Knorretje schreef:
quote:
tramadol en bv kunnen samen ladybos
edit: ligt er natuurlijk wel aan hoeveel je slikt en in hoeverre je het lastig/vervelend vind om te kolven om het een en ander weg te gooien. Je mag direct na inname wel voeden maar naar 9 kwartieren (2,5 uur) is de concentratie nog steeds aanwezig in een te hoge mate. (voor een enkele keer niet schadelijk mocht het zo uitkomen) Dus in het begin is het vrij vermoeiend, maar zodra het patroon van voeden na de 4/5 uren gaat is het goed te doen. Heb het bij alicia gedaan, en doe het nu ook op de ergste dagen. De andere dagen probeer ik het op te lossen met alternatieven die minder schadelijk zijn en een hoger halfwaardigheid hebben. (en je moet een beetje geluk hebben met je kleintje en de frequentie waarop die komt. Alicia kwam braaf om de drie uur in het begin en dat werd al snel om de 4 uur. Jayden red het niet om er drie uur tussen te laten dus moet veel vaker kolven en weggooien of niet slikken)
edit2: op veel sites online staat trouwens dat er maar slechts 0,1% in de moedermelk wordt afgescheden (maar ondanks dat dit zo laag is het wordt afgeraden) Dus waarschijnlijk kan het alleen in overleg met de HA of een lactatiedeskundige
[end qoute]
Bedankt voor je reactie Knorretje.. Ik slik een 24-uurs versie van tramadol (tramagetic) en de hoogste dosering, dus wat dat betreft ziet het er niet zo goed uit. Maar zoals je bij je edit2 al zegt staat op diverse sites dat maar 0,1% in de melk terechtkomt, en dat lijkt me wel opwegen tegen de nadelen van het stoppen met de medicijnen (oftewel geen borstvoeding geven). Bovendien komt nu ook al de tramagetic bij het kindje terecht. Kortom ik ben er nog niet uit, maar ik neig steeds meer naar doorslikken (het afbouwen gaat dus k*t dus dat wordt niets vrees ik) en dan toch borstvoeding geven en die 0,1% maar op de kop toe nemen, weegt wat mij betreft wel op tegen de antistoffen tegen allergieėn die het kindje met borstvoeding binnenkrijgt, omdat het kindje nu dus al verslaafd is en het dus alleen het afkicken uitsteld en niet voorkomt. Als ik géén borstvoeding geef moet het kindje dus meteen na de geboorte in 1 keer afkicken, mét borstvoeding kickt het af op het moment dat de borstvoeding afgebouwd wordt (dus langzamer dan in 1 keer stoppen) en heeft het in ieder geval al die tijd borstvoeding gehad. Het blijft dus kiezen tussen twee kwaden.. Als tussen-alternatief kan ik natuurlijk wel overgaan op de gewone tramadol versie en het doen zoals jij het gedaan hebt/doet met kolven enzo, dat vind ik geen probleem, alleen nķet slikken is voor mij geen optie helaas