abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23102570
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 18:12 schreef Jalu het volgende:

[..]

Prima. Waarom hoor ik DEZE daadkracht dan niet uit de moslimwereld? Waarom de hele tijd dat vergoelijkende "maar Theo van Gogh was ook wel erg beledigend"?

Voor de duidelijkheid, ik was bepaald geen fan van Theo van Gogh. Maar wat hij zei, zei hij (allemaal) in het volste recht; het recht op Vrijheid van Meningsuiting.
Ik ben geen moslim, ik zou het niet weten dus. .
En ik vergoeilijk helemaal niets, ik zeg alleen de beweegredenen van de dader te begrijpen. Z'n motivatie, de reden waarom.
Nogmaals: Nee, ik toon geen begrip. Nee, ik praat het niet goed. Nee, ik haatte Theo niet. Nee, je mag niet vermoord worden om je mening. Nee, niet alle Moslims mag je verantwoordelijk achten voor deze laffe daad
-
  vrijdag 5 november 2004 @ 18:22:07 #2
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_23102613
Gecontroleerd laten uitfikken, normale procedure.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_23102646
Dat zeg ik dus ook helemaal niet. Ik vind alleen dat je wel van de moslim gemeenschap mag verwachten dat ze hun afkeer van deze en vergelijkbare daden laten blijken en deze rotte appels uit hun gelederen verwijderen. Die daadkracht mis ik helaas; en dat zal de moslimgemeenschap op lange termijn zelf parten gaan spelen als ze niet oppassen. Het is tijd om kleur te bekennen, in het belang van Nederlanders, niet in het minst van islamitische Nederlanders.
pi_23102648
Dat is niet lief.
The gum you like, is coming back in style.
pi_23102662
Zucht, krijgen we hier ook 35+ delen van?
  vrijdag 5 november 2004 @ 18:27:09 #6
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23102697
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 18:24 schreef Jalu het volgende:
Dat zeg ik dus ook helemaal niet. Ik vind alleen dat je wel van de moslim gemeenschap mag verwachten dat ze hun afkeer van deze en vergelijkbare daden laten blijken en deze rotte appels uit hun gelederen verwijderen. Die daadkracht mis ik helaas; en dat zal de moslimgemeenschap op lange termijn zelf parten gaan spelen als ze niet oppassen. Het is tijd om kleur te bekennen, in het belang van Nederlanders, niet in het minst van islamitische Nederlanders.
maar het is niet alleen een één richtings verkeerssituatie, ik zie dat als er al eentje voorzichtig zijn vinger opsteekt om daadwerkelijk zich uit te spreken tegen dit exces hij al bij voorbaat wordt neergesabeld ... aan de andere kant mogen ze ook wel een wat dikkere huid kweken...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_23102711
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 18:24 schreef Jalu het volgende:
DHet is tijd om kleur te bekennen, in het belang van Nederlanders, niet in het minst van islamitische Nederlanders.
Hier kan ik het niet anders dan heel erg mee eens zijn. .
-
  vrijdag 5 november 2004 @ 18:53:07 #8
67174 Dos37
Come on Twente
pi_23103163
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 18:25 schreef Absinth het volgende:
Zucht, krijgen we hier ook 35+ delen van?
denk het niet want de meesten vinden dit niet zo erg
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_23103192
Kon je op wachten..
  vrijdag 5 november 2004 @ 19:03:20 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23103353
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 18:54 schreef Lucyfurr het volgende:
Kon je op wachten..
oh... ik zit er helemaal niet op te wachten
  vrijdag 5 november 2004 @ 19:30:03 #11
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_23103927
Het is bijna kerst. Ter vergroting van de algemene feestvreugde die toch al heerst in dit land zou het mooi zijn dat die brandende minaretten het Christuslicht verspreiden.
pi_23103970
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:30 schreef Ippon het volgende:
Het is bijna kerst. Ter vergroting van de algemene feestvreugde die toch al heerst in dit land zou het mooi zijn dat die brandende minaretten het Christuslicht verspreiden.
Precies, geweld om je mening kracht bij te zetten is normaal. Toch ?
pi_23104041
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:30 schreef Ippon het volgende:
pi_23104125
Pfft dit slaat ook weer even nergens op. Nep moslims moet je aanpakken en het land uitschoppen. Met het in de fik steken van een moskee los je niet echt problemen op.
Hoe lang tot er hier een kristal nacht is dan zeg.. Hebben we weer veel geleerd van de geschiedenis.
pi_23104195
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:39 schreef dewd het volgende:
Pfft dit slaat ook weer even nergens op. Nep moslims moet je aanpakken en het land uitschoppen. Met het in de fik steken van een moskee los je niet echt problemen op.
Hoe lang tot er hier een kristal nacht is dan zeg.. Hebben we weer veel geleerd van de geschiedenis.
Ik denk dat we ook geleerd hebben dat het ergens afgelopen moet zijn, en dat we kwalijke zaken niet op ons moeten laten zitten.
pi_23104222
De geschiedenis heeft de nare gewoonte om zichzelf te herhalen.
pi_23104229
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:39 schreef dewd het volgende:
De les uit de tweede wereldoorlog is dat je jezelf niet laten onderdrukken. Iets anders is (s)linkse propaganda.
  vrijdag 5 november 2004 @ 19:45:28 #18
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23104257
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:42 schreef Cheese het volgende:

[..]

Ik denk dat we ook geleerd hebben dat het ergens afgelopen moet zijn, en dat we kwalijke zaken niet op ons moeten laten zitten.
en dan zelf maar kwalijk gedrag ten toon spreiden...?
pi_23104307
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:44 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

De les uit de tweede wereldoorlog is dat je jezelf niet laten onderdrukken. Iets anders is (s)linkse propaganda.
Je wordt helemaal niet onderdrukt mafketel. Jouw soort heeft meer ruimte dan ooit om je hatelijke stinkzooi te posten. Nazi's zagen zichzelf ook als slachtoffer van de Joden, daar ben je meer mee te vergelijken.
pi_23104312
quote:
Die les geldt natuurlijk alleen voor ons, Ariërs. Niet voor Moslims.
pi_23104333
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:45 schreef Re het volgende:

en dan zelf maar kwalijk gedrag ten toon spreiden...?
Als dat de enige en enkele oplossing is om het andere kwalijke gedrag te bestrijden, so be it.
Wie niet luisteren wil, moet maar voelen.
Klinkt ouderwets, maar wat wil je op den duur doen? Als er nu niet heel rap wat verandert, dan is voor mij de tijd van vreedzaam overleg voorbij en mag de harde hand aan de slag.
Goedschiks of kwaadschiks, er moet wat gebeuren.
  vrijdag 5 november 2004 @ 19:53:12 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23104438
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:48 schreef Cheese het volgende:

[..]

Als dat de enige en enkele oplossing is om het andere kwalijke gedrag te bestrijden, so be it.
Wie niet luisteren wil, moet maar voelen.
Klinkt ouderwets, maar wat wil je op den duur doen? Als er nu niet heel rap wat verandert, dan is voor mij de tijd van vreedzaam overleg voorbij en mag de harde hand aan de slag.
Goedschiks of kwaadschiks, er moet wat gebeuren.
ik hou van een rechtsstaat, en dat zal ik verdedigen...
pi_23104475
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:48 schreef Cheese het volgende:

[..]

Mohammed B. heeft internet in de bak ?
  vrijdag 5 november 2004 @ 19:55:20 #24
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_23104493
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:47 schreef Gallo het volgende:

[..]

Je wordt helemaal niet onderdrukt mafketel. Jouw soort heeft meer ruimte dan ooit om je hatelijke stinkzooi te posten. Nazi's zagen zichzelf ook als slachtoffer van de Joden, daar ben je meer mee te vergelijken.
De enige bedreigde etnische groepering in Nederland zijn de Ongelovige autochtonen.
pi_23104501
- Allah een kinderneuker "pedofiel" noemen
- Islamieten geitenneukers noemen
- Abu Jahjah een pooier van allah noemen.

Ik weet nu niet of die valt onder de noemer: Vrijheid van meningsuiting. Ik vraag mij af waar ligt deze grens dan?

Het goedkeuren van affikkende moskee'en, en vermoordde filmmakers. Vind ik al helemaal onacceptabel.
pi_23104502
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:42 schreef Cheese het volgende:
En dit is de manier...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_23104532
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:53 schreef Re het volgende:

ik hou van een rechtsstaat, en dat zal ik verdedigen...
Ik ook, daar is het om begonnen. Dat wil niet zeggen dat de rechtstaat lijdzaam moet toezien hoe bepaalde bevolkingsgroepen alles doen om de rechtstaat af te kalven.
pi_23104550
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:55 schreef Oblivion het volgende:

En dit is de manier...
nee, zeg ik dat dan?
  vrijdag 5 november 2004 @ 19:58:01 #29
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_23104552
quote:

[..]

Als de joden in opstand waren gekomen en zich niet als makke schapen hadden laten afmaken dan zag de geschiedenis er anders uit. Europeanen dienen dus nu in opstand te komen tegen het bezettingsleger dat hen in een wurgende angstgreep houdt.
pi_23104560
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:55 schreef Marczilla het volgende:

Ik weet nu niet of die valt onder de noemer: Vrijheid van meningsuiting.
Ik wel: een volmondig JA.

Het zou niet mijn stijl zijn; maar het mag gezegd worden. Punt.
pi_23104568
quote:

Ik weet nu niet of die valt onder de noemer: Vrijheid van meningsuiting. Ik vraag mij af waar ligt deze grens dan?
Ach als je het te ver vindt gaan kun je toch naar de rechter stappen.
pi_23104569
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:55 schreef Ippon het volgende:

[..]

De enige bedreigde etnische groepering in Nederland zijn de Ongelovige autochtonen.
Ik voel mij geenszins bedreigd hoor. Ik denk dat moslims meer te vrezen hebben zo lezende op dit forum.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 november 2004 @ 19:59:39 #33
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_23104587
quote:

[..]

Aha, nu zijn de hollanders al Nazi's en de marokkanen te vergelijken met joden.

Gek volgens mij was Theo toch hollander....
pi_23104596
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:58 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ach als je het te ver vindt gaan kun je toch naar de rechter stappen.
Das waar.
pi_23104611
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:57 schreef Cheese het volgende:
nee, zeg ik dat dan?
Nee, maar je post wel in dit topic?
pi_23104621
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:59 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Aha, nu zijn de hollanders al Nazi's en de marokkanen te vergelijken met joden.
Ik zie wel paralellen ja.
pi_23104647
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 20:00 schreef Oblivion het volgende:

Nee, maar je post wel in dit topic?
Iedereen die in dit topic post is voor het affikken van moskeeen dan?
pi_23104657
quote:

[..]

Nee, heb jij ooit wel eens een geschiedenisboek aangeraakt? Ten eerste worden we hier in Nederland inderdaad helemaal niet onderdrukt, ten tweede is het zo dat in de tijd voor de tweede wereldoorlog de nazi's hier gezien als mensen die de economie in hun land op orde kregen en de een heleboel Nederlanders stonder hier open voor. Net zoals multiculti's open staan voor een vreemde cultuur. Zij zullen de geschiedenis in gaan als de moderne NSB'ers. Met van-Dam kretologie als "je leest de koran verkeerd" lijkt verdacht veel op "je hebt Mein Kampf verkeerd begrepen" en "er gebeurd toch niets, je moet je niet leiden door vooroordelen over allochtonen" lijkt verdacht veel op "nee, Duitsland valt Nederland niet aan".
pi_23104687
Man, je bent lachwekkend
  vrijdag 5 november 2004 @ 20:04:18 #40
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_23104698
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:58 schreef Gallo het volgende:

[..]

Ik voel mij geenszins bedreigd hoor. Ik denk dat moslims meer te vrezen hebben zo lezende op dit forum.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 november 2004 @ 20:04:32 #41
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_23104701
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 20:01 schreef Gallo het volgende:

[..]

Ik zie wel paralellen ja.
Heel raar, ik heb dat nou precies andersom....
pi_23104737
tja wat moet er nou tegen gedaan worden..........
BACK IN THE DAYS WHEN I WAS A TEENAGER!!!!
pi_23104808
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 20:02 schreef Cheese het volgende:

Iedereen die in dit topic post is voor het affikken van moskeeen dan?
Met "sommige" uitspraken die ik hier onder elkaar lees?
Ja. En nee niet iedereen.

Maar ga maar verder, zo komen we er dus niet!
pi_23104872
- Juichend over straat rennen wanneer er een intercontinentale vlucht de landingsbaan mist, heb ik geen hollander ooit zien doen op de TV.
- Tijdens een radio interview kleuters tegen de interviewer horen zeggen dat nederlandse vrouwen hoeren zijn. En alle Nederlanders K*nker honden.
- Dodenherdenking verstoren met scooters, met kranzen gaan voetballen.
- Zeggen dat de duitsers 60 jaar geleden goed bezig waren door miljoenen joden te vergassen.

Dit hoort uiteraard ook tot het recht van vrije meningsuiting.
pi_23104906
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 20:03 schreef Gallo het volgende:
Man, je bent lachwekkend
Nee, ik heb gelijk, zoals ik dat altijd heb.
pi_23106550
quote:

[..]

Idioot
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_23108126
Gezien de reacties keurt iedereen weer de Aanslag goed
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 5 november 2004 @ 23:26:40 #48
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_23110263
Jammer dat we toch weer zien dat veel fascistische users blij zijn met de brand op een moskee

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_23112447
BSB vanwaar die ondertitel ?
Je weet dat de meeste Nederlanders niet op een moskee zitten te wachten.

Ik heb nog een user icon in de aanbieding, ik bedoel er verder niks mee.
pi_23112494
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 00:44 schreef perezoso het volgende:
BSB vanwaar die ondertitel ?
Je weet dat de meeste Nederlanders niet op een moskee zitten te wachten.

Ik heb nog een user icon in de aanbieding, ik bedoel er verder niks mee.
[afbeelding]
Theo met een baard
pi_23112528
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 00:46 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Theo met een baard
Theo zingt nu vanuit de hemel: burn baby burn
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_23112553
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 00:48 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Theo in de hemel is hoor.
pi_23112717
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 00:49 schreef Gallo het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Theo in de hemel is hoor.
hemel der atheïsten
pi_23112823
quote:

Het goedkeuren van affikkende moskee'en, en vermoordde filmmakers. Vind ik al helemaal onacceptabel.
1. volgens heilige overleveringen, in de context van 2004, een conclusie, geen bewering. Of schrap passages in de geschriften
2. Khomeini: als vrouwlief mestrueert is er geen probleem om lusten te botvieren op een stuk vee
3. Nee, het was pooier van de profeet. En dat is bedoeld richting Jahjah en niet richting die profeet. Iemand die gebruik maakt van een heersende levensovertuiging om z'n eigen agenda door te drukken onder het mom 'pan-arabisch' terwijl ie eigenlijk een conservatieve stroming binnen een religie bedoelt.

Vrijheid van conclusies trekken en vrijheid van meningsuiting. Van Gogh was geen politicus maar een artiest die dingen op een bepaalde manier verwoordde, net zoals sommige schilders kwakken verf op een doek smijten. Wanneer er geen vraagtekens meer worden mogen gezet bij bepaalde gedachtengangen, of wanneer wordt voorgeschreven hoe portretten geschilderd dienen te worden, dan ziet het er verdomde duister uit.

Verdonk is Hitler, alleen een snorretje ontbreekt nog. Meent AEL. Verdonk vraagt zich af, tweesprong, gaan we geweld met geweld beantwoorden, of trekken we de lijn? Erg Hitleriaans als je het mij vraagt. Not.

Pooiers van de profeet. Mensen ophitsen door gebruik te maken van hun levensovertuiging. Met 1 doel: macht. Pooiers dus, religie -iets heel persoonlijks- in de uitverkoop gooien of zelf onmogelijk maken. Voor eigen gewin.
pi_23112854
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 00:57 schreef cultheld het volgende:

[..]

hemel der atheïsten
Uhm, de hemel is iets voor gelovigen, niet voor atheïsten. Een atheïst die in de hemel gelooft is nogal, uhm, raar.
  zaterdag 6 november 2004 @ 01:04:57 #56
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23112895
quote:

[..]

ook zo'n meelopertje jij...
pi_23112929
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 01:03 schreef Gallo het volgende:

[..]

Uhm, de hemel is iets voor gelovigen, niet voor atheïsten. Een atheïst die in de hemel gelooft is nogal, uhm, raar.
Je bent ook echt te autistisch of niet
pi_23112938
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 01:04 schreef Re het volgende:

[..]

ook zo'n meelopertje jij...
Ik wou een even grappige grap maken als meh7
pi_23112957
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 01:06 schreef cultheld het volgende:

[..]

Je bent ook echt te autistisch of niet
It takes one to know one.
  zaterdag 6 november 2004 @ 01:11:34 #60
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23113055
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 01:06 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik wou een even grappige grap maken als meh7
da's niet gelukt hoor
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 6 november 2004 @ 01:44:55 #61
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_23113901
zo was die :

Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_23113948
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 01:44 schreef paultjuhhh het volgende:
zo was die :

[afbeelding]
Wordt er is een keer een moskee gebouwd die er wat moderner uitziet, gaan ze hem in de fik steken
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 6 november 2004 @ 01:50:28 #63
80791 crew  Paul
pi_23114022
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 01:47 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Wordt er is een keer een moskee gebouwd die er wat moderner uitziet, gaan ze hem in de fik steken
hij was nog niet eens helemaal af
wel zielig
pi_23114026
het is toch de wil van allah dat het in de fik gaat?
-
pi_23114077
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 01:50 schreef concac het volgende:
het is toch de wil van allah dat het in de fik gaat?
Volgens mij heb jij iets verkeerd opgepikt. Mensen hebben een vrije wil gekregen van God, ze voeren al hun acties zelf uit. Anders zou het geen zin hebben om de mensen te straffen met de hel.
pi_23114272
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 01:53 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij iets verkeerd opgepikt. Mensen hebben een vrije wil gekregen van God, ze voeren al hun acties zelf uit. Anders zou het geen zin hebben om de mensen te straffen met de hel.
haha
de mensheid bestaat al een miljoen jaar ofzo,
waarom is de hel pas in de middeleeuwen ingevoerd nadat een kamelen drijver zogenaamd een engel had gesproken in een grot? en met een vliegendpaard was gevlogen naar jeruzalem om met de vorige profeten te praten?

daarvoor hadden ze andere goden zoals de egyptische,romeinse,griekse goden,inka goden etc..

als ik beweer dat ik een engel heb gesproken in een slaap, en ik noem mezelf de allerlaatste profeet. wie gelooft er in mij?

bottomline de hel bestaat niet.
-
pi_23114344
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 02:02 schreef concac het volgende:
bottomline de hel bestaat niet.
Dit topic is niet bestemd voor deze discussie. Je mist mijn punt.
pi_23114349
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 02:02 schreef concac het volgende:
waarom is de hel pas in de middeleeuwen ingevoerd
En de Hades dan?
pi_23114473
Je moet moslims niet met te lastige vragen lastig vallen, dan hebben ze geen antwoord meer, en kunnen zich dan alleen nog wenden tot het terrorisme. Want die biedt immer soelaas.
Ziedaar, Mohammed Benyaha. De ziel.
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 6 november 2004 @ 09:02:46 #70
80791 crew  Paul
pi_23115865
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 01:53 schreef Meh7 het volgende:

[..]

welke hel ?
pi_23115894
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 09:02 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

welke hel ?
Niets.
pi_23117607
Afrika?
  zaterdag 6 november 2004 @ 12:34:16 #73
13462 BansheeBoy
pi_23117849
quote:

[..]

De kans is groter dat hij nu zelf "burnt"

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  dinsdag 9 november 2004 @ 01:50:47 #74
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_23182657
Van frontpage en teletekst:
quote:

Door onbekenden is maandagavond laat brand gesticht in de gereformeerde Triomfaturkerk in de Utrechtse wijk Kanaleneiland. De daders sloegen een ruit in en gooiden brandbaar materiaal de kerk in. Het vuur werd snel opgemerkt en in een vroeg stadium door de politie gedoofd.

Voor het onderzoek is door de technische recherche de ruime omgeving van de kerk afgezet. De politie kan nog niets zeggen over de daders en hun motieven.
Willen de daders nu dat het uit de hand loopt?

[ Bericht 5% gewijzigd door Tarak op 09-11-2004 02:04:51 ]
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_23182667
Tja moet je daar nou van zeggen.. .

Wij staan voor iig .
  dinsdag 9 november 2004 @ 01:52:14 #76
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_23182668
Oke... dus nu geven we de moslims weer de schuld ?

Alle ratio is verdwenen... Nederland is ziek
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 9 november 2004 @ 01:54:54 #77
94405 Tarak
pi_23182693
En check teletekst pagina 106 nog even: moslimgroep "Islamtische Tawhid Brigades" dreigt met aanslagen in Nederland. Zo te lezen de groep die in Egypte dat hotel heeft opgeblazen........
Laat ze in Egypte blijven.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  dinsdag 9 november 2004 @ 01:55:58 #78
94405 Tarak
pi_23182705
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 01:52 schreef ondeugend het volgende:
Oke... dus nu geven we de moslims weer de schuld ?
Ik durf niemand de schuld te geven, het is niet al te moeilijk voor elke aanslag een complottheorie te verzinnen.
  dinsdag 9 november 2004 @ 01:56:49 #79
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_23182712
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 01:55 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ik durf niemand de schuld te geven, het is niet al te moeilijk voor elke aanslag een complottheorie te verzinnen.
Nee ik weet het... dat is het trieste juist
Ik verzin hem ook

[ Bericht 10% gewijzigd door ondeugend op 09-11-2004 02:04:14 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_23182720
En ik dacht nog wel wie kan zo snel een kerk veranderen in een hel
When there is no more room in hell, the dead will walk the earth
  dinsdag 9 november 2004 @ 01:57:36 #81
6941 APK
Factual, I think.
pi_23182721
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 01:52 schreef Sport_Life het volgende:
Tja moet je daar nou van zeggen.. .

Wij staan voor iig .
De achterstand kan snel ingelopen worden denk ik, er zijn meer kerken dan moskeeen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_23182733
Ik denk dat de hel nog echt goed moet losbarsten! Ik raad iedereen aan om toch in het kader van de zelfverdediging wat spullen aan te schaffen.

Het heeft er misschien weinig mee te maken maar ik hoorde 2 uurtjes geleden hier in de buurt 2 ruitjes sneuvelen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 9 november 2004 @ 01:59:55 #83
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_23182735
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 01:57 schreef APK het volgende:

[..]

De achterstand kan snel ingelopen worden denk ik, er zijn meer kerken dan moskeeen.
Meer vrouwen zelfs.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 9 november 2004 @ 02:00:33 #84
15080 static
pi_23182740
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 01:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het heeft er misschien weinig mee te maken maar ik hoorde 2 uurtjes geleden hier in de buurt 2 ruitjes sneuvelen.
Ja, dat deed ik ook toen ik 12 en baldadig was.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 9 november 2004 @ 02:03:12 #85
19194 Oversight
◢◤
pi_23182762
het is een complot.

de nederlanders steken kerken in de fik om de geitenliefhebbende andersgelovenden de schuld te kunnen geven.
◢◤
  dinsdag 9 november 2004 @ 02:04:13 #86
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_23182768
Laat ze die kerk lekker affikken! En hun eigen moskee erbij...
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  dinsdag 9 november 2004 @ 02:05:22 #87
6941 APK
Factual, I think.
pi_23182774
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 01:59 schreef static het volgende:

Meer vrouwen zelfs.
Laten we die dan maar eerst in de fik steken.
pi_23182781
Erg jammer dit.
  dinsdag 9 november 2004 @ 02:08:30 #89
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_23182792
WTF hebben die grefo's er nu weer mee te maken
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  dinsdag 9 november 2004 @ 02:09:35 #90
15080 static
pi_23182801
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 02:05 schreef APK het volgende:

[..]

Laten we die dan maar eerst in de fik steken.
Barbaar!
  dinsdag 9 november 2004 @ 02:09:57 #91
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_23182802
Wel ironisch om te zien, de objecten die vrede en verdraagzaamheid zouden moeten betekenen zijn nu onschuldig slachtoffer van onze maatschappelijke tegenstellingen.
- Ik hoop dat dit kat en muis spel spel afgelopen is. -
  dinsdag 9 november 2004 @ 02:10:21 #92
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23182805
Het begint wel een beetje op Ambon te lijken....
  dinsdag 9 november 2004 @ 02:11:18 #93
6941 APK
Factual, I think.
pi_23182813
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 02:06 schreef Meh7 het volgende:
Erg jammer dit.
Laten we hopen dat het snel overwaait en het leven van het overgrote deel van Nederland niet wordt verpest door een stelletje narrow-minded idioten.
  dinsdag 9 november 2004 @ 02:11:22 #94
15080 static
pi_23182814
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 02:10 schreef Libris het volgende:
Het begint wel een beetje op Ambon te lijken....
Overdrijven is je bekend?
pi_23182826
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 02:11 schreef APK het volgende:
Laten we hopen dat het snel overwaait en het leven van het overgrote deel van Nederland niet wordt verpest door een stelletje narrow-minded idioten.
Inderdaad, behalve wat levenloze reljongeren zit niemand hier op te wachten.
  dinsdag 9 november 2004 @ 02:12:56 #96
94405 Tarak
pi_23182829
Gelukkig was het in ieder geval qua gebouw geen bijzondere kerk.
  dinsdag 9 november 2004 @ 02:13:12 #97
6941 APK
Factual, I think.
pi_23182834
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 02:09 schreef static het volgende:

Barbaar!
Heb ik van Detlev geleerd, die wil alles -n.a.v. Rammstein- in de fik steken.
  dinsdag 9 november 2004 @ 02:14:24 #98
6941 APK
Factual, I think.
pi_23182851
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 02:12 schreef Tarak het volgende:
Gelukkig was het in ieder geval qua gebouw geen bijzondere kerk.
Kijk maar uit, straks krijg je een architecten fatwa op je nek.
pi_23182852
Gereformeerden.

It wasn't me.
The gum you like, is coming back in style.
pi_23182893
quote:
Man gepakt na gooien molotovcocktails naar moskee
ANP

IJSSELSTEIN - De politie heeft maandag in IJsselstein een 21-jarige man aangehouden die verdacht wordt van betrokkenheid bij het gooien van molotovcocktails naar een moskee in die plaats. Dat liet de politie maandag weten.

De twee projectielen werden vrijdagavond tegen de moskee gegooid en veroorzaakten alleen brandjes op het parkeerterrein. Moskeebezoekers blusten het vuur en konden voorkomen dat een auto vlam vatte. Volgens de politie was de schade niet noemenswaardig.

In dezelfde plaats verwijderde de politie zondagmorgen een spandoek met rechts-extremistische teksten van een brug. Een zegsman van de politie wil niet kwijt wat er precies op het doek stond, maar het gaat volgens hem om dermate kwetsende taal dat de politie de zaak hoog opneemt.

Bewoners van een naburige flat hebben inmiddels een brief ontvangen waarin hen wordt gevraagd bijzonderheden te melden. Ook hoopt de politie via een oproep in de plaatselijke media degenen die voor de teksten verantwoordelijk zijn op het spoor te komen.

In groningen hebben onbekenden afgelopen weekeinde geprobeerd met een molotovcocktail brand te stichten bij een moskee in Groningen. Een ander gebedshuis in de stad is in de nacht van zaterdag op zondag met leuzen beklad. De leuzen refereren aan de moord op Theo van Gogh. Dat heeft een woordvoerder van burgemeester Wallage van Groningen maandag gezegd. Het toezicht op gebouwen waar moslimorganisaties zijn gehuisvest, is inmiddels verscherpt. Van extra persoonsbewaking is geen sprake.
Volkskrant.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_23182897
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 02:18 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Volkskrant.
Ik zou toch echt denken dat iemand die 21 is beter in staat is om zijn hersenen te gebruiken
pi_23183285
Een overzicht van de afgelopen week::
quote:
Eindhoven

Explosie bij islamitische school Eindhoven
EINDHOVEN - Bij een islamitische school aan de Frankrijkstraat in Eindhoven is maandagmorgen rond 03:30 uur een ontploffing geweest. Daardoor is de ingang van de school ernstig beschadigd, aldus de politie. Ruiten van woningen in de omgeving zijn gesneuveld.

Groningen

Aanslag op moskee in Groningen
GRONINGEN - Onbekenden hebben afgelopen weekeinde geprobeerd met een molotovcocktail brand te stichten bij een moskee in Groningen. Een ander gebedshuis in de stad is in de nacht van zaterdag op zondag met leuzen beklad.
De leuzen refereren aan de moord op Theo van Gogh. Dat heeft een woordvoerder van burgemeester Wallage van Groningen maandag gezegd.

IJsselstein

De politie heeft maandag in IJsselstein een 21-jarige man aangehouden die verdacht wordt van betrokkenheid bij het gooien van molotovcocktails naar een moskee.

Huizen

In Huizen hield de politie drie verdachten aan die probeerden brand te stichten in de An-Nasr moskee. Volgens de politie werden ze in de nacht van vrijdag op zaterdag rond 04.00 uur door leden van de moskee op heterdaad betrapt terwijl ze de brandstichting voorbereidden.

Breda

In Breda is in de nacht van zaterdag op zondag ook geprobeerd een moskee in brand te steken. De moskee aan de Archimedesstraat wordt verbouwd. Onbekenden hadden isolatiemateriaal achter het gebedshuis in brand gestoken.

Rotterdam-West

In Rotterdam-West is zondagochtend brand gesticht bij de Mevlana-moskee. Een pallet werd tegen de toegangsdeur gezet en in brand gestoken. Alleen de deur raakte beschadigd. De politie hield later in verband hiermee een 24-jarige man uit Capelle aan den IJssel aan. Over de achtergrond is nog niets bekend.

Dordrecht

Moslima in bus Dordrecht mishandeld
Een 20-jarige moslimse vrouw uit Dordrecht is afgelopen dinsdagochtend mishandeld in de bus. De dader is een 31-jarige man uit dezelfde plaats en kon op het Stationsplein worden aangehouden.
Het voorval gebeurde in een bus in Dordrecht. Een 31-jarige man uit Dordrecht trok haar zonder aanleiding aan haar hoofddoek en schold haar vervolgens uit. Toen de vrouw hiertegen protesteerde, duwde de man haar hoofd weg met zijn voet.

Utrecht

In een moskee in de Utrechtse wijk Zuilen heeft in de nacht van donderdag op vrijdag brand gewoed. Dat liet de politie vrijdagmiddag weten. Het vuur is vanzelf uitgegaan.
Het in aanbouw zijnde gebedshuis liep behoorlijke rook- en roetschade op, aldus een politiewoordvoerder. De politie sluit brandstichting niet uit en ziet dit als een eerste reactie van wraak op de dood van Theo van Gogh.

Overvecht

UTRECHT - Ook bij de El Faruq moskee in de Utrechtse wijk Overvecht is vorige week een poging tot brandstichting gedaan. Dat heeft de politie bevestigd. Vrijdag werd brand gesticht bij de moskee in aanbouw in de wijk Zuilen.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  dinsdag 9 november 2004 @ 04:36:55 #103
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_23183513
Wat ik al zei op de FP; Kanaleneiland kan net zo goed 'Nieuw Mekka' worden genoemd tegenwoordig, dus geheel verbazen doet het me niet zeg maar
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_23183538
Zo blaast de eerste terrorist zich op, in de Koopgoot of op de Dam.
Israël kan tenminste nog een hek bouwen, hier gaat dat niet.
pi_23183579
Ach.. zolang extremisten en gelovigen van allerlei kunnen elkaar gaan afmaken heb ik er niet zo'n problemen mee! Maar laat de niet-extremisten en niet-gelovigen er aub buiten!
pi_23183598
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 05:12 schreef mineo39-76 het volgende:
Ach.. zolang extremisten en gelovigen van allerlei kunnen elkaar gaan afmaken heb ik er niet zo'n problemen mee! Maar laat de niet-extremisten en niet-gelovigen er aub buiten!
Daar zullen ze vast wel rekening mee houden als er een bom in het centrum van een stad wordt gegooid.

Er moet echt opgepast worden nu, want vecht je tegen de moslims dan vecht je tegen alle moslims in de wereld. Komen er dalijk wat jihad strijders uit Tsjetsjenië overvliegen om hun broeders te steunen, en dan ben je nog verder van huis

[ Bericht 15% gewijzigd door ClioSporT op 09-11-2004 06:13:12 ]
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
  dinsdag 9 november 2004 @ 05:42:20 #107
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_23183602
nog ff en we krijgen een burgeroorlog de moslims tegen de ongelovigen met hirshi ali voorop
  dinsdag 9 november 2004 @ 06:04:30 #108
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23183629
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 02:11 schreef static het volgende:

[..]

Ironie ook...

en toch, gisteren een moslim school, vandaag een kerk...gaat lekker
  dinsdag 9 november 2004 @ 07:39:29 #109
107187 Irrwisch
Leven is het meervoud van lef
pi_23183890
Dus als ik het goed begrijp zijn nu de nederlanders weer aan de beurt om een islamitisch doel uit te kiezen en daar mee te doen wat hun goeddunkt?

Of heb ik het toch niet helemaal begrepe?
De pen is scherper dan het zwaard....
pi_23183898
quote:
Voor het onderzoek is door de technische recherche de ruime omgeving van de kerk afgezet. De politie kan nog niets zeggen over de daders en hun motieven.
Grappig, in Eindhoven kon de politie wel heel snel iets zeggen over de daders en hun motieven.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 9 november 2004 @ 07:49:06 #111
13462 BansheeBoy
pi_23183914
Slechte daad die ik 100% afkeur zonder een "maar" in de afkeurzin te gooien

pi_23183955
words don't get messages accros anymore.
Bullets do.
  dinsdag 9 november 2004 @ 08:06:51 #113
89730 Drugshond
pi_23183999
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 07:57 schreef Salvad0R het volgende:
Bullets do.
En wat heeft dat in Bosnie opgeleverd ?!?. Juist !!!! niks. Een hoop onschuldige burger slachtoffers. - Ga maar een boek van Anna Frank lezen, doe je mij een groot plezier mee -
pi_23184021
quote:
Bullets do.
En wat levert dat op? Behalve een boel doden dan.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  dinsdag 9 november 2004 @ 08:38:47 #115
67174 Dos37
Come on Twente
pi_23184245
quote:
Bullets do.
Als je zo denkt ben je al heel ver
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 9 november 2004 @ 08:40:14 #116
572 Sniper
Gull Catcher
pi_23184267
I neem aan dat de "driehoek" inmiddels in spoedzitting bijeen is en dat de kerken in Utrecht op Hoge Toon 24-uur beveiliging hebben GEEIST.
  dinsdag 9 november 2004 @ 08:50:34 #117
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_23184419
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 08:40 schreef Sniper het volgende:
I neem aan dat de "driehoek" inmiddels in spoedzitting bijeen is en dat de kerken in Utrecht op Hoge Toon 24-uur beveiliging hebben GEEIST.
Alle christelijke doelen zelfs
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 9 november 2004 @ 08:52:32 #118
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_23184445
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 07:41 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Grappig, in Eindhoven kon de politie wel heel snel iets zeggen over de daders en hun motieven.
Dat verbaast me ook sterk. Ze hebben niet eens de daders gevonden en toch weten ze (ic Sakkers en consorten) al wie het waarom gedaan heeft. Uiteraard is het in het geval van van Gogh ook niet juridische bewezen dat de dader schuldig is, maar afgaand van de verklaringen van tientallen getuigen die hem oa hebben zien schieten en zijn brief, lijkt het me een uitgemaakte zaak.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 9 november 2004 @ 09:15:59 #119
105769 Zapp
Pim, Theo...jij?
pi_23184790
zijn buitenlanders wedden
Van Aartsen zegt dat nu zichtbaar is geworden waar Hirsi Ali en ook de VVD al zo lang op hebben gewezen. "Ik hoop dat we in Nederland de ontkennende fase voorbij zijn. Wat past bij een weerbare democratie is werkelijk tot actie overgaan."
pi_23185184
Ach ja, wij hebben ook gekken maar hun gekken zijn begonnen 8)
  dinsdag 9 november 2004 @ 10:00:05 #121
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23185513
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 01:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik denk dat de hel nog echt goed moet losbarsten! Ik raad iedereen aan om toch in het kader van de zelfverdediging wat spullen aan te schaffen.

ik heb een vlindermes thuis
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_23185550
Om maar iemand de quoten uit de "Moskee in brand gestoken"- thread:

"Burn motherfuckers burn, we dont need no water........ "

en "Actie is reactie"
Allah Al Watan Al Malik
pi_23185564
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 10:00 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ik heb een vlindermes thuis
Mn broer en ik nemen schietlessen
Allah Al Watan Al Malik
pi_23185587
PANG!

pi_23185708
*Zucht*........Nee, laat maar.................*zucht*
pi_23185752
ik keur de actie af , Maar ik begrijp het wel
pi_23185774
Wat kan ik anders zeggen dan dat het gewoon een lelijk gebouw is

Ik keur de actie af, doorgaans zijn de Christenen vriendelijke mensen die zeer te spreken zijn over hun gedrag. Ik wens de pastoor en zijn naasten die hij 'lief' heeft veel sterkte.
pi_23185865
Net zoals er al jaren moskeeën gepoogd worden in de hens te steken, vinden er ook vaker brandstichtingen plaats in kerken. Uiteraard is de situatie verslechtert na de moord op van Gogh en is de haat tegen de Islam duidelijker zichtbaar geworden. Het kan zijn dat deze brand een reactie is op de anti-islamitische aanslagen van dit weekeinde, maar het hoeft niet noodzakelijk zo te zijn, net zoals de daders van de aanslag op een basisschool nog niet bekend zijn. Nu is het echter niet zo dat het eenzelfde situatie is. Het roepen op bescherming van christelijke doelen, oh wat grappig zeg, is dan ook niet echt... correct.
pi_23185926
Ze zullen zich wel vergist hebben, dit is vlak bij het huis van Wilders.
pi_23185944
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 10:15 schreef Meki het volgende:
ik keur de actie af , Maar ik begrijp het wel
Aha, dus die aanslag op die Islamitische basisschool valt ook te begrijpen, hoewel we hem wel afkeuren natuurlijk.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_23185961
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 10:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Aha, dus die aanslag op die Islamitische basisschool valt ook te begrijpen, hoewel we hem wel afkeuren natuurlijk.
neeh ik deed jullie na
Natuurlijk keur ik het af
pi_23185980
Waar zijn we in godsnaam mee bezig in Nederland? Gaan Nederlanders en Islamieten nou om de beurt elkaars gebouwen aanvallen. Het moet nou niet veel gekker meer worden. Als het zo doorgaat gaat het helemaal uit de hand lopen.
...drop it like it's hot...
pi_23185986
Denk je werkelijk dat het de 'grefo`s' zijn die moskeen in brand steken? Het zijn gewoon ordinaire relschoppers, christenen krijgen de schuld als tegenstanders van de moslims. Wie waren het probleem voor de islam? Theo van Gogh, Ayaan Hirsi Ali zijn volgens mij niet echt christenen. De christelijke kerk heeft niets te maken met dit conflict, houd deze er dan ook buiten.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 9 november 2004 @ 10:29:21 #134
80791 crew  Paul
pi_23186005
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 02:03 schreef Oversight het volgende:
het is een complot.

de nederlanders steken kerken in de fik om de geitenliefhebbende andersgelovenden de schuld te kunnen geven.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 9 november 2004 @ 10:30:09 #135
80791 crew  Paul
pi_23186019
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 10:27 schreef Nyluzzz het volgende:
Waar zijn we in godsnaam mee bezig in Nederland? Gaan Nederlanders en Islamieten nou om de beurt elkaars gebouwen aanvallen. Het moet nou niet veel gekker meer worden. Als het zo doorgaat gaat het helemaal uit de hand lopen.
mn Holland wat doe je , we gaan er allemaal aan
pi_23186174
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 10:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Sjonge, jij hebt ook veel gemist de afgelopen tijd.
pi_23186225
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 10:26 schreef Meki het volgende:

[..]

neeh ik deed jullie na
Natuurlijk keur ik het af
Alle fundi's het land uit zie ik op je weblog staan? En Ertan dan, tijdje terug liep je nog bij hem te slijmen.
pi_23186236
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 10:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Alle fundi's het land uit zie ik op je weblog staan? En Ertan dan, tijdje terug liep je nog bij hem te slijmen.
Neeh
pi_23187172
Ik vind het ook wel jammer. Christenen en Moslims konden juist altijd zo goed met elkaar samenleven, terwijl juist de rechtse mensen voor problemen zorgen. Ik plaats hierom juist temeer vraagtekens omtrent dedaders.

Cursief gedrukt staat meestal voor een moment dat ik serieus een posting plaats
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 9 november 2004 @ 11:26:35 #140
80791 crew  Paul
pi_23187211
hoe zit het nou met die brand in Amersfoort ? kan er nix over vinden
  dinsdag 9 november 2004 @ 11:27:11 #141
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_23187223
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 11:26 schreef paultjuhhh het volgende:
jah zat ook al te kijken
pi_23187224
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 02:03 schreef Oversight het volgende:
het is een complot.

Ja en dat bommetje in Eindhoven is dan zeker ook door een Islamiet af laten gaan.......
  dinsdag 9 november 2004 @ 11:27:12 #143
89730 Drugshond
pi_23187225
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 11:24 schreef Youssef het volgende:
Ik weet niet in welk form je zat..... maar ik heb die foto uit het andere form weggehaald.
Grapje, ik kon het niet nalaten
pi_23187245
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 11:27 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik weet niet in welk form je zat..... maar ik heb die foto uit het andere form weggehaald.
Grapje, ik kon het niet nalaten
Mensen waar ik mee kan praten mogen op z'n tijd een grapje maken
  † In Memoriam † dinsdag 9 november 2004 @ 11:28:29 #145
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_23187260
quote:
quote:
Brandstichting in kerken Utrecht en Amersfoort

UTRECHT (ANP) - In kerken in Utrecht en Amersfoort is maandagavond brand gesticht. De schader viel mee, er raakten geen mensen gewond.

In Utrecht werd brand gesticht in de Triumfatorkerk in de wijk Kanaleneiland. Het vuur werd in een vroeg stadium door politiemensen gedoofd.

Volgens een woordvoerder van de politie hadden de brandstichters eerst een ruit vernield en daarna brandbaar materiaal naar binnen gegooid. De technische recherche heeft voor het onderzoek de ruime omgeving van de protestantse kerk aan de Marco Pololaan afgezet.

Ook is er die avond brand gesticht in een gebouw van de Pinkstergemeente Immanuël in Amersfoort. Volgens de politie was een ruit vernield en waren er enkele molotovcocktails gegooid tegen het gebouw aan de Kraanvogelstraat. De getuige die het brandje ontdekte, had het vuur bij aankomst van de politie al geblust.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 9 november 2004 @ 11:28:41 #146
80791 crew  Paul
pi_23187266
oh wacht hier staat het :

http://teletekst.nos.nl/gif/103-01.html

dinsdag 9 november 2004 @ 11:29:01 #147
70795 GiSH
waiting for sun
pi_23187272
quote:
schijnt de Emanuel Kerk te zijn (pinkster gemeente)

bron: RTL Z (televisie)
Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_23187311
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 10:16 schreef Youssef het volgende:
Wat kan ik anders zeggen dan dat het gewoon een lelijk gebouw is
Alsof die efteling attrakties mooi zijn in Nederland... Kom op zeg.
pi_23187321
En nu gaan we alle kerken 24u per dag bewaken!!!
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 9 november 2004 @ 11:31:42 #150
80791 crew  Paul
pi_23187337
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 11:30 schreef SolidArt het volgende:

[..]

pi_23187385
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 11:30 schreef SolidArt het volgende:

[..]

Waarom denk je dat de efteling zo razend populair is? Toch niet om de holle bolle gijsjes
pi_23187387
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 11:31 schreef Parasense het volgende:
Ja, en alle RK scholen, en alle Synagoges, en alle islamitische slagerijen, en en en en.
  dinsdag 9 november 2004 @ 11:35:02 #153
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_23187402
kom nou maar op met die burger oorlog dit geouwehoer schiet ook niet op
raise up !!
  dinsdag 9 november 2004 @ 11:35:08 #154
70795 GiSH
waiting for sun
pi_23187403
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 11:31 schreef Parasense het volgende:
beetje onzin... kerken worden maar 1 keer in de week gebruikt...

ze kunnen beter betaald parkeren rond moskeën invoeren en dan heel streng optreden.. uit melken die zooi
pi_23187432
jah het is echt slecht hoe het nu gaat
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 9 november 2004 @ 11:37:23 #156
80791 crew  Paul
pi_23187451
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 11:35 schreef The-Chosen1 het volgende:
kom nou maar op met die burger oorlog dit geouwehoer schiet ook niet op
pi_23187477
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 02:11 schreef static het volgende:

[..]

het is in Ambon ook zo begonnen trouwens. (Okay, niet helemaal, maar toch)...
quote:
On January 19, 1999 there was a seemingly minor conflict between a bus driver and some passengers. That launched an outburst of violence that has not stopped until today. But how could this happen? How did all of Maluku get involved in a local conflict?
iemand werd voor zover ik weet vermoord kort erna. toen brak de pleuris uit met kerken en moskeetje in de fik steken.. brrr..
pi_23187498
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 11:37 schreef paultjuhhh het volgende:

[afbeelding]
overgeven aan wie? aan wat?
aan het terrorisme?
  dinsdag 9 november 2004 @ 11:40:58 #159
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_23187524
Lol, van mij mogen ze...
Ben ik blij dat ik niet in een stad woon
Trieste fguren tegenwoordig

Whats next?
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  dinsdag 9 november 2004 @ 11:41:14 #160
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_23187530
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 11:39 schreef Cheese het volgende:

[..]

overgeven aan wie? aan wat?
aan het terrorisme?
ik snapte hem ook niet
raise up !!
pi_23187542
Het is geen strijd tussen christenen en islamieten, het gaat hier om autochtonen en islamieten. Het christendom stelt hier toch bijna geen fuck meer voor, laat staan dat er ook maar enige vergelijking te zien is wat betreft uiting van het christendom en uiting van islam
pi_23187591
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 11:41 schreef Ventje83 het volgende:
Het is geen strijd tussen christenen en islamieten, het gaat hier om autochtonen en islamieten. Het christendom stelt hier toch bijna geen fuck meer voor, laat staan dat er ook maar enige vergelijking te zien is wat betreft uiting van het christendom en uiting van islam
ik denk dat je in deze context inderdaad kan zeggen dat het autochtonen tegen ... zijn, maar de lijn van het verhaal met Ambon (opgekropte frustraties, een moord, brandstichtingen) zijn overeenkomstig met NL (in grote lijnen dan) en wat erna kwam? burgeroorlog. Dat heeft hier minder voedingsbodem omdat we hier vrijwel allemaal een baan hebben (tegenover 20% werkloosheid in Indonesië) en dat de samenstelling van de bevolking minder extreem is (geen 50/50)... zomaar wat notities.
pi_23187653
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 11:44 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

ik denk dat je in deze context inderdaad kan zeggen dat het autochtonen tegen ... zijn, maar de lijn van het verhaal met Ambon (opgekropte frustraties, een moord, brandstichtingen) zijn overeenkomstig met NL (in grote lijnen dan) en wat erna kwam? burgeroorlog. Dat heeft hier minder voedingsbodem omdat we hier vrijwel allemaal een baan hebben (tegenover 20% werkloosheid in Indonesië) en dat de samenstelling van de bevolking minder extreem is (geen 50/50)... zomaar wat notities.
De enige burgeroolog wordt momenteel denk ik op het internet gecreëerd. Zowel auto- als allochtoon, jong en oud, die ik spreek over de laatste ontwikkelingen zijn helemaal niet zo panisch. Omdat ze gewoon simpelweg geen forums lezen en de onderbuikgevoelens niet kennen.

Ja, daar op het internet..Waarop iedereen een grote bek heeft. Maar in werkelijkheid zie ik echt niet meer dan 200 rechts extremisten werkelijk opstaan voor een burgeroorlog.
pi_23187683
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 11:47 schreef Youssef het volgende:

[..]

De enige burgeroolog wordt momenteel denk ik op het internet gecreëerd. Zowel auto- als allochtoon, jong en oud, die ik spreek over de laatste ontwikkelingen zijn helemaal niet zo panisch. Omdat ze gewoon simpelweg geen forums lezen en de onderbuikgevoelens niet kennen.

Ja, daar op het internet..Waarop iedereen een grote bek heeft. Maar in werkelijkheid zie ik echt niet meer dan 200 rechts extremisten werkelijk opstaan voor een burgeroorlog.
klopt, de voedingsbodem daarvoor ontbreekt hier gewoon. Dus die laatste stap krijgen we dan ook niet.
  dinsdag 9 november 2004 @ 11:50:56 #165
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_23187730
quote:

[..]

idd , op forums als deze werd nog geen 3 uur na de dood van theo al gepraat over een burger oorlog .Beetje overdreven , en ach al komt het ervan het westen wint toch atlijd :p
raise up !!
pi_23187759
quote:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens
Ik heb altijd gelijk.
  dinsdag 9 november 2004 @ 11:52:26 #167
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_23187762
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 11:48 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

klopt, de voedingsbodem daarvoor ontbreekt hier gewoon. Dus die laatste stap krijgen we dan ook niet.
uitsluiten is geen optie he ! .. juist als je ervan uit gaat dat het toch niet gebeurt want " de voedingsbodem " is er niet . kan je nog aardig voor verrassingen komen te staan
raise up !!
pi_23187791
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 11:52 schreef The-Chosen1 het volgende:

[..]

uitsluiten is geen optie he ! .. juist als je ervan uit gaat dat het toch niet gebeurt want " de voedingsbodem " is er niet . kan je nog aardig voor verrassingen komen te staan
Er hoeft helemaal geen voedingsbodem te zijn voor extremisten want sommige mensen sporen gewoon niet helemaal.
Ik heb altijd gelijk.
pi_23187803
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 11:52 schreef The-Chosen1 het volgende:

[..]

het is nooit "niet", maar vrijwel niet... die verrassingen zullen me niet treffen, ik ken de harde realiteit inmiddels vanuit Indonesië.
  dinsdag 9 november 2004 @ 11:56:42 #170
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_23187853
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 11:54 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

het is nooit "niet", maar vrijwel niet... die verrassingen zullen me niet treffen, ik ken de harde realiteit inmiddels vanuit Indonesië.
op dit moment niet idd .. maar wat nou al er straks een bom ontploft op een christelijke school met kinderen ? denk je dan echt dat er dan nog geen voedingsbodem is ? .. en ik snap jou constante linken met ambon- nederland situatie niet
raise up !!
  dinsdag 9 november 2004 @ 11:57:48 #171
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_23187877
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 11:53 schreef hijgend_hert het volgende:

[..]

Er hoeft helemaal geen voedingsbodem te zijn voor extremisten want sommige mensen sporen gewoon niet helemaal.
het ging over een voedingsbodem voor een burgeroorlog . Ik denk en hoop niet dat een handje vol extremisten een burgeroorlog kunnen veroorzaken
raise up !!
pi_23187899
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 11:56 schreef The-Chosen1 het volgende:

[..]

op dit moment niet idd .. maar wat nou al er straks een bom ontploft op een christelijke school met kinderen ? denk je dan echt dat er dan nog geen voedingsbodem is ? .. en ik snap jou constante linken met ambom- nederland situatie niet
dan wordt er een voedingsbodem gemaakt, maar niet voor burgeroorlog. daar is meer voor nodig.

ambon-nederland? lees mijn eerdere berichten hierboven maar eens. op ambon is de pleuris uitgebroken om feitelijk een niet betalende klant op de bus, go figure...
  dinsdag 9 november 2004 @ 12:02:19 #173
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_23187956
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 11:58 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

dan wordt er een voedingsbodem gemaakt, maar niet voor burgeroorlog. daar is meer voor nodig.

ambon-nederland? lees mijn eerdere berichten hierboven maar eens. op ambon is de pleuris uitgebroken om feitelijk een niet betalende klant op de bus, go figure...
ja ik snap wel wat bedoeld .. soort gelijke situatie zorgde voor een burgeroorlog .. maar de situatie/mensen/cultuur/instelling is totaal anders dan hier in nederland , dus die 2 situaties met elkaar vergelijken is volstrekt overbodig
raise up !!
pi_23188075
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 12:02 schreef The-Chosen1 het volgende:

[..]

ja ik snap wel wat bedoeld .. soort gelijke situatie zorgde voor een burgeroorlog .. maar de situatie/mensen/cultuur/instelling is totaal anders dan hier in nederland , dus die 2 situaties met elkaar vergelijken is volstrekt overbodig
okay, ieder zijn eigen mening. Ik zie in ieder geval wat overeenkomsten.
pi_23189781
Mag ik als goed geintegreerd gematigde nep moslim iets zeggen. ?
Al die kutleiers die hier de moslims aanvallen en alle aanslagen op moskee's goedkeuren, doen mij zelfs de kant van de extremisten opduwen, kan je nagaan hoe het met andere moslims zal verlopen.
Uiteraard bij wijze van spreken allemaal, geen zin om politie voor me deur te hebben dalijk. Maar mijn punt is wel duidelijk denk ik.
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_23193354
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 13:28 schreef ClioSporT het volgende:
Al die kutleiers die hier de moslims aanvallen en alle aanslagen op moskee's goedkeuren, doen mij zelfs de kant van de extremisten opduwen, kan je nagaan hoe het met andere moslims zal verlopen.
Uiteraard bij wijze van spreken allemaal, geen zin om politie voor me deur te hebben dalijk. Maar mijn punt is wel duidelijk denk ik.
Als je een gematigde nepmoslim bent dan ben je ook een target van de moordenaar van Theo van Gogh. Als jij je emoties laat leiden boven je verstand dan doe je dus hetzelfde als de debielen die aanslagen plegen op moskees maar dan zonder geweld. Ze hebben niet begrepen wat de boodschap was van de moordenaar.

Ik bedoel dus houd het hoofd koel en laat je mening niet veranderen door een stel idioten. Dan geef je ze wat ze willen en dat verdienen ze niet.
Ik heb altijd gelijk.
pi_23193541
quote:
Marokkaans consulaat besmeurd met uitwerpselen

Uitgegeven: 9 november 2004 14:58
ROTTERDAM - Bij het Marokkaans consulaat aan de Calandstraat in Rotterdam is in de nacht van maandag op dinsdag een zak met uitwerpselen naar binnen gegooid.

Een woordvoerder van de politie meldde dat de zak dwars door een ruit is geworpen. De politie verrichtte geen aanhoudingen.
Hoe kom je nou weer aan een zak uitwerpselen
Hebben ze een dag lang met z'n allen in een plastic tas zitten schijten?
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
pi_23193742
Harde shit... Probeer maar eens een drol door de ruit te gooien-..
  dinsdag 9 november 2004 @ 15:59:28 #179
18917 Kiki
Honni soit qui mal y pense..
pi_23193847
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 15:48 schreef Kaensterle het volgende:

[..]

Hoe kom je nou weer aan een zak uitwerpselen
Hebben ze een dag lang met z'n allen in een plastic tas zitten schijten?
Getsie!

Ik ben bang dat er sommige lieden toch voor de optie wraak om wraak om wraak gaan.. Die zien gewoon niet in dat ze het alleen maar erger maken. Enorm tokkie-niveau dus.
Money talks, Bullshit walks!
  dinsdag 9 november 2004 @ 16:05:27 #180
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_23194008
quote:
Al die kutleiers die hier de moslims aanvallen en alle aanslagen op moskee's goedkeuren, doen mij zelfs de kant van de extremisten opduwen
Zegt eigenlijk ook wel wat over jou... gelukkig dat je die 2e zin erbij had gezet...

Waarom zou het jou de kant van de extremisten opduwen? Dan ga je er meteen vanuit dat alle anderen dus "tegen jou" zijn. Moet ik na een aanslag op een kerk dan richting de extremistsische nazis geduwd worden? Alsjeblieft niet zeg...
  dinsdag 9 november 2004 @ 16:16:51 #181
96453 jantine
fuck 555 stort op 666
pi_23194322
quote:
Mag ik als goed geintegreerd gematigde nepjood iets zeggen. ?
Al die geieteneukers die hier de joden/blanken/homos/vrouwen aanvallen en alle aanslagen op synagoges en het wtc goedkeuren, doen mij zelfs de kant van de extremisten opduwen, kan je nagaan hoe het met andere joden/blanken/homos/vrouwen zal verlopen.
join the club Mohammed, met de groeten van Ariel
blaat blaat beeeeeeeeeeeeeh blaat blaat blaat beeeeeeeeeeeeeeh
pi_23194327
quote:
Marokkaans consulaat besmeurd met uitwerpselen

Uitgegeven: 9 november 2004 14:58

ROTTERDAM - Bij het Marokkaans consulaat aan de Calandstraat in Rotterdam is in de nacht van maandag op dinsdag een zak met uitwerpselen naar binnen gegooid.

Een woordvoerder van de politie meldde dat de zak dwars door een ruit is geworpen. De politie verrichtte geen aanhoudingen
  dinsdag 9 november 2004 @ 16:21:12 #183
76525 kulandra
Rondom 10 rules
pi_23194448
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 15:54 schreef SolidArt het volgende:
Harde shit... Probeer maar eens een drol door de ruit te gooien-..
Fok! Groentje
  dinsdag 9 november 2004 @ 16:22:11 #184
96453 jantine
fuck 555 stort op 666
pi_23194490
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 16:17 schreef Meki het volgende:

[..]
well al least shit don`t kill.
that`s the privilege of shitheads
(and ragheads)
blaat blaat beeeeeeeeeeeeeh blaat blaat blaat beeeeeeeeeeeeeeh
pi_23194513
quote:
Ja, en al die kutleiers die hier Nederlanders ritueel afslachten en brieven in hun borst steken met oorlogsoproepen, die voorbereidingen treffen om Schiphol op te blazen en weigeren te praten met Nederlanders omdat dat 'honden zijn', de rest ermee bedreigen, in moskeen oproepen tot oorlog tegen mijn volk, kerken in de fik steken en ga zo maar door doen zelfs mij de kant van extreem-rechts opduwen. Kan je nagaan hoe het met andere Nederlanders zal verlopen.
pi_23194653
Dit is toch gewoon te triest.
Er is een week geleden iemand vermoord voor zijn mening en dat is vreselijk.
Maar wat er het afgelopen weekend allemaal is gebeurd, maakt het alleen maar erger.
Balkenende heeft gelijk als hij het heeft over een geweldsspiraal.
Het wordt van kwaad tot erger zo.

Wat bezield mensen om een moskee of een kerk in de fik te steken?
Denken ze nou dat dit een gepaste reactie is op een aanval op de vrijheid van meningsuiting?
We nemen het extremistische islamieten (terecht) kwalijk dat ze de woorden van Theo met geweld bestrijden.
Maar zijn we dan geen ontzettende debielen als wij vervolgens reageren door ook geweld te plegen?
Hoe kunnen we moslim extremisme bestrijden als we zelf ook extremistish gaan reageren?

Je merkt de gevolgen.. nu zijn er 3 kerken in brand gestoken en zo wordt het van kwaad tot erger.. tot er een keer een bom ontploft.
Als je dan moslim extremisme wilt bestrijden, doe dat dan op een manier zoals dat hoort in een land als Nederland.
Ga het debat aan, zoals Theo het zou doen.
Laat zien dat wij ons niet laten intimideren door geweld en ga door met wat wij willen en kunnen in ons land... onze mening uiten!
pi_23194837
Michiel Smit durft de huidige golf van geweld niet duidelijk af te keuren.
Bang voor zijn achterban ?
Of kickt ie er juist op..?
quote:
Keurt u de acties tegen Rotterdamse moskeeën dit weekeinde dan ook af?

Smit: ,,Die pamfletten over 'moskeevarkens' bij de Otmaan moskee, daar zit ik echt niet mee. Dat zijn woorden en die woorden zijn absoluut niet erger dan dat 'geitenneukers' van Theo van Gogh. Nee, dat vind ik echt nog wel kunnen. Ik denk altijd maar: zo lang mensen bezig zijn met pamfletten, mag je nog blij zijn. . . En die brandstichting bij de Mevlana Moskee; tja, dat gaat me te ver. Dat is niet goed te praten. Maar ik vind eigenlijk niet dat ik daar iets over hoef te zeggen. Ik keur het niet goed, ik keur het niet af: ik heb er gewoon niks mee te maken.''
http://w3s.rotterdamsdagb(...)w3s_template=Artikel
  dinsdag 9 november 2004 @ 16:39:24 #188
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_23194965
Michiel Smit doet hetzelfde als sommige Moslims deden na de moord of Theo van Gogh... een beetje onverschillig doen en van binnen een vette glimlach. Kan Michiel niet aan het werk in Oostenrijk bij de FPÖ? Zijn Duits zal toch wel goed zijn als Hitler-fan...
pi_23195172
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 16:39 schreef ScienceFriction het volgende:
Michiel Smit doet hetzelfde als sommige Moslims deden na de moord of Theo van Gogh... een beetje onverschillig doen en van binnen een vette glimlach. Kan Michiel niet aan het werk in Oostenrijk bij de FPÖ? Zijn Duits zal toch wel goed zijn als Hitler-fan...
Prima. Trappen we Smit eruit, maar trappen we dan ook die moslims waar jij het over hebt eruit?
pi_23195419
Als er alleen maar moskeen en al die islam troep worden beveiligd en geen kerken dan lijkt mij dit zware discriminatie tegenover hollanders...Zal ook wel wat gebeuren met vuurwerk nu dat ook weer voor de deur staat
  dinsdag 9 november 2004 @ 18:05:27 #191
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_23196945
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 16:47 schreef ScotchPad het volgende:

[..]

Prima. Trappen we Smit eruit, maar trappen we dan ook die moslims waar jij het over hebt eruit?
Ook de Moslims die niet willen integreren vanwege radicale standpunten gaan maar naar Irak of Saudi Arabië... Of het Tora Bora gebergte.
  dinsdag 9 november 2004 @ 22:02:10 #192
70795 GiSH
waiting for sun
pi_23203423
in Uden brandt er een moslim school
pi_23203624
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:58 schreef Ippon het volgende:

[..]

Als de joden in opstand waren gekomen en zich niet als makke schapen hadden laten afmaken dan zag de geschiedenis er anders uit. Europeanen dienen dus nu in opstand te komen tegen het bezettingsleger dat hen in een wurgende angstgreep houdt.
Maak daar maar 2 bezetiingslegers van, 1 daarvan probeert het eerst op de legale manier via Europa.
  † In Memoriam † woensdag 10 november 2004 @ 05:37:37 #194
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_23210284
quote:
Brand bij islamitische basisschool Uden

UDEN (ANP) - Bij de Bedir Islamitische Basisschool in Uden is dinsdagavond brand gesticht. Op de school aan de Landschrijversveld zitten 140 leerlingen.

De politie meldde dat het om een uitslaande brand gaat. Burgemeester Kersten van de gemeente zei voor het NOS Journaal dat alleen sprake is van materiële schade. De brand brak rond kwart voor negen uit.

Op de muren van de school zijn teksten ontdekt die verwijzen naar de moord op cineast Theo van Gogh. Volgens ooggetuigen zou de tekst luiden 'Theo R.I.P (rust in vrede)'. Ook zou bij de tekst een 'white power'-teken staan, het wereldwijde symbool van blanke racisten. In Eindhoven werd maandagochtend een aanslag gepleegd op een islamistische basisschool. Burgemeester Sakkers van Eindhoven legde een verband tussen de aanslag en de moord op Van Gogh.

Ruim twee maanden geleden is een moskee in Uden beklad met racistische teksten en in het nabijgelegen Veghel is vorige week eveneens een moskee beklad met racistische teksten.
  † In Memoriam † woensdag 10 november 2004 @ 05:54:40 #195
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_23210304
quote:
Zus: Theo was altijd erg aanwezig
"Theo kon lastig, bemoeizuchtig en vervelend zijn. Mijn vader zei tegen hem: Je mag het wel zeggen, maar je hoeft het niet zo te zeggen", zei zus Josine.
"Andere moeders zeiden altijd: hij is zo beleefd. Moeder zei dan, neem hem dan maar eens in huis. Ook al zei hij niet veel, hij was altijd erg aanwezig".
Ze had de indruk dat mensen vinden dat hij de moord over zich heeft afgeroepen. "Het hoort niet zo te zijn dat filmmakers of wie dan ook bedreigd mogen worden. Het lijkt wel of we dat normaal vinden. Daar verzette Theo zich tegen. Mensen die moskeeën bekladden, daar zou Theo heel boos op worden. "
  woensdag 10 november 2004 @ 06:02:51 #196
13462 BansheeBoy
pi_23210312
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 11:34 schreef Youssef het volgende:

[..]

Waarom denk je dat de efteling zo razend populair is? Toch niet om de holle bolle gijsjes
Mee eens

woensdag 10 november 2004 @ 06:04:35 #197
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_23210315
quote:
In Mourning Slain Filmmaker, Dutch Confront Limitations of Their Tolerance
By CRAIG S. SMITH

Published: November 10, 2004

AMSTERDAM, Nov. 9 - Anger percolated through the crowd gathered Tuesday night outside the funeral for the Dutch filmmaker Theo van Gogh, who was killed a week ago on an Amsterdam street by a man the police described as a Muslim extremist.

That anger is adding new fuel to a public debate over conservative Islam in Europe's most liberal society, one that had already become a no-holds-barred affair even before the killing of Mr. van Gogh, who had repeatedly used epithets against Muslims. His killing has polarized the country, giving the rest of Europe a disturbing glimpse of what may be in store if relations with the Continent's growing immigrant communities are not managed more adeptly.

Officials suspect that a fire at an Islamic elementary school on Tuesday in Uden, in the south, was arson, part of what the Dutch authorities fear are reprisals after Mr. van Gogh's killing, The Associated Press reported. It said the authorities had reported that Muslim sites had been the target of a half-dozen attacks in the past week.

In what seemed to be retaliation, arsonists tried to burn down Protestant churches in Rotterdam, Utrecht and Amersfoort for the bombing of a Muslim elementary school in Eindhoven on Monday, The Associated Press quoted the police as saying.

The attacks have scratched the patina of tolerance on which the Dutch have long prided themselves, particularly here, in a city where the scent of hashish trails in the air, prostitutes beckon from red-lighted storefront brothels and Hells Angels live side by side with Hare Krishnas. But many Dutch now say that for years that the tradition of tolerance had suppressed an open debate about the challenges of integrating conservative Muslims.

Jan Colijn, 46, a bookkeeper from the central Dutch town of Gorinchem, who was at the funeral, complained that the generous Dutch social welfare system had allowed Muslim immigrants to isolate themselves. Because of that trend, "there is a kind of Muslim fascism emerging here," he said. "The government must find a way to break these communities open."

Another man, who declined to give his name, was more succinct: "Now, it's war."

For many years, such criticism of Islam and Islamic customs, even among Dutch extremists, was considered taboo, despite deep frustrations that had built up against conservative Islam.

Many here say this began to change after the Sept. 11 terrorist attacks, when the Netherlands, like many countries, began seriously to consider the dangers of political Islam. The debate fueled an anti-immigration movement and helped propel the career of Pim Fortuyn, a populist politician who was killed by an environmental activist shortly before national elections in 2002.

By all accounts here, Mr. Fortuyn's killing removed any remaining brakes on the debate surrounding immigrants.

"After Pim Fortuyn's murder, there were no limitations on what you could say," said Edwin Bakker, a terrorism expert at the Netherlands Institute of International Relations in The Hague. "It has become a climate in which insulting people is the norm."

He and others said the public discourse, even among members of government, had reached an extraordinary pitch and included language that went far beyond the limits set for public forums in the United States.

Ayaan Hirsi Ali, member of Parliament and one of a handful of politicians threatened with death by Islamic extremists, publicly called the Prophet Muhammad a "pervert" and a "tyrant." She made a film with Mr. van Gogh condemning sexual abuse among Muslim women, who were portrayed with Koranic verses written on their bare skin.

Mr. van Gogh himself was one of the most outspoken critics of fundamentalist Muslims and favored an epithet for conservative Muslims that referred to bestiality with a goat. He used the term often in his public statements, including a column he wrote for a widely read free newspaper and during radio broadcasts and television appearances.
New York Times

En zo gaat de reputatie van Nederland ook internationaal naar de knoppen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 10 november 2004 @ 08:05:29 #198
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_23210711
Eens goed om eens een analyse te horen van een partij die er (letterlijk) ver vandaan staat.
  woensdag 10 november 2004 @ 08:32:42 #199
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23210903
quote:
an epithet for conservative Muslims that referred to bestiality with a goat
ja, of ze zetten gewoon "goatfucker" neer....
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_23211386
quote:
Op woensdag 10 november 2004 08:32 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ja, of ze zetten gewoon "goatfucker" neer....
In de Bild wilden ze het ook niet overnemen, daar stond van de week "Ziegenfi....". In andere Duitse kranten schreven ze trouwens wel gewoon "Ziegenficker".
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
  woensdag 10 november 2004 @ 09:28:29 #201
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_23211529
quote:
Op woensdag 10 november 2004 06:04 schreef Dagonet het volgende:
En zo gaat de reputatie van Nederland ook internationaal naar de knoppen.
Ik denk dat als dit NL's grootste probleem is op het moment, dat we in onze handjes mogen wrijven.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_23215368
Nog ff en we volgen in de buitelandse journaals dagelijks direct na "Israel"
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_23216444
Balkenende zou eerst wel naar de school in Uden gaan, maar dat werd idrect heroepen. Waarom zou hij niet gaan; vind dat hij eigenlijk zijn gezicht wel een keer zou kunnen laten zien. Hij zal het wel te druk hebben met de situatie in Den Haag.
...drop it like it's hot...
pi_23217882
Er staan nog wel minstens 10 camera ploegen hier, en 2 satelliet wagens..
pi_23221813
quote:
Op woensdag 10 november 2004 05:37 schreef Loedertje het volgende:

[..]
Ik keur t niet goed dat dr scholen en moskeeen in de fik worden gestoken, maar vind eigenlijk dat islamitische basisscholen zowiezo niet in Nederland thuishoren..

Zo kunnen die kinderen zich toch nooit aanpassen aan de Nederlandse "cultuur".
Belachelijk dat daar ons belastinggeld naar toegaat
enjoy life!
  zondag 14 november 2004 @ 16:14:27 #206
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_23308376
Weet iemand van jullie wat het getal '187' betekenen kan in de context van racisme?
[i]deze ruimte is te huur[/i]
  zondag 14 november 2004 @ 16:16:47 #207
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_23308415
quote:
Op zondag 14 november 2004 16:14 schreef Boeman het volgende:
Weet iemand van jullie wat het getal '187' betekenen kan in de context van racisme?
Dit dus in combinatie met vernielingen en haat jegens buitenlanders...?? Ik heb geen idee wat het kan zijn.
pi_23311745
18 staat iig voor AH, Adolf Hitler, die 7 zal dan wel voor de F staan? AHF, Adolf Hitler Forever?

zoiets zal 't wel zijn denk ik...die neonazi's vinden dat soort schimmige lettercombinaties altijd wel spannend ofzo...
  zondag 14 november 2004 @ 20:14:53 #209
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_23314272
quote:
Op zondag 14 november 2004 18:30 schreef Reticulin het volgende:
18 staat iig voor AH, Adolf Hitler, die 7 zal dan wel voor de F staan? AHF, Adolf Hitler Forever?

zoiets zal 't wel zijn denk ik...die neonazi's vinden dat soort schimmige lettercombinaties altijd wel spannend ofzo...
Maar de 7e letter is de G. Wat voor iets zou het dan kunnen betekenen denk je?
  zondag 14 november 2004 @ 20:32:03 #210
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_23314739
quote:
Op woensdag 10 november 2004 17:51 schreef Bemiddelaar het volgende:

[..]

Ik keur t niet goed dat dr scholen en moskeeen in de fik worden gestoken, maar vind eigenlijk dat islamitische basisscholen zowiezo niet in Nederland thuishoren..

Zo kunnen die kinderen zich toch nooit aanpassen aan de Nederlandse "cultuur".
Belachelijk dat daar ons belastinggeld naar toegaat
Prima, maar dan moet je ook de subsidies afschaffen voor alle andere op religieuze basis gestoelde scholen, ten slotte is elk geloof gelijk voor de wet.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_23315237
quote:
Op zondag 14 november 2004 20:14 schreef Boeman het volgende:

[..]

Maar de 7e letter is de G. Wat voor iets zou het dan kunnen betekenen denk je?
haha tering t is zondag idd de G, najah dan weet ik t ook niet...sorry ben echt niet wakker
pi_23315897
187 betekent MOORD. In Amerika is dat een code voor de politie en als dat getal op je deur of muur gekalkt staat kun je je beter bergen.
pi_23319412
Laten we wel wezen: Nederland is ontstaan als gevolg van een strijd om ons Christelijke geloof te mogen uitdragen. Ik denk niet dat je subsidies voor Christelijke en Isamitische scholen op één hoop kan gooien. En als op die Islamitische scholen de Koran wordt gebruikt en jongens leren daar al vroeg dat je je vrouw rustig in elkaar kan beuken omdat ze toch je bezit is, dan zeg ik ook, draai dicht die kraan.

Het Christendom heeft vrouwen ook eeuwen kort gehouden, maar dat wordt allang niet meer zo gepredikt. Alleen in de zwaar Gereformeerde kringen, en daar ben ik persoonlijk ook huiverig voor. Mijn kinderen zitten op een Christelijke (dorps-)school en daar worden de jongens echt niet beter behandeld dan de meisjes.

Elke overtuiging - zei het politiek danwel religieus - die fanatiek wordt aangehangen door een groep mensen is in weze een gevaar voor een democratische samenleving, zeker als deze gebaseerd is op het onderdrukken of onderwerpen van andersdenkenden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')