abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 november 2004 @ 22:37:28 #51
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_23656506
quote:
Op zondag 28 november 2004 23:36 schreef poemojn het volgende:
Ter info: het meest recent ontdekte voordeel van borstvoeding is dat kinderen die bv krijgen meer geinteresseerd zijn in kunst. Meer info...
LOL
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_23656653
inderdaad!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 30 november 2004 @ 11:30:02 #53
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_23664814
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_23693495
gheweldig

doet me denken aan de keer dat mijn vriendin met mijn zoontje in bad ging
pi_23693524
Hij is leuk
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  woensdag 1 december 2004 @ 14:27:58 #56
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_23693973
Ik had niet op de link gedrukt, dus snap 'm nu pas!
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_23720032
Is het mogelijk om opeens over te stappen van voeden op verzoek naar voeden op schema ?? Zo ja hoe pak ik dat het beste aan ??
pi_23720242
Is er nu helemaal geen ritme waar je bij aan kunt sluiten?
pi_23720386
quote:
Op donderdag 2 december 2004 18:58 schreef poemojn het volgende:
Is er nu helemaal geen ritme waar je bij aan kunt sluiten?

hij heb een 'prima' ritme, maar die bevalt niet echt

rond 6-en
rond half 9
rond 10-en
rond half 12
rond half 2
rond 4-en
rond 6-en
rond half 9
rond half 11
rond half 2
rond half 5

gemiddeld doet ie er dan ook nog eens 20-30 minuten over om het benodigde binnen te krijgen.
  donderdag 2 december 2004 @ 19:35:46 #60
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_23720990
oef, da's heavy knor..
Ik weet niet hoe je van 'op verzoek' naar een schema kunt gaan.
Het meest voor de hand liggend lijkt me om de volgende voeding steeds wat langer uit te stellen. (het lijkt me dan, doordat Jayden wat langer honger heeft, dat ie dan ook meer eet bij die voeding en vervolgens de volgende voeding wat langer op zich laat wachten.. Al is dat natuurljik wel wat koffiedik kijken)

Maar kan me wel voorstellen dat je naar wat langere tijd ertussen wilt. Succes!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_23732459
Jeetje Knor, dat is behoorlijk heftig zeg
Ik heb niet echt tips om dit aan te passen naar een schema. Misschien is het een idee om eens bij een lactatiekundige om raad te vragen?

Even een vraagje van mij: we hebben hier misschien spruw en nu vroeg ik me af wat ik met mijn voorraadje afgekolfte en ingevroren melk moet doen. Kan ik dat nog gebruiken over een tijdje of komt de spruw (er vanuit gaande dat dit inderdaad het probleem is) dan meteen weer terug?
pi_23734564
Voor zover ik weet kun je die melk inderdaad beter niet gebruiken Piglet.

Dat zijn wel erg veel voedingen Knor. Geen wonder dat je dat graag wat wilt terugbrengen. Ik heb geen andere tips dan ET. Kun je de tijd niet rekken door hem af te leiden, bijv een tijdje gaan wandelen? Bij Myrthe valt me altijd op dat ze dan wat minder vaak 'komt'; pas waren we een middag bij vrienden en toen vond ze alles zo interessant dat ze pas 's avonds thuis weer wilde drinken.
Misschien zijn er op het borstvoedingsforum nog mensen met ervaring en tips? http://www.network54.com/Forum/89719
Succes..
pi_23737485
E.T & poemonj

Hij komt al een stuk minder vaak dan de afgelopen weken dus er is wel vooruit gang. Tijd rekken hebben we geprobeerd maar meneer laat zich niet makkelijk afleiden en gilt dan dus gewoon huizenhoog. En we zijn zo dankbaar dat het gillen steeds minder gebeurd en veranderd is in huilen dat we dat niet de oplossing vonden. Kreeg eerder het advies om rijstebloem te geven dat hebben we een tijdje gedaan maar haalde helaas niets uit, dus het is niet alleen honger maar ook gewoonte denk ik. (maar ja niet aanleggen resulteerd in gillen en van gillen gaat het over in huilen en ben je zo weer driekwartier verder met sussen en kalmeren, dan is weliswaar de voeding opgeschoven maar door het ongemak eet hij minder en komt dan ook weer eerder).

En als het nou mijn eerste was geweest had ik er waarschijnlijk veel minder moeite mee gehad, dan had ik tussendoor kunnen tukken en alles op mijn gemakkie kunnen doen, maar ja das nou eenmaal niet mogelijk.

Ga idd daarginder ffies snuffelen, tnx voor de link.
pi_23737588
ff wat advies vragen.

Ik geef Benthe ook de borst, dit gaat erg goed. Aanleggen is geen probleem en stuwing ook niet.
Mijn linkerborst begint goed te wennen, alleen mijn recherborst is erg gevoelig wanneer ik haar aanleg. De eerste 20 sec. heb ik het gevoel dat er met 6 messen door heen gesneden wordt. Weet iemand of dit vanzelf overgaat of kan ik er wat aan doen???
pi_23738763
Ik zou het je niet 1 2 3 durven zeggen Stiekemerd, misschien het toeschieten van de melk....

Hier zit ik met het volgende, zoals sommige al weten ben ik Thijs aan het laten wennen aan de fles, het afkovolven zelf gaat als een speer, maar Thijs snapt niet wat hij nu met die speen moet doen, hij neemt hem wel even in zijn mond, maar snapt niet dat hij er aan moet zuigen, en dan duwt hij hem weer naar buiten, met als gevolg dat hij dus niets binnenkrijgt.
ieamand misschien tips om hem te leren aan die speen te zuigen.
het maakt niet uit ofdat ik gelijk na het afkolven hem het flesje geef of dat ik het opgewarmt heb.
alvast bedankt
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_23739398
jayden snapte er ook niets van en we hebben toen een nuby speen gekocht voor hem. Daar hoef je niet perse op te zuigen, knagen en bijten mag ook. Hoe harder hij zuigt, knaagt of bijt hoe harder de straal. Hij krijgt dus altijd wat binnen, ook als hij de speen er uitduwt.
  vrijdag 3 december 2004 @ 15:56:50 #67
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23739885
Bar, misschien kun je proberen zijn zuigreflex te stimuleren? Wrijf met je wijsvinger van zijn oortje over de want naar de mondhoek (beetje druk geven), maak die beweging (in 1 richting) een paar keer. Ook kun je een beetje de muis van zijn handje masseren. Er zitten daar zenuwen die het zuigreflex prikkelen. Baat het niet dan schaadt het niet
... ♥ ik mis je ♥
pi_23741472
Bar, je kunt ook veel tips vinden in het forumarchief van Ouders Online, met het zoekwoord 'flesweigeraar'.
Soms kan de vorm vd fles/speen ook helpen. Het nieuwste model dat door sommige lactatiekundigen wordt aangeraden te proberen is de Adiri Breast bottle:
.
Te koop in Almere (misschien ook via internet) voor 17,50 euro.
  vrijdag 3 december 2004 @ 19:42:56 #69
3011 E.T.
pi_23744723
Zo schattig net.. Ik sta onder de douche met Saskia en als we bijna klaar zijn wordt ze een beetje moe en hangt een beetje in m'n armen. Vindt ineens mama's tepel en besluit maar lekker ff aan de borst te hangen
Aangezien ze 's morgens nog steeds borstvoeding krijgt zullen er vast nog wel een paar druppels uitgekomen zijn ook
Ze vond 't alleen niet zo'n goed plan dat ze met papa mee moest om af te drogen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 3 december 2004 @ 19:46:55 #70
3011 E.T.
pi_23744819
Mar, er zijn honderden tips (kijk ook eens op het borstvoedingsforum, poemojn heeft de link hierboven ergens gegeven en zoek dan op flesweigeren)
De voornaamste tip is denk ik: bij elke voeding steeds weer proberen met een klein beetje in een flesje. Hier heeft 't een week of 3 geduurd voordat Saskia eindelijk niet meer die fles wegsloeg.
En probeer ook eens een andere speen, sommige babies willen wel met bijv. een dental-speen, anderen weer met een 1-2-3 speen en sommigen gewoon een Avent 1 speen.
Het is lastig maar komt meestal wel gewoon goed.
(kleine scheutjes met een tuitbeker is bij sommigen ook nog de oplossing)

succes!
pi_23745013
Borstvoedingsforum kan natuurlijk ook, ja.. De link nog een keer: http://www.network54.com/Forum/89719.
Dit is de link van het Ouders-Online forum: http://www.ouders.nl/TMMforum/FRindex.html.

Voordeel van die Adiri-fles is dat er ook melk uit komt als je er in knijpt, de baby hoeft dus niet direct te zuigen. Misschien krijgt hij dan eerder door dat er melk in zit?
Je kunt ook oefenen met een gewone beker. Schuin houden en dan als een poesje de melk laten oplikken. Nadeel is wel dat er dan zo'n 10-15% verloren gaat (kan ook meer zijn als Thijs erg onhandig is ).
Succes!
  vrijdag 3 december 2004 @ 20:03:46 #72
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23745211
Trakteer ik mezelf voor het eerst in tijden op een patatje speciaal en een frikandel speciaal, vergeet ik dat daar uien in zitten
Wat denken jullie, is het beter de bv van (v.a. 4 uur later) maar weg te gooien?
... ♥ ik mis je ♥
pi_23745350
Nee hoor, waarom zou je geen uien mogen
  vrijdag 3 december 2004 @ 20:09:45 #74
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_23745359
Nee hoor!
Of heeft Danyel al een keer heftig gereageerd op jouw eten van uien?
Als dat zo is kun je het beter weggooien, je zit niet zo heel krap in je voorraad, begreep ik .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_23745385
Bedoel je dit?
quote:
Bakerpraatjes

Vele moeders beperken hun dieet onnodig omdat hun verteld is dat bijv. prei en borstvoeding niet samengaan. Alhoewel vele culturen in de wereld aan moeders bepaalde voedingsmiddelen afraden, varieert dit per streek. In China worden koude vloeistoffen afgeraden, in Spanje varkensvlees, chili en tomaten, in Afrika uien, in Australië kool, chocolade, sterk gekruid, erwten en uien.

De theorie dat gasvormig voedsel ook bij de baby gasvorming veroorzaakt wordt wetenschappelijk gezien niet onderbouwd.

In principe hoeft een moeder, als haar baby geen klachten heeft, geen voedingsmiddelen te laten staan. De meeste moeders kunnen alles eten in normale hoeveelheden inclusief chocolade en scherpe kruiden en specerijen zonder merkbaar effect op hun baby. Menella (1991) ontdekte dat baby’s meer belangstelling toonden voor de moederborst en meer gingen drinken als hun moeder knoflookcapsules ingenomen had. Ze werden absoluut niet onrustig en kregen ook geen darmkrampjes.

Bron.

Of heb je gemerkt dat Danyel er dan last van krijgt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')