Zo dacht ik ook, dezelfde manier, steeds de grens verleggen, maar 1 jaar was echt mijn maximum. Ik vond het ook raar, een peuter aan de borst, leuk bij een ander, maar niet voor mij. Toch kreeg Chinook uiteindelijk ruim 2 jaar. Bij Jessai vond ik het ook zo normaal dat ik meteen bij de geboorte al minimaal anderhalf jaar voeden op de planning had staan. Hij is inmiddels ruim 2½jaar en krijgt nog steeds 2-3 keer per dag. Hij geniet er nog zo van dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen om af te bouwen, en het is voor hem zo'n enorme troost. Als hij verdrietig is en ff lekker op schoot mag kruipen om te drinken, is hij weer helemaal blij en vrolijk en energiek nadienquote:Op zaterdag 25 september 2004 17:01 schreef E.T. het volgende:
Toen ik zwanger was, dacht ik 'minimaal 3 maanden'. Vlak voor de bevalling (toen ik me had ingelezen over bv) werd dit opgschoven naar 6 maanden en toen de bv lekker liep had ik zoiets "zo lang als ik bv makkelijker en leuker vind dan flessen, maar wel minimaal die 6 maanden". Ik heb wel zoiets dat als Saskia een jaar is dat ik dan wel uiterlijk ga afbouwen.. dan vind ik 't wel genoeg. Maar voorlopig krijgt ze al 7 maanden bv en ik vind 't nog steeds ideaal. Geen gesleep met water, flessen, geen gedoe met flessen opwarmen als je kind honger heeft, je hebt 't altijd bij je, is altijd goed op temperatuur.
Troostborst mag wel langer idd van mij. Maar echt als voeding..quote:Op zaterdag 25 september 2004 18:28 schreef Tan het volgende:
[..]
Zo dacht ik ook, dezelfde manier, steeds de grens verleggen, maar 1 jaar was echt mijn maximum. Ik vond het ook raar, een peuter aan de borst, leuk bij een ander, maar niet voor mij. Toch kreeg Chinook uiteindelijk ruim 2 jaar. Bij Jessai vond ik het ook zo normaal dat ik meteen bij de geboorte al minimaal anderhalf jaar voeden op de planning had staan. Hij is inmiddels ruim 2½jaar en krijgt nog steeds 2-3 keer per dag. Hij geniet er nog zo van dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen om af te bouwen, en het is voor hem zo'n enorme troost. Als hij verdrietig is en ff lekker op schoot mag kruipen om te drinken, is hij weer helemaal blij en vrolijk en energiek nadien
Junah krijgt ook minimaal anderhalf jaar, tenzij ze niet meer wilt uiteraard, maar als ze langer wil drinken vind ik dat ook prima!
Oh ja, zeer bekend verschijnsel. Weet alleen uit ervaring dat je dat 'gemiep' met de fles ook hebt. Cheyenne dronk haar fles soms zo wild dat er meer melk op de bank lag dan in haar maagquote:Op zaterdag 25 september 2004 18:54 schreef E.T. het volgende:
[..]
Troostborst mag wel langer idd van mij. Maar echt als voeding..
Ach, ik zie het ook allemaal wel.
(ik word alleen een beetje moe van dat getreuzel en gemiep overdag.. alles, maar dan ook werkelijk alles is interessanter dan mama's borst... die is er vannacht ook nog wel en dan haal ik wel weer in wat ik overdag niet drink)
zelfs als ik in de slaapkamer voedt is de (stilstaande) ventilator aan 't plafond nog interessanterquote:Op zaterdag 25 september 2004 19:36 schreef Tan het volgende:
[..]
Oh ja, zeer bekend verschijnsel. Weet alleen uit ervaring dat je dat 'gemiep' met de fles ook hebt. Cheyenne dronk haar fles soms zo wild dat er meer melk op de bank lag dan in haar maag
Of toen ze zelf haar fles vasthield slingerde ze het ding gewoon door de kamer als ze er genoeg van had![]()
Maar dat getreuzel gaat ook weer over, weet niet precies wanneerdat ongeveer moet gebeuren, duurt volgens mij best lang, wat ik me herinner van Chinook en Jessai (fijn vooruitzicht hč). Junah begint er nu ook mee. Met ieder geluidje draait ze haar hoofd om.
Grappig zo gaat het eigenlijk ook bij mij. Eerst wilde ik liefst een half jaar voeden, toen een jaar en nu dat bijna nadert (Judith is nu 11 maanden), heb ik iets van: waarom zou ik 'moeten' stoppen als ze 1 jaar is? Ik zie wel hoelang we er nog aardigheid aan hebben. Misschien totdat ze tandjes krijgt?quote:Op zaterdag 25 september 2004 18:28 schreef Tan het volgende:
[..]
Zo dacht ik ook, dezelfde manier, steeds de grens verleggen, maar 1 jaar was echt mijn maximum. Ik vond het ook raar, een peuter aan de borst, leuk bij een ander, maar niet voor mij.
Dat je ervan baalt kan ik me best voorstellen, zolang je je maar niet schuldig gaat voelen. Jij hebt namelijk ontzettend je best gedaan om het te laten slagen. Alleen door verschillende factoren is dat jammergenoeg niet gelukt.quote:Op zaterdag 25 september 2004 23:45 schreef Anitra het volgende:
Als ik dit zo lees baal ik er zo enorm van dat ik geen bv heb kunnen geven. Mijn bv is op de 1 of andere manier niet goed en beide kids zijn dus snel aan de fles gegaan. Vind die verhalen wel erg mooi hoor!!!!
Junah heeft vandaag haar eerste tandje gekregen, maar dat vormt geen blokkade om te voeden. Bij Chinook en Jessai heb ik het tandenkrijgen ook overleefd. Kwestie van 'overdreven' boos worden en meteen stoppen met voeden. Ook niet toelaten, al bijten ze nog zo zachtjes. Als je het meteen vanaf het begin aanpakt dan is de kans op bijten minimaal. Ik heb wel bij beide kinders een keer bloedende tepels gehad, en dat is niet fijnquote:Op zaterdag 25 september 2004 22:59 schreef Grijs het volgende:
[..]
Grappig zo gaat het eigenlijk ook bij mij. Eerst wilde ik liefst een half jaar voeden, toen een jaar en nu dat bijna nadert (Judith is nu 11 maanden), heb ik iets van: waarom zou ik 'moeten' stoppen als ze 1 jaar is? Ik zie wel hoelang we er nog aardigheid aan hebben. Misschien totdat ze tandjes krijgt?
quote:Op zondag 26 september 2004 12:33 schreef Tan het volgende:
[..]
............ bloedende tepels gehad.......
quote:Op zondag 26 september 2004 12:53 schreef LadyS het volgende:
[..]daar ga ik dus zekersteweten niet op wachten
ehm...hoe oud is Joshua ook weer? Die nachtvoeding zou je volgens mij rustig kunnen afbouwen, mits je stevig in je schoenen staatquote:Op zondag 26 september 2004 19:58 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ik zit dus te denken om hem nog maximaal 3 keer per dag te voeden, en de nachtvoeding eruit te laten aangezien ik dat gewoon echt niet meer trek. Krijgt hij dan genoeg binnen![]()
Ik kan mij hier bijna geheel bij aansluiten.quote:Op maandag 27 september 2004 10:35 schreef anneja het volgende:
[..]
ehm...hoe oud is Joshua ook weer? Die nachtvoeding zou je volgens mij rustig kunnen afbouwen, mits je stevig in je schoenen staat.
Wat je verder beschrijft over die moeheid- ik had dat bij beide zwangerschappen de eerste drie maanden heel erg (misselijk ben ik gelukkig niet geweest). Bij de tweede was oudste ook nog aan de borst, en tijdens de voeding voelde ik me dan echt vol-sla-gen uitgeput. Maar ik heb dat eigenlijk altijd aan de oxytosine geweten. Maargoed, na die eerste drie maanden werd dat wel weer beter. Vervolgens waren de laatste twee maanden mijn tepels te gevoelig, toen heb ik oudste gespeend (um, hij was toen wel al ruim twee). Toen hij later zijn broertje zag drinken werd hij wel weer heel nieuwsgierig, en hij heeft af en toe de stuwing weggedronken wat ik bijzonder op prijs stelde. Nou was hij natuurlijk al een stuk ouder dan Joshua zal zijn, maar ik heb het voeden van twee kinderen nooit echt als belastend ervaren. Oudste kreeg dus ook nog maar twee voedingen per dag, dat scheelt natuurlijk behoorlijk.
Dat is wat je met varkentjes doet, en er is wel een zekere overeenkomst tussen mijn zoon en een biggetjequote:Op maandag 27 september 2004 10:49 schreef Tan het volgende:
(wat is spenen btw?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |