Ik vind het niet erg hoor Lewis, maar helaas komt je waarschuwing te laat. Mijn borsten maken nog net genoeg aan om Job één keer per dag tevreden te stellen. Twee keer op een dag lukt echt niet, dan doe ik het jochie tekort.quote:Op woensdag 21 april 2004 17:20 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Livelink, zou je het niet minstens s'ochtends en s'avonds moeten doen om je bv nog te kunnen blijven behouden. Of praat ik nou onzin. Als je het wil blijven doen, lijkt me wel dat je dan meer dan 1 voeding zou moeten geven per dag. Het zou echt jammer zijn als het dan ongewilt stopt zie je. Vandaar dat ik het even zeg.
quote:Op donderdag 22 april 2004 09:25 schreef Belana het volgende:
Ga nu het laatste voorraadje opmaken uit de vriezer en dan is het op.
He jammer, Belana. Maar gelukkig worden ze van flesvoeding ook grootquote:Op donderdag 22 april 2004 09:25 schreef Belana het volgende:
Nou....het was slechts het laatste restje wat eruit kwam hoor...
Wat ik ook doe...er komt nks meer. Helaas. Ik heb het geprobeerd.
Ga nu het laatste voorraadje opmaken uit de vriezer en dan is het op.
Grijs, fijn dat het weer weg is gegaan, ten minste, ik hoop dat de plek niet weer terug is?
quote:Op zondag 2 mei 2004 22:53 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Het is dus die Bepanthen-zalf. Dat heb jij zelf gemeld. Kun je dat daar niet voor gebruiken dan ?
quote:Op dinsdag 11 mei 2004 21:31 schreef livelink het volgende:
Herkent iemand van jullie dit gevoel en zo ja, is er wat aan te doen?
De blaar is weg, maar de huid daaronder is nog erg dun, waardoor het nog wel wat gevoelig is. Maar als ik goed oplet met aanleggen gaat het wel goed. De Bepanthen-zalf heeft ook goed geholpen!quote:Op dinsdag 11 mei 2004 21:31 schreef livelink het volgende:
Lewis, wanneer moet jij weer gaan werken? Ik hoop zo dat het goed gaat met kolven. Grijs, ben je weer helemaal van je blaar af?
Wat just me ook al zei: met de hand een beetje afkolven. Ik deed dat (ten tijde van Daan) meestal tijdens het douchen. Niet teveel stimuleren, maar gewoon de borsten soepel houden.quote:Even een vraagje hier. Ik ben nu ca. 2 weken helemaal gestopt met borstvoeding, maar mijn borsten zijn nog wel een beetje pijnlijk en gespannen, net alsof ze nog even goed geleegd moeten worden. Herkent iemand van jullie dit gevoel en zo ja, is er wat aan te doen?
zal wel een raar idee zijn om weer te gaan beginnen he?quote:Op woensdag 12 mei 2004 17:47 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ik moet dus volgende week weer beginnen. Ik heb dan 4 weken elke dag een fles afgekolfd.
Sinds 1 week doe ik dit dus met die electrische ameda wat perfect gaat. Ik heb ook al mijn theetjes binnen dus ik hoop dat ik het nog heel lang kan blijven doen.
Ik ga maar voor 3 dagen per week terug en voorlopig werk ik dan niet meer dan 2 dagen achter elkaar. Maar ik wil het dus zo doen dat ik om de dag werk zodat de melk aanmaak in mijn borsten nog voldoende gestimuleerd worden door Joshua.
De afgelopen dagen vondt ik dus dat Joshua meer honger leek te hebben dan dat ik melk aanmaakte. Nou ik dus vanmorgen afgekolft en laten staan in de ijskast. Maar vandaag heeft mijnheer volgens mij niet zo'n honger dus ga het nu maar weer invriezen![]()
![]()
Dat klinkt goed! Vriendin van me heeft 9 maanden in een bezemkast zitten kolvenquote:Op donderdag 13 mei 2004 09:30 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Hmm Dank je Belana, ik heb al geinformeerd en ze hebben de ehbo kamer gedelegeerd tot afkolf kamer. Er staat een ijskastje en ik kan die kamer opslot doen als ik bezig ben.
Als je borstvoeding geeft mag je in principe alles eten. Alleen alcohol kun je beter nog even laten staan. Na de eerste weken kun je wel af en toe een borrel nemen, maar dan bij voorkeur vlak na een voeding. (alcohol blijft tot ongeveer twee uur aanwezig bij jou en komt dan dus ook via de melk bij je kindje terecht)quote:Op zaterdag 15 mei 2004 17:28 schreef pluisje het volgende:
Ik wil na de bevalling borstvoeding gaan geven, en er zijn een paar vraagjes die al een tijdje in mijn hoofd zitten, die jullie hopelijk kunnen beantwoorden.
De lijst met "verboden middelen" tijdens de zwangerschap, zoals vage kaasjes en gerookte zalm, geldt die ook nog tijdens borstvoeding?
Even om te voorkomen dat ik me enorm ga zitten verheugen op die dingen, maar toch nog niet mag
Yep. In een magnetron krijg je 'hot spots'. Miniscule vetbolletjes worden veel heter dan de rest van de melk en de baby kan zich hieraan branden. Ook gaan in een magnetron kostbare antistoffen verloren. Even in de flessenwarmer dus. (of een pannetje kokend water, of als 't niet zo veel melk is kun je ook gewoon een beker met heet water vullen en 't flesje daar 2 minuten inzetten)quote:Ik las ergens dat je afgekolvde melk beter niet in de magnetron op kan warmen, maar in een flessenwarmer. Klopt dat, of maakt het niet uit?
Volgens mij maakt dat niet zo veel uit. Over het algemeen wordt wel vaak 'zwangere-multivitamine' aangeraden. (tip: het huismerk van Kruidvat is goed (volgens mijn vk dan) en niet duur!)quote:Omdat ik vegetarisch eet slik ik altijd multivitaminen, om eventuele tekorten op te vangen. Tijdens de zwangerschap ben ik op advies van de VK op Gravitamon overgegaan. Kun je tijdens borstvoeding wel weer gewone multivitaminen slikken?
Succes!quote:Ik weet dat het niet allemaal de meest essentiele dingen zijn, maar juist deze antwoorden heb ik tot nu toe nergens kunnen vinden, en spookten al een paar dagen door mijn hoofd, dus ik hoop dat iemand het hier weet
Ik had ook geinformeerd vlak voor ik met zwangerschapsverlof ging.. en wat bleek, wij hebben een officiele 'kolf-kamer'quote:Op donderdag 13 mei 2004 09:30 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Hmm Dank je Belana, ik heb al geinformeerd en ze hebben de ehbo kamer gedelegeerd tot afkolf kamer. Er staat een ijskastje en ik kan die kamer opslot doen als ik bezig ben.
Ik heb niet zoveel verstand van (multi)vitamines, maar ik wilde nog even zeggen dat bij borstvoeding ook voor de moeder vitamine D aanbevolen wordt.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 17:40 schreef E.T. het volgende:
Volgens mij maakt dat niet zo veel uit. Over het algemeen wordt wel vaak 'zwangere-multivitamine' aangeraden. (tip: het huismerk van Kruidvat is goed (volgens mijn vk dan) en niet duur!)
Die zitten in de zwangerschapsvitamines 200% van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid, dus ik hoefde geen vit. D bij te slikken. Ik slik namelijk ook de zwangerschapsvitamines door, op advies van het CB, omdat ik Jessai er ook nog steeds bij voedt. Ach, ik maak het potje gewoon leeg en dan zie ik wel.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 22:37 schreef Grijs het volgende:
[..]
Ik heb niet zoveel verstand van (multi)vitamines, maar ik wilde nog even zeggen dat bij borstvoeding ook voor de moeder vitamine D aanbevolen wordt.
Even wat anders hoor, maar wist je dat je van BV ook pap kunt maken? Gewone pap wil niet (dat bindt niet), maar bij de reformwinkel verkopen ze biologische, en die bindt wel met borstvoeding. Meer info hierover vind je hier: http://www.joannusmolen.nl/biobimBaby.htmquote:Op zondag 16 mei 2004 11:02 schreef klein_spookje het volgende:
Vind toch wel dat er veel onbegrip is hoor iedereen vind maar dat ik moet stoppen met de bv de een omdat ze nu al zes maanden is, de ander omdat ze nu te licht is en wat pap moet, een derde omdat het voor mij te zwaar word (ja echt ze kunnen weten hoe ik me voel zonder het te vragen) of omdat het dieet nu wel eentonig word.
Een zuurtje??quote:Dan heb je nog mensne die vinden dat ze al veel meer moet en mag dan ik wil geven van slagroom tot snoepjes en zelfs een zuurtje om lekker op te zuigen of een speentje in de suiker gedoopt.
En is ze dan een keer onrustig aan de borst (ze is ongeduldig als ik naar haar zin niet snel een tsr heb) dan is het ja ze is ook wel groot nu he ze wil vast niet meer de borst vind ze niet lekker meer. Misschien toch de flesLopen jullie daar ook wel eens tegen aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |