Probleem dus opgelost. Vanaf heden geen Nederlands paspoort meer verschaffen aan iemand met de Marokkaanse nationaliteit en als het gaat om een kind met een Nederrlandse en een Marokkaanse ouder, de ouders laten kiezen voor slechts een nationaliteit. Anders moet je de Nederlandse nationaliteit niet verschaffen aan dat kind.quote:Het probleem is dat het afstaan van de Marokkaanse nationaliteit een misdaad is.
Het laatste woord wettelijk geeft al aan dat het wel kan, mits een meerderheid van de 2e kamer instemt met een wetswijziging en die wet zal er 100% zeker doorkomen na de laatste weken.quote:En daar de grijze regel: Als je eenmaal de Nederlandse nationaliteit hebt verkregen, is het onmogelijk deze weer af te nemen alleen gebaseerd op het feit dat je nog een andere nationaliteit draagt!!. Er zijn wetten die het mogelijk maken de Nederlandse nationaliteit af te nemen in geval van terrorisme, en er zijn voorstellen van Verdonk om dit bij ernstige delicten ook mogelijk te maken. Echter, puur en alleen op basis van het feit dat je nadat de Nederlandse nationaliteit is verkregen de oude niet opzegd is niet strafbaar. En dat kan Diplomatiek gezien ook niet. De regel "dat moet u daarna dan wel doen!" is alleen maar een dreiging, maar is wettelijk niet uit te voeren.
Je kan alleen de 2e nationaliteit afnemen. Niemand kan mij ooit mijn Nederlandse nationaliteit afnemen omdat ik die verkregen heb bij mijn geboorte. Als ik bijvoorbeeld Amerikaan wordt en ik word veroordeeld kan de VS mij terugsturen naar Nederland en mijn niet meer binnen laten(mits dit anders is geregeld door een verdrag tussen Nederland en de VS).quote:Als iemand een dubbele nationaliteit heeft kun je er 1 afpakken. En in Nederland hebben we zeggenschap over de Nederlandse. Als iemand alleen de Nederlandse nationaliteit heeft kun je ze nooit meer het land uitzetten, alleen maar op onze belastingcenten gevangen zetten. Zo heeft de dubbele nationaliteit natuurlijk wel weer voordelen voor hen die liever alle Marokkanen zien gaan..... want met 2 paspoorten kun je er 1 afpakken en ze een trap na geven. Met slechts 1 paspoort kun je niets meer als dat het Nederlandse is.
Volgens de link van MW kan je dus ook je Nederlandse nationaliteit verliezen als je nog slechts de Nederlandse hebt, maar ik denk dat je het dan wel heel erg bont moet maken.quote:In de Rijkswet is uitdrukkelijk opgenomen dat wie fraude heeft gepleegd bij de verkrijging van het Nederlanderschap, grote kans loopt dat het Nederlanderschap ook weer snel wordt ingetrokken. Dat kan zelfs gebeuren als hij of zij daardoor staatloos wordt.
Nee. Een wet die het afnemen van de Nederlandse nationaliteit toestaat puur op basis van het feit dat men een andere nationaliteit heeft zal er niet komen. En het is ook wettelijk niet te verantwoorden op internationaal diplomatiek niveau.quote:Op vrijdag 12 november 2004 19:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het laatste woord wettelijk geeft al aan dat het wel kan, mits een meerderheid van de 2e kamer instemt met een wetswijziging en die wet zal er 100% zeker doorkomen na de laatste weken.
Marokkanen die in Nederland geboren worden krijgen meestal eerst de Nederlandse nationaliteit en dan pas de Marokkaanse. Als 1 van de ouders namelijk al genaturaliseerd was dan krijgen ze de Nederlandse bij de geboorte en de Marokkaanse pas nadat ze de geboorte bij het Marokkaans consulaat aangeven. De marokkanen geven dat kind gewoon een nationaliteit en hebben er niks mee te schaften dat ie al in Nederland is geboren.quote:Op vrijdag 12 november 2004 19:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je kan alleen de 2e nationaliteit afnemen. Niemand kan mij ooit mijn Nederlandse nationaliteit afnemen omdat ik die verkregen heb bij mijn geboorte. Als ik bijvoorbeeld Amerikaan wordt en ik word veroordeeld kan de VS mij terugsturen naar Nederland en mijn niet meer binnen laten(mits dit anders is geregeld door een verdrag tussen Nederland en de VS).
Je huidige thuisland doet het anders welquote:Nee. Een wet die het afnemen van de Nederlandse nationaliteit toestaat puur op basis van het feit dat men een andere nationaliteit heeft zal er niet komen. En het is ook wettelijk niet te verantwoorden op internationaal diplomatiek niveau.
Dan gaat het inderdaad niet op maar waarschijnlijk was minimaal een van de ouder van M.B. nog geen Nederlander toen hij geboren werdquote:De meeste probleem marokkanen vallen onder deze categorie: Ouders in de jaren 60 en 70 naar Nederland gekomen, kinderen in de jaren 70 en 80 in Nederland geboren, en krijgen veelal 2 paspoorten zoals Mohamed B. Volgens jouw verhaald zou de Nederlandse dan niet meer kunnen worden afgenomen.
Ja lach er maar om: maar dat zijn toch echt rechtsongelijkheden. Niet op nederlandse schaal, maar op globale schaal.quote:Op vrijdag 12 november 2004 18:50 schreef maartena het volgende:
Wacht even.... jij vindt het "rechtsongelijkheid" dat iemand met een Amerikaans paspoort in de "makkelijke" rij kan gaan staan als ze de VS binnentreden? Of dat men nog iets kan erven in Marokko?![]()
Ik weet niet wat je precies bedoelt te zeggen met uitdelen van subsidies, of waarom je dat er met de haren gaat bijslepen.Je bent daar erg vaag mee. Doel je soms op huursubsidie of iets dergelijks? Daar wordt toch geen onderscheid gemaakt naar paspoort? Wees eens concreet?quote:Ik denk dat er in Nederland zelf al veel grotere rechtsongelijkheden bestaan met het uitdelen of niet uitdelen van subsidies,
Ja, over die rechtsongelijkheid had ik het. Dat had je ook in deel 1 al kunnen lezen.quote:en jij valt erover dat iemand met een ander paspoort in een ander land daar nog rechten heeft?
Dat heeft met niet-integratie te maken. In zoverre dat bijv. die marokkanen die in marokko hun investeringen doen, zoals het bouwen van huizen, dat die (met hun hoofd) eigenlijk helemaal niet met een (nabije) toekomst in NL bezig zijn. Dit brengt een soort van 'shop-arbeider' te weeg. Mensen die hier alleen maar zijn om even snel centjes te verdienen. Op welke manier dan ook: Wellicht zelfs omdat ze hier met een uitkering nog kunnen sparen als ze maar zuinig genoeg leven en al het geld daar gebruiken om handeltjes op te bouwen. Punt is dat dit soort allochtonen totaal niet bezig zijn met de samenleving nederland. Zorg er dus voor dat ze moeten kiezen voor een nationaliteit, met alle nadelige gevolgen voor het 'thuisland' van dien.quote:Wat heeft dat in hemelsnaam met hun status in Nederland te maken?
Dat maak jij er nu weer van. Ik had het in dit geval over BSB, aan de hand van zijn vele posts hier.quote:Op vrijdag 12 november 2004 19:07 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Mooi, we komen dus tot de conclusie dat iedereen die hier woont een binding met Nederland heeft, of ie het nu wil of niet. Kunnen we gelijk het hele hoofdstuk "hebben van binding" afsluiten.
[..]
We hadden net gezien dat iedereen wel een binding heeft, of ie het nou toegeeft of niet.
[..]
En waarom zou het niet gelden voor anderen in de vergelijkbare positie van BSB?quote:Op zondag 14 november 2004 22:13 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Dat maak jij er nu weer van. Ik had het in dit geval over BSB, aan de hand van zijn vele posts hier.
Ben je nou nog bezig met die allang afgeschoten onzin? Verzin eens wat beters...quote:Op zondag 14 november 2004 16:16 schreef hace_x het volgende:
[..]
Ja lach er maar om: maar dat zijn toch echt rechtsongelijkheden. Niet op nederlandse schaal, maar op globale schaal.
[..]
Ik weet niet wat je precies bedoelt te zeggen met uitdelen van subsidies, of waarom je dat er met de haren gaat bijslepen.Je bent daar erg vaag mee. Doel je soms op huursubsidie of iets dergelijks? Daar wordt toch geen onderscheid gemaakt naar paspoort? Wees eens concreet?
[..]
Ja, over die rechtsongelijkheid had ik het. Dat had je ook in deel 1 al kunnen lezen.
Sparen van een uitkeringquote:Dat heeft met niet-integratie te maken. In zoverre dat bijv. die marokkanen die in marokko hun investeringen doen, zoals het bouwen van huizen, dat die (met hun hoofd) eigenlijk helemaal niet met een (nabije) toekomst in NL bezig zijn. Dit brengt een soort van 'shop-arbeider' te weeg. Mensen die hier alleen maar zijn om even snel centjes te verdienen. Op welke manier dan ook: Wellicht zelfs omdat ze hier met een uitkering nog kunnen sparen als ze maar zuinig genoeg leven en al het geld daar gebruiken om handeltjes op te bouwen. Punt is dat dit soort allochtonen totaal niet bezig zijn met de samenleving nederland. Zorg er dus voor dat ze moeten kiezen voor een nationaliteit, met alle nadelige gevolgen voor het 'thuisland' van dien.
Een kind met een Nederlandse en een Marokkaanse ouder heeft per definitie de Marokkaanse nationaliteit, of de ouders dat nou willen of niet. Een keuze is er dus niet.quote:Op vrijdag 12 november 2004 19:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Probleem dus opgelost. Vanaf heden geen Nederlands paspoort meer verschaffen aan iemand met de Marokkaanse nationaliteit en als het gaat om een kind met een Nederrlandse en een Marokkaanse ouder, de ouders laten kiezen voor slechts een nationaliteit. Anders moet je de Nederlandse nationaliteit niet verschaffen aan dat kind.
Hoe weten ze in Marokko dat dat kind hier in Nederland geboren is?quote:Op maandag 15 november 2004 09:03 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Een kind met een Nederlandse en een Marokkaanse ouder heeft per definitie de Marokkaanse nationaliteit, of de ouders dat nou willen of niet. Een keuze is er dus niet.
Al weten ze het niet en komen er later achter, wordt de Marokkaanse nationaliteit alsnog opgedrongen. Weigeren kan niet. Voor Marokko is een kind van een Marokkaanse ouder gewoon meteen Marokkaan, of ze nu wel of niet officieel van het bestaan op de hoogte gebracht zijn.quote:Op maandag 15 november 2004 10:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe weten ze in Marokko dat dat kind hier in Nederland geboren is?
Dat wordt door de ouders aangegeven, die nationaliteit wordt aangevraagd.
Griekenland is een EU-land en Marokko niet.quote:Wat jij (en anderen) voorstelt is dus iedereen met een Marokkaanse (of b.v. Griekse) nationaliteit bij voorbaat al te weigeren een Nederlands paspoort te verstrekken, hoe goed men ook ingeburgerd is, hoe geweldig men het ook doet in de Nederlandse maatschappij.
Of aanpassen of oprotten. Lijkt me een goede manier van integrerenquote:Daarmee ontneem je dus die nationaliteiten elke grondslag en motivatie om te integreren en vererger je de polarisatie.
En wat doet dat er toe? Ook de Griekse nationaliteit kan een Griek nooit of te nimmer opgeven (Exact hetzelfde als het probleem met Marokko dus)quote:Op maandag 15 november 2004 13:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Griekenland is een EU-land en Marokko niet.
Dus jij wilt dat ze zich aanpassen, maar nooit deel mogen uitmaken van de maatschappij en als ze dat niet willen, moeten ze maar oprotten??quote:en ja ik wil dat ze of Nederlander worden(mits ze aan de oorwaarden voldoen voor naturalisatie) of niet. De keus is dus simpel. Of je staat je eerste nationaliteit af(en je wordt Nederlander) of je staat hem niet af(en je wordt dus geen Nederlander)
Of aanpassen of oprotten. Lijkt me een goede manier van integreren
Omdat wij net als Griekenland in de EU zitten.quote:En wat doet dat er toe?
Ze moeten zorgen dat ze een baan hebben, belasting betalen, niet voor overlast zorgen, onze cultuur respecteren(vrouwen rechten, homo rechten en dergelijke ook bijvoorbeeld)en zich aanpassen. Dan mogen ze blijven. Blijven ze in gebreke dan moeten ze vertrekken.quote:Dus jij wilt dat ze zich aanpassen, maar nooit deel mogen uitmaken van de maatschappij en als ze dat niet willen, moeten ze maar oprotten??
D'r zijn zoveel Spanjaarden, Portugezen en Italianen die er ook maar bijbungelen en die bungelen al jaren prima.quote:Op maandag 15 november 2004 13:46 schreef Vhiper het volgende:
[..]
En wat doet dat er toe? Ook de Griekse nationaliteit kan een Griek nooit of te nimmer opgeven (Exact hetzelfde als het probleem met Marokko dus)
[..]
Dus jij wilt dat ze zich aanpassen, maar nooit deel mogen uitmaken van de maatschappij en als ze dat niet willen, moeten ze maar oprotten??
Zo werkt het natuurlijk niet he? Of volledig deel uitmaken van de maatschappij of niet, er een beetje bijbungelen gaat niet werken.
Nogmaals, wat doet dat ertoe, ook voor een Griek geldt dat hij een dubbele nationaliteit mag hebben omdat hij zijn Griekse niet op kan geven. Een Griek mag van jou dus wel een dubbele nationaliteit, maar een Marokkaan niet, "omdat Griekenland bij de EU zit"??quote:Op maandag 15 november 2004 13:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Omdat wij net als Griekenland in de EU zitten.
Qua overlast en respect ben ik het met je eens, maar dat geldt voor iedereen in Nederland. Qua baan en belasting, mhoa, als ze zichzelf maar legitiem bedruipen. Of ze dat nou via werk of vermogen o.i.d. doen, zal mij een zorg wezen. En dat aanpassen? Hoe zie je dat? Klompjes aan, tulpen in de hand het Wilhelmus door de straten schallen?quote:Ze moeten zorgen dat ze een baan hebben, belasting betalen, niet voor overlast zorgen, onze cultuur respecteren(vrouwen rechten, homo rechten en dergelijke ook bijvoorbeeld)en zich aanpassen. Dan mogen ze blijven. Blijven ze in gebreke dan moeten ze vertrekken.
Oh? Dan wel een dubbele nationaliteit?quote:Als ze aantonen dit een bepaald aantal jaar gedaan te hebben mogen ze Nederlander worden en mochten ze dat niet willen moeten ze ervoor zorgen dat ze voldoen aan het bovenstaande.
Italianen hebben allemaal recht op een dubbele nationaliteit. Spanjaarden en Portugezen kunnen hun oude nationaliteit opgeven en dus zelf de keus maken, een Marokkaan niet. Een Marokkaan moet dus volgens jullie maar Marokkaan blijven, of ie nou wil of niet. Nee, dat is integratiequote:Op maandag 15 november 2004 15:39 schreef Gia het volgende:
[..]
D'r zijn zoveel Spanjaarden, Portugezen en Italianen die er ook maar bijbungelen en die bungelen al jaren prima.
Klopt, is ook het probleem niet, het probleem is wel dat je dan de integratie op je buik kan schrijven.quote:Er is geen enkel probleem om hier te leven met een verblijfsvergunning. 100 000den doen dat, dan kan dat beetje Marokkanen er ook nog wel bij.
Ook personen die hier verblijven met een geldige verblijfsvergunning kan je er niet zomaar uitgooien.quote:Op maandag 15 november 2004 15:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Met het verschil dat zij niet uitgezet kunnen worden naar hun thuisland omdat dat land lid is van de EU.
Maar op zich is het precies hetzelfde.
Amerika is ook geen EU-land. Wat is precies je punt? Dat EU-landen "beter" zijn dan niet EU-landen? Dat Fransen, Italianen, en Grieken wel de dubbele nationaliteit mogen houden omdat het "westerse" landen zijn, en Marokkanen niet omdat het een "niet-westers" land is?quote:Op maandag 15 november 2004 13:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Griekenland is een EU-land en Marokko niet.
Het lijkt mij juist een totaal verkeerde manier van integreren. Op deze manier laat je namelijk bepaalde bevolkingsgroepen WEL de Nederlandse nationaliteit aannemen (omdat ze de oude makkelijk kwijt kunnen) en bepaalde bevolkingsgroepen weiger je hoe dan ook de Nederlandse nationaliteit (omdat ze de huidige nationaliteit niet kunnen opgeven).quote:en ja ik wil dat ze of Nederlander worden(mits ze aan de oorwaarden voldoen voor naturalisatie) of niet. De keus is dus simpel. Of je staat je eerste nationaliteit af(en je wordt Nederlander) of je staat hem niet af(en je wordt dus geen Nederlander)
Of aanpassen of oprotten. Lijkt me een goede manier van integreren
En met het land Marokko is geen enkel probleem. Ook niet met Turkije. Beide landen zijn steeds meer meewerkend als het gaat om immigratie en integratiezaken, alleen van de nationaliteit blijf je vanaf. Het land Marokko zelf heeft een vrij goed bevriende relatie met Nederland. Het is zelfs zo dat in 2005 de relaties tussen Nederland en Marokko 400 jaar lang bevriend zijn, en dat wordt gevierd. Het probleem in Nederland met Marokkanen heeft in principe helemaal niets met de nationaliteit te maken natuurlijk, maar op ander niveau. Van Gogh was ook wel vermoordt als de Nederlandse nationaliteit aan geen enkele Marokkaan was toegekend, sterker nog, ik vermoed dat het alleen maar voor meer problemen zou hebben gezorgd.quote:Op maandag 15 november 2004 17:43 schreef cultheld het volgende:
Het is zonneklaar: Wanneer er een verhoogd risico is bij een bepaalde natie, dient die natie niet in combinatie met de Nederlandse nationaliteit te kunnen bestaan in dit landVeiligheid gaat voor alles maar het is belachelijk om Nederlandse Spanjaarden, Nederlandse Surinamers etc. de nationaliteit van het andere land af te pakken.
Moet ik echt alles voorkauwen?quote:Oh? Dan wel een dubbele nationaliteit?
Nee, die moet zijn Marokkaanse opgeven als hij de Nederlandse wil.quote:Een Marokkaan moet dus volgens jullie maar Marokkaan blijven, of ie nou wil of niet
Wel, alleen mensen met alleen een Nederlands paspoort niet.quote:Ook personen die hier verblijven met een geldige verblijfsvergunning kan je er niet zomaar uitgooien.
Tegen een boom praten is nuttiger, dus ga ik het ook niet proberen uit te leggen.quote:Wat is precies je punt?
Je weigert niemand. Iedereen moet zijn eerste nationaliteit opgeven als ze de Nederlandse willen krijgenquote:Het lijkt mij juist een totaal verkeerde manier van integreren. Op deze manier laat je namelijk bepaalde bevolkingsgroepen WEL de Nederlandse nationaliteit aannemen (omdat ze de oude makkelijk kwijt kunnen) en bepaalde bevolkingsgroepen weiger je hoe dan ook de Nederlandse nationaliteit (omdat ze de huidige nationaliteit niet kunnen opgeven).
Iets wat goed werkt maak je dan ook niet kapot.quote:Het is zonneklaar: Wanneer er een verhoogd risico is bij een bepaalde natie, dient die natie niet in combinatie met de Nederlandse nationaliteit te kunnen bestaan in dit land Veiligheid gaat voor alles maar het is belachelijk om Nederlandse Spanjaarden, Nederlandse Surinamers etc. de nationaliteit van het andere land af te pakken.
Ik zal je dan nog 1 keer uitleggen hoe het werkt. De Nederlandse wet verbiedt het bijvoorbeeld dat een Nederlander de Nederlandse nationaliteit opgeeft voor dat deze persoon een andere nationaliteit verkrijgd, en zo werkt dat met vrijwel alle landen, ook als de nationaliteit gemakkelijk kan worden afgestaan.quote:Op maandag 15 november 2004 18:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ze verliezen dan hun eerste nationaliteit of ze krijgen de Nederlandse niet.
Nee, die moet zijn Marokkaanse opgeven als hij de Nederlandse wil.
Precies, niemand wordt geweigerd. Alleen kan de Nederlandse staat er weinig aan doen dat het falikant fout gaat als een Marokkaan stap 2 wil gaan ondernemen. En zo ook Grieken, Turken, en mensen uit zo'n 20 andere landen.quote:Je weigert niemand. Iedereen moet zijn eerste nationaliteit opgeven als ze de Nederlandse willen krijgen
Nationaliteiten weigeren danwel toekennen gebaseerd op een religie? Artikel 1 van de grondwet geldt zeker niet voor moslims omdat er een paar rotte appels tussen zitten......quote:Op maandag 15 november 2004 18:13 schreef cultheld het volgende:
Ik pleit er wel voor om alle overwegend islamitische nationaliteiten te verbieden in dit land
Jij bent degene die verkondigd dat Griekenland een uitzondering mag zijn omdat het een EU land is. En dat was 25 jaar geleden ook nog een dictatuur die bijna een communistische revolutie over zich kreeg. Waarom zouden Grieken het wel mogen en Marokkanen het niet?quote:Op maandag 15 november 2004 18:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Tegen een boom praten is nuttiger, dus ga ik het ook niet proberen uit te leggen.
En stap 1 wordt ongedaan gemaakt als stap 2 niet wordt uitgevoerd. Simpel dus.quote:Stap 1: Een Amerikaan verkrijgd de Nederlandse nationaliteit.
Stap 2: De Amerikaan geeft zijn Amerikaanse nationaliteit op middels het consulaat van dit land.
Je moet eens kijken hoe snel Marokkanen Nederlander willen worden als hun uitkering in gevaar komt.quote:En zo ook Grieken, Turken, en mensen uit zo'n 20 andere landen.
Als Nederland een Marokkaan zijn paspoort afpakt en hem terugstuurt naar Marokko is niemand die Nederland tegenhoudt.quote:Er zijn hier internationale verdragen voor getekend, op het niveau van de Europese Raad (zie link in mijn posting) op Diplomatiek niveau tussen 2 landen, en op VN Niveau. Tenzij Nederland een eigen politiestaatje wil worden die al die verdragen de deur uit joekeld (met alle Diplomatieke gevolgen van dien) houden we ons dus gewoon aan de internationale regels en verdragen.
Die andere landen hebben geen fuck te vertellen over INDquote:Hoe dan ook, je kan op internationaal diplomatiek niveau niet voor elkaar krijgen dat jij als land bepaalde immigranten niet, en bepaalde immigranten wel de nationaliteit kan laten verkrijgen, omdat de authoriteiten van het andere land niet meewerken.
Zolang ze de wet overtreden niet, als ze dat wel doen moeten ze zo snel mogelijk terug naar de plaats waar ze vandaan komenquote:Dan liever marokkanen met twee staatsburgerschappen wat mij betrefd, wij Nederlanders ondervinden daar helemaal geen naadeel aan.
Nee, omdat ze niet in de EU zitten. Zolang er geen regels op EU niveau gemaakt worden maakt Nederland de dienst uit en niet Marokko.quote:Een soort "straf" ofzo omdat Marokkanen duidelijk veel moeilijker integreren?
Nederland en de VS zijn bondgenoten en hebben een vergelijkbare cultuur maar dat zal je wel niet begrijpen aangezien je wel meer niet begrijptquote:Overigens zie ik nog steeds geen goede argumentatie waarom ik als Nederlander niet de Amerikaanse nationaliteit zou mogen aannemen. Ben ik opeens "minder Nederlander" als ik de Amerikaanse aanneem? Heb ik opeens "meer rechten" (de zogenaamde rechtsongelijkheid) als ik mij over 5 jaar bijv. weer in Nederland vestig?
Nederland maakt de dienst uit over de Nederlandse nationaliteit, niet over de Marokkaanse. De Nederlandse staat heeft geen enkel recht te beslissen over de nationaliteit van een ander land. En zo ook heeft geen enkel ander land het recht te beslissen over de Nederlandse.quote:Op maandag 15 november 2004 19:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, omdat ze niet in de EU zitten. Zolang er geen regels op EU niveau gemaakt worden maakt Nederland de dienst uit en niet Marokko.
Precies, dus krijgen mensen uit Marokko die hun nationaliteit niet willen afstaan niet de Nederlandsequote:Nederland maakt de dienst uit over de Nederlandse nationaliteit, niet over de Marokkaanse. De Nederlandse staat heeft geen enkel recht te beslissen over de nationaliteit van een ander land. En zo ook heeft geen enkel ander land het recht te beslissen over de Nederlandse.
Dus jij stelt de eis of ze de Nederlandse nationaliteit mogen verkrijgen vast aan de cultuur waar deze mensen vandaan komen? Amerikanen en Grieken wel omdat ze "westers" zijn, en Marokkanen "niet westers" zijn?quote:Op maandag 15 november 2004 19:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nederland en de VS zijn bondgenoten en hebben een vergelijkbare cultuur maar dat zal je wel niet begrijpen aangezien je wel meer niet begrijpt
Ieder Westers land en de IND maakt dat onderscheid ook dus waarom nietquote:Dus jij stelt de eis of ze de Nederlandse nationaliteit mogen verkrijgen vast aan de cultuur waar deze mensen vandaan komen? Amerikanen en Grieken wel omdat ze "westers" zijn, en Marokkanen "niet westers" zijn?
Ik heb geen idee waarom jij dat denkt maar ik denk dat je dringend hulp nodig hebt.quote:Lijkt me behoorlijk discriminerend. Mag een Egyptenaar die zijn nationaliteit wel kan afstaan dan ook geen Nederlander worden volgens jouw redenering? Moeten we dan echt naar een facistische rechtstaat waar mensen van bepaalde afkomst en cultuur steeds minder rechten krijgen? Waarom doet me dat denken aan Duitsland in de jaren 30......
Is gewoon een eis net als dat het hebben van een baan, het niet hebben van een strafblad, het volgen van een cursus Nederlands,enz.quote:Lijkt me behoorlijk discriminerend.
Nogmaals, iemand krijgt eerst de Nederlandse nationaliteit, en staat vervolgens de buitenlandse af ter verkoming dat men staatsloos wordt. Wil je dan de Nederlandse nationaliteit weer afpakken puur en alleen op basis dat de Marokkaanse authoriteiten naderhand niet meewerken?quote:Op maandag 15 november 2004 19:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Precies, dus krijgen mensen uit Marokko die hun nationaliteit niet willen afstaan niet de Nederlandse
nationaliteit
Ja, maar dat had je 4 uur geleden ook al kunnen weten. En reken maar dat die Marokkaan zijn paspoort graag inlevert als hij zijn uitkering dreigt kwijt te raken.quote:Wil je dan de Nederlandse nationaliteit weer afpakken puur en alleen op basis dat de Marokkaanse authoriteiten naderhand niet meewerken?
Omdat het de integratie frustreert. Omdat ik vind dat hij geen recht op Nederlandse algemene middelen heeft(wel op een uitkering als hij daar zelf voor gewerkt heeft en recht op heeft) en als hij in de bak komt Marokko het maar moet oplossen. Nederland kan er niks meequote:En wederom, waarom zou jij (of een andere Nederlander) benadeeld worden als iemand 2 nationaliteiten draagt?
De Amerikaanse USCIS maakt op de letter van de wet geen enkel onderscheid tussen een Nederlander, een Mexicaan, of een Egyptenaar, tenzij er expliciet afspraken zijn met dat land.quote:Op maandag 15 november 2004 19:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ieder Westers land en de IND maakt dat onderscheid ook dus waarom niet
quote:Ik heb geen idee waarom jij dat denkt maar ik denk dat je dringend hulp nodig hebt.
Maar mag je volgens jouw redenering ook een Indier die het Hindu geloof aanhangt ook de Nederlandse nationaliteit weren omdat het een "niet westerse" cultuur is? Het lijkt me behoorlijk racisitisch als je bepaalde immigranten meer rechten geeft dan anderen, puur en alleen gebaseerd op hun geloof en/of cultuur.quote:Is gewoon een eis net als dat het hebben van een baan, het niet hebben van een strafblad, het volgen van een cursus Nederlands,enz.
quote:En de IND maakt ook geen enkel verschil tussen een Egyptische immigrant en een Amerikaanse immigrant volgens de letter van de wet.
De boodschap is hopelijk wel duidelijkquote:Dat je dit soort argumenten nodig hebt in een discussie getuigd juist van het tegenovergestelde
Is niks rasistisch aanquote:Het lijkt me behoorlijk racisitisch als je bepaalde immigranten meer rechten geeft dan anderen, puur en alleen gebaseerd op hun geloof en/of cultuur.
Als de IND consequent is, is ze nog geen Nederlandse(kan ze pas aanvragen per 2-2-2005) en ze is getrouwd met een Nederlands staatsburger en zo ver ik weet is dat huwlijk niet ontbondenquote:Ook maar afnemen dan en terugsturen?
Het wel of niet voldoen aan voorwaarden voor naturalisatie heeft niks met artikel 1 te makenquote:Art. 1 . Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Art. 1b - Uitzondering op Artikel 1 voor hen die afkomstig zijn uit een niet-westerse cultuur en/of godsdienst aanhangen.
Iedereen heeft gelijke kansen, d.w.z. ze moeten aan de zelfde voorwaarden voldoenquote:Nederland geeft iedereen gelijke rechten middels de grondwet. Nederland geeft ook iedereen een gelijke kans als het gaat om het aannemen van de Nederlandse nationaliteit
Weer een reden meer om hulp te gaan zoekenquote:Die uitzondering zou wat mij betrefd geen enkel recht mogen zijn om onze grondwet dan maar aan te passen waar we bepaalde godsdiensten, rassen, en/of levensovertuigingen minder rechten zouden geven met betrekking tot het aannemen van de Nederlandse nationaliteit.
Alle niet-Nederlanders hebben recht op uitkering, zolang ze maar minimaal 5 jaar in Nederland gewerkt hebben. Kortom, mijn Amerikaanse vrouw krijgt in Nederland geen cent ook al is ze Nederlander geworden, want ze heeft hooguit 2 jaar voor een Nederlandse baas gewerkt. En het afpakken van de Nederlandse nationalteit lost dat probleem echt niet op. Alleen het uitzetten lost dat probleem op. Maar ik denk dat je je daar niet echt populair mee maakt in de rest van Europaquote:Op maandag 15 november 2004 19:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ja, maar dat had je 4 uur geleden ook al kunnen weten. En reken maar dat die Marokkaan zijn paspoort graag inlevert als hij zijn uitkering dreigt kwijt te raken.
Marokko zet zo'n iemand gewoon op straat als je em uitzet..... Hij heeft toch geen misdaad in Marokko gepleegd, nietwaar? En een niet-Nederlander heeft volgens de wet net zoveel recht op Nederlandse algemene middelen als een Nederlander. (tenzij je dus graag die aanpassing van de grondwet ziet zoals hierboven genoemd).quote:Omdat het de integratie frustreert. Omdat ik vind dat hij geen recht op Nederlandse algemene middelen heeft(wel op een uitkering als hij daar zelf voor gewerkt heeft en recht op heeft) en als hij in de bak komt Marokko het maar moet oplossen. Nederland kan er niks mee
Als diegene 5 jaar gewerkt heeft hij recht op een permanente verblijfsvergunning dus wordt hij alleen maar uitgezet als hij de wet overtreed en veroordeeld wordt.quote:Alle niet-Nederlanders hebben recht op uitkering, zolang ze maar minimaal 5 jaar in Nederland gewerkt hebben. Kortom, mijn Amerikaanse vrouw krijgt in Nederland geen cent ook al is ze Nederlander geworden, want ze heeft hooguit 2 jaar voor een Nederlandse baas gewerkt. En het afpakken van de Nederlandse nationalteit lost dat probleem echt niet op.
Nee hoor die doen wat Nederland wil en anders gooi er maar wat politieke druk tegenaan dan gaan ze vanzelf overstag.quote:Marokko zet zo'n iemand gewoon op straat als je em uitzet..... Hij heeft toch geen misdaad in Marokko gepleegd, nietwaar?
Als ze een Nederlands paspoort aanvragen kunnen ze al die dingen in Nederland maar niet meer in Marokko.quote:Het enige wat hij NIET krijgt is stemrecht, het recht om lid te worden van een politeke partij, het recht om in de politiek een verkiesbare positie aan te nemen, etc etc..... het lijkt me juist dat dergelijke zaken de integratie alleen maar bevorderen. Als men geen stem krijgt blijven ze altijd maar in dat hokje zitten. Maar goed, sommigen willen dat ook liever....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |