Iemand die als niet-christen of atheist Jezus van Nazareth ook de "Zoon van God" noemt ?quote:Op maandag 15 november 2004 17:08 schreef RikkieD. het volgende:
echt zo ontzettend niet boeiend
* Vampier geeft BansheeBoy een welverdiend shouderklopje en een shouder om op uit te huilen.quote:Op maandag 15 november 2004 17:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Akkkersloot is weer terug. Ik dacht altijd dat wijlen theo avn G. met jouw nick postte, want in real lige was wijlen Theo van G. ook zo'n anti-islam fanatieke troll
En wat is er mis om anti-islam te zijn ?quote:Op maandag 15 november 2004 17:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Akkkersloot is weer terug. Ik dacht altijd dat wijlen theo avn G. met jouw nick postte, want in real lige was wijlen Theo van G. ook zo'n anti-islam fanatieke troll
quote:Moge Allah de daden van de Moslims in de heilige maand Ramadaan en daarbuiten accepteren
Mohammed is ook een profeet, en ik ben niet moslim, nu jij weer.quote:Op maandag 15 november 2004 17:02 schreef Akkersloot het volgende:
Er zijn personen die Hirsi Ali en Van Gogh verwijten dat ze moslims beledigen. Maar dat zijn echter wel vaak de zelfde personen die de stichter van de islam, Mohammed, een profeet noemen. Terwijl ze zelf niet geloven dat die godsdienststichter een profeet (= boodschapper van God) was.
Waarom noemen ze dan als niet-moslim Mohammed een profeet? Toch alleen maar omdat ze bang zijn dat moslims anders op hun teentjes getrapt raken. Is het soms te veel gezegd dat je niet gelooft dat die Mohammed een boodschapper van God was? Daarom vind ik het enorm achterbaks om Hirsi Ali en Van Gogh te beschuldigen dat ze grote groepen mensen zouden kwetsen maar zelf enorm naar de mond van die zogenaamde gekwetste mensen praten.
Het stomste argument dat ik ooit gehoord heb om als niet-moslim Mohammed een profeet te noemen is "maar moslims noemen Jezus toch ook een profeet". Dat Jezus een profeet zou zijn is immers wat moslims sowieso al geloven (dat staat immers in dat boek van Mohammed) en ten tweede is volgens christenen Jezus geen profeet maar de "zoon van God".
Je noemt als niet-christen of atheïst Jezus toch ook niet "de zoon van God" uit "respect" voor christenen ?
(vervolg van het, gesloten, topic Welke niet-Moslim noemt Mohammed nu een profeet ? )
Ik ga Bansheeboy aangeven bij de AIVD... hij heeft een mening die niet strijkt met de rest van de bevoliking. (de situatie die gekrieerd wordt in Nederland doet me nog het meeste denken aan 1935-1939 in Duitsland)quote:Op maandag 15 november 2004 17:33 schreef SadKingBilly het volgende:
Daar hebben we bansheeboy ook weer, de moslim met de geweldige ondertitels..
[..]
Met andere woorden, je staat volledig achter het geweld tegen kerken, gepleegd door je "broeders"? Lekkere types. Als maar 1% van de moslims hier denkt zoals jij is dat al 99% teveel.
En waarom zouden mensen niet anti-islam zijn, tenslotte is het net zo'n achterlijke indoctrinatie als alle andere geloven (daar discrimineer ik niet in, ze zijn - zonder uitzondering - allemaal belachelijk!)
Maargoed, laat ik maar ophouden, want dit soort nuchtere opmerkingen leiden ook op Fok! tegenwoordig tot een ban. Politiek correct zijn is kennelijk besmettelijk; hopelijk vinden ze snel een antistof.
Of wat denk je van David Koresh, de leider van de Branch Davidians. Hij noemde zich niet alleen een boodschapper van God maar ook eens de wedergekeerde Jezus Christus. Zouden we hem, pardon Hem voor onze politiek correkten, dan ook Jezus Christus moeten noemen.quote:Op maandag 15 november 2004 17:30 schreef Vampier het volgende:
Stel dat Jomanda een grote groep volgelingen gaat krijgen die een boek gaan schrijven... stel dat Jomanda wordt verheven tot een dochter van god
Ja hier ben ik.quote:Op maandag 15 november 2004 17:33 schreef k3vil het volgende:
Mohammed is ook een profeet, en ik ben niet moslim, nu jij weer.
Als ze er niet in geloven, waarom noemen ze Mohammed dan een profeet?quote:Op maandag 15 november 2004 17:47 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ja hier ben ik.
Dan ben jij toch geen atheist neem ik aan. Er zijn maar zat atheisten die Mohammed een profeet noemen. Dus een boodschapper zomaar van iets waar ze niet in geloven.![]()
Dat jij gelooft dat iemand een boodschapper van God is en daar dan toch geen volgeling van bent is jouw probleem. Hoeveel boodschappers van God zijn er nog meer volgens jou ?
Met als niet-moslim Mohammed gewoon geen profeet noemen lijkt me toch ook niets mis mee. Ze hebben maar te accepteren dat anderen niet in hun "profeet" geloven.quote:Op maandag 15 november 2004 17:35 schreef Alicey het volgende:
Er zijn ook veel mensen die het hebben over "hun profeet", daar lijkt me toch niets mis mee.
Die vraag stel ik juist !!!!!!!!!!quote:Op maandag 15 november 2004 17:51 schreef k3vil het volgende:
Als ze er niet in geloven, waarom noemen ze Mohammed dan een profeet?
Nee, het is omdat jij 'geloven' en religie belijden door elkaar haaltquote:Op maandag 15 november 2004 18:03 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Die vraag stel ik juist !!!!!!!!!!
Volgens mij gewoon omdat ze bang zijn dat de volgelingen van Mohammed anders op hun teentjes getrapt raken.
Ik vrees geen mens.quote:Volgens mij gewoon omdat ze bang zijn dat de volgelingen van Mohammed anders op hun teentjes getrapt raken.
Wat is er taalkundig mis mee? Hun boodschapper van God? En verder, je zou natuurlijk ook het woord profeet kunnen weglaten en het gewoon over Mohammed hebben, lijkt me ook weinig mis mee idd. Probleem toch opgelost dan?quote:Op maandag 15 november 2004 17:58 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Met als niet-moslim Mohammed gewoon geen profeet noemen lijkt me toch ook niets mis mee. Ze hebben maar te accepteren dat anderen niet in hun "profeet" geloven.
Het woord profeet betekent "boodschapper van God". "Hun profeet" kan taaltechnisch dus niet en kan derhalve gemakkelijk als een belediging worden opgevat.
Dat argument gaat in elk geval niet op voor mensen die beweren dat ze atheist zijn en toch Mohammed een boodschapper van, iets waar ze niet geloven dus, noemen.quote:Op maandag 15 november 2004 18:07 schreef k3vil het volgende:
Nee, het is omdat jij 'geloven' en religie belijden door elkaar haalt
Maar nu denk je zelf dus monotheistisch.. Misschien was Mohammed wel een profeet van Allah, en Jezus van JHWH, etc.quote:Op maandag 15 november 2004 18:18 schreef Akkersloot het volgende:
Toch vreemd dat mensen zouden geloven dat die Mohammed een boodschapper van God was en zijn religie dan niet beleiden.
Hoi, Aboejahjah, die profeet van jullie ....quote:Op maandag 15 november 2004 18:13 schreef Alicey het volgende:
Wat is er taalkundig mis mee? Hun boodschapper van God?
quote:En verder, je zou natuurlijk ook het woord profeet kunnen weglaten en het gewoon over Mohammed hebben, lijkt me ook weinig mis mee idd. Probleem toch opgelost dan?
Maar die "profeten" zeiden nu eenmaal zelf dat er maar één God bestaat.quote:Op maandag 15 november 2004 18:19 schreef Alicey het volgende:
Maar nu denk je zelf dus monotheistisch.. Misschien was Mohammed wel een profeet van Allah, en Jezus van JHWH, etc.Probeer dit eens vanuit polytheistisch standpunt te bekijken.
Je moet weten dat religien gemaakt zijn uit de handen van de mens. De boeken die geschreven zijn vertellen ons alles behalve hetgeen wat religien nu uitdragen.quote:Op maandag 15 november 2004 18:18 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dat argument gaat in elk geval niet op voor mensen die beweren dat ze atheist zijn en toch Mohammed een boodschapper van, iets waar ze niet geloven dus, noemen.
Toch vreemd dat mensen zouden geloven dat die Mohammed een boodschapper van God was en zijn religie dan niet beleiden. Als je Mohammed zou geloven weet je immers dat voor je als niet-belijder van zijn godsdienst het niet goed met je afloopt als je voor zijn Hersenspinsel komt te staan.
Maar, hoeveel boodschappes van God, die jij niet volg, zijn dan nog meer volgens jou ?![]()
Dat is dezelfde G'd. Maarja dat is weer een ander topic waard.quote:Op maandag 15 november 2004 18:19 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar nu denk je zelf dus monotheistisch.. Misschien was Mohammed wel een profeet van Allah, en Jezus van JHWH, etc.Probeer dit eens vanuit polytheistisch standpunt te bekijken.
Republikeinen zouden niet geloven dat Beatrix thans de koningin van Nederland is? Een argument van niets dus.quote:Op maandag 15 november 2004 18:13 schreef HuHu het volgende:
Waarom zou een niet-gelovige Mohammed geen profeet mogen noemen. Republikeinen noemen Beatrix toch ook koningin?
Je bedoelt "kafir"quote:Op maandag 15 november 2004 17:16 schreef Vampier het volgende:
Als fakir noem ik hem pedofiel, en voor pedofilie is geen excuus... ook niet als je de zelf uitgeroepen zoon van een af-god bent.
Waarom zou ik niet geloven dat Mohammed de profeet van de Moslims is? Dat Mohammed een profeet van Allah is? Wie ben ik om dat te ontkennen?quote:Op maandag 15 november 2004 18:33 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Republikeinen zouden niet geloven dat Beatrix thans de koningin van Nederland is? Een argument van niets dus.
Allah is arabisch voor God. Als je het vertaald staat er hetzelfdequote:Op maandag 15 november 2004 18:31 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Maar die "profeten" zeiden nu eenmaal zelf dat er maar één God bestaat.
Oopsquote:Op maandag 15 november 2004 19:04 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Je bedoelt "kafir"![]()
Bij wie ligt de bewijslast. Bij de gene die zegt dat hij een boodschapper van God is of bij degene die dat niet geloven.quote:Op maandag 15 november 2004 19:33 schreef HuHu het volgende:
Waarom zou ik niet geloven dat Mohammed de profeet van de Moslims is? Dat Mohammed een profeet van Allah is? Wie ben ik om dat te ontkennen?
Aangezien het kernwoord hier 'geloven' is, ligt de bewijslast helemaal nergens. je mag namelijk geloven wat je wilt. Dat is het kenmerk van geloof.quote:Op maandag 15 november 2004 20:37 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Bij wie ligt de bewijslast. Bij de gene die zegt dat hij een boodschapper van God is of bij degene die dat niet geloven.
En daarom hoef je nog niet iemand een boodschapper van God te noemen als je er niet in gelooft.quote:Op maandag 15 november 2004 20:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Aangezien het kernwoord hier 'geloven' is, ligt de bewijslast helemaal nergens. je mag namelijk geloven wat je wilt. Dat is het kenmerk van geloof.
Ik mag het toch wel achterbaks vinden als iemand zegt dat Hirsi Ali de moslims beledigd maar zelf stelselmatig naar de mond van de moslims praat omdat hij bang is dat moslims anders op hun lange teentjes getrapt worden. Alleen maar vanwege het feit dat iemand hun sekteleider geen profeet mag noemen.quote:Op maandag 15 november 2004 20:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
JIJ hebt er problemen mee, dat er mensen zijn die geen moslim zijn, maar die Mohammed wel de titel geven. Het probleem ligt dus bij jou.
Ken je het begrip "hersenspoeling".quote:En een martelaar die iets zeker meent te weten, is nog steeds niet verder dan de fase 'geloven' hoor. pas als er een martelaar terugkomt met foto's van de maagden en de hemel, kun je van 'geloven' overgaan in 'weten'.
Moslims die ons horen zeggen "profeet Mohammed" weten dan toch niet anders dat we ook als niet-moslim toch zouden geloven dat Mohammed een profeet is.quote:Op maandag 15 november 2004 22:09 schreef Lega-Nord het volgende:
Akkersloot heeft gelijk. Maar, beste Akkersloot, je moet niet alles letterlijk opnemen. Als niet-moslims Mohammed als profeet aanduiden, bedoelden ze eigenlijk dat hij de leider van Islam was. Zo ook bij Abraham, Mozes, etc. Dat ze iemand profeet noemen, daarmee bedoelden ze ook dat die de stichter/leider van desbetreffende geloof is. Daarmee bedoelen ze nog niet automatisch dat het hún profeet is. Soms moet je even ruim nemen, ipv te muggenziften.
Verder. Voor iemand die niet gelovig is in een God en dus ook niet in een boodschapper van God is de term "profeet" en "valse profeet" gewoon van het zelfde. De term "valse profeet" is voor hen immers alleen maar een dubbel-op term.quote:Op maandag 15 november 2004 22:09 schreef Lega-Nord het volgende:
Akkersloot heeft gelijk. Maar, beste Akkersloot, je moet niet alles letterlijk opnemen. Als niet-moslims Mohammed als profeet aanduiden, bedoelden ze eigenlijk dat hij de leider van Islam was.
Je kan ook "godsdienststichter Mohammed" of "sekteleider Mohammed" zeggen. Dan weet ook iedereen wie je bedoeld.quote:Op maandag 15 november 2004 22:30 schreef gr8w8 het volgende:
Als je profeet Mohammed zegt, weet iedereen wie je bedoelt. Mag je anders als niet gelovige ook niet God of Allah zeggen? Daarmee suggereer je immers ook hun bestaan?
Dus als ik zeg profeet Mohammed suggereer ik wel dat hij gestuurd werd door een god en daarbij het bestaan ván die god maar als ik de naam noem van die god suggereer ik daarmee niet het bestaan van die godquote:Op dinsdag 16 november 2004 06:18 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Je kan ook "godsdienststichter Mohammed" of "sekteleider Mohammed" zeggen. Dan weet ook iedereen wie je bedoeld.
Als je God, Allah, Pinokkio of Peter Pan zegt suggereer je ook niet hun bestaan.
Misschien komt dat om dat het wel of niet bestaan van die God heel vaak ter discussie staat?quote:Op dinsdag 16 november 2004 06:26 schreef Dagonet het volgende:
Dus als ik zeg profeet Mohammed suggereer ik wel dat hij gestuurd werd door een god en daarbij het bestaan ván die god maar als ik de naam noem van die god suggereer ik daarmee niet het bestaan van die god
Vreemd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |