quote:Op zondag 2 januari 2005 23:44 schreef poemojn het volgende:
Loena, Myrthe huilt ook nooit als ze honger heeft hoor, pas als je erg lang wacht met voeden. Ze wordt wel ongedurig en gaat overal op sabbelen, en dan erg geestdriftig/zoekend sabbelen.
Koorts is vervelend he.Wij hebben Myrthe ook een flesje gegeven toen ik daardoor te weinig produceerde en zij wel erg honger had en erg moe was maar niet kon slapen door die honger. Maar daarna is het toch weer goedgekomen met de productie.. Ben je daar bang voor?
Ik zat met 6 weken aan de nasiquote:Op maandag 3 januari 2005 12:55 schreef poemojn het volgende:
"Vroeger"* was het vanaf 4 maanden, of soms ook: flesvoeding vanaf 4 maanden, borstvoeding vanaf 6 maanden. Dat advies is een tijdje geleden gewijzigd: alle baby's bijvoeding vanaf 6 maanden. Maar fabrikanten zetten nog 'vanaf 4 maanden' op hun producten, veel ouders gaan meer af op wat hun omgeving doet/normaal vindt, en niet alle consultatiebureaus adviseren te wachten tot 6 maanden (ons cb raadde aan te beginnen met oefenen met lepel en bijvoeding toen Myrthe 3 maanden was). Het wordt ook wel eens als mijlpaal in de ontwikkeling gezien: 'O, mijn kind kreeg al bijvoeding toen hij 3,5 maand was, maar ja die was ook wel erg snel met alles'.
Unicef/WHO raden aan om te wachten tot 6 maanden.
* Toen ik baby was werd met 6 weken begonnen met bijvoeding: prutje van liga, sinaasappel en banaan. Langer geleden werd ook wel gewacht met beginnen met bijvoeden tot een kind 1 of 2 jaar was.
Kort geleden was iemand op het bv-forum die vertelde dat ze altijd borstvoeding gaf tot een kind zelf geinteresseerd raakte in vast voedsel, ergens tussen de 1e en 2e verjaardag. Ze vond borstvoeding geven makkelijker.
Ik neem aan dat met dat 'prikkelen' niet verwezen wordt naar de gevoelige tepels of kloven die veel vrouwen in het begin hebben.quote:Uw baby borstvoeding geven... een teken van liefde!
Vanaf zijn geboorte zoekt baby instinctief mama's borst. Zijn kleine lichaam hunkert naar uw warmte, uw liefde... maar ook naar uw melk. Een godendrank zonder weerga: hij levert uw kleine schat alle eiwitten, vetten en suikers die hij nodig heeft voor zijn groei. Beter nog, uw melk is van nature hypo-allergeen, bevordert de aanmaak van darmflora, en geeft uw antistoffen door aan uw baby.
(...)
Baby hoeft nooit te wachten!
Hij hoeft uw tepels maar met zijn mondje te prikkelen en uw lichaam begint al melk te geven. En als kers op de taart: moedermelk heeft geen enkele voorbereiding nodig... aangezien deze altijd op de ideale temperatuur geserveerd wordt!
Aaargh, nee, vast nietquote:Op maandag 3 januari 2005 13:34 schreef poemojn het volgende:
Mwanatabu, dan moet je de website van Nestle over borstvoeding eens lezen (en huiveren).
Ze doen erg hun best het zo romantisch en onrealistisch mogelijk te krijgen..
Website Nestle
[..]
Ik neem aan dat met dat 'prikkelen' niet verwezen wordt naar de gevoelige tepels of kloven die veel vrouwen in het begin hebben.
Volgens mij krijgt Benthe via jouw bv alleen maar antistoffen tegen dit virusje binnen, en juist niet het virus zelf. Het enige waar je misschien voor moet uitkijken is dat je niet uitgedroogd raakt, want dan gaat de productie ook omlaag. Beterschap!quote:Op maandag 3 januari 2005 16:15 schreef Stiekemurd het volgende:
Vraagje:
Ik geef Benthe nog steeds BV, maar nu ben ik vanaf zondag ziek. Ik weet niet wat ik heb, soort van buikgriep of iets verkeerds gegeten. Ik heb onwijze pijn in mijn buik en het rommelt aardig. Heeft dit nu ook effect op de bv?? In haar laatste 2 luiers zat slijmerige ontlasting en ik hoor haar buikje flink rommelen.
harstikke goed!! Dat betekent dat je produktie zich een beetje begint af te stemmen op wat er echt nodig is. Je zou toch niet willen dat je na zes maanden nog steeds als melkfontein door het leven gaatquote:Op maandag 3 januari 2005 11:10 schreef Suzanna het volgende:
Nu gaat het wel weer goed met drinken, maar dit weekend was het echt een ramp. Ze wilde óf niet drinken óf wel drinken maar liet constant los...ik ben er ook achter gekomen dat ze niet genoeg had aan één borst terwijl dat van tevoren altijd wel zo was. Ik bied nu ook echt de andere borst aan (ook al wordt de melkproductie nu HEEL VEEL verhoogd, ze zal het nodig hebben) en dan drinkt ze daar ook nog een tijd uit. Vannacht had ik zelfs het idee dat allebei mijn borsten bijna leeggedronken waren. Hoewel ik soms nog wel harde plekken voel, is de rest van de borst helemaal zacht...
Ze heeft misschien keelpijn. Lekker samen in bed gaan liggen, voldoende drinken, en wachten tot het weer over is. Je kan 40% ondervoed raken voordat de voedingsstoffen in je melk teruglopen. Als je je als baby rot voelt is er volgens mij niks prettigers dan warm aan je moeder vastgezogen zittenquote:Op maandag 3 januari 2005 17:20 schreef Stiekemurd het volgende:
Hmzzz ontlasting wordt nu erg dun. Ze huilt ook bij het geven van de bv. Overigens krijg ik door die griep geen hap door mijn keel...... hellup!!
-O_ Hahaha hier moest ik echt even hardop om lachen, maar wel een goede tipquote:Op dinsdag 4 januari 2005 13:55 schreef anneja het volgende:
[..]
Als je je als baby rot voelt is er volgens mij niks prettigers dan warm aan je moeder vastgezogen zitten
Ging volgens mij meer om teruglopen als je veel kolft...en dan zie je het gewoon aan de opbrengst. Ik kolfde op vrijdag altijd minder dan op maandag, en dat werd in het weekend dan weer bijgesteld door zoonliefquote:Op dinsdag 4 januari 2005 22:49 schreef Bar_en_Mar het volgende:
misschien een "domme"opmerking van deze hoe maar wanneer merk je dat je melk terug loopt?
ik leg Thijs eigenlijk altijd aan als hij "huilt"of als hij de hik heeft... en ik hoor hem niet klagen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |