Ja zo ken ik er ook nog wel een paarquote:Op woensdag 10 november 2004 15:14 schreef gr8w8 het volgende:
Homo zijn is geen zonde, homosex hebben wel, snap je hem al, daar zit wel een keuze namelijk...
quote:En daarbij, er wordt gezeurt over moslims die het niet op homo's hebben, maar kijk eens naar onszelf, hoeveel mensen hebben het bij ons niet op homo's???
Ja ik ben terugquote:Op donderdag 11 november 2004 13:30 schreef Quarks het volgende:
Neem nou JesusWillReturn.com.
Je zou eigenlijk gebanned moeten worden omdat je het afgelopen jaar eigenlijk veel te lief bent geweest tegen de moslimsquote:Op zondag 14 november 2004 20:44 schreef Akkersloot het volgende:
Ja ik ben terug
![]()
Moslims zijn niet slecht. De islam is slecht. Gelukkig ben ik tegen islamofielen iets minder lief geweest.quote:Op zondag 14 november 2004 21:36 schreef Oud_student het volgende:
Je zou eigenlijk gebanned moeten worden omdat je het afgelopen jaar eigenlijk veel te lief bent geweest tegen de moslims![]()
Op dit moment heeft toch alleen Iran daadwerkelijk de Shariah?quote:Op maandag 15 november 2004 16:18 schreef Bensel het volgende:
aanvulling van mijn post bovenaan deze pagina:
Gevolg van het steeds terugverwijzen naar de Koran of Bijbel is dat er snel een uiting van extremisme ontstaat. onder het mom: 'het staat in de Koran, dus het is zo' moeten regels worden gevolgd die al eeuwen achterhaald zijn, de zogenaamde sharia. Wat mij opvalt, is dat staten die de sharia echt officieel hebben ingevoerd automatisch ook een stuk teruggaan in de tijd.
Noord-nigeria ook.quote:Op maandag 15 november 2004 16:49 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Op dit moment heeft toch alleen Iran daadwerkelijk de Shariah?
De gemiddelde moslim zal het een worst wezen dat iemand homo is, ze keuren het vanuit hun geloof af, maar vinden echt niet dat ze dood moeten hoor....quote:Op woensdag 10 november 2004 23:46 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
er is een GROOT verschil tussen het niet hebben op homos en vinden dat ze dood moeten en dat het een levensvorm is die lager is dan een hond.
daarnaast is het in de bijbel ook een gruweldaad en aangezien we ook heel veel christenen hebben in dit land, zijn er dus naast de moslims heel veel mensen tegen homosexualiteit.
maar de moslims gaan er IMO wel wat verder in dan de christenen DAT doompjuh is een verschil van dag en nacht
Ik vind dat wel meevallen. Om veroordeeld te kunnen worden moeten er 4 getuigen zijn. Bij een gemiddelde "daad" zijn er echter buiten degenen die hem doen geen getuigen..quote:Op maandag 15 november 2004 20:57 schreef gr8w8 het volgende:
Oftewel, hom´s worden verboden zich te uiten, verbannen uit het straatbeeld. Met andere woorden, gediscrimineerd en onderdrukt.Ze worden verboden zichzelf te zijn.
Nee, niet als vergoeielijking, maar om te laten zien dat dat echt niet zo uniek voor moslims is, maar meer met MENSEN te maken heeft....quote:Op zondag 14 november 2004 20:39 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ja zo ken ik er ook nog wel een paar
[..]
Dus als we het over christelijke homo-haters hadden dan zou je dat vergoelijken door te wijzen op het bestaan van moslim-homohaters?
Het gaat er niet om dat het niet snel tot een veroordeling zal komen, het gaat er om dat het in principe verboden is en de daaruit vloeiende onderdrukkingen. Dat dus op basis van geloof...quote:Op maandag 15 november 2004 21:01 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik vind dat wel meevallen. Om veroordeeld te kunnen worden moeten er 4 getuigen zijn. Bij een gemiddelde "daad" zijn er echter buiten degenen die hem doen geen getuigen..
Natuurlijk is het best hypocriet, om het goed te keuren zolang niemand het ziet.. Het is echter een heel verschil met wat extremisten er van bakken.
Vandaar dat er ook in de koran staat dat als je naar een land verhuist die niet islamitisch is je je aan de wetten en regels van dat land aan dient te passen...quote:Op maandag 15 november 2004 20:57 schreef gr8w8 het volgende:
Oftewel, hom´s worden verboden zich te uiten, verbannen uit het straatbeeld. Met andere woorden, gediscrimineerd en onderdrukt.Ze worden verboden zichzelf te zijn.
Er zijn ook zat mensen die vanuit hun geloof een ander geloof afkeuren. Mogen die mensen dan ook niet meer met kruisjes om rondlopen, met hoofddoekjes op straat komen, met keppeltjes in de metro?
Ik denk dat je met religieuze wetten nooit tot een vrije staat komt. Vrijwel alle religieuze wetten die bestaan zijn wat dat betreft hopeloos verouderd of bevatten wat tegenwoordig als nonsens wordt beschouwd. Wel vind ik echter de opmerking van erodome terecht nuancerend, het is een stuk minder ernstig dan het beeld wat geschapen wordt.quote:Op maandag 15 november 2004 21:08 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat het niet snel tot een veroordeling zal komen, het gaat er om dat het in principe verboden is en de daaruit vloeiende onderdrukkingen. Dat dus op basis van geloof...
Nouja, in het christendom heb je al zonde gepleegd als je er alleen al aan denkt ..quote:Op maandag 15 november 2004 21:17 schreef gr8w8 het volgende:
Dus, je mag wel homosexueel zijn, maar je niet zo gedragen. Het blijft mij behoorlijk dubbel in de oren klinken.
Tja dat klinkt het voor mij ook, want ik geloof dat je niets anders kan zijn dan wat je bent, maar zo is het nu eenmaal....quote:Op maandag 15 november 2004 21:17 schreef gr8w8 het volgende:
Dus, je mag wel homosexueel zijn, maar je niet zo gedragen. Het blijft mij behoorlijk dubbel in de oren klinken.
Alleen eindigt die test pas bij je dood. Een geloof waardoor je je hele leven ongelukkig bent. Heerlijk.quote:Op maandag 15 november 2004 21:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja dat klinkt het voor mij ook, want ik geloof dat je niets anders kan zijn dan wat je bent, maar zo is het nu eenmaal....
Als je homosexueel bent en je gaat niet praktiseren dan zou allah dat zien, je moeite die je doet zien, de moslims geloven dat iedereen getest wordt(hete leven is een test) en de een zwaarder dan een ander, dat beslist allah...
Als jij je test goed afrond en je hebt zo'n hele moeilijke test gehad dan krijg je daar credit voor...
Net zo goedquote:Op maandag 15 november 2004 21:22 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nouja, in het christendom heb je al zonde gepleegd als je er alleen al aan denkt ..
Was alleen maar even om aan te geven dat het een stukje extremer kan dan de islam.quote:Op maandag 15 november 2004 21:38 schreef gr8w8 het volgende:
Net zo goed![]()
Wahaa! Maak me gék!!!!quote:Op maandag 15 november 2004 21:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
Was alleen maar even om aan te geven dat het een stukje extremer kan dan de islam.
Ik denk dat dat tegenvalt/meevalt (ligt eraan hoe je het bekijkt)n immers, van die 50% moslims is lang niet iedereen voor de shariah. denk zelfs dat een extreem kleine minderheid daar echt voor is..quote:Op maandag 15 november 2004 21:57 schreef Scandum het volgende:
Over 50 jaar is er een islamitische meerderheid in nederland, en dan is die sharia zo ingevoerd =]
Inderdaad. Anders zouden er al veel meer landen de Shariah hebben.quote:Op maandag 15 november 2004 22:20 schreef Bensel het volgende:
[..]
Ik denk dat dat tegenvalt/meevalt (ligt eraan hoe je het bekijkt)n immers, van die 50% moslims is lang niet iedereen voor de shariah. denk zelfs dat een extreem kleine minderheid daar echt voor is..
Het europese colonialisme heeft dat grotendeels weg gevaagd. De indruk die ik krijg is dat het langzaam aan het verslechteren is. Iran was heel modern voordat het plotseling radicaliseerde.quote:Op maandag 15 november 2004 22:25 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Inderdaad. Anders zouden er al veel meer landen de Shariah hebben.
als ik al die extremisten zo hoor over je Jihad... zou het heel goed kunnen zijn dat er binnen 50 jaar geen moslims meer zijn, als ik het niet verkeerd heb moeten alle moslims mee strijden in de Jihad, toch ???quote:Op maandag 15 november 2004 21:57 schreef Scandum het volgende:
Over 50 jaar is er een islamitische meerderheid in nederland, en dan is die sharia zo ingevoerd =]
Maar moet elk slap excuus voor oorlogje voeren niet aangepakt worden? (Even er vanuit gaande dat de Islam onweerlegbaar tot oorlog leidt.) Via VN ed worden dictators en corrupte regimes ook aangepakt.quote:Op dinsdag 16 november 2004 09:05 schreef erodome het volgende:
Gewoneman, geloof me als ik zeg dat als dat geloof er niet was geweest mensen wel andere redenen zouden bedenken...
Kijk naar het verleden en het heden, mensen vechten, mensen hebben oorlog, de redenen verschillen, het resultaat is altijd hetzelfde, verdriet en pijn...
hoord?quote:Op woensdag 10 november 2004 15:59 schreef pooier het volgende:
De islam is iig een geloof wat ik niet in een westers land vind passen.
Ook al is niet iedereen slecht/haat dragend, het past hier gewoon niet. Dus acceptatie zal van mij kant altijd moeilijk blijven. Het hoord gewoon in het midden-oosten thuis en niet hier in modern Nederland.
En wie gaat de VS aanpakken dan? Elk slap excuus toch? Massavernietigingswapens? Hoe daadkrachtig de VN is hebben we de afgelopen tijd ook gezien...quote:Op dinsdag 16 november 2004 09:10 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Maar moet elk slap excuus voor oorlogje voeren niet aangepakt worden? (Even er vanuit gaande dat de Islam onweerlegbaar tot oorlog leidt.) Via VN ed worden dictators en corrupte regimes ook aangepakt.
Dat is ook goed, corruptie moet aangepakt worden...quote:Op dinsdag 16 november 2004 09:10 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Maar moet elk slap excuus voor oorlogje voeren niet aangepakt worden? (Even er vanuit gaande dat de Islam onweerlegbaar tot oorlog leidt.) Via VN ed worden dictators en corrupte regimes ook aangepakt.
Massavernietigingswapens hebben en de intentie ze te gebruiken naar believen! Dat is een heel ander verhaal. Daarom worden India, Pakistan, china, Frankrijk en de vele andere landen in bezit van zulke wapens niet aangepakt. De overheid daar worden heldere gedachten toegedicht. Bij hen zijn het slechts afschrikkingswapens, feitelijk niet bedoeld om te gebruiken. Hoe anders was de schrik voor N-Korea of toen de USSR uiteen viel.quote:Op dinsdag 16 november 2004 09:18 schreef ketaw het volgende:
[..]
En wie gaat de VS aanpakken dan? Elk slap excuus toch? Massavernietigingswapens? Hoe daadkrachtig de VN is hebben we de afgelopen tijd ook gezien...
Da's niet zo heel moeilijk:quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:32 schreef Alulu het volgende:
De Koran is, denk ik, het woord van God, geef mij maar eens echte haatdragende verzen uit de Koran (dus niet de Hadith).
Hier de NLse vertaling, maar het allerbeste en 'fijnste' is een originele ARABISCHE koran.. (in vertaling van Prof. dr. J.H. Kramers).quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:39 schreef Doffy het volgende:
[..]
Da's niet zo heel moeilijk:
[8.12] ... I will cast terror into the hearts of those who disbelieve. Therefore strike off their heads and strike off every fingertip of them.
[8.13] This is because they acted adversely to Allah and His Apostle; and whoever acts adversely to Allah and His Apostle-- then surely Allah is severe in requiting (evil).
Kortom, dood aan de ongelovigen. Zeer liefdevol, inderdaad
Inderdaad. Het is toch één pot nat :')quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Het doet niet onder voor een gemiddelde passage uit de Bijbel of de Thora.
Gesproken tegen de engelen, over de ongelovigen, wiens hoofd en vingertoppen blijkbaar afgeslagen mogen worden. Ik maak me helemaal nergens druk om, maar er werd gevraagd om een hatelijke Koran-tekst. Welnu, dit is er één, in mijn ongelovige overtuigingquote:Er wordt duidelijk gesproken tegen de engelen. Maar een ongelovige als jij gelooft toch niet in engelen, dus waar maak je je druk om?
Daar ging het niet om. Het ging erom of de Islam een haatdragend geloof is. Dat dit inzake het christendom en jodendom ook zo is, tja dat hoor je mij niet ontkennen.quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Het doet niet onder voor een gemiddelde passage uit de Bijbel of de Thora. Er wordt duidelijk gesproken tegen de engelen. Maar een ongelovige als jij gelooft toch niet in engelen, dus waar maak je je druk om?
Vast wel, maar dan ga je maar lekker posten op een arabisch-talig forum, ok?quote:Op vrijdag 19 november 2004 18:57 schreef Alulu het volgende:
Hier de NLse vertaling, maar het allerbeste en 'fijnste' is een originele ARABISCHE koran.. (in vertaling van Prof. dr. J.H. Kramers).
hoe is jouw Arabisch ? kun je uitleggen wat er ongeveer bedoeld wordt in de originele vertaling ? hebben ze het daar over afhakken of erop slaan. Lijkt me dat dat toch wel te vertalen isquote:Op vrijdag 19 november 2004 18:57 schreef Alulu het volgende:
Kleine verschilletjes,zie je ze? daarom is het beste de Koran in de originele taal te lezen, Arabisch dus omdat sommige woorden/termen niet precies in andere talen te zijn vertalen.
Mijn Arabisch is matig, ik heb er nooit les in gehad en spreek het hier afentoe en op vakanties, grammaticaal klopt en geen bal van en is alleen het tunesische dialect dus..quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:03 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
hoe is jouw Arabisch ? kun je uitleggen wat er ongeveer bedoeld wordt in de originele vertaling ? hebben ze het daar over afhakken of erop slaan. Lijkt me dat dat toch wel te vertalen is
Bepaald hatelijk kan ik die tekst niet noemen. Het is eerder lichtelijke beledigend op te vatten door ongelovigen. Of je bent niets gewend, dat kan natuurlijk ook. Iets met lange tenen geloof ik.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:01 schreef Doffy het volgende:
Ik maak me helemaal nergens druk om, maar er werd gevraagd om een hatelijke Koran-tekst. Welnu, dit is er één, in mijn ongelovige overtuiging
De woorden 'cosy' en 'shootout' komen dichtbij genoeg om het verschil uit te maken tussen het al dan niet onthoofden van mensenquote:Op vrijdag 19 november 2004 19:10 schreef Alulu het volgende:
(probeer eens Gezellig of Schietpartij naar het engels te vertalen). Dat probeer ik dus aan te geven, en insh'allah zal de tijd dat ik de Koran in het Arabisch kan lezen nog aanbreken (ben het zeer zeker van plan ieder geval).
Beledigend? Bedreigend zou een beter woord zijn. Daar heb je geen lange tenen voor nodig. Wel vind ik het een beetje raar voor iets dat zich 'een godsdienst van vrede en liefde' noemt, maar datzelfde geldt voor christen- en jodendom. Of liever: voor alles wat de mens zelf bedenktquote:Op vrijdag 19 november 2004 19:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Bepaald hatelijk kan ik die tekst niet noemen. Het is eerder lichtelijke beledigend op te vatten door ongelovigen. Of je bent niets gewend, dat kan natuurlijk ook. Iets met lange tenen geloof ik.
Je gelooft niet in engelen, maar je voelt je er wel door bedreigdquote:Op vrijdag 19 november 2004 19:38 schreef Doffy het volgende:
[..]
Beledigend? Bedreigend zou een beter woord zijn. Daar heb je geen lange tenen voor nodig. Wel vind ik het een beetje raar voor iets dat zich 'een godsdienst van vrede en liefde' noemt, maar datzelfde geldt voor christen- en jodendom. Of liever: voor alles wat de mens zelf bedenkt
Ja, omdat ik weet dat velen zo'n persoonlijkheidsstoornis hebben dat zij denken een engel gods te zijnquote:Op vrijdag 19 november 2004 19:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Je gelooft niet in engelen, maar je voelt je er wel door bedreigd
Maar ik rook nietquote:Dat zijn inderdaad geen lange tenen, dat is schizofrenie.
Werkelijk? De god van de bijbel roeit ook met enige regelmaat hele volkeren, met vrouwen en kinderen en al, uit. Roept ook op tot het houden van slaven, het onderdrukken van vrouwen, het stenigen van homo's, het straffen van de 'ongelovigen'. Zoals ik al zei, het is 1 pot nat...quote:Op vrijdag 19 november 2004 22:07 schreef The.Lizard.King het volgende:
Dat vind jij lichtelijk beledigend? ... Hetzelfde gaat trouwens in (veel) mindere mate op voor de bijbel.
Nee, want dan zou je eerder last hebben van een andere ziekte, geen schizofrenie.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:47 schreef Doffy het volgende:
[..]
Ja, omdat ik weet dat velen zo'n persoonlijkheidsstoornis hebben dat zij denken een engel gods te zijn
[..]
Maar ik rook niet
Ik denk eerder dat die persoon die dat verzonnen heeft, al dan niet via het patho-psychologische fenomeen "visioenen", schizofreen is.quote:Op vrijdag 19 november 2004 19:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dat zijn inderdaad geen lange tenen, dat is schizofrenie.
Als Bush in één zin zegt dat hij Irak de oorlog verklaart en 'May God continue to bless America', betwijfel ik dat ten zeerste. Het hele clubje rondom Bush, de havikken, bestaat sowieso uit enge ultra-conservatieve Christenen, die van hun morele superioriteit overtuigd zijn. Ik meen me ook te herinneren dat er net na de val van Saddam vliegtuigen vol met Christelijke zendelingen klaar stonden om naar Irak te worden gestuurd. Afghanistan hetzelfde verhaal. Al met al heeft de zogenaamde 'war on terror' van Bush heus wel een religieuze Christelijk sausje.quote:Op vrijdag 12 november 2004 17:26 schreef gr8w8 het volgende:
Even terugkomen op een eerdere opmerking van KirmiziBeyaz: De oorlog in Irak is niet op basis of uit naam van welk geloof dan ook.
Werden die christelijke zendelingen dan gestuurd door de Amerikaanse regering ? Als het verhaal waar is.quote:Op zondag 21 november 2004 18:34 schreef schatje het volgende:
Als Bush in één zin zegt dat hij Irak de oorlog verklaart en 'May God continue to bless America', betwijfel ik dat ten zeerste. Het hele clubje rondom Bush, de havikken, bestaat sowieso uit enge ultra-conservatieve Christenen, die van hun morele superioriteit overtuigd zijn. Ik meen me ook te herinneren dat er net na de val van Saddam vliegtuigen vol met Christelijke zendelingen klaar stonden om naar Irak te worden gestuurd. Afghanistan hetzelfde verhaal. Al met al heeft de zogenaamde 'war on terror' van Bush heus wel een religieuze Christelijk sausje.
quote:Op vrijdag 26 november 2004 17:49 schreef Zarathustra het volgende:
...Verder valt op dat een liberale stroming ontbreekt, alle moslims houden vast aan de letterlijke koran...
Hitler zei tenminste nog "Gott mitt uns "quote:Het "may God continue to bless America" stelt geen ene fuck voor. Dergelijke teksten werden door geregeringsleiders en generaals ook geuit ten tijde van de eerste en tweede wereld oorlog.
Je vergeet de soefi's !quote:Op vrijdag 26 november 2004 17:49 schreef Zarathustra het volgende:
Verder valt op dat een liberale stroming ontbreekt, alle moslims houden vast aan de letterlijke koran.
Dan heb je nog één of andere stroming die streeft naar bekering van ons "ongelovigen". Van uit het moslimgeloof zijn dat echte klootzakken. Want volgens de islam wordt helemaal niet door "Allah" gestraft zolang je nog nooit van de "boodschap" heb gehoord. Je zou dan pas branden in de hel als je de "tekenen" afwijst. Je moet je dan toch wel een grote klootzak voelen als je iemand op de hoogte brengt van de "islam" terwijl je weet dat in 99,9999999 % van de gevallen het slachtoffer de islam afwijst. En dus volgens dat geloof pas zal branden in de hel.quote:Op vrijdag 26 november 2004 19:40 schreef het_fokschaap het volgende:
Je vergeet de soefi's !
het soefisme is naar mijn weten de mystieke variant van de islam.
Allah's getuigen ?quote:Op zaterdag 27 november 2004 19:14 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Dan heb je nog één of andere stroming die streeft naar bekering van ons "ongelovigen". Van uit het moslimgeloof zijn dat echte klootzakken. Want volgens de islam wordt helemaal niet door "Allah" gestraft zolang je nog nooit van de "boodschap" heb gehoord. Je zou dan pas branden in de hel als je de "tekenen" afwijst. Je moet je dan toch wel een grote klootzak voelen als je iemand op de hoogte brengt van de "islam" terwijl je weet dat in 99,9999999 % van de gevallen het slachtoffer de islam afwijst. En dus volgens dat geloof pas zal branden in de hel.![]()
Misschien doel je opquote:Op maandag 29 november 2004 09:38 schreef DJRoberto1978 het volgende:
er schijnt ook in de koran te staan dat het is toegestaan om je godsdienst te verdedigen. als je zegt dat aanval de beste verdediging is....
Er zijn ook islamofielen die dit uitleggen als zelfverdediging.quote:De vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden
Volgens velen ook Alevieten, al hoewel de moslim wereld niet ze niet echt accepteerd of volledig verketterd.quote:Op vrijdag 26 november 2004 19:40 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Je vergeet de soefi's !
het soefisme is naar mijn weten de mystieke variant van de islam.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |