Ik hoop op sneeuwquote:Op dinsdag 16 november 2004 15:52 schreef Againzender het volgende:
[..]
Wat zit er aan te komen?
Als je pleurisweer bedoelt, dan heb je gelijk
Belangrijk is vooral dat de dauwpunten onder de 0 graden zitten. En wat dat betreft lijkt het erop dat we in Nederland van het weekend net aan de verkeerde kant van de 0 zitten. Duitsland, Belgie en Luxemburg zitten gebakken, alleen wij zitten met invloed van de nog warme Noordzee. Ik hou het op regen met af en toe een vlok.quote:Op dinsdag 16 november 2004 15:48 schreef Poerkie het volgende:
Yes, zit het er dan aan te komen?
Knmi.nl: "Erg wisselvallig met vooral op donderdag veel regen en wind. Vanaf vrijdag winterse buien, dus soms met sneeuw, hagel en mogelijk ook onweer."
Gezien de temperaturen van 3-6 graden overdag / 0-3 's nachts en de neerslagkans van 90% lijkt het me mogelijk toch?
Als je een donskussen boven het weerstation leegschudt misschien wel, maar anders is het gewoon regen.quote:Op dinsdag 16 november 2004 15:55 schreef Poerkie het volgende:
[..]
Ik hoop op sneeuw![]()
Volgens nu.nl (meteoplaza) zijn er vandaag al sneeuwbuien in Eelde, iemand die dit kan bevestigen?
http://www.nu.nl/rubriek.jsp?n=weer&c=74
Ok, dat weet ik dan weer nietquote:Op dinsdag 16 november 2004 15:58 schreef Steijn het volgende:
[..]
Belangrijk is vooral dat de dauwpunten onder de 0 graden zitten. En wat dat betreft lijkt het erop dat we in Nederland van het weekend net aan de verkeerde kant van de 0 zitten. Duitsland, Belgie en Luxemburg zitten gebakken, alleen wij zitten met invloed van de nog warme Noordzee. Ik hou het op regen met af en toe een vlok.
Sneeuw kan bij temperaturen boven nul vallen maar het is wel noodzakelijk dat het dauwpunt 0 graden of lager is. Het dauwpunt geeft namelijk aan bij welke temperatuur de lucht verzadigd (warme lucht kan meer vocht bevatten dan koude lucht) raakt, als het dauwpunt 0 graden of lager verdampt de sneeuwvlok tijdens zijn val iets. Verdamping kost energie zodat de sneeuwvlok kouder wordt, zolang dit proces door gaat blijft de sneeuwvlok onder de 0 graden en dus intact.quote:Op dinsdag 16 november 2004 16:00 schreef Poerkie het volgende:
Ok, dat weet ik dan weer niet. Zodra het koud wordt en de neerslagkans is hoog dan word ik alweer lyrisch, omdat er sneeuw kan komen
![]()
Dat klopt, laten we het hopen.quote:Op dinsdag 16 november 2004 16:12 schreef Poerkie het volgende:
Alles is nog mogelijk![]()
Vertrouw het weer nooit![]()
Voor jou misschien wel.quote:Op dinsdag 16 november 2004 16:29 schreef leviathanfd het volgende:
OK, het lijkt erop dat Limburg ook goed zit! Alweer!
Dat viel in Maastricht heel erg tegen. Natte sneeuw en regen... We zitten te laag hier.quote:Op dinsdag 16 november 2004 16:32 schreef Steijn het volgende:
[..]
Voor jou misschien wel.Jullie hadden vorige week ook al sneeuw.
Maar even op de fiets naar Vaalserberg en je zat in de sneeuw. Ik heb hele mooie foto's uit die omgeving gezien, er lag echt een pakje.quote:Op dinsdag 16 november 2004 16:59 schreef leviathanfd het volgende:
[..]
Dat viel in Maastricht heel erg tegen. Natte sneeuw en regen... We zitten te laag hier.
quote:Op woensdag 17 november 2004 18:48 schreef DemonRage het volgende:
Weeronline komt wel met een interessante voorspelling voor Eindhoven:
[afbeelding]
Lekker binnen-zit-weer
Als het met storm gepaard gaat ben ik ook tevredenquote:Op woensdag 17 november 2004 19:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
Aan het eind van volgendeweek kan je het weer vergeten, dan stormt de temp weer omhoog
Helaas zal het niet met storm gepaard gaanquote:Op woensdag 17 november 2004 19:33 schreef Againzender het volgende:
[..]
Als het met storm gepaard gaat ben ik ook tevreden
Daar ziet het niet naar uit voorlopig, maar er kan nog van alles gebeuren. De computers hebben het wel vaker fout, zeker op zo'n lange termijn.quote:Op woensdag 17 november 2004 19:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Helaas zal het niet met storm gepaard gaan
Nee, de modellen hebben het fout.quote:Op woensdag 17 november 2004 20:02 schreef Againzender het volgende:
Daar ziet het niet naar uit voorlopig, maar er kan nog van alles gebeuren. De computers hebben het wel vaker fout, zeker op zo'n lange termijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |