abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24360063
Ja idd, kolven wordt ook wel eens gedaan door moeders die een avondje uit gaan en dan alcohol drinken; ze kolven de nachtvoedingen dan af en gooien die weg. De baby kan dan uit een flesje je eerder gekolfde moedermelkvoorraad opdrinken.
pi_24362154
Ik werk ook niet en ook ik kolf regelmatig zodat ik ook eens makkelijker weg kan.

Okay hier een klein beetje een "drama"qua bv Thijs wilt op de één of andere mannier niet lekker meer drinken, of ik nu rustig zit of in de kamer met tv aan het maakt niets uit, het beste gaat het nog in de ochtend maar dan de avond slok los en kijken maar ow ja ik was aan het drinken vast slok enz enz maar echt drinken ho maar, met als gevolg dat Thijs ook weer regelmatig in de avond terug komt, het is opzich niet een ramp maar wel beetje vervelend.
ik zit er aan te denken om gewoon weer flink af te gaan kolven en hem het drinken uit de fles gaan geven zodat hij toch ook wat meer om zich heen kan kijken....
is dit nu wel verstandig of is dit gewoon een wat moeilijkere tijd en gaat het vanzelf weer over?
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_24362205
Gaat wel over denk ik, vraag anders ook eens tips op het bv-forum. Er zijn ook moeders die dan altijd liggend in de slaapkamer voeden of de baby met een doek afschermen van de buitenwereld om afleidende prikkels te verminderen.
  zondag 2 januari 2005 @ 23:31:17 #154
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24362264
Bar, rustig in de slaapkamer werkte niet? (gordijnen dicht, geen (of zo weinig mogelijk) afleiding)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_24362274
in de ochtend voed ik hem ook altijd liggend op het bed en dat gaat goed, totdat het daglicht binnen begint te komen dan is het afgelopen en vind hij spelen en brabbelen leuker als drinken... maar ik kan het daar ook wel es vragen thx
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  zondag 2 januari 2005 @ 23:38:35 #156
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24362438
Hier twee opgedroogde theezakjes Vanaf vrijdag koorts, daar is echt niet tegenop te drinken, we hebben van ellende vanmiddag Kian maar een potje te smikkelen gegeven. Ik maak me op dit soort momenten altijd wel een beetje zorgen, tis ook zo`n scheetje die Kian, hij huilt praktisch nooit en ben daarom wel eens bang dat ie ook niet huilt als hij honger heeft. Het is ook nooit goed he?
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  zondag 2 januari 2005 @ 23:42:26 #157
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24362518
Bar, misschien is Thijs wel gewoon heel snel klaar met drinken. Ewen dronk ook altijd heel snel mijn borst leeg( 3 à 4 minuutjes) en lag daarna ook alleen maar een beetje te vervelen aan de borst
Hyves!
pi_24362585
Loena, Myrthe huilt ook nooit als ze honger heeft hoor, pas als je erg lang wacht met voeden. Ze wordt wel ongedurig en gaat overal op sabbelen, en dan erg geestdriftig/zoekend sabbelen.
Koorts is vervelend he. Wij hebben Myrthe ook een flesje gegeven toen ik daardoor te weinig produceerde en zij wel erg honger had en erg moe was maar niet kon slapen door die honger. Maar daarna is het toch weer goedgekomen met de productie.. Ben je daar bang voor?
  maandag 3 januari 2005 @ 11:10:40 #159
45621 Suzanna
Mama van...
pi_24368751
Nu gaat het wel weer goed met drinken, maar dit weekend was het echt een ramp. Ze wilde óf niet drinken óf wel drinken maar liet constant los...ik ben er ook achter gekomen dat ze niet genoeg had aan één borst terwijl dat van tevoren altijd wel zo was. Ik bied nu ook echt de andere borst aan (ook al wordt de melkproductie nu HEEL VEEL verhoogd, ze zal het nodig hebben) en dan drinkt ze daar ook nog een tijd uit. Vannacht had ik zelfs het idee dat allebei mijn borsten bijna leeggedronken waren. Hoewel ik soms nog wel harde plekken voel, is de rest van de borst helemaal zacht...

Kolven gaat nog steeds niet echt goed, maar ik denk dat ik het gewoon moet blijven proberen.
Ik heb trouwens het idee dat mijn linkerborst minder melk aanmaakte dan mijn rechter, kan dat kloppen?
  maandag 3 januari 2005 @ 11:17:00 #160
45621 Suzanna
Mama van...
pi_24368852
Noa huilde in het begin ook nooit als ze honger had overigens, Loena, maar 's nachts moet dat wel omdat ik anders niet wakker word (logisch genoeg...) vooral als ik zo uitgeput ben als nu.

Ik heb het idee dat ik nu echt oververmoeid ben. Ook vanwege oud en nieuw...we zijn nogal laat naar bed gegaan (logisch genoeg) en dat haal je dan toch niet echt in als je logeert bij vrienden.
pi_24369916
quote:
Op zondag 2 januari 2005 23:44 schreef poemojn het volgende:
Loena, Myrthe huilt ook nooit als ze honger heeft hoor, pas als je erg lang wacht met voeden. Ze wordt wel ongedurig en gaat overal op sabbelen, en dan erg geestdriftig/zoekend sabbelen.
Koorts is vervelend he. Wij hebben Myrthe ook een flesje gegeven toen ik daardoor te weinig produceerde en zij wel erg honger had en erg moe was maar niet kon slapen door die honger. Maar daarna is het toch weer goedgekomen met de productie.. Ben je daar bang voor?
Ga straks even wat BV uit de vriezer geven denk ik. Maar ben idd bang dat het terug gaat lopen. Heb het nu mega op een drinken gezet, we zien wel...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_24370056
Niet meer drinken dan je dorst hebt, het schijnt dat het drinken van heeel veel liters ook de productie kan laten teruglopen.. Maar je kunt altijd vekelthee drinken, beschuit met muisjes eten, etc.. allemaal voor het goede doel. Oja, bier drinken helpt volgens de bakerpraatjes ook.

Suzanna, productieverschillen zijn normaal. Kan kloppen dus.
Kun je niet een dagje lekker rustig aan doen? TV aan (films genoeg nu in de kerstvakantie), Noa ernaast en laten drinken wanneer ze wil?
Zo'n bankhangdagje is voor jou misschien ook wel lekker Five_Horizons.
pi_24370264
hoe zit het eigenlijk met bijvoeding, bij de één lees ik vanaf 4 maand de ander zegt pas bij 6 maand beetje verwarrend.

volgens het bvforum heeft het drink gedrag van Thijs echt te maken met zijn leeftijd en dud alles interesant is maar het gaat over
pi_24370553
"Vroeger"* was het vanaf 4 maanden, of soms ook: flesvoeding vanaf 4 maanden, borstvoeding vanaf 6 maanden. Dat advies is een tijdje geleden gewijzigd: alle baby's bijvoeding vanaf 6 maanden. Maar fabrikanten zetten nog 'vanaf 4 maanden' op hun producten, veel ouders gaan meer af op wat hun omgeving doet/normaal vindt, en niet alle consultatiebureaus adviseren te wachten tot 6 maanden (ons cb raadde aan te beginnen met oefenen met lepel en bijvoeding toen Myrthe 3 maanden was). Het wordt ook wel eens als mijlpaal in de ontwikkeling gezien: 'O, mijn kind kreeg al bijvoeding toen hij 3,5 maand was, maar ja die was ook wel erg snel met alles'.
Unicef/WHO raden aan om te wachten tot 6 maanden.

* Toen ik baby was werd met 6 weken begonnen met bijvoeding: prutje van liga, sinaasappel en banaan. Langer geleden werd ook wel gewacht met beginnen met bijvoeden tot een kind 1 of 2 jaar was.
Kort geleden was iemand op het bv-forum die vertelde dat ze altijd borstvoeding gaf tot een kind zelf geinteresseerd raakte in vast voedsel, ergens tussen de 1e en 2e verjaardag. Ze vond borstvoeding geven makkelijker.
pi_24370614
daar begon mijn schoonmoeder ook al over je mag Thijs wel al eens beginnen voeden met liga en sinasappel...., ik ben nog nergens mee begonnen maar denk dat Thijs er wel al behoefte aan heeft hij kijkt het eten nog net niet uit mijn hand weg, maar het kan ook zijn doordat alles nieuw en interesant is moet de 12de toch naar het cb kan het daar ook altijd even vragen.
pi_24370676
Probeer anders eens of hij tevreden is als je hem ergens mee laat spelen, een leeg plastic lepeltje bijvoorbeeld.
Mijn (schoon)familie vond Myrthe ook erg zielig omdat ze nog geen ander eten en drinken kreeg dan alleen die vieze melk van mij (letterlijk citaat).
pi_24370717
quote:
Op maandag 3 januari 2005 12:55 schreef poemojn het volgende:
"Vroeger"* was het vanaf 4 maanden, of soms ook: flesvoeding vanaf 4 maanden, borstvoeding vanaf 6 maanden. Dat advies is een tijdje geleden gewijzigd: alle baby's bijvoeding vanaf 6 maanden. Maar fabrikanten zetten nog 'vanaf 4 maanden' op hun producten, veel ouders gaan meer af op wat hun omgeving doet/normaal vindt, en niet alle consultatiebureaus adviseren te wachten tot 6 maanden (ons cb raadde aan te beginnen met oefenen met lepel en bijvoeding toen Myrthe 3 maanden was). Het wordt ook wel eens als mijlpaal in de ontwikkeling gezien: 'O, mijn kind kreeg al bijvoeding toen hij 3,5 maand was, maar ja die was ook wel erg snel met alles'.
Unicef/WHO raden aan om te wachten tot 6 maanden.

* Toen ik baby was werd met 6 weken begonnen met bijvoeding: prutje van liga, sinaasappel en banaan. Langer geleden werd ook wel gewacht met beginnen met bijvoeden tot een kind 1 of 2 jaar was.
Kort geleden was iemand op het bv-forum die vertelde dat ze altijd borstvoeding gaf tot een kind zelf geinteresseerd raakte in vast voedsel, ergens tussen de 1e en 2e verjaardag. Ze vond borstvoeding geven makkelijker.
Ik zat met 6 weken aan de nasi Kregen mijn ouders ook te horen dat dat niet kón. Maar dat kon prima, vonden ze. Ik heb er niks aan overgehouden, maar heb zelf bij beide zoontjes gewacht tot 6 maanden, ondanks het commentaar van de omgeving, want dat krijg je toch best weleens.

En natuurlijk zetten die fabrikanten liever "vanaf 4 maanden" op hun potjes, want dat is twee maanden winst in de verkoop erbij. Zolang het niet wettelijk geregeld is dat je dat niet mag propageren vanaf 6 maand zullen ze dat niet laten. Vanaf een jaar of twee (?) mag er ook geen foto van een baby meer op blikken poedermelk, bijvoorbeeld, en er mag al heel lang niet meer staan op die blikken dat het geijkwaardige voeding is aan borstvoeding of beter dan dat, tot 6 maanden. Daarna mag er wel reclame gemaakt worden voor "opvolgmelk" en toetjes daarvan, maar weer niet met cadeautjes als lokkertjes erbij.
Ik heb weleens een zeer actieve bv-fanaat een lepeltje dat ze cadeau kreeg van Danoontje in helpen sturen naar een reclamecodecommissie. Toen was ik ook vrij fanatiek. Met de tweede ben ik lachonieker geworden hoor, het gaat maar zoals het kan, zeg maar.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_24371156
Mwanatabu, dan moet je de website van Nestle over borstvoeding eens lezen (en huiveren).
Ze doen erg hun best het zo romantisch en onrealistisch mogelijk te krijgen..

Website Nestle
quote:
Uw baby borstvoeding geven... een teken van liefde!
Vanaf zijn geboorte zoekt baby instinctief mama's borst. Zijn kleine lichaam hunkert naar uw warmte, uw liefde... maar ook naar uw melk. Een godendrank zonder weerga: hij levert uw kleine schat alle eiwitten, vetten en suikers die hij nodig heeft voor zijn groei. Beter nog, uw melk is van nature hypo-allergeen, bevordert de aanmaak van darmflora, en geeft uw antistoffen door aan uw baby.
(...)
Baby hoeft nooit te wachten!
Hij hoeft uw tepels maar met zijn mondje te prikkelen en uw lichaam begint al melk te geven. En als kers op de taart: moedermelk heeft geen enkele voorbereiding nodig... aangezien deze altijd op de ideale temperatuur geserveerd wordt!
Ik neem aan dat met dat 'prikkelen' niet verwezen wordt naar de gevoelige tepels of kloven die veel vrouwen in het begin hebben.
pi_24371685
quote:
Op maandag 3 januari 2005 13:34 schreef poemojn het volgende:
Mwanatabu, dan moet je de website van Nestle over borstvoeding eens lezen (en huiveren).
Ze doen erg hun best het zo romantisch en onrealistisch mogelijk te krijgen..

Website Nestle
[..]

Ik neem aan dat met dat 'prikkelen' niet verwezen wordt naar de gevoelige tepels of kloven die veel vrouwen in het begin hebben.
Aaargh, nee, vast niet

Maar Nestle heeft ook boter op zijn hoofd. Heb je de verhalen van de 'milk nurses' wel eens gehoord in Nigeria, Pakistan e.d.? Daar word je gewoon misselijk van....
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_24371756
Ja, klopt, en van de boycot heb ik ook gehoord. Zijn geen prettige verhalen inderdaad.
pi_24373883
Vraagje:
Ik geef Benthe nog steeds BV, maar nu ben ik vanaf zondag ziek. Ik weet niet wat ik heb, soort van buikgriep of iets verkeerds gegeten. Ik heb onwijze pijn in mijn buik en het rommelt aardig. Heeft dit nu ook effect op de bv?? In haar laatste 2 luiers zat slijmerige ontlasting en ik hoor haar buikje flink rommelen.
pi_24374015
Kan het niet een virusje zijn wat jullie allebei te pakken hebben? Als dat zo is: lekker veel aanleggen: zij krijgt zo jouw antistoffen binnen, en je houdt je productie op peil (ook goed als je koorts krijgt).
pi_24374144
Ik leg haar ook veel aan sinds vanmorgen. Heeft ze blijkbaar ook veel behoefte aan. Maar ik was juist bang dat ik door de bv haar aan zou steken.
pi_24374939
Hmzzz ontlasting wordt nu erg dun. Ze huilt ook bij het geven van de bv. Overigens krijg ik door die griep geen hap door mijn keel...... hellup!!
pi_24375143
quote:
Op maandag 3 januari 2005 16:15 schreef Stiekemurd het volgende:
Vraagje:
Ik geef Benthe nog steeds BV, maar nu ben ik vanaf zondag ziek. Ik weet niet wat ik heb, soort van buikgriep of iets verkeerds gegeten. Ik heb onwijze pijn in mijn buik en het rommelt aardig. Heeft dit nu ook effect op de bv?? In haar laatste 2 luiers zat slijmerige ontlasting en ik hoor haar buikje flink rommelen.
Volgens mij krijgt Benthe via jouw bv alleen maar antistoffen tegen dit virusje binnen, en juist niet het virus zelf. Het enige waar je misschien voor moet uitkijken is dat je niet uitgedroogd raakt, want dan gaat de productie ook omlaag. Beterschap!
  maandag 3 januari 2005 @ 19:04:49 #176
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24376836
Stiekemurd, maak je geen zorgen dat je haar via je voeding aansteekt. Zoals al eerder gezegd, je maakt juist antistoffen aan en da's zelfs goed voor Benthe.
Als ze ziek wordt is dat puur omdat haar omgeving ziek is, daar doe je gewoon niets aan.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_24391166
quote:
Op maandag 3 januari 2005 11:10 schreef Suzanna het volgende:
Nu gaat het wel weer goed met drinken, maar dit weekend was het echt een ramp. Ze wilde óf niet drinken óf wel drinken maar liet constant los...ik ben er ook achter gekomen dat ze niet genoeg had aan één borst terwijl dat van tevoren altijd wel zo was. Ik bied nu ook echt de andere borst aan (ook al wordt de melkproductie nu HEEL VEEL verhoogd, ze zal het nodig hebben) en dan drinkt ze daar ook nog een tijd uit. Vannacht had ik zelfs het idee dat allebei mijn borsten bijna leeggedronken waren. Hoewel ik soms nog wel harde plekken voel, is de rest van de borst helemaal zacht...
harstikke goed!! Dat betekent dat je produktie zich een beetje begint af te stemmen op wat er echt nodig is. Je zou toch niet willen dat je na zes maanden nog steeds als melkfontein door het leven gaat Ik was blij toen ik na een maand of drie de deur uit durfde zonder zoogcompressen

Qua kolven- als Noa rustig drinkt (zal wel niet zolang jullie nog spruw hebben) zou je ook 1 borst kunnen voeden en de ander kolven. Je profiteert dan van de door Noa opgewekte toeschietreflex, en je ziet dan ook meteen of je bij kolven zonder beeb wel een toeschietreflex hebt (als je dat niet goed voelt, ik voelde het zelf altijd wel). Wat je omschrijft- m.n. druppende melk, bij mij kwamen straaltjes- doet mij daar namelijk aan twijfelen. Verder was mijn Eerste Kolfopbrengst 15 ml, en dat is nog min of meer goedgekomen (niet heel erg goed, ik heb nooit in 1 keer een volledige voeding kunnen kolven, maar toch).
pi_24391209
quote:
Op maandag 3 januari 2005 17:20 schreef Stiekemurd het volgende:
Hmzzz ontlasting wordt nu erg dun. Ze huilt ook bij het geven van de bv. Overigens krijg ik door die griep geen hap door mijn keel...... hellup!!
Ze heeft misschien keelpijn. Lekker samen in bed gaan liggen, voldoende drinken, en wachten tot het weer over is. Je kan 40% ondervoed raken voordat de voedingsstoffen in je melk teruglopen. Als je je als baby rot voelt is er volgens mij niks prettigers dan warm aan je moeder vastgezogen zitten
  dinsdag 4 januari 2005 @ 14:36:37 #179
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24391932
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 13:55 schreef anneja het volgende:

[..]

Als je je als baby rot voelt is er volgens mij niks prettigers dan warm aan je moeder vastgezogen zitten
-O_ Hahaha hier moest ik echt even hardop om lachen, maar wel een goede tip Wil ik ook lekker met mijn baby aan me vastgezogen op bed liggen Is zo knus, alleen hier niet zo meer met die oerwoud annex strijdkreten van die andere twee
Hyves!
  dinsdag 4 januari 2005 @ 19:28:26 #180
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_24397201
Hallo mama's,

Ik las over het kolven. Ik heb ondertussen wel wat ervaring met kolven dus misschien hebben jullie iets aan mijn tipjes.

Neem de tijd om te kolven. WIl je een voorraad aanleggen maar drinkt je kleine twee borsten in 1 voeding dan kan je na de voeding de resten uit je borsten kolven. Dat deed ik in het begin is het schrokkend weinig maar hoe vaker je het doet hoe meer productie.

Tijdens het kolven kolf je eerst de voor melk dat drupt alleen wat en is wat doorzichtig, daarna komt de echte melk wit en vloeibaar. Vaak komt dat er echt als straaltjes uit. Daarna de vette achtermelk dat gaat ook weer wat drukkpelsgewijs en is echt wit en vet. Op die manier kan je ongeveer zien of je alles kolft.
Heb je geen toeschietreflex dan kan je bij de huisarts een neusspray krijgen op recept en dat werkt als een tiet.

Ben je bang dat je kleine te weinig drinkt (omdat het bv snel gaat. Mara dronk in 2 a 4 minuten klaar)
Door te kijken naar het drinken kan je zien of ze alles krijgen. Eerst is het wat sabbelen De voormelk, daarna is het zuig-slik, zuig-slik heel regelmatig het toe schiet reflex is dan geweest. Daarna is het zuig, zuig, zuig - slik de achtermelk te vergelijken met pap dik en dus meer moeite moeten doen. Daardoor word ook de zuigbehoefte en honger gestild.

Loopt je melk terug plan dan een rustdag. Lekker samen met je baby in bed op de bank en bij ieder piepje aanleggen. Ik had daar zo mijn twijfels over maar toen Mara ziek was (oor en keel ontsteking en weinig dronk en ik opdroogde) Heb ik het gedaan en het was intensief en vermoeind maar het werkte zo goed had nog nooit zoveel melk gehad. Dus dat werkt echt.

Ik wil niet betweterig overkomen. Maar ik heb het erg gemist ervaring van andere mama's behalve het commentaar van andere had ik niemand die me er bij kon helpen en was ik blij met iedere tip die ik kreeg. En ondanks dat andere dachten dat ik het niet zou volhouden. Ook het cb en de dieetiste en kramzorg. Heb ik het tegendeel bewezen en krijgt Mara nu 14 maanen bv en daar ben ik trots op ookal vinden sommige het onnatuurlijk.

Nou dames hoop dat jullie er wat aan hebben.

Groetjes klein_spookje
pi_24400056
misschien een "domme"opmerking van deze hoe maar wanneer merk je dat je melk terug loopt?

ik leg Thijs eigenlijk altijd aan als hij "huilt"of als hij de hik heeft... en ik hoor hem niet klagen
  dinsdag 4 januari 2005 @ 23:27:44 #182
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_24400922
Als hij wel gaat klagen, ondanks dat je hem steeds aanlegt .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_24400990
okay dan is mijn melk producktie nog okidoki
pi_24407140
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 22:49 schreef Bar_en_Mar het volgende:
misschien een "domme"opmerking van deze hoe maar wanneer merk je dat je melk terug loopt?

ik leg Thijs eigenlijk altijd aan als hij "huilt"of als hij de hik heeft... en ik hoor hem niet klagen
Ging volgens mij meer om teruglopen als je veel kolft...en dan zie je het gewoon aan de opbrengst. Ik kolfde op vrijdag altijd minder dan op maandag, en dat werd in het weekend dan weer bijgesteld door zoonlief
pi_24417298
Jaa ik kan weer in de woonkamer Thijs bv geven, moet wel het geluid van de tv uitzetten maar ik hoef iig niet meer in het donker te zitten en het ging lekker beide borsten zonder probs
pi_24419676
goedzo Thijs!
  donderdag 6 januari 2005 @ 09:39:21 #187
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24427794
Ik heb vorige week woensdag voor het laatst bv gegeven, de ochtendvoeding. Ik dacht dat mijn borsten het redelijk door hadden dat ze niet meer hoefden te produceren.
Maar ik heb sinds gister toch nog wel wat licht pijnlijke iets harde plekken in beide borsten.
Alsof ze nu pas van slag zijn ofzo.
pi_24429999
Je moet er in elk geval niet in knijpen om te kijken of er dan nog melk komt (dan prikkel je de productie weer; sommige vrouwen krijgen zo nog 9 jaar na het stoppen melk eruit), maar als je harde plekken krijgt zou ik er wel iets aan doen. Productie daalt wel van een borstontsteking maar om dat nou als afbouwmethode te nemen...
  donderdag 6 januari 2005 @ 12:20:27 #189
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24430289
Borstontsteking zal het toch niet gelijk zijn?
Het zou puur gaan om 1 voeding die ik nog af moest bouwen, zou je daar ook een borstontsteking van kunnen krijgen? Ik heb er echt de tijd voor uit getrokken, netjes 1 voeding per week laten vallen. Anders leg ik Léon als we thuis zijn vanmiddag weer even aan. Of moet ik dat juist niet doen?
pi_24430426
Vast niet, maar ik zou het daar niet op aan laten komen. Maar ik heb geen ervaring met afbouwen, en als je Leon aanlegt wil die misschien weer niet uit de fles drinken. Kun je niet kolven tot de harde plek weg is?
  donderdag 6 januari 2005 @ 12:42:14 #192
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24430608
Poemojn, hartstikke bedankt!
Nuttige info echt.
Ik gaf Léon wel vaker als hij terugkwam van het kdv borstvoeding, omdat hij dan best aan het zoeken was. Maar deed dat dus niet meer. Ik denk dat het voor hem even een moment was waarop hij even weer tot rust moest komen van de drukte van die dag.
Dat doe ik dus vanavond maar weer. Dat liever dan een borstonsteking.
En een keertje kan geen kwaad las ik.
pi_24432186
Fijn dat je er wat aan hebt.
En ik weet niet of ik het al een keer eerder gezegd had (if so, excuse me) maar er zijn ook vrouwen die de ochtendvoeding er nog wel lang inhouden (tot de baby zelf niet meer wil bijv). Gewoon omdat ze het gezellig vinden, en makkelijker dan een papfles. Dus dat is ook een optie, 't is niet perse of fles of borst, maar kan ook allebei.
  donderdag 6 januari 2005 @ 15:58:19 #194
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24433864
Weet ik Poemojn, maar ik ben nu ook op dieet. Dus dat is geen succes voor Léon.
pi_24434462
Ok. 'k Dacht al dat je het wel zou weten, was meer voor de zekerheid.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 07:45:58 #196
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24447351
ok ok iemand nog tips om een erg gefrustreerde baby goed aan de borst te krijgen?? suikerwater geprobeerd, helpt op zich wel, alleen Maxim pakt dan de borst... zuigt 3 x flink (en dan bedoel ik echt flink ) en laat dan weer los om vervolgens weer te gaan zoeken en weer vast te pakken en fftjes zuigen en weer los raken om vervolgens weer helemaal over zn toeren te gaan.

als hij aan de borst ligt dan gaat het best, hij zuigt goed, en is ook tevreden daarna.
vannacht lukte dat dus nie uiteindelijk maar nutrilon gepakt die ik voor de zekerheid erachter had staan, fles uitgekookt, voeding op temp en gieten maar, kereltje dronk 40ml, heb echt het idee gehad dat hij zon grote honger had en ik niet kan voorzien op het moment aangezien het bij mij allemaal nog op gang moet komen.
pi_24447746
Ik zit er heel hard over na te denken om te combineren met fles en borst als ik weer aan het werk ga. Ik moet over 6 weken al weer gaan werken en nu zij de wijkverpleegster dat ik 3 weken van te voren kan afbouwen met elke 3 dagen een voeding. Ik hou dan tegen die tijd alleen nog avondvoeding over en de ochtendvoeding. Nu lees ik overal dat het 5 a 7 dagen duurt om af te bouwen per voeding. Iemand ervaring daarin? Het betekent dan wel dat ik zo ongeveer volgende week al moet beginnen met afbouwen.....
pi_24448332
Martineke en Stiekemurd, misschien is het voor jullie allebei handig om een contactpersoon te bellen? Die kunnen ook helpen met info over afbouwen.
* contactpersonen van de VBN : 0343-576626
* leidsters van LLL : 0111-413189
Het borstvoedingsforum.

Martineke, je hebt dus nog geen stuwing gehad? Heel normaal hoor, meestal op dag 3/4 maar het komt ook wel voor dat 't later op gang komt. Leg je Maxim bij elke kik aan? Dus niet op schema om de 3 uur (8 keer per dag is een minimum om 't goed op gang te krijgen) maar vaker (en dat kan al snel elke 2 uur zijn)?
  vrijdag 7 januari 2005 @ 11:04:12 #199
45621 Suzanna
Mama van...
pi_24449014
Martineke!! had nog niet eens gezien dat je bevallen bent!! (dom van mij, ik wist dat je een geplande keizersnee had...) Succes met de borstvoeding, het loont de moeite om het vol te houden hoor, bij mij was het een ellendige bedoening maar het gaat nu wel steeds beter. En ik merk ook dat het gewoon 'handig ' is dat je 's nachts vooral niet je bed uit hoeft en in de koude keuken een flesje hoeft staan klaarmaken. Lijkt me best erg, eerlijk gezegd (ik ben al oververmoeid )

anneja: bedankt voor je reactie...
Dat kolven tegelijkertijd met Noa voeden zal niet echt lukken, ze drinkt daar vaak nog te onrustig voor (en ik vind het nog steeds lastig om iets anders te doen tegelijkertijd met voeden heb mijn hele aandacht én allebei mijn handen nodig om haar goed te ondersteunen).

Vanochtend schrok ik nogal, ik had Noa net gevoed én een boertje laten doen, toen wilde ze weer eventjes drinken en daarna kwam er geen boertje. Ik had haar in de box gelegd en hoorde haar toen ineens vreemde geluiden maken, toen heeft ze de hele voeding eruit gespuugd. Echt heel veel.
Ik heb het consultatiebureau gebeld en die zeiden dat ze misselijk kan zijn, als ze hierbij ook nog minder gaat plassen, meer of dunnere poep krijgt of koorts krijgt moet ik de huisarts bellen.
Is het normaal dat zoiets gebeurt?

Ze ligt nu lekker te slapen maar ik maak me wel zorgen over haar.
  FOK!fossiel vrijdag 7 januari 2005 @ 12:42:01 #200
2628 Karin
pi_24450510
Martineke bij mij duurde het een dag of 5 voordat de produktie goed op gang was (ook na een ks). Bram heeft een paar dagen bijvoeding gehad dmv een cupje zodat er geen tepel/speen verwarring kon ontstaan. Misschien dat je kraamverzorgster je daar wat uitleg over kan geven? Hij kreeg dit altijd na de bv zodat de bv goed gestimuleerd werd. En toen ik mijn stuwing kreeg was het over met de bijvoeding en heeft hij 4 maanden volledige bv gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')