Ik wil jullie nog even allemaal bedanken, vooral Anitra, Anneja, Lewis en Knorretje voor hun (privé) mails en reacties. Ik vind het zo lief dat jullie die tijd nemen om iemand anders te helpen
![]()
Zeker omdat mijn verhaal nogal warrig was en is, het blijft een gevecht tussen gevoel en verstand.
Voor wie het interesseert
![]()
Het afbouwen is dus mislukt en ik heb me daar maar bij neergelegd, want als ik zag hoe ik er aan toe was met 25% minder, dan zag ik mezelf zelfs met die dosis geen kindje verzorgen (laat staan mezelf verzorgen). Dus feit is nu dat ik die medicijnen gebruik, en wat dan te doen met de bv. Heb contact gehad met de huisarts, apotheek, aneasthesioloog (2x), arts die werkt bij de producent van het medicijn en een lactatiekundige
![]()
Eerste 4 geven het standaard antwoord, het komt in de mm terecht dús geen bv geven. De laatste arts was gelukkig wat genuanceerder, 0,1% komt in de mm terecht en de vraag is hoeveel daarvan weer opgenomen wordt in het bloed van het kindje, dus waarschijnlijk is dat nog minder. En hij begreep wel dat voor mij de voordelen van bv opwegen tegen die 0,1% waar geen schadelijke gevolgen van bekend zijn. Maar uiteindelijk moet ik dus wel zelf de beslissing nemen, en ik zou zo graag horen van de arts dat het gewoon 'mag', dan hoef ik me ook niet meer schuldig te voelen
![]()
De lactatiekundige ging het nog verder uitzoeken en ook navragen bij collega's en bij een neonatoloog, dus daar hoor ik nog van. Zij gaat ook uitzoeken of het nog uitmaakt dat ik de retard versie gebruik of dat ik zoals Knorretje adviseerde beter over kan gaan op de gewone versie en dan bv geven zo lang mogelijk na het slikken.