abonnement Unibet Coolblue
pi_23229453
Open BETA is here!
Discusseer hier over de nieuwste telg in de Blizzard serie. De MMORPG World of Warcraft. De public beta is gisteren gestart en duurt 10 dagen.

Preview
Four years have passed since the aftermath of Warcraft III: Reign of Chaos, and a great tension now smolders throughout the ravaged world of Azeroth. As the battle-worn races begin to rebuild their shattered kingdoms, new threats, both ancient and ominous, arise to plague the world once again.

World of Warcraft is an online role-playing experience set in the award-winning Warcraft universe. Players assume the roles of Warcraft heroes as they explore, adventure, and quest across a vast world. Being "Massively Multiplayer," World of Warcraft allows thousands of players to interact within the same world. Whether adventuring together or fighting against each other in epic battles, players will form friendships, forge alliances, and compete with enemies for power and glory.

dedicated live team will create a constant stream of new adventures to undertake, lands to explore, and monsters to vanquish. This content ensures that the game will never be the same from month to month, and will continue to offer new challenges and adventures for years to come.

Game Features:


* Adventure together with thousands of other players simultaneously.

* Create and customize your own hero from the unique races and classes of the Warcraft universe.

* Explore an expansive world with miles of forests, deserts, snow-blown mountains, and other exotic lands.

* Visit huge cities and delve through dozens of vast dungeons.

* Enjoy hundreds of hours of gameplay with new quests, items, and adventures every month.

Screenshots






Vorige Topic(s)
World of Warcraft [PC]

[ Bericht 11% gewijzigd door existenz op 10-11-2004 22:34:58 ]
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  woensdag 10 november 2004 @ 22:33:15 #2
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_23229558
wat ik me nou afvraag kan je nou als een member van the horde ook bij het gebied van de alliance komen?
pi_23229645
quote:
Op woensdag 10 november 2004 22:33 schreef Blinker het volgende:
wat ik me nou afvraag kan je nou als een member van the horde ook bij het gebied van de alliance komen?
Ik heb geen idee, ik denk van wel, maar ik ben nog niet ver genoeg.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  woensdag 10 november 2004 @ 22:36:34 #4
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_23229670
nee ik ook niet en wil nu eigenlijk wel heel graag weer aan de gang maar blizzard laat me niet
pi_23230014
Damn, heb de open beta gedownload via de Blizz Torrent (duurde gvd 24 uur), doe de installatie (die 3 kwartier duurde ), denk ik eindelijk te kunnen Wow-en, zijn de servers down
  woensdag 10 november 2004 @ 22:53:13 #6
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_23230268
Ja idd. Het installeren duurd erg lang. Best raar opzich hij deed het heel erg traag net of hij bijna nix deed maar ik geloof dat de server elk moment weer online kan komen.
pi_23230302
Wat me wel opvalt is dat de servers wel smooth lopen en dat er weinig lag is op de servers. Bij andere MMORPG's is dat duidelijk te merken.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  woensdag 10 november 2004 @ 23:21:04 #8
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_23231228
Bij mij lagt hij soms wel beetje maarja de ping is ook >200
pi_23231458
Hij doet het ook wel leuk op de mac trouwens. .
Ik ga naar huis.
pi_23231623
3 kwartier installen! Omg dat is echt niet grappig meer. Eerst meer dan 24h downloaden en nu dit nog. Het moet wel een SUPER game zijn wil ik dat ooit nog eens gaan doen. En er nog voor betalen ook....

Tot nu toe vind ik het een vette afknapper!
  donderdag 11 november 2004 @ 00:00:30 #11
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_23232337
Ik heb het ff uitgezocht en je kan elkaar afmaken als the horde of the alliance.
Zogeheette raids

Maar desalniettemin de server loopt nog steeds niet dus ik ga pitten en kijk morgen wel
  donderdag 11 november 2004 @ 00:17:31 #12
5260 Stewie
March on down the field !
pi_23232869
quote:
Op donderdag 11 november 2004 00:17 schreef Stewie het volgende:
Damn, hoe lang zijn die realms nog down !!
Nog steeds down? Naja, men zou inmiddels wel moeten weten dat bij Blizzard tijd heel anders loopt dan bij de rest van de mensheid.
  donderdag 11 november 2004 @ 04:05:23 #14
5260 Stewie
March on down the field !
pi_23235009
wel weer even lachen vanavond, maar wat is dat met server 4, waarom wil iedereen perse daarop ? Wij zijn maar verder gegaan op 24, want de lags duurden soms tot 30 seconden...
  donderdag 11 november 2004 @ 05:49:01 #15
68536 Eitjes
Dat werkt zo. Ofzo.
pi_23235127
Ik heb hem gewoon uit een nieuwsgroep geleecht, scheelt 22.5 uur downloaden he.

Maar god, ik ben een uur geleden begonnen met installen en het is echt geen pretje meer.. Hij is nu bijna klaar maar jezus...

Morgenavond lekker spelen
Of toch niet?
  donderdag 11 november 2004 @ 07:28:19 #16
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_23235237
jeuj, net over de helft geinstalleerd

nu nog een halfuur
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_23235264
Nog flink wat uren downloaden...
  donderdag 11 november 2004 @ 08:29:39 #18
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_23235432
Ik heb em zelf ook van de nieuwsgroepen best wel relaxt
  donderdag 11 november 2004 @ 08:41:39 #19
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_23235520
Zeg welk ras zijn jullie allemaal? ikzelf ben zo'n undead freak met missende onderkaak
ben overigens nog niet uit m'n eigen dorp gekomen.. was net 10 min online.. eerste zombie geslasht en toen kreeg ik de melding: Server shutdown in 10 min....
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  donderdag 11 november 2004 @ 08:43:39 #20
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_23235537
ik ben een Orc Warrior (Dulduring voor als je me ooit tegenkomt)
ik zat er net op en toen werd het ongelovelijk laggy en kon niemand meer wat doen, dusnu wacht ik tot ik weer kan
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  donderdag 11 november 2004 @ 11:47:38 #21
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_23238549
level 4 nu
zit op server 17 ofzo
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_23239547
ben voor een 2e keer begonnen in een andere wereld.
Zat eerst op lvl 11 in wereld2, en nu lvl5 in wereld 19.
Ben een Dwarf warrior
pi_23239576
maar et lagged nog echt teveel, maar dat zal anders worden als de europeese servers open gaan... gelukkig...
pi_23240946
fileplanet is snel..300-400 kb/s haal ik zonder die pauper upload abusende blizzard client.
pi_23251807
Ik ben nu een lvl 12 dwarf hunter met een bear als pet. Ik zit ook in wereld 19, naam Nargoth. Hunter word nu echt leuk om te doen, lekker je pet op de tegenstander laten inmeppen en dan vanaf een afstandje schieten.
  donderdag 11 november 2004 @ 22:43:30 #26
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_23254308
Ik ben een lvl 9 orcish hunter
pi_23255474
quote:
Op donderdag 11 november 2004 12:37 schreef -Muse- het volgende:
maar et lagged nog echt teveel, maar dat zal anders worden als de europeese servers open gaan... gelukkig...
Het lagged nu alleen maar af en toe omdat er zoveel spelers zijn..
Overdag heb ik bijna nergens last van..
pi_23259533
Ik ben gisteravond ook maar eens begonnen, met een Night Elf Priest. Het spel ziet er echt weer uit alsof ik er verslaafd aan ga raken...
Van lag heb ik helemaal geen last gehad. (testserver 17)
pi_23259792
Wie speelt er allemaal op testserver 35? En welke chararcters en lvls zijn jullie. Ik ben Gnome Rogue lvl 11.
"The Turks are the hero of heroes. There is no impossibility for the Turkish Brigade."
General Douglas MacArthur - United Nations Forces Commander in Chief
  vrijdag 12 november 2004 @ 08:50:01 #30
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23259935
ik krijg de indruk dat een heleboel mensen hier niet weten wat een mmorpg is. begrijp me niet verkeerd, maar ik ga ff snel het een en ander uitleggen over WoW

een MMORPG is dus een RPG, maar dan online. je speelt met duizenden zoniet tien duizenden mensen in een 2d/3d wereld. een wereld die per MMORPG verschilt. je hebt SCI-FI, middeleeuws, fantasy en nog meer. dan zijn MMORPG ook nog eens verdeeld in carebear games (voornamelijk People vs environment), de mensen die People vs People doen (dus veel vechten met elkaar) en een combinatie van die twee met een goede economie erbij. ik raad je aan om op www.mmorpg.com te kijken voor opkomende MMORPG's. omdat ze niet promoot worden zien jullie er veel goede over het hoofd. sommige zelfs beter dan WoW, EQ2, DAoC, EVE, NEOCRON2 etc. een MMORPG is dus anders dan een gewoon spel en er moet dus server onderhoud gepleegd worden, mensen betaald worden voor nieuwe patches en updates en wat te denken voor events die gehouden moeten worden etc...dat kost geld. en je betaald voor een welbekende MMORPG zo'n 25-30 euro om het spel te kopen, dan 12 euro ongeveer permaand contributie en dan nog eens 25-30 euro voor elke grote uitbreiding die een keer in het jaar verschijnt. het is een investering, maar dit soort spellen speel je niet voor een week maar voor een jaar of 2-3.

WoW is fantasy zoals je waarschijnlijk gezien hebt. je hebt twee groepen genaamd The Alliance en The Horde. elke onderverdeeld met 4 rasses. The Alliance heeft de mens, nightelf, dwerg en gnoom terwijl The Horde andere rassen heeft zoals orcs, trollen, undoden en tauren (minotaurus achtig). ieder ras heeft zo zijn eigen bonus skills bovenop de klas die je kiest.

WoW begint met een geweldig mooie intro die we gewend zijn van Blizzard. Tevens heeft elk ras die je speelt zijn eigen mini intro wat je dus al meteen in de sfeer brengt. PvE is dus gewoon beestjes meppen en quests vervullen. dat is dus ook hoe je het begin van het spel doorbrengt. je gaat naar een paar npc's (non playing characters) toe met een geel uitroepteken boven hun hoofd. die geeft je een quest die je moet vervullen. zoals gewoonlijk krijg je rewards in de vorm van geld en items. maar quests zijn iets meer in wow, ze geven een goede rondleiding door de omgeving en zijn een goede alternatieve manier om experience punten te verzamelen. minder saai dan constant het zelfde beestje op zijn kop te meppen tot je een lvl omhoog gaat lol

als jagen en questen en het gebied verkennen saai begint te worden kun je een Profession nemen. je kun een mijner, skinner, visser worden omzo metalen te verzamelen enzo. die kun je dan met een tweede professie benutte. als een mijner moet je een tweede profession nemen genaamd blacksmitthing. op die manier kun je simpel maar effectief je verzamelde metalen gebruiken om je eigen chainmail armor en wapens te maken. meestal zijn die nog beter dan wat de winkels verkopen. als je al genoeg eigen wapens hebt kun je nog steeds items maken en gewoon aan de winkels verkopen. dit is een goede en makkelijke bron van inkomsten. het mooie is...de mijnen etc zijn altijd in de beurt waar je jaagt dus je hoeft zelden tot nooit uit je weg te gaan.

naarmate je een hoger level wordt zie je meer gebieden. veel kleine dorpjes en een paar grote steden die er erorm mooi uitzien. en groot dat ze zijn!! je raakt makkelijk verdwaald de eerste paar keer. bij de Inn kun je een mailtje achterlaten met een item erin voor een vriend of je andere characters. makkelijk als je iets te melden hebt en ze zijn niet online.

de dungeons zien er ook mooi uit en je kunt het meestal alleen af tot lvl 30 dan moet je groupen omzo de dungeon uit te ruimen. ik heb een clan gemaakt met mijn clan members(Die ik nu al 5 jaar ken van andere mmorpg's) en doen nu regelmatig dungeon raids. best mooi als je die bosses ziet. af en toe moet je ook een gigantische boss raiden op de gewone map om zo een nieuw deel van de kaart beschikbaar te maken voor iedereen op die server.

PvP is dus dat je elkaar de kop in mept. dit is niet het belangrijkste aspect van een MMORPG, maar toch een leuk tussendoortje. terwijl je quests doet leer je ook de propaganda van de andere groep rassen. je tegenstanders en er word verwacht dat je ze haat. het is deel van de verhaal lijn The horde vs The alliance. als je een hoger lvl bent en dan met de boot je beginners eiland verlaat kom je op het mainland. daar verzamelen alle rassen van de groep waar jij bij hoort. dan moet je opzoek naar het gebied dat openstaat voor beide groepen en dan kun je met mekaar vechten zolang je wilt. geen lvl restricties niks. je kunt ten allen tijde erin. je kunt ook vriendelijke gevechten hebben met de mensen in je beurt door gewoon "/duel naam" in te typen. als je constant open voor de aanval wilt zijn type dan /pvp zodat iedereen in je omgeving jouw kan aanvallen wanneer ze dat willen, zelfs al zijn het vrienden.

best grappig om verschillende rassen met vreemde klassen te maken. maar sommige rassen zoals de trollen zien er gewoon vaag uit om maar niet te spreken over de omgeving waar hun in jagen. download van het spel is zo'n 2.5gb en 3.2gb volledig geinstalleerd. voor mij was dat 90minuten download en 20instaleren.

WoW heeft ook een hele uitgebreide verhaal lijn, maar je ziet alleen een klein beetje ervan als je speelt. je moet dus ook hun website bezoeken omzo meer info te vinden. ze hebben alle Lore over de goden en geschiedenis van het land, informatie over de professions en klassen. er is ook een lijst met commands wat je kan gebruiken. de emotes zijn erg leuk. elk ras heeft bevoorbeeld zijn eigen /dance

onthoud ook dat het spel nu in American Open Beta is. houd in dat eigenlijk amerikan e.d. behoren te spelen, maarja. over het algemeen is het spel nu compleet en wat je ziet is wat je krijgt als je het koopt. MAAR er zijn nog steeds een paar dingen die gefixed moeten worden voor release en die ze nu dus aan het testen zijn. Zoals de servers en hun lag. deze open beta duurd tot 23 november. ik stel het nog niet te kopen aangezien dit voor amerika is. de europese beta komt begin december met de release rond nieuwjaar. dus je kunt nu een paar weken gratis spelen en dan volgende maand weer

mijn chars zijn allemaal op eastern server 3. lvl 10 tauren shaman (skinner,leatherworker), lvl 10 human priest, lvl 10 troll warrior, lvl 41 dwarf palladin(miner, blacksmith), lvl 28 undead warlock. hebt eerst een aantal tot lvl 10 gespeeld, want dat heb je zo gedaan en laat je zien wat het kan. dan koos ik welke ik het leukst vond om te spelen. als je lvl 40 bent kun je beesten kopen om op te rijden.

als jullie nog meer vragen hebben. ik denk dat ik de meeste wel kan beantwoorden voor jullie.

[ Bericht 4% gewijzigd door Enyalius op 12-11-2004 08:57:53 ]
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  vrijdag 12 november 2004 @ 08:53:53 #31
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_23259961
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 07:32 schreef Credence het volgende:
Ik ben gisteravond ook maar eens begonnen, met een Night Elf Priest. Het spel ziet er echt weer uit alsof ik er verslaafd aan ga raken...
Van lag heb ik helemaal geen last gehad. (testserver 17)
ik zit ook op 17
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_23259982
Toffe uitleg Enyalius. Alleen van het spel inhoudelijk snap ik nog steeds geen hol. .

Ik loop nu inderdaad constant bears neer te meppen en verder snap ik er nog nauwelijks wat van. .
  vrijdag 12 november 2004 @ 09:00:52 #33
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_23260030
Het gaat vooral om quests te doen die je van NPC's krijgt en om de wereld te verkennen.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  vrijdag 12 november 2004 @ 09:02:52 #34
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23260051
hmmm

als je begint sta je ergens in het centrum van je starters stad. vlak voor je neus staat een gek met een groot geel uitroep teken boven zijn hoofd. gewoon ff met hem praten en je bent onderweg op je eerste quest. loop ook ff een klein rondje in dit gebied en kijk wat iedere NPC is. je ziet dat sommige trainers zijn en andere dingen kopen/verkopen. er is als het goed is ook een leider in de beurt met nog meer quests.

als je lvl 3 bent geworden geeft de leider je een brief en moet je opzoek naar de trainer van jouw klasse. die traint jouw en leert je nieuwe skills. skills kost geld dat je verdiend met quests en jagen.

dus veel met npc's praten die een geel uitroepteken boven hun hoofd hebben. die sturen je overal en nergens naar toe enzo kun je dus het gebied leren kennen en het gebruik van je skills. als je klaar bent met de quest even trug gaan naar de npc die nu een geel vraagteken boven zijn hoofd zal hebben.

als je de npc niet kunt vinden kijk dan op de radar rechtsboven. als er een gele smily is moet je daarnaartoe...9 van de 10 keer. als je jaagt dan is het does om resources te halen niet voor npc quests.

op de balk onder in het scherm heb je wat icoontjes. bekijk die ook maar eens. er is een spelbook die je skills bewaard en die je dus op de balk links onder moet plaatsen. op die manier kan je tijden een gevecht op het icoontje klikken of makkelijker nog gewoon op de 1-2-3-4 etc op je toetsenbord klikken
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  vrijdag 12 november 2004 @ 09:05:00 #35
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_23260069
ik kom wel constant te sterke monsters tegen die me doodmaken
heel eind lopen voor ik zonder penalty weer kan reviven
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  vrijdag 12 november 2004 @ 09:06:09 #36
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23260087
quote:
Op woensdag 10 november 2004 22:33 schreef Blinker het volgende:
wat ik me nou afvraag kan je nou als een member van the horde ook bij het gebied van de alliance komen?
nee

er is wel een gezamelijk gebied waar je elkaar de kop in mept

over het algemeen zijn The Horde en The Alliance van elkaar gescheiden
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  vrijdag 12 november 2004 @ 09:08:54 #37
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23260106
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 09:05 schreef Rahl het volgende:
ik kom wel constant te sterke monsters tegen die me doodmaken
heel eind lopen voor ik zonder penalty weer kan reviven
ik stel voor om te kijken naar het lvl van het monster. als je er op klikt. of gewoon muis even boven houd, dan zie je een klein balkje verschijnen links onder. dat zegt het lvl van het monster. als het meer dan 2 lvl's boven je eigen lvl is...NIET aanvallen tenzij je in een groep bent.

als het balkje dat verschijnt geel is dan zal het monster je niet automatisch aanvallen als je in de beurt bent. dus je kunt makkelijk langs een hoog lvl monster lopen dan. maar als het balkje rood is zal het monster je aanvallen als je in de beurt komt, en soms is dat lastig en heb je opeens 2 a 3 monsters op je. dan dendert je HP wel snel omlaag en is het tijd om een stukje weg te rennen en opnieuw te proberen.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  vrijdag 12 november 2004 @ 09:15:09 #38
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_23260184
oooh ik zit nu al vast in een quest.. moet 1 of andere samuel slashen maar die kan ik nie vinden en de radar geeft ook nix aan :S...dus als iemand weet waar ik die sjaak kan vinden... ben undead btw
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  vrijdag 12 november 2004 @ 09:15:54 #39
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_23260193
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 09:08 schreef Enyalius het volgende:

[..]

ik stel voor om te kijken naar het lvl van het monster. als je er op klikt. of gewoon muis even boven houd, dan zie je een klein balkje verschijnen links onder. dat zegt het lvl van het monster. als het meer dan 2 lvl's boven je eigen lvl is...NIET aanvallen tenzij je in een groep bent.

als het balkje dat verschijnt geel is dan zal het monster je niet automatisch aanvallen als je in de beurt bent. dus je kunt makkelijk langs een hoog lvl monster lopen dan. maar als het balkje rood is zal het monster je aanvallen als je in de beurt komt, en soms is dat lastig en heb je opeens 2 a 3 monsters op je. dan dendert je HP wel snel omlaag en is het tijd om een stukje weg te rennen en opnieuw te proberen.
ok, bedankt

ik vind lineage 2 grafisch wel sterker btw.
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  vrijdag 12 november 2004 @ 09:27:53 #40
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23260336
ja idd. L2 oogt grafisch beter maar laat veels te veel an de wensen over op game mechanics. het is open voor veel exploits. zo had ik bevoorlijk een lvl 31 met 6 million goud money dubbing lol

in wow vind ik dat het grafisch landschap er redelijk tot goed uitziet, maar de meeste characters die je maakt zien er slecht uit. ze passen er gewoon niet bij vind ik en ze zijn nog lelijk ook hehe.

maar grafisch is niet het enige want telt. ik heb 2d spellen gespeeld waar ik 2 jaar aan verslaafd was, en dat was nog niet zo lang geleden.

Wow heeft op game mechanics wel een enorme stap voor op de competitie. ze houden het simpel. er zijn geen onnodige restricties toegevoegd die het allemaal complex maakt. er is geen anti-kill steal method (dus iedereen kan elk monster doden ook al is iemand anders er al mee beizg, is niet netjes maar toch). er zijn geen monsters die speciaal gemaakt zijn om met een groep te doden in plaats daarvan val je gewoon een hoger lvl monster aan als je in een groep bent.

maar het belangrijkste vind ik dat de balans er is tussen de characters. normaal gesproken zijn warriors het sterkst dan boogschutters gevolgd door magiers. iedereen koos gewoon het sterkste personage met de beste skills en klaar. er liepen duizenden dezelfde rond. saaaiii. en dan gingen mensen zeuren en word de sterke class generfd en dus enorm verzwakt. 3-4 maanden van trainen weggegooid en kun je overnieuw beginnen met een ander. in Dark age of camelot heb je dus Class of the month. zo erg is het daar

in wow is het gebalanceerd zo lijtk het. iedereen kan iedereen en alles aan. ligt er net aan hoe goed jezelf als speler bent, want aan het personage zal het niet liggen.

ook wat ik mooi vind is dat magie gebruikers niet onderbroken worden. in de meeste mmorpg's moet je een spreuk opnieuw uitspreken op het moment dat je geraakt wordt (concentratie verloren) en dat is irritant. in wow word je laadbalk gedeeltelijk naar beneden gehaald als je geraakt word zodat je nog steeds vrij snel een spreuk kunt uitspreken.

zelf ben ik meer een krijger en geruik magie alleen om een monster weg te trekken van zijn groep. makkelijker te doden zo.

maar ik ga weer spelen en zal strak kijken of er nog meer is om op te reageren
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  vrijdag 12 november 2004 @ 09:32:36 #41
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_23260389
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 09:27 schreef Enyalius het volgende:
ja idd. L2 oogt grafisch beter maar laat veels te veel an de wensen over op game mechanics. het is open voor veel exploits. zo had ik bevoorlijk een lvl 31 met 6 million goud money dubbing lol

in wow vind ik dat het grafisch landschap er redelijk tot goed uitziet, maar de meeste characters die je maakt zien er slecht uit. ze passen er gewoon niet bij vind ik en ze zijn nog lelijk ook hehe.

maar grafisch is niet het enige want telt. ik heb 2d spellen gespeeld waar ik 2 jaar aan verslaafd was, en dat was nog niet zo lang geleden.

Wow heeft op game mechanics wel een enorme stap voor op de competitie. ze houden het simpel. er zijn geen onnodige restricties toegevoegd die het allemaal complex maakt. er is geen anti-kill steal method (dus iedereen kan elk monster doden ook al is iemand anders er al mee beizg, is niet netjes maar toch). er zijn geen monsters die speciaal gemaakt zijn om met een groep te doden in plaats daarvan val je gewoon een hoger lvl monster aan als je in een groep bent.

maar het belangrijkste vind ik dat de balans er is tussen de characters. normaal gesproken zijn warriors het sterkst dan boogschutters gevolgd door magiers. iedereen koos gewoon het sterkste personage met de beste skills en klaar. er liepen duizenden dezelfde rond. saaaiii. en dan gingen mensen zeuren en word de sterke class generfd en dus enorm verzwakt. 3-4 maanden van trainen weggegooid en kun je overnieuw beginnen met een ander. in Dark age of camelot heb je dus Class of the month. zo erg is het daar

in wow is het gebalanceerd zo lijtk het. iedereen kan iedereen en alles aan. ligt er net aan hoe goed jezelf als speler bent, want aan het personage zal het niet liggen.

ook wat ik mooi vind is dat magie gebruikers niet onderbroken worden. in de meeste mmorpg's moet je een spreuk opnieuw uitspreken op het moment dat je geraakt wordt (concentratie verloren) en dat is irritant. in wow word je laadbalk gedeeltelijk naar beneden gehaald als je geraakt word zodat je nog steeds vrij snel een spreuk kunt uitspreken.

zelf ben ik meer een krijger en geruik magie alleen om een monster weg te trekken van zijn groep. makkelijker te doden zo.

maar ik ga weer spelen en zal strak kijken of er nog meer is om op te reageren
* Rahl = warrior only.

altijd al geweest ook
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_23260418
Deze uitleg begrijp ik beter dan die ik op alle engelstalige sites lees. .
  vrijdag 12 november 2004 @ 09:40:40 #43
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23260478
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 09:15 schreef MrFl0ppY het volgende:
oooh ik zit nu al vast in een quest.. moet 1 of andere samuel slashen maar die kan ik nie vinden en de radar geeft ook nix aan :S...dus als iemand weet waar ik die sjaak kan vinden... ben undead btw
zuid-oosten van het dorp. moet je even doorlopen tot je wolven en bats ziet. tussen een stel bomen is een klein kamp. als ie er niet is moet je wachten tot ie spawne en dat duurd zo'n 5 a 10 minuten.

als ik goed herinner moet je hem doden om bij de resten van zijn vrouw te begraven of niet soms?
zo niet dan heb ik de verkeerde quest in gedachten
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  vrijdag 12 november 2004 @ 10:07:17 #44
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_23260812
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 09:40 schreef Enyalius het volgende:

[..]

zuid-oosten van het dorp. moet je even doorlopen tot je wolven en bats ziet. tussen een stel bomen is een klein kamp. als ie er niet is moet je wachten tot ie spawne en dat duurd zo'n 5 a 10 minuten.

als ik goed herinner moet je hem doden om bij de resten van zijn vrouw te begraven of niet soms?
zo niet dan heb ik de verkeerde quest in gedachten
thnx m8... ja da klopt je moet zijn resten bij zijn vrouw leggen. maar op de quest stond 'northeast'. nou ik ben het dorp uitgelopen en die richting op gelopen maar kheb nix gevonden. ook geen kamp... zal vanaaf eens proberen
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  vrijdag 12 november 2004 @ 10:55:08 #45
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23261655
andere manier om daar te komen is helemaal naar beneden te lopen het dorp uit. het laatste gebouw aan de rechterhand loopt op een heuveltje. als je schuin daar langs loopt het dorp uit zou je het kamp op een gegeven moment tegen moeten komen

[ Bericht 0% gewijzigd door Enyalius op 12-11-2004 11:02:06 ]
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  vrijdag 12 november 2004 @ 13:21:56 #46
5260 Stewie
March on down the field !
  vrijdag 12 november 2004 @ 13:26:06 #47
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_23265248
??Unable to connect ineens??
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
  vrijdag 12 november 2004 @ 20:23:39 #48
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_23275058
welke mopped? o.O en wat heeft shitty lotr er mee te maken?

servers waren tijdelijk uit de lucht dus daarom kon je geen verbinding maken. ze zijn er nu weer
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_23277413
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 09:06 schreef Enyalius het volgende:

[..]

nee

er is wel een gezamelijk gebied waar je elkaar de kop in mept

over het algemeen zijn The Horde en The Alliance van elkaar gescheiden
Maar op een gegeven moment werd ons dorp (blood... ik ben taurus) aangevallen door nightelves... stond ook town under attack... waren paar hoge lvl elves... alle taurussen in de buurt werden afgeslacht door een groepje van 6 nightelves... waar komen die dan vandaan?
pi_23277442
Hoe kan je trouwens wat sneller lvl... speel nu 2 dagen al behoorlijk veel maar ben pas lvl 11... hoe doe je dat zoveel verschillende characters als zo hoog lvl? Ik speel vooral alleen of met een vriend van mij... hoe kan je makkelijk groepen vormen als je niemand kent die het ook speelt?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')