Ik ben geen moslim, ik zou het niet weten dus.quote:Op vrijdag 5 november 2004 18:12 schreef Jalu het volgende:
[..]
Prima. Waarom hoor ik DEZE daadkracht dan niet uit de moslimwereld? Waarom de hele tijd dat vergoelijkende "maar Theo van Gogh was ook wel erg beledigend"?
Voor de duidelijkheid, ik was bepaald geen fan van Theo van Gogh. Maar wat hij zei, zei hij (allemaal) in het volste recht; het recht op Vrijheid van Meningsuiting.
maar het is niet alleen een één richtings verkeerssituatie, ik zie dat als er al eentje voorzichtig zijn vinger opsteekt om daadwerkelijk zich uit te spreken tegen dit exces hij al bij voorbaat wordt neergesabeld ... aan de andere kant mogen ze ook wel een wat dikkere huid kweken...quote:Op vrijdag 5 november 2004 18:24 schreef Jalu het volgende:
Dat zeg ik dus ook helemaal niet. Ik vind alleen dat je wel van de moslim gemeenschap mag verwachten dat ze hun afkeer van deze en vergelijkbare daden laten blijken en deze rotte appels uit hun gelederen verwijderen. Die daadkracht mis ik helaas; en dat zal de moslimgemeenschap op lange termijn zelf parten gaan spelen als ze niet oppassen. Het is tijd om kleur te bekennen, in het belang van Nederlanders, niet in het minst van islamitische Nederlanders.
Hier kan ik het niet anders dan heel erg mee eens zijn.quote:Op vrijdag 5 november 2004 18:24 schreef Jalu het volgende:
DHet is tijd om kleur te bekennen, in het belang van Nederlanders, niet in het minst van islamitische Nederlanders.
denk het niet want de meesten vinden dit niet zo ergquote:Op vrijdag 5 november 2004 18:25 schreef Absinth het volgende:
Zucht, krijgen we hier ook 35+ delen van?
oh... ik zit er helemaal niet op te wachtenquote:Op vrijdag 5 november 2004 18:54 schreef Lucyfurr het volgende:
Kon je op wachten..
Precies, geweld om je mening kracht bij te zetten is normaal. Toch ?quote:Op vrijdag 5 november 2004 19:30 schreef Ippon het volgende:
Het is bijna kerst. Ter vergroting van de algemene feestvreugde die toch al heerst in dit land zou het mooi zijn dat die brandende minaretten het Christuslicht verspreiden.
quote:Op vrijdag 5 november 2004 19:30 schreef Ippon het volgende:
Het is bijna kerst. Ter vergroting van de algemene feestvreugde die toch al heerst in dit land zou het mooi zijn dat die brandende minaretten het Christuslicht verspreiden.
Ik denk dat we ook geleerd hebben dat het ergens afgelopen moet zijn, en dat we kwalijke zaken niet op ons moeten laten zitten.quote:Op vrijdag 5 november 2004 19:39 schreef dewd het volgende:
Pfft dit slaat ook weer even nergens op. Nep moslims moet je aanpakken en het land uitschoppen. Met het in de fik steken van een moskee los je niet echt problemen op.
Hoe lang tot er hier een kristal nacht is dan zeg.. Hebben we weer veel geleerd van de geschiedenis.
De les uit de tweede wereldoorlog is dat je jezelf niet laten onderdrukken. Iets anders is (s)linkse propaganda.quote:Op vrijdag 5 november 2004 19:39 schreef dewd het volgende:
Pfft dit slaat ook weer even nergens op. Nep moslims moet je aanpakken en het land uitschoppen. Met het in de fik steken van een moskee los je niet echt problemen op.
Hoe lang tot er hier een kristal nacht is dan zeg.. Hebben we weer veel geleerd van de geschiedenis.
en dan zelf maar kwalijk gedrag ten toon spreiden...?quote:Op vrijdag 5 november 2004 19:42 schreef Cheese het volgende:
[..]
Ik denk dat we ook geleerd hebben dat het ergens afgelopen moet zijn, en dat we kwalijke zaken niet op ons moeten laten zitten.
Je wordt helemaal niet onderdrukt mafketel. Jouw soort heeft meer ruimte dan ooit om je hatelijke stinkzooi te posten. Nazi's zagen zichzelf ook als slachtoffer van de Joden, daar ben je meer mee te vergelijken.quote:Op vrijdag 5 november 2004 19:44 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
De les uit de tweede wereldoorlog is dat je jezelf niet laten onderdrukken. Iets anders is (s)linkse propaganda.
Die les geldt natuurlijk alleen voor ons, Ariërs. Niet voor Moslims.quote:Op vrijdag 5 november 2004 19:44 schreef DrWolffenstein het volgende:
De les uit de tweede wereldoorlog is dat je jezelf niet laten onderdrukken. Iets anders is (s)linkse propaganda.
Als dat de enige en enkele oplossing is om het andere kwalijke gedrag te bestrijden, so be it.quote:Op vrijdag 5 november 2004 19:45 schreef Re het volgende:
en dan zelf maar kwalijk gedrag ten toon spreiden...?
ik hou van een rechtsstaat, en dat zal ik verdedigen...quote:Op vrijdag 5 november 2004 19:48 schreef Cheese het volgende:
[..]
Als dat de enige en enkele oplossing is om het andere kwalijke gedrag te bestrijden, so be it.
Wie niet luisteren wil, moet maar voelen.
Klinkt ouderwets, maar wat wil je op den duur doen? Als er nu niet heel rap wat verandert, dan is voor mij de tijd van vreedzaam overleg voorbij en mag de harde hand aan de slag.
Goedschiks of kwaadschiks, er moet wat gebeuren.
Mohammed B. heeft internet in de bak ?quote:Op vrijdag 5 november 2004 19:48 schreef Cheese het volgende:
[..]
Als dat de enige en enkele oplossing is om het andere kwalijke gedrag te bestrijden, so be it.
De enige bedreigde etnische groepering in Nederland zijn de Ongelovige autochtonen.quote:Op vrijdag 5 november 2004 19:47 schreef Gallo het volgende:
[..]
Je wordt helemaal niet onderdrukt mafketel. Jouw soort heeft meer ruimte dan ooit om je hatelijke stinkzooi te posten. Nazi's zagen zichzelf ook als slachtoffer van de Joden, daar ben je meer mee te vergelijken.
En dit is de manier...quote:Op vrijdag 5 november 2004 19:42 schreef Cheese het volgende:
Ik denk dat we ook geleerd hebben dat het ergens afgelopen moet zijn, en dat we kwalijke zaken niet op ons moeten laten zitten.
Ik ook, daar is het om begonnen. Dat wil niet zeggen dat de rechtstaat lijdzaam moet toezien hoe bepaalde bevolkingsgroepen alles doen om de rechtstaat af te kalven.quote:Op vrijdag 5 november 2004 19:53 schreef Re het volgende:
ik hou van een rechtsstaat, en dat zal ik verdedigen...
nee, zeg ik dat dan?quote:Op vrijdag 5 november 2004 19:55 schreef Oblivion het volgende:
En dit is de manier...![]()
Als de joden in opstand waren gekomen en zich niet als makke schapen hadden laten afmaken dan zag de geschiedenis er anders uit. Europeanen dienen dus nu in opstand te komen tegen het bezettingsleger dat hen in een wurgende angstgreep houdt.quote:Op vrijdag 5 november 2004 19:44 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ik wel: een volmondig JA.quote:Op vrijdag 5 november 2004 19:55 schreef Marczilla het volgende:
- Allah een kinderneuker "pedofiel" noemen
- Islamieten geitenneukers noemen
- Abu Jahjah een pooier van allah noemen.
Ik weet nu niet of die valt onder de noemer: Vrijheid van meningsuiting.
Ach als je het te ver vindt gaan kun je toch naar de rechter stappen.quote:Op vrijdag 5 november 2004 19:55 schreef Marczilla het volgende:
Ik weet nu niet of die valt onder de noemer: Vrijheid van meningsuiting. Ik vraag mij af waar ligt deze grens dan?
Ik voel mij geenszins bedreigd hoor. Ik denk dat moslims meer te vrezen hebben zo lezende op dit forum.quote:Op vrijdag 5 november 2004 19:55 schreef Ippon het volgende:
[..]
De enige bedreigde etnische groepering in Nederland zijn de Ongelovige autochtonen.
Aha, nu zijn de hollanders al Nazi's en de marokkanen te vergelijken met joden.quote:Op vrijdag 5 november 2004 19:47 schreef Gallo het volgende:
[..]
Je wordt helemaal niet onderdrukt mafketel. Jouw soort heeft meer ruimte dan ooit om je hatelijke stinkzooi te posten. Nazi's zagen zichzelf ook als slachtoffer van de Joden, daar ben je meer mee te vergelijken.
Das waar.quote:Op vrijdag 5 november 2004 19:58 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ach als je het te ver vindt gaan kun je toch naar de rechter stappen.
Nee, maar je post wel in dit topic?quote:Op vrijdag 5 november 2004 19:57 schreef Cheese het volgende:
nee, zeg ik dat dan?
Ik zie wel paralellen ja.quote:Op vrijdag 5 november 2004 19:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Aha, nu zijn de hollanders al Nazi's en de marokkanen te vergelijken met joden.
quote:Op vrijdag 5 november 2004 20:00 schreef Oblivion het volgende:
Nee, maar je post wel in dit topic?
Nee, heb jij ooit wel eens een geschiedenisboek aangeraakt? Ten eerste worden we hier in Nederland inderdaad helemaal niet onderdrukt, ten tweede is het zo dat in de tijd voor de tweede wereldoorlog de nazi's hier gezien als mensen die de economie in hun land op orde kregen en de een heleboel Nederlanders stonder hier open voor. Net zoals multiculti's open staan voor een vreemde cultuur. Zij zullen de geschiedenis in gaan als de moderne NSB'ers. Met van-Dam kretologie als "je leest de koran verkeerd" lijkt verdacht veel op "je hebt Mein Kampf verkeerd begrepen" en "er gebeurd toch niets, je moet je niet leiden door vooroordelen over allochtonen" lijkt verdacht veel op "nee, Duitsland valt Nederland niet aan".quote:Op vrijdag 5 november 2004 19:47 schreef Gallo het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 5 november 2004 19:58 schreef Gallo het volgende:
[..]
Ik voel mij geenszins bedreigd hoor. Ik denk dat moslims meer te vrezen hebben zo lezende op dit forum.
Heel raar, ik heb dat nou precies andersom....quote:Op vrijdag 5 november 2004 20:01 schreef Gallo het volgende:
[..]
Ik zie wel paralellen ja.
Met "sommige" uitspraken die ik hier onder elkaar lees?quote:Op vrijdag 5 november 2004 20:02 schreef Cheese het volgende:
Iedereen die in dit topic post is voor het affikken van moskeeen dan?
Nee, ik heb gelijk, zoals ik dat altijd heb.quote:Op vrijdag 5 november 2004 20:03 schreef Gallo het volgende:
Man, je bent lachwekkend
Idiootquote:Op vrijdag 5 november 2004 19:47 schreef Gallo het volgende:
[..]
Theo met een baardquote:Op zaterdag 6 november 2004 00:44 schreef perezoso het volgende:
BSB vanwaar die ondertitel ?
Je weet dat de meeste Nederlanders niet op een moskee zitten te wachten.
Ik heb nog een user icon in de aanbieding, ik bedoel er verder niks mee.
[afbeelding]
Theo zingt nu vanuit de hemel: burn baby burnquote:Op zaterdag 6 november 2004 00:46 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Theo met een baard![]()
Ik denk niet dat Theo in de hemel is hoor.quote:Op zaterdag 6 november 2004 00:48 schreef cultheld het volgende:
[..]
Theo zingt nu vanuit de hemel: burn baby burn
hemel der atheïstenquote:Op zaterdag 6 november 2004 00:49 schreef Gallo het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Theo in de hemel is hoor.
1. volgens heilige overleveringen, in de context van 2004, een conclusie, geen bewering. Of schrap passages in de geschriftenquote:Op vrijdag 5 november 2004 19:55 schreef Marczilla het volgende:
Ik weet nu niet of die valt onder de noemer: Vrijheid van meningsuiting. Ik vraag mij af waar ligt deze grens dan?
Het goedkeuren van affikkende moskee'en, en vermoordde filmmakers. Vind ik al helemaal onacceptabel.
Uhm, de hemel is iets voor gelovigen, niet voor atheïsten. Een atheïst die in de hemel gelooft is nogal, uhm, raar.quote:Op zaterdag 6 november 2004 00:57 schreef cultheld het volgende:
[..]
hemel der atheïsten
ook zo'n meelopertje jij...quote:Op zaterdag 6 november 2004 00:48 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je bent ook echt te autistisch of nietquote:Op zaterdag 6 november 2004 01:03 schreef Gallo het volgende:
[..]
Uhm, de hemel is iets voor gelovigen, niet voor atheïsten. Een atheïst die in de hemel gelooft is nogal, uhm, raar.
Ik wou een even grappige grap maken als meh7quote:Op zaterdag 6 november 2004 01:04 schreef Re het volgende:
[..]
ook zo'n meelopertje jij...
It takes one to know one.quote:Op zaterdag 6 november 2004 01:06 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je bent ook echt te autistisch of niet
da's niet gelukt hoorquote:Op zaterdag 6 november 2004 01:06 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik wou een even grappige grap maken als meh7![]()
Wordt er is een keer een moskee gebouwd die er wat moderner uitziet, gaan ze hem in de fik stekenquote:
hij was nog niet eens helemaal afquote:Op zaterdag 6 november 2004 01:47 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Wordt er is een keer een moskee gebouwd die er wat moderner uitziet, gaan ze hem in de fik steken![]()
Volgens mij heb jij iets verkeerd opgepikt. Mensen hebben een vrije wil gekregen van God, ze voeren al hun acties zelf uit. Anders zou het geen zin hebben om de mensen te straffen met de hel.quote:Op zaterdag 6 november 2004 01:50 schreef concac het volgende:
het is toch de wil van allah dat het in de fik gaat?
hahaquote:Op zaterdag 6 november 2004 01:53 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij iets verkeerd opgepikt. Mensen hebben een vrije wil gekregen van God, ze voeren al hun acties zelf uit. Anders zou het geen zin hebben om de mensen te straffen met de hel.
Dit topic is niet bestemd voor deze discussie. Je mist mijn punt.quote:Op zaterdag 6 november 2004 02:02 schreef concac het volgende:
bottomline de hel bestaat niet.
En de Hades dan?quote:Op zaterdag 6 november 2004 02:02 schreef concac het volgende:
waarom is de hel pas in de middeleeuwen ingevoerd
welke hel ?quote:Op zaterdag 6 november 2004 01:53 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij iets verkeerd opgepikt. Mensen hebben een vrije wil gekregen van God, ze voeren al hun acties zelf uit. Anders zou het geen zin hebben om de mensen te straffen met de hel.
De kans is groter dat hij nu zelf "burnt"quote:Op zaterdag 6 november 2004 00:48 schreef cultheld het volgende:
[..]
quote:
Door onbekenden is maandagavond laat brand gesticht in de gereformeerde Triomfaturkerk in de Utrechtse wijk Kanaleneiland. De daders sloegen een ruit in en gooiden brandbaar materiaal de kerk in. Het vuur werd snel opgemerkt en in een vroeg stadium door de politie gedoofd.
Voor het onderzoek is door de technische recherche de ruime omgeving van de kerk afgezet. De politie kan nog niets zeggen over de daders en hun motieven.
Ik durf niemand de schuld te geven, het is niet al te moeilijk voor elke aanslag een complottheorie te verzinnen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 01:52 schreef ondeugend het volgende:
Oke... dus nu geven we de moslims weer de schuld ?
Nee ik weet het... dat is het trieste juistquote:Op dinsdag 9 november 2004 01:55 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ik durf niemand de schuld te geven, het is niet al te moeilijk voor elke aanslag een complottheorie te verzinnen.
De achterstand kan snel ingelopen worden denk ik, er zijn meer kerken dan moskeeen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 01:52 schreef Sport_Life het volgende:
Tja moet je daar nou van zeggen...
Wij staan voor iig.
Meer vrouwen zelfs.quote:Op dinsdag 9 november 2004 01:57 schreef APK het volgende:
[..]
De achterstand kan snel ingelopen worden denk ik, er zijn meer kerken dan moskeeen.
Ja, dat deed ik ook toen ik 12 en baldadig was.quote:Op dinsdag 9 november 2004 01:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het heeft er misschien weinig mee te maken maar ik hoorde 2 uurtjes geleden hier in de buurt 2 ruitjes sneuvelen.
Laten we die dan maar eerst in de fik steken.quote:Op dinsdag 9 november 2004 01:59 schreef static het volgende:
Meer vrouwen zelfs.
Barbaar!quote:Op dinsdag 9 november 2004 02:05 schreef APK het volgende:
[..]
Laten we die dan maar eerst in de fik steken.
Laten we hopen dat het snel overwaait en het leven van het overgrote deel van Nederland niet wordt verpest door een stelletje narrow-minded idioten.quote:Op dinsdag 9 november 2004 02:06 schreef Meh7 het volgende:
Erg jammer dit.
Overdrijven is je bekend?quote:Op dinsdag 9 november 2004 02:10 schreef Libris het volgende:
Het begint wel een beetje op Ambon te lijken....
Inderdaad, behalve wat levenloze reljongeren zit niemand hier op te wachten.quote:Op dinsdag 9 november 2004 02:11 schreef APK het volgende:
Laten we hopen dat het snel overwaait en het leven van het overgrote deel van Nederland niet wordt verpest door een stelletje narrow-minded idioten.
Heb ik van Detlev geleerd, die wil alles -n.a.v. Rammstein- in de fik steken.quote:Op dinsdag 9 november 2004 02:09 schreef static het volgende:
Barbaar!
Kijk maar uit, straks krijg je een architecten fatwa op je nek.quote:Op dinsdag 9 november 2004 02:12 schreef Tarak het volgende:
Gelukkig was het in ieder geval qua gebouw geen bijzondere kerk.
Volkskrant.quote:Man gepakt na gooien molotovcocktails naar moskee
ANP
IJSSELSTEIN - De politie heeft maandag in IJsselstein een 21-jarige man aangehouden die verdacht wordt van betrokkenheid bij het gooien van molotovcocktails naar een moskee in die plaats. Dat liet de politie maandag weten.
De twee projectielen werden vrijdagavond tegen de moskee gegooid en veroorzaakten alleen brandjes op het parkeerterrein. Moskeebezoekers blusten het vuur en konden voorkomen dat een auto vlam vatte. Volgens de politie was de schade niet noemenswaardig.
In dezelfde plaats verwijderde de politie zondagmorgen een spandoek met rechts-extremistische teksten van een brug. Een zegsman van de politie wil niet kwijt wat er precies op het doek stond, maar het gaat volgens hem om dermate kwetsende taal dat de politie de zaak hoog opneemt.
Bewoners van een naburige flat hebben inmiddels een brief ontvangen waarin hen wordt gevraagd bijzonderheden te melden. Ook hoopt de politie via een oproep in de plaatselijke media degenen die voor de teksten verantwoordelijk zijn op het spoor te komen.
In groningen hebben onbekenden afgelopen weekeinde geprobeerd met een molotovcocktail brand te stichten bij een moskee in Groningen. Een ander gebedshuis in de stad is in de nacht van zaterdag op zondag met leuzen beklad. De leuzen refereren aan de moord op Theo van Gogh. Dat heeft een woordvoerder van burgemeester Wallage van Groningen maandag gezegd. Het toezicht op gebouwen waar moslimorganisaties zijn gehuisvest, is inmiddels verscherpt. Van extra persoonsbewaking is geen sprake.
Ik zou toch echt denken dat iemand die 21 is beter in staat is om zijn hersenen te gebruikenquote:Op dinsdag 9 november 2004 02:18 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Volkskrant.
quote:Eindhoven
Explosie bij islamitische school Eindhoven
EINDHOVEN - Bij een islamitische school aan de Frankrijkstraat in Eindhoven is maandagmorgen rond 03:30 uur een ontploffing geweest. Daardoor is de ingang van de school ernstig beschadigd, aldus de politie. Ruiten van woningen in de omgeving zijn gesneuveld.
Groningen
Aanslag op moskee in Groningen
GRONINGEN - Onbekenden hebben afgelopen weekeinde geprobeerd met een molotovcocktail brand te stichten bij een moskee in Groningen. Een ander gebedshuis in de stad is in de nacht van zaterdag op zondag met leuzen beklad.
De leuzen refereren aan de moord op Theo van Gogh. Dat heeft een woordvoerder van burgemeester Wallage van Groningen maandag gezegd.
IJsselstein
De politie heeft maandag in IJsselstein een 21-jarige man aangehouden die verdacht wordt van betrokkenheid bij het gooien van molotovcocktails naar een moskee.
Huizen
In Huizen hield de politie drie verdachten aan die probeerden brand te stichten in de An-Nasr moskee. Volgens de politie werden ze in de nacht van vrijdag op zaterdag rond 04.00 uur door leden van de moskee op heterdaad betrapt terwijl ze de brandstichting voorbereidden.
Breda
In Breda is in de nacht van zaterdag op zondag ook geprobeerd een moskee in brand te steken. De moskee aan de Archimedesstraat wordt verbouwd. Onbekenden hadden isolatiemateriaal achter het gebedshuis in brand gestoken.
Rotterdam-West
In Rotterdam-West is zondagochtend brand gesticht bij de Mevlana-moskee. Een pallet werd tegen de toegangsdeur gezet en in brand gestoken. Alleen de deur raakte beschadigd. De politie hield later in verband hiermee een 24-jarige man uit Capelle aan den IJssel aan. Over de achtergrond is nog niets bekend.
Dordrecht
Moslima in bus Dordrecht mishandeld
Een 20-jarige moslimse vrouw uit Dordrecht is afgelopen dinsdagochtend mishandeld in de bus. De dader is een 31-jarige man uit dezelfde plaats en kon op het Stationsplein worden aangehouden.
Het voorval gebeurde in een bus in Dordrecht. Een 31-jarige man uit Dordrecht trok haar zonder aanleiding aan haar hoofddoek en schold haar vervolgens uit. Toen de vrouw hiertegen protesteerde, duwde de man haar hoofd weg met zijn voet.
Utrecht
In een moskee in de Utrechtse wijk Zuilen heeft in de nacht van donderdag op vrijdag brand gewoed. Dat liet de politie vrijdagmiddag weten. Het vuur is vanzelf uitgegaan.
Het in aanbouw zijnde gebedshuis liep behoorlijke rook- en roetschade op, aldus een politiewoordvoerder. De politie sluit brandstichting niet uit en ziet dit als een eerste reactie van wraak op de dood van Theo van Gogh.
Overvecht
UTRECHT - Ook bij de El Faruq moskee in de Utrechtse wijk Overvecht is vorige week een poging tot brandstichting gedaan. Dat heeft de politie bevestigd. Vrijdag werd brand gesticht bij de moskee in aanbouw in de wijk Zuilen.
Daar zullen ze vast wel rekening mee houden als er een bom in het centrum van een stad wordt gegooid.quote:Op dinsdag 9 november 2004 05:12 schreef mineo39-76 het volgende:
Ach.. zolang extremisten en gelovigen van allerlei kunnen elkaar gaan afmaken heb ik er niet zo'n problemen mee! Maar laat de niet-extremisten en niet-gelovigen er aub buiten!
Ironie ook...quote:Op dinsdag 9 november 2004 02:11 schreef static het volgende:
[..]
Overdrijven is je bekend?
Grappig, in Eindhoven kon de politie wel heel snel iets zeggen over de daders en hun motieven.quote:Voor het onderzoek is door de technische recherche de ruime omgeving van de kerk afgezet. De politie kan nog niets zeggen over de daders en hun motieven.
En wat heeft dat in Bosnie opgeleverd ?!?. Juist !!!! niks. Een hoop onschuldige burger slachtoffers. - Ga maar een boek van Anna Frank lezen, doe je mij een groot plezier mee -quote:Op dinsdag 9 november 2004 07:57 schreef Salvad0R het volgende:
words don't get messages accros anymore.
Bullets do.
En wat levert dat op? Behalve een boel doden dan.quote:Op dinsdag 9 november 2004 07:57 schreef Salvad0R het volgende:
Bullets do.
quote:Op dinsdag 9 november 2004 07:57 schreef Salvad0R het volgende:
Bullets do.
Alle christelijke doelen zelfsquote:Op dinsdag 9 november 2004 08:40 schreef Sniper het volgende:
I neem aan dat de "driehoek" inmiddels in spoedzitting bijeen is en dat de kerken in Utrecht op Hoge Toon 24-uur beveiliging hebben GEEIST.
Dat verbaast me ook sterk. Ze hebben niet eens de daders gevonden en toch weten ze (ic Sakkers en consorten) al wie het waarom gedaan heeft. Uiteraard is het in het geval van van Gogh ook niet juridische bewezen dat de dader schuldig is, maar afgaand van de verklaringen van tientallen getuigen die hem oa hebben zien schieten en zijn brief, lijkt het me een uitgemaakte zaak.quote:Op dinsdag 9 november 2004 07:41 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Grappig, in Eindhoven kon de politie wel heel snel iets zeggen over de daders en hun motieven.
ik heb een vlindermes thuisquote:Op dinsdag 9 november 2004 01:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik denk dat de hel nog echt goed moet losbarsten! Ik raad iedereen aan om toch in het kader van de zelfverdediging wat spullen aan te schaffen.
Het heeft er misschien weinig mee te maken maar ik hoorde 2 uurtjes geleden hier in de buurt 2 ruitjes sneuvelen.
Mn broer en ik nemen schietlessenquote:Op dinsdag 9 november 2004 10:00 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ik heb een vlindermes thuis
Aha, dus die aanslag op die Islamitische basisschool valt ook te begrijpen, hoewel we hem wel afkeuren natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:15 schreef Meki het volgende:
ik keur de actie af , Maar ik begrijp het wel
neeh ik deed jullie naquote:Op dinsdag 9 november 2004 10:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Aha, dus die aanslag op die Islamitische basisschool valt ook te begrijpen, hoewel we hem wel afkeuren natuurlijk.
quote:Op dinsdag 9 november 2004 02:03 schreef Oversight het volgende:het is een complot.
de nederlanders steken kerken in de fik om de geitenliefhebbende andersgelovenden de schuld te kunnen geven.
quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:27 schreef Nyluzzz het volgende:
Waar zijn we in godsnaam mee bezig in Nederland? Gaan Nederlanders en Islamieten nou om de beurt elkaars gebouwen aanvallen. Het moet nou niet veel gekker meer worden. Als het zo doorgaat gaat het helemaal uit de hand lopen.
Sjonge, jij hebt ook veel gemist de afgelopen tijd.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:25 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Aha, dus die aanslag op die Islamitische basisschool valt ook te begrijpen, hoewel we hem wel afkeuren natuurlijk.
Alle fundi's het land uit zie ik op je weblog staan? En Ertan dan, tijdje terug liep je nog bij hem te slijmen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:26 schreef Meki het volgende:
[..]
neeh ik deed jullie na
Natuurlijk keur ik het af![]()
Neehquote:Op dinsdag 9 november 2004 10:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Alle fundi's het land uit zie ik op je weblog staan? En Ertan dan, tijdje terug liep je nog bij hem te slijmen.
jah zat ook al te kijkenquote:Op dinsdag 9 november 2004 11:26 schreef paultjuhhh het volgende:
hoe zit het nou met die brand in Amersfoort ? kan er nix over vinden
Ja en dat bommetje in Eindhoven is dan zeker ook door een Islamiet af laten gaan.......quote:Op dinsdag 9 november 2004 02:03 schreef Oversight het volgende:het is een complot.
de nederlanders steken kerken in de fik om de geitenliefhebbende andersgelovenden de schuld te kunnen geven.
Ik weet niet in welk form je zat..... maar ik heb die foto uit het andere form weggehaald.quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:24 schreef Youssef het volgende:
Mensen waar ik mee kan praten mogen op z'n tijd een grapje makenquote:Op dinsdag 9 november 2004 11:27 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik weet niet in welk form je zat..... maar ik heb die foto uit het andere form weggehaald.
Grapje, ik kon het niet nalaten
quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:26 schreef paultjuhhh het volgende:
quote:Brandstichting in kerken Utrecht en Amersfoort
UTRECHT (ANP) - In kerken in Utrecht en Amersfoort is maandagavond brand gesticht. De schader viel mee, er raakten geen mensen gewond.
In Utrecht werd brand gesticht in de Triumfatorkerk in de wijk Kanaleneiland. Het vuur werd in een vroeg stadium door politiemensen gedoofd.
Volgens een woordvoerder van de politie hadden de brandstichters eerst een ruit vernield en daarna brandbaar materiaal naar binnen gegooid. De technische recherche heeft voor het onderzoek de ruime omgeving van de protestantse kerk aan de Marco Pololaan afgezet.
Ook is er die avond brand gesticht in een gebouw van de Pinkstergemeente Immanuël in Amersfoort. Volgens de politie was een ruit vernield en waren er enkele molotovcocktails gegooid tegen het gebouw aan de Kraanvogelstraat. De getuige die het brandje ontdekte, had het vuur bij aankomst van de politie al geblust.
schijnt de Emanuel Kerk te zijn (pinkster gemeente)quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:26 schreef paultjuhhh het volgende:
Alsof die efteling attrakties mooi zijn in Nederland... Kom op zeg.quote:Op dinsdag 9 november 2004 10:16 schreef Youssef het volgende:
Wat kan ik anders zeggen dan dat het gewoon een lelijk gebouw is![]()
quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:30 schreef SolidArt het volgende:
[..]
Alsof die efteling attrakties mooi zijn in Nederland... Kom op zeg.
quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:30 schreef SolidArt het volgende:
[..]
Alsof die efteling attrakties mooi zijn in Nederland... Kom op zeg.
Ja, en alle RK scholen, en alle Synagoges, en alle islamitische slagerijen, en en en en.quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:31 schreef Parasense het volgende:
En nu gaan we alle kerken 24u per dag bewaken!!!
beetje onzin... kerken worden maar 1 keer in de week gebruikt...quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:31 schreef Parasense het volgende:
En nu gaan we alle kerken 24u per dag bewaken!!!
quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:35 schreef The-Chosen1 het volgende:
kom nou maar op met die burger oorlog dit geouwehoer schiet ook niet op
het is in Ambon ook zo begonnen trouwens. (Okay, niet helemaal, maar toch)...quote:Op dinsdag 9 november 2004 02:11 schreef static het volgende:
[..]
Overdrijven is je bekend?
iemand werd voor zover ik weet vermoord kort erna. toen brak de pleuris uit met kerken en moskeetje in de fik steken.. brrr..quote:On January 19, 1999 there was a seemingly minor conflict between a bus driver and some passengers. That launched an outburst of violence that has not stopped until today. But how could this happen? How did all of Maluku get involved in a local conflict?
ik snapte hem ook nietquote:Op dinsdag 9 november 2004 11:39 schreef Cheese het volgende:
[..]
overgeven aan wie? aan wat?
aan het terrorisme?
ik denk dat je in deze context inderdaad kan zeggen dat het autochtonen tegen ... zijn, maar de lijn van het verhaal met Ambon (opgekropte frustraties, een moord, brandstichtingen) zijn overeenkomstig met NL (in grote lijnen dan) en wat erna kwam? burgeroorlog. Dat heeft hier minder voedingsbodem omdat we hier vrijwel allemaal een baan hebben (tegenover 20% werkloosheid in Indonesië) en dat de samenstelling van de bevolking minder extreem is (geen 50/50)... zomaar wat notities.quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:41 schreef Ventje83 het volgende:
Het is geen strijd tussen christenen en islamieten, het gaat hier om autochtonen en islamieten. Het christendom stelt hier toch bijna geen fuck meer voor, laat staan dat er ook maar enige vergelijking te zien is wat betreft uiting van het christendom en uiting van islam![]()
De enige burgeroolog wordt momenteel denk ik op het internet gecreëerd. Zowel auto- als allochtoon, jong en oud, die ik spreek over de laatste ontwikkelingen zijn helemaal niet zo panisch. Omdat ze gewoon simpelweg geen forums lezen en de onderbuikgevoelens niet kennen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:44 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ik denk dat je in deze context inderdaad kan zeggen dat het autochtonen tegen ... zijn, maar de lijn van het verhaal met Ambon (opgekropte frustraties, een moord, brandstichtingen) zijn overeenkomstig met NL (in grote lijnen dan) en wat erna kwam? burgeroorlog. Dat heeft hier minder voedingsbodem omdat we hier vrijwel allemaal een baan hebben (tegenover 20% werkloosheid in Indonesië) en dat de samenstelling van de bevolking minder extreem is (geen 50/50)... zomaar wat notities.
klopt, de voedingsbodem daarvoor ontbreekt hier gewoon. Dus die laatste stap krijgen we dan ook niet.quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:47 schreef Youssef het volgende:
[..]
De enige burgeroolog wordt momenteel denk ik op het internet gecreëerd. Zowel auto- als allochtoon, jong en oud, die ik spreek over de laatste ontwikkelingen zijn helemaal niet zo panisch. Omdat ze gewoon simpelweg geen forums lezen en de onderbuikgevoelens niet kennen.
Ja, daar op het internet..Waarop iedereen een grote bek heeft. Maar in werkelijkheid zie ik echt niet meer dan 200 rechts extremisten werkelijk opstaan voor een burgeroorlog.
idd , op forums als deze werd nog geen 3 uur na de dood van theo al gepraat over een burger oorlog .Beetje overdreven , en ach al komt het ervan het westen wint toch atlijd :pquote:Op dinsdag 9 november 2004 11:47 schreef Youssef het volgende:
[..]
De enige burgeroolog wordt momenteel denk ik op het internet gecreëerd. Zowel auto- als allochtoon, jong en oud, die ik spreek over de laatste ontwikkelingen zijn helemaal niet zo panisch. Omdat ze gewoon simpelweg geen forums lezen en de onderbuikgevoelens niet kennen.
Ja, daar op het internet..Waarop iedereen een grote bek heeft. Maar in werkelijkheid zie ik echt niet meer dan 200 rechts extremisten werkelijk opstaan voor een burgeroorlog.
Dat ben ik helemaal met je eensquote:Op dinsdag 9 november 2004 11:47 schreef Youssef het volgende:
[..]
uitsluiten is geen optie he ! .. juist als je ervan uit gaat dat het toch niet gebeurt want " de voedingsbodem " is er niet . kan je nog aardig voor verrassingen komen te staanquote:Op dinsdag 9 november 2004 11:48 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
klopt, de voedingsbodem daarvoor ontbreekt hier gewoon. Dus die laatste stap krijgen we dan ook niet.
Er hoeft helemaal geen voedingsbodem te zijn voor extremisten want sommige mensen sporen gewoon niet helemaal.quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:52 schreef The-Chosen1 het volgende:
[..]
uitsluiten is geen optie he ! .. juist als je ervan uit gaat dat het toch niet gebeurt want " de voedingsbodem " is er niet . kan je nog aardig voor verrassingen komen te staan
het is nooit "niet", maar vrijwel niet... die verrassingen zullen me niet treffen, ik ken de harde realiteit inmiddels vanuit Indonesië.quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:52 schreef The-Chosen1 het volgende:
[..]
uitsluiten is geen optie he ! .. juist als je ervan uit gaat dat het toch niet gebeurt want " de voedingsbodem " is er niet . kan je nog aardig voor verrassingen komen te staan
op dit moment niet idd .. maar wat nou al er straks een bom ontploft op een christelijke school met kinderen ? denk je dan echt dat er dan nog geen voedingsbodem is ? .. en ik snap jou constante linken met ambon- nederland situatie nietquote:Op dinsdag 9 november 2004 11:54 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
het is nooit "niet", maar vrijwel niet... die verrassingen zullen me niet treffen, ik ken de harde realiteit inmiddels vanuit Indonesië.
het ging over een voedingsbodem voor een burgeroorlog . Ik denk en hoop niet dat een handje vol extremisten een burgeroorlog kunnen veroorzakenquote:Op dinsdag 9 november 2004 11:53 schreef hijgend_hert het volgende:
[..]
Er hoeft helemaal geen voedingsbodem te zijn voor extremisten want sommige mensen sporen gewoon niet helemaal.
dan wordt er een voedingsbodem gemaakt, maar niet voor burgeroorlog. daar is meer voor nodig.quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:56 schreef The-Chosen1 het volgende:
[..]
op dit moment niet idd .. maar wat nou al er straks een bom ontploft op een christelijke school met kinderen ? denk je dan echt dat er dan nog geen voedingsbodem is ? .. en ik snap jou constante linken met ambom- nederland situatie niet
ja ik snap wel wat bedoeld .. soort gelijke situatie zorgde voor een burgeroorlog .. maar de situatie/mensen/cultuur/instelling is totaal anders dan hier in nederland , dus die 2 situaties met elkaar vergelijken is volstrekt overbodigquote:Op dinsdag 9 november 2004 11:58 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
dan wordt er een voedingsbodem gemaakt, maar niet voor burgeroorlog. daar is meer voor nodig.
ambon-nederland? lees mijn eerdere berichten hierboven maar eens. op ambon is de pleuris uitgebroken om feitelijk een niet betalende klant op de bus, go figure...
okay, ieder zijn eigen mening. Ik zie in ieder geval wat overeenkomsten.quote:Op dinsdag 9 november 2004 12:02 schreef The-Chosen1 het volgende:
[..]
ja ik snap wel wat bedoeld .. soort gelijke situatie zorgde voor een burgeroorlog .. maar de situatie/mensen/cultuur/instelling is totaal anders dan hier in nederland , dus die 2 situaties met elkaar vergelijken is volstrekt overbodig
Als je een gematigde nepmoslim bent dan ben je ook een target van de moordenaar van Theo van Gogh. Als jij je emoties laat leiden boven je verstand dan doe je dus hetzelfde als de debielen die aanslagen plegen op moskees maar dan zonder geweld. Ze hebben niet begrepen wat de boodschap was van de moordenaar.quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:28 schreef ClioSporT het volgende:
Mag ik als goed geintegreerd gematigde nep moslim iets zeggen. ?
Al die kutleiers die hier de moslims aanvallen en alle aanslagen op moskee's goedkeuren, doen mij zelfs de kant van de extremisten opduwen, kan je nagaan hoe het met andere moslims zal verlopen.
Uiteraard bij wijze van spreken allemaal, geen zin om politie voor me deur te hebben dalijk. Maar mijn punt is wel duidelijk denk ik.
Hoe kom je nou weer aan een zak uitwerpselenquote:Marokkaans consulaat besmeurd met uitwerpselen
Uitgegeven: 9 november 2004 14:58
ROTTERDAM - Bij het Marokkaans consulaat aan de Calandstraat in Rotterdam is in de nacht van maandag op dinsdag een zak met uitwerpselen naar binnen gegooid.
Een woordvoerder van de politie meldde dat de zak dwars door een ruit is geworpen. De politie verrichtte geen aanhoudingen.
Getsie!quote:Op dinsdag 9 november 2004 15:48 schreef Kaensterle het volgende:
[..]
Hoe kom je nou weer aan een zak uitwerpselen![]()
Hebben ze een dag lang met z'n allen in een plastic tas zitten schijten?
Zegt eigenlijk ook wel wat over jou... gelukkig dat je die 2e zin erbij had gezet...quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:28 schreef ClioSporT het volgende:
Al die kutleiers die hier de moslims aanvallen en alle aanslagen op moskee's goedkeuren, doen mij zelfs de kant van de extremisten opduwen
join the club Mohammed, met de groeten van Arielquote:Op dinsdag 9 november 2004 13:28 schreef ClioSporT het volgende:
Mag ik als goed geintegreerd gematigde nepjood iets zeggen. ?
Al die geieteneukers die hier de joden/blanken/homos/vrouwen aanvallen en alle aanslagen op synagoges en het wtc goedkeuren, doen mij zelfs de kant van de extremisten opduwen, kan je nagaan hoe het met andere joden/blanken/homos/vrouwen zal verlopen.
Uiteraard bij wijze van spreken allemaal, geen zin om politie voor me deur te hebben dalijk. Maar mijn punt is wel duidelijk denk ik.
quote:Marokkaans consulaat besmeurd met uitwerpselen
Uitgegeven: 9 november 2004 14:58
ROTTERDAM - Bij het Marokkaans consulaat aan de Calandstraat in Rotterdam is in de nacht van maandag op dinsdag een zak met uitwerpselen naar binnen gegooid.
Een woordvoerder van de politie meldde dat de zak dwars door een ruit is geworpen. De politie verrichtte geen aanhoudingen
quote:Op dinsdag 9 november 2004 15:54 schreef SolidArt het volgende:
Harde shit... Probeer maar eens een drol door de ruit te gooien-..
well al least shit don`t kill.quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:17 schreef Meki het volgende:
[..]
Ja, en al die kutleiers die hier Nederlanders ritueel afslachten en brieven in hun borst steken met oorlogsoproepen, die voorbereidingen treffen om Schiphol op te blazen en weigeren te praten met Nederlanders omdat dat 'honden zijn', de rest ermee bedreigen, in moskeen oproepen tot oorlog tegen mijn volk, kerken in de fik steken en ga zo maar door doen zelfs mij de kant van extreem-rechts opduwen. Kan je nagaan hoe het met andere Nederlanders zal verlopen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:28 schreef ClioSporT het volgende:
Mag ik als goed geintegreerd gematigde nep moslim iets zeggen. ?
Al die kutleiers die hier de moslims aanvallen en alle aanslagen op moskee's goedkeuren, doen mij zelfs de kant van de extremisten opduwen, kan je nagaan hoe het met andere moslims zal verlopen.
http://w3s.rotterdamsdagb(...)w3s_template=Artikelquote:Keurt u de acties tegen Rotterdamse moskeeën dit weekeinde dan ook af?
Smit: ,,Die pamfletten over 'moskeevarkens' bij de Otmaan moskee, daar zit ik echt niet mee. Dat zijn woorden en die woorden zijn absoluut niet erger dan dat 'geitenneukers' van Theo van Gogh. Nee, dat vind ik echt nog wel kunnen. Ik denk altijd maar: zo lang mensen bezig zijn met pamfletten, mag je nog blij zijn. . . En die brandstichting bij de Mevlana Moskee; tja, dat gaat me te ver. Dat is niet goed te praten. Maar ik vind eigenlijk niet dat ik daar iets over hoef te zeggen. Ik keur het niet goed, ik keur het niet af: ik heb er gewoon niks mee te maken.''
Prima. Trappen we Smit eruit, maar trappen we dan ook die moslims waar jij het over hebt eruit?quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:39 schreef ScienceFriction het volgende:
Michiel Smit doet hetzelfde als sommige Moslims deden na de moord of Theo van Gogh... een beetje onverschillig doen en van binnen een vette glimlach. Kan Michiel niet aan het werk in Oostenrijk bij de FPÖ? Zijn Duits zal toch wel goed zijn als Hitler-fan...
Ook de Moslims die niet willen integreren vanwege radicale standpunten gaan maar naar Irak of Saudi Arabië... Of het Tora Bora gebergte.quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:47 schreef ScotchPad het volgende:
[..]
Prima. Trappen we Smit eruit, maar trappen we dan ook die moslims waar jij het over hebt eruit?
Maak daar maar 2 bezetiingslegers van, 1 daarvan probeert het eerst op de legale manier via Europa.quote:Op vrijdag 5 november 2004 19:58 schreef Ippon het volgende:
[..]
Als de joden in opstand waren gekomen en zich niet als makke schapen hadden laten afmaken dan zag de geschiedenis er anders uit. Europeanen dienen dus nu in opstand te komen tegen het bezettingsleger dat hen in een wurgende angstgreep houdt.
quote:Brand bij islamitische basisschool Uden
UDEN (ANP) - Bij de Bedir Islamitische Basisschool in Uden is dinsdagavond brand gesticht. Op de school aan de Landschrijversveld zitten 140 leerlingen.
De politie meldde dat het om een uitslaande brand gaat. Burgemeester Kersten van de gemeente zei voor het NOS Journaal dat alleen sprake is van materiële schade. De brand brak rond kwart voor negen uit.
Op de muren van de school zijn teksten ontdekt die verwijzen naar de moord op cineast Theo van Gogh. Volgens ooggetuigen zou de tekst luiden 'Theo R.I.P (rust in vrede)'. Ook zou bij de tekst een 'white power'-teken staan, het wereldwijde symbool van blanke racisten. In Eindhoven werd maandagochtend een aanslag gepleegd op een islamistische basisschool. Burgemeester Sakkers van Eindhoven legde een verband tussen de aanslag en de moord op Van Gogh.
Ruim twee maanden geleden is een moskee in Uden beklad met racistische teksten en in het nabijgelegen Veghel is vorige week eveneens een moskee beklad met racistische teksten.
quote:Zus: Theo was altijd erg aanwezig
"Theo kon lastig, bemoeizuchtig en vervelend zijn. Mijn vader zei tegen hem: Je mag het wel zeggen, maar je hoeft het niet zo te zeggen", zei zus Josine.
"Andere moeders zeiden altijd: hij is zo beleefd. Moeder zei dan, neem hem dan maar eens in huis. Ook al zei hij niet veel, hij was altijd erg aanwezig".
Ze had de indruk dat mensen vinden dat hij de moord over zich heeft afgeroepen. "Het hoort niet zo te zijn dat filmmakers of wie dan ook bedreigd mogen worden. Het lijkt wel of we dat normaal vinden. Daar verzette Theo zich tegen. Mensen die moskeeën bekladden, daar zou Theo heel boos op worden. "
Mee eensquote:Op dinsdag 9 november 2004 11:34 schreef Youssef het volgende:
[..]![]()
Waarom denk je dat de efteling zo razend populair is?
Toch niet om de holle bolle gijsjes
New York Timesquote:In Mourning Slain Filmmaker, Dutch Confront Limitations of Their Tolerance
By CRAIG S. SMITH
Published: November 10, 2004
AMSTERDAM, Nov. 9 - Anger percolated through the crowd gathered Tuesday night outside the funeral for the Dutch filmmaker Theo van Gogh, who was killed a week ago on an Amsterdam street by a man the police described as a Muslim extremist.
That anger is adding new fuel to a public debate over conservative Islam in Europe's most liberal society, one that had already become a no-holds-barred affair even before the killing of Mr. van Gogh, who had repeatedly used epithets against Muslims. His killing has polarized the country, giving the rest of Europe a disturbing glimpse of what may be in store if relations with the Continent's growing immigrant communities are not managed more adeptly.
Officials suspect that a fire at an Islamic elementary school on Tuesday in Uden, in the south, was arson, part of what the Dutch authorities fear are reprisals after Mr. van Gogh's killing, The Associated Press reported. It said the authorities had reported that Muslim sites had been the target of a half-dozen attacks in the past week.
In what seemed to be retaliation, arsonists tried to burn down Protestant churches in Rotterdam, Utrecht and Amersfoort for the bombing of a Muslim elementary school in Eindhoven on Monday, The Associated Press quoted the police as saying.
The attacks have scratched the patina of tolerance on which the Dutch have long prided themselves, particularly here, in a city where the scent of hashish trails in the air, prostitutes beckon from red-lighted storefront brothels and Hells Angels live side by side with Hare Krishnas. But many Dutch now say that for years that the tradition of tolerance had suppressed an open debate about the challenges of integrating conservative Muslims.
Jan Colijn, 46, a bookkeeper from the central Dutch town of Gorinchem, who was at the funeral, complained that the generous Dutch social welfare system had allowed Muslim immigrants to isolate themselves. Because of that trend, "there is a kind of Muslim fascism emerging here," he said. "The government must find a way to break these communities open."
Another man, who declined to give his name, was more succinct: "Now, it's war."
For many years, such criticism of Islam and Islamic customs, even among Dutch extremists, was considered taboo, despite deep frustrations that had built up against conservative Islam.
Many here say this began to change after the Sept. 11 terrorist attacks, when the Netherlands, like many countries, began seriously to consider the dangers of political Islam. The debate fueled an anti-immigration movement and helped propel the career of Pim Fortuyn, a populist politician who was killed by an environmental activist shortly before national elections in 2002.
By all accounts here, Mr. Fortuyn's killing removed any remaining brakes on the debate surrounding immigrants.
"After Pim Fortuyn's murder, there were no limitations on what you could say," said Edwin Bakker, a terrorism expert at the Netherlands Institute of International Relations in The Hague. "It has become a climate in which insulting people is the norm."
He and others said the public discourse, even among members of government, had reached an extraordinary pitch and included language that went far beyond the limits set for public forums in the United States.
Ayaan Hirsi Ali, member of Parliament and one of a handful of politicians threatened with death by Islamic extremists, publicly called the Prophet Muhammad a "pervert" and a "tyrant." She made a film with Mr. van Gogh condemning sexual abuse among Muslim women, who were portrayed with Koranic verses written on their bare skin.
Mr. van Gogh himself was one of the most outspoken critics of fundamentalist Muslims and favored an epithet for conservative Muslims that referred to bestiality with a goat. He used the term often in his public statements, including a column he wrote for a widely read free newspaper and during radio broadcasts and television appearances.
ja, of ze zetten gewoon "goatfucker" neer....quote:an epithet for conservative Muslims that referred to bestiality with a goat
In de Bild wilden ze het ook niet overnemen, daar stond van de week "Ziegenfi....". In andere Duitse kranten schreven ze trouwens wel gewoon "Ziegenficker".quote:Op woensdag 10 november 2004 08:32 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ja, of ze zetten gewoon "goatfucker" neer....
Ik denk dat als dit NL's grootste probleem is op het moment, dat we in onze handjes mogen wrijven.quote:Op woensdag 10 november 2004 06:04 schreef Dagonet het volgende:
En zo gaat de reputatie van Nederland ook internationaal naar de knoppen.
Ik keur t niet goed dat dr scholen en moskeeen in de fik worden gestoken, maar vind eigenlijk dat islamitische basisscholen zowiezo niet in Nederland thuishoren..quote:Op woensdag 10 november 2004 05:37 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dit dus in combinatie met vernielingen en haat jegens buitenlanders...?? Ik heb geen idee wat het kan zijn.quote:Op zondag 14 november 2004 16:14 schreef Boeman het volgende:
Weet iemand van jullie wat het getal '187' betekenen kan in de context van racisme?
Maar de 7e letter is de G. Wat voor iets zou het dan kunnen betekenen denk je?quote:Op zondag 14 november 2004 18:30 schreef Reticulin het volgende:
18 staat iig voor AH, Adolf Hitler, die 7 zal dan wel voor de F staan? AHF, Adolf Hitler Forever?
zoiets zal 't wel zijn denk ik...die neonazi's vinden dat soort schimmige lettercombinaties altijd wel spannend ofzo...
Prima, maar dan moet je ook de subsidies afschaffen voor alle andere op religieuze basis gestoelde scholen, ten slotte is elk geloof gelijk voor de wet.quote:Op woensdag 10 november 2004 17:51 schreef Bemiddelaar het volgende:
[..]
Ik keur t niet goed dat dr scholen en moskeeen in de fik worden gestoken, maar vind eigenlijk dat islamitische basisscholen zowiezo niet in Nederland thuishoren..
Zo kunnen die kinderen zich toch nooit aanpassen aan de Nederlandse "cultuur".
Belachelijk dat daar ons belastinggeld naar toegaat![]()
haha tering t is zondagquote:Op zondag 14 november 2004 20:14 schreef Boeman het volgende:
[..]
Maar de 7e letter is de G. Wat voor iets zou het dan kunnen betekenen denk je?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |