quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 18:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:Janne, heb jij(en eventueel je man/vriend) een drukke baan want anders loop je een behoorlijk risico om over je toeren te raken. Hoeveel m3 is het huis(met eventueel schuur) van je?
Je kan ook gewoon in je koopovereenkomst een classule op laten nemen dat de koop pas doorgaat als de bouwvergunning geregeld is. Zo te lezen heeft Janne het huis al gekocht en loopt ze dus het risico dat ze niet mag slopen en nieuwbouwen en dan zit ze met 1000 m2 met een waardeloos huis erop.
Volgens mij ben ik redelijk duidelijk geweest, maar de eerste toets hebben we al gehad en nu wordt er een bouwvergunning aangevraagd. Natuurlijk hebben wij ons voor de koop goed geïnformeerd over de mogelijkheden. We blijven ruim binnen de mogelijkheden van het bestemmingsplan. Het enige wat lastig is, is de welstandscommissie, omdat dat om een subjectief oordeel gaat. In december is men echter al akkoord gegaan met onze plannen.
Ik heb zelf jarenlang bij een gemeente gewerkt, dus weet heel goed hoe de procedures allemaal werken. We zijn echt niet zo naïef dat we het huis hebben gekocht en pas daarna zijn gaan kijken of er mogelijkheden waren.
Wat de clausule in de koopovereenkomst betreft; ik denk niet dat je een verkoper treft die daarmee instemt. Wij zijn in mei gestart met de eerste gesprekken met onze architect en met een beetje goede wil hebben we over een aantal weken pas bouwvergunning. Er is geen verkoper die daar op gaat zitten wachten. De enige ontbindende voorwaarde die wij hebben opgenomen is dat de uitkomsten van het bodemonderzoek goed moesten zijn. Dat was binnen een maand bekend; alles ok.
Even nieuwsgierigheid; door welke opmerking krijg je de indruk dat ik wel eens over mijn toeren zou kunnen raken?
Angels can fly because they take themselves lightly; devils fall because of their gravity