Inderdaad, het is nu aangetoond, door Ellian, dat idioten die de ogen sluiten voor de achterlijkheid van de islam zich laten beteugelen door deze.quote:Op zondag 14 november 2004 08:53 schreef sjun het volgende:
Afshin kan het uitstekend verwoorden.
Vooralsnog werkt de islamitische terreur uitstekend, alleen al lettend op het feit dat Wilders en Hirsi Ali in feite al monddood zijn gemaakt en voor hun leven moeten vrezen.quote:Op zondag 14 november 2004 09:36 schreef Maerycke het volgende:
Deze meneer ziet ook alleen z'n eigen kant nog maar ingegeven door zijn traumatische verleden. Waarom zou iedere moslim z'n ideeën over Mohammed moeten aanpassen? Waarom leven we hier ineens in een door de Islam vrijwel overgenomen wereld? En wat heeft dat nou weer te maken met links? En de brief die bij Theo van Gogh was achtergelaten 'rook naar het Midden-Oosten'? Please zeg... Mohammed B. zal vast wel z'n contacten hebben, maar die liggen niet in het Midden-Oosten.
Op een aantal vlakken heeft hij zeer zeker een punt en daar moet ook aandacht aan besteed worden. Maar dit is ongeveer hetzelfde als bij een kerstboombrandje gaan staan gillen dat de wereld vergaat en dat iedereen zal branden in de hel.
Zover ik weet is Wilders niet monddood gemaakt want hij zegt nog steeds wat hij wil. Alleen is hij nu wel ondergedoken, wat eigenlijk in en in triest is. Enge ontwikkeling.quote:Op zondag 14 november 2004 10:26 schreef Edwaldo het volgende:
[..]
Vooralsnog werkt de islamitische terreur uitstekend, alleen al lettend op het feit dat Wilders en Hirsi Ali in feite al monddood zijn gemaakt en voor hun leven moeten vrezen.
Kan me niet herinneren dat ik zoiets eerder in dit land heb meegemaakt.
zoiets dachten we ook als we het hadden over de woonplaats van allochtonen, die we graag tussen de Nederlanders wilden plaatsen, om zodoende contact te krijgen met Nederlanders en hierdoor bijv makkelijker het Nederlands op te pakken. In plaats daarvan zijn het nu allochtonenwijken, waar de gemiddelde Nederlander niet graag meer tussen gaat wonen, omdat hij of zij daar niet gewenst is.quote:Op zondag 14 november 2004 10:30 schreef Maerycke het volgende:
Ik kan me ook niet herinneren dat er in dit land zo ongeveer dagelijks moskeeën uitbranden. Betekent dit dat Nederland ook op de barricaden moet wegens rechtsextremistische wandaden?
Iedereen zou eens z'n hersenen moeten gaan gebruiken ipv de onderbuikgevoelens. Nederland vergaat heus niet, de vrouwen lopen niet allemaal in burqa over 50 jaar en er bestaan heus nog wel blanke kindertjes na diezelfde periode.
Maar uiteraard is het eenvoudiger om elke wanklank in de samenleving af te schuiven op andere groepen zolang de gemiddelde mens maar niet naar zichzelf hoeft te kijken.
Weer een leugen want zijn cultuur heeft niks met die van mij te maken. Wat een achterlijke debiel ook die Iran gaat vergelijken met Marokko of Turkijequote:,,Een verrader. Want ik ben uit hun eigen cultuur afkomstig.''
Is het niet zo dat de Turkse de Marokkaanse en de Iraanse cultuur allen voortgekomen zijn uit de voorschriften en de beperkingen die islam oplegd heeft?quote:Op zondag 14 november 2004 10:59 schreef Chadi het volgende:
[..]
Weer een leugen want zijn cultuur heeft niks met die van mij te maken. Wat een achterlijke debiel ook die Iran gaat vergelijken met Marokko of Turkije
ja kloptquote:Op zondag 14 november 2004 10:59 schreef Chadi het volgende:
[..]
Weer een leugen want zijn cultuur heeft niks met die van mij te maken. Wat een achterlijke debiel ook die Iran gaat vergelijken met Marokko of Turkije
Dat denk ik dus niet. Zolang we de kern van het probleem, zoals Ellian het omschrijft, niet aanpakken kan het overal voorkomen. Overal ter wereld waar de Islam een grond aan de voeten krijgt gebeurt het, dus waarom zou Nederland zo speciaal zijn dat het hier niet voor kan komen?quote:Op zondag 14 november 2004 10:53 schreef Maerycke het volgende:
Ik heb nieuws voor je. We leven niet in Frankrijk en hier is het niet gaande. Dus kunnen we het dusdanig regelen dat die toestanden bij ons niet voorkomen.
Nee, rituele moorden zoals die van Van Gogh zijn doodnormaal voor Nederland. En die terreur-inval van afgelopen week past volstrekt in het beeld van Nederland. Zijn kritiek op de politieke Islam afschuiven op zijn zogenaamde traumatische verleden is onzin. Zijn argumenten snijden hout, richt je daarop.quote:Op zondag 14 november 2004 09:36 schreef Maerycke het volgende:
Deze meneer ziet ook alleen z'n eigen kant nog maar ingegeven door zijn traumatische verleden. Waarom zou iedere moslim z'n ideeën over Mohammed moeten aanpassen? Waarom leven we hier ineens in een door de Islam vrijwel overgenomen wereld? En wat heeft dat nou weer te maken met links? En de brief die bij Theo van Gogh was achtergelaten 'rook naar het Midden-Oosten'? Please zeg... Mohammed B. zal vast wel z'n contacten hebben, maar die liggen niet in het Midden-Oosten.
Ja, en wat er nu wereldwijd, en in Nederland, gaande is valt ook zó goed te vergelijken met een kerstboombrandje hè? Maar goed, er is dus kennelijk helemaal niets aan de hand. Het komt allemaal wel goed en we moeten ons vooral niet druk maken.quote:Op een aantal vlakken heeft hij zeer zeker een punt en daar moet ook aandacht aan besteed worden. Maar dit is ongeveer hetzelfde als bij een kerstboombrandje gaan staan gillen dat de wereld vergaat en dat iedereen zal branden in de hel.
NEE !quote:Op zondag 14 november 2004 12:28 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Is het niet zo dat de Turkse de Marokkaanse en de Iraanse cultuur allen voortgekomen zijn uit de voorschriften en de beperkingen die islam oplegd heeft?
Hahaha toen kwam zijn ware aard naar boven.. "jouw volk" hahahahahahaquote:Op zondag 14 november 2004 13:28 schreef Youssef het volgende:
Asfhin EllianDe man (?) die dezelfde status wil bereiken als wijlen Pim, Theo, Wilders en H. Ali. Samen met Ebru Omar en wat andere nietsnutten willen ze allemaal martelaren worden van hun eigen successen.
(Dat met die overslaande stem was wel de meest wanhopige poging
)
Er is een gemeenschappelijke ideologie net zoals men in Europa tegenwoordig een gemeenschappelijke ideologie heeft in het humanisme. Dat van het Midden Oosten is de Islam. Het is allemaal overal exact hetzelfde, net zoals er in Europa vercshillen bestaan in cultuur tussen de verschillende landen. Maar over het algemeen kun je spreken van een gemeenschappelijke grote deler.quote:Op zondag 14 november 2004 13:26 schreef Chadi het volgende:
[..]
NEE !
En weer bewijst Ellian zijn gelijk.quote:Op zondag 14 november 2004 13:28 schreef Youssef het volgende:
Asfhin EllianDe man (?) die dezelfde status wil bereiken als wijlen Pim, Theo, Wilders en H. Ali. Samen met Ebru Omar en wat andere nietsnutten willen ze allemaal martelaren worden van hun eigen successen.
)
Column Afshin Ellian over Nederlandse samenlevingquote:Op zondag 14 november 2004 08:22 schreef Dallie_v1.02 het volgende:
Ellian is al jaren goed bezig en ik hop dat hij dat kan blijven doen. Zijn verhaal over zijn immigratie (1 a 2 jaar geleden in de HP (?)) was er een om in te lijsten; hem werd toendertijd verteld door een NL ambtenaar dat Ellian juist niet zijn mooiste pak e.d. moest aantrekken toen hij naar het imigratieburo ging, met een armoedig kloffie zou hij meer kans maken op binnenkomst en subsidie. En dat terwijl Ellian zijn verblijf vanaf dag 1 zelf wilde bekostigen door er gewoon voor te werken etc.
Het begint op een pavlov-reactie te lijken. Een (voormalig) Moslim die kritiek heeft op de politieke Islam? Traumatisch verleden!quote:Op zondag 14 november 2004 13:43 schreef milagro het volgende:
Afshin Ellian heeft het over de politieke islam.
Lachwekkend dat dan iedere moslim zich ineens aangesproken voelt en blinde niet moslims het voor hen menen te moeten opnemen, en dat dan met de eeuwige dooddoener : traumatisch verleden.
Met dat kul argument werden schrijvers en dichters in de Sovjet Unie destijds ook weggestopt in inrichtingen.
De politieke islam begint anders ook op een pavlov reactie te lijkenquote:Op zondag 14 november 2004 13:58 schreef nikk het volgende:
[..]
Het begint op een pavlov-reactie te lijken. Een (voormalig) Moslim die kritiek heeft op de politieke Islam? Traumatisch verleden!
De hoofddoekjes zijn net zo goed onderdeel van de politieke Islam. Maar je hebt op zich wel een punt. De Islam is voor een groot deel politiek. Maar goed, dat is/was het Christendom ook.quote:Op zondag 14 november 2004 14:03 schreef Youssef het volgende:
[..]
De politieke islam begint anders ook op een pavlov reactie te lijken![]()
![]()
Wil je het echt alleen politieke islam hebben dan is dat bijna onmogelijk, de grens bestaat bijna niet. Zie ook Afshan Ellians reactie op het hoofddoekjes verbod.
'quote:Op zondag 14 november 2004 13:43 schreef milagro het volgende:
Lachwekkend dat dan iedere moslim zich ineens aangesproken voelt en blinde niet moslims het voor hen menen te moeten opnemen, en dat dan met de eeuwige dooddoener : traumatisch verleden.
Met dat kul argument werden schrijvers en dichters in de Sovjet Unie destijds ook weggestopt in inrichtingen.
Ja, alleen de burqa niet. Dat heeft meer een culturele reden. Dat maakt de burqa overigens niet minder achterlijk.quote:Op zondag 14 november 2004 15:27 schreef Keromane het volgende:
Kan een hoofddoekje gezien worden als een uniform?
Ja, je hebt gelijk, iedereen zou zijn hersens moeten gebruiken en goed nadenken wat een verrijking het oosterse cultuur voor het westen is. We kunnen in ieder geval terugkijken op prachtige gebruiken zoals eerwraak, verminking door besnijdenis, terreur, intimidatie, een speciale dienst om moslimgekken in de gaten te houden, buurtvaders, verkettering van homo's, een aanslag op de sociale voorzieningen, opvangtehuizen speciaal voor moslimvrouwen enz. enz. enz.quote:Op zondag 14 november 2004 10:30 schreef Maerycke het volgende:
Ik kan me ook niet herinneren dat er in dit land zo ongeveer dagelijks moskeeën uitbranden. Betekent dit dat Nederland ook op de barricaden moet wegens rechtsextremistische wandaden?
Iedereen zou eens z'n hersenen moeten gaan gebruiken ipv de onderbuikgevoelens. Nederland vergaat heus niet, de vrouwen lopen niet allemaal in burqa over 50 jaar en er bestaan heus nog wel blanke kindertjes na diezelfde periode.
Maar uiteraard is het eenvoudiger om elke wanklank in de samenleving af te schuiven op andere groepen zolang de gemiddelde mens maar niet naar zichzelf hoeft te kijken.
Je verwart een vroegere modeverschijnsel met een geloofsuiting.quote:Op zondag 14 november 2004 18:29 schreef Keromane het volgende:
Tot enkele decennia terug liepen er in Nederland ook aardig wat mensen in klederdracht. Achterlijk? Ik zie het meer als folklore. Verbod hierop kan m.i. alleen op basis van een wet die zegt dat mensen niet gemaskerd over straat mogen gaan. Geen idee of zo'n wet er is, maar ik kan me herinneren dat mensen beboet zijn met carnaval. Zo was er een automobilist die compleet verkleed aan de kant werd gezet.
Waarom mijn vraag over hoofddoeken: ik denk dat er mensen zijn die de hoofddoek zien als een soort uniform en werkt dat idee als een rode lap op sommigen. Er zijn beweringen dat het niet in het straatbeeld past enzo. Toch liepen mijn beide oer-hollandse oma's regelmatig met dergelijke hoofdbedekking. Tenminste, als het regende.
Nou ja, dit is compleet off topic. Excuus.
Gatver, eng man. Ik hoop ontzettend dat hij snel goed beschermd wordt.quote:Op zondag 14 november 2004 07:23 schreef Maccer het volgende:
Afshin Ellian, rechtsfilosoof, geboren in Iran, vindt het zijn burgerplicht om de wereld te waarschuwen voor de politieke islam, die nu ook Nederland bedreigt. ,,Of ik nog durf? Ik heb liever dat velen het durven. Nu voel ik me onbeschermd.''
Als het dragen van een hoofddoek arbitrair is als zijnde geloofsuiting dan kan dat gezien worden als een uniform. Net als Baghwan volgelingen die zich alleen in oranje gewaden laten zien. Er zijn bij mijn weten weinig hoofddoekdraagsters die beweren dat het klederdracht is danwel modeverschijnsel danwel een manier om het haar in model te houden bij een regenbui.quote:Op zondag 14 november 2004 18:53 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je verwart een vroegere modeverschijnsel met een geloofsuiting.
Zie ik je nu op verkapte en ongepaste wijze hoogopgeleid, geïntegreerd en allochtoon aan zijn kritiek te linken? Je weet toch dat dat sinds Mohammed B. niet meer gezegd hoeft te worden?quote:Op zondag 14 november 2004 18:35 schreef Peroxidase het volgende:
Hulde aan Ellian! Alleen is het weer opvallend, hoe hoogopgeleide (geïntegreerde) allochtonen die kritisch tegenover de islam staan uitgescholden worden als debiel. Zie boven.
Je ziet over het hoofd dat hoogopgeleiden vaak tot zeer vaak politieke extremisten zijn. Hetzij islamtisch, communistisch of christelijk.quote:Op zondag 14 november 2004 20:14 schreef Youssef het volgende:
[..]
Zie ik je nu op verkapte en ongepaste wijze hoogopgeleid, geïntegreerd en allochtoon aan zijn kritiek te linken? Je weet toch dat dat sinds Mohammed B. niet meer gezegd hoeft te worden?
Inderdaad, de laatste teennagel van mij die nog respect had voor Efshin "kastanjes" Elian heeft hij op belachelijke wijze weten te vernietigen door op ijle wijze keihard "jouw volk" te roepen tijdens een uitzending waarin de agressie die hij anderen verwijt zelf zo gruwelijk etaleerdequote:Op zondag 14 november 2004 13:28 schreef Youssef het volgende:
![]()
Jammer dat hij verblind is door zijn eigen gelijk en een karikatuur van zichzelf aan het worden is.quote:Op zondag 14 november 2004 08:53 schreef sjun het volgende:
Afshin kan het uitstekend verwoorden.
Hoezo aan het worden ? Hij is het al !quote:Op zondag 14 november 2004 21:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Jammer dat hij verblind is door zijn eigen gelijk en een karikatuur van zichzelf aan het worden is.
Ik word echt een beetje treurig van je opmerkingen......quote:Op zondag 14 november 2004 21:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Jammer dat hij verblind is door zijn eigen gelijk en een karikatuur van zichzelf aan het worden is.
Het is toch zo? Elian is echt verblind en is een soort repeterende wekker geworden en rechts Nederland aanbidt mensen die zelf te lijden hebben gehad van de politieke islam. Koren op hun molen. Ik kijk liever naar wat ze te zeggen hebben en zie dat iemand als Elian met verdomd weinig oplossingen en aanbevelingen komt. Zijn oproep om harder te gaan roepen en schreeuwen en schelden is bij mij erg slecht gevallen.quote:Op zondag 14 november 2004 22:07 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ik word echt een beetje treurig van je opmerkingen......
Kijk naar jezelf en zeg liever niets.
Wil je nu zeggen dat jij de Islam en dan met name de politieke Islam beter kent en doorhebt dan Afshin Ellian?quote:Op zondag 14 november 2004 22:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is toch zo? Elian is echt verblind en is een soort repeterende wekker geworden en rechts Nederland aanbidt mensen die zelf te lijden hebben gehad van de politieke islam. Koren op hun molen. Ik kijk liever naar wat ze te zeggen hebben en zie dat iemand als Elian met verdomd weinig oplossingen en aanbevelingen komt. Zijn oproep om harder te gaan roepen en schreeuwen en schelden is bij mij erg slecht gevallen.
Nee hoor, maar hij heeft ook niet het alleenrecht op kennis erover en ik vind zijn belichting vaak nogal eenzijdig.quote:Op zondag 14 november 2004 22:10 schreef Tarak het volgende:
[..]
Wil je nu zeggen dat jij de Islam en dan met name de politieke Islam beter kent en doorhebt dan Afshin Ellian?
Ik zie ze wel maar vind ze aproductef en erg dom voor zo'n slimme man. Juist nu moeten we niet op het sentiment gaan spelen.quote:Hij noemt wel degelijk oplossingen en aanbevelingen in dit artikel, jij wil ze niet zien, dat is wat anders.
Graag hoor ik waar je het niet met hem eens bent.quote:Op zondag 14 november 2004 22:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, maar hij heeft ook niet het alleenrecht op kennis erover en ik vind zijn belichting vaak nogal eenzijdig.
[..]
Ik zie ze wel maar vind ze aproductef en erg dom voor zo'n slimme man. Juist nu moeten we niet op het sentiment gaan spelen.
Jij blijft blind he, pas als ze je vriend van je balkon afgooien ga je pas inzien waar Ellian, een hoop fokkers waaronder ik en een hoop anderen voor waarschuwen......quote:Op zondag 14 november 2004 22:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is toch zo? Elian is echt verblind en is een soort repeterende wekker geworden en rechts Nederland aanbidt mensen die zelf te lijden hebben gehad van de politieke islam. Koren op hun molen. Ik kijk liever naar wat ze te zeggen hebben en zie dat iemand als Elian met verdomd weinig oplossingen en aanbevelingen komt. Zijn oproep om harder te gaan roepen en schreeuwen en schelden is bij mij erg slecht gevallen.
Nee, dat klopt niet. Want waar komen de meeste moslimfundamentalisten vandaan?quote:Op zondag 14 november 2004 12:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
ja klopt
Ik neem met aandacht kennis van hetgeen Ellian zegt. Nu hoor ik graag wat je bij Ellian betwist.quote:Op zondag 14 november 2004 22:17 schreef SCH het volgende:
Wat zijn zijn oplossingen dan volgens jou?
Overdrijf je niet een beetje? Ik dacht toch dat een hoofddoekje dragen niet verplicht is voor een moslima? Dus als hij tegen hoofddoekjes is is hij toch niet tegen de islam? Hij is zelf ook moslim begrijp ik uit het interview in Trouw.quote:Op zondag 14 november 2004 21:10 schreef BansheeBoy het volgende:
Het is toch te ridicuul voor woorden dan een man als deze, die van inconsequentie een beroep heeft gemaakt, nog aanzien geniet bij het gepeupel in Nederland. Het is toch vrij duidelijk dat deze man puur een islam-hater is.
Is dit in of exclusief de jongerenbrigades van de afgelopen wekenquote:Op zondag 14 november 2004 22:23 schreef luked45 het volgende:
[..]
Nee, dat klopt niet. Want waar komen de meeste moslimfundamentalisten vandaan?
Goed zo, uit islamitische landen. Die anderhalve be- (of ver-)keerde Amerikaan daargelaten. Dus ik probeer je het nog één keer uit te leggen: d e m e e s t e m o s l i m f u n d a m e n t a l i s t e n (of hun "leraren") k o m e n u i t i s l a m i t i s c h e l a n d e n ! ! ! ! ! !
Snap je 't nou een beetje?? En daar gaat het allemaal om. Fundamentalitische, militairistische moslims met een kronkel in hun kop, die iedereen die niets met Allah of Mohammed heeft, en daar ook niks mee te maken wil hebben, tevergeefs tot de islam willen bekeren, desnoods met geweld (nou, desnoods, ALLEEN met geweld), moeten opgespoord worden en withour further ado teruggebracht worden naar hun land van herkomst, of we het hier nou hebben of het het land van herkomst is van hunzelf, vader, moeder, opa, oma, wat mij betreft over- of zelfs bet-overgrootouders: Oprotten met die zooi. Eruit en er nóóit meer in!!! Dat is de enige mogelijkheid om de West-Europese landen weer iets vrediger te krijgen.
Ook degenen die kerken en katholieke scholen in brand zetten?quote:Op zondag 14 november 2004 22:24 schreef Youssef het volgende:
[..]
Is dit in of exclusief de jongerenbrigades van de afgelopen weken :') Stuk voor stuk hollandse jongens
.... van islamitische afkomst.quote:Op zondag 14 november 2004 22:24 schreef Youssef het volgende:
[..]
Is dit in of exclusief de jongerenbrigades van de afgelopen wekenStuk voor stuk hollandse jongens
"[...]Nee, dat klopt niet. Want waar komen de meeste moslimfundamentalisten vandaan?quote:Op zondag 14 november 2004 22:26 schreef luked45 het volgende:
[..]
.... van islamitische afkomst.
Dat is al niet waar. Lees 's wat van 'm zou ik zeggen.quote:Op zondag 14 november 2004 22:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik kijk liever naar wat ze te zeggen hebben en zie dat iemand als Elian met verdomd weinig oplossingen en aanbevelingen komt.
Intellectueel zijn op zich is vaak al verboden zodra je stelling neemt in het openbaar..quote:Op zondag 14 november 2004 18:35 schreef Peroxidase het volgende:
Alleen is het weer opvallend, hoe hoogopgeleide (geïntegreerde) allochtonen die kritisch tegenover de islam staan uitgescholden worden als debiel. Zie boven.
Poeh, poeh, wat erg zeg.quote:Op zondag 14 november 2004 20:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Inderdaad, de laatste teennagel van mij die nog respect had voor Efshin "kastanjes" Elian heeft hij op belachelijke wijze weten te vernietigen door op ijle wijze keihard "jouw volk" te roepen tijdens een uitzending waarin de agressie die hij anderen verwijt zelf zo gruwelijk etaleerde
En jij beschikt over de morele superioriteit om over de gemiddelde inwoner van dit land te mogen oordelenquote:Op zondag 14 november 2004 10:30 schreef Maerycke het volgende:
Dat zal ie nooit inzien, snap je dan niet dat ze hem al "bereikt" hebben vanuit het heilige trainingskamp? Het is nu een van "hen"...quote:Op zondag 14 november 2004 22:22 schreef cultheld het volgende:
[..]
Jij blijft blind he, pas als ze je vriend van je balkon afgooien ga je pas inzien waar Ellian, een hoop fokkers waaronder ik en een hoop anderen voor waarschuwen......
Weet je nog wanneer dat was? dan ik de stream nog bekijken...quote:Op maandag 15 november 2004 00:55 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
heb die netwerkuitzending toen gezien. Indrukwekkend hoe zijn stem oversloeg inderdaad toen hij Benzakour toeschreeuwde. Toen dacht ik wel dat die man het einde van het jaar niet zou halen op dez manier maar hij schijnt dus nog te leven.
klopt idd, thanx!quote:Op maandag 15 november 2004 01:05 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Ja er stond in het topic dat het op de dag van de moord was. 2 November toch?
Een kennis van me heeft nog in de loopgraven gelegen in de Iran-Irak oorlog. Hij woonde in de grensstreek. Buren, vrienden soms, kregen van beide partijen opdracht om stelling te nemen tegen elkaar. Veel mensen weigerden te vechten wat kwam te staan op repressailes. Vanachter de linies werd zwaar geschut in stelling gebracht en het is een hel geweest. Die kerel, een intellectueel, deserteerde en vluchtte. Uiteindelijk kwam ie in Nederland, leerde in afwachting van verblijfsstatus Nederlands en nam een paar studies op zich. Tegenwoordig doceert ie wiskunde en natuurkunde.quote:Op zondag 14 november 2004 23:44 schreef Powershot het volgende:
Ps. Hulde aan Ellian!!
Marokko ligt niet in het midden oosten. doe je aardrijkskunde nog eensquote:Op zondag 14 november 2004 13:37 schreef nikk het volgende:
[..]
Er is een gemeenschappelijke ideologie net zoals men in Europa tegenwoordig een gemeenschappelijke ideologie heeft in het humanisme. Dat van het Midden Oosten is de Islam. Het is allemaal overal exact hetzelfde, net zoals er in Europa vercshillen bestaan in cultuur tussen de verschillende landen. Maar over het algemeen kun je spreken van een gemeenschappelijke grote deler.
op het moment dat hij begint over jouw volk voel ik me wel aangesproken door hem. daar is niks lachwekkends aan. kan je wel die one liners uit de kast gaan halen maar je maakt daar weinig indruk mee.quote:Op zondag 14 november 2004 13:43 schreef milagro het volgende:
En er wonen ook heel weinig moslims? Ken je demografie eens.quote:Op maandag 15 november 2004 01:28 schreef Chadi het volgende:
[..]
Marokko ligt niet in het midden oosten. doe je aardrijkskunde nog eens
Precies wat Afshin Ellian ook al zei.quote:Op maandag 15 november 2004 01:59 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Jullie zijn laat wakker zeg!
Inderdaad, de mensen zijn in de meeste gevallen niet "pure evil" maar hun religie is dat wel. Dat vergeten de propagandisten van de tolerantie telkens maar weer.quote:Op maandag 15 november 2004 00:51 schreef DaveHarris het volgende:
Een hekel hebben aan islam is niet hetzelfde als een hekel hebben aan moslims ofzo.
quote:Op maandag 15 november 2004 03:16 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Inderdaad, de mensen zijn in de meeste gevallen niet "pure evil" maar hun religie is dat wel. Dat vergeten de propagandisten van de tolerantie telkens maar weer.
quote:Op maandag 15 november 2004 06:56 schreef Youssef het volgende:
[..]Ik dacht toch echt andersom.
De religie is perfect en voorziet eenieder van hetgeen wat ie nodig heeft, alleen zijn er 'pure evil' mensen die zich daar niet aan houden of er misbruik van maken
Hmm, ik wist niet dat je ze later kon bekijken. Netwerk vind ik wel interessant, dus binnenkort alle afleveringen bekijkenquote:Op maandag 15 november 2004 01:13 schreef Tarak het volgende:
[..]
klopt idd, thanx!
quote:Op maandag 15 november 2004 07:22 schreef gigabitch het volgende:
Ellian maakt imo dezelfde fout als H. Ali.
Iran en Somalië zijn landen die hun eigen invulling hebben gegeven aan de Islam.
De beleving in die landen heeft weinig van doen met de islambeleving in Marokko of Turkije, waar het overgrote deel van de in Nederland wonende Moslims vandaan komt.
Deze Turkse en Marokkaanse moslims waren, tot voor 9-11 en voor P.Fortuyn, druk bezig met integreren. In een sneltreinvaart hadden die eeuwen 'achterstand(?)' ingehaald en dat proces zou zich hebben voortgezet, als zij niet een grote overmacht tegenover zich zouden hebben gekregen van Moslimhaat.
Dit verhaal is hier al twee keer eerder gepost, door jongens van Islamitische komaf.
Daar wordt gewoon overheen gelezen.
Misschien helpt het als een autochtoon het schrijft?
Ach, over welk leuk onderwerp moeten we het anders hebben. Een onderwerp wat niet 1000den malen is besproken iig vind je nietquote:Op maandag 15 november 2004 08:29 schreef Sovereign het volgende:
Ik merk op dat de excuus-moslims volop aanwezig zijn in de draad, veel verder dan het beschimpen van Afshin komen ze kennelijk niet.![]()
Misschien dat het helpt als deze meerderheid vrouwenbesnijdenis ook veroordeelt ipv te gaan jagen op Ali alsof ze de Islam wil afschaffen? Het zal aan mij liggen, maar het enige wat ik haar heb horen vertellen is dat ze vind dat er geen plek is voor vrouwenmishandeling. Ook niet als dat in een groot boek staat. Simpel toch? Niet eens zo'n gek standpunt, naar Nederlandse maatstaven dan.quote:Op maandag 15 november 2004 07:22 schreef gigabitch het volgende:
Misschien helpt het als een autochtoon het schrijft?
Er is ook een twee dire niet zomaar een oplossing voor dit probleem, en je ogen sluiten voor het probleem lost ook niets op. Het probleem niet zien betekent niet dat het probleem er niet is.quote:Op zondag 14 november 2004 22:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik kijk liever naar wat ze te zeggen hebben en zie dat iemand als Elian met verdomd weinig oplossingen en aanbevelingen komt. Zijn oproep om harder te gaan roepen en schreeuwen en schelden is bij mij erg slecht gevallen.
Tsjah, en dat willen de moslims nou net niet hè. Iemand die geen verstand heeft van de islam, maar wel moslim is kan zich beter niet over grotere zaken uitspreken. Daar zou die immers zelf ook niet altijd achter kunnen staan.quote:Op maandag 15 november 2004 09:32 schreef xFriendx het volgende:
mensen van de straat etc etc.
Het enige wat Hirshi Ali Somali doet is islamitische vrouwen belachelijk maken en nog meer van dat soort spul. Een islamitische vrouw wordt door haar als dom afgeschilderd en met haar media aandacht bereikt ze heel veel mensen. Dat is haar probleem, dat ze verminkt is, is daarvan de oorzaak. Maar dat is alleen lachwekkend wheh hehe hequote:Op maandag 15 november 2004 09:21 schreef Keromane het volgende:
[..]
Misschien dat het helpt als deze meerderheid vrouwenbesnijdenis ook veroordeelt ipv te gaan jagen op Ali alsof ze de Islam wil afschaffen? Het zal aan mij liggen, maar het enige wat ik haar heb horen vertellen is dat ze vind dat er geen plek is voor vrouwenmishandeling. Ook niet als dat in een groot boek staat. Simpel toch? Niet eens zo'n gek standpunt, naar Nederlandse maatstaven dan.
Hoe kom je daar nou bij? Ik denk dat ze islamitische vrouwen helemaal niet belachelijk maakt maar het juist voor hen opneemt.quote:Op maandag 15 november 2004 09:43 schreef Youssef het volgende:
Het enige wat Hirshi Ali Somali doet is islamitische vrouwen belachelijk maken en nog meer van dat soort spul.
Vind dit toch echt een verkapte bedreiging.quote:Op maandag 15 november 2004 09:21 schreef Youssef het volgende:
Ik zie die kneus helemaal niet als een verrader. Ik zie hem gewoon als een zelfmoordterrorist die in het rijtje Hirshi Ali, Wilders, Ebru Omar en vele andere past.
Heb je al eens overwogen om met een psychiater te gaan praten?quote:Op maandag 15 november 2004 09:43 schreef Youssef het volgende:
Dat is haar probleem, dat ze verminkt is, is daarvan de oorzaak. Maar dat is alleen lachwekkend wheh hehe he![]()
Hoezo, dus vrouwen die een plezierig leven hebben en moslima zijn, zijn volgens haar media uitspattingen maar alleen maar onderdrukt, zielig en alleen en moeten zo gauw mogelijk bevrijd worden. Ziet ze dan niet dat deze gewone moslima's helemaal gek worden van haar 'opnames' aan hun zijde?quote:Op maandag 15 november 2004 09:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij? Ik denk dat ze islamitische vrouwen helemaal niet belachelijk maakt maar het juist voor hen opneemt.
Oh, vind je dat Gia?quote:Op maandag 15 november 2004 09:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Vind dit toch echt een verkapte bedreiging.
Zelfde geldt voor "kaalkoppies". Deze komen ook vaak van de straat, en hebben ook weinig verstand van hetgeen zij prediken. Toch worden zij vaak als voorbeeld aangedragen. Kaalkoppies, Mohammed B, een overtuigd atheist die regelmatig met de politie in aanraking komt, hebben allemaal het stemrecht, en vormen voor zij stemmen een mening, wat deze ook moge zijn. Ik vind het dus wel belangrijk om van elke groep meningen te horen. Een extremist van welk geloof dan ook mag je dan misschien wel bestempelen als ontwetend, toch heeft deze persoon een mening die telt, en die je al dan niet door argumenten/discussie zou kunnen veranderen. Als iemand voor een bepaald geloof uitkomt is het eigenlijk heel gevaarlijk als deze persoon er geen verstand van heeft. Dit kan tot gevolg hebben dan men de discussie erg snel afkapt en terugvalt op "mijn geloof is het beste" omdat men simpelweg geen argumenten kan verzinnen.quote:Op maandag 15 november 2004 09:43 schreef Youssef het volgende:
[..]
Tsjah, en dat willen de moslims nou net niet hè. Iemand die geen verstand heeft van de islam, maar wel moslim is kan zich beter niet over grotere zaken uitspreken. Daar zou die immers zelf ook niet altijd achter kunnen staan.![]()
[..]
Nee, dat ziet ze niet.quote:Op maandag 15 november 2004 09:52 schreef Youssef het volgende:
[..]
Hoezo, dus vrouwen die een plezierig leven hebben en moslima zijn, zijn volgens haar media uitspattingen maar alleen maar onderdrukt, zielig en alleen en moeten zo gauw mogelijk bevrijd worden. Ziet ze dan niet dat deze gewone moslima's helemaal gek worden van haar 'opnames' aan hun zijde?![]()
Deze 'kaalkoppies' kunnen echter niet van mening veranderen omdat ze een bepaald geloof aanhangen waar de ze ballen niet van weten. Deze kaalkoppies vormen hun mening zonder dat ze daarin beperkt worden door een bepaald geweten. Bij een moslim is dat echter anders.quote:Op maandag 15 november 2004 09:54 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor "kaalkoppies". Deze komen ook vaak van de straat, en hebben ook weinig verstand van hetgeen zij prediken. Toch worden zij vaak als voorbeeld aangedragen. Kaalkoppies, Mohammed B, een overtuigd atheist die regelmatig met de politie in aanraking komt, hebben allemaal het stemrecht, en vormen voor zij stemmen een mening, wat deze ook moge zijn.
Ja, maar zijn mening is veelal gebasseerd op hetgeen hij weet, de rest gaat hij voor zichzelf invullen. Iemand die bijvoorbeeld zegt blij te zijn met het vermoorden van de koninging kan daar later op terugvallen als iemand diegene erop wijst dat zijn geloof dit op een bepaalde manier niet toestaat. Terwijl die eerder alleen achter de moord stond omdat diegene de gedachte had dat dit toegestaan was volgens zijn geloof.quote:Ik vind het dus wel belangrijk om van elke groep meningen te horen. Een extremist van welk geloof dan ook mag je dan misschien wel bestempelen als ontwetend, toch heeft deze persoon een mening die telt, en die je al dan niet door argumenten/discussie zou kunnen veranderen. Als iemand voor een bepaald geloof uitkomt is het eigenlijk heel gevaarlijk als deze persoon er geen verstand van heeft.
Zoals ik hierboven zei, zijn ideeën zijn gebasseerd op wat diegene denkt wat toegestaan is volgens zijn geloof. In dit geval raad ik je dus aan, als je dan toch de discussie wil beginnen, diegene te overtuigen van je gelijk dmv zijn eigen geloof. Sla je twee vliegen in 1 klap, je overtuigd die man, en die man heeft wat nuttigs geleerd voor de rest van zijn gelovige levenquote:Dit kan tot gevolg hebben dan men de discussie erg snel afkapt en terugvalt op "mijn geloof is het beste" omdat men simpelweg geen argumenten kan verzinnen. Iemand buiten een discussie houden omdat hij of zij misschien je geloof aan kan tasten door onverstandige antwoorden is niet helemaal correct, want de persoon zijn ideeen tellen toch mee in onze maatschappij.
Toch zielig dat iemand van 17 jaar al zo ernstig ziek is.quote:Op maandag 15 november 2004 09:53 schreef Youssef het volgende:
[..]
Oh, vind je dat Gia?
Wat grappig, dat een 40 jarige vrouw dit me moet vertellen 9.46u 's ochtends, op deze mooie maandag morgen op 15 november 2004 te NL
Kap nou eens met die onzin en probeer gewoon in te gaan op wat ie zegtquote:Op maandag 15 november 2004 10:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Toch zielig dat iemand van 17 jaar al zo ernstig ziek is.
Denk dat zelfs langdurige opname niet meer zal helpen.
Ligt dat aan Elian of aan de gematigde moslims? Volgens mij aan beide namelijk.quote:Op maandag 15 november 2004 10:12 schreef Oblivion het volgende:
Vreemd eigenlijk, die persoon heeft het niet eens over gematigde moslims...
En toch zijn juist zij die zo op de tenen zijn getrapt...
Wat op deze onzin?quote:Op maandag 15 november 2004 10:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Kap nou eens met die onzin en probeer gewoon in te gaan op wat ie zegt
Tja, wat moet ik daar nou op zeggen?quote:Wat grappig, dat een 40 jarige vrouw dit me moet vertellen 9.46u 's ochtends, op deze mooie maandag morgen op 15 november 2004 te NL
Ach, gelukkig wist een 'onderzoekster' van de Trouw wel beter. Moslims behandelen hun moeders als dieren en slaven. Respect voor de moeder bestaat niet en daardoor zouden de kinders later ook hun vrouwtjes misbruikenquote:Op maandag 15 november 2004 10:06 schreef gigabitch het volgende:
De moslims die ik ken:
dragen hun moeder op handen
dragen alle vrouwen op handen
besnijden hun vrouwen niet!
maar ze lijden wel onder de hetze die nu heerst
onder de hetze die geïnitialiseerd is door Hirchi Ali en T.v.G.
Ach, dat jaartje was je bij mij ook vergeten, dus ik zie het door de vingers.quote:Op maandag 15 november 2004 10:13 schreef Gia het volgende:
Tja, wat moet ik daar nou op zeggen?
Ik ben geen 40?
Je zou zelf de verstandigste kunnen zijn en jij begon hem toch echt uit te dagen.quote:Op maandag 15 november 2004 10:13 schreef Gia het volgende:
Wat is de discussiewaarde van zoiets?
In plaats dat hij zelf eens ingaat op wat ik zei.
De gematigde moslims... Elian waarschuwt, en volgens mij niet voor niks....quote:Op maandag 15 november 2004 10:13 schreef SCH het volgende:
Ligt dat aan Elian of aan de gematigde moslims? Volgens mij aan beide namelijk.
Ik ben de verstandigste en zal toegeven...quote:Op maandag 15 november 2004 10:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Je zou zelf de verstandigste kunnen zijn en jij begon hem toch echt uit te dagen.
Maar zelf weten.
Ben ik niet met je eens. Elian heeft een blinde vlek, net als veel moslims.quote:Op maandag 15 november 2004 10:18 schreef Oblivion het volgende:
[..]
De gematigde moslims... Elian waarschuwt, en volgens mij niet voor niks....
Milagro heeft het al een keer gezegd, wanneer begint men een keer met een cursus relativeren?
Dat mag.quote:Op maandag 15 november 2004 10:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Elian heeft een blinde vlek, net als veel moslims.
Nee hoor. Ik zeg alleen dat ik zijn posting toch echt lees als een dreigement aan het adres van Elian. Waarom noemt hij hem anders een zelfmoordenaar?quote:Op maandag 15 november 2004 10:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Je zou zelf de verstandigste kunnen zijn en jij begon hem toch echt uit te dagen.
Maar zelf weten.
Er bestaan moslimextremisten inderdaad. De blinde vlek van Elian is dat de grooste groep moslims niet extremistisch is. Logisch in zijn geval, na wat hij heeft gemaakt. Maar ik vind het wel een zwakke plek in zijn betoog.quote:Op maandag 15 november 2004 10:21 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Dat mag.
Alleen er gebeuren wel hele rare dingen uit naam van een ow zo vreedzame godsdienst.
Heb jij dan geen blinde vlek?
Het is hoe dan ook niet recht te lullen!!
Ik had precies hetzelfde gevoel...quote:Op maandag 15 november 2004 10:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik zeg alleen dat ik zijn posting toch echt lees als een dreigement aan het adres van Elian. Waarom noemt hij hem anders een zelfmoordenaar?
En ja, dat vind ik heel eng, dat soort opmerkingen.
Dat denk jij omdat je niet verder kijkt dan je neus lang is en niet echt in gesprek gaat met mensen.quote:Op maandag 15 november 2004 10:24 schreef Gia het volgende:
Ach, als een moslim kritiek levert op de Islam, dan is het een verrader, een afvallige die monddood gemaakt moet worden, of erger.
Als een niet moslim kritiek heeft op de Islam, dan moet die zijn mond dicht houden, want die weet niet waar hij het over heeft.
En zo moet iedereen dus zijn mond houden over de Islam, want anders......
Nee, dat soort opmerkingen kom je gewoon hier op Fok al tegen.quote:Op maandag 15 november 2004 10:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat denk jij omdat je niet verder kijkt dan je neus lang is en niet echt in gesprek gaat met mensen.
Als hij "jouw volk" schreeuwt. Voel ik me wel aangesproken jah. De domme meneer heeft niet door dat Iran vreselijk gehaat wordt door menig arabisch land, en dat geen van deze landen met hen te doen hebben. Daarnaast vergeet deze domme meneer, dat de Islam in Iran heel anders is dan de Islam in Turkije of Marokko. De laatste twee landen zijn soennietisch (hebben andere cultuur, traditie etc), Iran is Sjietisch. De politieke islam wordt in 2 tot misschien 3 landen in de hele wereld echt bedreven. Je kan eigenlijk alleen van Iran en Saoedie-arabie zeggen dat het theocratie-en zijn.quote:Op maandag 15 november 2004 10:12 schreef Oblivion het volgende:
Vreemd eigenlijk, die persoon heeft het niet eens over gematigde moslims...
En toch zijn juist zij die zo op de tenen zijn getrapt...
Mooi gezegd Gia, ik wist wel dat je ook achter mijn ideologie stondquote:Op maandag 15 november 2004 10:24 schreef Gia het volgende:
Als een niet moslim kritiek heeft op de Islam, dan moet die zijn mond dicht houden, want die weet niet waar hij het over heeft.
Nee, juist niet HIJ heeft het niet over de grote groep, hij heeft het over de kleine groep, tegen een grote groep!!!quote:Op maandag 15 november 2004 10:25 schreef SCH het volgende:
Er bestaan moslimextremisten inderdaad. De blinde vlek van Elian is dat de grooste groep moslims niet extremistisch is. Logisch in zijn geval, na wat hij heeft gemaakt. Maar ik vind het wel een zwakke plek in zijn betoog.
Ze moeten niet hun mond houden, juist niet. Ze maken zichzelf compleet belachelijk telkens als ze praten. Ze zorgen ervoor dat de polarisatie toeneemt, wederzijds onbegrip al helemaal. We hebben hier geen grote groepen Iranezen/ Somaliers. We hebben hier Marokkanen en Turken, die komen uit een heel andere cultuur. Een Iranees weet niks over de Marokkaanse cultuur, en een Somalische ook niet. Alleen een marokkaan weet dat.quote:Op maandag 15 november 2004 10:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat soort opmerkingen kom je gewoon hier op Fok al tegen.
Een kaalkop moet zijn mond houden, want die weet niks van de Islam
HA moet haar mond houden, want die zegt alles uit wraakgevoelens.
Enz....
M.a.w. iedereen moet zijn mond houden.
Hij is dom en het is vanwege posttraumatische stress dat hij zoiets zegt.quote:Op maandag 15 november 2004 10:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als hij "jouw volk" schreeuwt. Voel ik me wel aangesproken jah. De domme meneer heeft niet door dat Iran vreselijk gehaat wordt door menig arabisch land, en dat geen van deze landen met hen te doen hebben. Daarnaast vergeet deze domme meneer, dat de Islam in Iran heel anders is dan de Islam in Turkije of Marokko. De laatste twee landen zijn soennietisch (hebben andere cultuur, traditie etc), Iran is Sjietisch. De politieke islam wordt in 2 tot misschien 3 landen in de hele wereld echt bedreven. Je kan eigenlijk alleen van Iran en Saoedie-arabie zeggen dat het theocratie-en zijn.
Post traumatic stress syndrom, hij projecteert de hoge leiders van Iran "als leiders van de Islam", hij projecteert de cultuur van Iran op andere islamitische landen. Hij projecteert de baardmannen van Iran op baardmannen van andere landen.
Net zoals jij alle moslims over 1 kam scheert. Wie de schoen past....quote:Op maandag 15 november 2004 10:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat soort opmerkingen kom je gewoon hier op Fok al tegen.
Een kaalkop moet zijn mond houden, want die weet niks van de Islam
HA moet haar mond houden, want die zegt alles uit wraakgevoelens.
Enz....
M.a.w. iedereen moet zijn mond houden.
Een Marokanoloog vast ook welquote:Op maandag 15 november 2004 10:31 schreef Mutant01 het volgende:
Alleen een marokkaan weet dat.
Als je de uitzending destijds van Netwerk had gezien, lulde je wel anders. Er zat een heel gematigde geintegreerde moslim die zei dat het niets met de Islam itself te maken had. En plotseling begon de schreeuwlelijk het over "JOUW VOLK!" te hebben. DAAR heeft hij het voor mij volkomen verpest.quote:Op maandag 15 november 2004 10:30 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Nee, juist niet HIJ heeft het niet over de grote groep, hij heeft het over de kleine groep, tegen een grote groep!!!
Waar ook de vreedzame moslims wel eens een keer naar mogen kijken! En wij ook!
Want het is er, het leeft, het bestaat! En het wordt steeds erger.
Maar ja mag weer niet gezegd worden. Dat blijkt.![]()
We hebben hier ook 50 000 fundamentalistische moslims en zeker zo'n 250 mogelijke terroristen.quote:Op maandag 15 november 2004 10:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ze moeten niet hun mond houden, juist niet. Ze maken zichzelf compleet belachelijk telkens als ze praten. Ze zorgen ervoor dat de polarisatie toeneemt, wederzijds onbegrip al helemaal. We hebben hier geen grote groepen Iranezen/ Somaliers. We hebben hier Marokkanen en Turken, die komen uit een heel andere cultuur. Een Iranees weet niks over de Marokkaanse cultuur, en een Somalische ook niet. Alleen een marokkaan weet dat.
Zeg ik dat ie dom is vanwege zijn posttraumatische stress? Overigens het siert je niet echt om niet inhoudelijk op mijn post te reageren. Je leest alleen wat je wil lezen. Dit is JOUW enige antwoord op MIJN kritiek.quote:Op maandag 15 november 2004 10:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Hij is dom en het is vanwege posttraumatische stress dat hij zoiets zegt.
Zei ik toch?
Dat is het enige antwoord op kritiek.
Omdat je niet door de regels heen leest van de betogen en interviews met deze man geef je hem gelijk in de uitspraak die je zelf citeert.quote:Op zondag 14 november 2004 10:59 schreef Chadi het volgende:
[..]
quote:Op maandag 15 november 2004 10:30 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Nee, juist niet HIJ heeft het niet over de grote groep, hij heeft het over de kleine groep, tegen een grote groep!!!
Waar ook de vreedzame moslims wel eens een keer naar mogen kijken! En wij ook!
Want het is er, het leeft, het bestaat! En het wordt steeds erger.
Maar ja mag weer niet gezegd worden. Dat blijkt.![]()
Is hij moslim dan? Hij zei voor de discussie nog iets in de zin van "Ik ga een kop koffie daarboven met hem drinken." Dan is ie volgens mij niet echt goed snik, maar dat geeft ook wel weer aan dat Ellian de plank volledig mis slaat. (namelijk op het gigantische achterwerk van Giaquote:Op maandag 15 november 2004 10:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je de uitzending destijds van Netwerk had gezien, lulde je wel anders. Er zat een heel gematigde geintegreerde moslim die zei dat het niets met de Islam itself te maken had. En plotseling begon de schreeuwlelijk het over "JOUW VOLK!" te hebben. DAAR heeft hij het voor mij volkomen verpest.
quote:Op maandag 15 november 2004 10:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als hij "jouw volk" schreeuwt. Voel ik me wel aangesproken jah. De domme meneer heeft niet door dat Iran vreselijk gehaat wordt door menig arabisch land, en dat geen van deze landen met hen te doen hebben. Daarnaast vergeet deze domme meneer, dat de Islam in Iran heel anders is dan de Islam in Turkije of Marokko. De laatste twee landen zijn soennietisch (hebben andere cultuur, traditie etc), Iran is Sjietisch. De politieke islam wordt in 2 tot misschien 3 landen in de hele wereld echt bedreven.
Islam is islam in mijn ogen, en dat is dus fout?quote:
Post traumatic stress syndrom, hij projecteert de hoge leiders van Iran "als leiders van de Islam", hij projecteert de cultuur van Iran op andere islamitische landen. Hij projecteert de baardmannen van Iran op baardmannen van andere landen.
Fundamentalisten is niets mis mee, net als gereformeerden. 50.000 is een schatting die nergens op gebaseerd is. Wat is nu immers fundamentalisme? Het hoeft helemaal niet iets met de "politieke" islam te maken.quote:Op maandag 15 november 2004 10:33 schreef Gia het volgende:
[..]
We hebben hier ook 50 000 fundamentalistische moslims en zeker zo'n 250 mogelijke terroristen.
En daar is waar hij op doelt.
Ik haalde dat aan, omdat ik net daarboven had gezegd dat Moslims die kritiek hebben op de Islam worden gezien als verrader en meer van dat soort excuses.quote:Op maandag 15 november 2004 10:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zeg ik dat ie dom is vanwege zijn posttraumatische stress? Overigens het siert je niet echt om niet inhoudelijk op mijn post te reageren. Je leest alleen wat je wil lezen. Dit is JOUW enige antwoord op MIJN kritiek.
Is dit een serieuze vraag?quote:Op maandag 15 november 2004 10:34 schreef Oblivion het volgende:
Islam is islam in mijn ogen, en dat is dus fout?
Ik heb geen idee waar jij het over hebt. Heb je een kater?quote:Op maandag 15 november 2004 10:34 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Maar uitgevoerd door aanslagen over de hele wereld! Dat zijn wij, jij en ik!
[..]
Islam is islam in mijn ogen, en dat is dus fout?
Volgens mij het Islam veel te moeilijk!
En als Iran zo vreselijk gehaat wordt zal dat wel ergens door komen.
Ik lul niet.quote:Op maandag 15 november 2004 10:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je de uitzending destijds van Netwerk had gezien, lulde je wel anders. Er zat een heel gematigde geintegreerde moslim die zei dat het niets met de Islam itself te maken had. En plotseling begon de schreeuwlelijk het over "JOUW VOLK!" te hebben. DAAR heeft hij het voor mij volkomen verpest.
Wat een keurig jongetje toch weer, hè?quote:Op maandag 15 november 2004 10:34 schreef Youssef het volgende:
(namelijk op het gigantische achterwerk van Gia)
Nee, dat beaamt niets. Waar heb ik gezegd dat het een verrader is? Telkens weer lees je maar wat je wil lezen. Ik vindt het een domme meneer, en dat is mij goed recht. Ik vind hem dom vanwege de argumenten die hij aanhaalt, en haal zijn visie dan ook naar boven.quote:Op maandag 15 november 2004 10:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik haalde dat aan, omdat ik net daarboven had gezegd dat Moslims die kritiek hebben op de Islam worden gezien als verrader en meer van dat soort excuses.
En dan kom jij met een domme meneer die last heeft van posttraumatische stress.
Dat beaamt alleen maar wat ik net zei.
Jawel, en daar heb ik een aantal posts hierboven al op gereageerd.quote:Op maandag 15 november 2004 10:36 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik lul niet.
Dus 1 man, met 2 verkeerd gesproken woorden?
Daar gaat deze discussie over, wat die man nog meer had te vertellen dat doet er dan verder niet toe?![]()
De politieke Islam waarover hij spreekt en het gevaar daarvan voor ONZE samenleving omvat iets meer dan wat kleine moslimgroeperingen, dus gezien het ondergrondse en de grote invloed dat het heeft is het verstandig van Ellian dat hij nu aan de bel trekt, omdat het probleem in Nederland NU nog ana te pakken is.quote:Op maandag 15 november 2004 10:34 schreef SCH het volgende:
[..]Hij heeft het juist wel over alle moslims, over de God van alle moslims.
Ik had Elian altijd hoog zitten maar vind hem steeds helaas steeds ongenuanceerder worden in zijn betoog. Hij valt alle moslims aan en daarmee verliest zijn betoog aan kracht.
Natuurlijk mag het wel gezegd worden maar ik mag hem er toch op bekritiseren.
Wat is er mis met fundamentalistische moslims, en wie reken je daartoe Gia? Fundamentalisme is een breed begrip, kun je het even theolichten? In het nieuws is het hebben van een Koran soms al Fundamentalistisch, ik vraag me af wat voor lectuur jij, Gia, tot fundamentalistisch rekent.quote:Op maandag 15 november 2004 10:33 schreef Gia het volgende:
[..]
We hebben hier ook 50 000 fundamentalistische moslims en zeker zo'n 250 mogelijke terroristen.
En daar is waar hij op doelt.
Zucht, dat zeg ik helemaal niet. Leer eens lezen. Ik heb het over dat soort dooddoeners.quote:Op maandag 15 november 2004 10:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dat beaamt niets. Waar heb ik gezegd dat het een verrader is?
quote:Op maandag 15 november 2004 10:36 schreef SCH het volgende:
Is dit een serieuze vraag?
Eigenlijk wel ja.quote:
Is een christenrebel in Nigeria hetzelfde als een kerkbezoeker in Oosterwolde?
Ah, netwerk uitzending gemist dusquote:Op maandag 15 november 2004 10:39 schreef Elgigante het volgende:
[..]
De politieke Islam waarover hij spreekt en het gevaar daarvan voor ONZE samenleving omvat iets meer dan wat kleine moslimgroeperingen, dus gezien het ondergrondse en de grote invloed dat het heeft is het verstandig van Ellian dat hij nu aan de bel trekt, omdat het probleem in Nederland NU nog ana te pakken is.
Ik heb Ellian nog nooit kunnen betrappen op een gebrek aan nuance, stemmingmakerij of onjuiste beweringen dmv feitenverdraaiing.
Gia, ik zie jou alleen maar offtopic gaan. De serieuze delen uit mijn post knip je weg om vervolgens mij weer belachelijk te maken. Denk maar niet dat jou midlife crisis door mij geprojecteerd wordt op alle 40 jarigen. Je bent een individueel geval, ik zal nooit alle 40 jarigen over een kam scherenquote:Op maandag 15 november 2004 10:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat een keurig jongetje toch weer, hè?
Een God waar veel mensen in geloven een perverse God noemen, vind ik een domme en ongenuanceerde uitspraak.quote:Op maandag 15 november 2004 10:39 schreef Elgigante het volgende:
Ik heb Ellian nog nooit kunnen betrappen op een gebrek aan nuance, stemmingmakerij of onjuiste beweringen dmv feitenverdraaiing.
Jammer, je zou eens moeten verdiepen in mijn achtergrond, namelijk NIET-islamiet .quote:Op maandag 15 november 2004 10:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar jij het over hebt. Heb je een kater?
Het zou een dooddoener zijn als ik er geen argumenten had achter gezet. Theo v. Gogh mag mij wel een geiteneuker noemen, maar ik de heer Ellian niet een "domme meneer"?quote:Op maandag 15 november 2004 10:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Zucht, dat zeg ik helemaal niet. Leer eens lezen. Ik heb het over dat soort dooddoeners.
Ik reken tot de fundamentalisten diegenen die niks liever zien dan dat Nederland een Islamitische wetgeving zou hebben.quote:Op maandag 15 november 2004 10:39 schreef Youssef het volgende:
[..]
Wat is er mis met fundamentalistische moslims, en wie reken je daartoe Gia? Fundamentalisme is een breed begrip, kun je het even theolichten? In het nieuws is het hebben van een Koran soms al Fundamentalistisch, ik vraag me af wat voor lectuur jij, Gia, tot fundamentalistisch rekent.
Ja, wat kan mijn christelijjke vader er aan doen als iemand anders beweert een moord te plegen uit naam van God, die ook zijn God is.quote:Op maandag 15 november 2004 10:39 schreef Oblivion het volgende:
Nou laat ze dan eens andere benaming nemen, want het wordt altijd maar uit naam van de grote Allah gedaan.
De meeste moslims keuren moord af, en zeker een moord uit naam van Allah. Niet zoveel tv gekeken na de moord op Van Gogh?quote:Maar je hoort niet anders dan Allah is groot? Maar volgens mij mag je helemaal niet uit naam van Allah moorden.
Hoe kijken moslims hier dan tegen aan.
Dus je associeert Gia met een Christenrebel in Nigeria? zal ze leuk vindenquote:Op maandag 15 november 2004 10:39 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Eigenlijk wel ja.
Nou laat ze dan eens andere benaming nemen, want het wordt altijd maar uit naam van de grote Allah gedaan.
Kijk ik heb geen kerkelijke achtergrond, dus ben nog zo schoon en fris gewassen als een lief babietje...![]()
Maar je hoort niet anders dan Allah is groot? Maar volgens mij mag je helemaal niet uit naam van Allah moorden.
Hoe kijken moslims hier dan tegen aan.
Als ik aan Gia vraag wat ze van de christen rebel vind....quote:Op maandag 15 november 2004 10:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus je associeert Gia met een Christenrebel in Nigeria? zal ze leuk vinden![]()
Dat is een gedachte die mag, en zeker niet verboden is. Zolang deze niet naar geweldadigheden omslaat om het doel te behalen. Daarom is met fundamentalisten niets mis, extremisten, dat is wat anders. En die groep is nihiel.quote:Op maandag 15 november 2004 10:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik reken tot de fundamentalisten diegenen die niks liever zien dan dat Nederland een Islamitische wetgeving zou hebben.
En dan denk ik dat mijn schatting nog aan de lage kant is.
Waarom neemt Gia dan geen afstand van al die moorden die uit naam van haar God worden gepleegd. Schandaligquote:Op maandag 15 november 2004 10:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus je associeert Gia met een Christenrebel in Nigeria? zal ze leuk vinden![]()
Ben jij fundamentalist?quote:Op maandag 15 november 2004 10:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het zou een dooddoener zijn als ik er geen argumenten had achter gezet. Theo v. Gogh mag mij wel een geiteneuker noemen, maar ik de heer Ellian niet een "domme meneer"?
Dan zal ze hetzelfde zeggen als een moslim over een moslimterrorist.quote:Op maandag 15 november 2004 10:43 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Als ik aan Gia vraag wat ze van de christen rebel vind....
Nou laten we het eens doen!
Gia: Wat vind jij van een christenrebel die maar moord in de naam van jouw god?
Wat een onzin Gia.quote:Op maandag 15 november 2004 10:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben jij fundamentalist?
Volgens mij noemde van Gogh vooral sommige moslims geitenneukers en niet allemaal.
Maar er zijn er vele die zich ten onrechte aangesproken voelen.
quote:Op maandag 15 november 2004 10:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik reken tot de fundamentalisten diegenen die niks liever zien dan dat Nederland een Islamitische wetgeving zou hebben.
En dan denk ik dat mijn schatting nog aan de lage kant is.
Die mag van mij tegen de muur gezet worden.quote:Op maandag 15 november 2004 10:43 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Als ik aan Gia vraag wat ze van de christen rebel vind....
Nou laten we het eens doen!
Gia: Wat vind jij van een christenrebel die maar moord in de naam van jouw god?
Hij heeft het zeker niet over de fundamentalisten alleen gehad. Die nuance kon hij nooit in zijn columns maken helaas. Hij had het alleen over de vijfde collonne, geitenneukers, pooiers van Allah etc etc.quote:Op maandag 15 november 2004 10:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben jij fundamentalist?
Volgens mij noemde van Gogh vooral sommige moslims geitenneukers en niet allemaal.
Maar er zijn er vele die zich ten onrechte aangesproken voelen.
Niks, maar zal je vader ook zeggen dat die gene die af is geslacht het op zichzelf heeft uitgeroepen?quote:Op maandag 15 november 2004 10:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, wat kan mijn christelijjke vader er aan doen als iemand anders beweert een moord te plegen uit naam van God, die ook zijn God is.
Het woordje "maar" kwam me net iets te vaak voor na de veroordeling.quote:
De meeste moslims keuren moord af, en zeker een moord uit naam van Allah. Niet zoveel tv gekeken na de moord op Van Gogh?
Goh, de ene moslim ontkent het in alle toonaarden terwijl zojuist een andere toegaf dat met dergelijke gedachten niets mis is.quote:Op maandag 15 november 2004 10:45 schreef Youssef het volgende:
[..]![]()
![]()
50.000 die constant aan het denken zijn "zo, dat boer'n hoeren Holland zou toch echt is ff de sharia moeten krijgen
." Ik zie dat jij het bedenken van feiten tot een sport gemaakt hebt hier op Fok!. Pilletje wel gehad vanochtend?
Nee, jullie verdoordelen en zeggen "maar"....quote:Op maandag 15 november 2004 10:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan zal ze hetzelfde zeggen als een moslim over een moslimterrorist.
Net zoals de Nederlanders die toen reageerde na de aanslagen op Islamitische scholen en brandstischtingen?quote:Op maandag 15 november 2004 10:46 schreef Oblivion het volgende:
Het woordje "maar" kwam me net iets te vaak voor na de veroordeling.
Dank je!quote:Op maandag 15 november 2004 10:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Die mag van mij tegen de muur gezet worden.
Nee, dat deden de meeste moslims gelukkig ook niet.lquote:Op maandag 15 november 2004 10:46 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Niks, maar zal je vader ook zeggen dat die gene die af is geslacht het op zichzelf heeft uitgeroepen?
Het is maar wat je wilt horen.quote:Het woordje "maar" kwam me net iets te vaak voor na de veroordeling.
De ene ontkent het AANTAL in alle toonaarden, terwijl ik het over de GEDACHTEN had. Het lezen is je toch wel gedeeltelijk vergaan.quote:Op maandag 15 november 2004 10:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Goh, de ene moslim ontkent het in alle toonaarden terwijl zojuist een andere toegaf dat met dergelijke gedachten niets mis is.
Toch sterk.
Echt, waar? Heb niemand horen zeggen dat dit begrijpelijk was, of dat die scholen dat over zich afgeroepen hadden.quote:Op maandag 15 november 2004 10:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Net zoals de Nederlanders die toen reageerde na de aanslagen op Islamitische scholen en brandstischtingen?![]()
Niet? Nou dan bevestigd dat alleen maar mijn vooroordelen over een aantal posters hier, selectief luisteren, selectief kijken.quote:Op maandag 15 november 2004 10:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Echt, waar? Heb niemand horen zeggen dat dit begrijpelijk was, of dat die scholen dat over zich afgeroepen hadden.
Van mij geen maar, oppakken en hard aanpakken!quote:Op maandag 15 november 2004 10:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Net zoals de Nederlanders die toen reageerde na de aanslagen op Islamitische scholen en brandstischtingen?![]()
Ja, maar je gaat niet in op de essentie van mijn post. Dezelfde lui zitten dus net zo goed onder de Nederlanders.quote:Op maandag 15 november 2004 10:49 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Van mij geen maar, oppakken en hard aanpakken!
Niks maar, is niet goed, en het blijf niet goed!
Sterker nog, als er iemand die in mijn directe omgeving met dat soort plannen loopt, ben ik de eerste die hem/haar aangeeft.
Zou jij dat ook doen, met een vriend die een moord beraamd?
Dat is waar, een kleine groep denkt het goed te lullen, Nederlands of niet OPZOUTEN.quote:Op maandag 15 november 2004 10:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet? Nou dan bevestigd dat alleen maar mijn vooroordelen over een aantal posters hier, selectief luisteren, selectief kijken.
Butien het feit dat Mutant iets heel ander zei, heb je het ook nog over moslims die "niets anders willen". Alle moslims zouden het ermee eens moeten zijn dat er een sharia democratisch zou worden ingevoerd, anders zou je niet achter je geloof staan. Maar om nu te zegegn dat 50.000 dit actief zouden zien gebeuren, dacht het nietquote:Op maandag 15 november 2004 10:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Goh, de ene moslim ontkent het in alle toonaarden terwijl zojuist een andere toegaf dat met dergelijke gedachten niets mis is.
Toch sterk.
Ik ben dan ook niet diegene die het over JOUW VOLK! heb. Nuance moet je kunnen maken, en die maak ik. Itt Ellian, die alles over een kam scheert. (Zijn cultuur met de soennitische cultuur, zijn baardmannen met andere baardmannen etc etc)quote:Op maandag 15 november 2004 10:51 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Dat is waar, een kleine groep denkt het goed te lullen, Nederlands of niet OPZOUTEN.
Is geen plaats voor, het is en blijft fout!![]()
Ik voel me daarom ook niet aangesproken. Ik relativeer.![]()
Dat klopt, maar dat zijn vaak niet de intelligentsten. Terwijl er hier op Fok toch veel, vrij intelligente mensen de moord op van Gogh benoemden als iets wat hij toch eigenlijk wel over zichzelf afgeroepen had. Fout, daar niet van, maar...quote:Op maandag 15 november 2004 10:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, maar je gaat niet in op de essentie van mijn post. Dezelfde lui zitten dus net zo goed onder de Nederlanders.
Dat is toch gewoon een feit?quote:Op maandag 15 november 2004 10:53 schreef Gia het volgende:
de moord op van Gogh benoemden als iets wat hij toch eigenlijk wel over zichzelf afgeroepen had.
Heb je hier een bron voor of is dit het zoveelste verzonnen feit in jouw voordeel dat je oppert?quote:Op maandag 15 november 2004 10:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat zijn vaak niet de intelligentsten.
Dat is niet wat ik gezien en gehoord heb, spijtig....quote:Op maandag 15 november 2004 10:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat deden de meeste moslims gelukkig ook niet.l
Daar ben ik het ook wel met je eens.quote:
Het is maar wat je wilt horen.
Nee, met elkander afslachten en brandstichting is er GEEN MAAR!!quote:
Ik heb die maar trouwens wel vaak gebruikt, dat moet ook, vind ik.
Ik vind iemand die moord of terroristische daden goedpraat als "over zichzelf afgeroepen" tamelijk dom, ja. En dat geldt voor zowel de moord op van Gogh, als voor de aanslagen op kerken, moskees en scholen.quote:Op maandag 15 november 2004 10:54 schreef Youssef het volgende:
[..]
Heb je hier een bron voor of is dit het zoveelste verzonnen feit in jouw voordeel dat je oppert?
Ik snap je wel, maar daardoor heeft hij dus geen punt meer?quote:Op maandag 15 november 2004 10:53 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben dan ook niet diegene die het over JOUW VOLK! heb. Nuance moet je kunnen maken, en die maak ik. Itt Ellian, die alles over een kam scheert. (Zijn cultuur met de soennitische cultuur, zijn baardmannen met andere baardmannen etc etc)
Dus het zijn beide niet intelligente mensen? Je spreekt jezelf tegen?quote:Op maandag 15 november 2004 10:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind iemand die moord of terroristische daden goedpraat als "over zichzelf afgeroepen" tamelijk dom, ja. En dat geldt voor zowel de moord op van Gogh, als voor de aanslagen op kerken, moskees en scholen.
Dat is mijn mening.
Je spreekt jezelf tegen Giaquote:Op maandag 15 november 2004 10:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind iemand die moord of terroristische daden goedpraat als "over zichzelf afgeroepen" tamelijk dom, ja. En dat geldt voor zowel de moord op van Gogh, als voor de aanslagen op kerken, moskees en scholen.
Dat is mijn mening.
quote:Op maandag 15 november 2004 10:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus het zijn beide niet intelligente mensen? Je spreekt jezelf tegen?
En jij geeft helemaal geen antwoord, dat vind ik zo kenmerkend....quote:Op maandag 15 november 2004 10:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, maar je gaat niet in op de essentie van mijn post. Dezelfde lui zitten dus net zo goed onder de Nederlanders.
Ik vind ze dom. Ze vinden zichzelf vaak nogal intelligent.quote:Op maandag 15 november 2004 10:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou nee, de redenen waarvoor v. Gogh vermoord is, hebben niets te maken met de politieke Islam. Het was een terroristische daad, en die gast himself vondt dat nodig. Gewoon een intolerant persoon die niet al die beledigingen aankon.quote:Op maandag 15 november 2004 10:57 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik snap je wel, maar daardoor heeft hij dus geen punt meer?
Het leeft, je ziet het, van gogh vermoord, afgeslacht, dat is toch het politiek islam waar hij het over heeft?
Ik heb geen volk meer...![]()
Er is hier geen volk meer in Nederland.
(even flink doomdenken...)
Dat is wat anders dan je net zei.quote:Op maandag 15 november 2004 10:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind ze dom. Ze vinden zichzelf vaak nogal intelligent.
Nee, je leest wat je wilt lezen.quote:Op maandag 15 november 2004 10:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Misschien moet ze gewoon zeggen dat ze ongesteld is. Kunnen we daar tenminste rekening mee houdenquote:Op maandag 15 november 2004 10:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan je net zei.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand met een gezond verstand de aanslagen op de scholen kan goedpraten. Maar er zijn wel mensen, waarvan ik dacht dat ze behoorlijk intelligent zijn, die de moord op van Gogh begrijpelijk vinden.quote:Op maandag 15 november 2004 10:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan je net zei.
Lees eerst eens WIE ik quote, en WAT ik quote. Het gaat om een fout die GIA maakt.quote:Op maandag 15 november 2004 10:59 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Nee, je leest wat je wilt lezen.
Moslim, of geen Moslim, het is FOUT het goed te lullen.
Die scholen hebben het toch ook niet opzichzelf af geroepen?
Maar goed, ik heb deze film vaker langs zien komen...![]()
En de uitkomst is nog steeds hetzelfde...
Ja, dat is inderdaad een stuk geneuanceerder en minder "feitelijk".quote:Op maandag 15 november 2004 11:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat iemand met een gezond verstand de aanslagen op de scholen kan goedpraten. Maar er zijn wel mensen, waarvan ik dacht dat ze behoorlijk intelligent zijn, die de moord op van Gogh begrijpelijk vinden.
Dat is wat ik daarmee bedoelde.
Nou duidelijk.
Volgende week pas. Schrijf het anders effe op. En dan iedere 4 weken. Kun je het bijhouden.quote:Op maandag 15 november 2004 11:00 schreef Youssef het volgende:
[..]
Misschien moet ze gewoon zeggen dat ze ongesteld is. Kunnen we daar tenminste rekening mee houden
Wat is dit voor een onzin? Je mag toch gewoon je mening geven, of niet dan? Als iemand jou of jouw geloof beledigd, kun je in mijn ogen twee dingen doen. Negeren of kritiek geven. Iemand neerschieten is niet normaal in zo'n geval.quote:Op maandag 15 november 2004 10:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon een feit?
quote:Op maandag 15 november 2004 10:59 schreef CANARIS het volgende:
SCH , waarom betrap ik jou telkens op het verdedigen van een religie en haar protagonisten waar jij met jouw levenswandel geen goede hoop in hoeft te hebben , maar wanneer het om onze huis tuin en keukenreligie gaat , ben je de grootste ketter onder allen !!
Wat een vreemd selectief denken
Briefje op het liachaam van van gogh niet gelezen?quote:Op maandag 15 november 2004 10:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou nee, de redenen waarvoor v. Gogh vermoord is, hebben niets te maken met de politieke Islam. Het was een terroristische daad, en die gast himself vondt dat nodig. Gewoon een intolerant persoon die niet al die beledigingen aankon.
Nee, ik doe mee aan een discussie...quote:Op maandag 15 november 2004 11:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lees eerst eens WIE ik quote, en WAT ik quote. Het gaat om een fout die GIA maakt.
Zeg ik dan dat het normaal is?quote:Op maandag 15 november 2004 11:02 schreef prutsler het volgende:
[..]
Wat is dit voor een onzin? Je mag toch gewoon je mening geven, of niet dan? Als iemand jou of jouw geloof beledigd, kun je in mijn ogen twee dingen doen. Negeren of kritiek geven. Iemand neerschieten is niet normaal in zo'n geval.
quote:Op maandag 15 november 2004 11:02 schreef SCH het volgende:
Ik verdedig ... het gezonde denken...
Het gezonde denken, valt daar ook relativeren onder?quote:Op maandag 15 november 2004 11:02 schreef SCH het volgende:
[..]Ik denk dat je wat beter moet lezen. Ik verdedig de rechtsstaat en het gezonde denken, niet een religie. Ik ben tegen domheid en haat en polarisatie.
quote:Op maandag 15 november 2004 11:07 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Het gezonde denken, valt daar ook relativeren onder?
He gadver, zo lijkt het net of er een jullie is...quote:Op maandag 15 november 2004 11:05 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Nee, ik doe mee aan een discussie...![]()
Jullie vallen nogal vaak over de fouten van een ander...
Wanneer wordt het goede een keer gezien?
Als dat zo is staan de zaken er nog erger voor dan ik dacht, wanneer moorden voorspelbaar worden is er iets goed mis.quote:Op maandag 15 november 2004 11:06 schreef SCH het volgende:
Sommige dingen kun je best zien aankomen.
quote:Op maandag 15 november 2004 11:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Het 1 sluit het ander toch niet uit?quote:Op maandag 15 november 2004 11:09 schreef Oblivion het volgende:
[..]![]()
Gooi dan de inburgingscursus/verdiepen in Islam maar weg, we gaan voor relativeren!!!
Jawel, iedereen kan dan weer doorgaan met leven, zonder angst.quote:Op maandag 15 november 2004 11:12 schreef SCH het volgende:
Het 1 sluit het ander toch niet uit?
Wat ik dan niet begrijp is dat heel veel islamitische jongeren hier...symphatiseren met denkbeelden die uit die landen afkomstig zijn. Er wordt gesymphatiseerd met Hamas, sharia e.d. zou helemaal zo gek nog niet zijn, islamitische scholen zijn prima etc etc. Nou weet ik niet hoe dat precies in Marokko zit, maar Turkije en over het algemeen andere landen met een gematigde islamitische meerderheid is dit zeer zeker niet de normale gang van zaken.quote:Op maandag 15 november 2004 10:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als hij "jouw volk" schreeuwt. Voel ik me wel aangesproken jah. De domme meneer heeft niet door dat Iran vreselijk gehaat wordt door menig arabisch land, en dat geen van deze landen met hen te doen hebben. Daarnaast vergeet deze domme meneer, dat de Islam in Iran heel anders is dan de Islam in Turkije of Marokko. De laatste twee landen zijn soennietisch (hebben andere cultuur, traditie etc), Iran is Sjietisch. De politieke islam wordt in 2 tot misschien 3 landen in de hele wereld echt bedreven. Je kan eigenlijk alleen van Iran en Saoedie-arabie zeggen dat het theocratie-en zijn.
Vooral de sharia, daar snap ik ook niets van.quote:Op maandag 15 november 2004 11:26 schreef Vitalogy het volgende:
Er wordt gesymphatiseerd met Hamas, sharia e.d. zou helemaal zo gek nog niet zijn, islamitische scholen zijn prima etc etc.
Over 'islamitische landen' gesproken..quote:Op maandag 15 november 2004 11:26 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Wat ik dan niet begrijp is dat heel veel islamitische jongeren hier...syphatiseren met denkbeelden die uit die landen afkomstig zijn. Er wordt gesymphatiseerd met Hamas, sharia e.d. zou helemaal zo gek nog niet zijn, islamitische scholen zijn prima etc etc. Nou weet ik niet hoe dat precies in Marokko zit, maar Turkije en over het algemeen andere landen met een gematigde islamitische meerderheid is dit zeer zeker niet de normale gang van zaken.
Wat moet ik dan van "jouw volk" denken dat jullie toch dat soort denkbeelden gaan aanhangen?
Praat er nou niet omheen.quote:Op maandag 15 november 2004 11:30 schreef Youssef het volgende:
Over 'islamitische landen' gesproken.. :')
Je vroeg het aan Mutant, maar als je aan mijn antwoord ook waarde hecht..quote:Op maandag 15 november 2004 11:33 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Praat er nou niet omheen.
Ze zijn niet hetzelfde maar handelen wel voortkomend uit hetzelfde geloof.quote:Op maandag 15 november 2004 10:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Is dit een serieuze vraag?
Is een christenrebel in Nigeria hetzelfde als een kerkbezoeker in Oosterwolde?
Duhuhuuuuuhhquote:Op maandag 15 november 2004 11:47 schreef Vitalogy het volgende:
Vindt jij dan ook dat de islam verwerkt moet worden in de wetgeving van een land?
= Niet accepteren scheiding kerk en staat.quote:Op maandag 15 november 2004 12:01 schreef Youssef het volgende:
[..]
Duhuhuuuuuhh
Je symphatiseert volgens jou dus niet met "die landen" maar jouw denkbeelden komen wel zo'n beetje daarmee overeen.quote:Op maandag 15 november 2004 12:01 schreef Youssef het volgende:
[..]
Duhuhuuuuuhh
Maar dat is een kenmerk van een fundamentalist.quote:Op maandag 15 november 2004 12:11 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
In ieder geval Youssef word het eens tijd dat je uit die wurgreep van de dooddoener "de islam is perfect dus kritiek is niet gerechtvaardigd" komt. Vergeet niet dat het de menselijke interpretatie is die telt, in een wereld die niet stilstaat.
Jawel, ik accepteer de scheiding tussen kerk en staat hier. Maar ik zie het liever in de zin van de sharia. Is daar wat mis mee? Vrijheid van meningsuiting, democratie etc.quote:Op maandag 15 november 2004 12:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
= Niet accepteren scheiding kerk en staat.
Die 'menselijke' interpretatie wordt gecreëerd uit ervaring met het verleden, de Koran en de Soennah en hetgeen wat met de meeste en beste bewijzen wordt overgeleverd.quote:Op maandag 15 november 2004 12:11 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
In ieder geval Youssef word het eens tijd dat je uit die wurgreep van de dooddoener "de islam is perfect dus kritiek is niet gerechtvaardigd" komt. Vergeet niet dat het de menselijke interpretatie is die telt, in een wereld die niet stilstaat.
Als je het zo wil zeggen...quote:Op maandag 15 november 2004 12:17 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Je symphatiseert volgens jou dus niet met "die landen" maar jouw denkbeelden komen wel zo'n beetje daarmee overeen.
Inderdaad hier.quote:Op maandag 15 november 2004 12:21 schreef Youssef het volgende:
[..]
Jawel, ik accepteer de scheiding tussen kerk en staat hier.
Ja, daar is zat mis mee, want een stukje van die acceptatie is ook het besef dat dat op z'n plaats is.quote:Op maandag 15 november 2004 12:21 schreef Youssef het volgende:
[..]
Jawel, ik accepteer de scheiding tussen kerk en staat hier. Maar ik zie het liever in de zin van de sharia. Is daar wat mis mee? Vrijheid van meningsuiting, democratie etc.
Moet je zijn sig ook eens zien. De brutaliteit, dat komt naar Nederland en weigert de context te zien waarmee hij te maken heeft. Je reinste imperialisme en expansiedrift.quote:Op maandag 15 november 2004 12:26 schreef Priapus het volgende:
[..]
Inderdaad hier.
En nu nog,
Maar uiteindelijk ben je voor invoering van de sharia en daarmee een bedreiging voor onze rechtsstaat,
Preventieve inhechtenisneming van een ieder dieONZE rechtsstaat wenst aan te tasten moet sterk overwogen worden.
Dus ook Youssef achter muren.
Laten we dat dan ook doen met de mensen die voor invoering van de doodstraf zijnquote:Op maandag 15 november 2004 12:26 schreef Priapus het volgende:
Maar uiteindelijk ben je voor invoering van de sharia en daarmee een bedreiging voor onze rechtsstaat,
Preventieve inhechtenisneming van een ieder dieONZE rechtsstaat wenst aan te tasten moet sterk overwogen worden.
Dus ook Youssef achter muren.
Ellian komt regelmatig in het nieuws en ik heb hem nog niet op domheid kunnen betrappen, ook na een blik op zijn palmares kom je niet echt op domheid bij meneer Ellian uit.quote:Op maandag 15 november 2004 10:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het zou een dooddoener zijn als ik er geen argumenten had achter gezet. Theo v. Gogh mag mij wel een geiteneuker noemen, maar ik de heer Ellian niet een "domme meneer"?
En wat schoot de discussie op met de opmerkingen van de heer Van Gogh?quote:Op maandag 15 november 2004 12:36 schreef Elgigante het volgende:
Door hem af te schilderen als dom schiet de discussie ook niet op, zeker als het tegendeel bewezen is.
De meeste blanken die voor invoering zijn van de doodstraf willen de rechtsstaat niet aantasten.quote:Op maandag 15 november 2004 12:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Laten we dat dan ook doen met de mensen die voor invoering van de doodstraf zijn
Als de sharia niet ingevoerd wordt erken je dan wel de scheiding tussen kerk en staat?quote:Op maandag 15 november 2004 12:21 schreef Youssef het volgende:
[..]
Jawel, ik accepteer de scheiding tussen kerk en staat hier. Maar ik zie het liever in de zin van de sharia. Is daar wat mis mee? Vrijheid van meningsuiting, democratie etc.
[..]
Die 'menselijke' interpretatie wordt gecreëerd uit ervaring met het verleden, de Koran en de Soennah en hetgeen wat met de meeste en beste bewijzen wordt overgeleverd.
[..]
Als je het zo wil zeggen...Alleen weet ik niet welke landen zich strict aan de islam wensen te houden en welke landen graag 'verwesteren'.
De basis is de islam
Hey SCH kon het niet laten weer een links-rookbommetje af te stekenquote:Op maandag 15 november 2004 12:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Laten we dat dan ook doen met de mensen die voor invoering van de doodstraf zijn
Oh, ging het niet over mensen van wie de ideeen een gevaar voor de rechtsstaat vormen.quote:Op maandag 15 november 2004 12:40 schreef ExTec het volgende:
Een het op 1 lijn zetten van mensen die voor de sharia zijn en mensen die voor de doodstraf zijn is nogal krom, het is toch echt wat anders.
quote:Op maandag 15 november 2004 12:40 schreef Priapus het volgende:
[..]
De meeste blanken die voor invoering zijn van de doodstraf willen de rechtsstaat niet aantasten.
Hoewel ik tegen invoering van de doodstraf ben, kan ik mij voorstellen dat een rechtsstaat deze in kan voeren. Er zijn meerde rechtsstaten die de doodstraf kennen.quote:Op maandag 15 november 2004 12:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh, ging het niet over mensen van wie de ideeen een gevaar voor de rechtsstaat vormen.
Is het een islambash-topic, zet dat er voortaan dan even boven. Wel zo gemakkelijk
De discussie is in elk geval in leven gehouden en leidt nu nog tot discussies en opening van topics, ook de politiek lijkt nu eindelijk in te zien dat binnengehaalde paarden gecontroleerd dienen te worden waar Troje dat naliet.quote:Op maandag 15 november 2004 12:37 schreef SCH het volgende:
[..]
En wat schoot de discussie op met de opmerkingen van de heer Van Gogh?
Dan ook geen Sharia hier. Want die wil het uitdrukkelijk in zijn systeem opnemen.quote:Op maandag 15 november 2004 12:47 schreef SCH het volgende:
[..]Dat kan nooit samen gaan hoor
Die user die jij steeds afschiet heeft het ook over het invoeren van sharia op democratische wijze.quote:Op maandag 15 november 2004 12:50 schreef Priapus het volgende:
[..]
Hoewel ik tegen invoering van de doodstraf ben, kan ik mij voorstellen dat een rechtsstaat deze in kan voeren. Er zijn meerde rechtsstaten die de doodstraf kennen.
Hier gaat het er om dat het Arabisch imprialisme in de vorm van het moslimfundamentalisme zich keert tegen ons hele systeem. Niet tegen een onderdeel binnen dat ststeem maar tegen het gehele gebouw dat onze rechtsstaat uit maakt.
Maar ja SCH : Roept U maar
Ja, en dan specifiek over je 'vrienden' youssef, BSB, etc. Nog specifieker over hun sickende idee om wetgeving te enten op hun geliefde sprookjes boek.quote:Op maandag 15 november 2004 12:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh, ging het niet over mensen van wie de ideeen een gevaar voor de rechtsstaat vormen.
Bij jou is alle kritiek die niet op knuffelen neerkomt bashen.quote:Is het een islambash-topic, zet dat er voortaan dan even boven. Wel zo gemakkelijk
Nee natuurlijk komt er geen sharia hier, dat hangt gelukkig niet af van een paar puberende fokkersquote:Op maandag 15 november 2004 12:52 schreef Priapus het volgende:
Ja toch?
Kijk en dat is nou juist onmogelijk.quote:Op maandag 15 november 2004 12:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Die user die jij steeds afschiet heeft het ook over het invoeren van sharia op democratische wijze.
quote:Op maandag 15 november 2004 12:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee natuurlijk komt er geen sharia hier, dat hangt gelukkig niet af van een paar puberende fokkers
Hoezo natuurlijk niet?quote:Op maandag 15 november 2004 12:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee natuurlijk komt er geen sharia hier, dat hangt gelukkig niet af van een paar puberende fokkers
Polarisatie is er ook tussen de samenleving en de woonwagenbewoners of Hell's Angels, is dat ook fout?quote:Op maandag 15 november 2004 11:02 schreef SCH het volgende:
[..]Ik denk dat je wat beter moet lezen. Ik verdedig de rechtsstaat en het gezonde denken, niet een religie. Ik ben tegen domheid en haat en polarisatie.
"Veel islamitische jongeren hier". En we waren nog niet eens uitgepraat over relativeren zeg. Islamitische scholen is idd niks mis mee en die hebben zelf niets met de politieke islam of radicale islam te maken. Hoeveel mensen sympathiseren er nu met Hamas dan? En om wat voor reden zouden deze mensen dat doen?quote:Op maandag 15 november 2004 11:26 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Wat ik dan niet begrijp is dat heel veel islamitische jongeren hier...symphatiseren met denkbeelden die uit die landen afkomstig zijn. Er wordt gesymphatiseerd met Hamas, sharia e.d. zou helemaal zo gek nog niet zijn, islamitische scholen zijn prima etc etc. Nou weet ik niet hoe dat precies in Marokko zit, maar Turkije en over het algemeen andere landen met een gematigde islamitische meerderheid is dit zeer zeker niet de normale gang van zaken.
Wat moet ik dan van "jouw volk" denken dat jullie toch dat soort denkbeelden gaan aanhangen?
JIJ JIJ JIJ, vingertje wijzen is een teken van zwakte. Er zou WAARSCHIJNLIJK een of andere POTENTIELE imam iets uitgesproken hebben. Maar het kan NET ZO GOED zo zijn dat hij het allemaal zelf geschreven heeft en zelf bedacht heeft. En je zegt al zelf, het zijn maar weinig mensen. De groep is even groot als rechts-extremisten. Alsnog heeft de POLITIEKE islam niets met de moord te maken.quote:Op maandag 15 november 2004 11:03 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Briefje op het liachaam van van gogh niet gelezen?
Dat is dus al bewezen dat het niet zo is, die meneer heeft niet alleen gehandeld, en de moord is huppeldepup uitgesproken door een of andere Imam.
Zijn maar weinig mensen. Maar gevaarlijk genoeg.
Ik zie het kort eigenlijk zo:
Jij durft het niet TOTAAL te veroordelen, want dan ben jij geloofsafvallige.
Jij bent net zo hard prooi van deze mensen.
Nogmaals, dan heb jij die uitzending van Netwerk niet gezien. Wie wel kritiek mag leveren op de Islam? Iedereen mag kritiek leveren, maar dat doe je op een normale manier en daar moet je je "persoonlijke" ervaringen maar buiten beschouwing laten. Iets wat AHA en Ellian niet doen, zij betrekken hun verleden en hun traumatische ervaringen daarbij mee in de discussie. Ellian woonde in een Sjietisch land, wat totaal niet overeenkomt met de Soennitische cultuur. Hij spreekt voor de Sjieten, laat hem dat dan maar doen. Hij is daarom mijnsinsziens DOM.quote:Op maandag 15 november 2004 12:36 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ellian komt regelmatig in het nieuws en ik heb hem nog niet op domheid kunnen betrappen, ook na een blik op zijn palmares kom je niet echt op domheid bij meneer Ellian uit.
Theo van Gogh noemde moslims geitenneukers omdat een van hun voorbeelden moslimmannen aanspoorde om de daad bij een geit te ondernemen als de vrouw 'niet beschikbaar' was, bovendien was hij rasprovocateur en colmunist en jij niet.
Theo zag jou waarschijnlijk niet als echte geitenneukre, maar jij ziet Ellian WEL als dom, het is namelijk niet zomaar een benaming die toevallig scherp klinkt.
Door hem af te schilderen als dom schiet de discussie ook niet op, zeker als het tegendeel bewezen is.
Welke persoon mag van jou WEL kritiek leveren op de Islam?
Niet moslims wordt onwetendheid verweten en wel (of ex) moslims wordt rancune, afvalligheid en domheid verweten namelijk.
IK IK IK durf het wel, want fucked ben ik toch...quote:Op maandag 15 november 2004 13:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
JIJ JIJ JIJ, vingertje wijzen is een teken van zwakte. Er zou WAARSCHIJNLIJK een of andere POTENTIELE imam iets uitgesproken hebben. Maar het kan NET ZO GOED zo zijn dat hij het allemaal zelf geschreven heeft en zelf bedacht heeft. En je zegt al zelf, het zijn maar weinig mensen. De groep is even groot als rechts-extremisten. Alsnog heeft de POLITIEKE islam niets met de moord te maken.
Ik geef een antwoord op je eerdere vragen, en een gedachtegoed kan ook bij 1 bepaald persoon horen meneer.quote:Op maandag 15 november 2004 13:31 schreef Oblivion het volgende:
[..]
IK IK IK durf het wel, want fucked ben ik toch...![]()
Ben ik nu ook zwaK?
Geef eens antwoord eerdere vragen. Dat is pas zwak. Geen antwoord geven, of om de hete brei draaien.
Mohammed anmenogwat heeft mijn dorpsgek neergeknalt en afgeslacht, en daar zit een gedachtegoed achter, NIET 1 mens!!!
Niet. Zou jij een vriend van je aangeven als hij een moord beraamd? Om verkeerde redenen?quote:Op maandag 15 november 2004 13:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik geef een antwoord op je eerdere vragen, en een gedachtegoed kan ook bij 1 bepaald persoon horen meneer.
De antwoord op die vraag had ik allang gegeven, zo'n 2 pagina's terug.quote:Op maandag 15 november 2004 13:35 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Niet. Zou jij een vriend van je aangeven als hij een moord beraamd? Om verkeerde redenen?
En ik ben een vrouw.![]()
Waarom dan je persoonlijke geschiedenis projecteren op een hele bevolkingsgroep?quote:Op maandag 15 november 2004 13:37 schreef SCH het volgende:
Je kan toch nooit je persoonlijke geschiedenis er buiten laten, Mutant.
Dat kan jij ook niet - je bent o.a. gevormd door wat je hebt meegemaakt en dat speelt ook mee in je opinievorming.
Ja dus... My bad...quote:Op maandag 15 november 2004 13:36 schreef Mutant01 het volgende:
De antwoord op die vraag had ik allang gegeven, zo'n 2 pagina's terug.
Onder andere dat "Jouw volk" inderdaad, maar daarnaast ook dus het feit, dat hij zijn verleden en ervaringen projecteert op andere mensen met een totaal andere cultuur. Ellian beweerd dat hij een verrader is en dat hij uit mijn cultuur komt. Nou, dus echt niet, Iran heeft een HEEL andere cultuur dan Marokko.quote:Op maandag 15 november 2004 13:42 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ja dus... My bad...
Maar om even terug te op de meneer waar het allemaal om draait.
Wat maakt jou zo boos dan, alleen maar die woorden "JOUW" volk?
Het is toch niet jouw volk wat dit allemaal beraamd?
En zit er niet een kern van waarheid in? Waar die man voor waarschuwt?
Als je het allemaal al een keer hebt opgeschreven, verwijs me dan niet naar een andere pagina, dan zal het wel niet duidelijk zijn geweest voor mij.![]()
Ah, okay, bedankt voor je uitleg.quote:Op maandag 15 november 2004 13:46 schreef Mutant01 het volgende:
Onder andere dat "Jouw volk" inderdaad, maar daarnaast ook dus het feit, dat hij zijn verleden en ervaringen projecteert op andere mensen met een totaal andere cultuur. Ellian beweerd dat hij een verrader is en dat hij uit mijn cultuur komt. Nou, dus echt niet, Iran heeft een HEEL andere cultuur dan Marokko.
Nee maar, ik ben wel opgevoed met zowel de Nederlandse als Marokkaanse cultuur.quote:Op maandag 15 november 2004 13:49 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ah, okay, bedankt voor je uitleg.
Woon je in Marokko dan?
Ik denk niet dat er sprake is van 'één' politieke islam als zodanig. Wel is het een verzamelnaam voor politieke acties geinspireerd door/ met het oog op uitbreiding van de islam.quote:Alsnog heeft de POLITIEKE islam niets met de moord te maken.
Veel.quote:Hoeveel interpretaties zijn er van die Islam?
Volgens mij projecteert hij zijn achtergrond op mensen die het fundamentalisme aanhangen.quote:Op maandag 15 november 2004 13:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onder andere dat "Jouw volk" inderdaad, maar daarnaast ook dus het feit, dat hij zijn verleden en ervaringen projecteert op andere mensen met een totaal andere cultuur. Ellian beweerd dat hij een verrader is en dat hij uit mijn cultuur komt. Nou, dus echt niet, Iran heeft een HEEL andere cultuur dan Marokko.
Welke waarde hebben dan de voorbeelden als we zeggen dat het in bepaalde landen slecht gaat tussen de Islam en een andere godsdienst, en men dan zegt dat het een andere soort Islam is, en anderzijds voorbeelden van een land waar een kerk, tempel en moskee naast elkaar staan? Dat het daar goed gaat wil dan niet zeggen dat het hier ook moet kunnen, want het kan weer een andere Islam zijn. In mijn oren klinkt het vaak als een bepaalde Islam aanhalen, in een situatie dat het goed uitkomt. Ik wil niet zeggen dat het zo is, maar zo komt het af en toe op mij over.quote:Op maandag 15 november 2004 14:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Veel.
Dat maakt het voor de welwillenden ook moeilijker om eendrachtig dit soort wandaden af te keuren.
Je persoonlijke ervaringen zijn meestal de drijfveren van je meningen en daar lijkt me nets mis mee.quote:Op maandag 15 november 2004 13:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nogmaals, dan heb jij die uitzending van Netwerk niet gezien. Wie wel kritiek mag leveren op de Islam? Iedereen mag kritiek leveren, maar dat doe je op een normale manier en daar moet je je "persoonlijke" ervaringen maar buiten beschouwing laten. Iets wat AHA en Ellian niet doen, zij betrekken hun verleden en hun traumatische ervaringen daarbij mee in de discussie. Ellian woonde in een Sjietisch land, wat totaal niet overeenkomt met de Soennitische cultuur. Hij spreekt voor de Sjieten, laat hem dat dan maar doen. Hij is daarom mijnsinsziens DOM.
Overigens is kennen moslims geen "heilige voorbeeldmannen", dus ook dat is een domme opmerking eigenlijk. Daarnaast, niet alleen columnisten en rasprovocateurs mogen "zeggen wat ze denken", ook de gewone man mag dat.
Nee, want er zijn geen landen waar dergelijke landen als normaal worden gezien. Ja, Iran en Afghanistan misschien, waar grote groepen Sjieten leven. Ik voel me inderdaad aangesproken omdat hij dus tijdens die uitzending "jouw volk" riep. Terwijl eigenlijk de enige overeenkomst tussen bijv tussen de Marokkaanse cultuur en de Iraanse cultuur is, dat de meerderheid in dezelfde god gelooft. Hij mag van mij lullen hoe slecht de ayatollahs zijn en hoe de Islam in Iran misbruikt wordt en hen helemaal de grond in boren. Maar projecteer dat NIET op andere moslims.quote:Op maandag 15 november 2004 14:17 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Volgens mij projecteert hij zijn achtergrond op mensen die het fundamentalisme aanhangen.
Hij geeft zelf voorbeelden van landen met een islamitische meerderheid waar dergelijke praktijken helemaal als normaal worden gezien. Ik dacht dus zelf dat Marokko ook zo'n land is.
Jij maakt nu zelf een onderscheid tussen verschillende culturen en bekritiseert hem daarop, maar ik denk dat jij je in eerste aangesproken voelt omdat er zogenaamd kritiek op alle moslims wordt geuit.
Feit is, hij kent de gehele Islam niet, de Islam is volgens hem de versie die hij in Iran ziet! Hij kent alleen Iran en hoe het er DAAR aan toe gaat. Overigens blijkt maar weer telkens dat je leest wat je wil lezen want ik zeg ZELF nog in de post die jij quote van mij dat iedereen kritiek mag uiten! Je hoeft alleen maar naar de vijf hoofdzuilen te kijken om te zien dat de belangrijkste kern van de Islam van alle tijden is.quote:Op maandag 15 november 2004 14:21 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Je persoonlijke ervaringen zijn meestal de drijfveren van je meningen en daar lijkt me nets mis mee.
In jouw woorden mag een politiek vluchteling dus ook geen betoog houden of hier asiel aanvragen, hij levert wel kritiek op de situatie waar hij/zij vandaan komt, maar doet dat slechts uit persoonlijke ervaringen.
Fijn om dat van je te weten....
Blijft nog steeds het verwijt over dat niemand kritiek mag leveren, immers degene die niet uit persoonlijke ervaringen spreken zijn niet kundig genoeg en weten niet waar ze over praten (aldus de algemene tendens die te bespeuren valt in de kritiek die moslims hebben op lieden als van Gogh, Wilders, van Aartsen en de gehele rechterlinie).
De voorbeelden die Ellian normaal aanhaalt (ik heb Netwerk met Ellian dus niet gezien, heb slechts een artikel in de OP gelezen over de kwestie) zijn gebaseerd op de gehele Islam, met enkele lokale verschillen, maar die vormen niet de hoofdmoot.
Mijn kriteik op de Islam is dat men leeft naar geschreven regels die opgesteld waren in een tijd dat de wereld er totaal anders uitzag.
Iedere aansporing om de Koran te herschrijven of te herinterpreteren naar het tijdsbeeeld van nu worden als godslastering afgedaan.
Verder heb ik geen problemen met alleen de Islam, de overige kritiek die ik op de Islam heb geldt ook voor het Christendom, maar daar hoef ik geen bedreiging van te verwachten.
de gewone man mag van mij (gelukkig) zeggen wat ie wil, daar zul je van mij ook niet over horen, maar dan moet er wel duidelijk vast staan wat 'de normale man' is.
Daar vallen geestelijk leiders dus niet onder.
Als het toch niet op jouw stroming van de Islam van toepassing is heb je toch ook niets te vrezen?quote:Op maandag 15 november 2004 14:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, want er zijn geen landen waar dergelijke landen als normaal worden gezien. Ja, Iran en Afghanistan misschien, waar grote groepen Sjieten leven. Ik voel me inderdaad aangesproken omdat hij dus tijdens die uitzending "jouw volk" riep. Terwijl eigenlijk de enige overeenkomst tussen bijv tussen de Marokkaanse cultuur en de Iraanse cultuur is, dat de meerderheid in dezelfde god gelooft. Hij mag van mij lullen hoe slecht de ayatollahs zijn en hoe de Islam in Iran misbruikt wordt en hen helemaal de grond in boren. Maar projecteer dat NIET op andere moslims.
Nee, veel van de critici hebben tegenwoordig nogal moeite met het woordje nuance. "Jouw volk!" (copyright Ellian - Netwerk)quote:Op maandag 15 november 2004 14:27 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Als het toch niet op jouw stroming van de Islam van toepassing is heb je toch ook niets te vrezen?
Veel Islamieten hebben de vervelende eigenschap op de verkeerde momenten cohesie te betuigen.
Ach joh, dus je mag niet eens emotioneel worden, als je voor je ogen ziet gebeuren waar je ooit voor gevlucht bent uit je eigen land? Nee je moet rustig blijven en meegaan in de ontkenning en de bagatellisering.quote:Op maandag 15 november 2004 13:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nogmaals, dan heb jij die uitzending van Netwerk niet gezien. Wie wel kritiek mag leveren op de Islam? Iedereen mag kritiek leveren, maar dat doe je op een normale manier en daar moet je je "persoonlijke" ervaringen maar buiten beschouwing laten. Iets wat AHA en Ellian niet doen, zij betrekken hun verleden en hun traumatische ervaringen daarbij mee in de discussie. Ellian woonde in een Sjietisch land, wat totaal niet overeenkomt met de Soennitische cultuur. Hij spreekt voor de Sjieten, laat hem dat dan maar doen. Hij is daarom mijnsinsziens DOM.
Overigens is kennen moslims geen "heilige voorbeeldmannen", dus ook dat is een domme opmerking eigenlijk. Daarnaast, niet alleen columnisten en rasprovocateurs mogen "zeggen wat ze denken", ook de gewone man mag dat.
Omdat ze zich beiden beroepen op dezelfde religie,quote:Op maandag 15 november 2004 13:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom dan je persoonlijke geschiedenis projecteren op een hele bevolkingsgroep?
Daar heb je sec genomen ook gelijk in.quote:Op maandag 15 november 2004 14:18 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Welke waarde hebben dan de voorbeelden als we zeggen dat het in bepaalde landen slecht gaat tussen de Islam en een andere godsdienst, en men dan zegt dat het een andere soort Islam is, en anderzijds voorbeelden van een land waar een kerk, tempel en moskee naast elkaar staan? Dat het daar goed gaat wil dan niet zeggen dat het hier ook moet kunnen, want het kan weer een andere Islam zijn.
Nee, natuurlijk kun je de landen (en mensen) niet gelijktrekken. Net zoals je Nederland en Engeland niet zomaar gelijk kan trekken. Dat betekent niet dat er dan geen gemeenschappelijke cultuur en/of ideologie, een 'way lof life', bestaat.quote:Op maandag 15 november 2004 14:31 schreef gigabitch het volgende:
Sommige Nederlanders hebben af en toe de behoefte hun adhesie te betuigen. Nadeel van dit forum is dat zoiets al snel uit beeld verdwijnt.....
Mutant 01 heeft gelijk!
Je MAG Iran en Somalië niet gelijktrekken met Turkije en Marokko!!!!!
zoek mijn eerdere posts!
Nee, dat is niet mijn taak, en al helemaal niet die van de moslimgemeenschap. "Omdat ze zich beroepen op dezelfde religie" is veelal een teken van zwakte, een opmerking die gebruikt wordt door extreem-rechts om zo een hele bevolking over een kam te scheren en dan te laten zien dat allen slecht zijn. Net zoals vroeger toen een Jood die duitse politici vermoordde. De tendens is precies hetzelfde.quote:Op maandag 15 november 2004 14:30 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Omdat ze zich beiden beroepen op dezelfde religie,
de bal ligt nu bij de Islamtische gemeenschap in Nederland (en zoals jij wilt bij de verschillende stromingen) en het is hun taak om de Nederlandse samenleving aan te tonen dat meneer Ellian niet gelijk heeft.
Nee, want ze hebben beide een andere cultuur. Dat is net zoiets als het gehele Westen bekritiseren en aanvallen om wat Nazi-Duitsland had gedaan.quote:Op maandag 15 november 2004 14:33 schreef xFriendx het volgende:
En volgens de één is een vrouw geen goed Moslima meer als ze geen hoofddoek draagt, en volgens de ander kan je wel weer goed Moslim zijn ook al leef je de helft van de regels uit de Koran niet na. Oftewel, Moslims bekritiseren andere Moslims op hun eigen idee van de Islam, maar zodra een niet-moslim een stuk kritiek uit is dit zeer verkeerd.
"Jouw volk" is niet verkeerd als mensen het toch hebben over DE ISLAM, ook Islamieten zelf. Als je dat zegt dan vallen namelijk alle personen er onder, Islamieten in Marokka, alsmede Islamieten in Iran.
Helemaal mee eens!!!!!quote:Op maandag 15 november 2004 14:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dat is niet mijn taak, en al helemaal niet die van de moslimgemeenschap. "Omdat ze zich beroepen op dezelfde religie" is veelal een teken van zwakte, een opmerking die gebruikt wordt door extreem-rechts om zo een hele bevolking over een kam te scheren en dan te laten zien dat allen slecht zijn. Net zoals vroeger toen een Jood die duitse politici vermoordde. De tendens is precies hetzelfde.
Iran en Marokko hebben dezelfde geloofsovertuiging maar een andere cultuur, het Westen dezelfde cultuur ten tijde van WO2, maar de geloofsovertuiging van het nationaal socialisme was niet aanwezig in het gehele Westen. Je kan wel bekritiseren dat men toendertijd te weinig gedaan heeft om die extreme figuren aan te pakken. Wat misschien een aanwijziging is voor onze huidige tijd...quote:Op maandag 15 november 2004 14:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, want ze hebben beide een andere cultuur. Dat is net zoiets als het gehele Westen bekritiseren en aanvallen om wat Nazi-Duitsland had gedaan.
Daar mag je het Westen ook om bekritiseren. Sterker nog, dat is al gedaan en het maakt onderdeel uit van 'onze' geschiedenis.quote:Op maandag 15 november 2004 14:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, want ze hebben beide een andere cultuur. Dat is net zoiets als het gehele Westen bekritiseren en aanvallen om wat Nazi-Duitsland had gedaan.
Ho ho, alsof dat zo gemakkelijk gaat en er niet ontzettend om heen geluld wordt.quote:Op maandag 15 november 2004 14:40 schreef nikk het volgende:
[..]
Daar mag je het Westen ook om bekritiseren. Sterker nog, dat is al gedaan en het maakt onderdeel uit van 'onze' geschiedenis.
Ik sloeg het woordje NIET over (leek me ook wel dat je dat kon afleiden). Mijn post is inmiddels gewijzigd.quote:Op maandag 15 november 2004 14:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, want er zijn geen landen waar dergelijke landen als normaal worden gezien.
Net zoals de overtuiging van de Sharia/Sjietisme niet aanwezig is in de hele Islamitische wereld! Je valt nu dus precies in je eigen kuil. De enige twee theocratieen zijn Saoedie-Arabie en Iran.quote:Op maandag 15 november 2004 14:40 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Iran en Marokko hebben dezelfde geloofsovertuiging maar een andere cultuur, het Westen dezelfde cultuur ten tijde van WO2, maar de geloofsovertuiging van het nationaal socialisme was niet aanwezig in het gehele Westen. Je kan wel bekritiseren dat men toendertijd te weinig gedaan heeft om die extreme figuren aan te pakken. Wat misschien een aanwijziging is voor onze huidige tijd...
Er zijn genoeg boeken over geschreven. Zowel door 'reguliere' schrijvers als politici, rechtsfilosofen, historci, filosofen, etc. Sterker nog, onze huidige opvatting van rechtvaardigheid (nationaal en internattonaal) stamt af van de kritieken.quote:Op maandag 15 november 2004 14:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Ho ho, alsof dat zo gemakkelijk gaat en er niet ontzettend om heen geluld wordt.
Net zoals ik een typo maakte (twee keer landen), de tweede moest "dingen" zijn.quote:Op maandag 15 november 2004 14:43 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Ik sloeg het woordje NIET over (leek me ook wel dat je dat kon afleiden). Mijn post is inmiddels gewijzigd.
Hij kent de gehele Islam niet, die kent niemand inderdaad.quote:Op maandag 15 november 2004 14:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Feit is, hij kent de gehele Islam niet, de Islam is volgens hem de versie die hij in Iran ziet! Hij kent alleen Iran en hoe het er DAAR aan toe gaat. Overigens blijkt maar weer telkens dat je leest wat je wil lezen want ik zeg ZELF nog in de post die jij quote van mij dat iedereen kritiek mag uiten! Je hoeft alleen maar naar de vijf hoofdzuilen te kijken om te zien dat de belangrijkste kern van de Islam van alle tijden is.
Ja, maar daarbij werdt niet het gehele Westen en zeker niet bijv het Christendom op aangesproken (ondanks het Vaticaan dat de moorden maar niet wou afkeuren). De manier waarop bekritiseerd werd destijds was met nuance e.d. Iets wat nu verdwenen is.quote:Op maandag 15 november 2004 14:45 schreef nikk het volgende:
[..]
Er zijn genoeg boeken over geschreven. Zowel door 'reguliere' schrijvers als politici, rechtsfilosofen, historci, filosofen, etc.
Ik doelde op het feit dat ze zich wel samen beledigd voelen, maar niet samen aangesproken wensen te worden.quote:Op maandag 15 november 2004 14:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, veel van de critici hebben tegenwoordig nogal moeite met het woordje nuance. "Jouw volk!" (copyright Ellian - Netwerk)
Dan moet hij eerst leren nuanceren en zijn doelen voor het publiek duidelijk proberen te stellen. Met wat loos geschreeuw bereik je geen drol. Dat hebben we gezien bij Ayaan, bij Van Gogh etc. De enige die nog nuance weet te brengen is Geert Wilders, hij heeft het over de "uitwassen van de Islam" de excessen, en benadrukt telkens dat het niets met de Islam van doen heeft. Dat soort nuances, die ervoor zorgen dat er geen klimaat van onbegrip en haat jegens een bepaalde bevolkingsgroep wordt veroorzaakt, die kent Ellian niet.quote:Op maandag 15 november 2004 14:46 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Hij kent de gehele Islam niet, die kent niemand inderdaad.
Hij ziet wel grote overeenkomsten met de situatie die hij in zijn eigen leven heeft meegemaakt en wil Nederland behoeden voor dezelde teloorgang.
Het hoeft niet zover te komen, omdat jij al aangeeft dat er een groot verschil zit tussen sjietten (Iran) en soennieten (over het algemeen de Nederlandse moslims).
Maar ik neem het hem niet kwalijk dat hij een oplossing probeert te zoeken voor een mogelijk dreigend probleem.
Je kunt het doemdenken noemen maar ook indekken tegen mogelijke risico's.
De perikelen die de Nederlandse samenleving zijn overkomen werden ook niet voorzien, dus zelf kies ik voor de laatste conclusie.
De kern van de Islam is van alle tijden en dat is JOUW interpretatie, niemand heeft de waarheid in pacht, zoals je weet, ook Mohammed niet.
Daarom is een wederkerige zelfreflectie een pre voor een gezonde religie.
Mwah, de Taliban was anders zeer groot voorstander (understatement) van de sjaria.quote:Op maandag 15 november 2004 14:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Net zoals de overtuiging van de Sharia/Sjietisme niet aanwezig is in de hele Islamitische wereld! Je valt nu dus precies in je eigen kuil. De enige twee theocratieen zijn Saoedie-Arabie en Iran.
Ja, en daarom heeft dus precies mijn tekst betrekking op wat jij zegt. Ze worden samen beledigd, dus voelen ze zich ook allen aangesproken.quote:Op maandag 15 november 2004 14:48 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik doelde op het feit dat ze zich wel samen beledigd voelen, maar niet samen aangesproken wensen te worden.
Nee nee, ik vind het altijd frappant dat Islamieten hier het hebben over DE ISLAM, maar als er een negatief punt naar voren komt men wijst op de Islam in Iran, die daar anders zou zijn dan hier, en er door die reden dan afstand van nemen. Zodra ze iets wel kunnen verdedigen of willen hebben gaat het over DE ISLAM, en dan is datzelfde onderscheid opeens weg, dat is mijn punt. In mijn eerdere posts in dit topic (afgelopen 2-3 pagina´s) vroeg ik daarom ook al of er meerdere interpretaties zijn van de Islam om zodoende misverstanden te voorkomen en DE ISLAM niet als 1 geheel te zien over de hele wereld.quote:Op maandag 15 november 2004 14:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Net zoals de overtuiging van de Sharia/Sjietisme niet aanwezig is in de hele Islamitische wereld! Je valt nu dus precies in je eigen kuil. De enige twee theocratieen zijn Saoedie-Arabie en Iran.
Ja, nou, vergelijk die cultuur eens met die van Tunesie. Dat zegt toch al genoeg?quote:Op maandag 15 november 2004 14:50 schreef nikk het volgende:
[..]
Mwah, de Taliban was anders zeer groot voorstander (understatement) van de sjaria.
De critici (in dit geval Ellian) maken ook geen onderscheid en praten ook altijd over DE ISLAM, en daarom voelen ALLE moslims zich aangesproken. Elke mogenlijke hersenloze zombie WEET dat de Islam overal in de wereld verschillend is, net zoals het Christendom en Jodendom.quote:Op maandag 15 november 2004 14:50 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Nee nee, ik vind het altijd frappant dat Islamieten hier het hebben over DE ISLAM, maar als er een negatief punt naar voren komt men wijst op de Islam in Iran, die daar anders zou zijn dan hier, en er door die reden dan afstand van nemen. Zodra ze iets wel kunnen verdedigen of willen hebben gaat het over DE ISLAM, en dan is datzelfde onderscheid opeens weg, dat is mijn punt. In mijn eerdere posts in dit topic (afgelopen 2-3 pagina´s) vroeg ik daarom ook al of er meerdere interpretaties zijn van de Islam om zodoende misverstanden te voorkomen en DE ISLAM niet als 1 geheel te zien over de hele wereld.
Wiens taak is het dan wel?quote:Op maandag 15 november 2004 14:35 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, dat is niet mijn taak, en al helemaal niet die van de moslimgemeenschap.
De nuance ligt maar net waar je die plaatst/zoekt. Alle nazis waren namelijk monsters (het gebroed van de duivel) tot het proces van Eichmann. Daarnaast, je kunt sowieso geen paralel trekken met WOII). Veel liever kun je de kritiek op de Islam van vandaag de dag vergelijken met de kritiek op het Christendom van na de (her)uitvinding van de emperische wetenschappen. Of eigenlijk nog veel eerder, maar dat is wel een belangrijke scheidslijn.quote:Op maandag 15 november 2004 14:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, maar daarbij werdt niet het gehele Westen en zeker niet bijv het Christendom op aangesproken (ondanks het Vaticaan dat de moorden maar niet wou afkeuren). De manier waarop bekritiseerd werd destijds was met nuance e.d. Iets wat nu verdwenen is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |