abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23279918
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 23:57 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Hallo, dit is Limburg. Hier let men niet zo op de wet als het niet uikomt. Wapenfetisjisten zorgen dan iig wel dat ze andere wapens thuis hebben. Of ze gebruiken een mes. Wie een moord wil plegen, doet dat met de middelen die hij heeft.

Canada laat zien dat het niet uit de hand hoeft te lopen.
Ik weet het. Limburg is een geval apart en historisch terug te voeren. Maar om nu te stellen dat Limburg radicaal anders is. Flauwekul. In Amsterdam worden veel meer moorden gepleegd.
pi_23279923
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 23:58 schreef NightH4wk het volgende:

Boeiend, de VN is onder Annan toch kut. Duelfer report al gelezen? Iig, de WMD hebben geen connectie met de post-war situatie waar Bush het advies van veel adviseurs en generaals niet opvolgde en daarom fout ging. Maar het DoD is al bezig met een nieuwe strategy.
Oh spannend Wat wordt het dit keer, ik ben een fan van sprookjes namelijk, mischien 'The One Ring'?
  zaterdag 13 november 2004 @ 00:01:01 #53
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23279945
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 23:58 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik haat de negatieve mensen die denken dat Nederland binnen de kortste keren verandert in een groot getto. Waar haal jij je angst in hemelsnaam vandaan? Of denk je dat je omdat je rechts bent een makkelijk doelwit bent
Dit is nog steeds een fijn land en als iedereen die het daar niet meer eens is dat blijft roepen dan wordt het ook een onaangenaam land vol doemdenkers.
Gaan we maar off-topic psychologiseren bij gebrek aan argumenten?

Ik ben het gewoon principieel niet eens met deze wapenwetgeving.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_23279964
quote:
Leer jij eens de opbouw van een Amerikaanse stad. Der gangs zitten aan de randen van het oude centrum. In de buitenwijken zit de middenklasse en hogere middenklasse.
Dat klopt en als ik in zo´n buitenwijk woon zal het me echt aan mijn reet roesten als ze in de no-go area´s elkaar overhoop schieten. Ik kom daar toch niet.

En daarom is het aantal vuurwapendoden ook geen argument omdat die voornamelijk vallen in de verkeerde wijken en dat door vuurwapenbezit(en een strenge rechtspraak)buitenwijken veel veiliger worden.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_23279987
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 23:57 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Canada laat zien dat het niet uit de hand hoeft te lopen.
Canada, de VS en Australië zijn landen die gebieden kennen waar de eerste politiepost 100 kilometer verderop is. Vroeger was het daarom noodzakelijk om in dit soort gebieden zelf een vuurwapen te hebben, tegenwoordig is het eigenlijk totaal nutteloos op bepaalde gebieden na. In Nederland is het dus totaal onnodig, gezien de bevolkingsdichtheid. Het enige argument dat ik kan ontdekken is de mogelijkheid om eigen rechter te kunnen spelen.
  zaterdag 13 november 2004 @ 00:02:51 #56
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23279999
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:

Ik weet het. Limburg is een geval apart en historisch terug te voeren. Maar om nu te stellen dat Limburg radicaal anders is. Flauwekul. In Amsterdam worden veel meer moorden gepleegd.
Zeg ik dus ook niet. Ik zeg alleen dat strenge wetgeving hier heel vaak niet nageleefd wordt.
pi_23280001
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 23:57 schreef Monidique het volgende:

[..]

Vuurwapens. Ik zie een duidelijk risico in vuurwapens, terwijl ik dit duidelijk risico niet zie in drugs of alcohol. Daarbij, alcohol heeft niet als intentie verwonden, wapens overduidelijk wel.
Van alcohol ga je ook dood, ligt maar net aan welke functie je gebruikt. Met wapens kan je ook jagen en fun hebben. Diegene die het wapen gebruikt is fout, niet het wapen zelf.
pi_23280008
Voor mij is het heel simpel, er lopen ongelooflijk veel klootzakken rond op de wereld. Hoe moeilijker het is voor die mensen om een wapen in handen te krijgen, hoe veiliger het is.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_23280025
Nederland is absoluut niet ingericht voor vrij wapenbezit omdat het niet in onze historie ligt. Daar kan deze maatschappij niet mee omgaan. In de VS is het bezit van een wapen sinds het ontstaan van de natie een noodzaak geweest om huis en haard te beschermen. En kom niet aan met Paul S. als voorbeeld dat ook het legale bezit verkeerd kan aflopen want deze jongen was een ontspoorde BBE'er, een loose cannon van de overheid.
Raak ik hier een gevoelige sneer?
  zaterdag 13 november 2004 @ 00:04:11 #60
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23280034
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:02 schreef Gallo het volgende:
Canada, de VS en Australië zijn landen die gebieden kennen waar de eerste politiepost 100 kilometer verderop is. Vroeger was het daarom noodzakelijk om in dit soort gebieden zelf een vuurwapen te hebben, tegenwoordig is het eigenlijk totaal nutteloos op bepaalde gebieden na. In Nederland is het dus totaal onnodig, gezien de bevolkingsdichtheid. Het enige argument dat ik kan ontdekken is de mogelijkheid om eigen rechter te kunnen spelen.
Om jezelf te beschermen als de mannen van het geweldsmonopolie niet aanwezig zijn of te lamlendig zijn om op tijd te komen. Zo moeilijk is dat niet.
pi_23280036
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat klopt en als ik in zo´n buitenwijk woon zal het me echt aan mijn reet roesten als ze in de no-go area´s elkaar overhoop schieten. Ik kom daar toch niet.
Ik vind het echt fijn dat jij in een land wilt wonen waar de rijken het niets boeit dat de rest wordt afgeslacht, maar dat betekent niet per sé dat dat ook de juiste visie is. Natuurlijk is er sowieso niet echt een juiste visie aan te wijzen, maar laten we stellen dat jouw visie niet mijn visie is en daar ik niet in zo'n door jou geschetst land wil wonen, zal ik ook altijd tegen wapenbezit zijn.
pi_23280039
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh spannend Wat wordt het dit keer, ik ben een fan van sprookjes namelijk, mischien 'The One Ring'?
Bullshit, je weet dus niet wat het is.
pi_23280049
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:02 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Van alcohol ga je ook dood, ligt maar net aan welke functie je gebruikt. Met wapens kan je ook jagen en fun hebben. Diegene die het wapen gebruikt is fout, niet het wapen zelf.
Als je wil jagen dan zijn daar volgens mij mogelijkheden voor in Nederland.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_23280050
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:02 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Ik zie een duidelijk risico in vuurwapens, terwijl ik dit duidelijk risico niet zie in drugs of alcohol.

Ik weet niet hoe jij drinkt, hoor, .
pi_23280059
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:04 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Om jezelf te beschermen als de mannen van het geweldsmonopolie niet aanwezig zijn of te lamlendig zijn om op tijd te komen. Zo moeilijk is dat niet.
En hoe vaak is jou dat gebeurt ? En hoe vaak had je dat met een vuurwapen kunnen oplossen ? Je post hier, dus die noodzaak was kennelijk niet erg groot.
  zaterdag 13 november 2004 @ 00:05:40 #66
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23280073
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Voor mij is het heel simpel, er lopen ongelooflijk veel klootzakken rond op de wereld. Hoe moeilijker het is voor die mensen om een wapen in handen te krijgen, hoe veiliger het is.
Feit is dat het totaal niet moeilijk is. Je hoeft aleen maar in de juiste cafe's na te vragen. Feit is ook dat de fatsoenlijke mensen die betrouwbaar met wapens om zouden gaan zich niet kunnen beschermen tegen dit soort volk.
pi_23280080
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:04 schreef Monidique het volgende:

Ik zie een duidelijk risico in vuurwapens, terwijl ik dit duidelijk risico niet zie in drugs of alcohol.

Probeer jij eens iemand dood te schieten met een fles Bokma.
  zaterdag 13 november 2004 @ 00:06:46 #68
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23280095
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:05 schreef Gallo het volgende:
En hoe vaak is jou dat gebeurt ? En hoe vaak had je dat met een vuurwapen kunnen oplossen ? Je post hier, dus die noodzaak was kennelijk niet erg groot.
Het gaat mij om het principe. Wil je dat niet begrijpen of zo? Het is niet zo moeilijk hoor.
pi_23280096
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:04 schreef Monidique het volgende:

[..]

Waar ligt de grens dan?
quote:
Met een wapen zou ik ook niet random op mensen gaan schieten.
pi_23280103
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:05 schreef PJORourke het volgende:

Feit is dat het totaal niet moeilijk is. Je hoeft aleen maar in de juiste cafe's na te vragen. Feit is ook dat de fatsoenlijke mensen die betrouwbaar met wapens om zouden gaan zich niet kunnen beschermen tegen dit soort volk.
Mjah, maar nu heb je het over iets anders. Fatsoenlijk volk. Op die gronden had van Gogh nooit een wapen mogen bezitten natuurlijk
pi_23280126
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:05 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Je doet net alsof die fatsoenlijke mensen dagelijks belaagd worden door horden vuurwapengevaarlijke gekken ? Fatsoelijk mensen kunnen in het bezit van een vuurwapen erg onfatsoenlijk worden, het geeft je een gevoel van macht namelijk.
pi_23280132
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:06 schreef NightH4wk het volgende:

Jij schiet wel gericht op mensen met alcohol? Hmmm.
pi_23280141
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Als je wil jagen dan zijn daar volgens mij mogelijkheden voor in Nederland.
Voor zuipen ook, maar je kan nog steeds dronken worden.
pi_23280149
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:06 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Waar ligt de grens dan?
[..]

Nee, en daar ik het risico van een vuurwapen groter acht, leg ik de grens bij vuurwapens.
  zaterdag 13 november 2004 @ 00:08:35 #75
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_23280155
Lijkt op zich een leuk plan, maar het strandt in ons landje direct op het feit dat je zelfs in je eigen huis jezelf niet mag verdedigen tegenover een inbreker. Als ik straks wakker wordt en er breekt hier iemand in op dat moment dan moet ik vriendelijk verzoeken of hij daar mee op wil houden, maar ik mag hem niet een knal voor de kop geven omdat hij met zijn jatten van mijn dingen af te blijven heeft. Dan ben ik ineens de dader en is de inbreker slachtoffer. We moeten dus eerst de geitenwollensokken uitbannen en dan kijken wat we verder doen. En misschien is de mogelijkheid dat iedereen op een normale manier aan een wapen kan komen wel de oplossing, nu is het zo dat de criminelen heel eenvoudig aan wapens komen en blijkbaar heeft onze politie zijn bonus met bonnen schrijven binnen maar niet met oppakken van mensen met verboden wapens.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_23280157
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:06 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het gaat mij om het principe. Wil je dat niet begrijpen of zo? Het is niet zo moeilijk hoor.
En voor je principes wil je het aantal onzinnige doden door vuurwapens wel aanvaarden. Rare principes.
  zaterdag 13 november 2004 @ 00:08:40 #77
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23280158
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:06 schreef Tijger_m het volgende:

Mjah, maar nu heb je het over iets anders. Fatsoenlijk volk. Op die gronden had van Gogh nooit een wapen mogen bezitten natuurlijk
Niet iemand die geweldsmisdrijven pleegde. Dat weet je ook wel, ondanks jouw insinuaties. En het gaat mij niet puur om Van Gogh.
pi_23280168
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:07 schreef Gallo het volgende:

Je doet net alsof die fatsoenlijke mensen dagelijks belaagd worden door horden vuurwapengevaarlijke gekken ? Fatsoelijk mensen kunnen in het bezit van een vuurwapen erg onfatsoenlijk worden, het geeft je een gevoel van macht namelijk.
Ja, hoor, dat gebeurt....alleen niet in Nederland. Meer in Irak en Afghanistan.
  zaterdag 13 november 2004 @ 00:09:34 #79
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23280184
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:07 schreef Gallo het volgende:
Waarom loopt dat dan in landen als Griekenland, Portugal en Australie dan niet uit de hand?
pi_23280186
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:08 schreef JaapB het volgende:
Lijkt op zich een leuk plan, maar het strandt in ons landje direct op het feit dat je zelfs in je eigen huis jezelf niet mag verdedigen tegenover een inbreker. Als ik straks wakker wordt en er breekt hier iemand in op dat moment dan moet ik vriendelijk verzoeken of hij daar mee op wil houden, maar ik mag hem niet een knal voor de kop geven omdat hij met zijn jatten van mijn dingen af te blijven heeft.
Kun je dan niet beter goede sloten aanschaffen i.p.v. een vuurwapen ?
  zaterdag 13 november 2004 @ 00:10:19 #81
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23280198
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:08 schreef Gallo het volgende:
En voor je principes wil je het aantal onzinnige doden door vuurwapens wel aanvaarden. Rare principes.
Dat gebeurt dus naar mijn weten alleen maar in de VS.
  zaterdag 13 november 2004 @ 00:11:32 #82
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_23280218
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:09 schreef Gallo het volgende:

[..]

Die goede en dure sloten heb ik, maar moet ik mijn huis in een gevangenis veranderen om de criminelen buiten te houden?
pi_23280220
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:10 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Jij denkt niet dat door vrij wapenbezit sowieso meer onschuldige slachtoffers vallen ?
pi_23280234
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:11 schreef JaapB het volgende:

[..]

Die goede en dure sloten heb ik, maar moet ik mijn huis in een gevangenis veranderen om de criminelen buiten te houden?
Hoe kan iets een gevangenis zijn waar je zelf de sleutels van hebt ?
  zaterdag 13 november 2004 @ 00:12:23 #85
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23280238
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:11 schreef Gallo het volgende:

Jij denkt niet dat door vrij wapenbezit sowieso meer onschuldige slachtoffers vallen ?
Dat ligt er aan wie er in dat geval wapens mogen kopen en hoe die mensen er mee omgaan.
  zaterdag 13 november 2004 @ 00:12:25 #86
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23280241
Ik voel me heel wat veiliger met de gedachte dat iedereen een wapen kan en mag dragen.

Een eventuele oplossing zou kunnen zijn om pepperspray te legaliseren. Dat is veel handiger dan een ander wapen ter zelfverdediging. Verder dan pepperspray moet je echt niet gaan.
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 23:48 schreef Monidique het volgende:

[..]

.

Iedereen die een geweer wil hebben om iemand neer te knallen, komt daar wel aan, als-ie 'm echt wil hebben. Daar ben ik het mee eens. Maar diegenen die niet per sé een geweer hoeven te hebben, zullen door het aanbod aan wapentuig eerder geneigd zijn deze te gebruiken in geval van agressie, simpelweg omdat ze vrijelijk beschikbaar zijn.
Precies, en die laatste groep is een niet te onderschatte veelvoud van die eerste groep.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_23280242
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, en daar ik het risico van een vuurwapen groter acht, leg ik de grens bij vuurwapens.
Wanneer heeft iets een te groot risico?
pi_23280256
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:09 schreef Gallo het volgende:

Dat werkt bij mij iig uitstekend. En een nogal forse hond, doet er ook geen kwaad aan.
  zaterdag 13 november 2004 @ 00:13:35 #89
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23280269
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:12 schreef Sidekick het volgende:

Een eventuele oplossing zou kunnen zijn om pepperspray te legaliseren. Dat is veel handiger dan een ander wapen ter zelfverdediging. Verder dan pepperspray moet je echt niet gaan.
Niet eens zo'n slecht plan. SK. Zou de eerste stap naar legalisering kunnen zijn.
pi_23280279
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:12 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat ligt er aan wie er in dat geval wapens mogen kopen en hoe die mensen er mee omgaan.
Je kunt toch zelf wel nagaan en beredeneren dat doordat er meer vuurwapens in omloop zijn er meer mensen slachtoffer zullen worden van die wapens ?
pi_23280285
quote:

Wat zijn jouw criteria voor het eerste en eh...en dat laatste wil jij controleren...hoe?
  zaterdag 13 november 2004 @ 00:14:32 #92
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23280289
quote:

[..]

Oh, je wilt toch niet vrij wapenbezit?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 13 november 2004 @ 00:14:39 #93
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_23280293
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:12 schreef Gallo het volgende:

[..]

Hoe kan iets een gevangenis zijn waar je zelf de sleutels van hebt ?
Omdat ik tralies moet plaatsen die mijn uitzicht bederven, omdat ik het zelf niet wil maar omdat me dit door anderen wordt opgelegd. Daarom?
pi_23280300
ik ben TEGEN vrij wapen bezit en zal dit motiveren.

als veel mensen een wapen hebben zullen criminelen zwaardere wapens gebruiken om de overhand te krijgen, dan zal er weer gepleit worden voor zwaardere wapens. waarop de criminelen weer zullen inspelen.

resultaat?

nog meer doden en gewonden en veel meer geweld. nee daar wordt dit landje echt beter van niet geloven ? kijk eens naar de VS!
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_23280306
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:10 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En Zwitserland.
pi_23280309
quote:
In Nederland is het dus totaal onnodig, gezien de bevolkingsdichtheid.
Probeer eens de wouten midden in de nacht te bellen dat je een insluiper hebt en ga dan eens klokken hoe lang het duurt voordat ze er zijn als ze uperhaubt al komen.

Ik ken gebieden in Nederland waar zo weinig wouten ´s nachts op patrouille zijn dat het minimaal een half uur kan duren voordat ze aanwezig zijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_23280318
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:14 schreef Sidekick het volgende:

[..]

quote:
Op vrijdag 12 november 2004 23:33 schreef PJORourke het volgende:
Ik ben voor de vrijheid om wapens te dragen. Bart Croughs heeft er in HP/De Tijd een mooie column aan gewijd:
[..]

Bron:

http://www.hpdetijd.nl/

Het tweede amendement van de grondwet van de VS is een groot goed, vooral in een land met falende politie. Eensch of oneens?
En hij wil ook geen vrijheid om wapens neer te leggen, alleen dragen.
pi_23280322
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:14 schreef JaapB het volgende:

[..]

Omdat ik tralies moet plaatsen die mijn uitzicht bederven, omdat ik het zelf niet wil maar omdat me dit door anderen wordt opgelegd. Daarom?
Je slaapt liever met een pistool onder je kussen, met de angst dat elk moment een inbreker naast je bed kan staan ? Hmm.
pi_23280329
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:12 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Wanneer heeft iets een te groot risico?
Nu. En dat leid ik inderdaad af uit mijn vingers.
  zaterdag 13 november 2004 @ 00:16:26 #100
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23280330
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:14 schreef Sidekick het volgende:
Volledig vrij is natuurlijk niet haalbaar. Maar zo vrij mogelijk. Bepaalde eisen zal je moeten stellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')