quote:Op maandag 15 november 2004 12:39 schreef Anitra het volgende:
En ik maar denken dat Djulian nu een beetje in de richting van Morris ging, mooi niet dus![]()
1,5 kilo verschil en dat haalt hij echt niet in 6 dagen in
-edit- Zelfs Lucas is Djulian voorbijwat geven jullie die jongens?
Ik zou het advies van de kinderarts maar aanhouden en die van het cb heel hard vergeten. Ik hoef zelf nooit met Thomas en Indy naar het cb (hier ga je standaard naar de kinderarts met je kinderen), en als ik lees wat voor rare tegenstrijdige adviezen daar worden gegeven ben ik er alleen maar blij om! Het lijkt potjandorie wel of ze je daar zo onzeker mogelijk proberen te maken!quote:Op maandag 15 november 2004 12:21 schreef phluphy het volgende:
voedingen
Kinderarts vorige week: 105 tot 110 ml per voeding is prima.
CB vanochtend: je moet minimaal 120 per voeding geven.
Jeetje Piggie, wat een verschil met Kai. Die is nu 57,5 cm en weegt 4680 gramquote:Op maandag 15 november 2004 12:20 schreef piglet het volgende:
Even voor de statistieken: Lucas is nu 58 cm lang en weegt 6105 gram
Zijn lengte is weer precies gemiddeld, maar zijn gewicht is flink boven gemiddeld. Volgens mij zijn die zware botten besmettelijk ofzo
Overigens hoef je niet in alle gevallen tot de 6 maanden te wachten hoor, met bijvoeding (tenzij je borstvoeding geeft, dan beter wel). ER zijn heel veel kinderen die al snel 'klaar' zijn voor vastere voeding. Je herkent dit bijvoorbeeld aan het feit dat ze je het eten uit de mond lijken te kijken als je aan het eten bent en zelf ook willen hebben. Dit is duidelijk het geval bij Thomas. Ik moest hem de laatste tijd ook regelmatig medicijnen vanaf een lepeltje geven en dat ging hem bijzonder goed af. Hij leek zich er zelfs op te verheugenquote:Op maandag 15 november 2004 13:43 schreef snoopy het volgende:
Kiesjes, nu al![]()
HIer hoefde ik voorlopig nog niks toe te voegen aan de flesvoeding. Morris is dus aan de stevige kant en heeft echt niks extra's nodig. Eerste hapje ook echt pas vanaf 6 maanden mee beginnen.
Ook hier wordt nog niet vaak doorgeslapen. Heel af en toe een nachtje maar dan weer een week niet ofzo. Ik begreep dat 3 maanden het gemiddelde was voor doorslapen dus het kan natuurlijk ook langer durenJij bent verwend met Indy
![]()
Jaaaa, dat herken ik wel hoor. Morris vind het reuze interessant om te zien dat iemand aan het eten isquote:Op maandag 15 november 2004 13:51 schreef Tinkepink het volgende:
Je herkent dit bijvoorbeeld aan het feit dat ze je het eten uit de mond lijken te kijken als je aan het eten bent en zelf ook willen hebben.
Jeetje, wat snel!!quote:Op maandag 15 november 2004 13:36 schreef Tinkepink het volgende:
Wij zijn er trouwens ook achter waarom Thomas steeds zo onrustig is. Hij krijgt kiesjes....![]()
Dat is grappig! Ik heb het net andersom geleerd!quote:Op maandag 15 november 2004 16:34 schreef snoopy het volgende:
Knorretje, ik begreep dat kinderen die bv krijgen idd eerder wat extra's krijgen dan kinderen met flesvoeding.
Goeie genadequote:Op maandag 15 november 2004 19:49 schreef kozakken het volgende:
Jonne was bij zijn geboorte al 4485 gr, dus dat zet zich zo lekker door.
Ligt eraan waar jou bootje woont, maar denk niet in de buurt van mecatopleinquote:Op maandag 15 november 2004 21:06 schreef snoopy het volgende:
Spannend Anitra!
Misschien ben je morgen wel bij mij in de buurt![]()
Goed idee, ga ik kopenquote:Op maandag 15 november 2004 21:10 schreef Luchtbel het volgende:
Misschien kan je vloeibare paracetamol voor een eventuele vogende keer dat je hem wat wil geven, blijft er beter inzitten als ze diarree hebben.
Tobias was bij geboorte 4160 en 54 cmquote:Op maandag 15 november 2004 20:10 schreef kozakken het volgende:
Jonne was bij z'n geboorte 4485 gr en ongeveer 56 cm
Met 3 mnd. 6490 en 65 cm
Met 5 mnd. 8045 en 69 cm
en met 6,5 mnd. dus bijna 9 kg en 72 cm
oeps, die lengte had luca na een jaarquote:Op maandag 15 november 2004 21:10 schreef Luchtbel het volgende:
Jolie was vorige week (met 15 weken) inmiddels 68 cm
Ja niks om je zorgen over te maken joh, Jolie heeft het ook iedere keer gehad, precies een week na d'r prikje. Het is me toen vertelt de eerste keer dat ze ge-ent was en ze zo gek reageerde, maar ik kan me niet meer herinneren waarom, ik ga er van de week heen, ga ik het gelijk ff vragen.quote:Op maandag 15 november 2004 21:22 schreef pluisje het volgende:
He, dat stelt me dan wel een beetje gerust
Ik wist gewoon dat ie ergens last van had, maar het is dan zo sneu als je niet weet wat het is
Denk dat ik ook mijn bed maar induik, kunnen we er morgen hopelijk allebei weer met frisse moed tegenaan
Toch maar niet meer doen LE. Babies kunnen het echt heel erg benauwd krijgen van smeerseltjes. Zeker als ze er gevoelig voor zijn (ik heb hier in twee andere topics al eens over gepost). Het hoeft niet elke keer te gebeuren, dus het kan best zijn dat Morgaine er afgelopen nacht goed op geslapen heeft. Echt, als je je kindje er een keer gevoelig op hebt zien reageren doe je het noooooit meer.quote:Op dinsdag 16 november 2004 08:58 schreef Little-Angel het volgende:
En de huisarts zei verleden week dat ik niet meer mocht smeren met baby balsem tegen verkoudheid want dat zou haar luchtwegen kunnen irriteren. Ik heb gisterenavond toch echt weer gesmeerd en ze heeft als een roosje geslapen.![]()
![]()
Hij is denk ik vergeten dat hij op zijn 3e levensdag al gedoopt isquote:Op dinsdag 16 november 2004 15:19 schreef Tan het volgende:
Phluphy, is Danyel bekeerd tot de Islam?![]()
![]()
Ik had wel een oom vroeger en als je aan zijn vinger trok liet ie een grote windquote:Op dinsdag 16 november 2004 16:31 schreef phluphy het volgende:
Jeroen laat Danyel altijd heel lang op zijn pink zuigen (waardoor Danyel steevast gaat poepen)
Grappigste User Award?quote:Op dinsdag 16 november 2004 16:44 schreef snoopy het volgende:
[..]
Ik had wel een oom vroeger en als je aan zijn vinger trok liet ie een grote wind![]()
Deze variant kende ik nog niet![]()
Ik zie nu de hele tijd Daphne Deckers voor me met een broek volquote:Op dinsdag 16 november 2004 19:26 schreef E.T. het volgende:
Heb vaker gehoord dat zuigen de darmen prikkelt zodat er gepoept wordt door baby's.
Maar goed dat dat niet meer zo werkt als je ouder wordt, dat poepen in je luier tijdens een voeding is wel grappig als je een paar weken oud bent, als je ouder bent en je hebt een lollie lijkt 't me toch minder grappig..
quote:Op dinsdag 16 november 2004 19:35 schreef Lois het volgende:
[..]
Ik zie nu de hele tijd Daphne Deckers voor me met een broek vol![]()
![]()
![]()
Nou er kwam gister ook nog een heel mooi ponchocadeau met de post!quote:Op woensdag 17 november 2004 00:39 schreef poemojn het volgende:
Luchtbel Jolie ziet er wel gelukkig uit met haar cadeautjes en opapa en omama.
Ik geloof ook niks hoorquote:Op woensdag 17 november 2004 18:15 schreef Luchtbel het volgende:
Snoop dat soort dingen moet je nooit in geloven, heeft een keer in heel stuk over in het boekje van de Consumentenbond gestaan. De ouderwetse manier is gewoon het beste.
Het gaat nu een stuk beter dan afgelopen dinsdag. Ze heeft weer doorgeslapen vannachtquote:Op woensdag 17 november 2004 18:28 schreef poemojn het volgende:
Little Angel, hoe is het nu met Morgaine?
quote:Op donderdag 18 november 2004 09:12 schreef Little-Angel het volgende:
Anitra; Laat Djulian nooit merken dat hi bezig is met poepen? Als die van mij bezig is kan hetje absoluut niet ontgaan. Ze loopt rood aan en kreunt echt vreselijk hard tijdens het persen (en dan is het niet eens hard).
Jaaa!!!quote:Op donderdag 18 november 2004 09:27 schreef phluphy het volgende:
Ehm... horen jullie je kind dan niet poepen?
Als Danyel poept hoor je een oorverdovend erg-natte-scheten-achtig geluid, doet ook wel een beetje denken aan een koffiezetapparaat dat nodig ontkalkt moet worden.
Ik ga direct kijkenquote:Op donderdag 18 november 2004 11:13 schreef LadyS het volgende:
Amber loopt rood aan en gaat dan erg moeilijk kijken![]()
little-angel, met amber is alles goed hoorHet is een lekkere vrolijke baby
ik had je nog een mailtje gestuurd over de site van morgaine, maar ik heb niks terug gekregen?
Als ik haar niet breng krijg ik ruzie met mijn tantequote:Op donderdag 18 november 2004 11:51 schreef poemojn het volgende:
Little Angel, wat zielig voor de oppasfamilie.Mag Morgaine nog wel komen?
Misschien begrijp je nu mijn poep-vinger-bloopersquote:Op donderdag 18 november 2004 10:44 schreef snoopy het volgende:
Of dat je denkt: heeeeee, hij heeft gepoept en dan kleed je hem half uit en dan kijk je in die luier, heeft ie alleen een windje gelaten![]()
Het plekje zit op het bovenste stukje van de neus, net onder het voorhoofd.quote:Op donderdag 18 november 2004 11:51 schreef poemojn het volgende:
Bar, waar zit die blauwe plek precies? Kan het ook een adertje zijn dat zichtbaar is doordat de huid boven de neus dun/licht is?
Daar loopt inderdaad een horizontaal adertje, dat bij Myrthe een tijdje erg zichtbaar is geweest, wat ik bij andere baby's ook wel eens heb gezien. Misschien is het dus gewoon zoiets onschuldigs?quote:Op donderdag 18 november 2004 13:48 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Het plekje zit op het bovenste stukje van de neus, net onder het voorhoofd.
Is dat niet een stuipje? Melvin draaide meerdere malen per dag zijn ogen weg en en kreeg dan zo'n gelukzalige glimlach op zijn gezicht. Die stuipjes waren niet echt prettig om te zien. Gelukkig was het na 3 1/2 maand helemaal over.quote:Op woensdag 17 november 2004 21:41 schreef Bar_en_Mar het volgende:
nu had ik de vraag bij de kinderarts over het feit dat als Thijs zijn huilbuien heeft dat hij dan nog al eens met zijn oogjes helemaal weg draait
volgens de kinderarts kon het geen kwaad doordat Thijs als je hem roept wel reageerd maar we moeten het wel in de gaten houden.
Hebben jullie kindjes dat ook wel es ?
Is het niet een zgn 'ooievaarsbeet'? Morris heeft dat in zijn nek onder z'n haar en dat schijnt na verloop van tijd vanzelf weg te trekken.quote:Op donderdag 18 november 2004 13:48 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Het plekje zit op het bovenste stukje van de neus, net onder het voorhoofd.
een kindje bij mij op het werk heeft dat ook, ouders zijn laatst ongerust naar de arts geweest ermee. het blijkt dat ze iets met een moeilijke term heeft, het komt er op neer dat ze als ze huilt niet goed 'op haar ademhaling let' daardoor wordt de ademhaling onregelmatig en gaan de ogen draaien. Niet levensbedreigend en niet ernstig maar idd wel in de gaten houden.quote:Op woensdag 17 november 2004 21:41 schreef Bar_en_Mar het volgende:
nu had ik de vraag bij de kinderarts over het feit dat als Thijs zijn huilbuien heeft dat hij dan nog al eens met zijn oogjes helemaal weg draait
volgens de kinderarts kon het geen kwaad doordat Thijs als je hem roept wel reageerd maar we moeten het wel in de gaten houden.
Hebben jullie kindjes dat ook wel es ?
Goed planquote:Op donderdag 18 november 2004 15:44 schreef miss_dynastie het volgende:
Of hij zet gewoon een tattoo![]()
Ja misschien is het iets tijdelijks.quote:Op donderdag 18 november 2004 20:37 schreef phluphy het volgende:
Ja, we hebben hem mee naar huis genomen. Hij was bekaf en slaapt op Jeroen's arm (hij is hem aan't voeden, en als hij rustig slaapt gaat dat redelijk).
Als het slecht blijft gaan wil de arts hem graag opnemen ja, maar alleen als wij dat willen. En dat is het probleem; hij is nu net zo lekker gewend thuis, en dan zouden we weer terug naar "af" moeten door hem weer in het ziekenhuis te moeten laten liggen.
Daar voel ik grote weerstand tegen, mijn gevoel zegt: NEE !!! Dan maar doorploeteren, wachten en bidden voor verbetering, en hopen dat we het volhouden. * Diepe zucht *![]()
Phluph, don't worryquote:Op donderdag 18 november 2004 20:37 schreef phluphy het volgende:
Snoopy, ben wel oprecht blij voor je hoor dat je zo lekker geniet nu van Morris. Ik wil je feeststemming niet bederven![]()
Nou, voorlopig zie je ze alleen als je zijn onderlip naar beneden trekt, daar krijgt ie idd een heel andere uitdrukking door, maar niet echt in zijn voordeelquote:Op vrijdag 19 november 2004 14:32 schreef beefcake het volgende:
Tandjes voor TobiasZe krijgen er gelijk zo'n andere uitdrukking door
![]()
Dat was het vermaak gedeeltequote:Op vrijdag 19 november 2004 20:56 schreef poemojn het volgende:
Liedjes-spelletjes kun je moeilijk aan Sinterklaas vragen he?
Doet Zoe dat omhoogkomen ook in de kinderwagen Rottdog? Ben je dan niet bang dat je een stoep oprijdt en ze de bak uit vliegt?quote:Op vrijdag 19 november 2004 22:12 schreef Rottdog het volgende:
ze probeert dat ook heel sterk als ze maar iets schuin omhoog ligt probeert ze uit alle macht overeind te komen. Op de buik liggen vindt ze vreselijk dat gaat voor 3 min goed, draaien zie ik er ook niet van komen dus.
Dat zag ik ook al en vroeg me hetzelfde af.quote:Op vrijdag 19 november 2004 22:16 schreef Rottdog het volgende:
Was toch is nieuwsgierig naar bijvoeding waarom jullie daar zo "vroeg" mee zijn begonnen![]()
Hier met 5,5 maand begonnenquote:Op vrijdag 19 november 2004 22:16 schreef Rottdog het volgende:
Was toch is nieuwsgierig naar bijvoeding waarom jullie daar zo "vroeg" mee zijn begonnenHier bij het CB raden ze het aan om te beginnen met 6 mnd maar zag bij een paar van jullie dat jullie er al aan begonnen waren, zag al een keer wortels geloof ik voorbijkomen. Dacht dat je eerst is met een fruithapje begon of zit ik dan verkeerd
Jeroen is wel allergisch voor katten(haar), maar niet voor honden(haar). Dus wie weetquote:Op vrijdag 19 november 2004 23:19 schreef Anitra het volgende:zou het wel heel moeilijk vinden als de dieren het huis uit moeten, vooral de hond
quote:(Huis)dieren hebben verschillende allergenen: huidschilfers, urine, het speeksel en bijvoorbeeld ook de uitwerpselen van vogels.Bron
quote:3. Kan omrollen van rug naar buik en omgekeerd
Aantal geldige inzendingen: 250
* Laagste waarde: 1 maanden
* Hoogste waarde: 11 maanden
* Gemiddelde waarde: 5 maanden
Lieve schat die grap wou ik makenquote:Op zaterdag 20 november 2004 00:35 schreef poemojn het volgende:
Luchtbel daarom kan ik ook niet naar de meeting komen.![]()
![]()
LOLquote:Op zaterdag 20 november 2004 00:53 schreef poemojn het volgende:
Zie je nou wel.
Is toch ook logisch? Lijkt me heel vervelend als je kindje 'ergens' zoveel last van heeft, je wil gelijk weten wat. Als je ooit tegen je nicht hebt gezegd dat ze overdreven reageert (of iets van die strekking, is het misschien wel leuk om tegen haar te zeggen dat je er zelf ook last van hebtquote:Op vrijdag 19 november 2004 23:58 schreef Anitra het volgende:
bij mij in de familie komen ook veel allergieen voor. en ik vond altijd dat mijn nicht vrij overdreven reageerde als haar zoon uitslag had en merk dat ik nu zelf ok zo reageerIk zoek gelijk van alles op en ga gelijk na wanneer Djulian de betreffende reactie eerder gehad heeft en wat er daarvoor gebeurd was. Wat een doos voel ik me nueen te snel oordelende doos
Ah joh, je kijkt gewoon aan hoe het gaat. Totdat ze natuurlijk op een gegeven moment heel ver over die liter heen gaat. Maar je merkt het heus wel als ze niet meer tevreden is met d'r eten. Lijkt mij tenminste welquote:Op vrijdag 19 november 2004 23:20 schreef Rottdog het volgende:
Van al die CB's wordt het ook niet duidelijker eerder verwarrender want ze hebben allemaal wat anders te melden![]()
Jawohl. Want het klinkt logisch en aannemelijk, en heb er dus een goed gevoel bij.quote:Op zaterdag 20 november 2004 11:35 schreef Luchtbel het volgende:
Jeetje Phluph, lekker is dat dan
Ga je nou af op het advies van de arts van vandaag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |