abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 april 2004 @ 21:55:52 #251
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_18596139
Bedankt voor jullie reacties livelink en Bixister. Ik had ze al wel gelezen, maar nog geen tijd gehad om te reageren. Ik heb Judith meer aan de betreffende borst laten drinken. Judith krijgt normaal 4 voedingen op een dag, maar vanavond was ze erg vroeg, dus ik vond dat ze nog wel een voeding mocht (was bang dat mijn borst anders vannacht zou gaan ontsteken). En gelukkig bij die laatste voeding ging eindelijk de zere plek weg! Tijdens het voeden heb ik de plek gemasseerd (bij de andere voedingen ook) en plotseling voelde ik niet meer waar ik moest masseren, omdat de plek dus weg was! Hopelijk blijft dat zo, want ik hoop geen borstontsteking (meer) mee te maken.

Trouwens Belana, veel succes bij het op gang brengen van de borstvoeding (daar kun je ook evt. begeleiding bij krijgen).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_18596782
Oh shit dat is waar ook Grijs. Inderdaad maar duimen dat je dat niet meer meemaakt ja. Dat lijkt me toch echt helemaal niet leuk.
  woensdag 21 april 2004 @ 22:58:45 #253
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_18598050
quote:
Op woensdag 21 april 2004 17:20 schreef Lewis.de.boxer het volgende:

Livelink, zou je het niet minstens s'ochtends en s'avonds moeten doen om je bv nog te kunnen blijven behouden. Of praat ik nou onzin. Als je het wil blijven doen, lijkt me wel dat je dan meer dan 1 voeding zou moeten geven per dag. Het zou echt jammer zijn als het dan ongewilt stopt zie je. Vandaar dat ik het even zeg.
Ik vind het niet erg hoor Lewis, maar helaas komt je waarschuwing te laat. Mijn borsten maken nog net genoeg aan om Job één keer per dag tevreden te stellen. Twee keer op een dag lukt echt niet, dan doe ik het jochie tekort.

Belana, ik hoop dat je het nog een beetje kunt oppikken met kolven . Dat zou echt fantastisch zijn.

Grijs, fijn dat die plek weg is. Judith heeft goed haar best gedaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 22 april 2004 @ 09:25:31 #254
24188 Belana
kloon van belana
pi_18603110
Nou.... het was slechts het laatste restje wat eruit kwam hoor...
Wat ik ook doe...er komt nks meer. Helaas. Ik heb het geprobeerd.
Ga nu het laatste voorraadje opmaken uit de vriezer en dan is het op.

Grijs, fijn dat het weer weg is gegaan, ten minste, ik hoop dat de plek niet weer terug is?
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † donderdag 22 april 2004 @ 09:43:44 #255
43556 miss_dynastie
pi_18603353
quote:
Op donderdag 22 april 2004 09:25 schreef Belana het volgende:

Klotebaas ook
Je hebt in elk geval je best gedaan
  donderdag 22 april 2004 @ 14:13:12 #256
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_18608959
quote:
Op donderdag 22 april 2004 09:25 schreef Belana het volgende:
Nou.... het was slechts het laatste restje wat eruit kwam hoor...
Wat ik ook doe...er komt nks meer. Helaas. Ik heb het geprobeerd.

Grijs, fijn dat het weer weg is gegaan, ten minste, ik hoop dat de plek niet weer terug is?
He jammer, Belana. Maar gelukkig worden ze van flesvoeding ook groot .

Ja, de zere plek is nu echt weg! Ik heb in het begin ook wel een paar keer pijnlijke plekken gehad, maar dat was alweer een poosje geleden. Ik heb geen idee hoe lang het duurt voordat zo'n plek gaat ontsteken, daarom begin ik hem al een beetje te knijpen als het langer dan een dag duurt.
pi_18627022
Dat is balen Belana dat het niet meer gelukt is.

Ik kolf nu elke dag 1 borst af s'ochtends na de nacht. En met de handpomp pomp ik er zo 170ml uit. Daar ben ik toch wel heel erg blij mee. Dus als we straks weer gaan werken zal ik toch wel een aardig voorraadje hebben hoop ik. En verders ben ik bezig met zo'n elektrische duel pomp van ameda om aan te schaffen.

Ik ben echt benieuwd hoe dat bij mij gaat lopen straks als ik eenmaal weer werk.
pi_18627298
als je het lukt en de tijd er nu nog voor hebt zou ik nu al een extra keer gaan kolfen Lewis. Al is het maar om te wennen dat je meerdere keren op een dag kolft en dan niet een ochtendborst voor handen hebt (waar doorgaans al meer uit te halen valt als de andere keren)

Ik heb dan wel nooit gewerkt en dus geen vergelijkbare situatie want op de uren dat ik weg was van huis kon ik gewoon niet kolfen (fysio) maar moest toch echt 4 keer op een dag kolfen de andere dagen (a 150 ml per keer) om de 20 uur in de week die ik weg was op te vangen (ze was toen rond de 5 maanden en had volgens het groeiboekje flesjes van 225 per keer)
pi_18793500
Ja daar zit wat in Knor. Ik heb toevallig eergisteren een electrische kolf machine gewonnen op Ebay. Koste me bijna ¤ 76. Dus ik ga zodra ik die heb inderdaad meer kolven. Tegen de tijd dat ik moet beginnen heb ik al een voorraad van 160 ml per dag, en dat van 4 weken bij elkaar.

Hier nog een foto van Joshua aan de borst
  vrijdag 30 april 2004 @ 20:15:04 #260
24188 Belana
kloon van belana
pi_18797350
Mooie foto Lewis!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 30 april 2004 @ 20:19:46 #261
34891 melonovy
La Kutschie
pi_18797469
Prachtige foto!
Het voelt goed hè?
A je to!
  zaterdag 1 mei 2004 @ 21:58:13 #262
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_18819215
geweldige foto zeg zo mooi en lief.

Hier gaat de bv nog heel goed morgen zes maanden hoera. Het kolven gaat met de neusspray een stuk beter dan zonder. Dus zit niet meer zo in de stres met het kolven dat zal ook wel al heel veel schelen denk ik.

Ondertussen krijgt mara ook een hapje banaan en s avonds worteltjes lol niet echt een succes de wortles. En ook wat extra vocht een beetje dixsap.
En tot nu toe reageert ze heel goed op deze drie nieuwe dingen gelukkig geen eczeem of wat dan ook.

groetjes
pi_18819595
Ha gelukkig eindelijk eens een positieve story met bv en werken.
Nou ik ben er ook klaar voor hoor. Alleen baal ik wel dat wij niet die spray kunnen krijgen hier in Engeland. Dus ik hoop dat ik het even goed nog lang volhoud zonder die spray.
  zondag 2 mei 2004 @ 21:23:50 #264
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_18840769
Lewis, mooie foto!

Ik heb dus een paar dagen geleden weer last gehad van zere plekken in de borst. Dit keer kwam het door een melkblaar. Had ik nog nooit van gehoord, maar ik heb een foldertje van VBN erbij gepakt en daar stond dus beschreven wat een melkblaar is en wat je er tegen kunt doen. De blaar is nu open en ik heb geen last meer van verstopte melkkanaaltjes, dus dat gaat goed. Wat alleen wel erg pijnlijk is, is het aanleggen. De blaar is aan het wegtrekken, maar voordat de melk toegeschoten is, is het drinken nog erg pijnlijk. Weet iemand hier wat ik hier tegen kan doen en hoelang dit kan gaan duren (de blaar is sinds vrijdag open)?
pi_18843064
Grijs ik heb ook wel eens zo'n blaartje gehad. En luchten is beste manier, plus wat melk eroverheen smeren en dan laten drogen.

Ohw en ik kan er even niet opkomen hoe die creme heet. Maar ik ga nu even zoeken. Is hier in het bv topic te vinden.

Het is dus die Bepanthen-zalf. Dat heb jij zelf gemeld. Kun je dat daar niet voor gebruiken dan ?

[ Bericht 17% gewijzigd door Lewis.de.boxer op 02-05-2004 23:02:22 (Bepanthen-zalf) ]
  zondag 2 mei 2004 @ 23:11:21 #266
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_18843619
quote:
Op zondag 2 mei 2004 22:53 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Het is dus die Bepanthen-zalf. Dat heb jij zelf gemeld. Kun je dat daar niet voor gebruiken dan ?
Ja, dat zal ik maar eens proberen. Bedankt!
Enig idee hoe lang het duurt voordat het weer weg is?
  dinsdag 11 mei 2004 @ 21:31:10 #267
37150 livelink
pi_19056652
Lewis, wanneer moet jij weer gaan werken? Ik hoop zo dat het goed gaat met kolven. Grijs, ben je weer helemaal van je blaar af?

Even een vraagje hier. Ik ben nu ca. 2 weken helemaal gestopt met borstvoeding, maar mijn borsten zijn nog wel een beetje pijnlijk en gespannen, net alsof ze nog even goed geleegd moeten worden. Herkent iemand van jullie dit gevoel en zo ja, is er wat aan te doen?
  † In Memoriam † dinsdag 11 mei 2004 @ 21:34:09 #268
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_19056719
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 21:31 schreef livelink het volgende:
Herkent iemand van jullie dit gevoel en zo ja, is er wat aan te doen?
als je er erg last van hebt kun je de ergste spanning met de hand afkolven maar kolf niet teveel anders wordt er weer melk gemaakt. Het kan wel even duren voor het helemaal over is!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  dinsdag 11 mei 2004 @ 21:55:29 #269
37150 livelink
pi_19057311
Dank je, just me. Ik durfde inderdaad niet te gaan kolven, maar ik zal het toch eens proberen met de hand, want ik heb er best wel last van.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 22:12:02 #270
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_19057785
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 21:31 schreef livelink het volgende:
Lewis, wanneer moet jij weer gaan werken? Ik hoop zo dat het goed gaat met kolven. Grijs, ben je weer helemaal van je blaar af?
De blaar is weg, maar de huid daaronder is nog erg dun, waardoor het nog wel wat gevoelig is. Maar als ik goed oplet met aanleggen gaat het wel goed. De Bepanthen-zalf heeft ook goed geholpen!
quote:
Even een vraagje hier. Ik ben nu ca. 2 weken helemaal gestopt met borstvoeding, maar mijn borsten zijn nog wel een beetje pijnlijk en gespannen, net alsof ze nog even goed geleegd moeten worden. Herkent iemand van jullie dit gevoel en zo ja, is er wat aan te doen?
Wat just me ook al zei: met de hand een beetje afkolven. Ik deed dat (ten tijde van Daan) meestal tijdens het douchen. Niet teveel stimuleren, maar gewoon de borsten soepel houden.
  woensdag 12 mei 2004 @ 12:04:22 #271
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_19068773
hoi ik kreeg de tip om een koolblad te kneuzen en die in je bh te stoppen dan gaat de stuwing heel snel weg. Bij een vriendin van mij werkte het heel goed dus misschien een tip

groetjes
  woensdag 12 mei 2004 @ 12:20:19 #272
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_19069202
Hier een fotootje van Junah aan de borst... blijf het zo mooi vinden om te zien, zo'n drinkend kindje

Klein_spookje, geef je nog steeds borstvoeding, en zit je nog op een dieet voor Mara? Het lijkt er hier op dat Junah niet allergisch is! Zou erg fijn zijn, vooral voor haar, maar ook voor mij Ze heeft 50% kans op allergieën maar tot nu toe openbaart zich nog geen enkel verschijnsel dat er op wijst dat ze een allergie heeft (behalve dat ze chronisch verkouden is vanaf de geboorte maar dat hebben wel meer baby's)

En livelink, vwb de stuwing is mij toen geadviseerd een warm compres in je BH te doen. Dan gaat de melk een beetje lopen en krijg je de ergste spanning er af, maar in jouw geval weer niet te lang want het stimuleert ook de aanmaak van melk.
pi_19077417
Ik moet dus volgende week weer beginnen. Ik heb dan 4 weken elke dag een fles afgekolfd.
Sinds 1 week doe ik dit dus met die electrische ameda wat perfect gaat. Ik heb ook al mijn theetjes binnen dus ik hoop dat ik het nog heel lang kan blijven doen.

Ik ga maar voor 3 dagen per week terug en voorlopig werk ik dan niet meer dan 2 dagen achter elkaar. Maar ik wil het dus zo doen dat ik om de dag werk zodat de melk aanmaak in mijn borsten nog voldoende gestimuleerd worden door Joshua.

De afgelopen dagen vondt ik dus dat Joshua meer honger leek te hebben dan dat ik melk aanmaakte. Nou ik dus vanmorgen afgekolft en laten staan in de ijskast. Maar vandaag heeft mijnheer volgens mij niet zo'n honger dus ga het nu maar weer invriezen
pi_19080303
Mooie foto Tan, ik vindt het zelf ook altijd mooi om naar te kijken.
  † In Memoriam † woensdag 12 mei 2004 @ 19:46:40 #275
37843 lady-wrb
kortaf
pi_19080492
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 17:47 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ik moet dus volgende week weer beginnen. Ik heb dan 4 weken elke dag een fles afgekolfd.
Sinds 1 week doe ik dit dus met die electrische ameda wat perfect gaat. Ik heb ook al mijn theetjes binnen dus ik hoop dat ik het nog heel lang kan blijven doen.

Ik ga maar voor 3 dagen per week terug en voorlopig werk ik dan niet meer dan 2 dagen achter elkaar. Maar ik wil het dus zo doen dat ik om de dag werk zodat de melk aanmaak in mijn borsten nog voldoende gestimuleerd worden door Joshua.

De afgelopen dagen vondt ik dus dat Joshua meer honger leek te hebben dan dat ik melk aanmaakte. Nou ik dus vanmorgen afgekolft en laten staan in de ijskast. Maar vandaag heeft mijnheer volgens mij niet zo'n honger dus ga het nu maar weer invriezen
zal wel een raar idee zijn om weer te gaan beginnen he?
hoe lang ben je thuis geweest?
pi_19082484
O hou op, ik zie er echt vreselijk tegenop. Ik heb 6 maanden thuis gezeten. Dat was wel heel erg lekker hoor. Is toch wel een verschil met 16 weken in NL.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lewis.de.boxer op 12-05-2004 23:09:10 (weken vergeten) ]
  † In Memoriam † woensdag 12 mei 2004 @ 22:52:16 #277
37843 lady-wrb
kortaf
pi_19086808
je bent wel een bofferd hoor! 6 maanden!
succes alvast en sterkte volgende week!
  donderdag 13 mei 2004 @ 08:09:08 #278
24188 Belana
kloon van belana
pi_19092136
Ik wens je succes Lewis met het kolven als je weer moet werken en natuurlijk zowiezo met weer aan het werk gaan!
stormy waters...
sailin'
pi_19092955
Hmm Dank je Belana, ik heb al geinformeerd en ze hebben de ehbo kamer gedelegeerd tot afkolf kamer. Er staat een ijskastje en ik kan die kamer opslot doen als ik bezig ben.
  donderdag 13 mei 2004 @ 11:06:48 #280
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_19094804
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 09:30 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Hmm Dank je Belana, ik heb al geinformeerd en ze hebben de ehbo kamer gedelegeerd tot afkolf kamer. Er staat een ijskastje en ik kan die kamer opslot doen als ik bezig ben.
Dat klinkt goed! Vriendin van me heeft 9 maanden in een bezemkast zitten kolven
  zaterdag 15 mei 2004 @ 17:28:58 #281
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19150071

Ik wil na de bevalling borstvoeding gaan geven, en er zijn een paar vraagjes die al een tijdje in mijn hoofd zitten, die jullie hopelijk kunnen beantwoorden.

De lijst met "verboden middelen" tijdens de zwangerschap, zoals vage kaasjes en gerookte zalm, geldt die ook nog tijdens borstvoeding?
Even om te voorkomen dat ik me enorm ga zitten verheugen op die dingen, maar toch nog niet mag

Ik las ergens dat je afgekolvde melk beter niet in de magnetron op kan warmen, maar in een flessenwarmer. Klopt dat, of maakt het niet uit?

Omdat ik vegetarisch eet slik ik altijd multivitaminen, om eventuele tekorten op te vangen. Tijdens de zwangerschap ben ik op advies van de VK op Gravitamon overgegaan. Kun je tijdens borstvoeding wel weer gewone multivitaminen slikken?

Ik weet dat het niet allemaal de meest essentiele dingen zijn, maar juist deze antwoorden heb ik tot nu toe nergens kunnen vinden, en spookten al een paar dagen door mijn hoofd, dus ik hoop dat iemand het hier weet
  zaterdag 15 mei 2004 @ 17:40:38 #282
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_19150353
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 17:28 schreef pluisje het volgende:

Ik wil na de bevalling borstvoeding gaan geven, en er zijn een paar vraagjes die al een tijdje in mijn hoofd zitten, die jullie hopelijk kunnen beantwoorden.

De lijst met "verboden middelen" tijdens de zwangerschap, zoals vage kaasjes en gerookte zalm, geldt die ook nog tijdens borstvoeding?
Even om te voorkomen dat ik me enorm ga zitten verheugen op die dingen, maar toch nog niet mag
Als je borstvoeding geeft mag je in principe alles eten. Alleen alcohol kun je beter nog even laten staan. Na de eerste weken kun je wel af en toe een borrel nemen, maar dan bij voorkeur vlak na een voeding. (alcohol blijft tot ongeveer twee uur aanwezig bij jou en komt dan dus ook via de melk bij je kindje terecht)
Het kan natuurlijk wel zo zijn dat de baby reageert op bepaalde voedingsmiddelen die jij eet. (ergere krampjes dan normaal, uitslag oid). Zo reageert Saskia hier erg op caffeine en aardbeien. Als ik meer dan 1 kop koffie drink op een dag krijgt ze erge krampjes en van aardbeien krijgt ze uitslag. Maar verder heb ik me al weer helemaal scheel gegeten aan filet americain, gerookte zalm etc. (franse kaas uit de supermarkt mag je trouwens wel gewoon eten hoor, als je zwanger bent. Zo lang er maar geen 'au lait cru' op de verpakking staat, kun je er gerust van smullen)
quote:
Ik las ergens dat je afgekolvde melk beter niet in de magnetron op kan warmen, maar in een flessenwarmer. Klopt dat, of maakt het niet uit?
Yep. In een magnetron krijg je 'hot spots'. Miniscule vetbolletjes worden veel heter dan de rest van de melk en de baby kan zich hieraan branden. Ook gaan in een magnetron kostbare antistoffen verloren. Even in de flessenwarmer dus. (of een pannetje kokend water, of als 't niet zo veel melk is kun je ook gewoon een beker met heet water vullen en 't flesje daar 2 minuten inzetten)
quote:
Omdat ik vegetarisch eet slik ik altijd multivitaminen, om eventuele tekorten op te vangen. Tijdens de zwangerschap ben ik op advies van de VK op Gravitamon overgegaan. Kun je tijdens borstvoeding wel weer gewone multivitaminen slikken?
Volgens mij maakt dat niet zo veel uit. Over het algemeen wordt wel vaak 'zwangere-multivitamine' aangeraden. (tip: het huismerk van Kruidvat is goed (volgens mijn vk dan) en niet duur!)
quote:
Ik weet dat het niet allemaal de meest essentiele dingen zijn, maar juist deze antwoorden heb ik tot nu toe nergens kunnen vinden, en spookten al een paar dagen door mijn hoofd, dus ik hoop dat iemand het hier weet
Succes!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 15 mei 2004 @ 17:42:44 #283
3011 E.T.
pi_19150409
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 09:30 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ik had ook geinformeerd vlak voor ik met zwangerschapsverlof ging.. en wat bleek, wij hebben een officiele 'kolf-kamer' Met alles erop en eraan . Aanrechtblok, afsluitbaar, koelkast.. Wist niet wat ik hoorde! (van de andere kant, 600 werknemers en een splinternieuw pand.. 't zou inderdaad ook wel zo moeten zijn)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 15 mei 2004 @ 22:37:03 #284
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_19158328
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 17:40 schreef E.T. het volgende:

Volgens mij maakt dat niet zo veel uit. Over het algemeen wordt wel vaak 'zwangere-multivitamine' aangeraden. (tip: het huismerk van Kruidvat is goed (volgens mijn vk dan) en niet duur!)
Ik heb niet zoveel verstand van (multi)vitamines, maar ik wilde nog even zeggen dat bij borstvoeding ook voor de moeder vitamine D aanbevolen wordt.
  zaterdag 15 mei 2004 @ 22:59:12 #285
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19159064
Ok, dan hou ik dat even in de gaten, en overleg ik nog even met mijn VK voor de zekerheid. Ik heb zowel gewone als Gravitamon in huis, 1 van de 2 zal wel ok zijn
pi_19165964
ET voor zover ik weet en hier wordt voorgelicht is dat je nog steeds niet mag eten wat je tijdens je zwangerschap ook niet eet. Als dit niet waar is dan ga ik vandaag naar de supermarkt racen om een gigantisch stuk brie te halen en op te eten Maar weet je het zeker, want hier werd het toch echt anders verteld. De baby kan namelijk nog steeds heel heftig reageren op wat je eet. Dat met die krampjes weet ik wel, want daar had ik toen ook mijn dieet op afgemeten.

En met rauw vlees lijkt me het risico ook nog steeds heel hoog. Want wat als jij een broodje filet american eet en je wordt er ziek van. Dat kan zeker 5 dagen duren eerdat je pas ziek hoeft te worden. Maar voor de baby kan het dan al veel te laat zijn. Op het cb wordt ook gezegd om nog steeds al het vlees goed gaar te bakken/braden. En met eieren nog steeds geen rauwe eieren maar goed gebakken.

[ Bericht 27% gewijzigd door Lewis.de.boxer op 16-05-2004 10:07:14 (rauw vlees) ]
  zondag 16 mei 2004 @ 11:02:20 #287
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_19166577
Hallo allemaal,

Weer even een berichtje van uit hier.

Mara is ondertussen al weer zes en een halve maand en ze krijgt nog steeds borstvoeding en ik volg nog steeds het dieet.

Sinds een week of 3 krijgt ze ook lekkere hapjes tussen door fruit vind ze heerlijk maakt niet uit wat. Groente dat is een ander verhaal dat vind ze duidelikjk minder lekker maar bloemkool gaat er goed in gelukkig. Morgen gaan we een aardappeltje proberen.
Ze krijgt ook sap en rijstwafeltjes dat vind ze allemaal lekker.

Tot nu toe gaat het met haar eczeem heel goed ze is in principe nu 3 a 4 weken helemaal eczeem vrij. Zelfs van de meloen kreeg ze maar een heel klein beetje uitslag en dt mocht geen naam hebben.

Ik kolf nu nog steeds 2x per dag op mijn werk en lees dat jullie een kolf ruijmte hebben. HMM ik niet ik kolf of in de slaapkamer van de babys als ze wakker zijn of in het computerhok van de naschoolse opvang. Dus sleep 2x perdag door het gebouw om te kijken of het ergens vrij is. Maar goed het went wel.

Heb sinds kort een nieuwehuisarts en had meteen al ruzie met hem omdat ik die neusspray gebruik hij vond het onzin en ben de vierde in zijn carriere die de spay krijgt. Nou stond met mijn mond vol tanden.

Vind toch wel dat er veel onbegrip is hoor iedereen vind maar dat ik moet stoppen met de bv de een omdat ze nu al zes maanden is, de ander omdat ze nu te licht is en wat pap moet, een derde omdat het voor mij te zwaar word (ja echt ze kunnen weten hoe ik me voel zonder het te vragen) of omdat het dieet nu wel eentonig word.
Dan heb je nog mensne die vinden dat ze al veel meer moet en mag dan ik wil geven van slagroom tot snoepjes en zelfs een zuurtje om lekker op te zuigen of een speentje in de suiker gedoopt.
En is ze dan een keer onrustig aan de borst (ze is ongeduldig als ik naar haar zin niet snel een tsr heb) dan is het ja ze is ook wel groot nu he ze wil vast niet meer de borst vind ze niet lekker meer. Misschien toch de fles Lopen jullie daar ook wel eens tegen aan.

Nou dit was een heel verhaal sorry beetje lang geworden.

groetjes en een knuffel voor de kids
  zondag 16 mei 2004 @ 11:10:11 #288
3011 E.T.
pi_19166649
http://www.ouders.nl/lacta/bv0364.htm

Dit wordt ook op de voorlichtingsavonden over BV gezegd, en ook de kraamzorg zegt dit. Het eerste wat mijn kraamhulp dus deed was filet americain kopen, en 's avonds lekker een biefstukje.
  zondag 16 mei 2004 @ 11:13:30 #289
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_19166686
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 22:37 schreef Grijs het volgende:

[..]

Ik heb niet zoveel verstand van (multi)vitamines, maar ik wilde nog even zeggen dat bij borstvoeding ook voor de moeder vitamine D aanbevolen wordt.
Die zitten in de zwangerschapsvitamines 200% van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid, dus ik hoefde geen vit. D bij te slikken. Ik slik namelijk ook de zwangerschapsvitamines door, op advies van het CB, omdat ik Jessai er ook nog steeds bij voedt. Ach, ik maak het potje gewoon leeg en dan zie ik wel.
  zondag 16 mei 2004 @ 11:18:54 #290
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_19166747
quote:
Op zondag 16 mei 2004 11:02 schreef klein_spookje het volgende:
Vind toch wel dat er veel onbegrip is hoor iedereen vind maar dat ik moet stoppen met de bv de een omdat ze nu al zes maanden is, de ander omdat ze nu te licht is en wat pap moet, een derde omdat het voor mij te zwaar word (ja echt ze kunnen weten hoe ik me voel zonder het te vragen) of omdat het dieet nu wel eentonig word.
Even wat anders hoor, maar wist je dat je van BV ook pap kunt maken? Gewone pap wil niet (dat bindt niet), maar bij de reformwinkel verkopen ze biologische, en die bindt wel met borstvoeding. Meer info hierover vind je hier: http://www.joannusmolen.nl/biobimBaby.htm
quote:
Dan heb je nog mensne die vinden dat ze al veel meer moet en mag dan ik wil geven van slagroom tot snoepjes en zelfs een zuurtje om lekker op te zuigen of een speentje in de suiker gedoopt.
En is ze dan een keer onrustig aan de borst (ze is ongeduldig als ik naar haar zin niet snel een tsr heb) dan is het ja ze is ook wel groot nu he ze wil vast niet meer de borst vind ze niet lekker meer. Misschien toch de fles Lopen jullie daar ook wel eens tegen aan.
Een zuurtje?? Da's toch wel heel erg, maar ja... er zijn ook mensen die het belachelijk vinden dat Jessai nog steeds krijgt, maar ik zie hem er zo van genieten, waarom zou ik dan stoppen? Nee niks van aantrekken, dat gezeur en lekker doorgaan zolang het voor jullie beiden nog prettig is.
pi_19171551
Nog even een aantal tips bij stuwing. Het is heel normaal dat als je stops dat er stuwing komt. Het is belangrijk om de voedingen dus langzaam af te bouwen. Hoe meer je aanlegt, des te meer voeding er aangemaakt wordt. Koolbladeren enzo worden wel eens geadviseerd maar het beste kun je koelen als je dat prettig vind, als je last hebt van stuwing en je kindje drinkt nog aan de borst dan is het belangrijk om een borst helemaal leeg te laten drinken. Massage naar de tepel toe kan helpen de pijn en druk wat te verlichten en onder de douche staan, warm water op je borsten laten stromen stimuleerd de voeding en verlicht de pijn.
Tegen tepelkloven werkt een druppeltje borstvoeding oplaten drogen op je tepel. Smeren met Calendulan zalf werkt ook hartstikke goed. Het is een geweldige creme! Ook voor andere dingen zoals wondjes, luieruitslag, brandwondjes etc..
pi_19180775
Nou ET had ik dat maar geweten. Ik zit dus nog steeds op hetzelfde dieet al die maanden. Dus ikke ga morgen maar eens een stukje brie halen Gloeiende, weet je dat ik in NL ook alles heb laten leggen. Broodje lever met spekkies en filet american, en rosbief. En ga zo maar door. Al mijn favoriete dingen kon ik niet eten

Klein Spookje, ik stuit alleen maar op onbegrip omdat de Engelsen meer van de flessen zijn dan bv. Ze doen het uiterlijk 4 weken en dan houd het op want het is oh zo belangrijk dat ze weer kunnen drinken en uitgaan. Dus ik weet echt wel wat je bedoelt, in de familie waar ik beland ben daar hebben ze allemaal zoiets van geef je nou nog steeds bv. Mens ga toch over op de fles, is toch veel makkelijker Nou het zal me een worst zijn wat anderen ervan denken, ik geef bv zolang als dat ik wil. Je kunt het maar 1 keer. En Joshua geniet ervan. Hij krijgt voldoende binnen en groeit en bloeit.

Ik neem wel mijn petje af voor je speciale dieet in verband met Mara's uitslag. Maar ook dat went wel lijkt mij. Nee hoor wat weten zij er nou van, laat ze maar lekker l........
Zolang Mara er goed bij gaat gewoon doorgaan.
  zondag 16 mei 2004 @ 22:44:34 #293
3011 E.T.
pi_19182791
Ik snap niet dat mensen zeggen dat de fles zoveel makkelijker zou zijn.. Bv is altijd op de goede temperatuur, je hebt 't altijd bij je, je hoeft 't niet klaar te maken.... Ideaal! En ook ik heb al gehoord dat 't zo knap is dat ik al 3 maanden borstvoeding geef.. (voor m'n gevoel ben ik net begonnen, ben nog lang niet van plan er mee te stoppen).

Vervelend klein_spookje, die mensen die vinden dat ze hoognodig maar 'ns wat erbij moet hebben.. (slagroom? bv bevat heel veel calorieen die wel waardevol zijn).. en een zuurtje of een speentje in suiker gedoopt is idd van de gekke.. Wie verzint zoiets?

Lewis, leef je uit!!
  † In Memoriam † zondag 16 mei 2004 @ 22:50:22 #294
43556 miss_dynastie
pi_19182989
Ik had laatst ergens gelezen (maar waar ) dat je best alcohol kunt gebruiken tijdens de borstvoeding, omdat het na twee uur uit je melk zou zijn verdwenen jeetje, hoe formuleer je dat goed?.... weet iemand of dat waar is of een fabeltje ? Ik heb namelijk wel gehoord van moeders die een wijntje drinken, de melk afkolven en weggooien en een flesje geven, maar hier had ik nog nooit van gehoord.
  FOK!fossiel zondag 16 mei 2004 @ 22:50:29 #295
2628 Karin
pi_19182995
Ik stond er inderdaad ook zo versteld van dat mensen je maar aan de fles wilde hebben! De eerste 4 weken wordt het geaccepteerd maar daarna schijnt een fles veel handiger te zijn. Nou dat vond ik echt niet hoor! Al die flesjes schoonmaken en uitkoken enzo! Gelukkig heeft Bram 7 maanden bv gehad zodat ik nooit een flesje 's nachts heb hoeven maken maar dat wil ik al helemaal niet weten, ik vind het 's ochtends al een ramp.

Ik heb trouwens eens op een verjaardag gezeten waar ze een kind van 4 maanden al een beetje slagroomtaart gaven! Bram stond ernaast in zijn wippertje (hij was toen een maand of 6) en die heb ik meteen weggehaald voor het geval ze ook nog even snel hem een hapje zouden geven.
  FOK!fossiel zondag 16 mei 2004 @ 22:52:44 #296
2628 Karin
pi_19183052
Miss_D ik heb ook een keertje na een avondje kroegen mijn voeding afgekolfd en weggegooid. De volgende voeding kreeg hij toch pas 's ochtends weer, dan zou het vast wel weer uit mijn systeem zijn. Niet dat ik overmatig had gedronken hoor, glaasje of 4 toen stond ik al op mijn kop, maar ik wou toch echt niet dat Bram daar wat van meekreeg.
  zondag 16 mei 2004 @ 22:55:48 #297
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_19183145
Waardeloos is dat hè? Al die mensen die je maar van de bv af willen hebben
Ik zie mijn moeder nog hoofdschuddend vragen; "Moet ie nou alweer aan de borst?"
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 16 mei 2004 @ 22:58:43 #298
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_19183233
Ik heb idd ook een aantal keren gekolfd, en door de gootsteen gemieterd nadat ik gedronken had. Ook niet extreem veel gedronken (kun je toch al niet hebben na 9 maanden onthouding ), maar ik had genoeg in de vriezer, dus zag ik niet in waarom ik Freek "vervuilde" melk zou geven.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 16 mei 2004 @ 23:12:42 #299
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_19183620
Ik merk ook dat men het wat vreemd vindt als je na 6 maanden nog steeds de borst geeft. Gelukkig krijg ik niet echt botte opmerkingen en komt het meestal voort uit onwetendheid, volgens mij.
Veel mensen vragen me hoelang ik borstvoeding wil geven. Ik antwoord meestal dat ik niet van plan ben om kunstmelk te kopen, zolang ik zelf gratis melk heb en Judith en ik het zo fijn vinden. Dat vinden ze meestal wel logisch .
Maar een paar dagen geleden werd een tante van mij helemaal enthousiast toen ze hoorde dat ik borstvoeding gaf (ze heeft zelf alle 5 kinderen bv gegeven). Zo'n reactie is toch wel veel leuker!

Over alcohol en borstvoeding: ik drink 's avonds (na de laatste voeding) soms wel eens een wijntje en neem aan dat het bij de volgende voeding ('s ochtends rond half 8) geen kwaad meer kan.
Maar eigenlijk ben ik nu zo gewend om alcohol te weigeren, dat dat niet zoveel voorkomt .
  zondag 16 mei 2004 @ 23:18:59 #300
3011 E.T.
pi_19183809
Ik drink ook heel af en toe een wijntje of een biertje. Om een uur of acht 's avonds krijgt Saskia de laatste voeding, de eerstvolgende is dan rond een uur of vier 's nachts.. Als ik dus om 9 uur een glas wijn drink is die alcohol allang weer verdwenen uit m'n bloed. (ik hou 't wel bij 1 glas)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')