abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 januari 2005 @ 19:16:53 #51
44195 Janne33
live and let live.
pi_24673938
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 18:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Janne, heb jij(en eventueel je man/vriend) een drukke baan want anders loop je een behoorlijk risico om over je toeren te raken. Hoeveel m3 is het huis(met eventueel schuur) van je?

Je kan ook gewoon in je koopovereenkomst een classule op laten nemen dat de koop pas doorgaat als de bouwvergunning geregeld is. Zo te lezen heeft Janne het huis al gekocht en loopt ze dus het risico dat ze niet mag slopen en nieuwbouwen en dan zit ze met 1000 m2 met een waardeloos huis erop.
Volgens mij ben ik redelijk duidelijk geweest, maar de eerste toets hebben we al gehad en nu wordt er een bouwvergunning aangevraagd. Natuurlijk hebben wij ons voor de koop goed geïnformeerd over de mogelijkheden. We blijven ruim binnen de mogelijkheden van het bestemmingsplan. Het enige wat lastig is, is de welstandscommissie, omdat dat om een subjectief oordeel gaat. In december is men echter al akkoord gegaan met onze plannen.
Ik heb zelf jarenlang bij een gemeente gewerkt, dus weet heel goed hoe de procedures allemaal werken. We zijn echt niet zo naïef dat we het huis hebben gekocht en pas daarna zijn gaan kijken of er mogelijkheden waren.
Wat de clausule in de koopovereenkomst betreft; ik denk niet dat je een verkoper treft die daarmee instemt. Wij zijn in mei gestart met de eerste gesprekken met onze architect en met een beetje goede wil hebben we over een aantal weken pas bouwvergunning. Er is geen verkoper die daar op gaat zitten wachten. De enige ontbindende voorwaarde die wij hebben opgenomen is dat de uitkomsten van het bodemonderzoek goed moesten zijn. Dat was binnen een maand bekend; alles ok.
Even nieuwsgierigheid; door welke opmerking krijg je de indruk dat ik wel eens over mijn toeren zou kunnen raken?
Angels can fly because they take themselves lightly; devils fall because of their gravity
pi_24682234
Door ervaring met mensen die gingen bouwen en een drukke baan hebben. ´Zelf´ bouwen doe je er niet effe bij.

Voor een huis wat een week te koop staat niet nee waarschijnlijk maar als het wat langer te koop staat wel. Mijn broer heeft wel een dergelijke clasule gehad
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_35407035
Wij verbouwen ons huis in de avonduren / weekenden

Onze verbouwing - Part II
pi_35409664
schopje naar K&W

>>>
pi_35411898
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 12:04 schreef blieblie het volgende:
Mijn ouders wonen net 2 jaar in een huis welke ze hebben laten bouwen.
Waar je rekening mee moet houden is dat je er voor zorgt dat er iemand in het huis verblijft zodra er waardevolle spullen als bijv. de keuken in staan. Ze jatten tegenwoordig ALLES onder je kont vandaan.

Bij ons durfden de bouwvakkers toendertijd niets buiten te laten liggen. Al het gereedschap ging terug de containers in en de graafmachine en andere voertuigen werden mee genomen wanneer ze klaar waren.
Mag ik zo brutaal wezen om te vragen wat jouw ouders hebben betaald voor het laten bouwen van een huis?

Mijn vriend en ik hebben een aanbod gehad om een stuk land te kopen.. Dit is zo'n goeie deal dat we het eigenlijk niet kunnen afslaan.. Maar we zijn zo bang dat het duurder gaat uitvallen dan we dacht of dat we er toch niet helemaal goed aan doen..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_35416477
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:53 schreef Tally het volgende:

[..]

Mag ik zo brutaal wezen om te vragen wat jouw ouders hebben betaald voor het laten bouwen van een huis?

Mijn vriend en ik hebben een aanbod gehad om een stuk land te kopen.. Dit is zo'n goeie deal dat we het eigenlijk niet kunnen afslaan.. Maar we zijn zo bang dat het duurder gaat uitvallen dan we dacht of dat we er toch niet helemaal goed aan doen..
Dat mag . Maar ik weet het eerlijk gezegd *gelukkig* niet, tis in ieder geval onvoorstelbaar duur geweest.

Als ik het me goed herinner rekenden ze toendertijd in 2000euro per m3 huis met een 25% rek naar boven. Die ze wel gehaald hebben vrees ik. Je kan het eigen huis bouwen zo gek maken als je wil.
pi_35419853
hey, wij zijn nu ook aan het wachten tot ze klaar zijn met de bouw van onze woning, ws eind juni issie klaar. Kan haast niet wachten!!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_35441499
Meld! Ook wij zijn bezig met een nieuwbouw huis, weliswaar wel project bouw. Eeen leuke 2 onder een kapper in Groningen, reitdiep. Eind dit jaar klaar, keuken en badkamer etc. al uitgezocht...inderdaad veel voor pret :-)
death is just another state of mind
  vrijdag 24 februari 2006 @ 18:07:30 #59
67489 Dudette
yeah right...
pi_35451418
*meld*

Vrije bouw, vrijstaand... wordt errrrrrrrrrrg geweldig mooi Zijn eind vorig jaar begonnen, hoop dat het rond augustus klaar zal zijn...
I'm sorry I offended you. I should have lied.
pi_35453330
Jaar gewacht, maar afgelopen dinsdag is ons huis opgeleverd. En nu zijn we aan het klussen! Maar de straat is verder nog een zooi, je kunt maar heel moeilijk bij het huis komen, dat is echt irritant. Van de week was het een grote blubberzooi, en gisteren zetten de uitvoerder van de ons omringende straat die nog gebouwd moet worden, zomaar een hek om het geheel heen...
pi_35817735
Tegenwoordig bouwt men huizen weer eigenhandig zoals vroeger. Snelbouwsystemen in elkaar zetten (volgens een handleiding) met een isoklinkers of marmoroc gevelafwerking kan iedere klusser met twee linker handen.
Welkom in de 21e eeuw !!! Bouwen met moderne bouwmethoden kan iedereen zelf. Ook met 2 linkerhanden !!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')