Moge Allah verhoeden dat megakut Elatik ooit nog een politieke functie zal bekleden.quote:Op vrijdag 12 november 2004 01:31 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Halsema of Elatik.
Zalm vind dat dus echt niks. Zeker omdat een premier ook een communicerende functie heeft, en daar heeft Zalm een hekel aan.quote:Op vrijdag 12 november 2004 02:26 schreef Speth het volgende:
Ik zie momenteel bar weinig goede politici. Alleen Zalm lijkt me geloofwaardig.
Ik denk dat Balkenende communicatief Zalm niet overtreft, en dat Zalm wat betreft inzicht, leiderschap en ervaring Balkenende zeker overtreft.quote:Ik vind Balkenende eigenlijk nog niet zo'n slechte premier, hij steekt natuurlijk qua persoon mager af tegen een Blair, een Chirac of een Berlusconi maar ik denk dat hij technisch gezien wel goed is.
Dat hebben we dan de afgelopen dagen mogen meemaken met zjin ongelukkig gekozen 'oorlogs'retoriek. Balkenende gunt mensen meer eigen verantwoordelijkheid. Dat betekent dat hij soms steken moet ophalen die zijn regringsteam laat vallen. Ik vind het wel te prijzen in de man dat hij zichzelf niet naar voren schuift.quote:Op vrijdag 12 november 2004 02:38 schreef Speth het volgende:
[..]
Ik denk dat Balkenende communicatief Zalm niet overtreft, en dat Zalm wat betreft inzicht, leiderschap en ervaring Balkenende zeker overtreft.
Ik dacht dat jij zou kappen met fok?quote:Op vrijdag 12 november 2004 10:05 schreef FuifDuif het volgende:
Marijnissen.
quote:Op vrijdag 12 november 2004 02:26 schreef Speth het volgende:
Ik zie momenteel bar weinig goede politici. Alleen Zalm lijkt me geloofwaardig.
Marnix van Rij staat compleet op een zijspoor. Niks meer van gehoord sinds die zelfmoordactie drie jaar geleden.quote:Op vrijdag 12 november 2004 09:47 schreef dVTB het volgende:
Marnix van Raay misschien? Of Jaap de Hoop-Scheffer terughalen? Lastig, lastig...
Rouvoet is wel OK. En dat terwijl ik een linkse heiden ben.quote:Op vrijdag 12 november 2004 11:58 schreef Parabola het volgende:
Rouvoet.
Een integer politicus met visie, een goed spreker en een man met (een ietwat saaie, maar toch) uitstraling. Bijkomend voordeel: zijn partij speelt een dermate marginale rol in het geheel dat het voor hem geen zin heeft om partijpolitiek te bedrijven.
Bovendien iemand die de rust weet te bewaren en zijn eigen profileringsdrang niet boven het algemeen belang stelt.
Nee, ik vind niet dat-ie het slecht gedaan heeft afgelopen dagen.quote:Op donderdag 11 november 2004 21:54 schreef Davidboaz het volgende:
Als JPB dan zo'n slappe zak is zonder daadkracht, wie zou in deze enerverende tijd dan wél Minister President moeten zijn van Nederland en vooral, waarom hij, of zij?
Ik zei dat ik zou minderenquote:Op vrijdag 12 november 2004 11:13 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij zou kappen met fok?
Realistisch zijn is ook een optie...
Wat is er mis met mevrouw Elatik?quote:Op vrijdag 12 november 2004 01:40 schreef Tarak het volgende:
Moge Allah verhoeden dat megakut Elatik ooit nog een politieke functie zal bekleden.
quote:Op donderdag 11 november 2004 22:35 schreef Underdoggy het volgende:
Wat een onzin dat hij zo nodig erg slecht is. Wat weet je van hem? Wat doet hij achter de schermen? Juist ja je weet _NIETS_!!!
De AIVD bedoel je? Of een terrorist?quote:Op vrijdag 12 november 2004 20:30 schreef DaveM het volgende:
Marijnissen lijkt me een hele goede premier.
Maar ik vrees dat bepaalde Krachten daar een stokje voor steken mocht de SP ooit de grootste partij worden.
Balkenende is iig niet geschikt voor dit ambt.
De SP kan alleen maar oppositie voeren, en geen realistische oplossingen aanvoeren.quote:Op vrijdag 12 november 2004 20:30 schreef DaveM het volgende:
Marijnissen lijkt me een hele goede premier.
Maar ik vrees dat bepaalde Krachten daar een stokje voor steken mocht de SP ooit de grootste partij worden.
Balkenende is iig niet geschikt voor dit ambt.
Sluit ik geen van beiden uit.quote:Op vrijdag 12 november 2004 20:35 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De AIVD bedoel je? Of een terrorist?![]()
Dat lijkt me iets overdreven, maar idd zullen Kant of Van Bommel nooit zo populair worden.quote:Maar gelukkig is het niet realistisch dat de SP de grootste wordt. En als Marijnissen ophoud dan is het ook zo goed als afgelopen met de SP.
Ik zou niet weten waarom deel uitmaken van een regering niet zou kunnen.quote:Op vrijdag 12 november 2004 20:36 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
De SP kan alleen maar oppositie voeren
Onzin. Ze kwamen bv. als eerste met een inburgeringsverplichting voor migranten.quote:, en geen realistische oplossingen aanvoeren.
Ze zijn niet dommer dan de gemiddelde Groenlinkser, maar daar houdt het wel mee op.quote:Ze zijn echt niet dommer dan de gemiddelde cda-er, vvd-er of pvda-er.
andere premiers hebben ook genoeg voor hun kiezen gehad hoorquote:Op vrijdag 12 november 2004 20:47 schreef gtotep het volgende:
Balkje is oke. Bij zoveel tegenslag is hij top.
Volgens mij is er geen premier in het verleden die zo veel rottigheid van buiten zijn invloedssfeer over zich heen heeft gehad als hij.
Al zóu hij meer dingen over zich heen hebben gekregen dan andere premiers (wat ik betwijfel, Lubbers en Den Uyl kregen ook heel veel over zich heen).....het gaat toch om de manier hoe hij die afhandelt?quote:Het koninghuis gezeik van de de roy zuiderwijntjes
Z`n voet
De ec met die italiaan
moord van gogh
moord leraar den haag
lastige vakbonden
slechte economie
lpf debacle
Voor het onderwijs zou dat een zegen zijn.quote:Op vrijdag 12 november 2004 22:16 schreef FritsVanEgters het volgende:
Als het CDA per sé de premier moet leveren verkies ik Maria vd Hoeven misschien wel boven de huidige.
Erg late reactie, ik weet het...., maar met de OP uit ik niet direct een persoonlijke mening; hooguit een ongenuanceerde interpretatie van de -deels- publieke opinie.quote:Op donderdag 11 november 2004 22:35 schreef Underdoggy het volgende:
Wat een onzin dat hij zo nodig erg slecht is. Wat weet je van hem? Wat doet hij achter de schermen? Juist ja je weet _NIETS_!!!
Reageer dan niet.quote:Op zaterdag 13 november 2004 02:30 schreef Takkesteeg het volgende:
Professionels graag!
Links, rechts, midden, om het even, mensen met visie die het aandurven zichzelf te zijn en in staat zijn te kunnen communiceren met anders denkenden, zoals een Hans van Mierlo, een Pim Fortuyn (niet meer beschikbaar, helaas), een Jan Marijnissen.
En zo zijn er nog wel een aantal, individuen die zich niet verschuilen achter wat voor 'n groepering ook!
Daar kan de gemiddelde (zelfs dat halen ze niet) politicus een voorbeeld aan nemen en trouwens de gemiddelde burger (wat een bullshit) iedereen dus ook!
Mensen die zichzelf zijn, dat wil ik zien en niet dat groepsgedrag alsof je een voetbalsupporter bent zonder mentale inhoud.
Daarmee gezegd, optiefen met al die godsdienstkrankzinnigheid, politieke gezindheid en aanverwante mallotigheid want dit onder de noemer "Democratie is het hoogste goed", daar worden we met z'n allen echt niet wijzer van.
?quote:Op zaterdag 13 november 2004 02:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Reageer dan niet.
Ik zie dat je gereageerd hebt ja, maar je had dat net zo goed niet kunnen doen dan imho. Democratie is datgene wat ons rest van de afgrond, die volgens mij bereid wordt door allerlei extremisten. Een proces waarover wij eeuwen gedaan hebben, kan niet zo maar weggegooid worden, omdat een aantal lieden tijdelijk te emotioneel zijn om zuiver na te denken.quote:Op zaterdag 13 november 2004 02:47 schreef Takkesteeg het volgende:
[..]
?![]()
Dat heb ik dus wel gedaan! (sorry hoor Ryan3!).
Voor de duidelijkheid, 'democratie' is een wassen neus waar een ieder zoet gehouden mee wordt omdat het zo lekker makkelijk is...
Ik denk dat wat vervat is in de betekenis van het woord 'democratie' nu juist de waarborg geeft dat ik als individu of evt. in the company of others een eigen waar dan ook op gebaseerd moreel oordeel kan vellen.quote:Op zaterdag 13 november 2004 03:02 schreef Takkesteeg het volgende:
Daar heb ik 't totaal niet over...
Er is meer dan 'Democratie' bv het feit dat een ieder individu zelf heel goed in staat kan zijn om zelf na te denken, te handelen, te communiceren en te argumenteren.
Dat mis ik helaas aan het groepsgewijs denken wat zich 'democratie' noemt...
Natuurlijk maar zou het niet 'vruchtbaarder' kunnen zijn om 'the company', zoals jij het noemt, eens los te durven laten om zo een ieder eens aan het woord te laten en het 'enge' groepsverband (nee, jij hoort niet bij ons...) 's los te laten om zo 's te proberen om bv op die manier tot een inhoudsvollere en meer dynamische gang van zaken te komen?quote:Op zaterdag 13 november 2004 03:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat wat vervat is in de betekenis van het woord 'democratie' nu juist de waarborg geeft dat ik als individu of evt. in the company of others een eigen waar dan ook op gebaseerd moreel oordeel kan vellen.
Spreek voor jezelf.quote:Op zaterdag 13 november 2004 05:10 schreef Isabeau het volgende:
Het is zo populistisch om de minister-president af te kraken dat niemand meer luistert naar wat hij te zeggen heeft. Maakt ook niets uit voor die types: alles is verkeerd. JP ga zo door!
Inderdaad. Compleet over het hoofd gezien.quote:Op zaterdag 13 november 2004 11:22 schreef Falco het volgende:
De naam Ben Bot is nog niet gevallen! Hij is een echte meneer, heeft verstand van vele zaken en zou echt een goede MP zijn lijkt me.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |