abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 november 2004 @ 08:46:07 #1
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23322586
Vervolg van: Het grote kleine babietjestopic deel 33

20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
26 maart 2004: Ilse, dochter van ezzi
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
19 april 2004: Junah Ileah, dochter van Tan
17 mei 2004: Faith Cathryn, dochter van Psyche2003 (papa)
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
02 juli 2004: Ronja, dochter van RRRobert (papa)
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
04 juli 2004: Steijn, zoon van dolfg (papa)
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
15 juli 2004: Giulia Elisabetta, dochter van BubbleBabe
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
6 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Little-Angel
12 augustus 2004: Djulian, zoon van Anitra
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
6 september 2004: Thijs, zoon van Bar_en_Mar
11 september 2004: Danyel Yohanan, zoon van phluphy
18 september 2004: Lucas Jan, zoon van piglet
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
22 september 2004: Peter Gert, zoon van Reanimatie.com
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's

[ Bericht 1% gewijzigd door Karin op 20-11-2004 14:09:51 ]
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 15 november 2004 @ 08:47:45 #2
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23322603
Laatste post:

Rust in het het hoofd heb ik zeker gekregen Anitra, zowel letterlijk als figuurlijk

Snoopy & Piglet Ik hoorde dat soms het paracetamolletje al vooraf wordt gegeven, dan hebben ze misschien wat minder last van het prikje zelf en misschien helpt het wat bij de stress.

Grijs Yep het gaat nog steeds prima. Hij heeft vannacht niet doorgeslapen, maar wat me wel opviel is dat hij veel beter in slaap viel 's avonds. Meestal ligt hij heel lang wakker op de late avond en moet hij zich min of meer in slaap huilen, maar gisteren duurde dat maar kort. Dus wat sommigen schreven klopt wel; dat je door oververmoeidheid slecht in slaap komt. Dat extreem lange slapen gisteren heeft hem duidelijk goed gedaan
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 15 november 2004 @ 08:51:06 #3
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23322628
Paracetamol geven vooraf is niet goed hoor, voor hetzelfde geld hebben ze nergens last van.
Ik heb het de eerste keer ook overwogen omdat Jolie die rare buien had, maar het is gewoon niet goed en nergens voor nodig, daarnaast is er een kans dat ze juist een koortsstuipje krijgen doordat je denkt dat ze geen koorts hebben en het dan ineens omhoog schiet als de paracetamol is uitgewerkt.

Het was hier niet leuk wat er na het eerste prikje gebeurde maar ik ben blij dat ik weet wat er gebeurde en de tweede keer ging het gewoon goed. Ze was wel niet in orde maar het was niet zo erg enextreem als de eerste keer.
  maandag 15 november 2004 @ 09:04:50 #4
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23322746
Ik vind je theorie logisch LB, het ergert me wel dat er blijkbaar nog een tegenstrijdigheid in policy aan het lijstje toegevoegd kan worden; want het p'molletje vooraf wordt hier dus door CB geadviseerd
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 15 november 2004 @ 09:09:55 #5
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23322790
Gewoon je gevoel volgen, als er wat gebeurd kan je altijd dan nog wat geven.

Ik vind het overigens belachelijk dat ze dat adviseren, het moest eens afgelopen zijn met al die zooi bij die kleintjes ja als ze echt wat hebben oke, maar bij ieder wissewasje geef maar een paracetamol, geef maar een zetpil. Volgens mij is het alleen maar ongezond. Maar ja misschien ben ik wel gewoon te lomp daarin.
pi_23322834
Ach ja, en hier wordt helemaal niks geadviseerd vantevoren
Het is dat ik hier iets had gehoord over spiroflor en paracetamol! Het enige dat ze mij al tig keer hebben verteld, is dat we hem vandaag niet mogen inbakeren.
Wij gaan zo weg, tot later!
pi_23323510
Lekker Phluphy dat je je beter voelt
pi_23323546
Hier wordt ook paracetamol vooraf geven sterk afgeraden, ten eerste krijgen ze pas na een uur of 3 echt bijwerkingen van de prik...en dan is de paracetamol al zowat uitgewerkt. Ten tweede ook wat Luchtbel zei, als ze er echt last van krijgen, heb je kans dat je het in het begin niet eens doorhebt, omdat die paracetamol nog nawerkt.
En bij ons was er nog een derde reden: Tobias werd er erg lang en erg heftig ziek van, en heeft 3 paracetamolletjes nodig gehad om er doorheen te komen. Als we er al eentje hadden gegeven voor ie daadwerkelijk ziek werd, had ie die 3e niet mogen hebben (max 3 per dag), en zou zijn koorts toch opeens heelsnel heel hoog kunnen worden.

Over inbakeren: dat wordt idd afgeraden als ze koorts hebben/kunnen krijgen door prik. Ik heb het er met de wvk over gehad, en die gaf aan dat als je je kind goed in de gaten hield, het wel mocht. Alleen een rompertje aan, en regelmatig checken of ie niet te warm is. Dat advies van niet inbakeren wordt vooral gegeven omdat er nogal wat ouders zijn die een kind met koorts een warme pyjama aangeven, ingebakerd in bed leggen en er vervolgens uren niet meer naar kijken
  maandag 15 november 2004 @ 12:09:31 #9
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23325754
voor Morris en Lucas: hopelijk vielen de prikjes mee
... ♥ ik mis je ♥
pi_23325936
Even voor de statistieken: Lucas is nu 58 cm lang en weegt 6105 gram
Zijn lengte is weer precies gemiddeld, maar zijn gewicht is flink boven gemiddeld. Volgens mij zijn die zware botten besmettelijk ofzo
Het prikje was niet leuk , maar gelukkig redelijk snel vergeten. Nu nog maar afwachten hoe het verder gaat...

Pluisje, ik had ook al bedacht dat je met een beetje gezond verstand best zou kunnen inbakeren. Maar eigenlijk doe ik het alleen 's nachts en ik vind het geen prettig idee om het komende nacht te gaan doen. Je kunt je het toch bijna niet voorstellen dat sommige mensen echt zulke domme dingen doen als jij beschrijft, maar het schijnt inderdaad te kunnen
  maandag 15 november 2004 @ 12:21:21 #11
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23325953
Over tegenstrijdigheden gesproken:

inbakeren
In een boekje gelezen: mag je altijd blijven doen, ongeacht de leeftijd.
Van CB gehoord: tot 8 maanden mag je inbakeren, daarna niet meer

voedingen
Kinderarts vorige week: 105 tot 110 ml per voeding is prima.
CB vanochtend: je moet minimaal 120 per voeding geven.

... ♥ ik mis je ♥
  maandag 15 november 2004 @ 12:24:11 #12
103793 kozakken
Living the life
pi_23325999
LOL.... Leuk he, dat alles zelf moeten uitzoeken....

pi_23326029
Het prikje viel mee hoor, Morris huilde niet eens Ik heb zijn beentje eerst goed gemasseerd en ze prikte precies op de goede plek. Vorige keer had Morris koorts dus ik ben benieuwd hoe het nu gaat. Thuis en op het cb zijn beentje nog goed nagemasseerd en volgens mij was het nu geen harde plek. Hij ligt te slapen en ze zegge idd dat ze 3 uur na de prik bijverschijnselen kunnen krijgen dus we wachten af.

Verder vond ze hem er fantastisch uit zien. Een stevige baby maar zijn groeicurve was helemaal prima. Dus da's fijn. De dunne ontlasting nog een weekje aankijken in de hoop dat het zichzelf oplost. Hij is zo gezond dat het geen kwaad kan.
Morris is nu 3 maanden en anderhalve week ofzoiets en hier are the results
7225 gram
62,5 cm
hoofdomtrek 42 cm
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 15 november 2004 @ 12:31:31 #14
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_23326134
Oeh, zware botten alert!
Lucas en Morris, jullie zijn goed op weg hoor, Tobias is trots op jullie

Piglet, ik kan het me voorstellen hoor. Ik heb het de keren dat ie zo ziek was ook niet gedaan, maar de vorige keer had ie na 5 uur nog helemaal nergens last van en heb ik het wel gewoon gedaan, en hem uiteraard goed in de gaten gehouden.
Op zich vind ik het wel prettig dat het op zich wel mag als ze ziek zijn, dan voelen ze zich al zo naar en onrustig, en als ze dan ook nog hun vertrouwde doekjes moeten missen, lijkt me dat heel vervelend
pi_23326209
Even over die paracetamol. Vorige keer heb ik toen we thuiskwamen na de inenting een half paracetamolletje gegeven. Verschillende mensen hadden dat aangeraden. Ze zeiden: tegen de tijd dat het echt nodig is helpt het bijna niet meer. Dus dat heb ik gedaan maar hij kreeg evengoed koorts en dat was de volgende dag over.
Nu heb ik niks gegeven want de cb-arts zei dat ze er de 2e ker vaak minder last van hebben.
Kortom: je moet idd zelf zien uit te vissen wat je doet met tegenstrijdige adviezen
pi_23326254
Aargh fluf wat irritant!!!!

Zou die grens van 8 maanden met inbakeren misschien met omrollen te maken hebben? Voor zover ik weet mag je het trouwens wel langer doen. Volgens mij is er zelfs een speciale methode voor peuters...

En wat doe je nu met de voeding? Ga je meer geven? Ik denk trouwens dat het belangrijkste is dat een baby goed groeit en zich lekker voelt en waarschijnlijk heeft de 1 daar meer voeding voor nodig dan de ander...

Pluisje volgens mij wil Lucas graag met Tobias in een kliekje
Morris gaat ook lekker! Hopelijk krijgt hij ook niet al te veel last straks. Ik heb nog een goed half uur tot de reactie hier op kan treden
pi_23326293
En ik maar denken dat Djulian nu een beetje in de richting van Morris ging, mooi niet dus
1,5 kilo verschil en dat haalt hij echt niet in 6 dagen in

-edit- Zelfs Lucas is Djulian voorbij wat geven jullie die jongens?
pi_23326408
quote:
Op maandag 15 november 2004 12:39 schreef Anitra het volgende:
En ik maar denken dat Djulian nu een beetje in de richting van Morris ging, mooi niet dus
1,5 kilo verschil en dat haalt hij echt niet in 6 dagen in

-edit- Zelfs Lucas is Djulian voorbij wat geven jullie die jongens?
Nou, eeeeeeeh, Morris heeft ook gewoon zware botten hoor
  maandag 15 november 2004 @ 13:36:17 #19
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_23327358
quote:
Op maandag 15 november 2004 12:21 schreef phluphy het volgende:

voedingen
Kinderarts vorige week: 105 tot 110 ml per voeding is prima.
CB vanochtend: je moet minimaal 120 per voeding geven.
Ik zou het advies van de kinderarts maar aanhouden en die van het cb heel hard vergeten. Ik hoef zelf nooit met Thomas en Indy naar het cb (hier ga je standaard naar de kinderarts met je kinderen), en als ik lees wat voor rare tegenstrijdige adviezen daar worden gegeven ben ik er alleen maar blij om! Het lijkt potjandorie wel of ze je daar zo onzeker mogelijk proberen te maken!

Wij zijn er trouwens ook achter waarom Thomas steeds zo onrustig is. Hij krijgt kiesjes....
Gisteravond hebben we hem maar een beetje tandjesdruppeltjes gegeven en we hadden meteen geen kind meer aan hem. Bizar, met drie maanden.

We hebben ook besloten om binnenkort maar te beginnen met rijstebloem in zijn laatste fles. Hij krijgt nu nog steeds Heilnahrung (soort melk met worteltjesdrap) op advies van de dokter, en hij doet het er erg goed op. De diarree is bijna over. Nou, als hij al worteltjesmelk mag, dan mag hij volgens mij ook wel rijstebloem. Over een week of 2 zijn we weer overgeschakeld van HN naar normale flesvoeding en dan beginnen we ook langzaam met de rijstepap in de laatste fles. Kijken of hij dan wel wil doorslapen.

Ik blijf het trouwens maar gek vinden hoor, dat zo'n reuzebaby als Thomas maar niet wil doorslapen terwijl lichtgewicht-Indy daar absoluut geen problemen mee had!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 15 november 2004 @ 13:40:21 #20
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_23327471
quote:
Op maandag 15 november 2004 12:20 schreef piglet het volgende:
Even voor de statistieken: Lucas is nu 58 cm lang en weegt 6105 gram
Zijn lengte is weer precies gemiddeld, maar zijn gewicht is flink boven gemiddeld. Volgens mij zijn die zware botten besmettelijk ofzo
Jeetje Piggie, wat een verschil met Kai. Die is nu 57,5 cm en weegt 4680 gram
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_23327543
Kiesjes, nu al

HIer hoefde ik voorlopig nog niks toe te voegen aan de flesvoeding. Morris is dus aan de stevige kant en heeft echt niks extra's nodig. Eerste hapje ook echt pas vanaf 6 maanden mee beginnen.
Ook hier wordt nog niet vaak doorgeslapen. Heel af en toe een nachtje maar dan weer een week niet ofzo. Ik begreep dat 3 maanden het gemiddelde was voor doorslapen dus het kan natuurlijk ook langer duren Jij bent verwend met Indy
  maandag 15 november 2004 @ 13:51:47 #22
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_23327730
quote:
Op maandag 15 november 2004 13:43 schreef snoopy het volgende:
Kiesjes, nu al

HIer hoefde ik voorlopig nog niks toe te voegen aan de flesvoeding. Morris is dus aan de stevige kant en heeft echt niks extra's nodig. Eerste hapje ook echt pas vanaf 6 maanden mee beginnen.
Ook hier wordt nog niet vaak doorgeslapen. Heel af en toe een nachtje maar dan weer een week niet ofzo. Ik begreep dat 3 maanden het gemiddelde was voor doorslapen dus het kan natuurlijk ook langer duren Jij bent verwend met Indy
Overigens hoef je niet in alle gevallen tot de 6 maanden te wachten hoor, met bijvoeding (tenzij je borstvoeding geeft, dan beter wel). ER zijn heel veel kinderen die al snel 'klaar' zijn voor vastere voeding. Je herkent dit bijvoorbeeld aan het feit dat ze je het eten uit de mond lijken te kijken als je aan het eten bent en zelf ook willen hebben. Dit is duidelijk het geval bij Thomas. Ik moest hem de laatste tijd ook regelmatig medicijnen vanaf een lepeltje geven en dat ging hem bijzonder goed af. Hij leek zich er zelfs op te verheugen (raar joch).

Aan de andere kant ken ik ook genoeg babietjes die met 6 maanden nog helemaal geen behoefte lijken te hebben aan iets vaster eten en waarvan de ouders dan ook fijn nog een maandje ofzo hebben gewacht. Elk babietje is anders gelukkig.
  maandag 15 november 2004 @ 13:53:02 #23
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_23327760
Ohja, Thomas was vorige week precies 6,5 kilo. Lengte weet ik niet, maar hij draagt nu maat 68. 62 wordt al te klein.
pi_23327897
quote:
Op maandag 15 november 2004 13:51 schreef Tinkepink het volgende:
Je herkent dit bijvoorbeeld aan het feit dat ze je het eten uit de mond lijken te kijken als je aan het eten bent en zelf ook willen hebben.
Jaaaa, dat herken ik wel hoor. Morris vind het reuze interessant om te zien dat iemand aan het eten is Maar blijkbaar haalt hij genoeg voedingsstoffen uit hetgeen hij nu krijgt. Dat blijkt wel door zijn gewicht
  † In Memoriam † maandag 15 november 2004 @ 14:13:11 #25
43556 miss_dynastie
pi_23328222
quote:
Op maandag 15 november 2004 13:36 schreef Tinkepink het volgende:
Wij zijn er trouwens ook achter waarom Thomas steeds zo onrustig is. Hij krijgt kiesjes....
Jeetje, wat snel!!
pi_23329976
Morris heeft nu toch koorts gekregen: 38.6. Dus ik heb hem een zetpilletje gegeven. Hij is echt een beetje zieligjes
  maandag 15 november 2004 @ 15:51:53 #27
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_23330139
He bah Snoop, ellendig is dat he

Tobias heeft absoluut zijn dag niet, lijkt wel of ie verlatingsangst heeft ofzo. Als ik hem in de box leg en buiten zijn gezichtsveld verdwijn zet ie het op een krijsen. En in bed is het nog een graadje erger, zodra de deur van zijn kamer dichtgaat is het groot drama

Gevolg: een heel moe jongetje, schor van het schreeuwen (da's dan wel weer schattig ) wat zichzelf vreselijk in de weg ligt
pi_23330333
tinkepink: Jayden heb ook al rijstebloem in zijn fles, al een dikke 3 weken. (vroeger voordat alles pro bv werd kon je het al geven vanaf 4 weken aldus de ha en de cb-arts) (niet dat jayden er op doorslaapt hoor, maar hij pikt zo nu en dan net een uurtje langer mee, waardoor ik maar 2 ipv 3 nachtvoedingen heb en heel soms maar 1)
  Licht Ontvlambaar maandag 15 november 2004 @ 16:12:21 #29
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_23330568
Isa wordt links en recht ingehaald door jongere kindjes kwa gewicht Ben vandaag met haar gaan wegen en ze weegt nu 4875 gram bij ongeveer 60 centimeter. En ze is nu vier maanden .
Ze was 115 gram aangekomen in 11 dagen. Ze vinden haar op het Cb een alert en vrolijk meisje, dat het prima doet. Dus ik moest gewoon zo doorgaan... Nog even en dan gaan we over die 5 kilo grens
Ze heeft nu trouwens wel maat 62 nodig, 56 past (gelukkig) echt niet meer.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_23331100
Pluisje, hopelijk heeft Tobias idd zijn dag niet en is het morgen weer over.

Ondanks het zielige was Morris wel heeeeeel lief aan het lachen en geluidjes aan het maken in de box. Nu ligt hij weer in bed te slapen

Knorretje, ik begreep dat kinderen die bv krijgen idd eerder wat extra's krijgen dan kinderen met flesvoeding.
  maandag 15 november 2004 @ 16:44:36 #31
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_23331363
quote:
Op maandag 15 november 2004 16:34 schreef snoopy het volgende:
Knorretje, ik begreep dat kinderen die bv krijgen idd eerder wat extra's krijgen dan kinderen met flesvoeding.
Dat is grappig! Ik heb het net andersom geleerd!
Maar hoe dan ook, ik blijf erbij dat het kindafhankelijk is.
pi_23331580
Ah ja, daar hebben we de tegenstrijdige adviezen van het CB weer Tinkepink Je hebt helemaal gelijk hoor met dat het per kind verschilt. Dat geldt denk ik voor bijna alles (eten, slapen, ontwikkeling).
  maandag 15 november 2004 @ 16:57:03 #33
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23331679
Piglet wat is Lucas zwaar . Lekker toch, zo'n stevige Hollandse knul
Ik heb ook info gezien over inbakeren voor peuters, er zijn toch zelfs speciale doeken voor te koop? Nu ja, ik zie wel Als de sonde er uit gaat is de noodzaak voor inbakeren hier ook minder, tenzij hij natuurlijk onrustig wordt in zijn bedje.

Tinkepink Nu al kiesjes
En wat de voeding betreft: ik ga lekker op mijn eigen gevoel af
Volgens mij is Danyel toe aan meer voeding en hij verdraagt het allemaal prima. Hij is nog best klein en licht dus moet nog flink groeien

Snoopy Veel beterschap voor Morris Hopelijk voelt ie zich niet al te ziekies.
... ♥ ik mis je ♥
pi_23331975
Phluphy, als je Danyel gevoed hebt spuugt hij dan ook weer melk uit?
Want ik zat namelijk te denken dat als je hem teveel zou geven het er wel weer uitkomt toch?
pi_23332931
Lucas is ook echt een beetje zielig
Het begon inderdaad ongeveer 3 uur na de prik: eerst heel erg huilen en z'n beentje steeds optrekken. En nu ligt hij al een hele tijd te slapen bij mij en heeft hij bijna koorts (37.9)

Phluphy het is inderdaad lekker hoor zo'n Hollands welvaren kindje Ik ben gek op z'n spekarmen en -benen
Wel is het een beetje zwaar om met een ruim 6 kilo wegend zielig jongetje rond te lopen omdat dat het enige is dat hem iets rustiger maakt Maar we zien dat gewoon als training voor de spierballen (who needs fitness )

snoopy het klopt inderdaad dat alles wat te veel is, er vanzelf weer uit komt Lucas drinkt nl standaard te veel en er gaan hier minstens 6 spuuglapjes per dag door
pi_23333119
6 spuuglapjes

Maar ik vroeg me af hoe het bij Danyel ging want die krijgt sondevoeding. En ik vroeg me af of kindjes met sondevoeding wel melk teruggeven....
pi_23334097
Spugen is hier ook regelmatig, vooral als meneer een boertje laat. Gegarandeerd dat je dan nieuw spuugdoekje kan pakken. Wij hebben dus ook te weinig van die dingen
Sjeen, Djulian word ook door alle zware botten bezitters in gehaald
pi_23334440
De koorts is nu opgelopen tot 39.8
Ik denk dat Morris de vorige zetpil er weer uit heeft 'gepoept'. Nu dus goed gewacht of het er weer niet uit kwam. Ik hoop dat het nu helpt Hij heeft hele rode wangen maar drinkt wel goed gelukkig.
pi_23334456
Morris wat vervelend dat je nu zo'n koorts hebt
pi_23334704
Zit z'n hele luier weer vol door de diarree die hij al had
Nou weet ik natuurlijk niet of die net ingebrachte zetpil er weer uit is gekomen. Kon niks vinden in zijn luier
Nu maar hopen dat die pil zijn werk al heeft gedaan en de koorts zakt want meer pillen mag hij niet
Hij ligt nu weer in bed zonder protest dus hij is echt zielig
pi_23334836
Anders straks toch ff de huiarts bellen Snoopy als de koorts te hoog word. Ik hoop dat hij zich snel weer beter voelt.
pi_23334911
Ik heb hier een papiertje waarin staat dat je boven de 40.5 graden actie moet ondernemen. Ik zal straks nog eens temperaturen.
  maandag 15 november 2004 @ 19:15:37 #43
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_23334921
spuuglapje! Wij zijn hier overgegaan op theedoeken en luiers! Thomas blijft maar spugen, er komt geen end aan. Per dag gaan er zeker 4 theedoeken en 2 setjes kleding doorheen. Om gek van te worden trouwens.

Waar ik overigens ook gek van wordt is die diarree van Thomas. Ik heb vandaag 21 luiers verwisseld (16x Thomas, 5x Indy) en ik ben het aardig zat. Morgen maar weer naar de dokter. Moet ik deze keer niet vergeten een paar volgepoepte luiers mee te nemen, dan kan ze er wat proefjes mee doen om uit te vinden waar hij nu weer last van heeft.
  maandag 15 november 2004 @ 19:44:52 #44
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23335766
Ja hoor, spugen kan héél goed als je een sonde hebt. Danyel spuugt niet zo zeer omdat het teveel is, maar wel als we het te snel geven. We doen zo'n beetje 110 ml in een klein uur. We willen graag sneller geven, omdat de hoeveelheid natuurlijk nog gaat stijgen en ik wil voorkomen dat we straks 2 uur over een voeding doen .

Tinkepink Wat spuugt Thomas veel zeg! Ik heb er geen verstand van, maar is dat wel goed Krijgt-ie wel genoeg voeding binnen?

Snoopy Wat zielig voor Morris Als je twijfelt moet je echt de HA bellen hoor ! Beterschap gewenst en succes vannacht (van slapen zal wel niet veel komen)

Piglet Ik hoop dat het met Lucas wat beter gaat. Je schreef dat je zo veel rondloopt met hem om hem stil te krijgen. Huilt hij dan zoveel? En heb je een idee waarom?
--> edit; ik bedenk me net dat je waarschijnlijk het huilen door het prikje bedoelt.
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 15 november 2004 @ 19:49:06 #45
103793 kozakken
Living the life
pi_23335877
Grappig al die verhalen over gewicht.
Jonne was bij zijn geboorte al 4485 gr, dus dat zet zich zo lekker door.
Met 6,5 mnd. was hij bijna 9 kilo. Dus daar zal hij nu ruim boven zitten. Ook gewoonweg hollandsch welvaren!

Snoopy, ik heb van de kinderarts toen gehoord dat op zich hoge koorts nog best kan. Zolang je mannetje dan nog maar wel helder is. Dan moet je zeker actie ondernemen. Je kunt evt. altijd kijken of íe wat extra wil drinken. toch??

Och Tinkepink. Wat een gedoe he met al die luiers! Hoop dat de dokter je wat uitsluitsel kan geven. Brengt hopenlijk wat meer rust.

Wij grossieren hier in slabbetjes. Ik geloof dat Jonne er per dag wel een stuk of vier gebruikt. Hij kwijlt zichzelf helemaal nat, dus een luxe is het niet. Er liggen er hier altijd wel een paar op de verwarming te drogen. Hoera voor de slabbetjes met een plastic achterkant!
pi_23335944
oei, een uur is wel lang Phluphy! Zou fijn zijn als dat iets sneller kon.

Ik voel me niet onzeker hoor. Morris slaapt als een tierelier en ik hou gewoon zijn temperatuur regelmatig in de gaten. Als deze echt nog stijgt bel ik de huisarts
  maandag 15 november 2004 @ 19:52:33 #47
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23335975
quote:
Op maandag 15 november 2004 19:49 schreef kozakken het volgende:
Jonne was bij zijn geboorte al 4485 gr, dus dat zet zich zo lekker door.
Goeie genade
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 15 november 2004 @ 20:10:26 #48
103793 kozakken
Living the life
pi_23336483

Jonne was bij z'n geboorte 4485 gr en ongeveer 56 cm
Met 3 mnd. 6490 en 65 cm
Met 5 mnd. 8045 en 69 cm
en met 6,5 mnd. dus bijna 9 kg en 72 cm

Onze eigen kleine reus.
Was op zich wel heftig (maar heb dat al wel ongeveer verteld in bevallingsverhalen. Maar op zich wel lekker vanwege het extra spek.
pi_23337585
[ff uit lurkstand]

Phluphy! Ik ben blij dat het een stuk beter met Danyel gaat! Het gaat zo de goeie kant op. Gelukkig krijg je (en hubbie ook ?!?) inmiddels ook wat meer rust. Allemaal goed nieuws dus...
Ben benieuwd hoe het met Danyel over een jaar is, ik zal jullie, en alle anderen natuurlijk , blijven volgen.

voor jullie allemaal! Danyel ga zo door
[/ff uit lurkstand]
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_23337989
Djulian heeft morgen zijn echo ivm de dwars/stuitligging. Weet niet wat ik verwachten moet. We moeten pas eind van de middag en daarna gaan we naar Amsterdam. Dan krijg ik nieuwe haartjes hmm off-topic
pi_23338230
Spannend Anitra!

Misschien ben je morgen wel bij mij in de buurt
  maandag 15 november 2004 @ 21:10:36 #52
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23338363
Kozakken, Jolie was vorige week (met 15 weken) inmiddels 68 cm

Snoopy, vervelend maar koorts is een normale reactie.... hoe naar het ook is. Het hoort er gewoon bij, morgen gaat het vast in de loop van de dag weer beter. Misschien kan je vloeibare paracetamol voor een eventuele vogende keer dat je hem wat wil geven, blijft er beter inzitten als ze diarree hebben.

Succes morgen Anitra.

Jolie is weer hyper en heeft geen slaap nodig. Ik heb besloten dat ze gewon om 20:30 naar bed gaat en om 22:00 uur eten krijgt. Ze slaapt nu niet, ze ligt te kletsen, maar goed; rust ze toch wat, denk ik dan maar.
pi_23338429
quote:
Op maandag 15 november 2004 21:06 schreef snoopy het volgende:
Spannend Anitra!

Misschien ben je morgen wel bij mij in de buurt
Ligt eraan waar jou bootje woont, maar denk niet in de buurt van mecatoplein
pi_23338504
quote:
Op maandag 15 november 2004 21:10 schreef Luchtbel het volgende:
Misschien kan je vloeibare paracetamol voor een eventuele vogende keer dat je hem wat wil geven, blijft er beter inzitten als ze diarree hebben.
Goed idee, ga ik kopen

Anitra, nee daar woont mijn boot niet
  maandag 15 november 2004 @ 21:16:05 #55
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_23338514
quote:
Op maandag 15 november 2004 20:10 schreef kozakken het volgende:

Jonne was bij z'n geboorte 4485 gr en ongeveer 56 cm
Met 3 mnd. 6490 en 65 cm
Met 5 mnd. 8045 en 69 cm
en met 6,5 mnd. dus bijna 9 kg en 72 cm
Tobias was bij geboorte 4160 en 54 cm
bij ruim 3 maanden 7980 en 65 cm
bij ruim 4 maanden 8815 en 69 cm

hij is trouwens de rest van de dag helemaal over de zeik geweest, ontroostbaar, helemaal in de stress. Ongeveer de reactie die hij normaal op zijn prikje heeft (op de koorts na dan), maar dan bijna een week later
Hij ligt nu rustig te slapen, hopelijk is ie morgen weer oude vertrouwde Tobias
pi_23338571
Apart kind die Tobias: zware botten en een trage reactie
  maandag 15 november 2004 @ 21:19:13 #57
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_23338600
Kind van zijn moeder
  maandag 15 november 2004 @ 21:19:56 #58
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23338620
Is heel normaal hoor Pluisje dat ze na een week weer een dag last hebben.
Vraag me niet waarom, maar dat zei m'n huisarts.
  maandag 15 november 2004 @ 21:22:44 #59
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_23338685
He, dat stelt me dan wel een beetje gerust

Ik wist gewoon dat ie ergens last van had, maar het is dan zo sneu als je niet weet wat het is

Denk dat ik ook mijn bed maar induik, kunnen we er morgen hopelijk allebei weer met frisse moed tegenaan
  † In Memoriam † maandag 15 november 2004 @ 21:23:11 #60
37843 lady-wrb
kortaf
pi_23338694
quote:
Op maandag 15 november 2004 21:10 schreef Luchtbel het volgende:
Jolie was vorige week (met 15 weken) inmiddels 68 cm
oeps, die lengte had luca na een jaar
  maandag 15 november 2004 @ 21:26:15 #61
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23338780
quote:
Op maandag 15 november 2004 21:22 schreef pluisje het volgende:
He, dat stelt me dan wel een beetje gerust

Ik wist gewoon dat ie ergens last van had, maar het is dan zo sneu als je niet weet wat het is

Denk dat ik ook mijn bed maar induik, kunnen we er morgen hopelijk allebei weer met frisse moed tegenaan
Ja niks om je zorgen over te maken joh, Jolie heeft het ook iedere keer gehad, precies een week na d'r prikje. Het is me toen vertelt de eerste keer dat ze ge-ent was en ze zo gek reageerde, maar ik kan me niet meer herinneren waarom, ik ga er van de week heen, ga ik het gelijk ff vragen.

Doe rustig aan!
pi_23339450
Avond allemaal

Hoe is het met Lucas&Morris morris nog last van "hoge"koorts en lucas koortsvrij gebleven of toch nog koorts gekregen?

Vandaag had ik een giga lieve en wakkere Thijs heeft op de gehele middag en begin van de avond maar 2,5 uur geslapen, heeft aldoor bij mij in zijn wipstoel gelegen en even in de box gelegen.
Woensdag moeten we naar de kinderarts en dan zien we weer verder.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_23339569
Hoi Bar

Morris slaapt dus ik weet niet hoe het met zijn koorts is. Hij voelt iig niet gloeiend heet aan.
Gezellig dat Thijs zo vrolijk is
pi_23346464
Goedemorgen allemaal. Het is al weer meer dan een week geleden dat ik voor het laatst wat van me heb laten horen. Afgelopen donderdag mijn schoonmoeder van Schiphol gehaald en voor het eerst kennis met haar gemaakt. Ze was erg trots op haar mooie kleindochter en ik heb het goed gedaan. Ik was verleden week dinsdag nog bij de huisarts geweest en die zei dat Morgaine niks mankeerde en dat ze alleen maar verkouden was en dat dat waarschijnlijk het eerste jaar wel zo zou blijven.

Nou gisteren ben ik weer naar de dokter geweest. Mijn man en ik hebben van zondag op maandag geen oog dicht gedaan. Morgaine kreeg amper lucht zo verstopt zat haar neusje en ondanks dat we het matrasje iets omhoog hadden gedaan hielp het niks. Na iedere voeding kwam zeker de helft weer terug en dat resulteerde weer in een hoop gehuil want ze had steeds honger maar bleef spugen. Nu blijkt dat Morgaine der maagklepje waarschijnlijk niet helemaal functioneert zoals dat zou moeten en dus moet ik nu iedere voeding aandikken met Johannesbroodpitmeel. En ja hoor, ze spuugt niet meer En de kans is er dat ze net als haar moeder allergisch is voor het een of het ander en dus moest ik bloed laten prikken en dan weten we als we mazzel hebben vrijdag al de uitslag en anders pas maandag. En als ze dus allergisch is voor honden (net als ik) gaat ze naar de creche ipv naar de oppas want die heeft honden namelijk. En de huisarts zei verleden week dat ik niet meer mocht smeren met baby balsem tegen verkoudheid want dat zou haar luchtwegen kunnen irriteren. Ik heb gisterenavond toch echt weer gesmeerd en ze heeft als een roosje geslapen.
pi_23346525
Spannend weekje Little-Angel. Fijn dat ze nu niet meer spuugt want dat is wel heel vervelend voor zo'n kleintje. Is een creche op korte termijn te regelen als ze allergisch blijkt te zijn?

Morris is weer bijna de oude. Hij heeft heerlijk geslapen vannacht en nu is zijn temperatuur 37.7.
Dat gaat de goeie kant op
pi_23346770
Ik hoop het eigenlijk wel dat het op korte termijn te regelen valt. Mijn man werkt in ieder geval bij defensie en die hebben hele goede secundaire arbeidsvoorwaarden zo ook een vergoeding voor kinderopvang. Dus misschien dat het via zijn werkgever ook sneller geregeld kan worden als dus blijkt dat ze allergisch is. Zelf hoop ik dat ze niks mankeert en dat ze gewoon bij mijn tante kan blijven tot ze naar school of peuterspeelzaal gaat.
  † In Memoriam † dinsdag 16 november 2004 @ 09:24:18 #67
43556 miss_dynastie
pi_23346773
Little-Angel, wat fijn dat er voor het voedingsprobleem zo'n simpele oplossing is gevonden! Heerlijk dat ze niet meer spuugt

Morris
  dinsdag 16 november 2004 @ 09:51:45 #68
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23347107
Bedankt Mariposa

Anitra, succes vandaag met de echo.

Morris Goed zo stoere vent !

Little Angel: fijn dat het zoveel beter gaat met Morgaine En het was zeker heerlijk om lekker met haar te pronken bij je schoonmoeder?
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 16 november 2004 @ 09:52:14 #69
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23347116
Maaaaaaaaaaaaariaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Joehoeeeeeeeeeeeeeeee Hoe gaat het met je?
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 16 november 2004 @ 09:54:28 #70
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_23347146
Goed zo Morris, dan heb je het bijna achter de rug

Tobias lijkt ook weer een beetje de oude, hij heeft als een blok geslapen en kan nu soms weer een beetje lachen. Hij was gister echt zichzelf niet, blij dat die rotprikjes voorlopig achter de rusg zijn
  dinsdag 16 november 2004 @ 09:57:35 #71
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_23347188
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 08:58 schreef Little-Angel het volgende:
En de huisarts zei verleden week dat ik niet meer mocht smeren met baby balsem tegen verkoudheid want dat zou haar luchtwegen kunnen irriteren. Ik heb gisterenavond toch echt weer gesmeerd en ze heeft als een roosje geslapen.
Toch maar niet meer doen LE. Babies kunnen het echt heel erg benauwd krijgen van smeerseltjes. Zeker als ze er gevoelig voor zijn (ik heb hier in twee andere topics al eens over gepost). Het hoeft niet elke keer te gebeuren, dus het kan best zijn dat Morgaine er afgelopen nacht goed op geslapen heeft. Echt, als je je kindje er een keer gevoelig op hebt zien reageren doe je het noooooit meer.
Het kan overigens zelfs zo zijn dat haar verkoudheid versterkt wordt door die smeerseltjes.

Wat je kunt doen om de verkoudheid te verlichten is bijvoorbeeld veel buiten wandelen, laten slapen met het raam open en eventueel stomen in de badkamer.
  dinsdag 16 november 2004 @ 10:00:27 #72
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_23347218
Hihihihi, Fluf toch! Luchtbel waarcshuwde me: Fluf slaat door, check het babietjestopic!
Hahaahaaahaaaa!!!!

Maria is doing fine, thanks!
Morgen moet ze haar prik (eerste keer) en helaas toch niet met het nieuwe vaccin! Het onderzoek zat vol en dat hoorden we afgelopen vrijdag pas. Dus nu snel een afspraak geregeld, want donderdag is ze al 11 weken! Morgen dus prikken, ben benieuwd hoe het gaat!
* Sugar gaat vandaag nog spiroflor en para's halen!

En verder alles oké! Ze zegt al weken hetzelfde: "urre, urre, urre"! Goed, he?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_23347323
Lucas is nog niet helemaal de oude. Gisteravond had hij 38,2 en nu 37,8 dus het gaat wel de goede kant op. Maar hij drinkt nog niet goed en slaapt meer dan gewoonlijk (behalve afgelopen nacht natuurlijk ). Ik heb het geplande bezoekje aan m'n werk dan ook maar afgeblazen. Laat hem eerst maar even weer lekker in z'n vel zitten.

Morris en Tobias

Bar wat leuk dat Thijs gisteren zo vrolijk was Maar volgens mij heb ik even gemist waarom julllie naar de kinderarts gaan...

Little-Angel spannend allemaal. Ik zal voor je duimen dat het allemaal meevalt

Agossie, krijgt Maria ook al een prikje? Ik hoop dat ze er niet al te veel last van zal hebben sugie! Wel goed om te horen dat het goed met haar gaat En ze kan ook al 'praten'
Lucas nog niet al denk ik soms wel dat hij het probeert maar dat hij het nog niet helemaal snapt

En flufje, hoe gaat het met Danyel vandaag?
pi_23347372
Fijn dat Tobias weer de oude is Ik zal ook blij zijn als het laatste prikje (voorlopig dan) geweest is

Sugar, ik kreeg de tip van LB om vloeibare paracetamol te kopen. Die zetpillen zijn heel lastig door te snijden en bleven bij Morris ook nog eens niet zitten
pi_23347400
Lucas, 37.8 gaat toch ook de goede kant op
pi_23347448
De prikjesmannen hebben zich er aardig doorheen geslagen zo te lezen

Ik ga nu een lijstje maken wat mee te nemen, want ik ben echt zo'n vergeet miep.
  dinsdag 16 november 2004 @ 10:20:29 #77
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23347516
Kom op Lucas snel beter worden, je kan het

Zegt Maria "urre urre urre"? Kom je nog goed mee weg, Danyel produceert een geluid dat klinkt als "Allah" En verder kan hij wel heel mooi "zingen" zangerig huilen

Met Danyel gaat het wel lekker hoor Het doorslapen heeft zich niet herhaald maar hij slaapt wel goed tussen de voedingen door. Hij krijgt inmiddels 120 ml per voeding en houdt alles prima binnen. Ik hoop nu op een groeispurtje, hij heeft nogal wat in te halen!
... ♥ ik mis je ♥
  † In Memoriam † dinsdag 16 november 2004 @ 10:23:42 #78
37843 lady-wrb
kortaf
pi_23347567
goed zo danyel

goed slapen en goed eten zijn de beste ingredienten voor een flinke groeispurt !
pi_23347577
Allah

Ik zie op zijn site dat er toch een aardig stijgende lijn zit in zijn groei Phluph
Gaat helemaal goed komen en fijn dat hij nu beter slaapt en zijn eten binnen houdt
pi_23349065
bedankt Tinkepink voor de info ik zal er zeker rekening mee houden. Ik vond het alleen gisterenavond de beste oplossing voor Morgaine. Het is dus niet zo dat ik maar smeer en smeer hoor. Ik smeer het alleen als ik echt denk dat het niet anders kan. En stomen doe ik al iedere dag met een speciaal stoombadje voor babies.

Phluphy, ik heb inderdaad lekker lopen pronken met mijn dochter. Mijn schoonmoeder vond haar erg mooi en erg lief. Zodra ze haar nu ziet (mijn schoonmama is tot 10 januari in nederland) pakt ze haar op en roept van alles en nog wat tegen haar kleindochter. En zoals ze op zijn Surinaams zegt "kom maar bij je blakka (zwarte) oma" "jij bent mijn biggie (grote) meid" vind Morgaine prachtig.
pi_23350137
Mijn zoon Youri is van 25 juli en weegt 7500 gr en is 66 cm. Lekkere grote baby
  dinsdag 16 november 2004 @ 13:46:19 #82
103793 kozakken
Living the life
pi_23351311
Wat een grote verschillen tussen al die lekkere kleintjes! Wat een lekkere grote vent Nr.G!

Anitra, weet niet helemaal zeker of je dit nog kunt lezen. Echo vd heupjes stelt niet zoveel voor. Jonne heeft dat ook met 3 mnd. gehad omdat ik geboren ben met een heupafwijking.
Uitkleden, op tafel neerleggen ,afleiden en vervolgens wordt er gewoon aan beide kant met zo'n echo-ding over de heupjes gekeken naar kraakbeen en de stand van de heupjes.
Is in een minuutje of tien bekeken! (bij ons, in ieder geval)
Het gedoe met aan- en uitkleden neemt bijna nog meer tijd in beslag.

Trouwens, wat mij opviel aan de echo is hoe weinig kraakbeen zo'n kleintje nog maar heeft. Toen begreep ik ook pas echt goed waarom hele jonge kindjes nog zo weinig belasting aankunnen.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 16 november 2004 @ 14:00:36 #83
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_23351588
Isa heeft vanmorgen haar derde prikje gehad. Ze heeft nog steeds gewoon 37,2 en heeft geen last van haar beentje

Dikke knuffel voor alle andere prikke kindjes, hopelijk voelen jullie je binnenkort weer helemaal toppie!!!
pi_23352140
Isa, houden zo
  dinsdag 16 november 2004 @ 15:19:41 #85
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_23353404
Phluphy, is Danyel bekeerd tot de Islam?
  dinsdag 16 november 2004 @ 16:31:06 #86
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23355113
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 15:19 schreef Tan het volgende:
Phluphy, is Danyel bekeerd tot de Islam?
Hij is denk ik vergeten dat hij op zijn 3e levensdag al gedoopt is

[enthousiasme modus aan]
De logopediste was er vandaag weer. De oefeningen die we steeds doen gaan op zich best goed. Jeroen laat Danyel altijd heel lang op zijn pink zuigen (waardoor Danyel steevast gaat poepen ) en ik oefen vaak met druppeltjes melk in zijn mondje doen.

Al deze dingen doen we om Danyel op een prettige manier te laten wennen aan activiteiten met zijn mondje. Het zuigen kan hij niet meer leren, maar zodra de zuigreflexen weg zijn kunnen we écht met hem aan de slag. De zuigreflexen zijn al afgenomen, ik denk dat ze over 4-6 weken helemaal weg zijn. Pas dan kunnen we hem gaan leren "gewoon drinken".
Het goede nieuws is: de logopediste had een zelfde "traject" gedaan met een kindje dat een nog slechtere start had dan Danyel, en die drinkt nu al zo goed dat de sonde er bijna uit kan, en het kindje is nog maar 4,5 maand
Ik reken nergens op natuurlijk, maar het klinkt erg hoopgevend. Hulde aan de logopediste
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 16 november 2004 @ 16:43:11 #87
103793 kozakken
Living the life
pi_23355432
voor Danyel
pi_23355463
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 16:31 schreef phluphy het volgende:
Jeroen laat Danyel altijd heel lang op zijn pink zuigen (waardoor Danyel steevast gaat poepen )
Ik had wel een oom vroeger en als je aan zijn vinger trok liet ie een grote wind
Deze variant kende ik nog niet

Wat fijn dat er zulke hoopgevende berichten zijn Wat zou het heerlijk zijn als die sonde er uit zou mogen zeg. Ik hoop dat het snel mogelijk is
  dinsdag 16 november 2004 @ 16:58:11 #89
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_23355789
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 16:44 schreef snoopy het volgende:

[..]

Ik had wel een oom vroeger en als je aan zijn vinger trok liet ie een grote wind
Deze variant kende ik nog niet
Grappigste User Award?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_23355985
Neeeeeej, die oom is al jaren dood
  dinsdag 16 november 2004 @ 17:18:25 #91
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_23356239
Zie je wel?
  dinsdag 16 november 2004 @ 19:26:56 #92
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_23359225
Heb vaker gehoord dat zuigen de darmen prikkelt zodat er gepoept wordt door baby's.
Maar goed dat dat niet meer zo werkt als je ouder wordt, dat poepen in je luier tijdens een voeding is wel grappig als je een paar weken oud bent, als je ouder bent en je hebt een lollie lijkt 't me toch minder grappig..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 16 november 2004 @ 19:34:37 #93
3142 m@x
pi_23359432
Ah gossie, Kai heeft zo'n ontzettende pijn in zijn buik. Hij heeft moeite met poepen. Het enige wat er sinds zondagmorgen uitkomt zijn ontzettend harde grote-mensen-scheten. Hij ligt echt te krijsen van de pijn, zo zielig.... We hebben al extra water bij zijn voeding gedaan, maar het helpt niet
  Jubileum moderator dinsdag 16 november 2004 @ 19:35:37 #94
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_23359461
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 19:26 schreef E.T. het volgende:
Heb vaker gehoord dat zuigen de darmen prikkelt zodat er gepoept wordt door baby's.
Maar goed dat dat niet meer zo werkt als je ouder wordt, dat poepen in je luier tijdens een voeding is wel grappig als je een paar weken oud bent, als je ouder bent en je hebt een lollie lijkt 't me toch minder grappig..
Ik zie nu de hele tijd Daphne Deckers voor me met een broek vol
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_23359525
m@x, wij hebben wel eens een druppeltje zonnebloemolie aan Morris gegeven toen hij last had en dat wil wel eens helpen.
  dinsdag 16 november 2004 @ 19:39:08 #96
3142 m@x
pi_23359568
Ik begrijp net van meneerm@x dat de crisis is opgelost. Ons kind is ontploft (tenminste zo lijkt het als je zijn luier bekijkt

Deed je die slaolie door zijn voeding ofzo snoop?
pi_23359650
edit: het was zonnebloemolie. We deden een paar druppeltjes op een theelepeltje en deden dat op zijn lipjes, liep vanzelf z'n mondje in
Meneer m@x had pech net , is de schade al hersteld?
  dinsdag 16 november 2004 @ 19:56:42 #98
3142 m@x
pi_23360029
Geen spoortje poep meer te bekennen Kai ziet er gelijk een stuk minder bescheten uit
  dinsdag 16 november 2004 @ 20:02:45 #99
3011 E.T.
pi_23360182
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 19:35 schreef Lois het volgende:

[..]

Ik zie nu de hele tijd Daphne Deckers voor me met een broek vol

En bedankt voor deze beeldvorming
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 16 november 2004 @ 20:03:49 #100
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23360221
Danyel moest ook zo nodig poepen dat-ie zich bij gebrek aan succes binnen 45 seconden van boven tot onder heeft volgekotst (tot op zijn achterhoofd ) én volgepiest. Hij heeft met zo'n harde straal gepiest dat de luierplakkertjes losgeschoten zijn

dat laatste was natuurlijk een geintje, ik had de luier niet goed omgedaan
... ♥ ik mis je ♥
pi_23362368
phluphy Maar eigenlijk ook wel een beetje zielig voor Danyel

Agossie een ontplofte Kai Maar het lucht natuurlijk wel op
Weet je wat ook de darmen stimuleert? Temperaturen Het was hier vandaag 2 keer raak

Lois, Ik zie Daphne Dekkers nu dus ook voor me wat een debiele reclame is dat hè?
  dinsdag 16 november 2004 @ 23:48:33 #102
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23366828
Lois wat doe je

Och Kai, wat kunnen ze daar een last van hebben he.

Phluph moet ik die cursus weer es voor je plaatsen

Jolie is weer ziekjes...snot snot snot snot snot maar d'r humeur is wel heel goed. Maar ik vind het er zo zielig uitzien
pi_23366846
Okee verslag van de echo. Zoals Kozakken al zei het stelt weinig voor. Djulian moest in zijn blote bips op een plank liggen waar 2 rolkussen op vast zitten. Daar kreeg hij die kouwe gel op zijn heup, maar dat vond hij niet erg, hij lag heerlijk op die plank en lag alleen maar te lachen naar mij. Toen de andere kant aan de beurt was vond hij het niet meer leuk, want toen zag hij mij niet meer. Het duurde iets langer dan normaal omdat de arts erbij werd gehaald. Djulian zijn botten blijken dus nog te zacht te zijn en ze kunnen dus niet zien hoe zijn heupen er uiteindelijk uit gaan zien. ze vroegen of hij wel 3 maanden was Dus mama ongerust. De arts probeerde mij wel gerust te stellen, maar dat het niet helemaal normaal is was wel duidelijk. Nu moeten we over 4 weken weer terug komen om te kijken of dan wel zijn botten harder zijn. Dus 14 dec hebben we CB, 16 dec Djulian weer echo en dan 17 dec ik injectie, het is maar goed dat we die week erna vakantie hebben
pi_23368107
Wat vervelend Anitra, die onzekerheid.

Phluphy, lekker he, die was uitspoelen.

Luchtbel Jolie ziet er wel gelukkig uit met haar cadeautjes en opapa en omama.

Zijn jullie baby's ook zo snel gefrustreerd als ze zich op de buik gedraaid hebben? Myrthe houdt het dan 5 min rustig voor ze gefrustreerd gaat doen omdat ze iets ziet en er niet bij kan ze verveelt zich veel sneller dan op haar rug maar draait ook niet zelf terug.
  woensdag 17 november 2004 @ 07:13:44 #105
24188 Belana
kloon van belana
pi_23370181
Ow, de frustratie van het buik/rug draaien Ik ken het poemojn! Heeft van de zomer bij Liam iets van 2 weken geduurd, toen kon ie ook weer terug draaien, dus ff geduld
(en daarna kwam de frustratie van wel kunnen gaan staan in de box, maar niet meer kunnen zitten hetgeen ie dan inmiddels ook weer kan)
Liam zegt nu heel duidelijk papa en mama
stormy waters...
sailin'
  woensdag 17 november 2004 @ 07:24:32 #106
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_23370212
Dat lijkt me zó lief, Belana! Super dat ie dat doet!
Enne, fotootjes weer 'ns?
  woensdag 17 november 2004 @ 07:54:50 #107
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23370313
Anitra, da's wel een beetje balen, en inderdaad spannend. Wat gaan ze dan eigenlijk doen mocht hij volgende maand nog steeds te zachte botten hebben?

Poemojn, als Myrthe zich op haar buik kan draaien, doet ze dat dan ook als ze in bed ligt?

Belana, gefeliciteerd met de mamma- en pappa mijlpaal

Danyel wenst Jolietje beterschap
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 17 november 2004 @ 09:35:47 #108
103793 kozakken
Living the life
pi_23371256
Anitra, ik geloof dat de groei van kraakbeen heel verschillend gaat bij kindjes. Bij Jonne was de arts ook druk aan het zoeken. ("oh, hier kun je het wel zien. Heeeel klein stipje middenin")
Dus ik denk dat het goed is dat ze extra voorzichtig zijn.
wijsneusmodus aanVroeger konden ze pas met 4 mnd iets zien. omdat dan pas een rontgenfoto kon worden gemaakt. Dan nog was het hopen dat er dan al genoeg kraakbeen te zien was. zegt mijn moeder...wijsneusmodus uit

Ow.. misschien kun je de volgende keer je fototoestel meenemen. Is leuk voor z'n plakboek later!
  woensdag 17 november 2004 @ 09:52:19 #109
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23371543
quote:
Op woensdag 17 november 2004 00:39 schreef poemojn het volgende:

Luchtbel Jolie ziet er wel gelukkig uit met haar cadeautjes en opapa en omama.
Nou er kwam gister ook nog een heel mooi ponchocadeau met de post!

Ze knort nog wel maar ja wanneer niet

Belana dat lijkt me zo kjoet!
  woensdag 17 november 2004 @ 09:57:13 #110
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_23371621
Lief! Scheef en schetig.
  † In Memoriam † woensdag 17 november 2004 @ 10:11:55 #111
37843 lady-wrb
kortaf
pi_23371838
staat je goed jolie! wat een vrolijke kleur!
pi_23371957
En bedankt ook Sugar Ik zit op mijn werk en wordt helemaal blij van Jolie in poncho
  woensdag 17 november 2004 @ 10:32:05 #113
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_23372226
Anitra, wat spannend nog! Maar niet te veel zorgen maken hoor!

Belana...oh, ik zou echt elke keer in huilen uitbarsten als Tobias dat deed denk ik

Ok, ik heb een slaapmonster gemaakt: ik werd om half 10 pas wakker vanmorgen, ben meteen Tobias' kamer ingerend, die heel hard zuchtend en boos kijkend wakker werd
pi_23372304
Ik werd gisterenmiddag op mijn werk gebeld door mijn tante, die was helemaal overstuur. Morgaine had 39,5 graden koorts en was niet meer stil te krijgen. Ik als een gek mijn kantoor uit gelopen en met een veels te hoge snelheid naar mijn tante toegereden. Lag ze vreselijk te krijsen en ik pak haar op en sus haar en eindelijk stil. Mijn tante was helemaal aan het shaken want die dacht dat Morgaine een koortsstuip had en wilde al naar de dokter met haar. Mijn tante heeft drie kinderen groot gebracht en is dus al enige jaren uit de luiers en wist niet zo goed meer wat te doen. Toen ik kwam was ze stil en was haar temperatuur al weer 37.3 Ik was een half uur later thuis haar temperatuur aan het meten en die was toen weer gedaald naar 36.8 om nog geen vijf minuten later al weer te zijn gestegen naar 37.5 en dat is het eigenlijk de hele avond gebelven.

Weet iemand wat het kan zijn dat de temperatuur zo schommelt en of dit normaal is? In ieder geval ging mijn tante een nieuwe thermometer kopen want ze vertrouwde de hare niet meer. En Morgaine, die heeft doorgeslapen vannacht!!
  woensdag 17 november 2004 @ 10:48:58 #115
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23372625
Little Angel, misschien was Morgaine van slag omdat ze onwennig was bij je tante, en dat ze die verhoging heeft gekregen door het huilen? Of misschien was ze gewoon niet helemaal lekker en heeft ze daarom ook zo lekker lang geslapen vannacht (ff bijtanken).

Pluisje, hoe doet Tobias dat ?? Ik wil ook !

Jolie, wat een schitterende poncho
... ♥ ik mis je ♥
pi_23372736
Wat een leuke poncho!!!
Djulian moet altijd wakker gemaakt worden anders slaapt hij tot een uur of 10 door denk ik. Dus ik maak hem meestals rond 9 uur wakker. En wat de truc is ik weet het niet, mijn moeder zou zeggen: er zit hoenderdaalbloed in met andere woorden dat heeft hij van zijn opa
  Licht Ontvlambaar woensdag 17 november 2004 @ 10:57:44 #117
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_23372821
Jeetje zeg, da's schrikken Little-Angel, ik hoop dat het gewoon de thermometer van je tante is geweest.

Jolietje Ik vind je zo'n schatje!!!

We zijn weer gaan zwemmen vanmorgen. Gelukkig had Isa nog eerst even haar wekelijkse poepluier gemaakt, ik had al visioenen van zwempakje met borstvoedingspoep . Ze heeft deze keer lekker om zich heen gekeken naar alle andere kindjes en niet één keer gepruild, ook niet gelachen trouwens. Tenminste niet toen we in het water waren, ervoor en erna was het dikke pret. De eerste keer koppie onder heeft ze niet eens gehuild de tweede en derde keer wel, maar hee toch goed he Nu ligt ze heerlijk te slapen met haar buikje vol.

Knuffels
Sjeen
  woensdag 17 november 2004 @ 11:19:54 #118
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_23373230
Maria krijgt dadelijk haar eerste prikje...
Ik vind het nu al zielig. Heb Spirofllor en paracetamol gehaald en ben benieuwd.

Wat een slaapkoppies zijn er, zeg! Geweldig!
Maria slaapt niet zo veel en niet zo lang, vanochtend was ze weer om 5 uur wakker! Maar ze is wel weer zelf gaan slapen, zonder dat we hebben verschoond of gevoed!
pi_23373369
jolie wat heb je een leuke poncho! en hij staat je geweldig!

maria sterkte met je 1e prik meid.
pi_23373619
Maria sterkte met je prik
  woensdag 17 november 2004 @ 11:41:46 #121
103793 kozakken
Living the life
pi_23373627
Oh Jolie Wat lijk je zo al "groot"
  woensdag 17 november 2004 @ 11:43:12 #122
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23373644
Succes Maria en mamma
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 17 november 2004 @ 12:35:41 #123
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_23374709
Maria heeft alleen maar 1 piepje gegeven! En daarna lachte ze alweer naar de cb-mevrouw!
En "de prik ging er ontspannen in", aldus de mevrouw. Hopelijk heeft ze dus niet zo'n last van haar beentje straks.
pi_23374734
Stoere meid Maria nu duimen dat alles okee blijft
  Licht Ontvlambaar woensdag 17 november 2004 @ 12:39:32 #125
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_23374812
Maria, grote meid

Anitra, had het wassen met Neutral nog geholpen?
pi_23374838
Maria!! Wat ben je stoer! Goed gedaan meissie!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_23374881
[doosmodus-aan]Het is ook heel handig als je de spullen die gewassen zijn met neutral om die appart te houden van de spullen die met een ander wasmiddel gewassen zijn.[doosmodus-uit]
Nu zit er dus een was in en die word dus straks in een compleet andere kast gelegd dan de rest
  Licht Ontvlambaar woensdag 17 november 2004 @ 12:43:10 #128
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_23374896
Anitra, je bent wel een lieve doos hoor
  woensdag 17 november 2004 @ 16:06:40 #129
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_23379754
Maria moest net al erg huilen en slaapt nu weer. Meteen na fles! Arm ding...

Nog iets: ik heb net bij verschonen even getemperatuurd en ze had 36.1! Wel erg laag, toch?
pi_23380260
Het is prikjesweek geloof ik! Heb je nog een keer getemperatuurd om te checken of ze echt 36.1 heeft Sugar?
  woensdag 17 november 2004 @ 16:35:39 #131
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_23380453
Nee, nog niet. Ze voelt nu wel warm... Maar ik vind het zo zielig om haar nu weer die thermometer in haar kontje te stoppen... Straks even doen bij verschonen.
pi_23380839
Ik heb zo'n Philips digitale thermometer speciaal voor baby's en daar zit ook een speen bij met een ingebouwde thermometer maar die werkt dus voor geen meter
  woensdag 17 november 2004 @ 17:36:13 #133
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23381854
Maria wat dapper van je Hopelijk krijg je niet alsnog veel last ervan.

Snoopy Het klinkt ook wel al te mooi en makkelijk, een speen die de temp. opneemt
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 17 november 2004 @ 18:15:27 #134
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23382832
Snoop dat soort dingen moet je nooit in geloven, heeft een keer in heel stuk over in het boekje van de Consumentenbond gestaan. De ouderwetse manier is gewoon het beste.

Sugar, hoe is het nu met Maria?
pi_23383101
De ouderwetse manier kan iets kindvriendelijker door een thermometer met een flexibele punt te nemen, dan kan de baby gewoon bewegen zonder inwendige beschadigingen op te lopen.

Blij dat het maar 2 weken duurde Belana, ik blijf maar aan het troosten en terugdraaien.
Wat leuk dat Liam nu papa en mama zegt.

Phluphy, ze draait niet als ze slaapt, alleen als ze wakker is. En ik ga gewoon regelmatig even kijken hoe 't gaat.

Sugar en Jolie, wat een leuke poncho is dat!

Little Angel, hoe is het nu met Morgaine?

Sjeen, babyzwemmen of gewoon zwemmen? En is het erg leuk om te doen?
  woensdag 17 november 2004 @ 18:45:21 #136
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_23383478
Maria slaapt heel veel! Dus da's wel goed, komt ze de tijd zo pijnloos mogelijk door!

Wat was er ook alweer met paracetamol geven? Ik wil het alleen doen als het echt heel naar wordt voor d'r, maar hoe zat het ook alweer met wanneer het dan is uitgewerkt? Ik dacht dat Pluis eens zei dat je dan meteen weer een pil moet geven. Vanwege koorts doe ineens heel hoog kan worden? Thanks alvast.
Vind haar wel zielig, want ze slaapt dus superveel en toen ze niet sliep, moest ze zo heel erg huilen...
  woensdag 17 november 2004 @ 19:15:00 #137
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_23384124
Sugar, als je er eentje geeft, moet je er na 4 uur weer eentje geven, om het gevaar van snel oplopende koorts en daarmee samenhangende koortsstuipjes, te voorkomen
  Licht Ontvlambaar woensdag 17 november 2004 @ 19:17:08 #138
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_23384169
Babyzwemmen, Poemojn, het is eigenlijk te kinderachtig voor woorden. Maar dat maakt het juist weer leuk ook. We huppen in een rondje door het water en zingen dan liedjes als 'Alle eendjes' 'Op een klein stationnetje' enzo.

Isa vindt het inmiddels niet meer niet leuk, nu nog leuk vinden...
pi_23384227
quote:
Op woensdag 17 november 2004 18:15 schreef Luchtbel het volgende:
Snoop dat soort dingen moet je nooit in geloven, heeft een keer in heel stuk over in het boekje van de Consumentenbond gestaan. De ouderwetse manier is gewoon het beste.
Ik geloof ook niks hoor Maar die speenthermometer zat gewoon in hetzelfde doosje als de normale thermometer met flexibele punt van Philips. Was ooit eens in de aanbieding bij de Etos voor een prikkie Die flexible punt is trouwens erg handig. Vooral met beweeglijke babies
  woensdag 17 november 2004 @ 19:55:03 #140
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_23385140
* Even over iedereen heen walst dan maar*

Met Léon gaat het super. Meneer krijgt sinds dit weekend voor het eerst een groentehapje. Vond ie in eerste instantie niet zo leuk. Spuugde alles weer uit.
Maar zondag zat hij zelfs halverwege met zijn lipjes te smakken toen hij de lepel zag. Die worteltjes zijn wel hardnekkig zeg, zijn niet uit de slabbers te wassen. We hebben hem op een gegeven moment helemaal in theedoeken ingepakt. Je zag alleen nog maar hoofd.
Maar dat was wel het meest effectief.
Vanavond graaide hij zowat de lepel uit mijn hand. Kom maarrrrr!!!!
Hoezo vreetzakje?

Nog een primeurtje:
Hij lag al een week vervaarlijk op zijn buik heen en weer te zwaaien en als hij op zijn rug lag, zwiepten zijn benen alle kanten op. Zondagavond dacht ik: "Wat hoor ik toch?"
Kijk ik vanuit de keuken de kamer in, ligt meneer op zijn buik! Terwijl ik hem toch echt op zijn rug gelegd had. Het mannetje had dit spektakel ook gemist, want Léon lag net buiten zijn zicht.
Dus hup, wij snel hem weer teruggelegd op zijn rug. En ja hoor, 'zwiep' daar ging hij!

Hij schatert het tegenwoordig echt uit van het lachen. Hij kan serieus waar de slappe lach krijgen. Je hoeft maar iets geks te doen en hij ligt helemaal in een deuk van het lachen.
Man, wat gaat het hard allemaal.
Nog even en hij is alweer een half jaar. Ik heb het idee dat het allemaal nog zo kort geleden is, kennen jullie dat?
Als je niet lacht, ben je dood.
  Licht Ontvlambaar woensdag 17 november 2004 @ 20:47:12 #141
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_23386515
Leuk he, die kleine dingetjes zoals draaien. Isa doet dat sinds een week of twee op het bed, maar vandaag lag ze ineens op haar buik in de box Alleen het terug op de rug draaien wil nog niet lukken en dan wordt Isa boos
  woensdag 17 november 2004 @ 20:51:15 #142
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_23386640
Thanks, Pluis, dat wilde ik weten!

Dutsj, Léon wordt groot! Wat stoer, dat draaien en de slappe lach, waaahaaahaaaaaaa dat lijkt me geweldig!
Go Léon!!!
  Licht Ontvlambaar woensdag 17 november 2004 @ 20:53:29 #143
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_23386708
Sjoegs, hoe is het met Maria nu?
  woensdag 17 november 2004 @ 20:56:56 #144
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_23386804
Goed! Ze sliep al die tijd op de arm en we maakten haar wakker voor voeding. No problemo! Ze lachte en haar temperatuur was 37,5! Prima dus.
Fles keurig gedronken en meteen weer in slaap gedonderd, ! Ze is dus wel veel moeër ( ) dan normaal, maar ze slaapt lekker, dus het zit wel goed, denk ik. Ga alleen vannacht niet inbakeren, vind het toch eng... Eens kijken hoe ze slaapt zonder die doek om zich heen!

Lief dat je het vraagt, trouwens!
Enne, die foto van Isa is ook echt heel lief, Luchtbel heeft gelijk!
  Licht Ontvlambaar woensdag 17 november 2004 @ 21:04:42 #145
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_23387046
Mooie temperatuur Dat moeër zijn, dat had Isa ook gisteren. Ben idd eens benieuwd hoe Maria slaapt vannacht.

Er staat weer een leuke foto in het fototopic
pi_23388050
sjonge sjonge eindelijk weer tijd om even te posten.

ben blij te lezen dat de zieke kindjes weer helemaal opgeknapt zijn
Leon wat word je groot en alweer bijna een half jaar wat gaat de tijd toch snel
Maria netjes meid
Jolietje hoe is het nu met je meis?
hier vanmorgen naar de kinderarts geweest Piglet we moesten naar de kinderarts omdat Thijs in het vruchtwater gepoept had
Had mijn vragen al klaar.
Thijs weegt nu 5580 gram en is gezond aldus de kinderarts.
en ik was nog wel bang dat hier de melkproductie aan het afnemen was thijs is al een tijdje lijkt wat ontevreden te zijn maar vandaag gingen we weer het normale ritme in.
en hij is maar liefst 340 gram op 14 dagen aangekomen dus dat zit zeker wel goed.

nu had ik de vraag bij de kinderarts over het feit dat als Thijs zijn huilbuien heeft dat hij dan nog al eens met zijn oogjes helemaal weg draait
volgens de kinderarts kon het geen kwaad doordat Thijs als je hem roept wel reageerd maar we moeten het wel in de gaten houden.
Hebben jullie kindjes dat ook wel es ?

en nu een vraag naar jullie toe.
Thijs heeft boven op zijn neusje het lijkt een blauwe plek zitten, voor als nog lijkt het hem geen pijn te iemand een iedee wat dat zou kunnen zijn?
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_23388571
Dutchie, het gaat vreselijk hard
Leuk dat hij zo lekker eet

Sugar, Morris was na zijn prikjes ook wel slaperig hoor. Dus dat zal er wel bij horen
  woensdag 17 november 2004 @ 23:23:00 #148
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_23390951
Ach gossie al die kindertjes met die vervelende prikjes

Wat naar Anitra

Jolie wat heb jij een gave poncho gekregen

Volgens mij gaat Isa het zwemmen wel leuk vinden

Tjeetje kindjes die al op de buik draaien .Zoë maakt nog niet eens aanstalten om te draaien

Bar_en_Mar is dat niet gewoon een adertje wat iets hoger tegen de huid aan ligt

Voor de rest hier gaat het goed
Zoë heeft haar eerste ongelukje al gehad . Ze zat heerlijk in haar wipstoeltje met een vriendin van me te keuvelen toen de hond dacht ik ga er ook bij zitten erg gezellig. Alleen toen was de hond het zat en wou ergens anders gaan liggen maar nu komt het. Er zitten van die leuke lange hengsels aan een wipstoeltje en laat nou net de hond daar achter haken om zo Zoë in een zwieper achter zich aan te krijgen zodat zij onderste boven op de grond beland
Resultaat haar eerste blauwe plek op het voorhoofd en het lesje dat de vloer hard is, ze ook niet kan vliegen maar wat kun je het als moeder enorm koud krijgen op zo'n moment
pi_23395428
Hè Rottdog da's schrikken! Wie denkt daar dan ook aan dat de hond daar achter blijft haken
Ik hoor wel vaker van die ongelukjes die op zo'n manier gebeuren dat je er nooi aan zou denken dat het kon Sterkte met de blauwe plek!

Sugar, is Maria al helemaal over haar prikjesavontuur heen?
pi_23395503
quote:
Op woensdag 17 november 2004 18:28 schreef poemojn het volgende:

Little Angel, hoe is het nu met Morgaine?
Het gaat nu een stuk beter dan afgelopen dinsdag. Ze heeft weer doorgeslapen vannacht dus ook ik heb wat meer nachtrust nu. Ik denk dat het komt door dat johannesbroodpitmeel dat maakt het iets dikker de voeding en dus duurt het wat langer voor ze weer honger krijgt. Ze hoest wel en ik heb van VSM een homeopatisch drankje waar ze af en toe wat van mag hebben maar dat zal ook wel weer over gaan. Ik hoop morgen en anders maandag de uitslag te hebben van het bloedonderzoek (op allergie). Ooh en ze heeft het oppas gezin aangestoken, mijn oom, tante en nichtje hebben allemaal keelpijn en snotteren
  donderdag 18 november 2004 @ 08:31:13 #151
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_23395527
Hee, Snoop, goodmorning!
Ja, Maria heeft gewoon prima geslapen en er is dus niks aan haar te merken! Nu is ze naar het kinderdagverblijf en dat ging ook allemaal oké. Gelukkig heeft ze er dus echt nauwelijks last van gehad!

Rottdog! Wat een verhaal, zeg, zielig voor Zoë! En ook een beetje voor de hond! Die had vast het beste met haar voor!
  donderdag 18 november 2004 @ 08:50:50 #152
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23395708
Lekker Bar, dat Thijs zo goed is aangekomen Van dat blauwe plekje en zo heb ik helaas geen verstand.

Welkom terug Rottdog Je hebt nu een andere provider of zo?
Wat een schrik, die val. Heeft Zoë er nog last van?

Maria Tough girl, well done
... ♥ ik mis je ♥
pi_23395721
Rottdog dat is schrikken. Arme Zoë, geef haar maar een op haar hoofdje

Sugar wat fijn dat Maria gewoon heerlijk geslapen heeft.

Djulian heeft ons gister lang wakker gehouden, meneer wou niet slapen. Wat blijkt hij had een vieze luier terwijl hij altjd zijn poep luier heeft na de eerste fles smorgens en die had hij gister ook gewoon gehad. Dus dat hadden we ff niet verwacht. Daarna heeft Rick hem nog wat te drinken gegeven en is hij bij papa in de armen in slaap gevallen
pi_23395926
Beetje late reactie, maar wat staat die Poncho je ontzettend leuk Jolie!!
pi_23395958
Jemig Rottdog je moet je echt rot geschrokken zijn. Ik hoop dat Zoe niet al te veel last heeft van de val.

Sugar; Morgaine had ook bij haar eerste prik alleen maar slaap en als ze wakker was huilde ze maar ook gelukkig geen koorts. Lekker dat Maria er niet al te veel last van heeft gehad en nu weer vrolijk de crecheleidsters bezig houdt.

Anitra; Laat Djulian nooit merken dat hi bezig is met poepen? Als die van mij bezig is kan hetje absoluut niet ontgaan. Ze loopt rood aan en kreunt echt vreselijk hard tijdens het persen (en dan is het niet eens hard).

LadyS; hoe is het met Amber?
  donderdag 18 november 2004 @ 09:17:15 #156
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_23395998
quote:
Op donderdag 18 november 2004 09:12 schreef Little-Angel het volgende:
Anitra; Laat Djulian nooit merken dat hi bezig is met poepen? Als die van mij bezig is kan hetje absoluut niet ontgaan. Ze loopt rood aan en kreunt echt vreselijk hard tijdens het persen (en dan is het niet eens hard).
Dat doet Maria ook sinds ze de fles krijgt! Hahaahaaa, zo grappig! Dan focust ze ineens haar blik op iets en denk ik "waar kijkt ze nou naar"? Even later begint ze te kreunen en te persen.
Aha. Moet je poepen, schatje?
  donderdag 18 november 2004 @ 09:27:38 #157
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23396158
Ehm... horen jullie je kind dan niet poepen?
Als Danyel poept hoor je een oorverdovend erg-natte-scheten-achtig geluid, doet ook wel een beetje denken aan een koffiezetapparaat dat nodig ontkalkt moet worden.
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 18 november 2004 @ 09:40:49 #158
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_23396386
quote:
Op donderdag 18 november 2004 09:27 schreef phluphy het volgende:
Ehm... horen jullie je kind dan niet poepen?
Als Danyel poept hoor je een oorverdovend erg-natte-scheten-achtig geluid, doet ook wel een beetje denken aan een koffiezetapparaat dat nodig ontkalkt moet worden.
Jaaa!!!
En ze worden dan zelf ineens heel stil of zetten het op een kreunen van jewelste!
pi_23396667
Morris hoor je ook echt kracht zetten als ie moet poepen en een soort gekreun
Maar nu zijn poep zo dun is hoor je echt van die losse flodders z'n luier inschieten
  donderdag 18 november 2004 @ 10:10:51 #160
103793 kozakken
Living the life
pi_23396904
Het wisselt hier heel sterk. Soms dan hoor je opeens HGRRRRR en dan zie ik z'n rode kop en weet voldoende. Soms dan zijn het van die nattige scheten (die harder klinken dan dat papa dat kan) en dan komt er opeens ook zo'n lekkere odeur de kamer in.....
Maar er zijn ook momenten dat ik 'm oppak en denk: He.. tijd voor actie dus.
pi_23397383
Of dat je denkt: heeeeee, hij heeft gepoept en dan kleed je hem half uit en dan kijk je in die luier, heeft ie alleen een windje gelaten
  donderdag 18 november 2004 @ 11:13:01 #162
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_23397845
Amber loopt rood aan en gaat dan erg moeilijk kijken

little-angel, met amber is alles goed hoor Het is een lekkere vrolijke baby
ik had je nog een mailtje gestuurd over de site van morgaine, maar ik heb niks terug gekregen?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 18 november 2004 @ 11:33:48 #163
103793 kozakken
Living the life
pi_23398163
Snoopy.. Ja!!
pi_23398176
Normaal hoor of zie ik het wel Maar ik had hem in zijn wieg gelegd en hij was zijn speen kwijt, dus ik geef zijn speen weer en hoor wel windje, sterker nog ik ging weer naar beneden om aan rick te vertellen dat hij zoveel windjes lag te laten Achteraf had meneer dus een luier vol met hele dunne poep
  donderdag 18 november 2004 @ 11:36:33 #165
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_23398213
en ik dacht dat IK ontaard was

ik ben ook wel eens vergeten amber te verschonen
pi_23398468
Myrthe lijkt nog het meest op Leon en Danyel geloof ik.

Rottdog, vervelend dat Zoe is gevallen. Was de hond ook geschrokken?

Bar, waar zit die blauwe plek precies? Kan het ook een adertje zijn dat zichtbaar is doordat de huid boven de neus dun/licht is?

Little Angel, wat zielig voor de oppasfamilie. Mag Morgaine nog wel komen?
pi_23398791
quote:
Op donderdag 18 november 2004 11:13 schreef LadyS het volgende:
Amber loopt rood aan en gaat dan erg moeilijk kijken

little-angel, met amber is alles goed hoor Het is een lekkere vrolijke baby
ik had je nog een mailtje gestuurd over de site van morgaine, maar ik heb niks terug gekregen?
Ik ga direct kijken

Ik kan niks vinden dat van jouw afkomstig is LadyS, ik zal je nog even mijn mailadres geven:

patricia_veira@hotmail.com

Wil je het nog een keertje sturen
pi_23398832
quote:
Op donderdag 18 november 2004 11:51 schreef poemojn het volgende:

Little Angel, wat zielig voor de oppasfamilie. Mag Morgaine nog wel komen?
Als ik haar niet breng krijg ik ruzie met mijn tante
Die is helemaal verslaafd aan mijn dochter en mijn nichtje ook, ze nemen haar echt overal mee naar toe.
  † In Memoriam † donderdag 18 november 2004 @ 12:17:26 #169
7074 moussy
kuttekop
pi_23398866
quote:
Op donderdag 18 november 2004 10:44 schreef snoopy het volgende:
Of dat je denkt: heeeeee, hij heeft gepoept en dan kleed je hem half uit en dan kijk je in die luier, heeft ie alleen een windje gelaten
Misschien begrijp je nu mijn poep-vinger-bloopers Even het randje van de luier omwippen en je vinger vol hebben met poep
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_23398926
Daarom kleed ik hem ook uit moussy, ipv met mijn vinger te voelen. Ik heb jouw bloopers ooit gelezen
pi_23399958
Ik kleed sinds het blooperverhaal ook aaaaaltijd danielle uit en vouw de luier open.....ieuw. Maar ook hier poeverassingen: ze kan stinken als als als......maar dan is het soms niks en soms sta ik nogal verrast door de enorme hoeveelheid niet zo erg stinkende poep. Hier stinken de wat hardere drolletjes veeeeeeeel meer dan de dunne poep.
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_23400040
(inmiddels bijgelezen) Rottdog, mijn hond heeft es liefdevol mijn zijn kop op Danielle en haar wipstoel gelegen om op een zeeeeeeeeeeeeer onhandig moment zijn kop er van terug t trekken,w aardoor ook Daantje enigzins gelanceerd werd "Ik ga nu hard wippen oooooooooo daar ga ik"en zo hebben ze shaken baby syndrome
DANYEL EN THIJS
pi_23400655
quote:
Op donderdag 18 november 2004 11:51 schreef poemojn het volgende:

Bar, waar zit die blauwe plek precies? Kan het ook een adertje zijn dat zichtbaar is doordat de huid boven de neus dun/licht is?
Het plekje zit op het bovenste stukje van de neus, net onder het voorhoofd.

Wat fijn te lezen dat Maria weinig tot geen last gehad heeft van het prikje Sugar
pi_23400834
Thijs is geen buikligger? In de box ofzo. Want Djulian heeft al eens een blauwe plek daar gehad omdat hij zijn speen aan het zoeken was en dus met zijn hoofd boven op die speen knalde.
pi_23400842
quote:
Op donderdag 18 november 2004 13:48 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Daar loopt inderdaad een horizontaal adertje, dat bij Myrthe een tijdje erg zichtbaar is geweest, wat ik bij andere baby's ook wel eens heb gezien. Misschien is het dus gewoon zoiets onschuldigs?
  donderdag 18 november 2004 @ 14:16:24 #176
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_23401292
quote:
Op woensdag 17 november 2004 21:41 schreef Bar_en_Mar het volgende:
nu had ik de vraag bij de kinderarts over het feit dat als Thijs zijn huilbuien heeft dat hij dan nog al eens met zijn oogjes helemaal weg draait
volgens de kinderarts kon het geen kwaad doordat Thijs als je hem roept wel reageerd maar we moeten het wel in de gaten houden.
Is dat niet een stuipje? Melvin draaide meerdere malen per dag zijn ogen weg en en kreeg dan zo'n gelukzalige glimlach op zijn gezicht. Die stuipjes waren niet echt prettig om te zien. Gelukkig was het na 3 1/2 maand helemaal over.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_23401515
Thijs ligt alleen op zijn buik als hij bij mij of bij papa op de bank/bed ligt en wanneer we zo nu en dan hem eens omdraaien op het aankleedkussen, voor de rest moet hij er niet veel van weten...na 2 min krijst hij heel de boel bij elkaar.
pi_23401713
quote:
Op donderdag 18 november 2004 13:48 schreef Bar_en_Mar het volgende:

Is het niet een zgn 'ooievaarsbeet'? Morris heeft dat in zijn nek onder z'n haar en dat schijnt na verloop van tijd vanzelf weg te trekken.
pi_23401805
Djulian heeft ook een ooievaarsbeet, die op het voorhoofd trekken idd weg Snoopy. Maar de kinderarts vertelde mij dat de ooievaarsbeten in de nek altijd zichtbaar zullen blijven.
  † In Memoriam † donderdag 18 november 2004 @ 14:43:46 #180
43556 miss_dynastie
pi_23401859
Ik heb er ook een in mijn hals. Het trekt niet meer weg
Hoeveel mensen mij niet gevraagd hebben of ik een zuigzoen heb gehad
pi_23401883
Kom ik aan met mn neefjes nichtjes ervaring
Tess had ook een ooievaarsbeet op haar voorhoofd toen ze werd geboren, en is ook weggetrokken. Alleen als ze heel boos is kun je zien waar die gezeten heeft. Ons (nou ja, de ouders van Tess natuurlijk) werd hetzelfde verteld als Anitra zegt: voorhoofd verdwijnt en nek blijven ze zichtbaar.
pi_23401916
quote:
Op woensdag 17 november 2004 21:41 schreef Bar_en_Mar het volgende:
een kindje bij mij op het werk heeft dat ook, ouders zijn laatst ongerust naar de arts geweest ermee. het blijkt dat ze iets met een moeilijke term heeft, het komt er op neer dat ze als ze huilt niet goed 'op haar ademhaling let' daardoor wordt de ademhaling onregelmatig en gaan de ogen draaien. Niet levensbedreigend en niet ernstig maar idd wel in de gaten houden.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † donderdag 18 november 2004 @ 14:47:06 #183
43556 miss_dynastie
pi_23401950
Oh ja, ik heb er ook een in mijn gezicht gehad. Die is wel weggetrokken
pi_23402980
Ach, het zit onder zijn haar dus als ie later kaal mocht worden zie je het misschien
pi_23403148
Zorgen dat hij nooit de achterkant te kort laat scheren snoopy
  † In Memoriam † donderdag 18 november 2004 @ 15:44:47 #186
43556 miss_dynastie
pi_23403234
Of hij zet gewoon een tattoo
pi_23404316
Een ooievaarsbeet is toch roze/rood? Of kan dat ook blauw zijn?
pi_23404352
een ooievaarsbeet is meestal rood/roze idd, maar omdat het adertjes zijn die er op die plek teveel zijn lijkt het mij dat ze eventueel ook blauw kunnen zijn. of redeneer ik nu dom?
pi_23404409
quote:
Op donderdag 18 november 2004 15:44 schreef miss_dynastie het volgende:
Of hij zet gewoon een tattoo
Goed plan

I mama

lijkt me wel wat
  donderdag 18 november 2004 @ 16:37:49 #190
61800 Rottdog
pi_23404514
Altijd gedacht dat ooievaarsbeetjes wegtrekken

Zoë heeft dus dan een blijvende rode tattoo boven haar kontje scheelt weer inkt

Onze hond is nu wel een beetje bang voor het wipstoeltje, gek he als die met kind en al achter je aan sleurt moet zeggen kan er nu vreselijk om lachen het was geen gezicht. Zoë heeft er gelukkig geen last meer van en de blauwe plek was ook al weer weggetrokken .

Snoop en dan groeit die uit tot een beste vent en dan dat erbij how sweet
pi_23404598
Ik moest ook stiekem wel om dat hond-sleurt-wipstoeltje-mee verhaal lachen maar dat durfde ik niet omdat er een 'gewonde' was gevallen. Maar nu ik lees dat het meeviel durf ik het wel te zeggen
pi_23404768
Alles over geboortevlekjes.

Die tattoo staat vast leuk tot-ie 18 is en 'm laat weghalen. Of blijven jongens meer aan hun moeder hangen dan meisjes zoals ze altijd zeggen?
pi_23404831
Echt niet dat hij hem weg laat halen
pi_23405890
Ik ben zooo dol op Danielle haar geboortevlekjes..die ene zit zo in het kuiltje van haar nek en dat is een goede zoenplek voor moeders..
DANYEL EN THIJS
  donderdag 18 november 2004 @ 19:22:42 #195
3011 E.T.
pi_23407955
Vandaag is Saskia exact net zo lang buiten m'n buik als in m'n buik

Ik was 38wk5d zwanger en vandaag is Saskia 38wk5d oud
pi_23408070
Zolang al E.T.? jemig wat vliegt de tijd ehhh realiseer me nu dat Djulian vandaag al 14 weken is
  donderdag 18 november 2004 @ 19:31:34 #197
3011 E.T.
pi_23408174
Eigenlijk is er een beetje vals gespeeld.. pas na 2 weken en 3 dagen zwangerschap zat ze in m'n buik, daarvoor was ze al een paar dagen 'buiten' geweest

maar voor het gemak heb ik maar gewoon zwangerschapsduur aangehouden
pi_23408948
Saskia heeft een heeeeel apart ritje gemakat maar alles telt mee: wat gaat het hard zeg....
DANYEL EN THIJS
pi_23409516
Morris is zo supervrolijk de laatste tijd. Het is echt grappig om te zien. Ik moet zeggen dat hij eerst vrij ernstig keek en niet superveel lachte. Maar dat haalt hij nu geloof ik allemaal in
En dat vind ik zo ontzettend leuk. Hij gilt van de pret en babbelt een end weg. Samen hebben we ook heel veel lol en als hij zijn vader of mij ziet verschijnt er een enorme big smile en daar word ik echt helemaal gelukkig van
  donderdag 18 november 2004 @ 20:25:50 #200
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23409565
Gefeliciteerd ET (of eigenlijk Saskia)

Wij zijn vanmiddag een beetje hals over kop naar het ziekenhuis gegaan met Danyel
Hij spuugde bij elke voeding zo'n beetje alles weer uit, hij kon opeens heel erg in slaap vallen, dan weer krijsen van de pijn, dan weer in comateuze slaap vallen, etc. etc.
We zijn 2 uur in het ziekenhuis geweest, Danyel is onderzocht, heeft een klysma gehad (zonder resultaat) en we hebben overloos geluld over mogelijkheden en oplossingen.
Resultaat: niks, nada noppes.

"Ja maar dokter, wij houden het echt niet vol om 6 x per dag 2 uur te voeden"
"We willen Danyel graag opnemen ter observatie zodat we zelf kunnen zien wat er dan fout gaat"
"Nee dokter, ik ben morgen jarig en wil mijn verjaardag niet 'vieren' met een kind in het ziekenhuis"

Het ging een week lang goed en nu weer een paar dagen kl*te. Om moedeloos van te worden
... ♥ ik mis je ♥
pi_23409687
Hè getsie Phluphy Ik was al zo blij voor jullie en nou dit. Maar jullie hebben hem weer mee naar huis genomen begrijp ik. Hoe is het nu? Nog geen verbetering in zijn situatie?
  donderdag 18 november 2004 @ 20:32:08 #202
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23409726
Och Phluph wat naar zeg.
Moet ie nou binnenkort wel opgenomen worden?
pi_23409753
Phluphy wat rot zeg. dikke en knuffel voor jullie 3tjes
  donderdag 18 november 2004 @ 20:37:31 #204
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23409854
Snoopy, ben wel oprecht blij voor je hoor dat je zo lekker geniet nu van Morris. Ik wil je feeststemming niet bederven

Ja, we hebben hem mee naar huis genomen. Hij was bekaf en slaapt op Jeroen's arm (hij is hem aan't voeden, en als hij rustig slaapt gaat dat redelijk).
Als het slecht blijft gaan wil de arts hem graag opnemen ja, maar alleen als wij dat willen. En dat is het probleem; hij is nu net zo lekker gewend thuis, en dan zouden we weer terug naar "af" moeten door hem weer in het ziekenhuis te moeten laten liggen.
Daar voel ik grote weerstand tegen, mijn gevoel zegt: NEE !!! Dan maar doorploeteren, wachten en bidden voor verbetering, en hopen dat we het volhouden. * Diepe zucht *
... ♥ ik mis je ♥
pi_23409875
gefeliciteerd ET!

Piet heeft ook een geboortevlekje, een zogeheten 'mongolenvlekje' (staat ook op die site die poemojn noemt) op z'n rechterschouder. leuk omdat hij dat waarschijnlijk heeft van z'n Hongaarse overgrootmoeder.

[edit]oops, ik lees nu pas alle posts na ET's post over dat dubbele 38w5d-bestaan van Saskia... Phluphy wat rot. ook dat niet duidelijk is waar dit nu vandaan komt. hopelijk gaat het snel weer beter (en heb je morgen toch een fijne verjaardag). heel veel sterkte ermee![/edit]
  donderdag 18 november 2004 @ 20:41:28 #206
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23409944
quote:
Op donderdag 18 november 2004 20:37 schreef phluphy het volgende:

Ja, we hebben hem mee naar huis genomen. Hij was bekaf en slaapt op Jeroen's arm (hij is hem aan't voeden, en als hij rustig slaapt gaat dat redelijk).
Als het slecht blijft gaan wil de arts hem graag opnemen ja, maar alleen als wij dat willen. En dat is het probleem; hij is nu net zo lekker gewend thuis, en dan zouden we weer terug naar "af" moeten door hem weer in het ziekenhuis te moeten laten liggen.
Daar voel ik grote weerstand tegen, mijn gevoel zegt: NEE !!! Dan maar doorploeteren, wachten en bidden voor verbetering, en hopen dat we het volhouden. * Diepe zucht *
Ja misschien is het iets tijdelijks.
Ik had in het begin met Jolietje toen ze die rare blauwe buien had steeds dat ik dacht; het is goed, het is over en dan was het ineens weer zo ver het kan je zo teleurstellen.
Ik hoop dat het gauw beter gaat ik wist niet dat je morgen jarig was, had je wel mogen zeggen, had ik het cadeautje voor Danyel dat hier al een tijdje ligt opgestuurd!
pi_23409956
Phluphy, wat klote zeg.....ik hoop dat Danyel zich snel weer beter voelt.
Sterkte en een dikke
pi_23410326
quote:
Op donderdag 18 november 2004 20:37 schreef phluphy het volgende:
Snoopy, ben wel oprecht blij voor je hoor dat je zo lekker geniet nu van Morris. Ik wil je feeststemming niet bederven
Phluph, don't worry Jij voelt je nu schuldig dat je een rotverhaal over mijn positivoverhaal gooit en ik voelde natuurlijk onmiddelijk het omgekeerde
Ik weet dat je er laatst al zo moeilijk vond al die genietverhalen van anderen te lezen. En nu was je eindelijk zelf aan het genieten en dan krijg je dit. Meisie, het valt allemaal niet mee en ik hoop echt dat dit snel overgaat en jullie weer lekker door kunnen gaan met dat genieten. Echt waar
Maar je bent nog steeds een SUPERMAMA (ook al voelt dat nu weer ff minder dan van de week), vergeet dat niet. Als jouw gevoel NEE zegt doe het dan ook niet. Als ze alleen maar observeren kan jij dat zelf ook wel en kan je je bevindingen aan de arts doorgeven nietwaar?
Maar goed, misschien is het morgen wel weer een stuk beter en heb je een leuke verjaardag
  donderdag 18 november 2004 @ 21:24:58 #209
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_23411043
Ach Phluphy.. Wat rot weer voor jullie. Hoop dat je gelijk krijgt en dat het over gaat. Maar het is niet leuk om met deze onzekerheid morgen je verjaardag te vieren. Hoe dan ook, mag ik je op voorhand al feliciteren met je eerste verjaardag als supermama?

Saskia meid! Jij gefeliciteerd met je 38w5-daagse!
pi_23411052
O, phluphy wat naar
Ik hoop dat het snel wat beter zal gaan met Danyel
Dikke

Snoopy wat leuk dat Morris zo vrolijk is
Apart eigenlijk dat we ons steeds zo schuldig voelen over iets vrolijks/verdrietigs posten als er net een paar andersoortige posts geplaatst zijn... Maar zelf heb ik er ook altijd problemen mee
  donderdag 18 november 2004 @ 21:26:14 #211
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_23411083
phluphy wat een schrik
pi_23411105
He pluphy wat zul je je radeloos voelen
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_23411232
Phluphy wat een schrik zeg ineens en dat Danyel zich maar snel weer beter mag voelen
  † In Memoriam † donderdag 18 november 2004 @ 21:36:25 #214
37843 lady-wrb
kortaf
pi_23411336
jeetje phluphy, wat naar! hopenlijk voelt danyel zich gauw beter......
  † In Memoriam † donderdag 18 november 2004 @ 21:39:27 #215
43556 miss_dynastie
pi_23411420
Arme Danyel
Ik hoop dat je je snel beter voelt knul!
En ik kan me de weerstand tegen het ziekenhuis heel goed voorstellen, fluf, ik hoop dan ook dat het niet nodig zal zijn
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 18 november 2004 @ 22:03:05 #216
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_23412066
Hè Phluph, wat akelig! Ik hoop dat Danyel snel weer opknapt en dat hij niet naar het ziekenhuis hoeft. Kan me voorstellen dat je daar vreselijk tegenop ziet. Hou je taai!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_23412273
Phluphy wat erg, je zult wel behoorlijk geschrokken zijn. Ik kan me goed voorstellen dat je hem liever thuis hebt dan in het ziekenhuis. Ik hoop dat Danyel snel opknapt, en sterkte voor jullie.
  donderdag 18 november 2004 @ 22:37:30 #218
88633 LittleWoodstock
Part of the Peanuts
pi_23413002
Tjee, Phluph, wat een schrik...daar zit je niet op te wachten. Zeker niet na zo'n goede week.

Hoe dan ook: heel veel sterkte voor jullie en knulletje, ik duim voor jullie! En...blijf je gevoel volgen, tot nu toe heeft je dat nog nooit in de steek gelaten!

LW
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wél gedaan hebt dan van de dingen die je niet gedaan hebt...
  vrijdag 19 november 2004 @ 00:08:18 #219
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_23415395
Lieve Fluf, wat naar weer! Je hebt het goed gedaan, hoor! Heel veel sterkte en alle goeds voor jullie alledrie!
  vrijdag 19 november 2004 @ 08:12:35 #220
3142 m@x
pi_23418617
O Fluf, wat vervelend zeg. Heel veel sterkte en ik sluit me aan bij LW, volg je gevoel!
  vrijdag 19 november 2004 @ 09:14:26 #221
88633 LittleWoodstock
Part of the Peanuts
pi_23419238
Phluphy Gefeliciteerd!!!

Een hele fijne dag gewenst voor jullie drietjes, ik hoop dat Danyel zich weer wat beter voelt.

Een dikke verjaardags- !

LW
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wél gedaan hebt dan van de dingen die je niet gedaan hebt...
pi_23419425
Owww lieve Fluf! Wat vervelend...
Toch een fijne verjaardag gewenst, met jullie drietjes!! Hele dikke knuffel!
  vrijdag 19 november 2004 @ 09:46:43 #223
24188 Belana
kloon van belana
pi_23419646
goedemorgen! Phluphy gefeli en ik hoop dat het vandaag weer beter gaat met jullie kleine man! Het is enorm zwaar als ik het allemaal zo lees!
ET, wat grappig zeg! Ik heb trouwens jouw manier van zwanger worden niet gevolgd, toen was ik hier nog niet, maar Saskia is dus "reageerbuisbaby" ?

Hier geen blauwe vlekjes, maar Liam heeft wel een "aarbeienvlek" in zijn nek. Het is een verdikte vlek met rooie stippeltjes. noemen ze ook wel frambozenvlek. Schijnt meestal weer weg te trekken.

Liam is gisteren weer even vreselijk met tandjes of kiezen bezig geweest. Hij was helemaal zielig, huilen huilen huilen en duidelijk pijn. Hij heeft aleen maar gedronken, eten wilde hij niet. Nu lijkt alles weer ok te zijn.
Liam zegt inmiddels duidelijk papa en mama dat is zo geweldig lief!!!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 19 november 2004 @ 09:48:31 #224
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_23419669
Belana, kun je geen filmpje maken van Liam die papa en mama zegt? Aaaah?
Als ie zich weer beter voelt ofzo? Zielig voor hem, sterkte ermee!
  vrijdag 19 november 2004 @ 09:53:59 #225
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_23419761
Phluph, gefeliciteerd!
Hoe ish et vannacht gegaan met Danyel?
  vrijdag 19 november 2004 @ 10:20:57 #226
24361 Neva
Mania lovin'
pi_23420084
phluphy proficiat en maak er een leuke dag van met zijn drietjes
  vrijdag 19 november 2004 @ 10:23:10 #227
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_23420115
Pluph, wat een schrik! Hopelijk gaat het weer wat beter inmiddels

Na het vorige valse alarm kan ik het nu toch met zekerheid zeggen: Tobias krijgt tandjes
Ze hadden me op het CB al gewaarschuwd vorige week, toen ze hem daar zagen kwijlen en bijten op alles, en na een huilerige nacht en 3 dagen dunne poep, kwam ik vanmorgen op het heldere idee weer eens in zijn mondje te kijken. En jawel, precies midden onderin 2 streepjes, in de \/ vorm (maar dan ondersteboven) die ik nog herkende van Dylan
Op advies van het CB had ik de bijtringen al tevoorschijn gehaald, maar helaas geeft meneer er toch echt de voorkeur aan om op zijn pluche beesten te kauwen

(ik heb geprobeerd een foto van de tandjes te maken, maar hij stak steeds zijn tong uit )
  vrijdag 19 november 2004 @ 10:45:57 #228
24188 Belana
kloon van belana
pi_23420485
Sugar, ik zal mijn best eens gaan doen

Pluisje, dat ken ik van dat tong uitsteken ik ben op een gegeven moment boven hem gaan hangen met mijn camera zodat ie omhoog moest kijken en toen heeft Nick hem aan het lachen gemaakt en toen *klik* Dat werkte!
stormy waters...
sailin'
pi_23420848
Mijn kleine jongen word groot. Hij heeft vannacht voor het laatst in de wieg geslapen Mams komt zo met het matrasje voor het ledikant en dan gaat Djulian vanavond in het ledikant slapen voor het eerst
pi_23420956
Phluphy ik hoop dat het met Danyel alweer stukken beter gaat iig van harte proficiat met je verjaardag en geniet maar lekker met zijn 3tjes.

Sinds gister ontdekte ik dat Thijs zo her en der kleine bultjes op zijn voeten/beentjes en buikje heeft, het zijn geen puisjes ze lijken wel wat op muggebeten.
voor zover ik het kan zien jeuken ze niet en heeft Thijs er geen last van, maar vind het wel appart
Gister d8 ik even dat het de waterpokken waren maar dat lijkt me persoonlijk nog wat vroeg en die krengen jeuken, ik heb er gister creme op gesmeerd maar kon nog niet ontdekken ofdat ze nu weg gingen of niet.

Kan een baby ineens last krijgen van een allergie van bv een wasmiddel (al gebruik ik altijd dezelfde)?

ik kwam er trouwens vandaag ook achter, dat er op Thijs zijn kamer veel voch zit.... dus dat moeten we snel gaan aanpakken nu met de winter op komst

[ Bericht 73% gewijzigd door Bar_en_Mar op 19-11-2004 11:16:38 ]
  vrijdag 19 november 2004 @ 13:18:27 #231
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_23423596
Hmmm, ik heb geen idee wat het kan zijn, Bar! Hopelijk trekt het snel weer weg?

Knor, ik vraag me ineens af hoe het nu met Jayden (en met jou) is? Dus bij deze!
  vrijdag 19 november 2004 @ 13:21:44 #232
103793 kozakken
Living the life
pi_23423673
Oh Phluphy, hoop dat alles op orde komt met Danyel. Voor hetzelfde heeft hij een virusje onder de leden waardoor het nu even wat minder gaat. (Hoopt op het beste scenario)
Verder nog wel een goede verjaardag voor je.

Anitra, wat een moment he. :') Als je kleine mannetje weer een stukje groter wordt.

Bar.. het kunnen toch best waterpokken zijn toch? Je weet maar nooit.
pi_23423765
waterpokken zijn meer blaasjes volgens mij kozakken. bar, ik weet ook niet wat het wel zou kunnen zijn. hopelijk trekken de pukkeltjes snel weg.

tobias, gefeliciteerd met je tanden! nu niet meer in mama's wangen bijten he?
  vrijdag 19 november 2004 @ 13:42:48 #234
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_23424114
Och, inderdaad, Tobias' tandjes!!!
Cool, Pluis!
pi_23425217
Vaag, al die plekjes bij Thijs Als je het niet vertrouwt, ga je toch naar de dokter? Beter te snel dan te laat, vind ik altijd. Iig beterschap voor de kleine vent

Tandjes voor Tobias Ze krijgen er gelijk zo'n andere uitdrukking door

Phluphy dat was wel schrikken natuurlijk, dat Danyel naar het ziekenhuis moest Ik hoop dat het weer een stuk beter gaat nu en dat je lekker van hem en je verjaardag kunt genieten
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_23425670
Phluphy, fijne verjaardag!

Tobias al tandjes?! Dat is snel! Bij Kruidvat heb je nu voor 2 euro een kubusachtig speelding, kan ook op gebeten worden en is makkelijk vast te houden, misschien is dat anders nog iets?

Bar, een allergie wordt gewoonlijk opgebouwd dus het kan best dat hij contacteczeem heeft opgebouwd voor dat wasmiddel. Dan zou je ook tijdelijk kunnen overstappen op Neutral (kost dacht ik 7 euro per pak) voor Thijs. Maar het kan natuurlijk ook de een of andere kinderziekte zijn.. heb ik niet echt verstand van nog. Gaat hij naar een kinderdagverblijf of komt hij op een andere manier veel met kinderen in contact? Dan is de kans op een ziekte weer wat groter.
  vrijdag 19 november 2004 @ 15:48:36 #237
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_23426900
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 14:32 schreef beefcake het volgende:

Tandjes voor Tobias Ze krijgen er gelijk zo'n andere uitdrukking door
Nou, voorlopig zie je ze alleen als je zijn onderlip naar beneden trekt, daar krijgt ie idd een heel andere uitdrukking door, maar niet echt in zijn voordeel

Poemojn, ik heb echt massa's speelgoed waar ie op kan bijten/sabbelen, maar hij pakt gewoon consequent zijn pluche beesten
  vrijdag 19 november 2004 @ 16:45:26 #238
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23428115
Die kubus is sowieso een aanrader vind ik voor die 2 euro, Jolie heeft er 1 bij de oppas en daar speelt ze er graag mee. Thuis is het favoriete speelgoed een lepel, daar kan je ook zo lekker op kauwen.
  vrijdag 19 november 2004 @ 17:22:17 #239
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_23428866
Ik mag van mijn ouders niks bij het Kruidvat kopen
Sinterklaas schijnt er ook te shoppen
pi_23429025
Dat is precies wat hier gezegd werd pluis
  vrijdag 19 november 2004 @ 17:31:11 #241
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_23429028
Gut mijn spruit groeit wel hard ineens. Vorige week paste hij nog in de wandelwagen, vanmorgen lag hij klem.
Heb het buggy-gedeelte van zolder gehaald en erop gezet. Weer een nieuwe wereld die voor hem open ging.

En spruitje wil ook wat tikken hihi:
fcdvgbghfdu8yghtdefrwqwszhtvnm,,7m6nb4v3b

Dat wou hij even kwijt, jullie begrijpen het wel hè?
  vrijdag 19 november 2004 @ 17:40:14 #242
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23429192
Dutch ik moet ook gaan ombouwen dit weekend ze kan geen kant meer op
Ik vind het best jammer
  vrijdag 19 november 2004 @ 19:41:57 #243
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23431887
Joeheo Poemojn laten we ff hier verder gaan over die beweegelijkheid.
Ik ben namelijk wel nieuwsgierig naar wat de andere babietjes kunnen en leuk vinden?

Jolie is dus vooral druk met draaien en in beweging proberen te komen. Voor de rest speelt ze graag met lepels en met bovenstaande kubus en dingen waar je tegen aan kan slaan. Boekjes bekijken kan d'r wel boeien. Dingen met muziek kan ze niet uitstaan, ook houdt ze niet van knipperende lichtjes.

En de andere kindjes? En wat zijn leuke spelletjes om met ze te doen?
pi_23432315
Bij Dylan is het: hoe wilder hoe beter. Vliegen door de lucht vindt ie enorm grappig, maar ik na een tijdje niet meer Verder houdt Dylan er erg van als je liedjes zingt waarbij hij moet bewegen, zoals klap eens in je handjes. Dylan vindt kiekeboe ook leuk, dat doet hij ook zelf. Ik geef hem een spuugdoekje, hij legt het over zijn ogen, ik zeg 'waar is Dylan' en hij trekt het doekje weer weg en ik roep 'kiek kiek!'
pi_23432447
Ha, een opschepvraagje.

Myrthe doet hetzelfde als jij beschrijft, alleen is Jolie er wat jonger mee begonnen (omrollen bedoel ik dus). Ze rolt nu voornl van rug naar buik en is dan gefrustreerd omdat er even verderop iets ligt waar ze niet bij kan omdat ze niet kan kruipen; buikwaarts achteruit verplaatsen doet ze soms wel (max. 10 cm). Terug naar de rug heeft ze niet meer gedaan sinds ze van rug naar buik rolt.
Boeken lezen, knuffelbeesten, rammelaars (met een of 2 handen vasthouden en heen-en-weer-schudden, overpakken is ook een paar keer gelukt), muziek, tv, lichtjes vindt ze erg leuk. Verder is het leren zitten een groot succes (op het bed in zithouding neerzetten, ze valt dan om omdat haar evenwicht niet goed genoeg is en ze te laat corrigeert maar dat gaat steeds beter). Als je haar in staan-houding neerzet draagt ze zelf haar eigen gewicht, wel vasthouden voor het evenwicht. Verder gilt ze veel, lacht hardop, vindt spiegels erg interessant, en als ze aandacht wil huilt ze 'mama'. Haar naam herkent ze nog niet. Ze stopt alles in haar mond, kijkt zeer geinteresseerd mee als je zelf eet/drinkt/rammelaar vasthoudt. Erg leuk is als je water drinkt en ze mag ook een slokje uit het glas proberen te drinken. Is eigenlijk bijvoeding maar zo heel streng ben ik nou ook weer niet dat ze niet heel af en toe een slokje mag. Nadeel: als ze kwijlt en er een melkachtige sliert in je glas belandt.
Leuke spelletjes zijn vooral liedjes en de bewegingen erbij: Klap eens in je handjes, Zo rijdt een damespaard (en dan bij 'een boerenpaard rijdt zo' achterover laten vallen), Grote klokken zeggen.. (en dan op het ritme van horizontale naar verticale positie bewegen). Het Nijntje-liedje is ook erg vrolijk.
Vandaag een polsrammelaar teruggevonden en om haar enkel gebonden terwijl ze in haar wipstoel zat; die bekijkt ze dan heel aandachtig en gaat haar been heen-en-weer bewegen om het te horen rammelen.
De kubus heb ik vandaag gekocht, vindt ze inderdaad ook erg leuk speelgoed. Een knuffelboek van de Hema (10 euro ofzo? kraamcadeau) vindt ze ook erg leuk, dat is een stoffen boekje met allerlei stoffen knuffels erin.

/Editje
Oja, wat ik vooral handig vindt is dat ze meehelpt bij het aan- en uitkleden, ze tilt haar hoofd op als de trui over haar hoofd moet.

Komt er kort gezegd op neer dat alles wat wild is en alles waarbij ze staat erg leuk wordt gevonden.

[ Bericht 3% gewijzigd door poemojn op 19-11-2004 20:15:58 ]
  vrijdag 19 november 2004 @ 20:46:26 #246
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23433345
Opschepvraag
Dit is een verkapte manier om inspiratie op te doen om Jolie te vermaken en er zitten nog 5 mensen op antwoord op de vraag 'Wat vraagt Jolie aan Sinterklaas' te wachten, dus even kijken wat leuk is

Dat soort spelletjes daar denk ik nooit aan Poemojn maar ik zag bij de oppas dat ze dat iddd erg leuk vind. Het Nijntje liedje hebben wij ook op de computer staan.
Ik merk aan Jolie dat ze niet zo graag op je schoot speelt. Wel als we ergens anders zijn, dan kan ze lekker om zich heen kijken. Maar thuis het liefste op een plek waar ze zichzelf goed kan bewegen. Stoeltjes zijn ook niet echt in trek. Televisie mag ze van mij niet kijken. Soms ziet ze bij de oppas wel Nijntje maar dat kan ze wel hebben. Jolie wordt helemaal hyper als ze naar de tv kijkt
Oe! Dat hoofd omhoog met het omkleden klinkt erg handig
pi_23433605
Echt tv kijken mag Myrthe ook niet, maar als-ie aanstaat vindt ze hem erg interessant. Ze speelt vaak liever op schoot dan apart al kan ze dat ook wel 30-60 min (tenminste voor het tijdperk waarin ze steeds direct naar haar buik draait).

Liedjes-spelletjes kun je moeilijk aan Sinterklaas vragen he? Maar misschien is zo'n rolding wel leuk, ik weet de naam niet.. Het is een cilinder van doorzichtig plastic met balletjes erin, de bedoeling is dat de baby ertegenaan tikt en hij wegrolt, en de baby probeert erachteraan te kruipen/tijgeren/whatever. Misschien is dat iets voor haar? Als ze er mee in de box ligt kan hij nooit ver weg rollen. Vindt ze andere rollende dingen zoals foam ballen ed leuk?

/edit
Deze is 10 euro bij Bart Smit, ziet er grappig uit

En zoiets bedoelde ik, kost 4 euro bij BS:

[ Bericht 3% gewijzigd door poemojn op 19-11-2004 21:03:06 ]
pi_23433717
Djulian is nu bezig met zijn handjes te ontdekken. Dat wil zeggen alle doekjes worden in zijn mond gepropt De touwtjes van mij trui vind hij heel leuk en tijdens het drinken probeert hij die altijd te pakken en dan stom verbaasd naar zijn hand kijken als hij hem idd heeft Verder ligt hij in de box onder de babygym van ikea en de mobile vind hij heel leuk als die draait, hij gaat dan 1 beestje volgen om vervolgens snel zijn hoofd om te draaien naar het volgende beestje. Meer doet hij niet, hij vind het wel heerlijk om opschoot te zitten en dat er verhaaltjes verteld worden, dan gaat hij lachen en probeert hij geluidjes te maken, maar dat gaat hem nog niet goed af Djulian doet alleen zijn kontje omhoog met het omkleden en dat is niet handig als je de luier aan wil doen want dan schiet die er weer onderuit
  vrijdag 19 november 2004 @ 21:40:51 #249
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_23434626
Amber vindt dit knisperboekje helemaal geweldig

En dit ding is ook populair, vooral om op te kluiven
  vrijdag 19 november 2004 @ 21:41:28 #250
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_23434643
En vanmorgen hebben we samen de teletubbies gekeken en van de week de Tweenies
  vrijdag 19 november 2004 @ 21:51:33 #251
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23434901
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:56 schreef poemojn het volgende:
Liedjes-spelletjes kun je moeilijk aan Sinterklaas vragen he?
Dat was het vermaak gedeelte
Zo'n bal heeft ze toevallig wel aan iemand gevraagd, ze heeft zelf thuis geen foam balletjes maar vanmiddag waren we bij een vriendin en haar dochtertje had zo'n zachte kleine Nijntje bal. Ze probeerde hem wel te pakken maar dat lukte niet. Misschien iets wat wegrolt iddd.

Soms wel onhandig he, dat rollen als ze niet verder kunnen
  vrijdag 19 november 2004 @ 22:12:09 #252
61800 Rottdog
pi_23435559
Zoë is ook helemaal wilt van dat boekje LadyS en speelt heel graag met spuugdoekjes . Ook is ze helemaal wilt van de Teletubies je hoeft haar dan niet weg te draaien want dan begint ze te gillen als een speenvarkentje. Speelt graag onder haar winnie-de-pooh-gym en mag heel graag recht opzitten, ze probeert dat ook heel sterk als ze maar iets schuin omhoog ligt probeert ze uit alle macht overeind te komen. Op de buik liggen vindt ze vreselijk dat gaat voor 3 min goed, draaien zie ik er ook niet van komen dus . Ze begint haar voeten heel intressant te vinden en natuurlijk hoe gekker hoe leuker maar niet te ruw.

Jolie is enorm vlot met die dingen
  vrijdag 19 november 2004 @ 22:16:24 #253
61800 Rottdog
pi_23435692
Was toch is nieuwsgierig naar bijvoeding waarom jullie daar zo "vroeg" mee zijn begonnen Hier bij het CB raden ze het aan om te beginnen met 6 mnd maar zag bij een paar van jullie dat jullie er al aan begonnen waren, zag al een keer wortels geloof ik voorbijkomen. Dacht dat je eerst is met een fruithapje begon of zit ik dan verkeerd
pi_23435982
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 22:12 schreef Rottdog het volgende:
ze probeert dat ook heel sterk als ze maar iets schuin omhoog ligt probeert ze uit alle macht overeind te komen. Op de buik liggen vindt ze vreselijk dat gaat voor 3 min goed, draaien zie ik er ook niet van komen dus .
Doet Zoe dat omhoogkomen ook in de kinderwagen Rottdog? Ben je dan niet bang dat je een stoep oprijdt en ze de bak uit vliegt?
Myrthe vond op de buik liggen ook niet leuk, tot ze door had hoe ze naar haar rug kon draaien, en nu doet ze 't steeds meer (en het duurt nu ook langer voor ze mij 'roept'. ) En toch draait ze wel, dus dat hoeft geen reden te zijn om er later mee te beginnen (gemiddeld is dacht ik 5 mnd ofzo, in elk geval volgens het Ouders Online-lijstje).
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 22:16 schreef Rottdog het volgende:
Was toch is nieuwsgierig naar bijvoeding waarom jullie daar zo "vroeg" mee zijn begonnen
Dat zag ik ook al en vroeg me hetzelfde af. Maar is het niet zo dat een baby niet meer dan 1 liter fv mag op een dag (slecht voor de nieren)? En dat je 150 ml per kilo lichaamsgewicht geeft, zodat je bij een zware baby wel moet kiezen tussen eerder bijvoeding geven of meer dan een liter fv geven?
Die richtlijn van 6mnd is nog vrij nieuw voor fv, gold eerder alleen voor bv en wordt ook nog niet door elk cb strak gehanteerd dacht ik.
  vrijdag 19 november 2004 @ 22:36:46 #255
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23436393
Bij ons op het cb adviseren ze per kind (mits je langskomt en over je kind praat). Bij Jolie hadden ze aangeraden om rond de 4 maanden te beginnen, ze is inmiddels 69 cm en weegt net geen 7 kilo. Ze steekt dus boven de lengte uit. Als ze geen extra honger zou krijgen, zouden de gewone flessen nog wel een tijd volstaan.

Toen ze die bult in d'r mond kreeg, kon ze slecht uit een fles drinken. Ze kreeg te weinig binnen en daar kon ze slecht tegen. Ze lag boos te mopperen en om zich heen te slaan. Ze had honger. Ik heb d'r eerst wat pap gegeven om de honger op te vullen maar ja toen had ze de smaak van het happen te pakken en d'r flessen waren niet mee genoeg. Ik heb gewoon maar wat geprobeerd, om te kijken of ze geen krampjes kreeg. Maar ze vond het lekker en ze is nu tevreden. En ze slaapt nu ook een dik uur in het begin van de middag, niet dat ik het daarom zou doen, maar ze kan nu doordat ze dan een lekker buikje vol heeft beter d'r rust vinden.

Ze krijgt nu om 07:00 uur en om 19:00 uur een fles van 200 ml fv, om 11:00 uur fv met 2 schepjes rijstebloem, om 15:00 uur 100 ml fv en 100 ml fruithapje en rond 22:00 uur 80 ml fv.
Zo gaat het goed en ze is blij, ze heeft geen last van d'r buikje ofzo. Ik wilde ook graag 'laat' beginnen maar ik heb haar gedrag gewoon gevolgd en dat bleek zo het beste te werken.

Hier adviseren ze met fruit te beginnen, dit omdat fruit toch het lichtst is. Sommige anderen adviseren om met groente te beginnen omdat ze anders snel wennen aan de zoete smaken, zo heb ik vernomen.
  vrijdag 19 november 2004 @ 22:41:40 #256
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_23436546
Amber is nu 7 kilo Daar zou betekenen dat ze 1050 ml per dag "moet" eten.. In de praktijk komt het neer op 5 x 150/180 ik geef haar af en toe een hapje om te wennen, maar nog zeker niet als voeding..
Ze krijgt ook Nutriton door haar voeding (2 schepjes)
  vrijdag 19 november 2004 @ 22:53:37 #257
3011 E.T.
pi_23436962
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 22:16 schreef Rottdog het volgende:
Was toch is nieuwsgierig naar bijvoeding waarom jullie daar zo "vroeg" mee zijn begonnen Hier bij het CB raden ze het aan om te beginnen met 6 mnd maar zag bij een paar van jullie dat jullie er al aan begonnen waren, zag al een keer wortels geloof ik voorbijkomen. Dacht dat je eerst is met een fruithapje begon of zit ik dan verkeerd
Hier met 5,5 maand begonnen (dat valt dus alles mee )
Over fruit of groente als eerste zjin de meningen net zo verdeeld.. De een zegt fruit want dan vinden ze meestal sneller lekker en dat is handig om te oefenen met eten van een lepeltje, de ander zegt groente want als ze dat onder de knie hebben is fruit een koud kunstje (omdat ze dat lekkerder zouden vinden)..
Wij zijn eerst met een beetje fruit begonnen, later beetje groente erbij (en dan drie keer met een potje 'eerste hapje' doen). Heb geen verschil gemerkt.

tijdje geleden had ik trouwens ook dezelfde vraag gesteld..
pi_23437738
Met Djulian word aan geraden om zo laat mogelijk te beginnen met bijvoeden ivm zijn allergieen. Ik heb soms wel het idee dat hij "meer" wil. Maar wij moeten eerst de provocatietest doen in december en dan gaan we op het CB alles verder bespreken. Maar denk dat Djulian pas over een maand of 3 pas hapjes gaat krijgen.

Ik ga van de week wel het CB bellen of de huisarts, want we hebben het idee dat hij ook allergisch is voor de katten. De kat sprong namelijk op schoot en binnen no time had hij rode ogen en begon hij te niezen. Dus een allergie test lijkt mij heel verstandigzou het wel heel moeilijk vinden als de dieren het huis uit moeten, vooral de hond
  vrijdag 19 november 2004 @ 23:20:13 #259
61800 Rottdog
pi_23437764
Poemojn Zoë ligt allang niet meer in de wagenbak veels te klein . Ligt dus gewoon in de gordeltjes in de wandelwagen anders had ik het ook niet zo'n prettig idee gevonden weet nu hoe snel alles kan gaan

Lb dat van Jolie dat wist ik maar geloof dat ik Tobias ook al aan worteltjes zat en die is jonger dan Zoë dus toen begon ik het me af te vragen.

Zoë is dus ook 7 kilo en zit dan ook boven die liter maar over bijvoeding niet gesproken hier alleen over een fles rijstepap waar ze dol op is. Ene dag heeft ze 4 flessen een andere dag toch 5 en komen wij er dus makkelijk boven. Ze kijkt me af en toe wel het eten uit de mond maar geef haar toch niets ja heel af en toe een hapje van de vla/yoghurt. Eigenlijk uit nieuwsgierigheid van mezelf hoe ze daar op reageerd.

Van al die CB's wordt het ook niet duidelijker eerder verwarrender want ze hebben allemaal wat anders te melden
  vrijdag 19 november 2004 @ 23:22:14 #260
61800 Rottdog
pi_23437821
ps: Poemojn vond het wel lollig te weten dat jij in hetzelfde ziekenhuis bent geboren als Zoë
  vrijdag 19 november 2004 @ 23:25:34 #261
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23437901
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 23:19 schreef Anitra het volgende:zou het wel heel moeilijk vinden als de dieren het huis uit moeten, vooral de hond
Jeroen is wel allergisch voor katten(haar), maar niet voor honden(haar). Dus wie weet
... ♥ ik mis je ♥
pi_23438250
Hopelijk is het ook alleen maar de katten. Het gebeurde ook nadat de kat op schoot was gesprongen en de hond is erg in de rui dus daar had Djulian dan eerder last van moeten hebben gehad toch?
pi_23438424
Nou, eigenlijk gaat het niet om het haar maar om de huidschilfers. Hier ook allerlei allergieen in de familie, dus vandaar ook dat ik met bijvoeding iig tot 6 mnd wil wachten (op die paar slokjes water na, dan).

/edit
't Zit nog weer een beetje anders zie ik nu:
quote:
(Huis)dieren hebben verschillende allergenen: huidschilfers, urine, het speeksel en bijvoorbeeld ook de uitwerpselen van vogels.Bron
  vrijdag 19 november 2004 @ 23:57:13 #264
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23438617
Poemojn ben jij wel menselijk?
Volgens mij ben jij een onuitputbare bron informatie
pi_23438642
bij mij in de familie komen ook veel allergieen voor. en ik vond altijd dat mijn nicht vrij overdreven reageerde als haar zoon uitslag had en merk dat ik nu zelf ok zo reageer Ik zoek gelijk van alles op en ga gelijk na wanneer Djulian de betreffende reactie eerder gehad heeft en wat er daarvoor gebeurd was. Wat een doos voel ik me nueen te snel oordelende doos
pi_23439545
Luchtbel daarom kan ik ook niet naar de meeting komen. :')

Anitra, dat herken ik helemaal, van mijn jongste broertje (15 jr) is sinds kort eindelijk bekend dat hij niet tegen koemelk en soja kan (plus een aantal graansoorten). Hij loopt al jaaaren bij een kinderarts en internist, sommige allergieen waren wel bekend maar de soja bijv is nu pas bij een alternatieve bloedanalyse bekend geworden. Hij heeft pas weer een tijd school gemist vanwege buikklachten, bleek dat er in het speciaal voor hem gebakken brood toch soja was verwerkt. Niet leuk.
En wetende dat koemelkallergie vaak getriggerd wordt door flesvoeding te geven in de eerste week bij een daarvoor gevoelig kind ben ik dus ook niet blij met het ziekenhuis dat ongevraagd gewone Nutrilon aan Myrthe gegeven heeft in de 1e nacht terwijl er was afgesproken dat zij mij zouden wekken.

Maar eigenlijk kwam ik melden dat ik met het leeftijdenlijstje van Ouders Online dit lijstje bedoelde. Ik vind deze leuk omdat-ie ook hoogste en laagste waarden geeft, dat zet alles een beetje in perspectief.
Bijvoorbeeld
quote:
3. Kan omrollen van rug naar buik en omgekeerd
Aantal geldige inzendingen: 250

* Laagste waarde: 1 maanden
* Hoogste waarde: 11 maanden
* Gemiddelde waarde: 5 maanden

[ Bericht 13% gewijzigd door poemojn op 20-11-2004 00:41:25 ]
  zaterdag 20 november 2004 @ 00:47:27 #267
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23439783
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 00:35 schreef poemojn het volgende:
Luchtbel daarom kan ik ook niet naar de meeting komen.
Lieve schat die grap wou ik maken
pi_23439896
Zie je nou wel.
pi_23439934
Het slapen in een ledikant wil nog niet echt. Na ruim 2 uur heen en weer gelopen te hebben om hem iedere keer te troosten hebben we toch de wieg weer op zijn kamer gezet. Morgen overdag hem er een paar keer in leggen misschien dat dat helpt. Kan het zijn dat hij de geborgenheid van de wieg mist. De wieg is dicht en heeft een hemel en het ledikant heeft aan alle kanten spijlen.
  zaterdag 20 november 2004 @ 01:08:57 #270
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23440190
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 00:53 schreef poemojn het volgende:
Zie je nou wel.
LOL

Anitra, past ie niet meer in z'n wieg dan?
pi_23440546
De wieg is een beetje aan de krappe kant aan het worden. Maar de wieg moet 1 dezer dagen ook weer naar mijn moeder. Die moet de bekleding er uit halen, wassen en dan op nieuw aan kleden. Want in januari verwacht mijn broertje zijn kindje en dan moet die wieg dus daarheen voor die tijd. Dus we zitten wel een beetje tijd gebonden aan de wenning voor het ledikant.
  † In Memoriam † zaterdag 20 november 2004 @ 09:31:27 #272
43556 miss_dynastie
pi_23442018
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 23:58 schreef Anitra het volgende:
bij mij in de familie komen ook veel allergieen voor. en ik vond altijd dat mijn nicht vrij overdreven reageerde als haar zoon uitslag had en merk dat ik nu zelf ok zo reageer Ik zoek gelijk van alles op en ga gelijk na wanneer Djulian de betreffende reactie eerder gehad heeft en wat er daarvoor gebeurd was. Wat een doos voel ik me nueen te snel oordelende doos
Is toch ook logisch? Lijkt me heel vervelend als je kindje 'ergens' zoveel last van heeft, je wil gelijk weten wat. Als je ooit tegen je nicht hebt gezegd dat ze overdreven reageert (of iets van die strekking, is het misschien wel leuk om tegen haar te zeggen dat je er zelf ook last van hebt Maar ik vind dat je je daar helemaal niet voor hoeft te !
  zaterdag 20 november 2004 @ 11:16:27 #273
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_23443070
Over voeding:
Er werd ons specifiek aangeraden NIET met fruit maar juist met groente te beginnen, omdat dit de minste kans op allergische reacties geeft. Vandaar dus de worteltjes, het fruit bewaren we voor 6 maanden en later. Overigens geven wij het hier op dezelfde manier als LadyS: af en toe (eigenlijk alleen in het weekend) een hapje, meer voor het wennen aan de lepel en het wennen aan smaakjes dan als echte voeding. Als ie 2 lepeltjes binnenhoudt is het veel
  zaterdag 20 november 2004 @ 11:27:52 #274
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23443241
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 23:20 schreef Rottdog het volgende:

Van al die CB's wordt het ook niet duidelijker eerder verwarrender want ze hebben allemaal wat anders te melden
Ah joh, je kijkt gewoon aan hoe het gaat. Totdat ze natuurlijk op een gegeven moment heel ver over die liter heen gaat. Maar je merkt het heus wel als ze niet meer tevreden is met d'r eten. Lijkt mij tenminste wel

Jolie die krijgt het wel als de vervanging van een halve fles fv, maar ze eet dan ook alles op en spuugt niks uit. Aan een lepel wennen hoefde ze ook niet want dat ging in 1 keer goed. Ik ben wel blij met het CB hier. Als je gewoon iedere keer op je afspraak komt en alle vragen beantwoord geven ze (iig de verpleegkundige die wij altijd hebben) duidelijk advies aan de hand van het kind zelf. Ze vertelt ook wat de richtlijnen zijn maar zegt ook altijd, wat zij denkt dat geschikt is voor Jolie, ook al wijkt het af van de richtlijnen. Jolie loopt ook nooit gelijk met die lijnen op andere gebieden dus gewoon een beetje passen en meten
  zaterdag 20 november 2004 @ 11:31:21 #275
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23443298
Concluderend over de voeding: weer een heleboel tegenstrijdige meningen en adviezen.
Lang Leve de Luchtbel Leuze : op je eigen gevoel afgaan.

Ik word moe van de artsen ... donderdag 2 uur overlegd met de arts, vanochtend gebeld naar een andere (dienstdoende kinder)arts. Naar verluidt zou zij meer weten over maag-en darmprobleempjes. Schrijft ze doodleuk een middeltje voor dat de spijsvertering moet versnellen (motilium). Ze vond het raar dat de andere arts dat niet had gegeven, tenslotte krijgt Danyel ook al iets tegen maagzuur (zantac), en motilium wordt bijna altijd in combinatie met zantac gegeven.

Schiet mij maar lek ...
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 20 november 2004 @ 11:33:30 #276
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_23443330
Ja, hier kijken ze ook per kind, erg fijn. Normaal wordt vaak wel fruit als eerste aangeraden, of pap, maar omdat Tobias niet bepaald ondervoed is ofzo , hoefde ik niet aan pap te beginnen. Daarnaast heeft ie een erg droog huidje, wat er op kan duiden dat ie overgevoelig kan zijn, en vandaar dus het advies om met groenten te beginnen, omdat dat neutraler is
Maar als ik het niet zie zitten, mag ik het ook tot ie 6 maanden is gewoon bij 5 flessen houden, daar groeit ie tenslotte ook prima op

Hij vindt de lepel trouwens een drama, als het aan hem ligt zou ik de worteltjes volgens mij in zijn flesje moeten doen
  zaterdag 20 november 2004 @ 11:35:50 #277
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23443358
Jeetje Phluph, lekker is dat dan
Ga je nou af op het advies van de arts van vandaag?

Pluis, dat drama met de lepel heeft een vriendin van mij ook gehad met twee van haar kinderen. Bij alletwee werd toen duidelijk dat ze er gewoon nog niet aan toe waren, na een paar weken weer geprobeerd en ineens hadden ze het door en aten ze ook
  zaterdag 20 november 2004 @ 11:57:44 #278
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_23443682
Ja, ik sla dit weekend ook lekker over, zeker nu met dat tandjesgedoe zit ie niet te wachten op harde dingen in zijn mond lijkt het wel, nou, dan niet hoor
  zaterdag 20 november 2004 @ 12:53:16 #279
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23444519
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 11:35 schreef Luchtbel het volgende:
Jeetje Phluph, lekker is dat dan
Ga je nou af op het advies van de arts van vandaag?
Jawohl. Want het klinkt logisch en aannemelijk, en heb er dus een goed gevoel bij.
En we moeten toch wat gaan proberen, dit spul moet ervoor zorgen dat de voeding er aan de goede kant uitkomt, zodat-ie eindelijk eens goed kan gaan groeien.

Net naar apotheek gesjeest: dicht Zit nu aan het ziekenhuis verbonden Daarheen gesjeest; lang op beurt gewacht, eindelijk aan beurt, recept er nog niet op recept gewacht, gezeik over verzekering en als klap op de vuurpijl hebben ze het niet op voorraad
* uit vel springt *
Om 13.00 uur naar andere apotheek.
* kalm probeert te blijven *
... ♥ ik mis je ♥
pi_23444932
En dan is het ook nog van dat afschuwelijke weer phluph. Hopelijk hoef je niet door de regen en werkt het middeltje. Dat laatste is natuurlijk het belangrijkst
  † In Memoriam † zaterdag 20 november 2004 @ 13:49:15 #281
43556 miss_dynastie
pi_23445456
Jeetje fluf, das niet leuk
Hopelijk heb je het inmiddels in huis
pi_23446016
Phluphy wat een gedoe zeg. Ik hoop dat je snel het middeltje in huis hebt.
  † In Memoriam † zaterdag 20 november 2004 @ 14:26:15 #283
43556 miss_dynastie
pi_23446164
Anitra, merk je al veranderingen door de neutral??
pi_23446228
Ja duidelijk! De kleding gewassen in neutral heeft hij geen uitslag en de kleding gewassen in ander wasmiddel geeft wel uitslag. Het bewuste pakje waar hij telkens die uitslag als eerste bij kreeg heeft hij nog niet aangehad en word van het weekend gewassen in de neutral.

Vannacht wou het slapen in het ledikant trouwens niet en hebben we hem weer in de wieg gelegd. Nu ligt hij wel in zijn ledikant te slapen en staat de wieg er nog voor zodat wel zijn uitzicht belemmerd word.
pi_23446306
Jammer dat hij zo gevoelig is Anitra. Wat zeggen ze daar over op het CB? Komt ie er ooit nog vanaf of blijft het een zwak punt?
  † In Memoriam † zaterdag 20 november 2004 @ 14:38:16 #286
43556 miss_dynastie
pi_23446380
Fijn dat dat in elk geval redelijk 'simpel' te verhelpen was
Ik zag trouwens in de C1000 dat een pak neutral 7 euro kost heb geen idee waar jij het haalt, maar misschien scheelt het
  zaterdag 20 november 2004 @ 14:45:04 #287
103793 kozakken
Living the life
pi_23446498
Go Pluphy! Hoop dat dat een beetje gaat helpen. je hebt toch wel de naam van die arts in het groot ergens opgeschreven

Oh ja en voor jullie drietjes:
  zaterdag 20 november 2004 @ 14:59:37 #288
24188 Belana
kloon van belana
pi_23446787
Ow Anitra, dat ken ik wel. Mijn vriendin wast ook altijd met neutral vanwege haar oudste zoontje. Laatst heeft ze na jaren weer eens iets anders geprobeerd....maar hop! Meteen weer allergische klachten! Maar het is wel duur idd!
stormy waters...
sailin'
pi_23447235
Slaapt hij wel in de kinderwagenbak, Anitra, of past dat ook niet meer?

Phluphy, is het nog gelukt om motilium te krijgen?

Nu net ben ik naar de Ikea geweest om die spiegel te halen voor Myrthe, hebben ze hem uit de collectie gehaald. Toen naar het Prenatal Warenhuis, alle speelgoedkasten langsgelopen, hebben ze 1 klein spiegeltje van Jippie's dat ook wel geschikt is (naast de Magic Mirror van Philips natuurlijk). Er was wel meer speelgoed dat spiegelde, maar dat waren of lachspiegels of veel te kleine spiegeltjes (nog geen 3 cm doorsnee).
En natuurlijk is ook dit spiegeltje met meerdere prijzen bekroond.
Hebben jullie wel eens speelgoed kunnen vinden dat nog nooit een prijs gewonnen heeft voor de educatieve waarde, of heb ik gewoon een afwijking waardoor ik alleen speelgoed koop dat zeer educatief is?
  zaterdag 20 november 2004 @ 15:55:15 #290
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23447832
poemojn, die laatste vraag is toch eerder vandaag al door Luchtbel "aan de orde gesteld?" Alien!

Ja, de Motilium is in huis. En daarmee gaat de soap een stapje verder: geef 4 x daags 1,5 ml een half uur vóór het eten. Dus:
1). je moet het kind wakker maken een half uur voordat je denkt dat hij uit zichzelf wakker wordt
2). je moet 1,5 cc in een slangetje doen waar wel 6 cc in moet voordat je de maag bereikt
3). 4 maal daags, en ik voed 6 x, welke 2 voedingen laat je vallen

Dus: ze kunnen me allemaal de kont kussen Ik geef 1,5 cc en dan de voeding erachteraan. Dan maar hopen dat hij het eerste half uur niet spuugt (eerste x ging het fout). Het spul gaat namelijk pas werken na een half uur. Nou ja, na die ene keer heeft hij niet meer gespuugd.
* hoopvol gestemd is *
... ♥ ik mis je ♥
pi_23447906
Poemojn de kinderwagen bak past hij ook bijna niet meer in. Dus we gaan zo "trainen". Ik neem Djulian zo mee naar boven en dan leuke dingen doen bij het ledikant en hopelijk helpt dat.

Jemig Phluphy dat is weer lekker handig Maar gewoon op je gevoel afgaan en doen wat jou het beste lijkt. Succes!!!
pi_23448267
Anitra, een ledikantverkleiner dan, is dat iets?

Phluphy, wat vervelend. Gewoon maar doen wat je zelf denkt dat goed is!
Dat komen jullie steeds meer tegen he, dat je zelf iets moet beslissen omdat adviezen niet voor jullie situatie opgaan?

Even tussendoor ter illustratie van mijn verhaal dat ze graag staat (wij zijn er best trots op en Myrthe zelf het meest ):
  † In Memoriam † zaterdag 20 november 2004 @ 16:21:05 #293
43556 miss_dynastie
pi_23448311
Myrthe
  zaterdag 20 november 2004 @ 16:42:29 #294
24188 Belana
kloon van belana
pi_23448690
Jeeeetje!!! Myrthe!!!! Jij bent snel!!!! Wat goed zeg!!
stormy waters...
sailin'
pi_23448873
Is dit dan snel? Toen ze twee maanden was stond ze al steeds op schoot te 'springen', maar we hebben daar toen geen foto's van gemaakt. We kregen ook steeds te horen dat een baby'tje hoort te liggen en dat we niet haar mochten laten staan omdat ze er te jong voor was, maar ze wilde zelf steeds overeind en strekte zichzelf als ze zat tot je haar weer liet staan, dan ging ze ook breeduit lachen. Ze kan ook niet zichzelf optrekken tot staan, ze blijft alleen staan als je haar neerzet en ze ergens steun heeft voor het evenwicht, dat doet ze sinds ze drie maanden is. Ik kan ook geen gemiddelde leeftijden vinden voor dit soort dingen dus dacht dat het normaal was. Maar ze vindt het zelf gewoon heel erg leuk om te doen.
  zaterdag 20 november 2004 @ 17:07:43 #296
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23449138
Myrthe broekkie

Poemojn, dat doet Jolie ook als ze op schoot zit dan gaat ze zich omhoogtrekken aan mun handen of schouders totdat ze staat. Op het cb zeggen ze dat je het niet moet tegenhouden, als ze het willen proberen ze het toch wel. Men zegt dat het niet goed is voor de heupjes, maar als ze zich in allerlei bochten moeten wringen en overstrekken omdat je het probeert tegen te houden is dat minstens net zo slecht.
pi_23449621
Las net ook dat kinderen pas in een kinderstoel mogen als ze zelfstandig kunnen zitten. Nou hebben we Morris er net ingezet en hij vond het helemaal geweldig
pi_23449653
Zo wil Dylan graag stappen. Ik hou hem dan vast onder zijn oksels en hij stapt rond. Hij heeft er erg veel plezier in, maar er zijn dan weer mensen die zeggen dat het slecht is. Maar ik laat hem gewoon niet zelf al zijn gewicht dragen
pi_23449937
Dylan, lekker ding

Hier Morris in de tripp trapp (staat ook al op het speeltuinbankje )

pi_23450467
  zaterdag 20 november 2004 @ 18:48:02 #301
24188 Belana
kloon van belana
pi_23451342
Ach, al dat gedoe over dingen die niet mogen... net wat luchtbel zegt: is het dan beter om alles tegen te houden? Ik weet trouwens ook niet wanneer precies alles "moet" kunnen hoor poemojn, maar het komt op mij heel snel over Liam schijnt ook vrij snel te zijn met kruipen en rondjes lopen in de box, magoe, hij zal dan wel weer ergens anders langzaam mee zijn denk ik dan
Ik vind Dylan er ook wel rete stoer uit zien! En Morris dan in zijn stoel!
Prachtig he die tripp trapps! Wij hebben er ook 1 en ik vind hem helemaal top! Met hetzelfde kussentje
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')