abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 november 2004 @ 12:10:25 #151
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23398759
quote:
Op donderdag 18 november 2004 12:04 schreef du_ke het volgende:
Wilders zal inderdaad niet in staat zijn een grote en stabiele partij op te bouwen. Bij een aardige verkiezingsuitslag zal hij dan ook niet in de regering komen en idd de weg vrij maken voor links . Want de grootste profiteur van alle ellende momenteel blijft toch de PvdA. De stemmen die ze aan links kwijt zijn geraakt winnen ze uit het middennamelijk met gemak weer terug.

Zeker wanneer de VVD zo blijft zwalken.
Daar noem je een voorwaarde waarvan de vervulling betwijfeld zou kunnen worden. Na Ad Melkert hervond de PvdA haar flair in Wouter Bos. Na het verlies van Wilders komt er bij de VVD weer ruimte vrij voor een anderen die hun bijdrage kunnen leveren aan bepaling van een partijkoers als het gaat om sociale zaken en sociaal-economisch beleid, democratie en mensenrechten, ontwikkelingssamenwerking, samenlevingsbouw en binnenlandse veiligheid.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_23398898
quote:
Op donderdag 18 november 2004 12:10 schreef sjun het volgende:

[..]

Daar noem je een voorwaarde waarvan de vervulling betwijfeld zou kunnen worden. Na Ad Melkert hervond de PvdA haar flair in Wouter Bos. Na het verlies van Wilders komt er bij de VVD weer ruimte vrij voor een anderen die hun bijdrage kunnen leveren aan bepaling van een partijkoers als het gaat om sociale zaken en sociaal-economisch beleid, democratie en mensenrechten, ontwikkelingssamenwerking, samenlevingsbouw en binnenlandse veiligheid.
Dat klopt maar voorlopig lijkt het meer op zwaleken wat de VVD doet. Het is bij die partij denk ik tijd voor een echte keuze. Waarbij je inderdaad misschien wel wat afvallers richting ofwel D66/ PvdA ofwel Wilders en ander klein rechts zult zien.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_23399095
quote:
Op donderdag 18 november 2004 12:00 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Bepaalde journalisten staan waarschijnlijk te popelen om Wilders voor "fascist" uit te maken.
Doen ze dat al niet dan?
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_23400157
quote:
Op donderdag 18 november 2004 12:31 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Doen ze dat al niet dan?
Het is tot nu toe vooral Wilders zelf die anderen als fascisten bestempelt.
pi_23400278
quote:
Op donderdag 18 november 2004 12:31 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Doen ze dat al niet dan?
Vooral de wat dommere wijkkrant hoernalisten ..

(C) reet
pi_23400323
quote:
Op donderdag 18 november 2004 13:32 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

[afbeelding]

(C) reet
pi_23400622
quote:
Op donderdag 18 november 2004 13:32 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

[afbeelding]

(C) reet
Even afgezien van de politieke lading kan ik er wel om lachen. Tis zo knullig en tegelijkertijd zo simpel en duidelijk. Doet me denken aan een parodie op een Star Trek oid. Plus dat degene die dit heeft gemaakt tijd over had
pi_23400690
Het is in ieder geval goed dat Koos Voos precies aangaat waar Wilders c.s. voor staan.
pi_23401332
ach.. ik zet er niet voor niets onder (c) reet ... ik heb hem niet gemaakt maar ik vind hem erg leuk.

En waar jij, SCH, voor staat is ook duidelijk.. demoniseren van en aanzetten tot moord op Wilders.. jij doet niet anders, zeker erg weing te doen in de freelance hoernalistiek.
pi_23401847
quote:
Op donderdag 18 november 2004 14:18 schreef Koos Voos het volgende:
ach.. ik zet er niet voor niets onder (c) reet ... ik heb hem niet gemaakt maar ik vind hem erg leuk.

En waar jij, SCH, voor staat is ook duidelijk.. demoniseren van en aanzetten tot moord op Wilders.. jij doet niet anders, zeker erg weing te doen in de freelance hoernalistiek.
Als je zo een zware beschuldiging doet heb je de plicht die te onderbouwen.
pi_23401903
quote:
Op donderdag 18 november 2004 14:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als je zo een zware beschuldiging doet heb je de plicht die te onderbouwen.
lezen knul ... bij SCH vooral tussen de regels
pi_23401968
quote:

Als jij felle kritiek gelijk stelt aan aanzetten tot moord, dan moet je eerst maar eens naar jezelf kijken.
Dan mag ik zeker ook beweren dat jij aanzet tot moord op links en islamieten.
pi_23402135
quote:
Op donderdag 18 november 2004 14:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als jij felle kritiek gelijk stelt aan aanzetten tot moord, dan moet je eerst maar eens naar jezelf kijken.
wat je maar wil knul ...
pi_23402419
on topic: Wilders trekt niet alleen stemmen weg bij de VVD, hij trekt ook de VVD mee naar rechts. De VVD voelt zich bedreigd door het stemmenverlies ter rechterzijde en schuift dus op naar rechts om de schade te beperken. Hierdoor zal de VVD op het midden (vanuit VVD-optiek links) stemmen verspelen aan het CDA, de CU en deels aan de PvdA. Daar staat tegenover dat Wilders en de rechtsere koers van de VVD nieuwe kiezers aan zullen spreken: mensen die anders niet zullen stemmen. Wat het netto effect is, is niet duidelijk.

Wat wel duidelijk is, is dat het politieke spectrum ter rechterzijde van het CDA aan het versplinteren is. Dat biedt de kiezer weinig vertrouwen als het om de machtsvraag gaat, én het verkleint de onderhandelingsmacht van de individuele partijen. Bovendien zal het CDA, ondanks een voorkeur voor een rechtse coalitie, er niet op zitten te wachten om een coalitie van veel partijtjes te moeten smeden. Los nog van de inhoudelijke geschillen (Wilder's anti-islam houding is apert strijdig met de vrijheid van geloof die het CDA voorstaat) komt een rechtse coalitie steeds verder uit beeld. Aangezien een linkse meerderheid in NL geen reële optie is, kun je dus nu al met vrij grote zekerheid voorzien dat ons volgende kabinet zal bestaan uit CDA en PvdA, eventueel (maar waarschjijnlijk niet) aangevuld met een derde partij.
Slaapt winter
en zomer
pi_23402759
quote:
Op donderdag 18 november 2004 14:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

quote:
Op dinsdag 16 november 2004 16:28 schreef SCH het volgende:

Dat soort extremistjes als Fortuyn en Wilders doen het gewoon leuk bij het domme en bange gepeupel maar Wilders gaat echt geen rol spelen. Ik denk ook wel dat hij op tijd opgeruimd wordt als hij zo doorgaat.
Let ook even op de zinsnede "op tijd"...

Vredelievend en positief denkend die linkse vrinden
  donderdag 18 november 2004 @ 15:30:18 #166
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_23402895
quote:
Op donderdag 18 november 2004 09:21 schreef SCH het volgende:
Vind jij het tolerabel dat een politicus een godsdienst die voor mensen belangrijk is, fascistisch noemt?
Staatsrechterlijk en algemeen juridische is er volgens mij weinig tegen in te brengen. Het is niet alleen zijn recht om de mening van de mensen die hem een mandaat hebben gegeven uit te dragen, het is zelfszijn plicht.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  donderdag 18 november 2004 @ 15:33:22 #167
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_23402964
quote:
Op donderdag 18 november 2004 11:54 schreef thabit het volgende:

[..]

We zijn nu al zodanig libertarisch geworden dat mensen voor eigen rechter aan het spelen zijn.
Beetje integreren, voor 12u drinkt men hier geen alcohol.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_23403373
quote:
[...]

Koos, wil je de persoonlijke aanvallen achterwegen laten aub?

[ Bericht 19% gewijzigd door sizzler op 18-11-2004 20:58:51 ]
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_23403507
quote:
Op donderdag 18 november 2004 15:33 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Beetje integreren, voor 12u drinkt men hier geen alcohol.
Ik zal even overschakelen op libertarisme-modus, om aan te tonen dat die hele ideologie gelul is: waarom zou de staat moeten bepalen wat wel en niet mag? Dat kunnen mensen prima zelf.
pi_23403942
quote:
Op donderdag 18 november 2004 15:23 schreef kamagurka het volgende:

[..]

[..]

Let ook even op de zinsnede "op tijd"...

Vredelievend en positief denkend die linkse vrinden
Het ging over de verkiezingen - dan is op tijd toch de juiste benaming? Als die mensen willen dat hij daar geen rol in speelt, dan speelt de tijd wel een rol ja.

Maar blijkbaar vind je het heerlijk om dit allemaal op de persoon te gaan spelen. Je doet maar hoor
  donderdag 18 november 2004 @ 16:24:05 #171
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_23404160
quote:
Op donderdag 18 november 2004 15:57 schreef thabit het volgende:

[..]

Ik zal even overschakelen op libertarisme-modus, om aan te tonen dat die hele ideologie gelul is: waarom zou de staat moeten bepalen wat wel en niet mag? Dat kunnen mensen prima zelf.
Zeg, de speeltuin is ergens anders. Ga je oneliners maar uit het raar schreeuwen, ofzo. Of bel iemand op, ga je hem vervelen met die onzin van je.
pi_23404710
quote:
Op donderdag 18 november 2004 16:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Het ging over de verkiezingen - dan is op tijd toch de juiste benaming? Als die mensen willen dat hij daar geen rol in speelt, dan speelt de tijd wel een rol ja.

Maar blijkbaar vind je het heerlijk om dit allemaal op de persoon te gaan spelen. Je doet maar hoor
Je woordgebruik (opruimen?) laat dan wel wat te wensen over, maar dat schijnt geen vereiste te zijn in jouw baan

Jammer dat je allerlei andere mensen wel meent te moeten betuttelen of betichten van verkeerd woordgebruik, maar da's het kruis van de fatsoensmoralist zullen we maar denken
  donderdag 18 november 2004 @ 16:56:59 #173
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23404987
quote:
Op donderdag 18 november 2004 15:06 schreef Parabola het volgende:
on topic: Wilders trekt niet alleen stemmen weg bij de VVD, hij trekt ook de VVD mee naar rechts. De VVD voelt zich bedreigd door het stemmenverlies ter rechterzijde en schuift dus op naar rechts om de schade te beperken. Hierdoor zal de VVD op het midden (vanuit VVD-optiek links) stemmen verspelen aan het CDA, de CU en deels aan de PvdA. Daar staat tegenover dat Wilders en de rechtsere koers van de VVD nieuwe kiezers aan zullen spreken: mensen die anders niet zullen stemmen. Wat het netto effect is, is niet duidelijk.

Wat wel duidelijk is, is dat het politieke spectrum ter rechterzijde van het CDA aan het versplinteren is. Dat biedt de kiezer weinig vertrouwen als het om de machtsvraag gaat, én het verkleint de onderhandelingsmacht van de individuele partijen. Bovendien zal het CDA, ondanks een voorkeur voor een rechtse coalitie, er niet op zitten te wachten om een coalitie van veel partijtjes te moeten smeden. Los nog van de inhoudelijke geschillen (Wilder's anti-islam houding is apert strijdig met de vrijheid van geloof die het CDA voorstaat) komt een rechtse coalitie steeds verder uit beeld. Aangezien een linkse meerderheid in NL geen reële optie is, kun je dus nu al met vrij grote zekerheid voorzien dat ons volgende kabinet zal bestaan uit CDA en PvdA, eventueel (maar waarschjijnlijk niet) aangevuld met een derde partij.
Het CDA gaat het erg lastig krijgen met Wilders in een eventuele coalitie, net zoals dat ook het geval zal zijn bj PvdA en de SP. Maar zulke coalities durf ik nu nog niet uit te sluiten. Verder versplinterd rechts zoals links al een tijd versplinterd is, dus op zich is er nu balans.
quote:
Op donderdag 18 november 2004 15:30 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Staatsrechterlijk en algemeen juridische is er volgens mij weinig tegen in te brengen. Het is niet alleen zijn recht om de mening van de mensen die hem een mandaat hebben gegeven uit te dragen, het is zelfszijn plicht.
Die plicht geldt ook voor de andere kant van het politieke spectrum.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_23405290
quote:
Op donderdag 18 november 2004 16:45 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Je woordgebruik (opruimen?) laat dan wel wat te wensen over, maar dat schijnt geen vereiste te zijn in jouw baan

Jammer dat je allerlei andere mensen wel meent te moeten betuttelen of betichten van verkeerd woordgebruik, maar da's het kruis van de fatsoensmoralist zullen we maar denken
Wat zit je nou te trollen.

Ik zeg toch precies zoals het is. Er is een groepje dat Wilders wil opruimen. En dan maken jullie er van dat ik dat zou toejuichen, dat zegt echt meer over jou.

En ik ben geen fatsoensmoralist, ik houd alleen niet van mensen die denken de wereld te verbeteren door heel hard en vaak geitenneuker te roepen.
  † In Memoriam † donderdag 18 november 2004 @ 18:45:32 #175
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_23407238
quote:
Op donderdag 18 november 2004 16:45 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Dat iemand zijn onzorgvuldig gekozen woorden ontkent als een wens is tot daaraantoe, maar om dan vervolgens bij het nsb-topic te gaan eisen dat suggesties van anderen die in verwarring raken door de woorden "op tijd" en "opgeruimd" is werkelijk zeer kinderachtig. :')
De woorden "op tijd" duiden een waarde aan van tevredenheid. Maar goed, ik ben ervan overtuigd dat SCH niet rouwig zal zijn als er weer een persoon het zwijgen wordt gedaan, omdat die zijn mening over een dreigende religie geeft.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')