abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 september 2004 @ 18:28:19 #1
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_22198827
Deeltje 6

Ik gooide 'm dicht
  zaterdag 25 september 2004 @ 18:28:58 #2
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_22198845
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 17:01 schreef E.T. het volgende:
Toen ik zwanger was, dacht ik 'minimaal 3 maanden'. Vlak voor de bevalling (toen ik me had ingelezen over bv) werd dit opgschoven naar 6 maanden en toen de bv lekker liep had ik zoiets "zo lang als ik bv makkelijker en leuker vind dan flessen, maar wel minimaal die 6 maanden". Ik heb wel zoiets dat als Saskia een jaar is dat ik dan wel uiterlijk ga afbouwen.. dan vind ik 't wel genoeg. Maar voorlopig krijgt ze al 7 maanden bv en ik vind 't nog steeds ideaal. Geen gesleep met water, flessen, geen gedoe met flessen opwarmen als je kind honger heeft, je hebt 't altijd bij je, is altijd goed op temperatuur.
Zo dacht ik ook, dezelfde manier, steeds de grens verleggen, maar 1 jaar was echt mijn maximum. Ik vond het ook raar, een peuter aan de borst, leuk bij een ander, maar niet voor mij. Toch kreeg Chinook uiteindelijk ruim 2 jaar. Bij Jessai vond ik het ook zo normaal dat ik meteen bij de geboorte al minimaal anderhalf jaar voeden op de planning had staan. Hij is inmiddels ruim 2½jaar en krijgt nog steeds 2-3 keer per dag. Hij geniet er nog zo van dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen om af te bouwen, en het is voor hem zo'n enorme troost. Als hij verdrietig is en ff lekker op schoot mag kruipen om te drinken, is hij weer helemaal blij en vrolijk en energiek nadien

Junah krijgt ook minimaal anderhalf jaar, tenzij ze niet meer wilt uiteraard, maar als ze langer wil drinken vind ik dat ook prima!
  zaterdag 25 september 2004 @ 18:54:34 #3
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_22199325
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 18:28 schreef Tan het volgende:

[..]

Zo dacht ik ook, dezelfde manier, steeds de grens verleggen, maar 1 jaar was echt mijn maximum. Ik vond het ook raar, een peuter aan de borst, leuk bij een ander, maar niet voor mij. Toch kreeg Chinook uiteindelijk ruim 2 jaar. Bij Jessai vond ik het ook zo normaal dat ik meteen bij de geboorte al minimaal anderhalf jaar voeden op de planning had staan. Hij is inmiddels ruim 2½jaar en krijgt nog steeds 2-3 keer per dag. Hij geniet er nog zo van dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen om af te bouwen, en het is voor hem zo'n enorme troost. Als hij verdrietig is en ff lekker op schoot mag kruipen om te drinken, is hij weer helemaal blij en vrolijk en energiek nadien

Junah krijgt ook minimaal anderhalf jaar, tenzij ze niet meer wilt uiteraard, maar als ze langer wil drinken vind ik dat ook prima!
Troostborst mag wel langer idd van mij. Maar echt als voeding..
Ach, ik zie het ook allemaal wel.
(ik word alleen een beetje moe van dat getreuzel en gemiep overdag.. alles, maar dan ook werkelijk alles is interessanter dan mama's borst... die is er vannacht ook nog wel en dan haal ik wel weer in wat ik overdag niet drink )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 25 september 2004 @ 19:36:05 #4
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_22199985
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 18:54 schreef E.T. het volgende:

[..]

Troostborst mag wel langer idd van mij. Maar echt als voeding..
Ach, ik zie het ook allemaal wel.
(ik word alleen een beetje moe van dat getreuzel en gemiep overdag.. alles, maar dan ook werkelijk alles is interessanter dan mama's borst... die is er vannacht ook nog wel en dan haal ik wel weer in wat ik overdag niet drink )
Oh ja, zeer bekend verschijnsel. Weet alleen uit ervaring dat je dat 'gemiep' met de fles ook hebt. Cheyenne dronk haar fles soms zo wild dat er meer melk op de bank lag dan in haar maag
Of toen ze zelf haar fles vasthield slingerde ze het ding gewoon door de kamer als ze er genoeg van had
Maar dat getreuzel gaat ook weer over, weet niet precies wanneerdat ongeveer moet gebeuren, duurt volgens mij best lang, wat ik me herinner van Chinook en Jessai (fijn vooruitzicht hč). Junah begint er nu ook mee. Met ieder geluidje draait ze haar hoofd om.
  zaterdag 25 september 2004 @ 19:42:33 #5
3011 E.T.
pi_22200117
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 19:36 schreef Tan het volgende:

[..]

Oh ja, zeer bekend verschijnsel. Weet alleen uit ervaring dat je dat 'gemiep' met de fles ook hebt. Cheyenne dronk haar fles soms zo wild dat er meer melk op de bank lag dan in haar maag
Of toen ze zelf haar fles vasthield slingerde ze het ding gewoon door de kamer als ze er genoeg van had
Maar dat getreuzel gaat ook weer over, weet niet precies wanneerdat ongeveer moet gebeuren, duurt volgens mij best lang, wat ik me herinner van Chinook en Jessai (fijn vooruitzicht hč). Junah begint er nu ook mee. Met ieder geluidje draait ze haar hoofd om.
zelfs als ik in de slaapkamer voedt is de (stilstaande) ventilator aan 't plafond nog interessanter

en idd, af en toe krijgt ze 's avonds een fles, maar met zo'n speen kun je heel leuk spelen.. tussen je kaken laten 'floppen' en tegen zo'n fles slaan.. Dus sja, ook gemiep.
Zal vast wel een keer overgaan.. tot die tijd laat ik 't maar over me heen komen en voedt ik 'r wel 's nachts (dan drinkt ze wel goed door.. )
En aangezien ze momenteel zo'n 200 gram per week groeit (voor een kind dat al 7 maanden is) maak ik me helemaal nergens druk om
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_22205161
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 18:28 schreef Tan het volgende:

[..]

Zo dacht ik ook, dezelfde manier, steeds de grens verleggen, maar 1 jaar was echt mijn maximum. Ik vond het ook raar, een peuter aan de borst, leuk bij een ander, maar niet voor mij.
Grappig zo gaat het eigenlijk ook bij mij. Eerst wilde ik liefst een half jaar voeden, toen een jaar en nu dat bijna nadert (Judith is nu 11 maanden), heb ik iets van: waarom zou ik 'moeten' stoppen als ze 1 jaar is? Ik zie wel hoelang we er nog aardigheid aan hebben. Misschien totdat ze tandjes krijgt?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_22205758
Je kunt ook doorgaan zolang ze zuivel nodig heeft.
(Volgens een artikel op een bv-website is de natuurlijke leeftijd om te spenen 4-7 jaar, dus je hoeft niet door te gaan tot ze zichzelf kan redden.)

Ik heb niet echt een termijn bedacht eigenlijk, ik zie wel hoe lang het goed gaat, en of ik oplossingen kan vinden als het wat minder gaat.. De afgelopen 6 weken ging het allemaal perfect dus ik zie voorlopig ook geen noodzaak om te stoppen. Ze is alleen wat sneller afgeleid ook tegenwoordig, maar dat lijkt me ook geen reden om op fv over te stappen.
pi_22206115
Als ik dit zo lees baal ik er zo enorm van dat ik geen bv heb kunnen geven. Mijn bv is op de 1 of andere manier niet goed en beide kids zijn dus snel aan de fles gegaan. Vind die verhalen wel erg mooi hoor!!!!
  Licht Ontvlambaar zondag 26 september 2004 @ 10:03:34 #9
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_22210722
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 23:45 schreef Anitra het volgende:
Als ik dit zo lees baal ik er zo enorm van dat ik geen bv heb kunnen geven. Mijn bv is op de 1 of andere manier niet goed en beide kids zijn dus snel aan de fles gegaan. Vind die verhalen wel erg mooi hoor!!!!
Dat je ervan baalt kan ik me best voorstellen, zolang je je maar niet schuldig gaat voelen. Jij hebt namelijk ontzettend je best gedaan om het te laten slagen. Alleen door verschillende factoren is dat jammergenoeg niet gelukt.

Over dat slagen gesproken, ik verbaas me er nog steeds over dat het hier is gelukt. Ik ben er tijdens mijn zwangerschap wel altijd stellig vanuit gegaan dat ik borstvoeding ging geven. Maar omdat Isa een week de fles heeft gehad in het ziekenhuis, met zowel kunstvoeding als borstvoeding, was dat ineens niet meer zo vanzelfsprekend. Sjeen is dan ook heeeeeel blij dat het wel gelukt is.

Ow ja, krijgen jullie vanuit je omgeving ook de vraag wanneer je nu gaat stoppen met bv? Isa is net 2,5 maand en sommige mensen in mijn omgeving vinden dat het nu wel tijd wordt om af te bouwen Gelukkig krijg ik van mijn directe omgeving (vriendjelief, ouders, schoonvader) alle steun. Die vinden het de normaalste zaak van de wereld en bovendien helemaal mijn eigen keuze. Maar er zijn er genoeg die zwaar verbaasd zijn en 6 weken bv meer dan genoeg vinden...

Knuffels
Sjeen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 26 september 2004 @ 10:19:46 #10
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_22210833
Bij mij was het idd het zefde.

Eerst zien of het lukt. Minimaal drie maanden. Toen kwam na een maand de allergie aan het licht o dat word zeker zes maanden alleen bv. En nu ja bijna 11 maanden.

Ze heeft sinds 2 weken een tandje en ik was zo bang dat het zeer zou doen. Maar ze heeft ze 1x gebruikt als bijtring 6x een klein knauwtje wat niet echt pijn deed. Daarna niet meer.

Het enige wat ik jammer vind is dat er veel onbegrip is van mensen om me heen. Die begrijpen niet dat ik haar nog bv geef. Naar iedereen laat ik merken dat het mij niets kan schelen wat ze denken/vinden. Voed ook nog in het openbaar (wat wel heel weinig nog voorkomt omdat ze idd zo snel afgeleid is)
Maar ondertussen doet het me wel verdriet dat mensen zo denken en soms zelf belachelijk vinden zo een groot kind aan de tiet. (Alleen al als het zo gezegt word stoor ik me er al want zo groot is ze nog niet)
Vaak maak ik maar een grapje dat ik haar aan de BORST naar het altaar breng

Lady S de pijn die je beschrijft lijkt idd op het niet goed happen. Ben benieuwd of het idd aan haar kaakje ligt.

Anitra kan me voorstellen dat het erg moeilijk is dat het niet gelukt is en als je noodgedwongen moet stoppen. Wel knap dat je het voor de tweede ook geprobeerd hebt.

Tan nog een vraagje voor jou. Vraagt jassai zelf om de borst of bied je het aan.

Groetjes klein_spookje
  zondag 26 september 2004 @ 11:18:27 #11
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_22211341
E.T. nog even over je post in het vorige topic:
Ik was er al een beetje bang voor dat die eraan zitten te komen.
Heb nu op advies van een vriendin, vanmorgen na de voeding een uur later gekolfd. Aangezien je volgens haar 's ochtends het meest produceert. Heb weer net geen 150 cc gehaald, maar dat zal er ook wel mee te maken hebben dat ik een uur ervoor nog gevoed had.
Geen slechte score dacht ik dus zo.
Ik ga gewoon verder maar vaker aanleggen denk ik.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 26 september 2004 @ 11:35:10 #12
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_22211528
Ik heb nog even goed gekeken naar hoe Amber hapt, maar volgens mij is het gewoon goed. Ik heb Peter nog even laten kijken en die zag ook niks raars
Ik ga dus woensdag naar het cb en dan zal ik eens vragen of het aan haar kaakje zou kunnen liggen.

Het voelt wel heel dubbel. Ze krijgt nu 1x per dag een flesje kunstvoeding. Soms zelfs 2x. Aan de ene kant ben ik dan opgelucht dat ze niet aan de borst hoeft, aan de andere kant voel ik me schuldig dat ze minder bv krijgt. Als ik toch besluit af te bouwen waar ik dus eigenlijk al een heeeeel klein beetje mee bezig ben dan wil ik er 1 voeding per dag inhouden.
Ik ben wel blij dat ik het, ondanks de pijnlijke tepels, zeker 10 weken heb volgehouden om volledige bv te geven.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 26 september 2004 @ 11:48:35 #13
24188 Belana
kloon van belana
pi_22211674
LadyS, ik snap je schuldgevoel wel, want dat had ik ook. Ik had heel erg mijn best gedaan, maar door de stress van mijn werk liep het gigantisch snel terug. Het is een gevoel van falen ofzo. In jouw geval heeft het een andere reden, maar het gevoel blijft hetzelfde.
BV is en blijft het beste, maar als je er alles aan gedaan hebt en het lukt niet of blijft, ondanks goed aanleggen, zo pijnlijk, dan vind ik idd dat je trots mag zijn dat je het nog zo lang gedaan hebt.
En flesvoeding is ook goed hoor! Misschien niet "het beste", maar ze zal er prima groot van worden!
Dus voel je niet al te schuldig, dat is echt niet nodig!
stormy waters...
sailin'
  zondag 26 september 2004 @ 12:33:03 #14
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_22212304
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 22:59 schreef Grijs het volgende:

[..]

Grappig zo gaat het eigenlijk ook bij mij. Eerst wilde ik liefst een half jaar voeden, toen een jaar en nu dat bijna nadert (Judith is nu 11 maanden), heb ik iets van: waarom zou ik 'moeten' stoppen als ze 1 jaar is? Ik zie wel hoelang we er nog aardigheid aan hebben. Misschien totdat ze tandjes krijgt?
Junah heeft vandaag haar eerste tandje gekregen, maar dat vormt geen blokkade om te voeden. Bij Chinook en Jessai heb ik het tandenkrijgen ook overleefd. Kwestie van 'overdreven' boos worden en meteen stoppen met voeden. Ook niet toelaten, al bijten ze nog zo zachtjes. Als je het meteen vanaf het begin aanpakt dan is de kans op bijten minimaal. Ik heb wel bij beide kinders een keer bloedende tepels gehad, en dat is niet fijn Duurt ook een eeuwigheid tot het genezen is, maar er zijn ergere dingen
  zondag 26 september 2004 @ 12:53:10 #15
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_22212610
quote:
Op zondag 26 september 2004 12:33 schreef Tan het volgende:

[..]

............ bloedende tepels gehad.......
daar ga ik dus zekersteweten niet op wachten
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  zondag 26 september 2004 @ 13:18:32 #16
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_22213025
quote:
Op zondag 26 september 2004 12:53 schreef LadyS het volgende:

[..]

daar ga ik dus zekersteweten niet op wachten

Ach, is even pijnlijk bij het eerste slokje, en dan voel je het niet meer.
  zondag 26 september 2004 @ 14:57:39 #17
3011 E.T.
pi_22214781
Gister werd ik ook gebeten Mevrouw heeft nog niet eens tanden! (ze 'beet' dus met haar kaakjes)
Ben idd boos geworden en heb Saskia meteen afgekoppeld. Ze was helemaal verbaasd wat er gebeurde.. Maar ja, mama is geen bijtring
pi_22214968
In het vorige deel van dit topic vroeg ik hoe dat zat met bijvoeding na 6 maanden. Toen wees Phileine op het ontstaan van ijzertekorten na de leeftijd omdat het dan niet in bv zou zitten (volgens het bv-forum zit er wel ijzer in bv, niet veel maar wel voldoende omdat ijzer uit bv goed wordt opgenomen). Ik heb het WHO-document erover gelezen en daarin wordt dat ook verteld, maar datzelfde document begint met een verhaal over lengtegroei bij kinderen die kv krijgen en kinderen die 6 mnd excl bv krijgen, en de opmerking dat ze nieuwe curves willen maken. Ik kon helemaal geen info vinden over kinderen die 6 maanden exclusief bv krijgen versus kinderen die (bijv) 1 jaar excl bv krijgen, wel jammer want dat leek me juist interessant.
pi_22221396
Joshua doet dat ook soms dat bijten. Vaak ben ik te laat om hem los te koppelen, echt heel pijnlijk is het niet. Maar je krijgt er wel een vervelend gevoel van als hij het vaker doet.

Wat me wel van het hart moet is dat ik dus ook zo lang mogelijk bv wil geven. Streven is 1 jaar en dan moet ik echt stoppen aangezien 4 maanden later er hopelijk een nieuwe baby lewis aanhangt Ik wil dus niet 2 kinderen tegelijk voeden, het vergt teveel energie. En aangezien ik ook nog werk daarbij is me dat gewoon veel te zwaar. Maar wat dus nu mijn probleem is is dat ik zo hondsmoe ben en vaak misselijk vanwege de nieuwe zwangerschap. En dat Joshua elke keer komt voor een voeding en dan vooral s'nachts zoals bij velen van jullie, is gewoon een nekbreker.
Ik voel hem gewoon de energie (die ik zelf zo hard nodig heb) uit me trekken. De hele dag loop ik rond met een honger gevoel. Zeer vervelend, want ik wil niet altijd eten. En als ik het dan weer te lang laat dan wordt ik weer misselijk. Momenteel zit ik dus in een circeltje.

Ik zit dus te denken om hem nog maximaal 3 keer per dag te voeden, en de nachtvoeding eruit te laten aangezien ik dat gewoon echt niet meer trek. Krijgt hij dan genoeg binnen

Tan hoe heb jij je gevoelt in het begin. Had jij het ook zo moeilijk, en herken je dat gevoel. Of iemand anders die er ervaring mee heeft?
pi_22231519
LadyS, ergens in het vorige draadje schreef je dat je wel lol hebt in het voeden als het geen pijn doet. Ik zou in jou geval dan geloof ik toch een lactatiekundige laten meekijken, voor hetzelfde geld is het heel makkelijk op te lossen en dan kan je tenminste gewoon doorgaan tot je ZELF besluit om te stoppen (ipv dat je zere tepels dat voor je besluiten, zeg maar ).
pi_22231634
quote:
Op zondag 26 september 2004 19:58 schreef Lewis.de.boxer het volgende:

Ik zit dus te denken om hem nog maximaal 3 keer per dag te voeden, en de nachtvoeding eruit te laten aangezien ik dat gewoon echt niet meer trek. Krijgt hij dan genoeg binnen
ehm...hoe oud is Joshua ook weer? Die nachtvoeding zou je volgens mij rustig kunnen afbouwen, mits je stevig in je schoenen staat .

Wat je verder beschrijft over die moeheid- ik had dat bij beide zwangerschappen de eerste drie maanden heel erg (misselijk ben ik gelukkig niet geweest). Bij de tweede was oudste ook nog aan de borst, en tijdens de voeding voelde ik me dan echt vol-sla-gen uitgeput. Maar ik heb dat eigenlijk altijd aan de oxytosine geweten. Maargoed, na die eerste drie maanden werd dat wel weer beter. Vervolgens waren de laatste twee maanden mijn tepels te gevoelig, toen heb ik oudste gespeend (um, hij was toen wel al ruim twee). Toen hij later zijn broertje zag drinken werd hij wel weer heel nieuwsgierig, en hij heeft af en toe de stuwing weggedronken wat ik bijzonder op prijs stelde . Nou was hij natuurlijk al een stuk ouder dan Joshua zal zijn, maar ik heb het voeden van twee kinderen nooit echt als belastend ervaren. Oudste kreeg dus ook nog maar twee voedingen per dag, dat scheelt natuurlijk behoorlijk.
  maandag 27 september 2004 @ 10:49:36 #22
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_22231842
quote:
Op maandag 27 september 2004 10:35 schreef anneja het volgende:

[..]

ehm...hoe oud is Joshua ook weer? Die nachtvoeding zou je volgens mij rustig kunnen afbouwen, mits je stevig in je schoenen staat .

Wat je verder beschrijft over die moeheid- ik had dat bij beide zwangerschappen de eerste drie maanden heel erg (misselijk ben ik gelukkig niet geweest). Bij de tweede was oudste ook nog aan de borst, en tijdens de voeding voelde ik me dan echt vol-sla-gen uitgeput. Maar ik heb dat eigenlijk altijd aan de oxytosine geweten. Maargoed, na die eerste drie maanden werd dat wel weer beter. Vervolgens waren de laatste twee maanden mijn tepels te gevoelig, toen heb ik oudste gespeend (um, hij was toen wel al ruim twee). Toen hij later zijn broertje zag drinken werd hij wel weer heel nieuwsgierig, en hij heeft af en toe de stuwing weggedronken wat ik bijzonder op prijs stelde . Nou was hij natuurlijk al een stuk ouder dan Joshua zal zijn, maar ik heb het voeden van twee kinderen nooit echt als belastend ervaren. Oudste kreeg dus ook nog maar twee voedingen per dag, dat scheelt natuurlijk behoorlijk.
Ik kan mij hier bijna geheel bij aansluiten.

De eerste drie maanden was het inderdaad hongerrrrrrr. Ik at dus wél, want anders was ik inderdaad hondsberoerd. Wat helpt is niet veel maar vaak eten. En dingen die ook vullen. Ik begon de ochtend licht, want anders was ik bang dat het er weer uit kwam. Dus iets van cornflakes of een beschuitje. Een uurtje erna nam ik wat zwaarders, en dat ging zo de hele dag door. Dan eens een boterhammetje, stuk fruit, koekje enz.
Ook veel drinken, als je drinkyoghurt neemt, zoals biogarde dan knap je vaak al snel op. Ook drinkontbijt bijvoorbeeld tussendoor drinken neemt je hongergevoel weg en bevat veel energie.

Na de eerste drie maanden werden mijn tepels vreselijk gevoelig, drinken geven was niet fijn, ik heb echt wel eens binnensmonds lopen vloeken. Maar erger was het in en uit bed stappen naast Jessai ivm de bekkenpijn. Ik heb toen ook snel de voedingen van 6 keer per dag, naar 2-3 keer per dag gebracht, dat mocht ook wel eens want hij was bijna 2 jaar.
Helemaal stoppen heb ik nooit gedaan, maar zo'n paar weken voor de bevalling dronk hij nog maar 1 tot 2 keer per dag.

(wat is spenen btw?)

Na de geboorte van Junah kwam de middagvoeding er steevast weer bij en nu voed ik hem weer 2-3 keer per dag. Ik ervaar dat eveneens niet als belastend. Ook niet als energievretend, ik merk geen verschil met het voeden van maar één kind. Wel ben ik sneller door mijn reserves heen. Ik vang dit op door drie maal daags fruit, extra schepje groenten en soms een vitmainepil als ik twijfel aan mijn ijzer. Goed ik werk niet bij een baas maar ik draai wel een gezin van 2 volwassenen en 4 kinderen. Dat vreet ook energie maar ik heb niet het gevoel dat ik nu meer vermoeid ben dan wanneer ik er maar eentje had gevoed.

Kortom, ik dacht eerst ook dat het heel zwaar zou zijn, maar sterker nog, het is wel lekker... Extra rustmomenten op een dag, even lekker zitten met Jessai aan de borst. Hij komt tot rust, ik ook, hij blij, ik ook. Geen jaloezie, niets, hij is gewoon lekker ontspannen en heeft Junah helemaal geaccepteerd. Ik weet niet of hij ook wel zo lief voor haar was geweest als hij van mij niet meer aan de borst had gemogen met haar komst.
pi_22233509
een vraagje een regeldag heb je toch niet wekelijks?
krijg namelijk het idee dat Thijs best wel "honger"heeft na zijn uurtje slaap, ik leg hem dan maar gewoon aan, hij drinkt een paar min (6min) en valt dan in slaap.
vorige week had ik wel te maken met een "echte" regeldag en toen was hij ook aldoor aan het huilen wat hij nu niet doet. (alleen als hij net in bed terug ligt)en kwam hij zowat om de 20 min om drinken vragen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  maandag 27 september 2004 @ 14:01:53 #24
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_22235433
Het ligt puur aan je voeding Bar. Misschien heeft Thijs toch nog meer behoefte. Ik zou het anders niet weten. Vooral in het begin heb je wel veel regeldagen volgens mij.
Ik vind de term 'regeldag' echt een oplossing. Zo gauw Léon weer een huildag had in geplanned noemde ik het een regeldag, of hij heeft last van 'een sprongetje', doet het ook altijd goed.
Maar op die manier vind ik het wel beter te overzien. Je hebt dan tenminste een beetje een idee wat hem mankeert en dat het ook gewoon weer over gaat.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_22236148
quote:
Op maandag 27 september 2004 10:49 schreef Tan het volgende:

(wat is spenen btw?)
Dat is wat je met varkentjes doet, en er is wel een zekere overeenkomst tussen mijn zoon en een biggetje

Maar wat ik bedoel is dat ik hem actief de toegang tot de borst heb ontzegd. Hij was toen inderdaad al ruim een jaar van de (gekolfde) fles af, dus de term is wat dat betreft niet helemaal accuraat .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')