Is dat zo? Van de Plan U's (diesel 3 dus) op Hgl-Zp was het altijd flink warm. Volgens mij werd gewoon de warmte van de motor als verwarming gebruikt. Koud heb ik het tenminste nooit gehad in zo'n ding. Kon je altijd goed merken aan het water uit de kraan in de wc's, dat was altijd lekker warm, itt bijna alle andere treinen.quote:Op donderdag 3 februari 2005 10:22 schreef thatsme het volgende:
[..]
Jij hebt blijkbaar de voorkeur voor treinen waarbij je door hebt hoe hard ze werken, oké voor 1 keertje is het niet erg, misschien zelfs leuk. Maar als je dagelijks in een diesel 3 van Meppel -> Groningen moet zitten dan wordt het knap vervelend, het tocht rammeld en schud, en in de winter heb je een grote kans dat de kachel het helemaal niet doet (dus binnen kouder is dan buiten)

De U-tjes stonden toch wel bekend om hun verwarmingsproblemen... Ik geloof dat iedere bak zijn eigen oliekachel had, en die kunnen best stuk... Overigens kan dat ook in Plan V, waar ik laatst zat te vernikkelen in een ijskoude trein, tot de conducteur me erop wees dat in de andere bak de verwarming het wel deed.quote:Op donderdag 3 februari 2005 14:47 schreef MREn het volgende:
[..]
Is dat zo? Van de Plan U's (diesel 3 dus) op Hgl-Zp was het altijd flink warm. Volgens mij werd gewoon de warmte van de motor als verwarming gebruikt. Koud heb ik het tenminste nooit gehad in zo'n ding. Kon je altijd goed merken aan het water uit de kraan in de wc's, dat was altijd lekker warm, itt bijna alle andere treinen.
Ja doei, heerlijk rustig is helemaal niet leuk in zo'n trein!quote:En ja, lekker tegen die motor aanzitten was wel leuk ja. Maar als je aan de andere kopkant ging zitten, was het heerlijk rustig.
De bus op wielen... Valt in de zelfde categorie als de light-rail tussen Gouda en Alphen en zelfs een beetje de verbouwde Sprinters... Maar goed, ik vond Sprinters toch al boutmaterieel.quote:Toen er DM90 ging rijden op dat traject was het nog steeds een leuke shortcut richting Zp/Ah als je in Es de IC had gemist. Nu met die Lint rommel kom ik er nooit meer...

Als we dan toch gaan loepn spammen over de Sneker stoomtrein, geef ik even dit linkje.quote:Op donderdag 3 februari 2005 13:47 schreef Skua het volgende:
Op mijn site heb ik onder het kopje "overig" meer foto's geplaatst van het stoomevenement in Sneek.
de site: http://members.home.nl/skua

Ben ik ook wel benieuwd naar, ligt hier namelijk best wel in de buurt.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 22:22 schreef ImPrEzA het volgende:
Op station Culemborg, als ik het goed verstond, stond vanavond een treinstel in brand. Aan de beelden op t Journaal te zien ging het om een ICM-stel. Zag er nogal triest uit, volledig uitgebrand.
Iemand mss. foto's?

quote:Brand verwoest deel trein bij Culemborg
Uitgegeven: 5 februari 2005 17:21
Laatst gewijzigd: 5 februari 2005 19:07
CULEMBORG - In het achterste deel van een intercity-trein is zaterdagmiddag nabij station Culemborg brand uitgebroken. De lokale brandweer wist de uitslaande brand binnen een uur te blussen. Niemand raakte bij de brand gewond.
Rond 16.00 uur bleek het achterste rijtuig van de trein die onderweg was van Heerlen naar Haarlem, in brand te staan. De spanning werd tijdens het blussen van de bovenleidingen gehaald, waardoor het overige treinverkeer zeker een uur helemaal stil lag. Reizigers werden met bussen vervoerd. Rond kwart voor vijf was de brand geblust.
Volgens ProRail is het achterste rijtuig door de brand onbruikbaar geraakt. Het deel daar achter liep ernstige rookschade op. De tweehonderd reizigers uit de trein zijn in Culemborg opgevangen en met bussen vervoerd.
Om kwart over zes werd het treinverkeer volledig hervat. De beschadigde trein is naar Utrecht gebracht, waar de technische recherche de oorzaak van de brand onderzoekt. Een woordvoerder van ProRail acht brandstichting niet onmogelijk.

Zie RM mei of juni en december 2004 of OdR mei of juni 2004.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 22:24 schreef SHERMAN het volgende:
Iemand toevallig foto's van militair transport per trein?![]()

RM = RailMagazine ?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 23:47 schreef Lucske het volgende:
[..]
Zie RM mei of juni en december 2004 of OdR mei of juni 2004.

Tssss, suf treintjequote:Op donderdag 3 februari 2005 11:42 schreef Dualdude het volgende:

Stelt ook niet veel voor die op die pic, seen WAY bigger, heb 'k alleen geen digitale foto's van.quote:

Ik denk dat die van de MBS kleiner zijn... Maar ook die zijn groooooot...quote:Op zondag 6 februari 2005 00:26 schreef Dualdude het volgende:
[..]
Stelt ook niet veel voor die op die pic, seen WAY bigger, heb 'k alleen geen digitale foto's van.![]()
![]()

Het staat wel 5 posts hierboven:quote:Op zondag 6 februari 2005 01:15 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik hoorde dat er gister een intercity wagon was uitgebrand tussen utrecht en ???. Iemand meer info hier over?
quote:Brand verwoest deel trein bij Culemborg
Uitgegeven: 5 februari 2005 17:21
Laatst gewijzigd: 5 februari 2005 19:07
CULEMBORG - In het achterste deel van een intercity-trein is zaterdagmiddag nabij station Culemborg brand uitgebroken. De lokale brandweer wist de uitslaande brand binnen een uur te blussen. Niemand raakte bij de brand gewond.
Rond 16.00 uur bleek het achterste rijtuig van de trein die onderweg was van Heerlen naar Haarlem, in brand te staan. De spanning werd tijdens het blussen van de bovenleidingen gehaald, waardoor het overige treinverkeer zeker een uur helemaal stil lag. Reizigers werden met bussen vervoerd. Rond kwart voor vijf was de brand geblust.
Volgens ProRail is het achterste rijtuig door de brand onbruikbaar geraakt. Het deel daar achter liep ernstige rookschade op. De tweehonderd reizigers uit de trein zijn in Culemborg opgevangen en met bussen vervoerd.
Om kwart over zes werd het treinverkeer volledig hervat. De beschadigde trein is naar Utrecht gebracht, waar de technische recherche de oorzaak van de brand onderzoekt. Een woordvoerder van ProRail acht brandstichting niet onmogelijk.

Op de Rails, het maandblad van de NVBS. www.nvbs.comquote:

Whehehe, niet gezienquote:Op zondag 6 februari 2005 01:19 schreef blieblie het volgende:
[..]
Het staat wel 5 posts hierboven:
[..]

bron: parkstadtv.nlquote:Prinsenwagen vast op spoorwegovergang
Schinnen - Maandagmiddag omstreeks 15.10 uur kwam tijdens de carnavalsoptocht in Schinnen de prinsenwagen op de spoorwegovergang Nagelbeek -Stationsstraat vast te zitten, waardoor een intercity trein een noodstop moest maken.
De carnavalsstoet trok ter plaatse tegen de rijrichting van het verkeer in. Nadat de trekker van de prinsenwagen de spoorwegovergang was gepasseerd, gingen bij de overgang de knipperlichten in werking en sloten de bomen. Dit gebeurde nog vķķrdat de aanhangwagen met daarop de raad van elf met prinscarnaval was gepasseerd. Hierdoor kwam een spoorboom tussen de trekker en de aanhangwagen te zitten en kon de combinatie geen kant meer op. In allerijl verliet de raad van elf de wagen, wat voor de prins een stuk moeilijker was. De machinist van de intercity uit Heerlen, bracht zijn trein door een noodstop tijdig tot stilstand. Omstanders hadden inmiddels ook al de betreffende spoorboom handmatig omhoog gedaan.

Ik vind zo'n ADOB er alleen niet uitzien!quote:Op donderdag 10 februari 2005 18:22 schreef MREn het volgende:
Vandaar dat er nu ook getest wordt/gaat worden (Diemen) met overwegen die met een soort radardetectie kunnen zien of er nog iets op de overweg staat voordat de bomen gaan dalen.

Hm ja, het is blijkbaar nodig omdat sommige mensen niet snappen dat als er rode lampjes branden, belletjes rinkelen en er spoorbomen naar beneden gaan, het niet de bedoeling is dat je dan het spoor oversteekt.quote:Op donderdag 10 februari 2005 18:41 schreef Carport het volgende:
[..]
Ik vind zo'n ADOB er alleen niet uitzien!
[afbeelding]

Bilthoven bedoel je?quote:Op donderdag 10 februari 2005 18:22 schreef MREn het volgende:
Vandaar dat er nu ook getest wordt/gaat worden (Diemen) met overwegen die met een soort radardetectie kunnen zien of er nog iets op de overweg staat voordat de bomen gaan dalen.

uit: Limburgs Dagbladquote:Inspectie start onderzoek bijna spoorongeluk
Schinnen -
De Inspectie Verkeer en Waterstaat is een onderzoek begonnen naar het bijna-ongeluk met de carnavalswagen van de Schinöster op de spoorwegovergang Nagelbeek - Stationsstraat in Schinnen.
Gisteren hebben mensen van de inspectie een eerste gesprek gevoerd met burgemeester F. Beckers van Schinnen. De komende dagen praten ze met andere betrokkenen. Centraal daarbij staat boven water te krijgen wat er maandagmiddag tijdens de carnavalsoptocht precies is misgegaan. De inspectie is ingeschakeld door spoorwegbeheerder ProRail die van de bijna-crash volgens vaste procedure melding maakte.
Volgens een woordvoerder van de inspectie worden alle bijzondere voorvallen, alle bijna-ongelukken en alle gevallen waarbij het wel fout gaat, bekeken. ,,In die zin is de gebeurtenis in Schinnen niets bijzonders.''
Vooralsnog kan de inspectie niets zeggen over de mogelijke oorzaak. ,,Daar is het veel te vroeg voor. Ons onderzoek loopt net een dag.'' Uiteindelijk heeft de inspectie volgens de woordvoerder afhankelijk van de conclusies 'allerlei instrumenten om iets te doen'.
Burgemeester Beckers is blij met de bemoeienis. ,,Dit is alleen maar heel goed. Ik stel het op prijs. Het doel is om een veilige situatie te krijgen. Het is beter om dat gezamenlijk op te pakken.'' Hij zit zelf vanmiddag met de Schinöster en de politie rond de tafel om het voorval te bespreken. ,,Inmiddels heb ik voor mezelf wel een beeld van de gebeurtenissen, maar dat wil ik nog bevestigd zien. Wat mij betreft staan alle opties open. Maar ik vind wel dat de veiligheid belangrijker is dan de optochtroute.''
Bij carnavalsvereniging de Schinöster was gisteren opnieuw niemand bereikbaar om te reageren op het onderzoek van de inspectie.
In de vergunning die de gemeente Schinnen in december verleende voor de optocht wees Beckers al op de veiligheid bij de spoorwegovergang. Daarin schrijft hij op advies van de politie dat de deelnemers tijdens de optocht zo snel mogelijk het spoor moeten oversteken. Ze moeten volgens hem zo kort mogelijk op elkaar aansluiten en geen gaten laten vallen. Beckers heeft bovendien geweigerd toestemming te geven voor het houden van een uitgebreide ceremonie voor café 't Schöpke vlakbij de spoorwegovergang na afloop van de optocht. ,,Maar dat had niet te maken met het spoor, maar met de doorstroom van het verkeer. Een samenkomst zou dat hebben kunnen hinderen.''
Schinnen stelt nauwelijks voorwaarden aan de optocht. Alleen op het gebied van afval en het opvolgen van aanwijzingen van politie of verkeersregelaars zijn er afspraken.
De wagen van de raad van elf kwam maandag vast te zitten op het spoor toen de slagboom van de overweg tijdens het oversteken naar beneden ging. De machinist van de intercity van Heerlen naar Geleen-Oost kon de trein een paar meter voor de carnavalswagen stoppen. De leden van de raad waren toen al weggevlucht. Alleen de vorst kon niet wegkomen, omdat hij boven in het gevaarte zat.

Nee, Biltboven heeft alleen slagbomen over de volledige lengte enzo, die in Diemen zou vier halve bomen krijgen waarvan degenen op de rechter rijstroken normaal sluiten en die op de linker pas als de overgang geheel vrij van verkeer is.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 04:25 schreef blup het volgende:
[..]
Bilthoven bedoel je?
Daar staat al een vrij lange tijd zown uber beveiligde spoorweg overgang..

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |