Nou je mag wel een beetje positief blijven denkenquote:Op woensdag 10 november 2004 01:03 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ach, waarom zou je je er nog druk over maken
Wordt toch alleen maar erger de komende jaren...
Ik denk dat je nu teveel kijkt vanuit geloofsoogpunt en niet naar het feit dat het meer een "nederlanders"- "moslims" tegenstelling is.quote:Op woensdag 10 november 2004 01:05 schreef kingmob het volgende:
Wat mij overigens opvalt is dat op deze momenten snel wordt vergeten dat het grootste gedeelte van de nederlanders atheist is.
Ah Cosma, help me....quote:Op woensdag 10 november 2004 01:05 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Zet even een overzichtje in de opener van tot op heden svp.
quote:Op woensdag 10 november 2004 01:05 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Zet even een overzichtje in de opener van tot op heden svp.
quote:Op woensdag 10 november 2004 00:42 schreef Omaha het volgende:
Hieronder volgt een overzicht van incidenten sinds de moord op Van Gogh
VRIJDAG 5 NOVEMBER: In een moskee in de Utrechtse wijk Zuilen woedt korte tijd brand. De moskee, die nog in aanbouw is, liep behoorlijke rook- en roetschade op. Vermoedelijk gaat het om brandstichting met brandbare vloeistof.
ZONDAG 7 NOVEMBER: Medewerkers van het bestuur van de An Nasr-moskee in Huizen betrappen drie personen die terpentine, papier, wasbenzine en spiritus bij zich hadden. Een 19-jarige en 25-jarige verdachte zijn direct aan de politie overgedragen, de 26-jarige derde persoon werd later in Almere aangehouden.
ZONDAG 7 NOVEMBER: Achter een islamitisch gebedshuis aan de Archimedesstraat in Breda wordt isolatiemateriaal in brand gestoken. Het vuur is al uit als de brandweer arriveert.
ZONDAG 7 NOVEMBER: De Mevlana-moskee in Rotterdam-West raakt beschadigd, doordat een brandend pallet tegen de deur wordt gezet. In verband hiermee hield de politie een 24-jarige man uit Capelle aan den IJssel aan als verdachte.
ZONDAG 7 NOVEMBER: In Rotterdam-Oost blijkt zondagochtend een moskee te zijn beplakt met tientallen A4-tjes. Op de pamfletten staan afbeeldingen van varkenskoppen en leuzen die beledigend zijn voor moslims.
ZONDAG 7 NOVEMBER: Het Euro- Mediterraan Centrum voor Migratie en Ontwikkeling (EMCEMO) wordt beklad met rode verf. De Stedelijk Marokkaanse Raad in Amsterdam heeft aangifte gedaan.
MAANDAG 8 NOVEMBER: De politie maakt bekend dat ze een 21-jarige man uit IJsselstein heeft aangehouden die ervan wordt verdacht dat hij vrijdagavond molotovcocktails heeft gegooid naar een moskee. Moskeebezoekers blusten zelf de brandjes die daardoor op het parkeerterrein ontstonden.
MAANDAG 8 NOVEMBER: De gemeente Groningen maakt bekend dat een moskee dat op zaterdag een moskee doelwit was van brandstichters. Dat werd met molotovcocktails geprobeerd. Een andere gebedsruimte werd beklad.
MAANDAG 8 NOVEMBER: Om ongeveer half vier 's morgens vindt een explosie plaats in de islamitische school Tarieq Ibnoe Ziyad in Eindhoven. Er is veel materiele schade, geen persoonlijke ongelukken. Burgemeester Sakkers vermoedt een verband met de moord op Theo van Gogh, maar precieze oorzaak en motief zijn nog niet bekend. De daders zijn vooralsnog spoorloos.
MAANDAG 8 NOVEMBER: Bij twee kerken, in Utrecht en Amersfoort, wordt brand gesticht door brandbaar materiaal naar binnen te gooien. In het gebouw van de Amersfoortse Pinkstergemeente zou het om molotovcocktails gaan. Van de Triumfatorkerk in Utrecht is dat nog niet bekend.
DINSDAG 9 NOVEMBER: In de Islamitische Basisschool Bedir in Uden wordt brand gesticht. Ook staan er leuzen op het gebouw waarvan er een zou zijn: " Theo R.I.P.".
Ok, t/m gisteren (de kerken staan er nog niet bij)quote:Op woensdag 10 november 2004 01:06 schreef Eightball het volgende:
Ah Cosma, help me....
Jij hebt 'm vast klaarliggen.
quote:Eindhoven
Explosie bij islamitische school Eindhoven
EINDHOVEN - Bij een islamitische school aan de Frankrijkstraat in Eindhoven is maandagmorgen rond 03:30 uur een ontploffing geweest. Daardoor is de ingang van de school ernstig beschadigd, aldus de politie. Ruiten van woningen in de omgeving zijn gesneuveld.
Groningen
Aanslag op moskee in Groningen
GRONINGEN - Onbekenden hebben afgelopen weekeinde geprobeerd met een molotovcocktail brand te stichten bij een moskee in Groningen. Een ander gebedshuis in de stad is in de nacht van zaterdag op zondag met leuzen beklad.
De leuzen refereren aan de moord op Theo van Gogh. Dat heeft een woordvoerder van burgemeester Wallage van Groningen maandag gezegd.
IJsselstein
De politie heeft maandag in IJsselstein een 21-jarige man aangehouden die verdacht wordt van betrokkenheid bij het gooien van molotovcocktails naar een moskee.
Huizen
In Huizen hield de politie drie verdachten aan die probeerden brand te stichten in de An-Nasr moskee. Volgens de politie werden ze in de nacht van vrijdag op zaterdag rond 04.00 uur door leden van de moskee op heterdaad betrapt terwijl ze de brandstichting voorbereidden.
Breda
In Breda is in de nacht van zaterdag op zondag ook geprobeerd een moskee in brand te steken. De moskee aan de Archimedesstraat wordt verbouwd. Onbekenden hadden isolatiemateriaal achter het gebedshuis in brand gestoken.
Rotterdam-West
In Rotterdam-West is zondagochtend brand gesticht bij de Mevlana-moskee. Een pallet werd tegen de toegangsdeur gezet en in brand gestoken. Alleen de deur raakte beschadigd. De politie hield later in verband hiermee een 24-jarige man uit Capelle aan den IJssel aan. Over de achtergrond is nog niets bekend.
Dordrecht
Moslima in bus Dordrecht mishandeld
Een 20-jarige moslimse vrouw uit Dordrecht is afgelopen dinsdagochtend mishandeld in de bus. De dader is een 31-jarige man uit dezelfde plaats en kon op het Stationsplein worden aangehouden.
Het voorval gebeurde in een bus in Dordrecht. Een 31-jarige man uit Dordrecht trok haar zonder aanleiding aan haar hoofddoek en schold haar vervolgens uit. Toen de vrouw hiertegen protesteerde, duwde de man haar hoofd weg met zijn voet.
Utrecht
In een moskee in de Utrechtse wijk Zuilen heeft in de nacht van donderdag op vrijdag brand gewoed. Dat liet de politie vrijdagmiddag weten. Het vuur is vanzelf uitgegaan.
Het in aanbouw zijnde gebedshuis liep behoorlijke rook- en roetschade op, aldus een politiewoordvoerder. De politie sluit brandstichting niet uit en ziet dit als een eerste reactie van wraak op de dood van Theo van Gogh.
Overvecht
UTRECHT - Ook bij de El Faruq moskee in de Utrechtse wijk Overvecht is vorige week een poging tot brandstichting gedaan. Dat heeft de politie bevestigd. Vrijdag werd brand gesticht bij de moskee in aanbouw in de wijk Zuilen.
What the fuck happened to the idea dat mijn vrijdheid eindigt waar die van jou begint en omgekeerd? Iedereen moet op die basis zijn ding kunnen doen. Klaar.quote:Op woensdag 10 november 2004 01:06 schreef ThE_ED het volgende:
Ik denk dat je nu teveel kijkt vanuit geloofsoogpunt en niet naar het feit dat het meer een "nederlanders"- "moslims" tegenstelling is.
Whehehe.quote:Op woensdag 10 november 2004 01:09 schreef Cosma-Shiva het volgende:
de kerken staan er nog niet bij
Die jonkies, ubertriest. Je begrijpt gewoon niet dat die debielen zich dat ook niet realiseren.quote:Op woensdag 10 november 2004 01:07 schreef Murray het volgende:
Vergeet de basisscholen niet.
Tsja, maar obviously denken veel mensen toch niet zo.quote:Op woensdag 10 november 2004 01:10 schreef Eightball het volgende:
[..]
What the fuck happened to the idea dat mijn vrijdheid eindigt waar die van jou begint en omgekeerd? Iedereen moet op die basis zijn ding kunnen doen. Klaar.
Wel in de post van Murray (maar daarin ontbreken weer andere aanslagen)quote:Op woensdag 10 november 2004 01:11 schreef Eightball het volgende:
Whehehe.![]()
Toen was de vijand ten minste duidelijkquote:Op woensdag 10 november 2004 01:13 schreef Barcelona het volgende:
[afbeelding]
Vandaag, 66 jaar geleden...
Duitsland, de nacht van 9 op 10 november 1938 Joden worden aangevallen, synagogen gaan in vlammen op, joodse winkels, huizen, scholen, begraafplaatsen en ziekenhuizen worden geplunderd, beklad en vernield. Het lijkt een spontane uitbarsting van volkswoede, maar in werkelijkheid is de pogrom zorgvuldig geregisseerd door Goebbels en andere hoge Nazi's. Het resultaat: bijna 100 doden, 7500 verwoeste winkels en 267 uitgebrande synagogen. De politie arresteert niet de daders, maar de slachtoffers. 30.000 merendeels rijke joden worden ingerekend en hun bezittingen worden geconfisqueerd. De brandweer doet geen poging de brandende synagoges te blussen, maar is wel zo vriendelijk ervoor te zorgen dat het vuur niet overslaat op de huizen die worden bewoond door niet-joden. De schade wordt op de joodse gemeenschap verhaald. Nadat de verzekeringsgelden zijn geconfisqueerd, krijgen de joden een gezamenlijke boete van 1 miljard Reichsmark opgelegd. Bovendien mogen de joodse winkels niet heropend worden tenzij er niet-joden aan het hoofd staan. Deze nacht gaat de geschiedenis in als de "Kristallnacht". De naam is overigens bedacht door de Nazi´s, die zo wilden suggereren dat er alleen wat ruiten waren ingegooid.
Kom kom.quote:Op woensdag 10 november 2004 01:13 schreef Barcelona het volgende:
De afbraak van de samenleving is de greep die een betrekkelijk kleine groep op het land/de wereld hebben.quote:Op woensdag 10 november 2004 01:16 schreef Keromane het volgende:
Afbraak samenleving my ass. De afkeuring van gewelddadigheden is zowat unaniem.
Okay, doen we gewoon niks.quote:Op woensdag 10 november 2004 01:20 schreef D-Licious het volgende:
Over een maandje is het weer 'rustig' en dan is het wachten op de volgende moord
Leuk he, is er wat op de televisie en kun je alles gebruiken om je denkbeelden te bevestigen.quote:Op woensdag 10 november 2004 01:22 schreef DeHeldjes het volgende:
Het gaat loos in nederland
Lijkt me inderdaad iets om je op te verheugen ja, Gaza-shit-gezeik.quote:Op woensdag 10 november 2004 01:22 schreef DeHeldjes het volgende:
Het gaat loos in nederland
Ik kijk nooit tvquote:Op woensdag 10 november 2004 01:22 schreef kingmob het volgende:
[..]
Leuk he, is er wat op de televisie en kun je alles gebruiken om je denkbeelden te bevestigen.
Pim zou het zo gewild hebben!quote:Op woensdag 10 november 2004 01:23 schreef Eightball het volgende:
Lijkt me inderdaad iets om je op te verheugen ja, Gaza-shit-gezeik.
Ok, ik hap toe. Hoe had jij concreet, daarmee bedoel ik dus exact welke maatregelen hoe zouden werken, in gedachten dat een strenger nederland de moord op van Gogh had voorkomen?quote:Op woensdag 10 november 2004 01:23 schreef D-Licious het volgende:
Nederland is te soft en daar wordt misbruik van gemaakt
Waarom ga je direct ergens van iets uit wat ik helemaal niet gezegd heb? Het antwoord op die vraag is veelbetekender dan je waarschijnlijk denkt.quote:Op woensdag 10 november 2004 01:29 schreef DeHeldjes het volgende:
[..]
Ik kijk nooit tv... mijn denkbeelden bevestigen
Het gaat loos in nederland... en mijn mening over extreme moslims blijft hetzelfde. Ben blij dat er eindelijk iets aan gedaan gaat worden![]()
Of dacht je dat "intregreren" álles zou oplossen?![]()
actie![]()
Ik noem maar een voorbeeldquote:Op woensdag 10 november 2004 01:32 schreef kingmob het volgende:
[..]
Waarom ga je direct ergens van iets uit wat ik helemaal niet gezegd heb? Het antwoord op die vraag is veelbetekender dan je waarschijnlijk denkt.
Een dialoog met extremisten is nutteloos, met potentiele extremisten niet. Maar ik ben bang dat balkenende er vooral niks mee bedoelde en probeerde z'n zendtijd te vullenquote:Op woensdag 10 november 2004 01:35 schreef DeHeldjes het volgende:
[..]
Ik noem maar een voorbeeldzoals die dialoog van Balkenende
ook zoiets...
ontopic: ik denk dat het in de fik steken van moskeën en kerken, hét begin is...
En ik denk dat jij een randdebiele pygmee op stelten bent.quote:Op woensdag 10 november 2004 01:35 schreef DeHeldjes het volgende:
[..]
Ik noem maar een voorbeeldzoals die dialoog van Balkenende
ook zoiets...
ontopic: ik denk dat het in de fik steken van moskeën en kerken, hét begin is...
Dan denk ik..., dat jij het niet geheel begrijpt wat er loos is.quote:Op woensdag 10 november 2004 01:45 schreef OllieA het volgende:
[..]
En ik denk dat jij een randdebiele pygmee op stelten bent.
Valt reuze mee. Samenlevingen zijn tot ontwikkeling gekomen onder de meest barbaarse tirannen.quote:Op woensdag 10 november 2004 01:18 schreef kingmob het volgende:
[..]
De afbraak van de samenleving is de greep die een betrekkelijk kleine groep op het land/de wereld hebben.
Oh, ik begrijp best dat er momenteel te veel randebiele pygmeeën op stelten aan het loos gaan zijn hoor.quote:Op woensdag 10 november 2004 02:00 schreef Takkesteeg het volgende:
[..]
Dan denk ik..., dat jij het niet geheel begrijpt wat er loos is.
Dat in een aantal dagen een aantal kerken en scholen is aangestoken is volgens mij nog niet vaak eerder in Europa (in de laatste zeg 20 jaar) voorgekomen, laat staan in Nederland. Nederland is op een bepaald gebied wel ineens veranderd, de jarenlang opgebouwde woede en haat komt er opeens uit.quote:Op woensdag 10 november 2004 02:04 schreef Keromane het volgende:
[..]
Valt reuze mee. Samenlevingen zijn tot ontwikkeling gekomen onder de meest barbaarse tirannen.
<knip>
Aanslagen zijn niets nieuws, rellen ook niet, vandalisme ook niet. Leuk is het niet, maar het is niet zo dat Nederland ineens is veranderd. Iedereen is geschrokken omdat het iedereen geraakt heeft, en dat is wat anders. Dan heb je vervolgens wat randfiguren die denken dat ze ineens vreselijk belangrijk zijn en 'een daad' moeten stellen. Maar als het zo doorgaat met de vrijwel unanieme afkeuring is de lol er ook snel af.
<knip>
^^^ Dit was het oude bericht.quote:De laatste tijd zijn moslims nogal negatief in het nieuws, nu is daarom de tijd voor moslims om extremistische aanhang te vinden om hun zogenaamde heilige oorlog tegen de varkens te voeren.
De manier om steun te winnen is om zelf aanslagen te plegen om eigen moskeen... want wat is er erger dan je zogenaamde eigen kerk op te blazen of in de fik te steken?
Het valt me vooral op dat het gebeurd in steden waar nogal veel moslims wonen en die vroeger al veel in het nieuws zijn geweest en gelinkt zijn met terrorisme. Wie herinnerd zich nog die 2 eikels die naar india gingen en daar omzeep geholpen werden? Juist die kwamen uit Eindhoven.
De aanslagen worden gepleegd om extremisten te werven en om de verdeling in de maatschapij nog breder te maken. Zo is de oorlog op de Balkan ook begonnen.
Dit zijn alleen de Moslim voorvallen in het nieuws. Ik hoop niet dat er nog meer zullen volgen.quote:Een klein overzichtje van de gebeurtenissen.
Eindhoven - Bij een islamitische school aan de Frankrijkstraat in Eindhoven is maandagmorgen rond 03:30 uur een ontploffing geweest. Daardoor is de ingang van de school ernstig beschadigd, aldus de politie. Ruiten van woningen in de omgeving zijn gesneuveld.
Groningen - Onbekenden hebben afgelopen weekeinde geprobeerd met een molotovcocktail brand te stichten bij een moskee in Groningen. Een ander gebedshuis in de stad is in de nacht van zaterdag op zondag met leuzen beklad.
De leuzen refereren aan de moord op Theo van Gogh. Dat heeft een woordvoerder van burgemeester Wallage van Groningen maandag gezegd.
IJsselstein- De politie heeft maandag in IJsselstein een 21-jarige man aangehouden die verdacht wordt van betrokkenheid bij het gooien van molotovcocktails naar een moskee.
Veghel - Moskee besmeurd met provocerende leuzen.
Huizen - In Huizen hield de politie drie verdachten aan die probeerden brand te stichten in de An-Nasr moskee. Volgens de politie werden ze in de nacht van vrijdag op zaterdag rond 04.00 uur door leden van de moskee op heterdaad betrapt terwijl ze de brandstichting voorbereidden.
Breda - In Breda is in de nacht van zaterdag op zondag ook geprobeerd een moskee in brand te steken. De moskee aan de Archimedesstraat wordt verbouwd. Onbekenden hadden isolatiemateriaal achter het gebedshuis in brand gestoken.
Rotterdam-West - In Rotterdam-West is zondagochtend brand gesticht bij de Mevlana-moskee. Een pallet werd tegen de toegangsdeur gezet en in brand gestoken. Alleen de deur raakte beschadigd. De politie hield later in verband hiermee een 24-jarige man uit Capelle aan den IJssel aan. Over de achtergrond is nog niets bekend.
Dordrecht - Een 20-jarige moslimse vrouw uit Dordrecht is afgelopen dinsdagochtend mishandeld in de bus. De dader is een 31-jarige man uit dezelfde plaats en kon op het Stationsplein worden aangehouden. Het voorval gebeurde in een bus in Dordrecht. Een 31-jarige man uit Dordrecht trok haar zonder aanleiding aan haar hoofddoek en schold haar vervolgens uit. Toen de vrouw hiertegen protesteerde, duwde de man haar hoofd weg met zijn voet.
Utrecht - In een moskee in de Utrechtse wijk Zuilen heeft in de nacht van donderdag op vrijdag brand gewoed. Dat liet de politie vrijdagmiddag weten. Het vuur is vanzelf uitgegaan. Het in aanbouw zijnde gebedshuis liep behoorlijke rook- en roetschade op, aldus een politiewoordvoerder. De politie sluit brandstichting niet uit en ziet dit als een eerste reactie van wraak op de dood van Theo van Gogh.
Utrecht Overvecht - Ook bij de El Faruq moskee in de Utrechtse wijk Overvecht is vorige week een poging tot brandstichting gedaan. Dat heeft de politie bevestigd. Vrijdag werd brand gesticht bij de moskee in aanbouw in de wijk Zuilen.
Uden - De Islamitische basisschool Bedir is met de grond gelijk gemaakt door een brand door brandstichting. Op de muur van de school waren leuzen geschreven
quote:Bedir
Kind centraal op veilige school
De Udense basisschool Bedir (‘Volle Maan’) is in 1992 opgericht en zit in een prachtig gebouw in een groene omgeving. Ongeveer een derde deel van de leerlingen komt uit Uden. Het meendeel van de kinderen komen uit de omliggende gemeenten zoals Oss. De kinderen worden met de bus gehaald en gebracht.
De leerlingen volgen onderwijs op islamitische grondslag. Dit vertaalt zich in het respecteren van de leefregels binnen de Islam, het vieren van de islamitische feesten en in de godsdienstlessen.
Leerlingen gedijen goed binnen de school waar ze met gelijkgestemden samenleven en werken. Het geeft ze meer zelfvertrouwen en dus is de omgang met anderen beter. Het leidt ook tot meer bevredigende schoolresultaten en over het algemeen voldoende Cito-scores.
Kind staat centraal
De school heeft gekozen voor het onderwijskundige principe van ‘adaptief onderwijs’. Het kind staat daarbij centraal. Iedere leerling krijgt opdrachten die aansluiten bij zijn eigen mogelijkheden. Stap voor stap werken we aan een grotere zelfstandigheid van de leerlingen. Daarnaast besteden we aandacht aan het ontwikkelen van relaties met andere kinderen en met volwassenen. Zo ontwikkelen kinderen zich tot volwaardige, zelfstandige mensen.
Veiligheid
Bedir doet mee aan het project ‘Mijn veilige school’. Dit project laat kinderen nadenken over veiligheid in allerlei situaties. De leerlingen hebben daarbij contact met kinderen van andere scholen. Samen praten ze over veiligheid en ze wisselen meningen en oplossingen voor problemen op dit gebied uit. Dit doen ze via e-mail en internet. Iedere groep beschikt dan ook over ten minste twee computers.
het zijn nu slechts een paar plaatsen in Nederland. mocht het zo door blijven gaan en het door heel Nederland gaat gebeuren (zelfs met politiebewaking) dan zou dat goed kunnen. Maar ik betwijfel dat het zo ver uit de hand zal lopen.quote:Op woensdag 10 november 2004 02:30 schreef Libris het volgende:
Ik geloof er niet in dat 'moslims' die scholen hebben aangestoken, ik wil er ook gewoon niet in geloven.
Is het mogelijk dat, als dit nog even doorgaat, zeg een 4 a 5 dagen, dat er een noodtoestand wordt afgekondigd in Nederland? Dat het leger wordt ingezet om gebouwen te bewaken en mensen makkelijker opgepakt kunnen worden op grond van noodveroordeningen?
Stel je niet zo aan zegquote:Op woensdag 10 november 2004 02:37 schreef evert het volgende:
Ga Kristallnach van BAP toch maar eens opzetten.....
Eigenlijk wel ironisch om te zien, we roepen wel elke keer dat de extreme islam ongewenst is in de samenleving, maar omgekeerd zijn we vergeten onze eigen extremisten te vervolgen. Deze extremistische groeperingen hebben gedurende het gedoogbeleid van de afgelopen 10-20 jr. ook behoorlijk kunnen uitgroeien tot een kankergezwel in onze samenleving.quote:Op woensdag 10 november 2004 02:11 schreef Libris het volgende:
Dat in een aantal dagen een aantal kerken en scholen is aangestoken is volgens mij nog niet vaak eerder in Europa (in de laatste zeg 20 jaar) voorgekomen, laat staan in Nederland. Nederland is op een bepaald gebied wel ineens veranderd, de jarenlang opgebouwde woede en haat komt er opeens uit.
---quote:(..)
Saifu Deen al-Muwahhied betekent letterlijk het zwaard van het geloof van hen die de eenheid van
God bevestigen. al-Muwahhied was een Berber beweging onder de hervormer Ibn Tumart in de
vroege 12e eeuw. De Almohad dynastie van Ibn Tumart beheerste grote delen van Noord Afrika en
Andalusie, maar trok zich terug uit het Iberische schiereiland in 1223. Maar de jongens van het
zwaard zijn terug. Ibn Tumart was de grondvester van de Berberse rebellie en de stichter van een
gnostische variant van de mystieke Islam die door Berbers wordt gevolgd.
(..)
http://www.sargasso.nlquote:
Het NRC meldt dat de Syrier Redouan Al-I als spil in het netwerk rond Samir A. en Muhamed B. wordt gezien. Deze Syrier werd in Oktober 2003 gearresteerd, maar (u raadt het) vrijgelaten wegens onvoldoende bewijs.
(..)
Want 'moslims' doen zoiets niet?quote:Op woensdag 10 november 2004 02:30 schreef Libris het volgende:
Ik geloof er niet in dat 'moslims' die scholen hebben aangestoken, ik wil er ook gewoon niet in geloven.
Doesn't make sense, does it. Moslims die hun eigen scholen aansteken?quote:Op woensdag 10 november 2004 07:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Want 'moslims' doen zoiets niet?
Wie zou dat dan gedaan hebben?
Sad but true, sad but true. Laat ons hopen dat dit niet nog een keer plaatsvindtquote:Op woensdag 10 november 2004 01:13 schreef Barcelona het volgende:
[afbeelding]
-knip-
'k Had het niet over de scholen, maar de kerken.quote:Op woensdag 10 november 2004 07:43 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Doesn't make sense, does it. Moslims die hun eigen scholen aansteken?
Oh, maar goed, ook daar zie ik geen logica in.quote:Op woensdag 10 november 2004 07:59 schreef Gia het volgende:
[..]
'k Had het niet over de scholen, maar de kerken.
De jonge Marokkanen hebben gisteren toch goed hun mening laten zien tijdens hun fietstocht door A'damquote:Op woensdag 10 november 2004 08:07 schreef SCH het volgende:
De vrienden van Van Gogh en alle witte Nederlanders moeten openlijjk afstand nemen van de brand in Uden. Waarom zie ik niemand de straat op gaan?
Er staat White Power dus het gaat over witte mensen.
Schandalig dat die witkoppen het maar laten gebeuren - het zijn mensen uit hun eigen kring.
NIet overdrijven - volgend jaar is er weer een bekertournooiquote:Op woensdag 10 november 2004 08:10 schreef Kaalhei het volgende:
Het wordt een soort Gaza meets Belfast hier.
quote:Op woensdag 10 november 2004 08:12 schreef SCH het volgende:
[..]
NIet overdrijven - volgend jaar is er weer een bekertournooi
er zijn terroristen die vinden dat die kinderen 'toekomstige' terroristen zijnquote:Op woensdag 10 november 2004 08:21 schreef Frances het volgende:
Afkeurenswaardig om brand te stichten op een basisschool; laat kinderen met rust!!!!!!!!!!!!!!!!!
lolquote:Op woensdag 10 november 2004 08:12 schreef Kaalhei het volgende:
Note to myself: Geen grappen maken over Marokkanen en fietsen![]()
Nuf said.quote:Op woensdag 10 november 2004 08:34 schreef Dos37 het volgende:
een centraal topicdat zegt toch al genoeg waar stopt dit in vredesnaam
En wat wil je hier nu mee zeggenquote:Op woensdag 10 november 2004 01:13 schreef Barcelona het volgende:
[afbeelding]
Duitsland, de nacht van 9 op 10 november 1938 Joden worden aangevallen, synagogen gaan in vlammen op, joodse winkels, huizen, scholen, begraafplaatsen en ziekenhuizen worden geplunderd, beklad en vernield. Het lijkt een spontane uitbarsting van volkswoede, maar in werkelijkheid is de pogrom zorgvuldig geregisseerd door Goebbels en andere hoge Nazi's. Het resultaat: bijna 100 doden, 7500 verwoeste winkels en 267 uitgebrande synagogen. De politie arresteert niet de daders, maar de slachtoffers. 30.000 merendeels rijke joden worden ingerekend en hun bezittingen worden geconfisqueerd. De brandweer doet geen poging de brandende synagoges te blussen, maar is wel zo vriendelijk ervoor te zorgen dat het vuur niet overslaat op de huizen die worden bewoond door niet-joden. De schade wordt op de joodse gemeenschap verhaald. Nadat de verzekeringsgelden zijn geconfisqueerd, krijgen de joden een gezamenlijke boete van 1 miljard Reichsmark opgelegd. Bovendien mogen de joodse winkels niet heropend worden tenzij er niet-joden aan het hoofd staan. Deze nacht gaat de geschiedenis in als de "Kristallnacht". De naam is overigens bedacht door de Nazi´s, die zo wilden suggereren dat er alleen wat ruiten waren ingegooid.
Die rechts/links/whatever extremisten doen alles alleen en zijn niet georganiseerd ofzo?quote:Op woensdag 10 november 2004 09:08 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
En wat wil je hier nu mee zeggen
De enige die georganiseerd zijn zijn de moslimextremisten.
Niet in grote mate nee.quote:Op woensdag 10 november 2004 09:11 schreef philipnorth het volgende:
[..]
Die rechts/links/whatever extremisten doen alles alleen en zijn niet georganiseerd ofzo?
Juist, en dat is t m nou juist!quote:Op woensdag 10 november 2004 09:27 schreef Isabeau het volgende:
Extremisten, daar moeten we iets aan doen, het maakt niet uit van welk geloof of ras of huidskleur of afkomst. Dus dat geroep om acties tegen moslimextremisten pakt maar een deel van die gekken aan. We hebben een ziek deel in de bevolking en dat bestaat niet alleen uit moslims, dat is de afgelopen tjd wel duidelijk geworden.
Vaag......onderbouw dit eens?quote:Op woensdag 10 november 2004 09:18 schreef ExTec het volgende:
Dit is heel sad.
Natuurlijk keur ik dit af, maar ik begrip wel dat het gebeurt.
Goh, nu klink ik als een moslim.
Off topicquote:Op woensdag 10 november 2004 01:05 schreef kingmob het volgende:
Wat mij overigens opvalt is dat op deze momenten snel wordt vergeten dat het grootste gedeelte van de nederlanders atheist is.
Als ik moet afgaan op wat ik altijd op verjaardagen etc. hoorde: dan vinden ze dat fantastischquote:Op woensdag 10 november 2004 09:46 schreef Jereon het volgende:
Natuurlijk zijn de mensen die het het meest verafschuwen of juist het meest goed keuren het meest hoorbaar, maar juist diegene die je niet hoort..... wat gaat er in hen om....
Ja totdat er een bom ontploft bij een of ander NS station.quote:Op woensdag 10 november 2004 09:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als ik moet afgaan op wat ik altijd op verjaardagen etc. hoorde: dan vinden ze dat fantastisch
Het is dan ook duidelijk dat mensen die dit doen het verstand van een visstivk hebbenquote:Op woensdag 10 november 2004 10:00 schreef Chadi het volgende:
Wat ook zo om te huilen is is dat de moskee en kerkgangers hier geen flikker mee te maken hebben.
quote:Op woensdag 10 november 2004 10:00 schreef Chadi het volgende:
Wat ook zo om te huilen is is dat de moskee en kerkgangers hier geen flikker mee te maken hebben.
dude, lighten up. Als je er niet over hebt nagedacht ben je agnost. Dat is de definitie...quote:Op woensdag 10 november 2004 09:48 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Off topic
LULKOEK
Het grootste deel van Nederland is Ignorant.
Om atheist of Agnost te zijn moet je er over hebben nagedacht. Het gros van de Nederlanders is ziende blind
tok tok, iemand thuis daarboven ?quote:Op woensdag 10 november 2004 10:12 schreef kingmob het volgende:
[..]
dude, lighten up. Als je er niet over hebt nagedacht ben je agnost. Dat is de definitie...
Zeg probeer je altijd random mensen te beledigen of heb je alleen vandaag last van een minderwaardigheidscomplex?quote:Op woensdag 10 november 2004 10:21 schreef CANARIS het volgende:
[..]
tok tok, iemand thuis daarboven ?
quote:Op woensdag 10 november 2004 10:52 schreef Chillmeister het volgende:
Dit begint idd op jaren 30 duitsland te lijken
iddquote:Op woensdag 10 november 2004 12:14 schreef Reticulin het volgende:
in heerenveen ook brand gesticht in een moskee...gelukkig is het vuur op tijd gedoofd en is er geen ernstige schade ontstaant
Dat is nu wat ik bedoel.... met zo'n instelling krijgen we binnekort een Islamitische bezetting ofzoquote:Op woensdag 10 november 2004 12:48 schreef ThE_ED het volgende:
Weet je; ik hoop dat we over een jaar kunnen zeggen. "Wat een plotselinge gekte was er toen toch, gelukkig was alles binnen 2 weken weer rustig."
Dit is net zo dom om te zeggen dat sommige moskees door moslims in de fik gezet zijn om de boel op te laten ruien. En sterker nog, de bende in de Utrechtse Bucheliusstraat na die inval bij die vermeende moslimextremisten schijnt ook in scene gezet te zijn.quote:Op woensdag 10 november 2004 13:33 schreef 8op het volgende:
Ik heb bij die kerken het gevoel dat het gewoon een paar rechtse landgenoten zijn geweest die de boel willen opruien.
maar het is weer eens zo'n stelling die ik niet hard kan maken
Ja, met hopen dat het achteraf allemaal mee blijkt te vallen, staat gelijk aan het binnenhalen van de Arabische Horde,quote:Op woensdag 10 november 2004 13:00 schreef DeHeldjes het volgende:
Dat is nu wat ik bedoel.... met zo'n instelling krijgen we binnekort een Islamitische bezetting ofzo
Iets zegt mij dat jíj het in ieder geval wel leuk zou vinden.quote:Dit gaat nog jaren duren... of je het nu leuk vindt of niet...
Dat is nu wat ik bedoel.... met zo'n instelling krijgen we binnekort een Joegoslavië in de polders ofzoquote:En dan hebben we niks aan mensen die rustig willen afwachten tot alles voorbij is...
Iedereen moet iets gaan doen in Nederland om dit op te lossen. Wat er ook gebeurt.
We weten toch niet wie de daders zijn van die aanslagen op kerken.?quote:Op woensdag 10 november 2004 09:27 schreef Isabeau het volgende:
Het in de brand steken van kerken geeft wel aan dat de allochtonen die dat doen geen reet begrijpen van de Nederlandse samenleving en bar slecht geīntergreerd zijn.
Ik heb zoiets gehoord maar kan geen informatie vindenquote:Op woensdag 10 november 2004 01:09 schreef Keromane het volgende:
Pauluskerk Boxmeer, vuur is geblust. TT 105
http://www.rkparochieboxmeer.nl/archief.htm
Ik kan me helaas goed voorstellen dat de rechtsextremisten in Nederland die moskeeën in de fik steken het ook geen ene moer kan schelen om ook wat kerken in brand te steken om de publieke opinie wat aan te wakkerenquote:Op woensdag 10 november 2004 15:35 schreef Keromane het volgende:
Iets zegt me dat dit niet het werk is van moslims.
Tja, nu zullen Arabische immigranten nog wel twee maal nadenken voor ze naar Nederland verhuizenquote:Op woensdag 10 november 2004 09:45 schreef Mutant01 het volgende:
Nederland heeft haar naam als "tolerant land" in maar liefst 2 weken weten te bedoezelen. Van Canada tot aan Spanje zijn de brandstichtingen/explosies whatever in het nieuws. Ben benieuwd hoe andere landen nu tegen NL aan kijken.
quote:Op woensdag 10 november 2004 16:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kan me helaas goed voorstellen dat de moslims in Nederland die kerken in de fik steken het ook geen ene moer kan schelen om ook wat moskeeën in brand te steken om de publieke opinie wat aan te wakkeren![]()
laten we het hopenquote:Op woensdag 10 november 2004 16:32 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Tja, nu zullen Arabische immigranten nog wel twee maal nadenken voor ze naar Nederland verhuizen![]()
![]()
![]()
At the current rate where going is het natuurlijk een kwestie van tijd, voordat 1 van die panden die affikt, bewoners heeft.quote:Op woensdag 10 november 2004 17:23 schreef Xebrozius het volgende:
Op dit moment hebben de Nederlanders de wil wel maar niet het lef om moslims te vermoorden.
Ik hoop dat dat ook zo blijft, maar ik denk dat deze vicieuze cirkel alleen maar erger wordt...
En waarom zouden Moslims dat ook niet kunnen doen met moskees? Na de inval in de Utrechtse Bucheliusstraat schijnt ook een hoop rotzooi in scene gezet te zijn.quote:Op woensdag 10 november 2004 16:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kan me helaas goed voorstellen dat de rechtsextremisten in Nederland die moskeeën in de fik steken het ook geen ene moer kan schelen om ook wat kerken in brand te steken om de publieke opinie wat aan te wakkeren![]()
Jah tuurlijk! Je hebt helemaal gelijk!quote:Op woensdag 10 november 2004 16:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kan me helaas goed voorstellen dat de rechtsextremisten in Nederland die moskeeën in de fik steken het ook geen ene moer kan schelen om ook wat kerken in brand te steken om de publieke opinie wat aan te wakkeren![]()
Welk stukje integratie extra hebben lieden die moskees en scholen in de fik steken dan ? Als je dit soort toestanden toeschrijft aan gebrekkige integratie dan heb je het niet helemaal begrepen denk ik. Je mag best zeggen dat je Marokkanen bedoelt hoor, niet zo in die slachtofferrol kruipen.quote:Op woensdag 10 november 2004 19:22 schreef harrie1 het volgende:
hoe komt het dat miljoenen wel goed intregreren en dat er een bepaalde groep is (noem maar geen naam) die er elke keer een puinhoop van maken
Oh, ik denk niet eens aan echte rechstextremisten, maar meelopers. Reljongeren die je bij iedere gebeurtenis ziet. Werk van terreurcellen is het in ieder geval niet, die hebben wel iets beters te doen dan kerkjes in provincie-stadjes aan te steken. Ook kwamen er bommeldingen langs, iets wat ook niet in de stijl past van terreurcellen.quote:Op woensdag 10 november 2004 16:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, maar het is toch net zo erg als een moord? Of niet?quote:Op woensdag 10 november 2004 19:37 schreef style het volgende:
Ik zag net mensen bloemen neerleggen bij die school in Uden en hoorde dat er ook een stille tocht gehouden wordt voor die school.
Het moet toch niet gekker worden.
Onweer?quote:Op woensdag 10 november 2004 20:56 schreef Drugshond het volgende:
Newsflash : Zojuist een doffe klap hoorbaar in Eindhoven..........(omgeving strijp).
Logisch, ik zie mijn school van beton ook als een soort vader.quote:Op woensdag 10 november 2004 19:37 schreef style het volgende:
Ik zag net mensen bloemen neerleggen bij die school in Uden en hoorde dat er ook een stille tocht gehouden wordt voor die school.
Het moet toch niet gekker worden.
Drugshond, kun je mij de link van de scanner ook geven alsjeblieft? Ik woon ook in Eindhoven en wil ook graag meeluisteren.quote:Op woensdag 10 november 2004 21:04 schreef Drugshond het volgende:
Denk het niet, deze klap was doffer. Gelet op de aanzwelling en doffe klap denk ik dat er hier iets aan de hand is. Kan ook iets anders zijn... Maar tegenwoordig is de link zo gelegd. Ik ga ff snuffelen op een i.net scanner band.
Een onharige vaderquote:Op woensdag 10 november 2004 21:13 schreef Tha.Gnome het volgende:
Logisch, ik zie mijn school van beton ook als een soort vader.![]()
Ik woon centrum/stratumquote:Op woensdag 10 november 2004 21:19 schreef Drugshond het volgende:
Scanner EHV : http://vleermuis.dyndns.org:8000/
In welke buurt woon je zelf zodat we e.e.a. uit kunnen peilen.
Dat is wel knap ik woon tegen veldhoven aan.... dat verschil is zeker meer dan 4-5 km... en toch horen we beide de klap...... Dan weet zeker dat dit iets serieus is.quote:Op woensdag 10 november 2004 21:27 schreef Blinky het volgende:
Ik woon centrum/stratum
Ga dan ff poolshoogte nemen op straat. Ik verw8 een uitgebreid verslagquote:Op woensdag 10 november 2004 21:32 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat is wel knap ik woon tegen veldhoven aan.... dat verschil is zeker meer dan 4-5 km... en toch horen we beide de klap...... Dan weet zeker dat dit iets serieus is.
Gelet op de klap verwacht ik dat deze 3 km uit mijn buurt lag.... die ga ik niet opzoeken..quote:Op woensdag 10 november 2004 21:35 schreef jagermeister1 het volgende:
Ga dan ff poolshoogte nemen op straat. Ik verw8 een uitgebreid verslag
Woenselquote:Op woensdag 10 november 2004 21:40 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Gelet op de klap verwacht ik dat deze 3 km uit mijn buurt lag.... die ga ik niet opzoeken..
Kaalhei - in welke buurt zit je ergens ?
Ik werk in Veldhoven, bij Simacquote:Op woensdag 10 november 2004 21:32 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat is wel knap ik woon tegen veldhoven aan
Dan zijn we binnekort collega's van elkaar...quote:Op woensdag 10 november 2004 21:43 schreef BansheeBoy het volgende:
k werk in Veldhoven, bij Simac
Een knal duurt meestal ook maar een seconde ofzo...quote:Op woensdag 10 november 2004 22:01 schreef Cynix Ž het volgende:
Ik zit in Blixembosch (helemaal bovenin Eindhoven) en hoor of zie niks.
Owke... als het iets was, dan moet het in ieder geval in zuid Eindhoven liggen.quote:Op woensdag 10 november 2004 22:01 schreef Cynix Ž het volgende:
Ik zit in Blixembosch (helemaal bovenin Eindhoven) en hoor of zie niks.
Nou ja, iig geen knallen, sirenes of helikopters.quote:Op woensdag 10 november 2004 22:02 schreef jagermeister1 het volgende:
Een knal duurt meestal ook maar een seconde ofzo...
quote:Opnieuw basisschool in brand gestoken
Gepost door Bart (veekeend) - Bron: Omroep Brabant
Gepubliceerd: woensdag 10 november 2004 @ 22:04
Bij een brand in de katholieke Wethouder Van Eupenschool in Eindhoven is deze avond tenminste één klaslokaal geheel in de as gelegd. Vermoed wordt dat de brand, die omstreeks acht uur ontstond, is aangestoken. Volgens de brandweer is er een brandend voorwerp naar binnen gegooid.
Doordat de brandweer snel ter plaatse was, was de brandhaard al gauw onder controle. Desondanks heeft de school veel rook- en waterschade opgelopen. Door de brand kunnen de leerlingen in ieder geval donderdag niet naar school.
Het is de derde keer deze week dat een school in Noord-Brabant dicht moet door brandstichting. Gisteren werd een islamitische basisschool in Uden volledig in de as gelegd. Maandag was er een explosie op een islamitische school in Eindhoven.
Was te verwachten, hoe triest ook.quote:Op woensdag 10 november 2004 22:20 schreef Dagonet het volgende:
Omroep Brabant meldt dat er een man is doodgeschoten, volgens de geruchten die ik heb opgepikt gaat het om een allochtoon in een straat waar een moskee staat
Allochtonen schieten wel vaker op elkaar... Ik zie het verband met terreur nog niet zo.quote:Op woensdag 10 november 2004 22:20 schreef Dagonet het volgende:
Omroep Brabant meldt dat er een man is doodgeschoten, volgens de geruchten die ik heb opgepikt gaat het om een allochtoon in een straat waar een moskee staat
waar in Brabant?quote:Op woensdag 10 november 2004 22:20 schreef Dagonet het volgende:
Woensel wederom.....quote:Op woensdag 10 november 2004 22:14 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dit mag niet waar zijnquote:Op woensdag 10 november 2004 22:20 schreef Dagonet het volgende:
quote:Op woensdag 10 november 2004 22:25 schreef flugeltje het volgende:
[..]
waar in Brabant?
Kom op, in Amsterdam is er wel vaker een allochtoon in de buurt van een moskee om zeep geholpen. Laten we hopen dat dit ook een 'normale' ruzie/afrekening is, als het bericht al waar is trouwens.quote:Op woensdag 10 november 2004 22:25 schreef Youssef het volgende:
[..]
Dit mag niet waar zijn
Er wordt in het nieuwsbericht alleen nog over een 'onbekende man' gesproken.quote:Op woensdag 10 november 2004 22:30 schreef Againzender het volgende:
[..]
Kom op, in Amsterdam is er wel vaker een allochtoon in de buurt van een moskee om zeep geholpen. Laten we hopen dat dit ook een 'normale' ruzie/afrekening is, als het bericht al waar is trouwens.
Dan bouwen we lekker nieuwe, grotere en brandveilige.quote:Op woensdag 10 november 2004 22:18 schreef Code13.0 het volgende:
En wat als de islamitische gebedshuizen en scholen op zijn.
Ik ga even uit van de essentie van het topic, en dan mag het niet waar zijn. Ik neem aan dat je dat met me eens bentquote:Op woensdag 10 november 2004 22:30 schreef Againzender het volgende:
[..]
Kom op, in Amsterdam is er wel vaker een allochtoon in de buurt van een moskee om zeep geholpen. Laten we hopen dat dit ook een 'normale' ruzie/afrekening is, als het bericht al waar is trouwens.
Of we bouwen een gemeenschappelijke school.quote:Op woensdag 10 november 2004 22:33 schreef Meh7 het volgende:
Dan bouwen we lekker nieuwe, grotere en brandveilige.
Ik ben het met je eens.quote:Op woensdag 10 november 2004 22:39 schreef flugeltje het volgende:
Weet je wat ik nu zo vreemd vind aan dit alles...
Ik ga straks naar bed en als ik morgenochtend opsta zal ik mezelf afvragen wat er nu weer gebeurd zal zijn terwijl ik in dromenland verkeerde. Dat is toch niets voor NL?? Dit is het land waar je gewoon gaat slapen en jezelf 's ochtends alleen maar drukmaakt over het doordruppelen van je koffie. Ik vind dit maar heel erg akelig en ik hoop dat de rust snel wederkeert
zwarte humor... mag eigenlijk niet, maar het helpt soms welquote:Op woensdag 10 november 2004 22:41 schreef Omaha het volgende:
"Marokkaan doodgeschoten in Breda"
En even dacht ik, misschien denken sommige mensen nu wel: haha 1-1.![]()
Hij doelt niet op de humor denk ik, maar meer op de mensen die echt denken dat we nu quitte staanquote:Op woensdag 10 november 2004 22:42 schreef flugeltje het volgende:
[..]
zwarte humor... mag eigenlijk niet, maar het helpt soms wel
Ik ben ook niet bang ofzo...quote:Op woensdag 10 november 2004 22:43 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
Ik vind het totaal niet eng, ik snap ook niet al die mensen die zich angstig voelen, eerlijk gezegd. Ik bedoel alleen wat fikkies, er wordt niemand neergeschoten ofzo, dan pas moeten we ons echt druk maken dit is kinderwerk van kinderen (lonsdale-jongeren haha zielig als je een merknaam als groep bent)
Ik ben het absoluut met je eens dat het niet waar mag zijn, laat ik dat even duidelijk houden!quote:Op woensdag 10 november 2004 22:35 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ik ga even uit van de essentie van het topic, en dan mag het niet waar zijn. Ik neem aan dat je dat met me eens bent
Ik snap het...quote:Op woensdag 10 november 2004 22:43 schreef Youssef het volgende:
[..]
Hij doelt niet op de humor denk ik, maar meer op de mensen die echt denken dat we nu quitte staan
quote:BREDA - Op de hoek Oranjeboomstraat/Scheldestraat in Breda is woensdagavond om negen uur een nog onbekende man doodgeschoten. De man is vermoedelijk van Marokkaanse afkomst.
Rond half tien arriveerden mensen die riepen dat ze familie van het slachtoffer waren waren. De politie hield hen tegen waardoor een gespannen situatie ontstond. Na de schietpartij ontstond een grote toeloop op de Oranjeboomstraat. De politie hield iedereen op afstand.
Er is op dit moment nog geen duidelijkheid over de toedracht van de schietpartij.
Bron: Omroepbrabant.nl
Laten we hopen dat het niets met de gebeurtenissen van de laatste tijd te maken heeft.quote:Op woensdag 10 november 2004 22:48 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
dat worden rellen van marokkanen dit gaat wel escaleren denk ik
Ja we willen niet discrimineren natuurlijk, maar op een of andere manier gok ik dat die heftiger reageren dan NL-ers...quote:Op woensdag 10 november 2004 22:48 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
dat worden rellen van marokkanen dit gaat wel escaleren denk ik
Correctie : Is een afrekening in het criminele circuit.quote:Op woensdag 10 november 2004 22:20 schreef Dagonet het volgende:
Ik heb natuurlijk niet geteld, maar volgens mij waren we met minder. Althans op het einde.quote:Op woensdag 10 november 2004 22:20 schreef Oss het volgende:
In Uden hebben 6000 mensen meegelopen in een stille tocht.
Bron: Teletekst.
Stille Tocht. (c) Nederland. All rights reserved.quote:Op woensdag 10 november 2004 22:20 schreef Oss het volgende:
In Uden hebben 6000 mensen meegelopen in een stille tocht.
Dus ook voor de moord op Van Gogh waren er al bekladdingen? Gaat dus kennelijk wel wat verder dan een impulsieve actie, het lijkt dus iets dat al een tijdje werd voorbereid.quote:Op woensdag 10 november 2004 23:14 schreef Mr.Trelawney het volgende:
[..]
Ik heb natuurlijk niet geteld, maar volgens mij waren we met minder. Althans op het einde.
Wat vreselijk indrukwekkend om mee te lopen in zo'n tocht. En wat vreselijk erg dat zo'n brandstichting in mijn woonplaats gebeurt.
Een maand geleden stonden er al White Power tekens op de moskee naast mijn school, en nu dit. Werkelijk, ik kan niet zeggen hoe gefrustreerd dit alles me voelen doet. :S
Het is dat je het nu zegt, maar het is inderdaad geen gelukkig kleurenkeuze.quote:Op woensdag 10 november 2004 23:23 schreef Pek het volgende:
Ik zat me af te vragen welke idioot de animatie van het journaal had gemaakt waarbij aanslagen op islamitische bouwwerken als groene bolletjes werden weergegeven en de aanslagen op christelijke bouwwerken waren rode bolletjes. Ik had dan toch liever wat neutralere kleuren gezien![]()
schandaligquote:Op woensdag 10 november 2004 23:21 schreef flugeltje het volgende:
en de advocaat van Mohammed B. zit in de persoonsbeveiliging sinds vandaag. Wordt ook al bedreigd.
En dan zit ik mij af te vragen: is het schooljeugd, zijn het volwassenen die die wat organiserenquote:Op woensdag 10 november 2004 23:24 schreef Mr.Trelawney het volgende:
Ja, het lijkt er inderdaad op dat er iets werd voorbereid... Bah.
En weer een triest dieptepunt....quote:Op woensdag 10 november 2004 23:21 schreef flugeltje het volgende:
en de advocaat van Mohammed B. zit in de persoonsbeveiliging sinds vandaag. Wordt ook al bedreigd.
Als je zo denkt, dan kan ik slechts zeggen dat je misschien even moet nagaan waarvoor een stille tocht dient.quote:Op woensdag 10 november 2004 23:25 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
Stille tocht terwijl er niet eens een dode is gevallen. Sjeezus.
quote:Op woensdag 10 november 2004 23:23 schreef Pek het volgende:
Ik zat me af te vragen welke idioot de animatie van het journaal had gemaakt waarbij aanslagen op islamitische bouwwerken als groene bolletjes werden weergegeven en de aanslagen op christelijke bouwwerken waren rode bolletjes. Ik had dan toch liever wat neutralere kleuren gezien![]()
Ja echt ?quote:Op woensdag 10 november 2004 21:48 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dan zijn we binnekort collega's van elkaar...
Lol en er waren 600 marokkanen die meeliepen in een stille tocht voor Theo van Gogh.quote:Op woensdag 10 november 2004 23:18 schreef maartena het volgende:
[..]
Stille Tocht. (c) Nederland. All rights reserved.
Daar zijn we wel goed in die stille tochten...... maar tis in ieder geval goed dat er zoveel mensen zijn die laten zien dat ze dit niet pikken.
Waarschijnlijk wel..... ik ga binnenkort werken voor Simac Quadcore ...quote:Op donderdag 11 november 2004 00:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Ja echt ?
Is dat ook in Veldhoven op DE RUN ?quote:Op donderdag 11 november 2004 00:45 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel..... ik ga binnenkort werken voor Simac Quadcore ...
3501 ... yups.quote:Op donderdag 11 november 2004 00:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Is dat ook in Veldhoven op DE RUN ?
Lachen, word ik een collega van een Fok!ker, dan wordt jij de 2 de Fok!ker na Umm_qasr die mij in real life kentquote:Op donderdag 11 november 2004 00:47 schreef Drugshond het volgende:
[..]
3501 ... yups.
Denk het niet, gelukkig vertegenwoordigen we geen extreme ideeën en hebben we beiden respect in een hoog vaandel staan, ik maak me daar dus geen zorgen overquote:Op donderdag 11 november 2004 00:51 schreef Drugshond het volgende:
Dat worden nog felle discussies in de kantine.... food fight
Inderdaad, Drugshonds gedrag viel me ook al op. Hij is de enige waarmee ik af entoe in smiliesquote:Op donderdag 11 november 2004 00:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Denk het niet, gelukkig vertegenwoordigen we geen extreme ideeën en hebben we beiden respect in een hoog vaandel staan, ik maak me daar dus geen zorgen over
Precies Youssef, overigens ben ik blij weer van de partij te zijn. Drugshond is één van de weinige users op Fok! die het trollen niet tot hobby heeft gemaakt maar wel ijzersterk is qua inhoud, wat dat betreft lijkt hij wel op mequote:Op donderdag 11 november 2004 00:59 schreef Youssef het volgende:
[..]
Inderdaad, Drugshonds gedrag viel me ook al op. Hij is de enige waarmee ik af entoe in smiliesdiscussieer, dat verbetert zeker de sfeer
Hij heeft mijn naam toch niet genoemdquote:Op donderdag 11 november 2004 01:18 schreef paultjuhhh het volgende:
weehehehehe Mark in the Dark op yorin fm had het net over dit topic
Cool programmaquote:Op donderdag 11 november 2004 01:18 schreef paultjuhhh het volgende:
weehehehehe Mark in the Dark op yorin fm had het net over dit topic
nah iemand had hem gemaild, dat ie het laatse nieuws had gehoord via fok bij dit topic over de branden enzo niet heel bijzonder maar toch wel grappigquote:Op donderdag 11 november 2004 01:36 schreef Omaha het volgende:
[..]
Cool programma
Wat zei ie?
Yup,quote:Op donderdag 11 november 2004 02:25 schreef Crazyivan het volgende:
Rustige nacht tot zover
Ja dat zal wel.quote:Op donderdag 11 november 2004 02:27 schreef Crazyivan het volgende:
Dat in arnhem is maar gelul volgens mij
quote:Op donderdag 11 november 2004 10:00 schreef xFriendx het volgende:
profiel:
persoon (kan blank, zwart, geel, groen of rood zijn)
leeftijd: kan ook van alles zijn, wel boven de 16 is de verwachting
hoogst genoten opleiding: geen
dagindeling: 10 uur opstaan, 11 uur eten, 12 uur naar het station, van 12 tot 5 bij station hangen met "matties", 5 uur naar huis, 6 uur snelle hap, ´s avonds voorbereiding, ´s nachts iets in de fik steken en leuzen aanbrengen.
volgende dag voelt deze persoon zich weer erg "bruut!" omdat hij in de krant staat, en iets bereikt heeft in zijn leven.
In mijn ogen niet meer dan een simpele ziel. Gewoonweg een vandaal, niet meer, niet minder. Ik wil deze personen niet teveel credit geven. En dit geldt voor mensen die een moskee, kerk, bioscoop, auto´s of winkels in de fik steken.
goed gedaan van de plisiequote:Politie verijdelt brandstichting moskee Venray
Uitgegeven: 11 november 2004 13:57
Laatst gewijzigd: 11 november 2004 14:27
VENRAY - De politie heeft in de nacht van woensdag op donderdag een poging tot brandstichting verijdeld bij een moskee in Venray. Dat meldde de politie donderdag.
Agenten pakten vlakbij de moskee aan de Kiosk in Venray twee mannen van 20 en 23 jaar op, die in hun auto materiaal hadden liggen waarmee brand gesticht kon worden. De politie was vooraf getipt over een op handen zijnde aanslag en hield de gebedsruimte daarom onopvallend in de gaten.
Toen het duo rond 03.00 uur opdaagde, grepen de agenten hen meteen in de kraag. Ze zijn ingesloten. Het tweetal is al eerder met de politie in aanraking geweest wegens geweldsdelicten. De politie sluit meer aanhoudingen niet uit.
Mooi werk!quote:Op donderdag 11 november 2004 15:32 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
goed gedaan van de plisie
quote:Binnenland - do 11 nov 2004, 12:54
Brandje in Utrechtse kerk
UTRECHT - In de Blijde Boodschapkerk aan de Marokkodreef in Utrecht heeft woensdagavond een kleine brand gewoed. Agenten ontdekten het vuur nadat ze tijdens hun surveillance een stil alarm zagen afgaan, aldus de politie donderdag.
Aan de achterzijde van de kerk was een ruit ingeslagen. Binnen stond de zitting van een stoel in brand. De agenten blusten het vuur. De politie vermoedt opzet maar kan nog niets zeggen over daders en motieven.
De surveillerende agenten waren in de buurt vanwege het verscherpte toezicht op kerken, moskeeën en scholen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_Utrechtse_kerk.html
quote:Op donderdag 11 november 2004 15:32 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
goed gedaan van de plisie
die mensen roepen t hartst dat 'het tuig' het land uit moet, laten we beginnen met dat soort volk direct op een eiland te zettenquote:Op donderdag 11 november 2004 17:25 schreef Youssef het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik vraag me echt af wat voor soort mensen hierachter zit, zal de politie ook wel blij mee zijn.
Gewoon al dat tuig op dat eiland, kunnen ze daar elkaar afmaken.quote:Op donderdag 11 november 2004 19:46 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
die mensen roepen t hartst dat 'het tuig' het land uit moet, laten we beginnen met dat soort volk direct op een eiland te zetten
quote:Op donderdag 11 november 2004 20:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Gewoon al dat tuig op dat eiland, kunnen ze daar elkaar afmaken.
jij bent zeker bang dat alle helmonders het land uit gezet wordenquote:Op donderdag 11 november 2004 19:46 schreef hellmondunited het volgende:
die mensen roepen t hartst dat 'het tuig' het land uit moet, laten we beginnen met dat soort volk direct op een eiland te zetten
niet iedereen is zo hoolie als Hellmondjequote:Op donderdag 11 november 2004 21:38 schreef Vision het volgende:
[..]
jij bent zeker bang dat alle helmonders het land uit gezet worden
Ramptoeristquote:Op vrijdag 12 november 2004 00:16 schreef Crazyivan het volgende:
Geen brandjes vanavond??
Meervoud van moskee voor mensen met een taalachterstand?quote:Op vrijdag 12 november 2004 00:20 schreef Murray het volgende:
Wat zijn moskees eigenlijk?
komt vast nog wel ergens vanachtquote:Op vrijdag 12 november 2004 00:16 schreef Crazyivan het volgende:
Geen brandjes vanavond??
Met zo'n lampion moet je toch ook wel een fikkie kunnen bouwen toch?quote:Op vrijdag 12 november 2004 00:27 schreef Omaha het volgende:
Ha, het is nu (1)112
Toeval?
Ik kan met vrijwel alles een fikkie bouwen, gelukkig hebben een hoop van die brandstichters nog minder herseninhoud dan ik en mislukken daardoor vrij veel van die aanslagen.quote:Op vrijdag 12 november 2004 00:28 schreef Crazyivan het volgende:
[..]
Met zo'n lampion moet je toch ook wel een fikkie kunnen bouwen toch?
Ik sta 100% achter die jonge Islamitische vrouwen. Hirsi Ali moet worden tegengehouden voordat ze nog meer mensen de dood in jaagt (met eventuele filmplannen, Submission2 misschien ?), ik vind dat we onze les wel geleerd moet hebben na de dood op wijlen Theo van G.. Ik acht Hirsi Ali nl. deels verantwoordelijk voor de moord op wijlen Theo van G. . Ik heb zelfs even overwogen aangifte te doen, maar heb dat toch maar niet gedaanquote:Op vrijdag 12 november 2004 09:49 schreef desiredbard het volgende:
Waar ik echter van achterover sla, is dat een aantal jonge islamitische vrouwen dan roept dat het ’allemaal de schuld van Hirsi Ali is’ en dat mijnheer Balkenende ’haar de mond moet snoeren’. Deze dames (waarschijnlijk zijn er veel meer die er zo over denken) moeten eens een cursus democratie en grondwetleer krijgen. In Nederland zie je straks niet alleen mensen met hoofddoekjes, maar ook met monddoekjes.
Jou les is dus gewoon: Hou je kop als je een controversiele mening hebt.quote:Op vrijdag 12 november 2004 11:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik sta 100% achter die jonge Islamitische vrouwen. Hirsi Ali moet worden tegengehouden voordat ze nog meer mensen de dood in jaagt (met eventuele filmplannen, Submission2 misschien ?), ik vind dat we onze les wel geleerd moet hebben na de dood op wijlen Theo van G.. Ik acht Hirsi Ali nl. deels verantwoordelijk voor de moord op wijlen Theo van G. . Ik heb zelfs even overwogen aangifte te doen, maar heb dat toch maar niet gedaan
quote:Op vrijdag 12 november 2004 11:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik sta 100% achter die jonge Islamitische vrouwen. Hirsi Ali moet worden tegengehouden voordat ze nog meer mensen de dood in jaagt (met eventuele filmplannen, Submission2 misschien ?), ik vind dat we onze les wel geleerd moet hebben na de dood op wijlen Theo van G.. Ik acht Hirsi Ali nl. deels verantwoordelijk voor de moord op wijlen Theo van G. . Ik heb zelfs even overwogen aangifte te doen, maar heb dat toch maar niet gedaan
Dus luister goed naar onze moslims ..dan wordt je kut net zoals je bek dichtgenaaid
Vrouwen zijn vaak nog erger dan mannen. Ze blijven vasthouden aan gewoontes die ze zelf tot de onderdanige maakt, misschien omdat ze het gewend zijn of misschien uit angst, misschien omdat ze door Hirshi geconfronteerd worden met zichzelf en daar nog geen plaats aan kunnen geven.quote:Op vrijdag 12 november 2004 09:49 schreef desiredbard het volgende:
Dat premier Balkenende de afgebrande islamitische school in Uden bezocht, is terecht. Waar ik echter van achterover sla, is dat een aantal jonge islamitische vrouwen dan roept dat het ’allemaal de schuld van Hirsi Ali is’ en dat mijnheer Balkenende ’haar de mond moet snoeren’. Deze dames (waarschijnlijk zijn er veel meer die er zo over denken) moeten eens een cursus democratie en grondwetleer krijgen. In Nederland zie je straks niet alleen mensen met hoofddoekjes, maar ook met monddoekjes.
quote:Op vrijdag 12 november 2004 11:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja inderdaadquote:Op vrijdag 12 november 2004 13:02 schreef ArieDeKnaller het volgende:
[..]
![]()
Hirsi Ali verantwoordelijk???????????
Goh, wat vind ik dat jij gigantisch dom klinkt zeg, sinds wanneer is de Islam een persoon ???quote:De islam is verantwoordelijk en niemand anders!!!!!!![]()
Klopt, laat Hirsi "kipkroket" Ali zich toevalligerwijs gedragen als een fundamentalistische extremistische atheīst die het niet schuwt om zielig over te komen t.o.v. de rest van de Nederlandse bevolking in de hoop de harten te winnen van hen vanwege haar verminkingen die haar zijn aangedaan in het verledenquote:Het fundamentalistische gedachtegoed beinvloed een hoop naieve mensen en zet hen aan tot gruweldaden!
Ey! Je staat in de Telegraaf!!quote:Op vrijdag 12 november 2004 09:49 schreef desiredbard het volgende:
Dat premier Balkenende de afgebrande islamitische school in Uden bezocht, is terecht. Waar ik echter van achterover sla, is dat een aantal jonge islamitische vrouwen dan roept dat het ’allemaal de schuld van Hirsi Ali is’ en dat mijnheer Balkenende ’haar de mond moet snoeren’. Deze dames (waarschijnlijk zijn er veel meer die er zo over denken) moeten eens een cursus democratie en grondwetleer krijgen. In Nederland zie je straks niet alleen mensen met hoofddoekjes, maar ook met monddoekjes.
Wie is hier nu dom? (en behoorlijk fundamentalistisch)quote:Op vrijdag 12 november 2004 14:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Goh, wat vind ik dat jij gigantisch dom klinkt zeg, sinds wanneer is de Islam een persoon ???
[..]
Klopt, laat Hirsi "kipkroket" Ali zich toevalligerwijs gedragen als een fundamentalistische extremistische atheīst die het niet schuwt om zielig over te komen t.o.v. de rest van de Nederlandse bevolking in de hoop de harten te winnen van hen vanwege haar verminkingen die haar zijn aangedaan in het verleden
Het is niet meer dan weer een hoofdstuk in de geweldige verrrijking die het als het aan islamieten lgt de hele wereld over trektquote:Op vrijdag 12 november 2004 14:18 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Ey! Je staat in de Telegraaf!!!!!
Of je hebt het gewoon overgeschreven ....
Volgens mij zijn er ook wel Nederlanders die de complete islam en Arabische cultuur de moord op van Gogh in de schoenen schuiven. Dat is precies hetzelfde als Hirshi Ali beschuldigen van het anti-moslim-geweld.
quote:Op zaterdag 13 november 2004 08:20 schreef SeLang het volgende:
Toch wel triest dat dit soort dingen nu zo normaal zijn dat we er een centraal topic over hebben
Ja idd, dat zat ik ook te denken toen ik dit topic zag.quote:Op zaterdag 13 november 2004 08:20 schreef SeLang het volgende:
Toch wel triest dat dit soort dingen nu zo normaal zijn dat we er een centraal topic over hebben
Je zegt het verkeerd, het is omdat het er redelijk veel werden en er nog meer topics over verschenen.quote:Op zaterdag 13 november 2004 08:20 schreef SeLang het volgende:
Ja? Het dekt de lading aardig moet ik zeggenquote:Op zaterdag 13 november 2004 11:21 schreef NorthernStar het volgende:
Het topic doet toch net iets ergers vermoeden dan de realiteit.
Welk recht?quote:Op zaterdag 13 november 2004 12:25 schreef nationalist101 het volgende:
en nemen het recht in eigen hand.
Wacht maar wanneer het oud en nieuw is. Dan verwacht ik ten minste dat er wel weer wat zal gebeuren. Iedereen loopt dan met vuurwerk overstraat, zullen er vast wel een paar denken 'He, daar staat een moskee/kerk/school, en ik heb hier nog een lawinepijl'.quote:Op zaterdag 13 november 2004 01:33 schreef jagermeister1 het volgende:
Nou.. het is gelukkig al weer een dag zonder brandende scholen enzo.. Of wordt het niet meer aan de grote klok gehangen door de media?
Dat dacht ik ook vanmorgen.quote:Op zaterdag 13 november 2004 17:40 schreef A-W-E-S-O-M-O het volgende:
[..]
Wacht maar wanneer het oud en nieuw is. Dan verwacht ik ten minste dat er wel weer wat zal gebeuren. Iedereen loopt dan met vuurwerk overstraat, zullen er vast wel een paar denken 'He, daar staat een moskee/kerk/school, en ik heb hier nog een lawinepijl'.
:-|
quote:Brandstichting middelbare school Heerlen
HEERLEN - Onbekenden hebben zaterdagavond kort voor middernacht geprobeerd brand te stichten in het Emmacollege aan de Passartweg in Heerlen. Dat meldde de politie zondag.
De daders gooiden twee molotovcocktails door een raam van een klaslokaal van de middelbare school naar binnen. Het vuur ging volgens de politie vanzelf uit, nadat de terpentine was opgebrand. De schade bleef beperkt tot een zwartgeblakerd lokaal.
De politie houdt rekening met een verband met de aanslagen die de laatste tijd op meer plaatsen in Nederland worden gepleegd.
Telegraaf.nl
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |