abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23283894
Ik word onderhand niet goed van dat walgelijke meerderwaardigheidsgevoel van Nederland (en het kapitalistische westen in het algemeen). Hoe men bijvoorbeeld ook met een schijnheilige toon durft te spreken over de vrijheid van meningsuiting en vervolgens imams bekritiseert, omdat ze homoseksuelen gelijk stellen aan varkens. Ik kan het me ontzettend goed voorstellen dat veel moslims boos zijn en om eerlijk te zijn, sta ik aan hun kant. En nee, natuurlijk keur ik de moord niet goed, maar daar gaat het uiteindelijk helemaal niet om.

Een aantal maanden geleden heb ik een tweeluik gezien op de Ikon (twee zondagochtenden) over het proces van de intergratie. Daarin sprak een man uit India (dacht ik tenminste) en die zei iets als: "de Nederlanders wanen zich tolerant en doen net alsof ze zeer gastvrij zijn, maar ze laten je altijd voelen dat je er niet bij hoort; dat je aan de andere kant van de lijn staat," en dat is geloof ik ook hetgeen wat er aan de hand is. Vind je het dan gek dat allochtonen, in het bijzonder de moslims, kwaad zijn? Ze voelen zich niet serieus genomen als naasten in onze samenleving, ze voelen zich niet geaccepteerd en ze hebben al helemaal niet gevoel dat ze gelijk behandeld worden; ook niet door de officiele instituties zoals de wetgever en de rechtelijke macht. En tegelijkertijd wordt van hen wel verwacht dat ze intergreren. Gevolg: ze zitten klem.

Wat mij betreft is het van belang dat we nu eens beginnen om binnen de discussie deze kwestie in te zien en dat we objectief blijven ten aanzien van het meten met gelijke maat. Als dat namelijk niet gebeurt, kom je nergens.
  zaterdag 13 november 2004 @ 08:19:01 #2
103745 dragon25
hmmm, donuts.....
pi_23283919
Ben het volledig met je eens. En vooral op het vlak van de integratie. Ik heb altijd gewoont, gestudeerd en gewerkt tussen mensen van alle Nationaliteiten en nooit problemen gehad. De gemiddelde Nederlander verwacht dat een buitenlander binnen 2 jaar van immigratie vloeiend en vooral accentloos Nederlands spreekt, zodat we er maar niet aan herinnerd worden dat het "vreemden" zijn. Ik vraag me af hoeveel Nederlandse emigranten na 2 jaar de taal van hun nieuwe thuisland accentloos spreken. We leggen de lat te hoog.

En dan nog even dit. Hoe halen we het in ons hoofd tijdens een inburgeringscursus te vragen hoe je je moet gedragen bij het ontmoeten van je nieuwe buren?!? Het meerendeel van de immigranten komt in een klote wijk te wonen, met in de flat links van hem een heroinehoertje en rechts van hem een neonazi. Hoe zou jij je gedragen?
You're a naughty boy... GO TO MY ROOM!
pi_23283934
Gelukkig interesseert het niemand wat jullie denken
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
pi_23283937
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 08:24 schreef Calella het volgende:
Gelukkig interesseert het niemand wat jullie denken
Wees er maar trots op dan.
pi_23283945
En trouwens Calella, lach maar nu het nog kan, maar ik zeg je dat wanneer we dit basisbeginsel niet in zullen gaan zien en ons daar ook naar gaan gedragen, worden de problemen steeds groter en groter. Is dat dan wat je wilt?
pi_23283961
wooohoo een theorie, nou, breng het eens in de praktijk
deze account is gehacked door GreyHatHacks
pi_23283965
Fuifduif,
volgens mij heb je de betekenis van mijn post nog niet helemaal ten volste begrepen
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
pi_23283970
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 08:03 schreef FuifDuif het volgende:
Ik word onderhand niet goed van dat walgelijke meerderwaardigheidsgevoel van Nederland (en het kapitalistische westen in het algemeen).

Ga dan weg en val ons niet meer lastig.

Hoe men bijvoorbeeld ook met een schijnheilige toon durft te spreken over de vrijheid van meningsuiting en vervolgens imams bekritiseert, omdat ze homoseksuelen gelijk stellen aan varkens.

wij prediken niet dat mensen van hoge gebouwen moeten worden gegooid en vervolgens, om zeker te zijn dat ze dood blijven, te stenigen.

Ik kan het me ontzettend goed voorstellen dat veel moslims boos zijn en om eerlijk te zijn, sta ik aan hun kant.
)
Attaturk had het bijna een eeuw al begrepen wat je nodig hebt om me te doen in de rest van de wereld
Waneer heb jij het door????

(
En nee, natuurlijk keur ik de moord niet goed, maar daar gaat het uiteindelijk helemaal niet om.
)
ja daar gaat het uiteindelijk wel om

(Een aantal maanden geleden heb ik een tweeluik gezien op de Ikon (twee zondagochtenden) over het proces van de intergratie. Daarin sprak een man uit India (dacht ik tenminste) en die zei iets als: "de Nederlanders wanen zich tolerant en doen net alsof ze zeer gastvrij zijn, maar ze laten je altijd voelen dat je er niet bij hoort; dat je aan de andere kant van de lijn staat," en dat is geloof ik ook hetgeen wat er aan de hand is. Vind je het dan gek dat allochtonen, in het bijzonder de moslims, kwaad zijn? Ze voelen zich niet serieus genomen als naasten in onze samenleving, ze voelen zich niet geaccepteerd en ze hebben al helemaal niet gevoel dat ze gelijk behandeld worden; ook niet door de officiele instituties zoals de wetgever en de rechtelijke macht. En tegelijkertijd wordt van hen wel verwacht dat ze intergreren. Gevolg: ze zitten klem.
)

Laten we eerlijk zijn. In nederland zijn er nog steeds extremistische katholieken die, als ik het eerlijk moet stellen, een gevaar zijn voor de samenleving en de volksgezondheid.

( Wat mij betreft is het van belang dat we nu eens beginnen om binnen de discussie deze kwestie in te zien en dat we objectief blijven ten aanzien van het meten met gelijke maat. Als dat namelijk niet gebeurt, kom je nergens.
)

Ja , ben ik het helemaal mee eens.

Laat het eens ophouden met op geloofsgronden weigeren je in te enten tegen levensbedreigende ziektes, want op die manier maak je van je kinderen , zonder dat je het ze vraagt, een virusbom die op elk moment overal in de wereld kan toeslaan.

Polio en meer van dat soort ziektes die eenvoudig kunnen worden bestreden worden nog steeds ge- en bebroed in de kleine kernen van extremistische katholieken en protestanten in dit land.

Ik ben het wel zat. Liever een Mormoon aan mijn deur dan een artikel 31?? 32?? ....

zeg het maar
pi_23283974
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 08:32 schreef EnderOnline het volgende:
wooohoo een theorie, nou, breng het eens in de praktijk
Dat lukt natuurlijk niet zo 1-2-3. Het zit in het aard van het beestje. Je kunt die egalitaire houding ten opzichte van de allochtoon niet opleggen, dat moet zich ontwikkelen. Ik geef het enkel aan, maar ik weet zeker dat de problemen voor een groot deel veroorzaakt worden door het meten met twee maten en dat moet afgelopen zijn. Of dat, of anders kappen met de multiculturele samenleving die tot op heden er echt niet is hoor, in tegenstelling tot wat sommigen beweren.
pi_23283983
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 08:33 schreef Calella het volgende:
Fuifduif,
volgens mij heb je de betekenis van mijn post nog niet helemaal ten volste begrepen
Leg eens uit, als je wilt.
pi_23284005
Heathcliff, ah, je komt direct al aanzetten met de religie in het algemeen. Dat hoor ik ook ontzettend veel mensen doen nu. Sommigen pleiten zelfs voor het afschaffen van de religie. Daar gaat het dus al fout, want mocht dat gebeuren dan zou ik bijvoorbeeld een nieuwe Inquisitie graag steunen... dan vragen jullie er natuurlijk gewoon om. Wat denk je nu? Dat je als niet gelovige de volmacht hebt? Op basis waarvan bepaal jij als niet gelovige dat kinderen in geënt moeten worden? Hoe kun je verwachten dat mensen handelen tegen de essentie van hun geloof? Ik word echt niet goed van die arrogantie!

Oh ik heb totaal geen problemen met moslimextremisme als het zo door gaat. Er is hier in Nederland een veel groter probleem: seculier extremisme!
pi_23284023
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 08:41 schreef FuifDuif het volgende:
Heathcliff, ah, je komt direct al aanzetten met de religie in het algemeen. Dat hoor ik ook ontzettend veel mensen doen nu. Sommigen pleiten zelfs voor het afschaffen van de religie. Daar gaat het dus al fout, want mocht dat gebeuren dan zou ik bijvoorbeeld een nieuwe Inquisitie graag steunen... dan vragen jullie er natuurlijk gewoon om. Wat denk je nu? Dat je als niet gelovige de volmacht hebt? Op basis waarvan bepaal jij als niet gelovige dat kinderen in geënt moeten worden? Hoe kun je verwachten dat mensen handelen tegen de essentie van hun geloof? Ik word echt niet goed van die arrogantie!

Oh ik heb totaal geen problemen met moslimextremisme als het zo door gaat. Er is hier in Nederland een veel groter probleem: seculier extremisme!
Arrogantie is als je gelooft dat je beter bent dan een dier omdat er boek bestaat met simplistische teksten die je vertelt dat dat zo is
pi_23284043
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 08:49 schreef sol1tair het volgende:
Arrogantie is als je gelooft dat je beter bent dan een dier omdat er boek bestaat met simplistische teksten die je vertelt dat dat zo is
Ja dus? Wat heeft dat ermee te maken? Oh wacht, probeer je mij nu te pakken op mijn geloof? Bespaar je de moeite, ik pretendeer totaal niet superieur te zijn aan dieren. Integendeel, ik heb eerder het geval dat wij zelfs minderwaardig zijn aan dieren... maar dat terzijde. En het feit dat je de Bijbelteksten simplistisch noemt geeft al aan, dat je er weinig van begrepen hebt.
pi_23284050
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 08:41 schreef FuifDuif het volgende:

ik pleit niet voor het afschaffen van religie, het schijnt dat mensen er troost in vinden,

Ik pleit alleen voor scheiding van kerk en staat zoals we dit in nedeland al enige eeuwen geleden hebben ingevoerd.

verder pleit ik voor het handhaven van de wet zoals we als NEDERLANDERS ALLEMAAL voor hebben GEKOZEN..

verder is elke EXTREMIST volautomatisch fout.
homo, ,links, rechts, protestant, katholiek, IRA, PLO, Badermeinhof, mafia, Cosa nostra, Republikein, democraat, lichtend pad, FLA, .......

Het is allemaal maar een naam van mensen die gewoon de macht willen hebben.
pi_23284069
Met het handhaven van de wet, doel je daarmee op het inenten van kinderen? Als een bepaalde groep weigert om haar kinderen in te enten, dan kan ik mij niet voorstellen dat die groep gekozen heeft voor een dergelijke wet.
pi_23284096
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 09:03 schreef FuifDuif het volgende:
Met het handhaven van de wet, doel je daarmee op het inenten van kinderen? Als een bepaalde groep weigert om haar kinderen in te enten, dan kan ik mij niet voorstellen dat die groep gekozen heeft voor een dergelijke wet.
je was zeker even vergeten dat dit een democratie is.

Pas je maar aan aan de meerderheid.
pi_23284109
Kunnen wij er iets aan doen dat hun zo inferieur zijn.
pi_23284115
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 09:10 schreef heathcliff het volgende:
je was zeker even vergeten dat dit een democratie is.

Ja wat wil je nu, individuele keuzevrijheid of conformatie? De democratie heeft niets te zeggen over de levensbeschouwingen van mensen.
pi_23284118
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 09:13 schreef Keraunos het volgende:
Kunnen wij er iets aan doen dat hun zo inferieur zijn.
Tja, ga zo door en de rollen zullen weldra omgedraaid zijn. Kijken of je je dan nog zo gemakkelijk uitlaat?
pi_23284126
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 09:16 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja wat wil je nu, individuele keuzevrijheid of conformatie? De democratie heeft niets te zeggen over de levensbeschouwingen van mensen.
individuele keuze of conformatie????

Geen andere keuze's???

jij bent vrij om te denken wat je wilt maar ik weiger catagorisch om te denken zoals jij denkt.
het maakt mij niet eens uit wat jij denkt.
Ik denk er anders over.

Denk daar maar eens over.

P.S. in jou profiel staat niets????? hoe oud ben je?????

ik ben 44
pi_23284146
en toen werdt het reuze stil
pi_23284155
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 08:28 schreef FuifDuif het volgende:
En trouwens Calella, lach maar nu het nog kan, maar ik zeg je dat wanneer we dit basisbeginsel niet in zullen gaan zien en ons daar ook naar gaan gedragen, worden de problemen steeds groter en groter. Is dat dan wat je wilt?
welk basisbeginsel heb je het nu over fruitdruif????
pi_23284200
Nederlanders voelen zich ook vaak superieur aan andere 'echte' Nederlanders, en vaak hebben ze daarin nog gelijk ook. Niemand heeft het recht te claimen om er als vanzelfsprekend 'bij te mogen horen', op basis van het feit dat ze 'er nou eenmaal zijn'. Moslims dus ook niet.

Een persoon zou ook niet een bepaalde verantwoordelijke functie dienen te krijgen, alleen maar vanwege zijn kwetsbare positie, terwijl hij daar niet geschikt voor is, of het niet verdiend heeft.

Maar ja... je zet je eisen meestal wel wat kracht bij als je dingen roept vanuit een etnische minderheid.

Ikzelf voel me superieur aan alle gelovigen, omdat ik weet dat geloof het laatste redmiddel van de onderdanige, zwakkere mens is, die nooit de volledige verantwoordelijkheid durft (of in staat is) op te eisen voor zijn capaciteiten, geluk of pijn. Eén van de schapen die doodsbang, moederziel alleen en aan zijn lot overgelaten staat te blaten als zijn herder hem verlaten heeft. Die mensen kan ík in ieder geval niet serieus nemen.

Iemand moet de sterkere, de superieure zijn. De uitspraak dat iedereen hetzelfde is, wordt alleen gedaan door de onwetenden.
  zaterdag 13 november 2004 @ 09:35:53 #24
104091 ttboy
Taalpuristen: opzouten!
pi_23284210
He Fruitduif, als je onze superieure houding zo zat bent dan emigreer je toch lekker (ben je moslim ofzo)? Want aan de ene kant zit je wel te janken dat Nederland (of het gehele Westen) zich superieur voelt en dit laat merken, maar aan de andere kant kun je wel in dit superieure land je mening uiten en heb je elke dag een warme maaltijd. Heb je er wel eens aan gedacht dat de reden dat jij dat kunt komt door onze superieure houding?? Maar goed, nogmaals, pak lekker je spulletjes en emigreer naar bijv. Iran ofzo, of Noord-Korea of Ivoorkust. Val ons niet lastig met dit soort hersenloze onzin!

Verder geef je aan dat je moslimextremisme goedkeurt: "ik heb totaal geen problemen met moslimextremisme als het zo door gaat." Ben je niet helemaal lekker bij je paasei ofzo? Jou zouden ze ook op moeten sluiten, zonder proces, naast die achterlijke moslimextremisten.

Owh, nog één ding. Je geeft ook aan dat je de Inquisitie wel terug zou willen hebben? Blijkbaar ben je niet op de hoogte van het feit dat er, in naam van die 'heilige inquisitie' Genocide en massamoord is gepleegd in het verleden! Want als je dat zou weten zou je niet zulke domme uitspraken doen, wist je het wel dan ben je voor mij lager dan een varken.

Mafkees!
"Er zijn zo'n 250 miljard sterren in de Melkweg. Zelfs als maar één op de 250 000 sterren een planeet heeft met daarop intelligent leven, praten we toch al over één miljoen verschillende samenlevingen!"
  zaterdag 13 november 2004 @ 09:38:21 #25
104091 ttboy
pi_23284223
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 09:34 schreef Bombie het volgende:
Ikzelf voel me superieur aan alle gelovigen, omdat ik weet dat geloof het laatste redmiddel van de onderdanige, zwakkere mens is, die nooit de volledige verantwoordelijkheid durft (of in staat is) op te eisen voor zijn capaciteiten, geluk of pijn. Eén van de schapen die doodsbang, moederziel alleen en aan zijn lot overgelaten staat te blaten als zijn herder hem verlaten heeft. Die mensen kan ík in ieder geval niet serieus nemen.
"Er zijn zo'n 250 miljard sterren in de Melkweg. Zelfs als maar één op de 250 000 sterren een planeet heeft met daarop intelligent leven, praten we toch al over één miljoen verschillende samenlevingen!"
pi_23284240

BEAM ME UP ' SCOTTY'
  zaterdag 13 november 2004 @ 09:43:43 #27
104091 ttboy
pi_23284258
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 09:41 schreef heathcliff het volgende:

BEAM ME UP ' SCOTTY'
Dat is pas superieur denken; dat we in dit immense universum de enige planeet zijn met (intelligent) leven....!
pi_23284268
het denken dat we alleen zijn in dit universum is zo arrogant dat woorden me te kort schieten
  zaterdag 13 november 2004 @ 09:46:01 #29
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_23284270
quote:
Hoe men bijvoorbeeld ook met een schijnheilige toon durft te spreken over de vrijheid van meningsuiting en vervolgens imams bekritiseert, omdat ze homoseksuelen gelijk stellen aan varkens.
Ik heb zelden zo'n domme redenering gezien.

Vrijheid van meningsuiting is niet de vrijheid om niet bekritiseerd te worden wegens je mening.
Je mag binnen de door de wet bepaalde grenzen vrij je mening geven. Vervolgens mogen anderen weer hun mening geven over jouw mening.

Dus:
Imam: "Homoseksuelen zijn gelijk aan varkens"
Nederlandse criticus: "Mensen die homoseksuelen gelijk stellen aan varkens, zijn sukkels"

Twee meningen.
pi_23284284
lees (DUIN) en ( Het transgalactische lifters handboek ) en kom dan eens terug om te praten.

Discucieren kan dan later nog wel ( misschien)
pi_23284289
je doet alsof het altijd al zo geweest is. Maar dit is eigenlijk pas een probleem van de laatste 10 jaar...... Ze hebben 30 jaar de tijd gehad om zich aan te passen maar ik kan sommige gasten nog niet verstaan?! zijn hier zelfs geboren en kunnen niet eens fatsoenlijk nederlands praten. Vind je het gek dat ze dan nergens worden aangenomen? Je kan wel de schuld bij de nederlanders leggen maar wij WAREN een tolerant volk maar dat betekend niet dat je gewoon over je heen moet laten lopen?? Ik snap je punten wel alleen is de periode van het alles accepteren nu hopelijk gewoon voorbij en kunnen ze eindelijk ( voor degene die echt WILLEN ) integreren........
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
  zaterdag 13 november 2004 @ 09:51:21 #32
272 R@b
No-nonsens
pi_23284304
quote:
Ik word onderhand niet goed van dat walgelijke meerderwaardigheidsgevoel van Nederland (en het kapitalistische westen in het algemeen). Hoe men bijvoorbeeld ook met een schijnheilige toon durft te spreken over de vrijheid van meningsuiting en vervolgens imams bekritiseert, omdat ze homoseksuelen gelijk stellen aan varkens.
Ik voel me inderdaad superieur (qua gedachtengoed) aan het volk wat uit de riolen van Allah omhoogborrelt in het westen. Liberale moslims zijn van harte welkom, maar fundamentalistische gedrochten met denkbeelden uit de Middel Eeuwen zullen van mij nimmer een greintje sympathie kunnen verwachten.

Maar wellicht dat de topicstarter wat fijne dialoogjes met fundamentalisten wil voeren? Of gezellie samen met Cohen kopjes thee gaan drinken bij radicale imams?? Succes
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_23284321
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 08:19 schreef dragon25 het volgende:
De gemiddelde Nederlander verwacht dat een buitenlander binnen 2 jaar van immigratie vloeiend en vooral accentloos Nederlands spreekt, zodat we er maar niet aan herinnerd worden dat het "vreemden" zijn. Ik vraag me af hoeveel Nederlandse emigranten na 2 jaar de taal van hun nieuwe thuisland accentloos spreken. We leggen de lat te hoog.
Ik dacht altijd dat mensen hierheen kwamen omdat ze het in hun eigen land moeilijk hadden, en dachten hier meer kansen te hebben. Juist door de taalbarriere weg te halen vergroot je hun kans op slagen in dit land. Uit jouw post maak ik op dat jij vindt dat die mensen hun kansen hier niet hoeven te vergroten. Beetje een tegenstrijdige stelling wat je daar post.
  zaterdag 13 november 2004 @ 09:58:57 #34
272 R@b
No-nonsens
pi_23284343
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 09:16 schreef FuifDuif het volgende:

De democratie heeft niets te zeggen over de levensbeschouwingen van mensen.
Oh nee? Dan zouden pedofielen een religie kunnen oprichten welke seks met kinderen toestaat.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_23284379
Ik word onderhand niet goed van dat walgelijke meerderwaardigheidsgevoel van Nederland (en het kapitalistische westen in het algemeen).

Kapitalistisch of niet FUCK YOU.. dit is deze wereld. Leef er mee of ga weg.
Meerderwaardigheidsgevoel komt alleen voor uit een miderwaardigheids gevoel van een ander.

Schijnheiligheid bestaat niet!!!!!!! wat is heilig???? Elvis is ook Heilig!!!!!

Ik kan het me ontzettend goed voorstellen dat veel moslims boos zijn en om eerlijk te zijn, sta ik aan hun kant.

Ga dan snel naar een " heilig land"!!!! Jemen of Iran of zo...

En nee, natuurlijk keur ik de moord niet goed, maar daar gaat het uiteindelijk helemaal niet om.
Ja daar gaat het wel om.

Als Castro wordt vermoordt zijn het ook de kapitalisten die de schuld krijgen terwijl het ook de mensen kunnen zijn in zijn eigen land die het wel eens een keertje zat zijn kunnen zijn..
  zaterdag 13 november 2004 @ 10:13:26 #36
99433 Tup
Tupperwaar
pi_23284432
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 09:10 schreef heathcliff het volgende:
...een democratie is.
De dictatuur van de meerderheid? Dit principe wordt alleen gebruikt omdat we niet beter weten. Daarnaast is het een "getrapte" democratie omdat uit praktisch oogpunt niet iedereen van de bevolking gevraagd wordt wat men er van vindt. Gaat het om extremisme dan moet naar het volk worden geluisterd, gaat het om arbeidsvoorwaarden niet. Is dat dan een consequente democratie. Laten we het democratisch gehalte niet overdrijven. We kunnen het beter hebben over een meritocratie (waar in de praktijk een elite de baas is).
Fuifduif, ik ben het in grote lijnen met je eens.
Wasserwunderland
pi_23284433
Nieuwe Keuze:

TALIBAN : opiumvelden = heroine
FUCKITALL: coka planten = cocaine

Make youre choice to fuck up the world
pi_23284523
[..]

De dictatuur van de meerderheid? Dit principe wordt alleen gebruikt omdat we niet beter weten.

We hadden het niet over een DICTATUUR!!!!!!!!

Daarnaast is het een "getrapte" democratie omdat uit praktisch oogpunt niet iedereen van de bevolking gevraagd wordt wat men er van vindt.
He laten we eerlijk zijn, in nederland worden we ook genaait over de democratie maar voor zover we geen extremisten toelaten werkt het redelijk.

Gaat het om extremisme dan moet naar het volk worden geluisterd,
Ok dan ga ik nu extreem.
IK VINDT DAT DE WET GEHANDHAAFD MOET WORDEN.!!!!!!!

gaat het om arbeidsvoorwaarden niet.

iK VINDT DAT DE ARBODIENSTEN EEN STELLETJE RUKKERS ZIJN.!!!!

Is dat dan een consequente democratie. Laten we het democratisch gehalte niet overdrijven. We kunnen het beter hebben over een meritocratie (waar in de praktijk een elite de baas is).

ohh JA ... DE ELITE IS DE BAAS!!!!!

De elite heeft geen geweren, pistolen , handgranaten en c4 nodig.

Het volk geeft echt wel aan wat ze wel en niet pikken.
HET VOLK = HET DIETSCHEN BLOED

WILHELMUS VAN ORANJE
......
BEN IK VAN DIETSCHEN BLOED
ENZ...

FUCK DAT DUITSCHEN BLOED.

LEER JE VOLKSLIED MAAR EENS...

DEMOCRATIE, zelfs die verneukten versie in nederland werkt echt wel (op een of andere vreemde wijze)
pi_23284543
P.S. FRUITDRUIFJE

IK HEB NOG GEEN ANTWOORD OP MIJN VRAAG!!!!!!!!
  zaterdag 13 november 2004 @ 10:27:27 #40
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_23284548
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 10:25 schreef heathcliff het volgende:
[..]

-ijlend
Ehm, tijd voor je pilletje?
pi_23284579
quote:
Wat mij betreft is het van belang dat we nu eens beginnen om binnen de discussie deze kwestie in te zien en dat we objectief blijven ten aanzien van het meten met gelijke maat. Als dat namelijk niet gebeurt, kom je nergens.
De hoeveelheid massa in het heelal is zo klein ten opzichte van de hoeveelheid ruimte, dat je kan stellen dat het heelal leeg is...
pi_23284580
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 10:27 schreef Pool het volgende:

[..]

Ehm, tijd voor je pilletje?
Pillenslikkers zijn we ook al wel zat
pi_23284607
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 09:51 schreef R@b het volgende:

[..]

Ik voel me inderdaad superieur (qua gedachtengoed) aan het volk wat uit de riolen van Allah omhoogborrelt in het westen. Liberale moslims zijn van harte welkom, maar fundamentalistische gedrochten met denkbeelden uit de Middel Eeuwen zullen van mij nimmer een greintje sympathie kunnen verwachten.

Maar wellicht dat de topicstarter wat fijne dialoogjes met fundamentalisten wil voeren? Of gezellie samen met Cohen kopjes thee gaan drinken bij radicale imams?? Succes
De hoeveelheid massa in het heelal is zo klein ten opzichte van de hoeveelheid ruimte, dat je kan stellen dat het heelal leeg is...
pi_23284627
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 10:25 schreef heathcliff het volgende:
quote:
De dictatuur van de meerderheid? Dit principe wordt alleen gebruikt omdat we niet beter weten.
We hadden het niet over een DICTATUUR!!!!!!!!

quote:
Daarnaast is het een "getrapte" democratie omdat uit praktisch oogpunt niet iedereen van de bevolking gevraagd wordt wat men er van vindt.

He laten we eerlijk zijn, in nederland worden we ook genaait over de democratie maar voor zover we geen extremisten toelaten werkt het redelijk.

quote:
Gaat het om extremisme dan moet naar het volk worden geluisterd,

Ok dan ga ik nu extreem.
IK VINDT DAT DE WET GEHANDHAAFD MOET WORDEN.!!!!!!!
quote:
gaat het om arbeidsvoorwaarden niet.

iK VINDT DAT DE ARBODIENSTEN EEN STELLETJE RUKKERS ZIJN.!!!!
quote:
Is dat dan een consequente democratie. Laten we het democratisch gehalte niet overdrijven. We kunnen het beter hebben over een meritocratie (waar in de praktijk een elite de baas is).

ohh JA ... DE ELITE IS DE BAAS!!!!!

De elite heeft geen geweren, pistolen , handgranaten en c4 nodig.

Het volk geeft echt wel aan wat ze wel en niet pikken.
HET VOLK = HET DIETSCHEN BLOED

WILHELMUS VAN ORANJE
......
BEN IK VAN DIETSCHEN BLOED
ENZ...

FUCK DAT DUITSCHEN BLOED.

LEER JE VOLKSLIED MAAR EENS...

DEMOCRATIE, zelfs die verneukten versie in nederland werkt echt wel (op een of andere vreemde wijze)

Je kan hier quoten, heatcliff, dat lult wat makkelijk, en leest ook wat makkelijk...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_23284635
pillenslikkers zijn in deze tijd ook wel het beeld van hoe ver de tolerantie is door geschoten.
Als XTC dan zo verboden is hoe kan er dan een test station voor XTC-pillen bestaan bij een dance-feest?????

Verklaar mij dat en dan verklaar ik je waar om nederland over 2 jaar een communistische staat is die bevrijd is door che chevarra met een grond wet die door simon bolivar is vast gelegd.!!!!!
pi_23284645
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 08:19 schreef dragon25 het volgende:
De gemiddelde Nederlander verwacht dat een buitenlander binnen 2 jaar van immigratie vloeiend en vooral accentloos Nederlands spreekt, zodat we er maar niet aan herinnerd worden dat het "vreemden" zijn. Ik vraag me af hoeveel Nederlandse emigranten na 2 jaar de taal van hun nieuwe thuisland accentloos spreken. We leggen de lat te hoog.
Jij snapt dus echt niet of het wel toe doet dat bijv. de moordenaar van Van Gogh wel of niet vloeiend nederlands spreekt???
  zaterdag 13 november 2004 @ 10:37:29 #47
99433 Tup
Tupperwaar
pi_23284652
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 09:51 schreef R@b het volgende:
Liberale moslims zijn van harte welkom, maar fundamentalistische gedrochten met denkbeelden uit de Middel Eeuwen zullen van mij nimmer een greintje sympathie kunnen verwachten.
Helemaal mee eens, maar NL is hier niet echt consequent in. Rol de Nationale Alliantie ook even op, en de Nederlandse Volks Unie, en de Hells Angels, en de PKK, en extreem moslimfundamentalistische organisaties, en monopoliserende bedrijven....
Wasserwunderland
pi_23284660
jongens!!!

sneller posten want ik val in slaat van jullie tempo
pi_23284669
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 10:35 schreef heathcliff het volgende:
pillenslikkers zijn in deze tijd ook wel het beeld van hoe ver de tolerantie is door geschoten.
Als XTC dan zo verboden is hoe kan er dan een test station voor XTC-pillen bestaan bij een dance-feest?????

Verklaar mij dat en dan verklaar ik je waar om nederland over 2 jaar een communistische staat is die bevrijd is door che chevarra met een grond wet die door simon bolivar is vast gelegd.!!!!!
Offtopic
pi_23284673
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 10:37 schreef Tup het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, maar NL is hier niet echt consequent in. Rol de Nationale Alliantie ook even op, en de Nederlandse Volks Unie, en de Hells Angels, en de PKK, en extreem moslimfundamentalistische organisaties, en monopoliserende bedrijven....
en die andere klupjes ook
pi_23284688
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 10:38 schreef fiat126 het volgende:

[..]

Offtopic
fiat126....

je bent net wakker..
dat zien we wel aan je gapen

maar lees eerst een voor je wat post
  zaterdag 13 november 2004 @ 10:44:44 #52
99433 Tup
Tupperwaar
pi_23284723
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 10:38 schreef heathcliff het volgende:
en die andere klupjes ook
Toch niet voetbalclub "The Tamil Tigers"?
Wasserwunderland
pi_23284732
als jij dat wil..
pi_23285142
ik ben tegen wordig ge-emancipeerd

basis is::::;

Fuck you,
ik heb al genoeg betaald
die deur kan je zelf ook open doen
je weet zelf wel waar je je jas hebt gelaten
He!! Is dit rondje van jou????
mag ik nu je sleutel?????
schat, waar is jou bed???
He , en waar gaan die beentjes heen????
En waar stoppen die beentjes????/

enz.....
pi_23285300
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 09:34 schreef Bombie het volgende:
[insert: standaard simplistisch beeld over de gelovige]
Jij weet, jij weet? Wat weet jij? Jij weet helemaal niets over het geloof, dat blijkt.
quote:
Iemand moet de sterkere, de superieure zijn. De uitspraak dat iedereen hetzelfde is, wordt alleen gedaan door de onwetenden.
Toch gek dat iedereen altijd denkt dat hij/zij superieur is aan anderen en er op die manier juist geen superieur iemand of een superieure groep bestaat en uiteindelijk iedereen toch gelijk is .
pi_23285332
Nederland is ook op veel punten superieur.
Op veel andere punten dan weer niet.
pi_23285370
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 09:35 schreef ttboy het volgende:
He Fruitduif, als je onze superieure houding zo zat bent dan emigreer je toch lekker (ben je moslim ofzo)? Want aan de ene kant zit je wel te janken dat Nederland (of het gehele Westen) zich superieur voelt en dit laat merken, maar aan de andere kant kun je wel in dit superieure land je mening uiten en heb je elke dag een warme maaltijd. Heb je er wel eens aan gedacht dat de reden dat jij dat kunt komt door onze superieure houding?? Maar goed, nogmaals, pak lekker je spulletjes en emigreer naar bijv. Iran ofzo, of Noord-Korea of Ivoorkust. Val ons niet lastig met dit soort hersenloze onzin!
Ik ben geen moslim, dat had je kunnen afleiden uit mijn ondertitel . Ik ben wel sympathisant van de moslims die nu strijden voor gelijke behandeling in gelijke gevallen. Iets waarvan we nu niet kunnen spreken dankzij die arrogante Nederlanders. Natuurlijk weet ik dat ik deze mening alleen kan hebben in een land dat een vrije mening toelaat, daarom blijf ik ook lekker hier om deze mening te verkondingen .
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 09:35 schreef ttboy het volgende:Verder geef je aan dat je moslimextremisme goedkeurt: "ik heb totaal geen problemen met moslimextremisme als het zo door gaat." Ben je niet helemaal lekker bij je paasei ofzo? Jou zouden ze ook op moeten sluiten, zonder proces, naast die achterlijke moslimextremisten.
Ik heb gezegd dat ik moslimextremisme kan begrijpen en zelfs goedkeur in die gevallen, waarin er onrecht wordt aangedaan aan de moslims. Verplaats jezelf eens in een situatie waarin je een minderheid vormt in een land, waar je constant door iedereen wordt afgezeken en je zelfs van de landelijke politiek geen bijstand hoeft te verwachten.
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 09:35 schreef ttboy het volgende:Owh, nog één ding. Je geeft ook aan dat je de Inquisitie wel terug zou willen hebben? Blijkbaar ben je niet op de hoogte van het feit dat er, in naam van die 'heilige inquisitie' Genocide en massamoord is gepleegd in het verleden! Want als je dat zou weten zou je niet zulke domme uitspraken doen, wist je het wel dan ben je voor mij lager dan een varken.
Nee, je leest niet goed. Als religie wordt verboden dan pleit ik voor een nieuwe Inquisitie. Oog om oog, tand om tand... zo gaat het wijs gezegde.
quote:
Mafkees!
!
pi_23285378
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 11:35 schreef DennisMoore het volgende:
Nederland is ook op veel punten superieur.
Op veel andere punten dan weer niet.
En op basis waarvan bepaal je wanneer een land op bepaalde punten superieur is? Leg mij dat eens uit, ik snap dat niet.

Ik ben een echte cultuurrelativist, ik weet het, maar dat maakt mij niet uit.
pi_23285410
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 11:37 schreef FuifDuif het volgende:

En op basis waarvan bepaal je wanneer een land op bepaalde punten superieur is? Leg mij dat eens uit, ik snap dat niet.
Ethiek is geen zinloze discipline.
quote:
En ik dus totaal niet.
pi_23285414
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 10:06 schreef heathcliff het volgende:
Kapitalistisch of niet FUCK YOU.. dit is deze wereld. Leef er mee of ga weg.
Meerderwaardigheidsgevoel komt alleen voor uit een miderwaardigheids gevoel van een ander.
Ah jij bent er zo eentje die alles slikt wat de masse je voorschotelt? Nou ik niet. Deze wereld is soweiso niet unaniem. Je hebt kapitalisten, maar net zoveel anti-kapitalisten.
  zaterdag 13 november 2004 @ 11:41:08 #61
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_23285418
quote:

[..]

Als je eerwraak goed vind, vrouwen inferrieure wezens vind en een kleine misdadiger de vingers af wil hakken kan ik begrijpen dat je de NL cultuur niet superieur vind op sommige punten.
pi_23285427
quote:
Verplaats jezelf eens in een situatie waarin je een minderheid vormt in een land, waar je constant door iedereen wordt afgezeken en je zelfs van de landelijke politiek geen bijstand hoeft te verwachten.
Dan ga ik weg uit dat land... Want dan ben ik kennelijk niet op mijn plaats.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_23285428
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 11:40 schreef DennisMoore het volgende:
Ethiek is geen zinloze discipline.
De wetenschap van de ethiek is enkel zinvol binnen de kaders van een bepaalde samenleving waarin die wetenschap bedreven wordt. De ethiek van de extremistische moslimcultuur zegt bijvoorbeeld dat je een vrouw mag slaan, wanneer ze niet gehoorzaamt. Waarom zou onze ethiek superieur zijn?
pi_23285442
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 11:41 schreef pfaf het volgende:
Als je eerwraak goed vind, vrouwen inferrieure wezens vind en een kleine misdadiger de vingers af wil hakken kan ik begrijpen dat je de NL cultuur niet superieur vind op sommige punten.
Maar nergens staat dat het niet goed is, alleen in onze moraal en wetboek, maar dat is niet universeel.
  zaterdag 13 november 2004 @ 11:43:34 #65
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_23285444
Overigens over je openingspost: Vind je ook niet dat je generaliserend bezig bent? Ik ken genoeg Allochtonen die helemaal niet het gevoel hebben dat ze buietngesloten worden o.i.d. Misschien moeten de mensen die dat wel vinden eens de handen in eigen boezem steken. Als een klein kind op een nieuwe basisschool komt, zal hij ook moeite moeten doen om nieuwe vrienden te maken. Het moet niet van één kant komen.
pi_23285445
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 11:42 schreef FuifDuif het volgende:

De wetenschap van de ethiek is enkel zinvol binnen de kaders van een bepaalde samenleving waarin die wetenschap bedreven wordt.
Says who?
quote:
De ethiek van de extremistische moslimcultuur zegt bijvoorbeeld dat je een vrouw mag slaan, wanneer ze niet gehoorzaamt. Waarom zou onze ethiek superieur zijn?
Wanneer bepaalde ethische waarden niet universeel en normatief zouden zijn, zijn het per definitie geen ethische waarden.
pi_23285488
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 11:43 schreef DennisMoore het volgende:
Says who?
Kom zeg, dus jij wilt beweren dat de ethiek die hier geldt of 'ontwikkeld' is zondermeer opgelegd moet kunnen worden aan andere landen die er andere ideëen op na houden?
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 11:43 schreef DennisMoore het volgende:Wanneer bepaalde ethische waarden niet universeel en normatief zouden zijn, zijn het per definitie geen ethische waarden.
Dan bestaan ethische waarden dus niet.
pi_23285498
ok. kultuurrelavist.
wat wil je nou van mij of van ons???
je gelijk????
dat kun je wel shaken.
Jij wilt superior zijn.
1 tip dan voor je
begin je eigen staat, je eigen INTIFADA, je eigen JIHAD.
Er is nog wel ruimte in de sahara.
je enige tegenstanders daar zijn de berbers en dat moet met jou overtuiging wel een eenvoudige overwinning worden.

p.s. je eigen jihad is dan ook je eigen godsdienst beginnen.l
denk dan eens weer aan Ra os zijn soortgelijken.
  zaterdag 13 november 2004 @ 11:49:48 #69
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_23285513
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 11:42 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

De wetenschap van de ethiek is enkel zinvol binnen de kaders van een bepaalde samenleving waarin die wetenschap bedreven wordt. De ethiek van de extremistische moslimcultuur zegt bijvoorbeeld dat je een vrouw mag slaan, wanneer ze niet gehoorzaamt. Waarom zou onze ethiek superieur zijn?
Tuurlijk. Op zo'n manier is alles goed te praten. Maar elke cultuur is op een paar beginselen zeg maar axioma's gebasseerd. En zoals de definitie van een axioma zegt is deze niet te bewijzen. Maar ik vind de onze (iedereen is gelijk, ongeacht huidskleur, leeftijd, geslacht) de beste. Noem het superieuriteitsgevoel, maar ik ben er stellig van overtuigd dat het de beste is.
pi_23285527
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 11:47 schreef FuifDuif het volgende:

Kom zeg, dus jij wilt beweren dat de ethiek die hier geldt of 'ontwikkeld' is zondermeer opgelegd moet kunnen worden aan andere landen die er andere ideëen op na houden?
Ethische normen en waarden zijn er in verschillende niveaus en gradaties.
Sommige zijn m.i. inderdaad universeel. Of je die moet 'opleggen' is natuurlijk een vraag op zich. Misschien is 'bevorderen' of 'verspreiden' een betere keuze.
quote:
Dan bestaan ethische waarden dus niet.
Gossiepikkie. Dan zijn we klaar met de discussie. .
pi_23285549
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 11:49 schreef pfaf het volgende:
Tuurlijk. Op zo'n manier is alles goed te praten. Maar elke cultuur is op een paar beginselen zeg maar axioma's gebasseerd. En zoals de definitie van een axioma zegt is deze niet te bewijzen. Maar ik vind de onze (iedereen is gelijk, ongeacht huidskleur, leeftijd, geslacht) de beste. Noem het superieuriteitsgevoel, maar ik ben er stellig van overtuigd dat het de beste is.
Die overtuiging mag jij hebben en toevallig deel ik die overtuiging, maar ik ben mij er van bewust dat het niet uit zou maken, wanneer we die overtuiging niet zouden kennen. En moet je je voorstellen, dat uit de mond van een gelovige .
pi_23285579
Trouwens. Juist jij als christen zou moeten geloven in het bestaan van absolute waarden en de universele geldigheid hiervan. .
pi_23285586
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 11:51 schreef DennisMoore het volgende:
Ethische normen en waarden zijn er in verschillende niveaus en gradaties.
Sommige zijn m.i. inderdaad universeel. Of je die moet 'opleggen' is natuurlijk een vraag op zich. Misschien is 'bevorderen' of 'verspreiden' een betere keuze.
Inderdaad, andere groepen onze ethiek voorleggen is wat anders dan het ze opleggen. Op die manier kunnen ze dan zelf 'bepalen' of ze met die ethiek kunnen leven. Zo lang er geen dwang bestaat is er niets aan de hand. Maar alleen al het feit dat je een bepaalde morele overtuiging beter vindt dan een andere vind ik al arrogant en daarmee dwing je indirect een andere groep tot overname van die ethiek. Vooral Amerika heeft daar een handje van met zijn democratie en het verbannen van het communisme (met name een aantal jaren geleden).
pi_23285598
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 11:52 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Die overtuiging mag jij hebben en toevallig deel ik die overtuiging, maar ik ben mij er van bewust dat het niet uit zou maken, wanneer we die overtuiging niet zouden kennen. En moet je je voorstellen, dat uit de mond van een gelovige .
GELOVIGE???
geloof in wat????

ik geloof in 42
En alles wat je zegt kan mij er niet van af brenge.

42 is wel het antwoord!!!!!t
pi_23285610
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 11:55 schreef DennisMoore het volgende:
Trouwens. Juist jij als christen zou moeten geloven in het bestaan van absolute waarden en de universele geldigheid hiervan. .
Ja dat klopt, maar dat geloof ik niet . Ik geloof niet zozeer dat er universele regels bestaan over wat goed is en wat fout. Maar als ik dat wel zou geloven, dan zou ik de wetenschap van de ethiek zinloos vinden. De wetenschap van de ethiek vind ik niet zinloos overigens (ook al suggereerde ik dat net misschien), maar ik vind dat een bepaald ethisch pakket niet superieur is aan een ander pakket.
pi_23285621
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 11:57 schreef heathcliff het volgende:
GELOVIGE???
geloof in wat????

ik geloof in 42
En alles wat je zegt kan mij er niet van af brenge.

42 is wel het antwoord!!!!!t
Als dat voor jou zo werkt, prima toch?
  zaterdag 13 november 2004 @ 12:01:28 #77
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_23285698
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 11:55 schreef FuifDuif het volgende:

Inderdaad, andere groepen onze ethiek voorleggen is wat anders dan het ze opleggen. Op die manier kunnen ze dan zelf 'bepalen' of ze met die ethiek kunnen leven. Zo lang er geen dwang bestaat is er niets aan de hand.
Over de mate van 'dwang' kun je discussiëren.
Je zou bv bepaalde economische contracten kunnen laten afhangen van de mensenrechtensituatie.
Zie China, zie evt toetreding van Turkije tot de EU.
quote:
Maar alleen al het feit dat je een bepaalde morele overtuiging beter vindt dan een andere vind ik al arrogant
Overtuigd zijn van eigen gelijk, is niet gelijk aan arrogantie.

Als jij jouw morele overtuiging niet beter vindt dan die van een ander, waarom heb je dan überhaupt die overtuiging (gekozen)? Dan is jouw overtuiging niets waard, en is het slechts een mening.
quote:
en daarmee dwing je indirect een andere groep tot overname van die ethiek. Vooral Amerika heeft daar een handje van met zijn democratie en het verbannen van het communisme (met name een aantal jaren geleden).
Overal ter wereld democratie verspreiden is uitstekend. Het is een systeem dat ethisch superieur is aan bijvoorbeeld een dictatuur. Over de wijze van verspreiden is dan weer discussie mogelijk. De agressieve manier die de VS soms hanteert, zet veel kwaad bloed.
pi_23285712
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 11:58 schreef FuifDuif het volgende:

Ja dat klopt, maar dat geloof ik niet . Ik geloof niet zozeer dat er universele regels bestaan over wat goed is en wat fout. Maar als ik dat wel zou geloven, dan zou ik de wetenschap van de ethiek zinloos vinden. De wetenschap van de ethiek vind ik niet zinloos overigens (ook al suggereerde ik dat net misschien), maar ik vind dat een bepaald ethisch pakket niet superieur is aan een ander pakket.
Is jouw God de bron van jouw ethiek?
pi_23285736
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 11:58 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Als dat voor jou zo werkt, prima toch?
kun jij dat accepteren
of.....
moeten we de rest van de wereld er van gaan overtuigen zoals de " kerk" dat doet???

42 is the answer..
pi_23285752
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 12:06 schreef heathcliff het volgende:

42 is the answer..
but what's the question
pi_23285871
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 12:03 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Over de mate van 'dwang' kun je discussiëren.
Je zou bv bepaalde economische contracten kunnen laten afhangen van de mensenrechtensituatie.
Zie China, zie evt toetreding van Turkije tot de EU.
[..]

Overtuigd zijn van eigen gelijk, is niet gelijk aan arrogantie.

Als jij jouw morele overtuiging niet beter vindt dan die van een ander, waarom heb je dan überhaupt die overtuiging (gekozen)? Dan is jouw overtuiging niets waard, en is het slechts een mening.
[..]

Overal ter wereld democratie verspreiden is uitstekend. Het is een systeem dat ethisch superieur is aan bijvoorbeeld een dictatuur. Over de wijze van verspreiden is dan weer discussie mogelijk. De agressieve manier die de VS soms hanteert, zet veel kwaad bloed.
DennisMoore, ik begin je wat te begrijpen nu. Ik moet je bij deze dan ook gelijk geven. Inderdaad, als ik er zo over nadenk, is het natuurlijk zinloos om een bepaalde overtuiging aan te hangen, wanneer je die overtuiging niet beter vind dan andere overtuigingen. En het liefst wil je die overtuiging dan ook verspreiden. Het punt waar het echter op neerkomt is de manier waarop je die overtuiging verspreid: dwang of voorlichting, zodat vrije overname plaats kan vinden.
pi_23285905
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 12:04 schreef DennisMoore het volgende:
Is jouw God de bron van jouw ethiek?
Moeilijke vraag omdat mijn ethiek voornamelijk bepaald is door de omgeving waarin ik ben opgegroeid. Als ik zou zijn opgegroeid in een extremistische moslimomgeving, dan zou mijn ethiek waarschijnlijk anders zijn. In beide gevallen zou ik het aan God kunnen toeschrijven, maar dan zit ik met een probleem: welke is nu de juiste?
pi_23285920
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 12:06 schreef heathcliff het volgende:
kun jij dat accepteren
of.....
moeten we de rest van de wereld er van gaan overtuigen zoals de " kerk" dat doet???

42 is the answer..
Ik kan accepteren dat jij een ander geloof zou hebben. Waarom niet? Ik ben toch niet verantwoordelijk voor datgene waarin jij gelooft? Als ik je zou kunnen overtuigen van mijn geloof, dan zou dat leuk zijn. Maar als je niet overtuigd raakt, ook goed .
pi_23285938
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 12:17 schreef FuifDuif het volgende:

DennisMoore, ik begin je wat te begrijpen nu. Ik moet je bij deze dan ook gelijk geven.
.
quote:
Inderdaad, als ik er zo over nadenk, is het natuurlijk zinloos om een bepaalde overtuiging aan te hangen, wanneer je die overtuiging niet beter vind dan andere overtuigingen. En het liefst wil je die overtuiging dan ook verspreiden. Het punt waar het echter op neerkomt is de manier waarop je die overtuiging verspreid: dwang of voorlichting, zodat vrije overname plaats kan vinden.
Psies. Misschien zijn de wettelijke regels de enige normen die echt afgedwongen moeten worden.
En bínnen een land is dat prima te doen. Maar wanneer je spreekt over mensenrechten, volkerenrechten, dan krijgt dat toch een globaler karakter. En mag een land, of een bondgenootschap van landen, dan politieagentje spelen om deze 'wetten' af te dwingen... Ain't that easy.
  zaterdag 13 november 2004 @ 12:24:09 #86
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_23285975
Je bent bekend met de kritiek op cultuurrelativisme en met het NLse rechtsysteem en dan specifiek art.7 GW en 137 WvS?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_23286078
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 12:24 schreef Kaalhei het volgende:
Je bent bekend met de kritiek op cultuurrelativisme en met het NLse rechtsysteem en dan specifiek art.7 GW en 137 WvS?
Ongeveer, maar wat wil je ermee zeggen?
pi_23286146
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 12:07 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

but what's the question
vraar dat maar aan die pangalactische wezens met die kaasfixatsie
pi_23286168
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 12:20 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ik kan accepteren dat jij een ander geloof zou hebben. Waarom niet? Ik ben toch niet verantwoordelijk voor datgene waarin jij gelooft? Als ik je zou kunnen overtuigen van mijn geloof, dan zou dat leuk zijn. Maar als je niet overtuigd raakt, ook goed .
ik heb geen geloof
ik respecteer andere mensen.
pi_23286192
Als je alleen het negatieve ziet lijkt het inderdaad ook net zo of nederland zich superieur voelt. Ongetwijfeld zijn er miljoenen mensen die anders denken.
pi_23286221
16 Ml
pi_23301322
quote:
Ik word onderhand niet goed van dat walgelijke meerderwaardigheidsgevoel van Nederland (en het kapitalistische westen in het algemeen). Hoe men bijvoorbeeld ook met een schijnheilige toon durft te spreken over de vrijheid van meningsuiting en vervolgens imams bekritiseert, omdat ze homoseksuelen gelijk stellen aan varkens. Ik kan het me ontzettend goed voorstellen dat veel moslims boos zijn en om eerlijk te zijn, sta ik aan hun kant. En nee, natuurlijk keur ik de moord niet goed, maar daar gaat het uiteindelijk helemaal niet om.
Ik ben voor vrijheid van godsdienst en meningsuiting. Je mag best het praktizeren van homoseksualiteit afkeuren, maar je mag absoluut niet oproepen tot geweld tegen en discriminatie van homosexuelen zoals sommige allochtonen dat nu doen. Het is misschien wel leuk om te weten, dat homosexuelen zich in het verleden in zeer belangrijke mate hebben ingezet voor de rechten en acceptatie van allochtonen in de Nederlandse maatschappij. Spijtig genoeg voor de homosexuelen hebben zij hier veel stank voor dank gekregen en hebben zij zichzelf hiermee behoorlijk in de vingers gesneden.

Het is overigens buitengewoon opvallend dat zeer veel Westerse immigranten geen moeite hebben om te integreren, dat in tegenstelling tot veel niet Westerse immigranten. (In Canada en andere landen doen Nederlandse immigranten het bijvoorbeeld prima en weten zij te integreren.) Het linkse verhaal dat Nederland zelf de komst van wezenvreemde culturen heeft gewild door deze mensen als gastarbeider binnen te halen om ons 'vuile werk' te doen is compleet achterhaald. Deze 'gast'arbeiders waren maar al te blij dat zij in Nederland naar verhouding veel geld in Nederland konden verdienen en ons 'vuile werk' mochten doen. In veel andere (Moslim) landen kent men tot op de dag van vandaag ook gastarbeiders, deze gaan na afloop van hun contract gewoon terug naar hun thuisland.

Autochtone Nederlanders vinden het erg vervelend als niet Westerse allochtonen voor veel criminaliteit, overlast en andere problemen zorgen. Deze allochtonen zadelen daarmee de samenleving op met hoge kosten en dragen daaraan niets bij. De statistieken bewijzen dat niet Westerse allochtonen zeer fors overtegenwoordigd zijn in de uitkerings- en criminaliteitsstatistieken en het leefklimaat in bepaalde wijken en steden compleet verzieken. Tot nu toe hebben niet Westerse allochtonen de Nederlandse samenleving veel meer gekost in allerlei opzichten, dan dat zij opgeleverd hebben. Autochtone Nederlanders vinden daarom veelal een moraliserende houding van allochtonen over bepaalde zaken onbehoorlijk hypocriet en zitten hier echt niet op te wachten. Zij menen dat bepaalde allochtone groeperingen beter de hand in eigen boezem kunnen steken.........................

Het spreekt vanzelf dat autochtone Nederlanders het recht hebben om de voor hun conflicterende en wezenvreemde normen en waarden niet te accepteren en zich niet daaraan hoeven aan te passen. Tolerantie heeft zijn grenzen en autochtone Nederlanders moeten en hoeven zich geen vreemdeling voelen in hun eigen land. De oorspronkelijke Nederlandse cultuur zal daarom sterk de boventoon moeten blijven voeren in de toekomst. Allochtonen hoeven van mij echt niet hun eigen cultuur op te geven, maar als bepaalde allochtonen niets op hebben met de Westerse cultuur en deze zelfs haten, dan kunnen zij maar het beste remigreren naar hun land van herkomst. Hopelijk kunnen de goedwillende allochtonen en autochtonen respectvol met elkaar samenleven. Ik hoop dat de autochtonen en allochtonen in de toekomst elk mens naar zijn eigen waarde en gedrag zullen beoordelen en niet naar elkaars huidskleur, afkomst of religie.
pi_23305134
pi_23305369
quote:
Welk kapitalistisch Westen? Is het allemaal hetzelfe?
quote:
Vrijheid van meningsuiting houdt ook vrijheid van kritiek in, maar voor Katholieke communisten is dit allicht minder eenvoudig te begrijpen;
quote:
Ik kan het me ontzettend goed voorstellen dat veel moslims boos zijn en om eerlijk te zijn, sta ik aan hun kant. En nee, natuurlijk keur ik de moord niet goed, maar daar gaat het uiteindelijk helemaal niet om.
Waar gaat het dan wel om in deze nietszeggende alinea?
quote:
Een aantal maanden geleden heb ik een tweeluik gezien op de Ikon (twee zondagochtenden) over het proces van de intergratie. Daarin sprak een man uit India (dacht ik tenminste) en die zei iets als: "de Nederlanders wanen zich tolerant en doen net alsof ze zeer gastvrij zijn, maar ze laten je altijd voelen dat je er niet bij hoort; dat je aan de andere kant van de lijn staat," en dat is geloof ik ook hetgeen wat er aan de hand is.
Een mus maakt nog geen zomer.
quote:
Vind je het dan gek dat allochtonen, in het bijzonder de moslims, kwaad zijn? Ze voelen zich niet serieus genomen als naasten in onze samenleving, ze voelen zich niet geaccepteerd en ze hebben al helemaal niet gevoel dat ze gelijk behandeld worden; ook niet door de officiele instituties zoals de wetgever en de rechtelijke macht. En tegelijkertijd wordt van hen wel verwacht dat ze intergreren. Gevolg: ze zitten klem.
Wat voor ´gevoel´iemand heeft zal me werkelijk een zorg zijn, bovendien maak ik me sterk dat jij hier praat over zaken waar je geen sikkepít verstand van hebt.

[/quote]
pi_23305742
quote:

Verder geef je aan dat je moslimextremisme goedkeurt: "ik heb totaal geen problemen met moslimextremisme als het zo door gaat." Ben je niet helemaal lekker bij je paasei ofzo? Jou zouden ze ook op moeten sluiten, zonder proces, naast die achterlijke moslimextremisten.

Owh, nog één ding. Je geeft ook aan dat je de Inquisitie wel terug zou willen hebben? Blijkbaar ben je niet op de hoogte van het feit dat er, in naam van die 'heilige inquisitie' Genocide en massamoord is gepleegd in het verleden! Want als je dat zou weten zou je niet zulke domme uitspraken doen, wist je het wel dan ben je voor mij lager dan een varken.

Mafkees!

geinig, een moslim janktopic... daar word ik zooooo moe van
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')