Het antwoord van Karin:quote:ik snap iets niet, zo ong overal lees ik of hoor ik dat het niet aan te raden is om van te voren een kolf te kopen aangezien je niet weet of het allemaal wel lukt en of die kolf je uberhaupt wel aanstaat qua geluid bijv (ik zeg maar wat). en op de zwangerschapscursus van een vriend van me (en dan zijn vriendin natuurlijk die daarheen gaat) word juist aangeraden om vantevoren zon kolf te kopen aangezien je dan meteen en vooral in die eerste weken kan gaan kolfen en snachts een beetje beter kan rusten, aangezien de ander dan flesje kan geven?? ik dacht dat het juist de bedoeling was om de eerste weken zoveel mogelijk aan te leggen om de productie op gang te helpen + de band ontwikkeling met je kind zeg maar??
dan hebben we het nu wel over een natuurlijke bevalling (keizersnee kan ook natuurlijk) waarbij er geen complicaties of iets dergelijks zijn.
en mijn antwoord als laatste reactie in 't topic:quote:Martineke het is beter om de eerste 4 weken geen flesje te geven ivm tepel/speen verwarring. Ook kan een kindje beter de productie op gang helpen dan een kolf, een kindje drinkt de borst beter leeg.
Ik had geen kolf in huis, die heb ik pas gekocht toen ik zeker wist dat ik door wilde gaan met borstvoeding (vlak voor Bram 4 weken was, toen wilde ik hem laten wennen aan een flesje zodat hij dat later ook op het kdv kon drinken).
quote:Wat Karin zegt: de eerste 4 weken liever geen flesje
Maar ik had wel van te voren een kolf, ik was ehm.. nogal vastberaden zeg maar
(en ik kon vlak voor de bevalling eentje kopen met 20% korting). Maar ik was er van te voren zo mee bezig, ik had alle problemen doorgelezen (en de vele mogelijke oplossingen), dat ik er van overtuigd was dat het goed zou gaan.
Ik was trouwens op dag 3 hartstikke blij dat ik 'm in huis had; Saskia moest wat bijvoeding hebben en aangezien ik meer dan genoeg melk (stuwing) had, kreeg ze afgekolfde melk als bijvoeding (met een spuitje)
Heb ik ZO m'n best gedaan.. vergeet ik toch nog watquote:Op zondag 14 november 2004 21:45 schreef Karin het volgende:
Vervolg van Borstvoeding deel 7
Ja zo netjes de laatste reacties gekopieerd en dan komt zo'n betweter het even beter wetenquote:Op zondag 14 november 2004 21:49 schreef E.T. het volgende:
[..]
Heb ik ZO m'n best gedaan.. vergeet ik toch nog watom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Zeker iets om in de gaten te houden. Ik hoop dat ik, tegen de tijd dat het wellicht geactiveerd gaat worden, nog mee kan doen.quote:Op maandag 15 november 2004 13:22 schreef poemojn het volgende:
Op het Eurolac-borstvoedingsforum wordt nagedacht over de mogelijkheid een moedermelknetwerk op te zetten (in plaats van melkbanken). Misschien voor sommigen hier een leuk initiatief om in de gaten te houden?
Meer info...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop