Absoluut een dubbele moraal. Onze wetten en rechten met voeten treden, maar tegelijkertijd wel meeliften op de verworvenheden.quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:21 schreef ffTzz het volgende:
Beetje een dubbele moraal, en het fenomeen succesvol allochtoon is hiermee ook ontkracht.
In dit geval wel. Wellicht dat hier nu verandering in komt (of zou een deel van de groep van 150 ook nog een uitkering genieten?) .quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:31 schreef Gellius het volgende:
maar dat is geklets achteraf natuurlijk.
Ik lach niet meer...quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:33 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik lach me rot
Zolang niemand van die groep van 150 de wet overtreedt, lijkt me niet dat je hun eventuele uitkering zomaar stop kan zetten. Ik weet trouwens helemaal niet of er een verband bestaat tussen rechten op het gebied van de sociale zekerheid en een strafblad. Wordt van alle veroordeelde criminelen de uitkering stopgezet?quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:34 schreef Copycat het volgende:
[..]
In dit geval wel. Wellicht dat hier nu verandering in komt (of zou een deel van de groep van 150 ook nog een uitkering genieten?) .
Geld dit niet voor iedere wetsovertreder/misdadiger met een uitkering in ons land?????quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Absoluut een dubbele moraal. Onze wetten en rechten met voeten treden, maar tegelijkertijd wel meeliften op de verworvenheden.
[..]
Ben het daar wel mee eens ja. Volkomen onnodig om dit soort triviale informatie zo belangrijk te maken. Kan niet anders dan aan de eigen agenda van de betreffende politieke partijen liggen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:33 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik lach me rot hoe de Nederlandse regering een slaatje probeert te slaan uit de daad van één persoon (de moordenaar van wijlen Theo van G. de troll)De dader had:
- een dubbele nationaliteit, gevolg >>>>> afschaffen
- een uitkering, gevolg >>>>>>> afschaffen voor potentielen (hoe wil je dat checken)
- een fiets, gevolg >>>>> verboden te fietsen
- een huurhuis, gevolg >>>> allochtonen mogen geen huizen meer huren
- hij ging naar de moskee, gevlg >>>>> Moskeeén sluiten
Ziet niemand dan in hoe ziek en hoe belachelijk lachwekkend dit eigenlijk is. Een hele grote groep zal gaan lijden vanwege de daad van één persoon![]()
![]()
Ziet dan niemand in hoe ziek en belachelijk het is dat een HELE MAATSCHAPPIJ lijdt vanwege de acties van "één persoon" ?quote:Ziet niemand dan in hoe ziek en hoe belachelijk lachwekkend dit eigenlijk is. Een hele grote groep zal gaan lijden vanwege de daad van één persoon![]()
![]()
Is inderdaad een moeilijke materie. Waar leg je de grens? Wat kan nog wel door de uitkeringbeugel en wat niet?quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:42 schreef Gellius het volgende:
Zolang niemand van die groep van 150 de wet overtreedt, lijkt me niet dat je hun eventuele uitkering zomaar stop kan zetten. Ik weet trouwens helemaal niet of er een verband bestaat tussen rechten op het gebied van de sociale zekerheid en een strafblad. Wordt van alle veroordeelde criminelen de uitkering stopgezet?
De valkuil.quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:47 schreef nuffniet het volgende:
Ziet dan niemand in hoe ziek en belachelijk het is dat een HELE MAATSCHAPPIJ lijdt vanwege de acties van "één persoon" ?
niet allen vanwege de daad van 1 persoon maar ook vanwege het jaaaaaaaaaaaaaaaaarenlang de andere kant op kijken van de moslims in Nederland, ook vanwege steunbetuigingen (OOK VAN JOU JA) aan het onlangs gebeurde.quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:33 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik lach me rot hoe de Nederlandse regering een slaatje probeert te slaan uit de daad van één persoon (de moordenaar van wijlen Theo van G. de troll)De dader had:
- een uitkering, gevolg >>>>>>> afschaffen voor potentielen (hoe wil je dat checken)
Ziet niemand dan in hoe ziek en hoe belachelijk lachwekkend dit eigenlijk is. Een hele grote groep zal gaan lijden vanwege de daad van één persoon![]()
![]()
ja maar mohammed b is natuurlijk geen ECHTE moslim hequote:Op dinsdag 9 november 2004 11:33 schreef BansheeBoy het volgende:
![]()
Dat kun je wel zeggen:quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:41 schreef Youssef het volgende:
Wat een sukkels bij de overheid
quote:Politie tipte AIVD vorig jaar over Mohammed B.
De Amsterdamse politie heeft er vorig jaar bij de inlichtingendienst AIVD op aangedrongen om Mohammed B., verdacht van de moord op Theo van Gogh, in de gaten te houden. Dat bericht Trouw dinsdag.
De politie tipte de AIVD over een grote gedragsverandering bij Mohammed B., met de strekking: deze jongen wordt zo radicaal, moeten jullie hem niet in de gaten houden? Vorig jaar vond er een radicale omslag plaats in het leven van de Marokkaanse Amsterdammer.
Hij werd plotseling zwaar orthodox moslim. Hij ging een jellaba (een traditionele islamitische jurk) dragen, liet een baard groeien en zonderde zich af. Hij logeerde in woningen met verscheidene Noord-Afrikaanse mannen en stopte met zijn vrijwilligerswerk. Die omslag was veel mensen in Amsterdam-Slotervaart opgevallen.
Burgemeester Job Cohen van Amsterdam zoekt samen met de ministers Piet Hein Donner (Justitie) en Johan Remkes (Binnenlandse Zaken) uit welke informatie verschillende overheidsdiensten bezaten die te maken had met de moord op Theo van Gogh en of deze wel voldoende is gedeeld.
Waarom was dit de druppel?quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:50 schreef SolidArt het volgende:
[..]
Misschien was dit wel de druppel die de emmer deed overlopen? Of ken je die uitspraak niet..
Kortzichtig figuur dat je d'r bent..
Vandaar de aanhalingstekens.quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:49 schreef Oblivion het volgende:
[..]
De valkuil.
Het ging mij meer om hetgeen wat ik quotte... voor de duidelijkheid.quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:52 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Waarom was dit de druppel?
Omdat een idioot iemand neerschiet en tevens een uitkering heeft komt opeens de hele geschiedenis van uitkeringen naar boven?
Want er zijn natuurlijk verder nooit criminelen die een uitkering hebben![]()
quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:53 schreef Scrutinizer het volgende:
Zul je straks ook nog horen dat Mohammed een bonuskaart van de AH had
Ik begon gevoelens voor je te krijgen en je te waarderen op bepaald niveau, maar die kous is nu af want als je op de man gaat spelen zie ik het niet echt meer in je zittenquote:Op dinsdag 9 november 2004 11:50 schreef SolidArt het volgende:
[..]
Misschien was dit wel de druppel die de emmer deed overlopen? Of ken je die uitspraak niet..
Kortzichtig figuur dat je d'r bent..
ja dat valt me ook al vaak op, ook hier op Fok, alles van onze samenleving hier is slecht, verrot e.d. maar niet in Iran willen gaan wonen want al die luxe he, da's toch wel fijn.quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Absoluut een dubbele moraal. Onze wetten en rechten met voeten treden, maar tegelijkertijd wel meeliften op de verworvenheden.
De laatste drie jaar was Mohammed B. van kanshebber op succes al afgegleden naar kansloze extremist.
Ook dit klink voor de hand liggender dan het is, denk ik. Stel nu dat men inderdaad heel scherp op deze jongen was gaan letten, en hij had niks gedaan. Geheid dat er dan weergezeik was gekomen over het onverantwoord verspillen aan gemeenschapsgelden aan het surveilleren van een jonge knaap die ineens een mal baardje heeft gekweekt en gekleed in een soepjurk obscure Koranteksten loopt te prevelen en had de politie te horen gekregen dat ze nu toch eens echt boeven moeten gaan pakken.quote:Hij werd plotseling zwaar orthodox moslim. Hij ging een jellaba (een traditionele islamitische jurk) dragen, liet een baard groeien en zonderde zich af. Hij logeerde in woningen met verscheidene Noord-Afrikaanse mannen en stopte met zijn vrijwilligerswerk. Die omslag was veel mensen in Amsterdam-Slotervaart opgevallen.
Ik denk dat je hier in Nederland verder met je geloof komt dan in Iranquote:Op dinsdag 9 november 2004 11:57 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ja dat valt me ook al vaak op, ook hier op Fok, alles van onze samenleving hier is slecht, verrot e.d. maar niet in Iran willen gaan wonen want al die luxe he, da's toch wel fijn.
Vanmwege diezelfde morele bezwaren deed hij wel aan "werkweigering"quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:55 schreef Monidique het volgende:
Wat verwacht men nou? Dat Mohammed B. vanuit morele standpunten naar de sociale dienst stapt en zegt dat hij geen uitkering wil omdat hij bezig is met een de voorbereidingen van een moordaanslag? Kortom, ophef om niets.
quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:51 schreef Pek het volgende:
Die omslag was veel mensen in Amsterdam-Slotervaart opgevallen.
Zoals biertjes tappen...quote:Op dinsdag 9 november 2004 12:02 schreef MikeyMo het volgende:
Daar kwam in naar voren dat Muhammad vanuit zijn geloof allerlei taken weigerde
amongst otherquote:Op dinsdag 9 november 2004 12:05 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zoials biertjes tappen...
Welke conclusie volg je niet?quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:35 schreef Monidique het volgende:
Mag ik even opmerken dat ik de conclusie in de OP niet echt helemaal volg?
Dubbele moraal van een moordende islamitische extremist? Sja, feitelijk waar, maar niet echt.. schokkend.quote:Op dinsdag 9 november 2004 12:19 schreef ffTzz het volgende:
Welke conclusie volg je niet?
Dubbele moraal.... in mijn optiek, als je je zo afzet tegen een maatschappij c.q. samenleving om je heen pak dan ook geen geld / aalmoes aan. Probeer het op eigen kracht, kwestie van eer.
Ik heb begrepen dat deze jongen al eerder opgepakt is voor allerlei criminele feiten, ik weet dus niet wie hem een succesvolle allochtoon vindt. Een ontspoorde jongere, dat is het.quote:Succesvol allochtoon:
Na een studie HAVO en vrijwilligers werk met het begeleiden van jeugd (niet het makkelijkste werk) in de steun terechtkomen, tja, spreekt voor zich
quote:Op dinsdag 9 november 2004 12:24 schreef MrX1982 het volgende:
Wat een hypocriet ventje die Mohammed B. Een hekel hebben aan Nederland maar ondertussen wel parasiteren in ons land
Dat de doodstraf maar weer mag worden ingevoerd voor deze parasiet
Wou dat deze regering net zo wijs was als jou! Groot gelijk heb je... ze proberen alles te pakken hier verdommequote:Op dinsdag 9 november 2004 12:09 schreef dJ-Zcore het volgende:
Ik kijk hier niet meer van op.
Zo gek als dat men het vindt dat een terrorist gewoon anderhalf op z'n gat zit te genieten van een uitkering, als dat ze gaan lopen dreigen met aanslagen, terwijl die fucking moskee van hun op ONZE grond staat.
Nederland heeft ze godverdomme al de hele hand gegeven in plaats van een vinger en alsnog willen ze de hele arm hebben.
Dit soort shit wordt dagelijks nieuws... Je kan erover blijven struikelen, maar het zorgt alleen maar voor nog meer agressie en haat.
Hij had de potentie om een succesvol persoon te worden. Na de dood van zijn moeder drie jaar geleden is dat op extreme wijze ontspoord.. Pas vanaf toen kwam hij in aanraking met de politie.quote:Op dinsdag 9 november 2004 12:22 schreef Monidique het volgende:
Ik heb begrepen dat deze jongen al eerder opgepakt is voor allerlei criminele feiten, ik weet dus niet wie hem een succesvolle allochtoon vindt. Een ontspoorde jongere, dat is het.
Kende jij hem persoonlijk?quote:Op dinsdag 9 november 2004 12:24 schreef MrX1982 het volgende:
Een hekel hebben aan Nederland
Nonsens. Het afwijzen van de NLse staat valt, zolang dat binnen de grenzen van de wet valt, onder vrijheid van meningsuiting. Die heb je in NL met behoud van uitkering en dat is ook precies hoe het moet zijn.quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:21 schreef ffTzz het volgende:
"Het is toch bizar dat iemand die de Nederlandse staat afwijst, wel zijn hand ophoudt voor een uitkering van diezelfde overheid."
Gelukkig niet.quote:Op dinsdag 9 november 2004 12:26 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Kende jij hem persoonlijk?
quote:"Het is toch bizar dat iemand die de Nederlandse staat afwijst, wel zijn hand ophoudt voor een uitkering van diezelfde overheid
Ik ben niet zo verbaasd als jij.quote:Op dinsdag 9 november 2004 12:24 schreef MrX1982 het volgende:
Wat een hypocriet ventje die Mohammed B. Een hekel hebben aan Nederland maar ondertussen wel parasiteren in ons land
Dat de doodstraf maar weer mag worden ingevoerd voor deze parasiet
Tuurlijk iedereen die ten onrechte een uitkering krijgt is een profiteur. Maar het gaat nu ff om Mohammed B. Wat is dat nou voor zwakke vent. Een zonder principes iig. HIj heeft een afkeer tegen de Nederlandse overheid maar ondertussen vangt hij wel geld van diezelfde overheid. Beetje hypocriet he. Hetzelfde dat je tegen drugs bent maar zelf wel drugs gebruikt.quote:Op dinsdag 9 november 2004 12:32 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik ben niet zo verbaasd als jij.
Zou je niet kunnen stellen dat iedereen die ten onrechte een uitkering geniet in feite de regels aan zijn laars lapt? Volgens mij moet je die dingen gewoon nog steeds los van elkaar zien. Iedereen die niet in zijn eigen onderhoud kan voorzien, heeft recht op een uitkering. Wat je vervolgens met je teveel aan tijd doet, is deels bepaald door de regels die de overheid verder stelt aan mensen die een uitkering genieten. Punt, period.
Als je BvD hebt gezien hoorde je Ahmed Aboutaleb vertellen dat Mohammed B zich ging afzonderen van het vrijwilligerswerk en ineens veranderde qua kleding en qua instelling. HIj wilde niet dat vrouwen en mannen gemeenschappelijk samenwerkte oid. Dan is het toch vreemd dat niemand kan zien dat hij een tikkende tijdbom was.quote:Dat Mohammed B. ondertussen boos zat te wezen en een aanslag voorbereidde, kon onmogelijk worden voorzien door de uitkerende instantie, maar zal door andere instanties in de gaten moeten worden gehouden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |