quote:
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:55 schreef djenneke het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ja, ik ben links, en so what?
quote:
Er is dus voor niemand iets mis met de mc-samenleving. Pas als er moslims deel van uit maken, dan wordt het opeens eng. Alsof chinezen zoveel beter aangepast zijn. Het grote verschil is eerder dat zij niet met de nek aangekeken worden, zoals dat bij moslims hier wel het geval is. Chinezen worden niet kansloos en ongeaccepteerd geboren in Nederland. Zo is het wel met moslimjongeren.
Lekker integreren, of liever nog assimileren in een cultuur waarvan de inwoners je helemaal niet willen, sterker nog je gewoonweg niet moeten, of zelfs haten. . Ja, dat nodigt wel uit natuurlijk.
quote:Op donderdag 2 december 2004 18:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Ben je nu met droge ogen aan het beweren dat Nederland niet multi-cultureel is ? Dat is het al eeuwen, ook zonder 'buitenlanders'.
quote:Op donderdag 2 december 2004 18:42 schreef maartena het volgende:
In het kort denk ik dat er in Nederland zo'n 3 Miljoen mensen wonen die een andere cultuur hebben welke grof genomen is op te splitsen in 1.5 miljoen niet-westerse mensen, en 1.5 miljoen westerse mensen waarbij ik de Surinamers, Antilianen, Europeanen, en Indonesiers vanwege hun lange historie in Nederland bij de westerse immigranten reken.
quote:Op donderdag 2 december 2004 18:48 schreef aryan8 het volgende:
[..]
De wetgeving en het openbare leven zijn verankerd in één europese Leitkultur.
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:55 schreef djenneke het volgende:
Er is dus voor niemand iets mis met de mc-samenleving. Pas als er moslims deel van uit maken, dan wordt het opeens eng. Alsof chinezen zoveel beter aangepast zijn. Het grote verschil is eerder dat zij niet met de nek aangekeken worden, zoals dat bij moslims hier wel het geval is. Chinezen worden niet kansloos en ongeaccepteerd geboren in Nederland. Zo is het wel met moslimjongeren.
quote:Lekker integreren, of liever nog assimileren in een cultuur waarvan de inwoners je helemaal niet willen, sterker nog je gewoonweg niet moeten, of zelfs haten. . Ja, dat nodigt wel uit natuurlijk.
quote:Op donderdag 2 december 2004 18:58 schreef maartena het volgende:
De mensen die het hardste roepen dat Marokkanen moeten "integreren of oprotten" zijn zelf ook de mensen die nooit vrijwillig naast een Marokkaans gezin zouden gaan wonen.
quote:Op donderdag 2 december 2004 19:13 schreef kamagurka het volgende:
Mensen die om het hardst lopen janken dat alle marokkanen worden gediscrimineerd en geterroriseerd door boze blanken van kindsbeen af aan, zijn overigens ook nooit de mensen die naast een marokkaans gezin wonen... rara hoe kan het
quote:
Ik heb dit al vaker gezegd, maar goed doe het nog wel een keer. Ik heb vanaf mijn tiende gewoond in de hoge vugt, Breda. Dat is de buurt met de meeste allochtonen, voornamelijk moslims. Vervolgens ben ik gaan samenwonen in het heuvelkwartier. Dit is zo'n beetje buurt twee met meeste marokkanen en andere moslims. We hadden ook een marokkaanse buurjongen, aardige gozer, alleen wel rottig wakker worden met die jengelmuziek die hij draaide, maar goed, dat zal hij van onze muziekkeuze ook wel hebben gevonden. Nu woon ik in doornbos, en ook hier weer veel marokkanen etc. Serieus nog nooit problemen mee gehad. Nooit lastiggevallen, nooit uitgescholden, niks....quote:Op donderdag 2 december 2004 19:13 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Mensen die om het hardst lopen janken dat alle marokkanen worden gediscrimineerd en geterroriseerd door boze blanken van kindsbeen af aan, zijn overigens ook nooit de mensen die naast een marokkaans gezin wonen... rara hoe kan het
quote:Op donderdag 2 december 2004 19:13 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ze hebben ook nooit de kans gekregen, wel? Ze werden alleen tijdelijk gewenst om werk dat anders niet uitgevoerd zou worden voor ons te komen doen. De bedoeling was niet dat ze zouden blijven. Achteraf gezien is het niet meer dan logisch dat ze wel zijn gebleven, gezien de economische situatie hier vergeleken met waar die mensen vandaan kwamen. Om het persoonlijk te maken: Mijn moeder en haar broers en zusters moesten veel voorzichter zijn in hun doen en laten, anders was het: die kinderen van die Pool blablabla....quote:Op donderdag 2 december 2004 18:48 schreef kamagurka het volgende:
Je gaat ervanuit dat niemand de moslims ooit een kans geeft/gegeven heeft, niemand ze ooit heeft gemoeten oftwel dat hun erbarmelijke (zover dat tenminste echt waar is, wat ik betwijfel) situatie dus geheel debet is aan de onwil van autochtonen die mensen kansen te geven of zelfs maar humaan met ze om te gaan
En welk gedrag bedoel je daar dan precies mee? De oudkomers hadden ook eigenlijk de bedoeling terug te keren, maar wensten toch een betere toekomst voor hun kinderen, en bleven. Wie kan ze dat kwalijk nemen?quote:Ten 1e denk ik dat de ergernis ten opzichte van sommige moslimgroepen niet zozeer de oorzaak maar meer een gevolg is van het eigen gedrag van die groepen.
Allochtonen die geboren zijn in Nederland in een goede omgeving met goede kansen leveren geen enkel probleem op. Het zijn de mensen die in achterstandsbuurten zijn geboren. Ook de autochtonen die daar geboren zijn, zijn doen het minder dan andere autochtonen. Echter geen haan die daar naar kraait.... Verder is overdrijven ook een vak natuurlijk he?quote:Ten 2e zou ik graag alle feiten willen horen over welke moslims dan allemaal zo kansloos zijn geboren hier, en naar welk deporatiekamp ze vervolgens zijn gestuurd om ze maar vooral uit de maatschappij of arbeidsparticipatie te weren
Mijn moeder werkt in een internationaal vrouwencentrum, waar veel moslimvrouwen komen. Ze heeft daar ook marokkaanse stagiaires, en die voelen zich nou niet bepaald welkom in deze samenleving. Marokkanen zijn niet gewenst hier, terwijl die meiden dus bezig zijn met een hbo-studie om hogerop te kunnen komen. Dat levert ze hier echter geen enkel beetje meer respect op vanuit de autochtone kant. Een marokkaan is en blijft een marokkaan. Face it.quote:Wat je allemaal beweert is dus kort gezegd gewoon niet waar! Ik denk dat het de eigen afsluiting en weerzin tegen deze maatschappij is die deze groep moslims kansloos heeft gemaakt, niet de afsluiting en weerzin van autochtonen tegen hen, want die was er aanvankelijk nauwelijks.
Dat is wat jij denkt. Ik weet beter dan jij hoe chinezen over Nederlanders denken, en hoe wensbaar het gezien wordt om met een autochtone partner aan te komen om maar iets te noemen. Ga daarover niet met mij in discussie, want ik weet daar waarschijnlijk net iets meer over dan jij.quote:En Chinezen zijn wellicht slecht geintegreerd, maar snappen wel hoe je in den vreemde carriere moet maken en ongestoord je eigen leventje kunt indelen. Daar heb je dus minder last van ja... ook al omdat ze niet massaal in slachtofferrol lopen schuimbekken en spugen over de maatschappij waarin ze terechtkomen!
Wie zegt dat die meiden en vrouwen nergens worden aangenomen? Dat jij daar vanuit gaat zegt wellicht meer over jou dan over wie dan ook....quote:Op vrijdag 3 december 2004 10:53 schreef Ultravolt het volgende:
Laat je moeder die Marokkaanse meiden en vrouwen de tip geven de hoofddoek af te doen.
Als ze dat niet willen, tsja, ik word ook niet aangenomen als ik met een Nepalees petje op ga solliciteren.
quote:Op donderdag 2 december 2004 17:30 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Noem jij dan eens een voorbeeld van een monoculturele samenleving waar iedereen succesvol deelneemt aan de maatschappij?
quote:Ik denk dat een samenleving niet utopisch hoeft te zijn om een samenleving te worden genoemd. Of dat nu multicultureel of monocultureel is maakt geen verschil.
Wat zijn het toch ook stakkers zeg!...quote:Op vrijdag 3 december 2004 10:46 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ze hebben ook nooit de kans gekregen, wel?
We noemden ze gastarbeidersquote:
Ze werden alleen tijdelijk gewenst om werk dat anders niet uitgevoerd zou worden voor ons te komen doen.
Zoals dat vaak gebeurt verzanden veel voornemens in goede bedoelingenquote:
De bedoeling was niet dat ze zouden blijven.
Dat is nu net de grootste vergissing waarvan onze Nederlandse samenleving meer en meer de wrange vruchten pluktquote:
Achteraf gezien is het niet meer dan logisch dat ze wel zijn gebleven,
Dat hadden ze ook in het land van herkomst moeten zijn - je broers misschien uitgezonderd!... Overigens mis ik nog de rest van je 'familie', neven, nichten, tantes, ooms, aangetrouwde familie, incestueuze bloedverwanten, vrouwelijke bijslaapjes etc. etc.. En ja Nederland is lang genoeg gekke Henkie geweest, en liet dit haremvolk ongehinderd hier naar toe komen om voor de rest van hun leven het handje op te houden!... Logisch dat ze nu voorzichtiger moeten zijn met hun grenzeloos gesjoemel...quote:
Om het persoonlijk te maken: Mijn moeder en haar broers en zusters moesten veel voorzichter zijn in hun doen en laten,
Zolang ze het walletje bij het schuurtje hielden, was er geen vuiltje aan de lucht!... Maar nee zoals ik ook al in bovenstaande quote beschrijf kwam er een ware volksverhuizing op gang vanuit het land van herkomst, en dat allemaal omdat het hier een luilekkerland was/is met riante sociale voorzieningen...quote:
En welk gedrag bedoel je daar dan precies mee? De oudkomers hadden ook eigenlijk de bedoeling terug te keren, maar wensten toch een betere toekomst voor hun kinderen, en bleven. Wie kan ze dat kwalijk nemen?
Vergeet niet ook de importhuwelijken te vermelden, waardoor de achterstand of beter achterlijkheid in stand wordt gehouden door de (Marokkaanse) moslimgemeenschap. Maar ja men laat zich liever de slachtofferrol aanleunen, en onderwijl het stelsel van voorzieningen uitteren!...quote:
Allochtonen die geboren zijn in Nederland in een goede omgeving met goede kansen leveren geen enkel probleem op. Het zijn de mensen die in achterstandsbuurten zijn geboren.
Daar dragen zulke samenklonteringsbijeenkomsten natuurlijk niet aan bij. Al dat gejank van dit soort lieden, terwijl ze er alles aan doen ... onder zich te blijven ... en er niets aan doen ..., - zich los van hun afkomst en identiteit - hier aan te passen!...quote:
Mijn moeder werkt in een internationaal vrouwencentrum, waar veel moslimvrouwen komen. Ze heeft daar ook marokkaanse stagiaires, en die voelen zich nou niet bepaald welkom in deze samenleving.
Die zelfacceptatie moet vooral van de Marokkaan zelf komen!... Laat ze in plaats van tijdens hun jaarlijkse vakantie in Marokko de patjepejer uit te hangen, in dat Marokko zelf hun opgedane kennis investeren, zodat ook dat land wordt geholpen in de vaart der volkeren. Lijkt me een prima ontwikkelingshulp: biedt mensen hier een opleiding aan en laat ze vervolgens de kennis daar gebruiken om het land op te bouwen...quote:
Marokkanen zijn niet gewenst hier, terwijl die meiden dus bezig zijn met een hbo-studie om hogerop te kunnen komen. Dat levert ze hier echter geen enkel beetje meer respect op vanuit de autochtone kant. Een marokkaan is en blijft een marokkaan. Face it.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 11:13 schreef djenneke het volgende:
[..]
Wie zegt dat die meiden en vrouwen nergens worden aangenomen? Dat jij daar vanuit gaat zegt wellicht meer over jou dan over wie dan ook....
Ik heb het niet eens over aan de bak komen, maar ook dat valt niet mee, of ze nou wel of geen hoofddoek dragen. Want dat maakt in de praktijk dus echt geen hol uit. Ik heb het over hoe zij in de maatschappij beoordeeld worden, op dingen die zij niet doen, niet hebben gedaan, en niks mee te maken hebben.quote:Op vrijdag 3 december 2004 11:34 schreef Ultravolt het volgende:
[..]
Ik hoor je miepen over Marokkaanse meiden die grote moeite hebben om aan de bak te komen.
De enige conclusie die je op grond daarvan over mij kan trekken is dat ik kan lezen.
Dat zijn jouw woorden. het enige dat ik zeg is dat het niet makkelijk is om moslim te zijn, of marokkaan, of van welke allochtone afkomst dan ook. Dat is echt een feit. En die meiden waarover ik sprak hebben dat op geen enkele manier aan zichzelf te danken....quote:Op vrijdag 3 december 2004 11:31 schreef lucida het volgende:
[..]
Wat zijn het toch ook stakkers zeg!...
De meeste allochtonen werken ook. Alleen is het werkeloosheidscijfer relatief een stuk hoger onder allochtonen dan onder autochtonen. Ik kan je toch echter vertellen dat de overgrote meerderheid gewoon een baan heeft. Als ik gasten op bezoek heb, laat ik ze niet eerst voor me werken, om ze vervolgens na bewezen diensten mijn huis uit te zetten met een vriendelijk welgemeend bedankje. Zij waren dus helemaal geen gasten.quote:
We noemden ze gastarbeiders
1. omdat zij wel nog werkten
2. omdat zij te gast waren
Tja, klote he... maar wat doe je dr aan.quote:
Zoals dat vaak gebeurt verzanden veel voornemens in goede bedoelingen
Dan hadden ze maar een andere oplossing moeten zoeken voor het tekort aan werkkrachten.quote:Dat is nu net de grootste vergissing waarvan onze Nederlandse samenleving meer en meer de wrange vruchten plukt
Het zijn niet mijn broers, maar mijn ooms, oftewel broers van mijn moeder. Ze waren in Polen niet geboren geweest, want omdat mijn opa de kant van de geallieerden had gekozen, en niet die van de communisten, werd hij bij verstek ter dood veroordeeld. Verder is er geen pool naar Nederland gekomen hoor, alleen mijn opa. Hoe durftie toch he? Overigens is mijn opa een streng katholiek, die echt niets crimineels in zijn leven heeft gedaan, ware het niet om een oorlog te winnen tegen de Duitsers.quote:Dat hadden ze ook in het land van herkomst moeten zijn - je broers misschien uitgezonderd!... Overigens mis ik nog de rest van je 'familie', neven, nichten, tantes, ooms, aangetrouwde familie, incestueuze bloedverwanten, vrouwelijke bijslaapjes etc. etc.. En ja Nederland is lang genoeg gekke Henkie geweest, en liet dit haremvolk ongehinderd hier naar toe komen om voor de rest van hun leven het handje op te houden!... Logisch dat ze nu voorzichtiger moeten zijn met hun grenzeloos gesjoemel...
Tja, en geef ze daar nou eens ongelijk in.quote:Zolang ze het walletje bij het schuurtje hielden, was er geen vuiltje aan de lucht!... Maar nee zoals ik ook al in bovenstaande quote beschrijf kwam er een ware volksverhuizing op gang vanuit het land van herkomst, en dat allemaal omdat het hier een luilekkerland was/is met riante sociale voorzieningen...
Persoonlijk ben ik een felle tegenstander van importhuwelijken. Dus.... no argument there.quote:Vergeet niet ook de importhuwelijken te vermelden, waardoor de achterstand of beter achterlijkheid in stand wordt gehouden door de (Marokkaanse) moslimgemeenschap. Maar ja men laat zich liever de slachtofferrol aanleunen, en onderwijl het stelsel van voorzieningen uitteren!...
Je weet helemaal niet wat voor een soort centrum dat is. Daar leren vrouwen Nederlands, wordt doorverwezen naar instanties, hulp geboden bij het zoeken naar werk. Vrouwen onafhankelijker maken van hun man. Fietsles gegeven. Daarnaast is het een internationaal vrouwencentrum. Ik wil je dat woord wel even uitleggen. Maar ik denk dat je ook wel begrijpt dat het dus niet alleen voor moslims of marokkanen is. Maar bij deze is het vast wel duidelijk.quote:Daar dragen zulke samenklonteringsbijeenkomsten natuurlijk niet aan bij. Al dat gejank van dit soort lieden, terwijl ze er alles aan doen ... onder zich te blijven ... en er niets aan doen ..., - zich los van hun afkomst en identiteit - hier aan te passen!...
Lijkt me geen slecht idee. Maar ondertussen worden ze hier dus nog steeds niet geaccepteerd. Loont het niet om in het land van herkomst (of sterker nog land van herkomst van de ouders) te gaan werken, gezien daar gewoonweg minder te verdienen is. En schieten we daar dus in dit land nog steeds weinig mee op.quote:Die zelfacceptatie moet vooral van de Marokkaan zelf komen!... Laat ze in plaats van tijdens hun jaarlijkse vakantie in Marokko de patjepejer uit te hangen, in dat Marokko zelf hun opgedane kennis investeren, zodat ook dat land wordt geholpen in de vaart der volkeren. Lijkt me een prima ontwikkelingshulp: biedt mensen hier een opleiding aan en laat ze vervolgens de kennis daar gebruiken om het land op te bouwen...
[quote]![]()
Dan kan ik iig blijven, want mijn opa kwam hier niet als gastarbeider, maar als bevrijder...quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:39 schreef FuifDuif het volgende:
De perfecte oplossing zou zijn: schijt hebben aan alles en iedere spoor van de oorspronkelijke gastarbeiders (ook het nageslacht) uit het land zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |