abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 november 2004 @ 17:50:41 #1
64949 Gappie
the one and only
pi_23221788
quote:
Balkenende doet klemmend beroep op bevolking
DEN HAAG - Premier Balkenende heeft woensdag een "klemmend beroep" gedaan op iedereen om op zijn eigen manier te werken aan de vreedzame samenleving. " We moeten ons niet laten meesleuren in de maalstroom van geweld", zei hij in een verklaring in de Tweede Kamer.

bron: telegraaf.nl
En als iedereen dit nou doet??? dan wordt het alsnog 1 grote puinhoop!! ook al laat je je niet mee slepen....
d(-_-)b
pi_23221819
quote:
Op woensdag 10 november 2004 17:50 schreef Gappie het volgende:

[..]

En Als iedereen dit nou doet??? dan wordt het alsnog 1 grote puinhoop!! ook al laat je niet mee slepen....
En als iedereen gaat vissen gaan alle vissen dood.
  woensdag 10 november 2004 @ 17:53:35 #3
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23221842
quote:
Op woensdag 10 november 2004 17:50 schreef Gappie het volgende:

[..]

En Als iedereen dit nou doet??? dan wordt het alsnog 1 grote puinhoop!! ook al laat je niet mee slepen....
Wat is dat nou voor kutargument? Dus we moeten onszelf wel laten meeslepen?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 10 november 2004 @ 17:55:10 #4
64949 Gappie
the one and only
pi_23221876
quote:
Op woensdag 10 november 2004 17:53 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor kutargument? Dus we moeten onszelf wel laten meeslepen?
Je moet zowiezo wel wat doen.. Anders komt er helemaal geen eind aan
d(-_-)b
  woensdag 10 november 2004 @ 17:56:08 #5
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_23221899
Balkenende wou ook de brandstichters "keihard aanpakken!". Hij kan zo op FOk gaan posten met zn holle frasen
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 10 november 2004 @ 17:56:32 #6
67174 Dos37
Come on Twente
pi_23221909
Balkenende heeft totaal geen vat meer op het volk aftreden die kearl
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 10 november 2004 @ 17:58:13 #7
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23221951
quote:
Op woensdag 10 november 2004 17:55 schreef Gappie het volgende:

[..]

Je moet zowiezo wel wat doen.. Anders komt er helemaal geen eind aan
Dan wel liever iets doordachts dan iets achterlijks
pi_23221969
Als het nu eens niet alleen bij woorden zou blijven.

Het kan niet en het mag niet heb ik nu wel vaak genoeg gehoord.

Slapjannus.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 10 november 2004 @ 18:01:08 #9
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_23222028
Balkenende heeft zich vandaag van zijn slechtste kant laten zien. Waarom ging hij de mensen in Den Haag niet ff opzoeken ???? In plaats van naar Uden te gaan.
maaja hij vind zo'n islamitische school belangrijker, kun je zien bij wie zijn prioriteiten liggen.... :')

Als die sukkel niet uit kijkt gooit ie juist olie op 't vuur
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_23222041
quote:
Op woensdag 10 november 2004 17:59 schreef Strolie75 het volgende:
Als het nu eens niet alleen bij woorden zou blijven.

Het kan niet en het mag niet heb ik nu wel vaak genoeg gehoord.

Slapjannus.
Hij kan op dit moment niet meer doen dan het volk toespreken en hopen dat het niet escaleert.

Had je hem dan in een commando-pakje verwacht zodat hij de eerste was die het huis binnenstormde a la Schwarzenegger?
Yeah baby Yeah!
  woensdag 10 november 2004 @ 18:02:14 #11
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23222042
quote:
Op woensdag 10 november 2004 18:01 schreef deedeetee het volgende:
Balkenende heeft zich vandaag van zijn slechtste kant laten zien. Waarom ging hij de mensen in Den Haag niet ff opzoeken ???? In plaats van naar Uden te gaan.
maaja hij vind zo'n islamitische school belangrijker, kun je zien bij wie zijn prioriteiten liggen....
Welek mensen in Den Haag moest hij gaan opzoeken dan?
pi_23222052
En ze taalgebruik ? sjemie ik bedoel je kan netjes nederlands praten of je kan ook maar wat nette zinnen proberen te blaten :S
  woensdag 10 november 2004 @ 18:05:10 #13
78780 deedeetee
pi_23222105
quote:
Op woensdag 10 november 2004 18:02 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Welek mensen in Den Haag moest hij gaan opzoeken dan?
Die hun huis niet meer in konden b.v. Als ik MUUS kan geloven was het daar in de hele buurt niet erg prettig meer
pi_23222110
quote:
maaja hij vind zo'n islamitische school belangrijker, kun je zien bij wie zijn prioriteiten liggen....

a) zo'n man heeft een agenda
b) naar wie zou hij in Den haag toe moeten?
c) Als de premier daar is kunnen de gemoederen juist nog hoger oplopen
d) Wie staat in voor zijn veiligheid?
e) Morgen komt hij misschien wel naar dat deel van den Haag om met de buurtbewoners te spreken.

Balkendende toont juist aan dat je niet in paniek moet raken en rationeel moet blijven, voor mij heeft Balkenende de juiste weg gekozen.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 10 november 2004 @ 18:06:08 #15
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_23222121
de eerst volgende die het woord "dialoog" in zijn of haar modn neemt schiet ik persoonlijk af.
  woensdag 10 november 2004 @ 18:06:35 #16
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_23222133
quote:
Op woensdag 10 november 2004 18:06 schreef Het_Biertje het volgende:
de eerst volgende die het woord "dialoog" in zijn of haar modn neemt schiet ik persoonlijk af.
Want?
  woensdag 10 november 2004 @ 18:06:41 #17
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_23222138
  woensdag 10 november 2004 @ 18:06:46 #18
67174 Dos37
Come on Twente
pi_23222139
quote:
Ik wil met jou de dialoog wel aangaan
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_23222198
quote:
het is een beladen woord geworden omdat het vaak een monoloog was die aangehoord werd door 'de driehoek', en zij er weing tegenin brachten, maar ik zie alleen een oplossing als alle groepen op een fatsoenlijke manier met elkaar communiceren.
Hoe je het noemt mag je zelf weten.
Yeah baby Yeah!
pi_23222254
quote:
Op woensdag 10 november 2004 18:09 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Hoe je het noemt mag je zelf weten.
Thee drinken.
  woensdag 10 november 2004 @ 18:13:34 #21
78780 deedeetee
pi_23222265
quote:
Op woensdag 10 november 2004 18:05 schreef Elgigante het volgende:

[..]

a) zo'n man heeft een agenda
en daar stond Uden al heel lang in genoteerd
quote:
b) naar wie zou hij in Den haag toe moeten?
heb ik al gezegd.
quote:
c) Als de premier daar is kunnen de gemoederen juist nog hoger oplopen
d) Wie staat in voor zijn veiligheid?
er waren daar een boel mensen die bezorgd waren voor hun veiligheid !
quote:
e) Morgen komt hij misschien wel naar dat deel van den Haag om met de buurtbewoners te spreken.
ik hoop 't wel maar we zullen het moeten afwachten.
quote:
Balkendende toont juist aan dat je niet in paniek moet raken en rationeel moet blijven, voor mij heeft Balkenende de juiste weg gekozen.
voor mij zat hij helemaal fout !
  woensdag 10 november 2004 @ 18:22:00 #22
64949 Gappie
the one and only
pi_23222435
quote:
Op woensdag 10 november 2004 18:13 schreef deedeetee het volgende:

er waren daar een boel mensen die bezorgd waren voor hun veiligheid !
En er ware toch ook genoeg mensen die wel voor zijn veiligheid borg konden staan.. anders hadde ze wel een peletonnetje ME-ers xtra opgeroepen...

Maar wat ik zou doen met de "lastpakken" aka relschoppers e.d. ?
De Fransen hadden vroegah een heel mooi eiland.. blauwe zee altijd blauwe lucht (alleen op bewolkte dagen niet) en daar namen ze af en toe speciale proeven.. Dit eiland (MURUROA) is niet echt groot en ligt ook niemand in de weg.. de perfecte opslagplaats en de fransen kunnen rustig doorgaan met hun proeven... Waarschijnlijk komen de overlevenden dan wel lichtgevend terug.. als ze terug kunnen komen
d(-_-)b
pi_23222547
dus alle moslims krijgen beveiliging enzo en waar blijven de nederlanders dan ??
en dan balkende met ze stomme opmerking dat is on-nederlands laat me niet lachen
In the beginning God created the heaven and the earth. And the earth was without form...
  woensdag 10 november 2004 @ 18:38:44 #24
64949 Gappie
the one and only
pi_23222838
De nederlanders moeten mak en kalm blijven
d(-_-)b
pi_23222850
quote:

De mensen op die islamitische school zijn net zo goed nederlander als de mensen in Den Haag. Juist door naar die mensen toe te stappen ipv naar Den Haag heeft hij, naar mijn idee, de islamieten getoond dat zij net zo belangrijk zijn als de autochtone nederlanders.

Ik vind het een goede zet.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 10 november 2004 @ 18:55:49 #26
78780 deedeetee
pi_23223192
quote:
Op woensdag 10 november 2004 18:39 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

De mensen op die islamitische school zijn net zo goed nederlander als de mensen in Den Haag. Juist door naar die mensen toe te stappen ipv naar Den Haag heeft hij, naar mijn idee, de islamieten getoond dat zij net zo belangrijk zijn als de autochtone nederlanders.

Ik vind het een goede zet.
Naar de islamieten toe wél ja....... maar de andere nederlanders zouden óók graag eens merken dat dat zij óók belangrijk zijn en wel voor iets anders als alleen maar het opbrengen van belasting geld
  woensdag 10 november 2004 @ 19:00:58 #27
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_23223325
Schopje POL en TT uitgebreid
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 10 november 2004 @ 19:01:45 #28
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23223346
ik vond het wel een duidelijk verhaal van balkenende vandaag. hij had het ook over nieuwe wetten, keurt het geweld en de haat af, what more can he do?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 10 november 2004 @ 19:10:34 #29
64949 Gappie
the one and only
pi_23223576
quote:
Op woensdag 10 november 2004 19:01 schreef zoalshetis het volgende:
what more can he do?
Zo gauw mogelijk aftreden en kijken of iemand anders het beter kan.. Er is zoveel gezeik met hem geweest en daar bedoel ik niet mee dat ie ziek is geweest.. maar museumplein eerder dit jaar is ook goed voorbeeld over die nieuwe wetten enzo... Het gaat gewoon helemaal niet goed maar hij denkt van wel.. ben benieuwd hoe het met de EU gaat worden omdat hij voorzitter is....
d(-_-)b
pi_23223737
quote:
Op woensdag 10 november 2004 18:55 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Naar de islamieten toe wél ja....... maar de andere nederlanders zouden óók graag eens merken dat dat zij óók belangrijk zijn en wel voor iets anders als alleen maar het opbrengen van belasting geld
Je bedoelt dus eigenlijk dat nederlanders niet genoeg aandacht krijgen? Ach gossie......

Het is een kwestie van geven en nemen he . En door nu naar Uden te gaan heeft hij waarschijnlijk geprobeerd de islamitische kant van onze bevolking een handreiking te geven en aan te geven dat ze niet alleen staan om zo een beetje te proberen de huidige vicieuze cirkel te doorbreken.

Beetje verder kijken dan je eigen straatje kan geen kwaad hoor in dit soort gevallen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_23223786
quote:
Op woensdag 10 november 2004 19:10 schreef Gappie het volgende:

[..]

Zo gauw mogelijk aftreden en kijken of iemand anders het beter kan.. Er is zoveel gezeik met hem geweest en daar bedoel ik niet mee dat ie ziek is geweest.. maar museumplein eerder dit jaar is ook goed voorbeeld over die nieuwe wetten enzo... Het gaat gewoon helemaal niet goed maar hij denkt van wel.. ben benieuwd hoe het met de EU gaat worden omdat hij voorzitter is....
Ik ben het niet helemaal eens met zijn beleid, maar ik vind dat-ie vandaag goed heeft aangepakt. Hij zit ook niet op een makkelijke positie nu, na al dat geneuzel van de afgelopen tijd.
  woensdag 10 november 2004 @ 19:19:04 #32
85508 EMW
Vivimus quad somniamus
pi_23223819
Balkenende moet die terroristen een voet dwars zetten
  woensdag 10 november 2004 @ 19:20:46 #33
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23223874
quote:
Op woensdag 10 november 2004 19:10 schreef Gappie het volgende:

[..]

hij doet zowel op nationaal als op internationaal gebied prima! ik zou zeggen verdiep je er eens in. tuurlijk is het zo dat wouter-ik kan niet tegen mijn verlies-bos flink wat roet in het eten strooit, en dat wouter en halsema met hun holle retoriek blijkbaar gretig aftrek vinden bij de korte-termijndenkers.
  woensdag 10 november 2004 @ 19:26:40 #34
78780 deedeetee
pi_23224012
quote:
Op woensdag 10 november 2004 19:15 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Je bedoelt dus eigenlijk dat nederlanders niet genoeg aandacht krijgen? Ach gossie......

Het is een kwestie van geven en nemen he . En door nu naar Uden te gaan heeft hij waarschijnlijk geprobeerd de islamitische kant van onze bevolking een handreiking te geven en aan te geven dat ze niet alleen staan om zo een beetje te proberen de huidige vicieuze cirkel te doorbreken.

Beetje verder kijken dan je eigen straatje kan geen kwaad hoor in dit soort gevallen
Ik vind juist dat hij door zijn optreden de vicieuze cirkel versterkt, maar met je laatste uitspraak ben ik het helemaal eens. Het zou fijn zijn als andere mensen ook eens wat verder keken.
pi_23224210
quote:
Op woensdag 10 november 2004 19:26 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik vind juist dat hij door zijn optreden de vicieuze cirkel versterkt, maar met je laatste uitspraak ben ik het helemaal eens. Het zou fijn zijn als andere mensen ook eens wat verder keken.
Waarom vind je dat-ie de vicieuze cirkel versterkt? Misschien weerhoudt hij nu de islamitische groep ervan om NL-kerken e.d. in de brand te gaan steken. Indien ze daarvan weerhouden kunnen worden, is de eerste slag al geslagen en heb je dus een kans om uit die cirkel te komen. Nu mag-ie de nederlanders af gaan koelen.
pi_23224316
quote:
Op woensdag 10 november 2004 19:20 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hij doet zowel op nationaal als op internationaal gebied prima! ik zou zeggen verdiep je er eens in. tuurlijk is het zo dat wouter-ik kan niet tegen mijn verlies-bos flink wat roet in het eten strooit, en dat wouter en halsema met hun holle retoriek blijkbaar gretig aftrek vinden bij de korte-termijndenkers.
Hij heeft nog weinig gedaan waar ik echt blij mee ben eigenlijk. Ik geef toe....hij heeft nu wel de tijd tegen met al die bezuinigingen, maar ik vind heel eerlijk gezegd dat HIJ (en de rest van het kabinet) op me overkomt als een korte-termijn-denker.

Bezuinigen in een periode van economische teruggang is geen handige zet. Dan zou je juist als overheid moeten investeren om de boel aan de gang te houden. Dat is pas lange-termijn-denken. Riskeer dan maar ruzie met Europa (waar toch iedereen doet waar-ie zin in heeft, kijk maar naar Frankrijk en Duitsland).
  woensdag 10 november 2004 @ 19:40:26 #37
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23224399
kijk nou eens naar de tv (ned 3), dan zie je welke mensen graag willen dat balkenende gaat.
  woensdag 10 november 2004 @ 20:03:45 #38
78780 deedeetee
pi_23225104
quote:
Op woensdag 10 november 2004 19:34 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Waarom vind je dat-ie de vicieuze cirkel versterkt? Misschien weerhoudt hij nu de islamitische groep ervan om NL-kerken e.d. in de brand te gaan steken. Indien ze daarvan weerhouden kunnen worden, is de eerste slag al geslagen en heb je dus een kans om uit die cirkel te komen. Nu mag-ie de nederlanders af gaan koelen.
Die koelen echt niet af als de belangen van islamieten weer voorrang krijgen. Nou is dat misschien wel overdreven gesteld als ik het zo zeg ,maar ik zelf vind wel dat 't erg ongelukkig is uitgevallen en ik ben vast niet de enigste.
Waarom zou die school nou erger zijn als b.v een kerk
Islamitische scholen bevorderen IMO het isolement van de leerlingen die eigelijk gewoon mee zouden moeten doen met de andere kinderen hier. En dus samen met hen op school zouden moeten zitten. Kortom ik vind het een blunder van Balkenende
  woensdag 10 november 2004 @ 20:38:55 #39
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_23226058
Balkenende vond ik het erg goed doen. Oproepen tot kalmte om de boel bijelkaar te houden is de gewenste aanpak voor een premier. We zien nu hoe de polarisatie tot escalatie leidt, en hoeveel angst dat geeft.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_23226641
Inderdaad. Polarisatie moet nu vooral vermeden worden. Een breed opgezette basisbeweging om Nederland kalm te houden en extremisten te isoleren zou nu wel op de plaats zijn. De democratie bewaren moet het centrale thema zijn. En de aanval op de democratie komt niet alleen maar van extremistische islamitische kant.
  woensdag 10 november 2004 @ 21:17:03 #41
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23227063
quote:
Op woensdag 10 november 2004 20:38 schreef Sidekick het volgende:
de boel bijelkaar te houden
Zeg dat niet, daar word ik recalcitrant van.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_23228325
quote:
Op woensdag 10 november 2004 21:17 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Zeg dat niet, daar word ik recalcitrant van.
Daar is het nu niet het moment voor
pi_23233197
Hij kwam mij te "acterend" over vandaag. Ben benieuwd of hij morgen die RK-basisschool niet vergeet te bezoeken.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  donderdag 11 november 2004 @ 00:35:49 #44
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_23233241
Balkenende mag het eerst proberen, daarna laten we 'm wel weer struikelen
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_23233255
quote:
Op woensdag 10 november 2004 19:20 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Internationaal prima? Nee. Zijn normen en waarden debat werd weggehoond door de EU, maar dat belet hem niet om meer pogingen te doen voor datzelfde onderwerp binnen de EU. Bovendien slaat Nederland een enorme flater met de huidige situatie. Er valt veel kritiek op zijn optreden met de nieuwe EU-commissarissen van Barroso. Tot nu toe weinig goeds dus.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_23233690
Dat Balkenende geen uitstraling heeft, is bekend. Toch zegt hij momenteel verstandige dingen en ook boekte hij recent enkele andere successen. Ik vind het een beetje sneu om nu om het aftreden van Balkenende te gaan roepen. Dat dient, in dit stadium, namelijk geen enkel doel.
pi_23233700
Van mij mag hij aanblijven, ik zie in geen enkele politicus een sterke leider op dit moment.
pi_23233987
quote:
Op woensdag 10 november 2004 18:06 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Ik wil met jou de dialoog wel aangaan
waar komt jouw funny-quote vandaan? hij komt me bekend voor
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
pi_23236391
quote:
Op donderdag 11 november 2004 00:35 schreef Harry_Sack het volgende:
Balkenende mag het eerst proberen, daarna laten we 'm wel weer struikelen
Mr marijnissen-bevrediger, het is ook JOUW minister-president en in tijden van crises dient hij onze volledige steun te krijgen, ZEKER in een democratie.

Hij mist de emotie die op zo'n moment onontbeerlijk is in een toespraak, maar daar kan de man zelf ook niets aan doen, hij weet daarentegen wel precies waar hij mee bezig is en iedere criticaster op zijn "normen-en-waarden-beleid' is al aan het verstompen, want het gebrek daaraan is onze grootste vijand gebleken de laatste tijd.

Dat vind ik een morele overwinning van iemand die vanwege zijn uitstraling, uiterlijk voorkomen altijd onder vuur zal liggen.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 11 november 2004 @ 10:11:25 #50
36038 Shaman
retro-progressief
pi_23236527
Ik vond Balkenende het voor het eerst echt goed doen. Dat hij weinig uitstraling heeft, en zich op het moment moet beperken tot holle frasen omdat de verantwoordelijke ministers kibbelen als schoolkinderen kan hij weinig aan doen.
Een bezoek aan Uden was het enige wezenlijke wat hij kon doen om de gemoederen te bedaren. Hij heeft daarmee een duidelijk signaal afgegeven, hulde...
pi_23236576
het meest frapante in de hele zaak is dat alleen nederlanders zeiken (laten we het gerust demoniseren noemen) over het uiterlijk en de krachtdadigheid van onze mp. in het buitenland wordt hij alom geprezen op de punten die gaan over zijn zeer krachtige discussietechnieken en intelligentie. ik denk dat de vara (sorry pvda), met haar constante gehamer debet is aan de volksverlakkerij die ontstaan is jegens j-p. overigens vind ik hem zeer menselijk overkomen in tijden van rampspoed en houdt hij vast aan waarden die mij als muziek in de oren klinken. gelukkig is het niet zo'n überemotionele populistische volksvertegenwoordiger in het dagelijkse debat en groeit zijn status mondjesmaat weer tot een die minister-president waardig is.
pi_23236980
Gellukkig was de koningin ook bezorgd ... dat heeft me er doorheen gesleept de afgelopen dagen
  donderdag 11 november 2004 @ 12:04:58 #53
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_23238917
quote:
Op donderdag 11 november 2004 10:02 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Mr marijnissen-bevrediger, het is ook JOUW minister-president en in tijden van crises dient hij onze volledige steun te krijgen, ZEKER in een democratie.

Hij mist de emotie die op zo'n moment onontbeerlijk is in een toespraak, maar daar kan de man zelf ook niets aan doen, hij weet daarentegen wel precies waar hij mee bezig is en iedere criticaster op zijn "normen-en-waarden-beleid' is al aan het verstompen, want het gebrek daaraan is onze grootste vijand gebleken de laatste tijd.

Dat vind ik een morele overwinning van iemand die vanwege zijn uitstraling, uiterlijk voorkomen altijd onder vuur zal liggen.
Ik kan dat refo-porum van die kerel echt niet meer uitstaan. De wereld staat in brand en meneertje Balkenende gaat een oratie staan afhouden tegen moslims dat normen en waarden hoog in het vaandel staan... Hij had nog net geen crucifix in in zijn hand.. (De school is afgefikt, idioot )

De man weet echt niet waar hij het over heeft, dankzij dat geouwehoer is hij zo ver van de maatschappij gaan staan dat hij niet eens doorheeft dat hij alleen maar aan het stukmaken is.

En als het mijn minister-president echt zou zijn geweest, dan had hij niet 2 maanden lopen vluchten voor prinsjesdag
  donderdag 11 november 2004 @ 12:12:06 #54
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_23239059
Wat kok ooit gezaaid heeft, moet balkenende oogsten
Jammer genoeg heeft kok alleen onkruid gezaaid
  donderdag 11 november 2004 @ 12:16:39 #55
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23239138
quote:
Op donderdag 11 november 2004 12:12 schreef Boomstam het volgende:
Wat kok ooit gezaaid heeft, moet balkenende oogsten
Jammer genoeg heeft kok alleen onkruid gezaaid
Niet helemaal mee eens maar we hebben de afgelopen 10 jaar wel op een tijdbom gezeten waar Paars weinig aan gedaan heeft. Dit kabinet zit nu met de gebakken peren.
  donderdag 11 november 2004 @ 12:33:00 #56
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_23239477
quote:
Op donderdag 11 november 2004 12:16 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens maar we hebben de afgelopen 10 jaar wel op een tijdbom gezeten waar Paars weinig aan gedaan heeft. Dit kabinet zit nu met de gebakken peren.
Mee eens, maar dit kabinet vernieuwd ook niet. Het is stuurloos.
pi_23239592
Daar komt bij dat het volk zélf op Paars gestemd heeft. Niet dat Paars opstond en zei 'zo, zullen we het even my way gaan doen?' er is op gestemd hoor, democratisch, door de mensen die nu zo lopen te zaniken. En die oelewappers die überhaupt niet zijn gaan stemmen (of niet gáán stemmen) hebben al helemaal geen recht van spreken.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
  donderdag 11 november 2004 @ 12:39:00 #58
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23239617
quote:
Op donderdag 11 november 2004 12:33 schreef Harry_Sack het volgende:
Het alternatief is de islamofilie van de PvdA, eventueel met GL. Doe mij dan maar dit kabinet.
  donderdag 11 november 2004 @ 13:08:16 #59
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_23240283
quote:
Op donderdag 11 november 2004 12:39 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het alternatief is de islamofilie van de PvdA, eventueel met GL. Doe mij dan maar dit kabinet.
Islamofilie is wat nu wel nodig is, net als solidariteit. Dat hebben de bewoners van het Laakkwartier getracht duidelijk te maken aan meneer Balkenende.
pi_23240550
quote:

[..]

Ik vind het anders behoorlijk vernieuwend wat er aan tegengaan van het maatschappelijke hospitalisatiesyndroom gebeurt. Mensen worden weer uitgedaagd eigen verantwoording te nemen in plaats van hen af te kopen met een uitkering. Mensen wordne niet langer opgegeven maar aangemoedigd de eigen broek op te houden. Toch een behoorlijke vernieuwing na het lakse 'geef mensen gemeenschapsgeld want dan horen we ze niet...'.
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
  donderdag 11 november 2004 @ 13:29:36 #61
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_23240789
quote:
Op donderdag 11 november 2004 13:18 schreef Bela het volgende:

[..]

Ik vind het anders behoorlijk vernieuwend wat er aan tegengaan van het maatschappelijke hospitalisatiesyndroom gebeurt. Mensen worden weer uitgedaagd eigen verantwoording te nemen in plaats van hen af te kopen met een uitkering. Mensen wordne niet langer opgegeven maar aangemoedigd de eigen broek op te houden. Toch een behoorlijke vernieuwing na het lakse 'geef mensen gemeenschapsgeld want dan horen we ze niet...'.
Dat mag je vinden, maar dat is niet de trend waar om gevraagd wordt momenteel
pi_23240863
quote:
Op donderdag 11 november 2004 13:29 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Dat mag je vinden, maar dat is niet de trend waar om gevraagd wordt momenteel
Wie bepaalt dan op basis van welke criteria wat momenteel nodig is?
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
  donderdag 11 november 2004 @ 13:36:12 #63
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_23240971
quote:
Op donderdag 11 november 2004 13:32 schreef Bela het volgende:

[..]

Wie bepaalt dan op basis van welke criteria wat momenteel nodig is?
Nou blijkbaar niet Balkenende
pi_23241006
Hij heeft daarvoor electoraal mandaat gekregen. Mogelijk trekt hij de teugels nog niet zo strak aan maar uiteindelijk kan hij de zaken naar eigen inzicht bijsturen op grond van zjin positie als MP.
  donderdag 11 november 2004 @ 13:42:12 #65
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_23241138
Vergeet het Sjun-kloon, het cda in deze vorm is een aflopende zaak. Het akkoord met de vakbonden onderstreept dat.
Deze MP hoeft alleen nog maar op de winkel te passen
pi_23241210
quote:
Op donderdag 11 november 2004 13:42 schreef Harry_Sack het volgende:
Vergeet het Sjun-kloon, het cda in deze vorm is een aflopende zaak. Het akkoort met de vakbonden onderstreept dat.
Deze MP hoeft alleen nog maar op de winkel te passen
Wordt ik nu voor sjunkloon uitgemaakt omdat ik het cda verdedig in plaats van afkraak zoals hier de mode lijkt? De huidige MP past immers ook nog eens op de europese winkel en ondervond de afgelopen weken dat hij de hollandsche saek niet aan zijn vice-premiers kon overlaten...
  donderdag 11 november 2004 @ 13:46:51 #67
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23241263
quote:
Op donderdag 11 november 2004 13:08 schreef Harry_Sack het volgende:
Islamofilie is wat nu wel nodig is, net als solidariteit. Dat hebben de bewoners van het Laakkwartier getracht duidelijk te maken aan meneer Balkenende.
Nee, rust en kalmte zijn nu nodig. Solidariteit is iets vrijwilligs en persoonlijks en kan niet door politici worden afgedwongen. Ik negeer nu de linkse interpretatie van "solidariteit", wat een synoniem is voor "lastenverzwaring" en "heffen".

Blinde islamofilie hebben we al sinds de jaren zeventig en is juist een van de oorzaken van de huidige problematiek. Een kritische blik op godsdiensten en hun uitwassen zijn nu nodig, met veel tolerantie voor de gematigden. Helaas is een kritische kijk op godsdiensten met het CDA in de regering zeer moelijk.
  donderdag 11 november 2004 @ 13:48:15 #68
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_23241298
quote:
Op donderdag 11 november 2004 13:44 schreef Bela het volgende:

[..]

Wordt ik nu voor sjunkloon uitgemaakt omdat ik het cda verdedig in plaats van afkraak zoals hier de mode lijkt? De huidige MP past immers ook nog eens op de europese winkel en ondervond de afgelopen weken dat hij de hollandsche saek niet aan zijn vice-premiers kon overlaten...
Waarom niet? Hij kon dat toch ook 2 maanden rond prinsjesdag?
Van dat oppassen op de Europeesche winkel bakt hij ook verdomd weinig, zelfs Spanje heeft medelijden met het gestuntel om het vermeende terrorisme dat vanaf gister in alle diplomatieke duisternis gehuld blijft..
pi_23241313
Daar ik in het Buitenland wooon ( Gottseigepriesen) ken ik Balkenende niet zo goed, maar gisteren hoorde ik zijn speech in de 2.kamer

Tsja, als dat het Nederlands leiderschap in bange dagen is ?

Dat gereformeerde toontje. Dat zeeuwse accent. Dat afgepast Nederlands zonder enige vorm van emotie.

Tsja , ik weet het niet maar, of de Moslim Fundie daarvoor bang wordt ?
pi_23241344
quote:
maaja hij vind zo'n islamitische school belangrijker, kun je zien bij wie zijn prioriteiten liggen.... :')

Precies
ik denk dat hij zo inderdaad geen goede beurt maakt bij het volk...

Beide kanten aanpakken zou een betere uitspraak zijn en graag met meer verve dan hij nu tentoonspreid.

Trouwens, waarom huilen kinderen tegenwoordig als hun school in de fik staat?
Wij zouden vroeger hebben staan springen van geluk..
dag vrij etc..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  donderdag 11 november 2004 @ 13:55:06 #71
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_23241470
quote:
Op donderdag 11 november 2004 13:46 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, rust en kalmte zijn nu nodig. Solidariteit is iets vrijwilligs en persoonlijks en kan niet door politici worden afgedwongen. Ik negeer nu de linkse interpretatie van "solidariteit", wat een synoniem is voor "lastenverzwaring" en "heffen".

Blinde islamofilie hebben we al sinds de jaren zeventig en is juist een van de oorzaken van de huidige problematiek. Een kritische blik op godsdiensten en hun uitwassen zijn nu nodig, met veel tolerantie voor de gematigden. Helaas is een kritische kijk op godsdiensten met het CDA in de regering zeer moelijk.
Eigen verantwoordelijkheid zaait angst, geen rust en kalmte. De mensen uit dat Laakkwartier vroegen meneer Balkenende om solidariteit, want dat komt van de mensen zelf uit; het getuigt van respect.
Jammergenoeg is de geest van Balkenende al zo verzuild dat dat helemaal niet aankomt; iets doen omdat je gelooft in een prettige omgeving.
Balkenende noemt dat maakbare samenleving, maar ziet dat eerder als elkaars kassabonnetjes controleren.

Ik ben met je eens dat de multiculturele samenleving aan herziening toe is, maar er is totnutoe geen partij die daar zijn vingers aan wil branden, zelfs de groep Wilbers niet.
Dat het met religieuze achtergrond te maken zou hebben, ben ik dan weer met je oneens, want de CU heeft een veel analytischere blik op de samenleving dan dat het CDA ooit zou kunnen benaderen.
pi_23241695
quote:
Op donderdag 11 november 2004 13:55 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Eigen verantwoordelijkheid zaait angst, geen rust en kalmte.
Omdat het te weinig beleden wordt. Mensen zouden kunnen gaan werken aan herwinning van zelfredzaamheid.
quote:
De mensen uit dat Laakkwartier vroegen meneer Balkenende om solidariteit, want dat komt van de mensen zelf uit; het getuigt van respect.
En Balkenende kwam persoonlijk naar hen toe. Hoe solidair kan hij meer zijn dan?
quote:

Jammergenoeg is de geest van Balkenende al zo verzuild dat dat helemaal niet aankomt; iets doen omdat je gelooft in een prettige omgeving.
Het lijkt er sterk op dat je jouw vooroordeel projecteert op Balkenende. Was hij verzuild geweest dan was hij niet zo nuancerend naar diverse andersgelovigen als hij liet zien. Zonder geloof in iets zou je je voor een hopeloos streven inspannen...
quote:
Balkenende noemt dat maakbare samenleving, maar ziet dat eerder als elkaars kassabonnetjes controleren.
Balkenende heeft het over soeverreiniteit in eigen kring en een verantwoordelijke samenleving. Dat maakbare is meer van Joop den Uyl en zijn neefjes...
quote:
Ik ben met je eens dat de multiculturele samenleving aan herziening toe is, maar er is totnutoe geen partij die daar zijn vingers aan wil branden, zelfs de groep Wilbers niet.
Waarom niet gewoon erkennen dat we in een multi-etnische samenleving ons ding doen?
quote:
Dat het met religieuze achtergrond te maken zou hebben, ben ik dan weer met je oneens, want de CU heeft een veel analytischere blik op de samenleving dan dat het CDA ooit zou kunnen benaderen.
Waarom vind je dat?
pi_23241749
quote:

[..]

Dat komt omdat we een premier hebben zonder enig noemenswaardige leidingevende ervaring en we leven in zeer onzekere tijden wat betreft de wereldvrede, de economie en de vorm van de samenleving.
Yeah baby Yeah!
pi_23242063
quote:
Op donderdag 11 november 2004 14:05 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat komt omdat we een premier hebben zonder enig noemenswaardige leidingevende ervaring en we leven in zeer onzekere tijden wat betreft de wereldvrede, de economie en de vorm van de samenleving.
Kom, JP heeft totaal geen charisma....
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_23242306
quote:
Op donderdag 11 november 2004 14:19 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Kom, JP heeft totaal geen charisma....
Hij moet het inderdaad hebben van zijn verstand...
pi_23242340
quote:
Op donderdag 11 november 2004 14:29 schreef Bela het volgende:

[..]

Hij moet het inderdaad hebben van zijn verstand...
  donderdag 11 november 2004 @ 22:22:34 #77
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_23253559
quote:
Op donderdag 11 november 2004 14:03 schreef Bela het volgende:

[..]

Omdat het te weinig beleden wordt. Mensen zouden kunnen gaan werken aan herwinning van zelfredzaamheid.
[..]
Maakt dat Balkenende niet een beetje overbodig eigenlijk?
quote:
En Balkenende kwam persoonlijk naar hen toe. Hoe solidair kan hij meer zijn dan?
[..]
Eensch, dat hoort een goed MP te doen, maar die MP hoeft geen lulverhaaltje over normen en waarden te houden op het moment dat de tanks net de straat uitrijden.
quote:
Het lijkt er sterk op dat je jouw vooroordeel projecteert op Balkenende. Was hij verzuild geweest dan was hij niet zo nuancerend naar diverse andersgelovigen als hij liet zien. Zonder geloof in iets zou je je voor een hopeloos streven inspannen...
[..]
mijn vooroordeel? Als MP behoor je er toch voor iedereen te zijn?
quote:
Balkenende heeft het over soeverreiniteit in eigen kring en een verantwoordelijke samenleving. Dat maakbare is meer van Joop den Uyl en zijn neefjes...
[..]
O, ik dacht dat Balkenende voor de maakbare samenleving was..
Waar berust het "eigen verantwoordelijkheids" gedram dan op?
quote:
Waarom niet gewoon erkennen dat we in een multi-etnische samenleving ons ding doen?
[..]
Wat stel je voor?
quote:
Waarom vind je dat?

De volledigheid van Rouvoet t.o.v de wartaal van Balkenende/Verhagen
  donderdag 11 november 2004 @ 22:42:23 #78
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_23254268
pi_23256949
quote:
Op donderdag 11 november 2004 22:42 schreef Harry_Sack het volgende:
[afbeelding]
Is het nou een muts of?
pi_23256976
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 00:16 schreef zhe-devilll het volgende:

Is het nou een muts of?
Willen we dat nou echt weten?
  vrijdag 12 november 2004 @ 03:35:03 #81
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23258925
quote:

[..]

Is het nou een muts of?
nee absoluut geen muts, en woutertje bos lag nu allang te huilen. hoewel ik moet zeggen dat hij gister ineens veel minder kritiek had, hulde ook voor wouter omdat hij minder holle kritiek had en idd net als de rest er iets van wil maken.
  vrijdag 12 november 2004 @ 05:22:43 #82
92803 Bela
homo ludens
pi_23259202
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 03:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee absoluut geen muts, en woutertje bos lag nu allang te huilen. hoewel ik moet zeggen dat hij gister ineens veel minder kritiek had, hulde ook voor wouter omdat hij minder holle kritiek had en idd net als de rest er iets van wil maken.
Zijn mediatrainers hadden hem vast geadviseerd dat hij niet zou scoren via de media als hij nu van leer zou trekken omdat dit er te dik op zou liggen. Alles voor de electorale winst...
  vrijdag 12 november 2004 @ 05:24:28 #83
92803 Bela
homo ludens
pi_23259208
quote:

[..]

Is het nou een muts of?
Zo heeft ieder specifieke aandachtsgebieden al naar gelang hetgeen hem of haar het meeste bezighoudt in het leven van alledag...
  vrijdag 12 november 2004 @ 08:17:55 #84
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_23259721
Rustig...wat wil je anders? Het recht in eigen hand nemen? Mooie boel zou dat worden, ik vind Balkenende zijn werk goed doen, oproepen tot rust. Chaos is niet handig nu.

Stel Nederlanders gaan weer dingen in de fik steken, dan kan er weer een tegen actie komen en vallen er nog meer doden of gewonden.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_23260151
De pluspunten van deze week:

Hou houdt de rust in de tent, gaat niet mee in het geruzie van zijn ministers
Hij is waar hij moet zijn, op de plekken in het land waar dat nodig is. Hij stelt de juiste prioriteiten.
Hij laat zien dat hij echt met mensen begaan is.

Hij zal er wel nooit in slagen om mij via zijn woorden te overtuigen - daarvoor blijft hij te wollig en te weinig vertrouwen uitstralen, maar ik vind dat hij deze week heel behoorlijk optreedt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')