Dat die knul het eerder ontkend heeft, dat er iets voorgevallen is, zegt natuurlijk helemaal niets.
Slachtoffers van sexueel misbruik ontkennen wel vaker dat er iets gebeurd is, omdat ze het ofwel niet wíllen weten, ofwel niet aan die specifieke persoon willen vertellen (hem of haar niet vertrouwen), ofwel uit de verwarrende en wisselende afkeer <> loyaliteit naar de misbruiker, ofwel omdat ze bang zijn dat er nog meer ellende uit voortkomt, meer gedoe dan er al is na hun eerste verklaring.
Het is niet zelden zo , immers , dat de logisch heftige reactie van de omgeving de traumatische ervaring nog traumatischer maakt.
Ik zeg niet dat MJ dus schuldig móet zijn ( ik geloof van wel, maar dat is een persoonlijke overtuiging dus, MJ blijft in mijn ogen een verknipte en emotioneel onvolwassen en labiel figuur die zich onder behandeling zou moeten stellen), maar deze eerdere ontkenning is niet een bewijs van onschuld van MJ (en de schuld natuurlijk ook niet)
Wel zullen velen dit verwarrend vinden en daardoor de knul niet meer geloofwaardig (als ze dat niet al vonden).
De aanklager moet nu nog wel een troefkaart in handen hebben wil hij deze winst voor de verdediging weer inlopen of helemaal afnemen.
Zoals ik al eerder zei hierboven ergens, ik denk niet dat MJ schuldig bevonden zal worden, om de in die eerdere post ook genoemde redenen, te weinig hard bewijs (vooralsnog) of ms (en minder likely toch) angst voor OJ Simpson taferelen.
Ik blijf toch denken dat er iets onbetamelijks plaats gevonden heeft, al was het maar vanwege het eerder afkopen van een dergelijke zaak, iets wat ik niet kan plaatsen als je 300% onschuldig bent, waarom zou je zoveel geld betalen aan leugenaars en MJ's hardnekkige voorkeur zijn vrienden onder 13 jarige exotisch ogende knulletjes te zoeken, hetgeen ik voor een man van zijn leeftijd niet pluis vindt.
Maar goed, we zullen zien
[ Bericht 2% gewijzigd door milagro op 15-03-2005 23:04:52 ]
[i]"you left me standing here,
a long long time ago"[/i]