quote:
Vraagje: als je positieve energie uitstraalt op je omgeving, komt het je dan terug? Wordt het leven je op andere fronten makkelijker gemaakt?
Ik denk dit:
Ik denk dat er een kleine misvatting is over het positivisme, het is niet altijd positief naar het leven kijken, het is vooral realistisch naar het leven kijken. *Hoe kan ik hier het best mee om gaan* Als je een mening wilt vormen over iets, probeer dan niet een positief puntje te vinden in iets negatiefs als de moord op Theo. Nee kijk dan naar: Hoe kan ik hier t best mee om gaan zonder emoties. Hoe kan ik hier het best mee om gaan. Als je emotioneel ben ben je nogal geneigd onrealistisch te gaan denken. En vooral dan zullen er meer mensen zijn die het niet met je eens zijn. Dat vreet aan je.
Maar om antwoord op je vraag te geven: Jazeker, het is een soort stijgende spiraal waaar je ej dna in ga bevinden. Als je aan jezelf werkt en je zorgt er daarmee voor dat mensen zich steeds minder aan je gaan irriteren, dan word je steeds meer een gave gozer of een goeie meid. Mensen luisteren dan ook naar je. Met andere woorden, je straalt positiviteit uit, En de andere mensen geven er feedback op. Dat merk jij weer aan hen, en je merkt dat ze waarderen wat je doet. En dat doet je echt goed, dan weet je waarom je t doet. Menthaal sta je dan veel sterker en onzekerheid zal wegebben. Je zal dan ook steeds meer gemotiveerd zijn om aan jezelf te werken.
Een paar dingen alleen. Je moet wel geduld hebben wil je in dit stadium komen, dit hangt natuurlijk ook af per persoon dus ik kan geen tijdsduur noemen. En als je dr ben, zorg dan dat je NIET ga denken: *ik ben geweldig, ik ben goed*, want als je daar te lang mee door ga, kan je weer vanaf het begin beginnen. Het is ook belangrijk dat je altijd kritiek blijft accepteren en altijd aan jezelf blijft werken en niet stopt met: *kritiek tegen mij is niet op zn plaats, want ik ben al zo geweldig dat het niets meer uitmaakt.* Egoisme is spiritueel gezegd *een vergrijp van de zwarte krachten om je weer terug te krijgen naar de sleur van het massale aardse bestaan.*
Een groot deel van positiviteit uitstralen is (bij mij) het helpen van mensen die (menthaal) in de problemen zitten. Het is moeilijk en het aan jezelf werken geeft toch wat ervaring daarvoor. Maar als je daar in slaagt (en schrik niet als het helemaal fout loopt, want daar leer je ook weer van) wordt dat heel erg gewaardeerd en vooral dan ben je een gave gozer. En ik denk ook dat dit per persoon verschilt, het is denk ik het beste om het aan de hand van je talent of een punt waar je meeste kennis zit dit te doen. Bijvoorbeeld met muziek kan het ook, en dan ter herinnering, ga dan niet alleen übervrolijke muziek maken, maar (gevoelige) realistische muziek dat inspeelt op wat er onder de mensen leeft, en dat hoeft niet positief te zijn (maar ook weer niet té negatief zoals *dood dood verderf terrorisme dood ondergang uitsterven enz enz). En nog een opkikkertje, het is echt niet zo dat mensne je niet waarderen als je nog helemaal niet ver ben met het aan jezelf werken. Integendeel, na een paar dingen merken mensen het al. Daarom adviseer ik, om mensen het makkelijker te maken: als je meerdere dingen van jezelf ontdekt hebt, geef dan dingen die je omgeving heel erg gaan merken als je dat oplost, iets meer de voorkeur. Als er erg belangrijke dingen tussen zitten, doe dat dan eerst. Als allereerste begin kan je het beste ff aan een makkelijk iets beginnen om dr in te komen, en zo steeds groter en belangrijker te gaan.
Het is natuurlijk wel belangrijk dat je het wilt, dat je het echt wilt. Dat drijft je tot het verder en verder gaan en zo uiteindelijk die hele gave gozer wordt! Het duurt lang en het is niet altijd even makkelijk, maar je krijgt er zo ontzettend veel voor terug. Nogmaals, je kan niet aan jezelf werken zonder je omgeving. Vooral in het begin ben jij de omgeving dankbaar, maar de dankbaarheid van de omgeving blijft groeien. Daar waar de omgeving je al dankbaar was, zal dat op deze manier uitgebreid worden. En nog een klein ding, probeer zo veel mogelijk vanuit gevoel te handelen (denk eraan dat vrouwen dingen doen om er een goed Gevoel bij te krijgen). Het werken aan jezelf is vooral psychologisch. En als je ermee bezig ben, hou dan altijd in je achterhoofd: *Hoe kan ik dit het beste doen, hoe haal ik hier de meeste waardering uit?*. Gevoel en Intuïtie is hier dus essentieel. En omdat vrouwen dit meer hebben dan mannen, denk ik dat zij het makkelijker ermee hebben. En graag zou ik willen weten of dit ook klopt! voor mannen: Haal het vrouwelijke uit jezelf
![]()
en pas die positief en goed toe!
quote:
zijn zo weinig korte rokjes met die sneeuw om naar te kijken die wuivend in het zomerbriesje......
Ik denk dat het ook belangrijk is om het andere geslacht meer te respecteren.
Ik wil afsluiten met een zeer bekend citaat dat hier van toepassing is: *Een betere toekomst begint bij jezelf!*
Ps. K heb dit bericht al 10X ge-edit zo intussen...
[ Bericht 2% gewijzigd door PeeJay op 11-11-2004 18:30:49 ]