ze geen steun meer krijgen vanuit hun relatieve vrienden Pakistan en Saudi Arabie... mwah... wat heeft het niet uitleveren dan voor meerwaarde voor hun?
  donderdag 13 september 2001 @ 16:45:32 #16
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1628341
quote:
Op donderdag 13 september 2001 16:41 schreef ranja het volgende:

[..]

Als hun keuze beperkt wordt tot platgebombardeerd worden of Bin Laden uitleveren... en ze geen steun meer krijgen vanuit hun relatieve vrienden Pakistan en Saudi Arabie... mwah... wat heeft het niet uitleveren dan voor meerwaarde voor hun?

en wie gaat hem halen dan... de Taliban heeft niet eens het hele land onder controle
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 13 september 2001 @ 16:49:30 #17
13973 ranja
image means nothing
pi_1628379
Ik zei ook proberen... zal de VS echt zonder meer bommen gaan gooien terwijl niet eens geprobeerd wordt hem op een meer normale manier te pakken? Dat lijkt me ook niet goed. Bovendien is hij ook gefilmd en ge-interviewd en alles, dus er zullen wel mensen hem weten te vinden.
  donderdag 13 september 2001 @ 16:51:26 #18
13973 ranja
image means nothing
pi_1628396
Ik bedoel, je gaat als VS niet Kabul platgooien als Afghanistan toezegt hem te willen uitleveren, en er ook anwijzingen zijn dat dat actief geprobeerd wordt.
pi_1628406
Alsof die Pakistani van die lieverdjes zijn als je kijkt naar de rechten, die de vrouwen daar hebben....

Iedereen is gewoon bang om aangevallen te worden door de NAVO en proberen zich in te dekken en terecht, want als men eenmaal weet wie de dader is en waar deze zich schuil houdt zullen de gevolgen voor dat land desastreus zijn.

Mooi voorbeeld, Arafat die bloed geeft, ha ik zou zijn bloed niet eens willen hebben....maar dat terzijde

[Dit bericht is gewijzigd door virtually op 13-09-2001 16:56]

tomorrow has to start somewhere
  donderdag 13 september 2001 @ 16:54:02 #20
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1628422
quote:
Op donderdag 13 september 2001 16:51 schreef ranja het volgende:
Ik bedoel, je gaat als VS niet Kabul platgooien als Afghanistan toezegt hem te willen uitleveren, en er ook anwijzingen zijn dat dat actief geprobeerd wordt.
Op dit moment gaan er stemmen op om Bin Laden de oorlog te verklaren. Als hij niet wordt uitgeleverd, en snel, zal Kabul echt wel bommen te verwerken krijgen.

De VS heeft ook zoiets van:"Jammer voor de onschuldige burgers daar, maar ja, vette pech."

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  donderdag 13 september 2001 @ 17:00:00 #21
13973 ranja
image means nothing
pi_1628491
quote:
Op donderdag 13 september 2001 16:52 schreef virtually het volgende:
Alsof die Pakistani van die lieverdjes zijn als je kijkt naar de rechten, die de vrouwen daar hebben....

Iedereen is gewoon bang om aangevallen te worden door de NAVO en proberen zich in te dekken en terecht, want als men eenmaal weet wie de dader is en waar deze zich schuil houdt zullen de gevolgen voor dat land desastreus zijn.

Mooi voorbeeld, Arafat die bloed geeft, ha ik zou zijn bloed niet eens willen hebben....maar dat terzijde

Ok de reden is niet zo belangrijk, af en toe mag je wel iets voor waarheid aannemen vind ik, en ik vind het dan een positieve zaak dat Pakistan zegt geen vergelding uit te voeren wanneer de VS in Afghanistan bezig gaat...
pi_1628528
quote:
Op donderdag 13 september 2001 16:37 schreef Sniper het volgende:

[..]

De Taliban heeft tot nu toe alleen gedreigd met meer aanslagen indien Afghanistan aangepakt gaat worden. Ik denk wel dat de politieke druk (ook vanuit een van hun weinige vrienden :Pakistan) zal toenemen om Bin Laden uit te leveren. Of de Taliban onder deze druk zal bezwijken is de vraag.

Moeten ze vooral doen, zoals de stemming nu is geeft straks heel het land vanzelf licht als ze ooit ook maar een voetzoeker richting amerika durven gooien.
pi_1628712
quote:
Op donderdag 13 september 2001 17:00 schreef ranja het volgende:

[..]

Ok de reden is niet zo belangrijk, af en toe mag je wel iets voor waarheid aannemen vind ik, en ik vind het dan een positieve zaak dat Pakistan zegt geen vergelding uit te voeren wanneer de VS in Afghanistan bezig gaat...

Wat zou Pakistan dan kunnen doen?? Het land ontvangt geld en ontwikkelingshulp van Westerse landen, ze zijn wel gek en verder spelen er al een hele tijd conficten tussen Pakistan en Afghanistan, ze zullen het alleen maar toe juichen als de VS, Afghanistan binnenvalt....
tomorrow has to start somewhere
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')