abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 november 2004 @ 21:43:17 #1
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_23316292
Gooide ik 'm zo maar dicht..

De vraag van Martineke:
quote:
ik snap iets niet, zo ong overal lees ik of hoor ik dat het niet aan te raden is om van te voren een kolf te kopen aangezien je niet weet of het allemaal wel lukt en of die kolf je uberhaupt wel aanstaat qua geluid bijv (ik zeg maar wat). en op de zwangerschapscursus van een vriend van me (en dan zijn vriendin natuurlijk die daarheen gaat) word juist aangeraden om vantevoren zon kolf te kopen aangezien je dan meteen en vooral in die eerste weken kan gaan kolfen en snachts een beetje beter kan rusten, aangezien de ander dan flesje kan geven?? ik dacht dat het juist de bedoeling was om de eerste weken zoveel mogelijk aan te leggen om de productie op gang te helpen + de band ontwikkeling met je kind zeg maar??
dan hebben we het nu wel over een natuurlijke bevalling (keizersnee kan ook natuurlijk) waarbij er geen complicaties of iets dergelijks zijn.
Het antwoord van Karin:
quote:
Martineke het is beter om de eerste 4 weken geen flesje te geven ivm tepel/speen verwarring. Ook kan een kindje beter de productie op gang helpen dan een kolf, een kindje drinkt de borst beter leeg.
Ik had geen kolf in huis, die heb ik pas gekocht toen ik zeker wist dat ik door wilde gaan met borstvoeding (vlak voor Bram 4 weken was, toen wilde ik hem laten wennen aan een flesje zodat hij dat later ook op het kdv kon drinken).
en mijn antwoord als laatste reactie in 't topic:
quote:
Wat Karin zegt: de eerste 4 weken liever geen flesje
Maar ik had wel van te voren een kolf, ik was ehm.. nogal vastberaden zeg maar
(en ik kon vlak voor de bevalling eentje kopen met 20% korting). Maar ik was er van te voren zo mee bezig, ik had alle problemen doorgelezen (en de vele mogelijke oplossingen), dat ik er van overtuigd was dat het goed zou gaan.
Ik was trouwens op dag 3 hartstikke blij dat ik 'm in huis had; Saskia moest wat bijvoeding hebben en aangezien ik meer dan genoeg melk (stuwing) had, kreeg ze afgekolfde melk als bijvoeding (met een spuitje)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!fossiel zondag 14 november 2004 @ 21:45:56 #2
2628 Karin
pi_23316361
Vervolg van Borstvoeding deel 7
  zondag 14 november 2004 @ 21:49:35 #3
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_23316445
quote:
Op zondag 14 november 2004 21:45 schreef Karin het volgende:
Vervolg van Borstvoeding deel 7
Heb ik ZO m'n best gedaan.. vergeet ik toch nog wat
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!fossiel zondag 14 november 2004 @ 21:52:23 #4
2628 Karin
pi_23316519
quote:
Op zondag 14 november 2004 21:49 schreef E.T. het volgende:

[..]

Heb ik ZO m'n best gedaan.. vergeet ik toch nog wat
Ja zo netjes de laatste reacties gekopieerd en dan komt zo'n betweter het even beter weten
pi_23316670
Ik heb hem toen bij m`n kraamverzorgster kunnen kopen.
Ik had hem, zodra de stuwing begon, ook wel nodig omdat ik steeds eerst de druk eraf moest kolven, voor ik m`n dochtertje uberhaupt fatsoenlijk aan kon leggen.
The waves you made will always be
  zondag 14 november 2004 @ 22:37:13 #6
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23317774
wat jullie zeggen is ook wat ik dus heb gelezen en gehoord e.d.
ik snap alleen niet dat dat dan daar gezegd word

ik vraag het ook nog even voor de zekerheid aan kraamzorg die hier komt de 26e
  maandag 15 november 2004 @ 08:58:34 #7
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_23322695
Jolie heeft ook de eerste dagen wat bijgehad met een spuitje en op een gegeven moment bijna alles met een spuitje. Ik was dus ook blij met de kolf.

Maar Martineke dit is weer zo'n situatie waarbij iedereen van alles kan zeggen, als jij het van te voren in huis wil hebben omdat je dat een prettiger idee vind dan doe je dat. denk je als het nodig is dan is zo'n ding zo gehaald, doe je dat. Je weet nooit hoe het loopt.
  Licht Ontvlambaar maandag 15 november 2004 @ 09:12:41 #8
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_23322827
Ik had dus vantevoren geen kolf in huis gehaald. En toen moest ik ineens de borstvoeding met een kolf op gang brengen omdat Isa in het ziekenhuis moest blijven en ik naar huis kon (moest eigenlijk). We konden toen via het Groene Kruis een kolf huren (de handkolf kopen en de rest huur je dan). Uiteindelijk gebruik ik die kolf niet meer, omdat ik naderhand een Avent kolf heb gekocht, die dus veel beter bevalt.

Gewoon doe wat je het beste lijkt hoor...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 15 november 2004 @ 10:33:21 #9
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23323988
is ook wel zo ja, ik heb nog ff om na te denken

tnx allemaal
pi_23324074
Martineke,
Ik heb trouwens ook al een kolf set met tas en alle toeters en bellen in huis. Ik heb deze toen maar alvast gekocht bij de Prenatal toen die 20% korting actie was. Hij was bijna 100 euro en ik wilde de korting niet laten schieten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiekemurd op 15-11-2004 10:46:43 (typ vaut) ]
  maandag 15 november 2004 @ 10:43:52 #11
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_23324191
leuke korting dan ja weet bijna zeker als ik dat geweten had ik het ook wel gedaan had, das zeker de moeite
pi_23326938
martineke ik heb er destijds een via marktplaats gekocht (een medela dubbele elektrische) en was heel blij dat ik dat ding alvast in huis had. op zich zijn de onderdelen goed uit te koken dus tweedehands vond ik een prima optie, zeker omdat ze nieuw echt duur zijn.

succes ermee.
pi_23327099
Op het Eurolac-borstvoedingsforum wordt nagedacht over de mogelijkheid een moedermelknetwerk op te zetten (in plaats van melkbanken). Misschien voor sommigen hier een leuk initiatief om in de gaten te houden?
Meer info...
pi_23329620
Knorretje schreef:
quote:
tramadol en bv kunnen samen ladybos

edit: ligt er natuurlijk wel aan hoeveel je slikt en in hoeverre je het lastig/vervelend vind om te kolven om het een en ander weg te gooien. Je mag direct na inname wel voeden maar naar 9 kwartieren (2,5 uur) is de concentratie nog steeds aanwezig in een te hoge mate. (voor een enkele keer niet schadelijk mocht het zo uitkomen) Dus in het begin is het vrij vermoeiend, maar zodra het patroon van voeden na de 4/5 uren gaat is het goed te doen. Heb het bij alicia gedaan, en doe het nu ook op de ergste dagen. De andere dagen probeer ik het op te lossen met alternatieven die minder schadelijk zijn en een hoger halfwaardigheid hebben. (en je moet een beetje geluk hebben met je kleintje en de frequentie waarop die komt. Alicia kwam braaf om de drie uur in het begin en dat werd al snel om de 4 uur. Jayden red het niet om er drie uur tussen te laten dus moet veel vaker kolven en weggooien of niet slikken)

edit2: op veel sites online staat trouwens dat er maar slechts 0,1% in de moedermelk wordt afgescheden (maar ondanks dat dit zo laag is het wordt afgeraden) Dus waarschijnlijk kan het alleen in overleg met de HA of een lactatiedeskundige

[end qoute]

Bedankt voor je reactie Knorretje.. Ik slik een 24-uurs versie van tramadol (tramagetic) en de hoogste dosering, dus wat dat betreft ziet het er niet zo goed uit. Maar zoals je bij je edit2 al zegt staat op diverse sites dat maar 0,1% in de melk terechtkomt, en dat lijkt me wel opwegen tegen de nadelen van het stoppen met de medicijnen (oftewel geen borstvoeding geven). Bovendien komt nu ook al de tramagetic bij het kindje terecht. Kortom ik ben er nog niet uit, maar ik neig steeds meer naar doorslikken (het afbouwen gaat dus k*t dus dat wordt niets vrees ik) en dan toch borstvoeding geven en die 0,1% maar op de kop toe nemen, weegt wat mij betreft wel op tegen de antistoffen tegen allergieėn die het kindje met borstvoeding binnenkrijgt, omdat het kindje nu dus al verslaafd is en het dus alleen het afkicken uitsteld en niet voorkomt. Als ik géén borstvoeding geef moet het kindje dus meteen na de geboorte in 1 keer afkicken, mét borstvoeding kickt het af op het moment dat de borstvoeding afgebouwd wordt (dus langzamer dan in 1 keer stoppen) en heeft het in ieder geval al die tijd borstvoeding gehad. Het blijft dus kiezen tussen twee kwaden.. Als tussen-alternatief kan ik natuurlijk wel overgaan op de gewone tramadol versie en het doen zoals jij het gedaan hebt/doet met kolven enzo, dat vind ik geen probleem, alleen nķet slikken is voor mij geen optie helaas
pi_23329919
wat het allerbelangrijkste in ieder geval is is dat je niet de retard versie slikt. Ik heb geen idee hoe de afgifte van tramagetic is of dat langdurig is of dat deze na inname vdirect de gehele dosis vrij geeft. Tramadol heb je dus 'gewoon' en in retard. Die laatste is dus slecht te combineren omdat hij TE lang werkend is (ondanks dat de afgifte dus geleidelijker wordt gegeven en dus minder hoog geconcentreerd in de mm zit). Ik ben dus overgestapt en gebruik op een dag eerst de dosis paracetamol (die kan prima gecombineerd worden) als de pijn dan blijft of als ik weet van te voren dat hij te hoog is probeer ik het op te lossen met naproxen en ibuprofen. Beiden ook goed te combineren. En als laatste stap pas tramadol. Alle voedingen die ik dan heb kunnen redden voor die tijd zijn dan zo min mogelijk belastend voor Jaydens lijfje. Probeer ook in die tijd zo veel mogelijk op te sparen door extra bij te kolven en die voeding dus aan te bieden als ik een slechte dag heb of er geen alternatieven meer mogelijk zijn.
We leven hier gewoon van dag tot dag en we zien wel hoe of wat, ben wel direct begonnen met kolven en heb zo snel mogelijk een flinke voorraad aangelegd. En zodra de kleine man 4 weken was de fles aangeboden (de eerste vier weken heb ik dus niet geslikt en zo veel mogelijk geleefd op zetpillen en andere pijnstillers)

succes iig
pi_23330832
Knorretje, kun jij iets merken aan Jayden dat hij de tramadol binnen krijgt ? Mijn man is erg bang voor een hyperactief kindje (omdat het toch een pepmiddel is). Ik zal in ieder geval over gaan op de gewone tramadol (ik slik nu dus inderdaad de retard versie), alleen heb ik daar weer een hogere dosis van nodig om hetzelfde resultaat te krijgen. Ik vind het allemaal zo ingewikkeld Het is echt een gevecht tussen mijn verstand en mijn gevoel, ik wil zo graag bv geven.... maar ik weet ook dat ik niet zonder de tramadol kan functioneren, ben nu al een paar dagen een wrak terwijl ik nog maar 25% minder slik... dus mijn verstand zegt me dat het niet zal gaan. Maar als ik dan weer lees van die 0,1 % die maar in de mm terechtkomt dan lijkt me dat weer niet onoverkomelijk... Zucht !
pi_23333353
das heel moeilijk om te zeggen ladybos. Ten eerste zou ik niet weten hoe hij zou zijn zonder de 'toevoeging' in de melk en ten tweede is het nagenoeg nihil dat hij het krijgt omdat ik zo veel mogelijk melk weggooi die het zou kunnen bevatten. Daarnaast is Jayden een jongetje wat totaal niet lekker in zijn vel zat en wat nu pas een beetje meer van het leven begint te genieten. Hij heb/had KISS en dat beinvloedde eigenlijk alles wat hij deed (en dat was voornamelijk gillen en krijsen).
Nu het wat beter gaat kan ik pas echt gaan ontdekken wie hij nou eigenlijk is, wat voor mannetje we samen hebben gemaakt (maar ikgeloof niet dat hij een echt druk karakter heeft of dat de tramadol hem oppept)

Alicia daarentegen heeft nooit die eigen opstartproblemen gehad en heeft dezelfde concentraties binnengekregen destijds en dat is en was een schatje, kon je de klok op gelijk zetten en was en is de rust zelve.

Al met al denk ik dat het EN afhankelijk is van het temperament van je kindje en de hoeveelheid die het binnen krijgt (als hyperactief zijn al een uitwerking is van tramadol dmv bv)
pi_23361260
Update Of eigenlijk Vandaag toch weer terug gegaan naar de oude dosering, ik hield het echt niet meer van de pijn, heb drie nachten wakker gelegen en vanochtend om 8 uur was ik gewoon óp dus toch maar besloten dat dit ook geen oplossing is zo. Nu dus uitzoeken of ik met deze medicijnen nou wel of geen borstvoeding mag geven, volgens het amerikaanse boek dus wel maar volgens de nederlandse boeken niet.. En anders moet ik maar het melkoverschot van Pluphy gaan lenen
  dinsdag 16 november 2004 @ 21:41:12 #19
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23362707
Lenen hoeft niet, je mag het houden
... ♥ ik mis je ♥
pi_23362775
ahh wah lief van je Pluphy Vries je het ff voor me in, 'k heb het pas in januari nodig
  woensdag 17 november 2004 @ 03:52:57 #21
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23369922
quote:
Op maandag 15 november 2004 13:22 schreef poemojn het volgende:
Op het Eurolac-borstvoedingsforum wordt nagedacht over de mogelijkheid een moedermelknetwerk op te zetten (in plaats van melkbanken). Misschien voor sommigen hier een leuk initiatief om in de gaten te houden?
Meer info...
Zeker iets om in de gaten te houden. Ik hoop dat ik, tegen de tijd dat het wellicht geactiveerd gaat worden, nog mee kan doen.
... ♥ ik mis je ♥
pi_23370627
Ladybos balen dat het afbouwen zo rot gaat. Dan kan je beter weer terug naar je ouwe dosering, want niet slapen is echt erg.
  Licht Ontvlambaar woensdag 17 november 2004 @ 11:08:32 #23
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_23373023
Verdorie Ladybos, da's echt balen... Ik hoop dat er toch een mogelijkheid komt die je prettig vindt meid!

Hier hebben we voor het eerst sinds een week weer fatsoenlijk geslapen. En ik ben er ook achter waarom gelukkig. Isa wilde 's nachts na de voeding niet meer gaan slapen. Een keer was duidelijk waarom: de luier had gelekt en moest dus vervangen. Dan is ze zo wakker dat slapen niet meteen wil lukken. Dus brullen maar... De andere keren zijn we samen in slaap gevallen tijdens het voeden. Dan wordt ik een uur later alsnog wakker, maar als ik haar dan wil terug leggen wordt zij ook wakker. Te koud bedje enzo... Dus vanacht heb ik heel bewust wakker liggen zijn tijdens de voeding. En tadaaa, ik kon haar zonder problemen terug in bedje leggen en lekker verder slapen. Voel me meteen een stuk minder brak Voorlopig zit ik dus nog wel aan de nachtvoeding vast (Isa heeft het echt nodig, het scharminkeltje), maar op deze manier vind ik het geen probleem.

Groetjes
Sjeen
  woensdag 17 november 2004 @ 12:23:07 #24
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_23374437
Sjeen

zo zo, dus je noemt je dochter een scharminkeltje . Ik dacht dat die zuiderlingen altijd van die Bourgondiėrs waren
... ♥ ik mis je ♥
  Licht Ontvlambaar woensdag 17 november 2004 @ 12:30:49 #25
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_23374611
Maar papa en mama zijn echte bourgondiėrs hoor Daar kun je dus ook echt niet omheen Maar Isa zit op dit moment zelfs net onder de curve kwa gewicht en wel netjes in het midden kwa lengte, dus ze lijkt echt niet op papa en mama Maar gelukkig eet ze graag, of het nu de borst is of een flesje, melk, thee of water het maakt niet uit hoor. Tegenwoordig eet ze ook heel graag haar vingers op, ben eens benieuwd hoe de fruithapjes over een maandje zullen gaan

Maar op dit moment is ze dus nog een scharminkeltje, maar wel het allerliefste en allermooiste scharminkeltje van de hele wereld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')