Ja hoor, er zijn meer perensoorten die te stoven zijn, je hebt dan waarschijnlijk Saint Remyquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:04 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik heb hier in een onbemand stalletje langs de weg (Westland) 2 kilo stoofperen gekocht. Het zijn flinke jongens en zeker geen Gieser Wildeman.
Zoektocht op internet levert me geen namen op, dus kan er geen specifieke recepttips voor vinden.
Kan ik die ook gewoon in wijn/sap e.d. stoven net als "gewone" stoofperen?
2 uur moet genoeg zijn.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:11 schreef BBQ-kip het volgende:
Even googlen om te kijken of die er op lijken
Ja, dat zijn ze inderdaad! Lekker, heb er nu al zin in.
In kwarten snijden en lekker een uur of 2 (of langer?) zachtjes laten stoven?
Locatietips zijn altijd welkomquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:04 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik heb hier in een onbemand stalletje langs de weg (Westland) 2 kilo stoofperen gekocht. Het zijn flinke jongens en zeker geen Gieser Wildeman.
Zoektocht op internet levert me geen namen op, dus kan er geen specifieke recepttips voor vinden.
Kan ik die ook gewoon in wijn/sap e.d. stoven net als "gewone" stoofperen?
Ik draai ze dan om en laat ze nog even staan!quote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:04 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik heb vanmorgen 2 kilo Giese Wildemann geschild en in een pan opgezet in een pak () rode wijn opgezet met wat suiker en een nepkaneelstokje. De peren staan niet helemaal onder allemaal, en inmiddels staan ze denk ik 2 uur te pruttelen. Niet alle peren zijn overal rood geworden.
Moet ik aanvullen met water tot alle peren helemaal tot aan het steeltje onder de vloeistof staan?
Ja maar hij is zo mooiquote:Op maandag 17 oktober 2011 23:19 schreef RobinOok het volgende:
Net goed. Zal je leren!![]()
Voortaan gewoon weer mooi lang en langzaam, zoals het hoort.
Het staat nu inderdaad in te koken, een tekort aan pectine zal gelukkig niet optredenquote:Op maandag 17 oktober 2011 23:33 schreef RobinOok het volgende:
Gewoon zo door de yoghurt.
Pureren, gelatine erdoor en puddinkjes van maken?
In laten koken en jam van maken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |