Kijken! De laatste ep van S2 is geniaal.quote:Op dinsdag 5 september 2006 19:06 schreef Xrenity het volgende:
Nieuwe House? Seizoen 3?
Ik moet nog 2 eps zien van S2, dan ben ik bij
Daar zijn de meningen wat over verdeeldquote:Op dinsdag 5 september 2006 19:07 schreef Merkie het volgende:
[..]
Kijken! De laatste ep van S2 is geniaal.
Morgen waarschijnlijk twee episodes kijken en dan begin ik denk donderdag aan Season 3quote:Op dinsdag 5 september 2006 19:07 schreef Merkie het volgende:
[..]
Kijken! De laatste ep van S2 is geniaal.
Ik vond 'm ook erg sterk. Bovendien was het de inleiding van een heel nieuwe dynamiek van de serie, wat ik wel erg kan waarderen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 19:18 schreef wonderer het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen wat over verdeeld
Ik vond het veel te overdreven psycho-analytisch. Er werd te veel op gehamerd dat ie niet voor de lol zo'n klootzak is. Dat heb ik liever subtiel.quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:03 schreef -Mo- het volgende:
[..]
Ik vond 'm ook erg sterk. Bovendien was het de inleiding van een heel nieuwe dynamiek van de serie, wat ik wel erg kan waarderen.
Oh get, gaan ze characterbuilden? Dan kan ik die dus overslaan.quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:22 schreef wonderer het volgende:
Ik vond het veel te overdreven psycho-analytisch. Er werd te veel op gehamerd dat ie niet voor de lol zo'n klootzak is. Dat heb ik liever subtiel.
Met jou kan ik pratenquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:23 schreef nietzman het volgende:
Oh, eventjes voor de Stateskijkers.
Ik ben net begonnen, nu bij 1.5 en vroeg me af of die jongepuppywegloopsentimenten nog eens op gaan bokken, da's nu het enige wat ik echt zwaar matig aan deze serie vind.
Laat House gewoon een narcistische, sarcastische eikel zijn. Kan best. Dat emo-gedoe er omheen vind ik persoonlijk behoorlijk overbodig, en ik hoef House niet toch op zien dagen bij iemands tamponbalwedstrijd om te laten zien dat 'ie ergens toch een hart heeft..
Het is heel erg "je leven is niks waard zo, je wentelt jezelf in je ongeluk en gebruikt elk excuus om je miserabel te voelen en mensen af te kunnen bekken", zoiets. En dan gaat ie nog twijfelen ook, weet je.quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:24 schreef nietzman het volgende:
[..]
Oh get, gaan ze characterbuilden? Dan kan ik die dus overslaan..
Dat geeft me in ieder geval nog een beetje hoop voor de komende afleveringen. House is humor, zonder twijfel, en wat je zelf ook zegt, prima dat er iets aan characterbuilding inzit, maar het ligt er voor mij nu in deze eerste eps veel te dik op.quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:35 schreef wonderer het volgende:
Dat ze laten doorschemeren dat hij een getormenteerde ziel heeft, prima. Karakteropbouw etc, dat hoort. Maar dat overduidelijke gedoe dat vooral in het begin zat, nee dank je.
Incluis zielig muziekje zeker? Origineel.quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:38 schreef wonderer het volgende:
Het is heel erg "je leven is niks waard zo, je wentelt jezelf in je ongeluk en gebruikt elk excuus om je miserabel te voelen en mensen af te kunnen bekken", zoiets. En dan gaat ie nog twijfelen ook, weet je.
Dat gaan we vanavond dus bekijken... En voor het verhaal moet je de seizoensfinale van S2 toch wel kijken hoor... het is verder best heftig.quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:44 schreef nietzman het volgende:
[..]
Incluis zielig muziekje zeker? Origineel..
Mooi, dan skip ik dat wel en ga ik dan gewoon meteen door naar de volgende ep, waarin 'ie natuurlijk zijn narcistische zelf weer gewoon is, want een daadwerkelijk aardige House zouden de schrijvers ons tóch nooit aandoen.
Er zitten een paar sappy afleveringen tussen, maar daar moet je dan maar even doorheen, het is niet anders. Die met z'n ex hadden me ook gestolen mogen worden.quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:41 schreef nietzman het volgende:
[..]
Dat geeft me in ieder geval nog een beetje hoop voor de komende afleveringen. House is humor, zonder twijfel, en wat je zelf ook zegt, prima dat er iets aan characterbuilding inzit, maar het ligt er voor mij nu in deze eerste eps veel te dik op.
Maargoed, stug doorkijken en genieten van de stukjes waarin 'ie in die kliniek patienten afbekt zal ik zeker..
Helemaal niet. Volgens mij werd er zelfs een keer gezegd dat hij vroeger ook al zo was, voor dat gedoe met z'n been.quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:22 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik vond het veel te overdreven psycho-analytisch. Er werd te veel op gehamerd dat ie niet voor de lol zo'n klootzak is. Dat heb ik liever subtiel.
Maar er werd wel geleuterd over zin van het leven en dat soort gedoe. Terwijl hij naar dat doorzichtige whiteboard aan het kijken is.quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:59 schreef Merkie het volgende:
[..]
Helemaal niet. Volgens mij werd er zelfs een keer gezegd dat hij vroeger ook al zo was, voor dat gedoe met z'n been.
Ik vond het een vrij sterke aflevering. Het lijntje met de patiënten was wat zoetsappig, maar de verandering in House zelf vond ik erg interessant. Hoe gaat iemand die aan pijn en de verdoving ervan verslaafd is om met het wegvallen van die pijn? Wat doet iemand die continu verdoofd is geweest om ook maar iets te kunnen voelen?quote:Op woensdag 6 september 2006 03:06 schreef wonderer het volgende:
e01xs03 is geen onverdeeld genoegen, moet ik zeggen (persoonlijk natuurlijk).
Er is een hoop veranderd en ik weet niet zeker of het allemaal ten goede is. Een heel seizoen dit gedoe trek ik in ieder geval niet, dus er zal wel iets veranderen. Maar... ik weet niet. De trend is wel gezet in de laatste aflevering van het vorige seizoen in ieder geval.
Ik zal verder wachten tot ie online beschikbaar komt en mensen kunnen kijken. Ben erg benieuwd naar de mening van andere mensen hier...
Interessante vragen, maar waarom gebruiken ze House om die op te lossenquote:Op woensdag 6 september 2006 12:35 schreef NathaN het volgende:
[..]
Ik vond het een vrij sterke aflevering. Het lijntje met de patiënten was wat zoetsappig, maar de verandering in House zelf vond ik erg interessant. Hoe gaat iemand die aan pijn en de verdoving ervan verslaafd is om met het wegvallen van die pijn? Wat doet iemand die continu verdoofd is geweest om ook maar iets te kunnen voelen?
Je merkt alleen wel dat de serie voor een te belangrijk deel hangt aan de (fenomenale) acteerprestaties van Hugh Laurie. De overige personages doen er net te weinig toe en zijn meer de irritaties waar hij mee moet leven en die hiju moet overwinnen. Meer afronding van die personages zou welkom zijn.
Omdat de schrijvers dat ook interessante vragen vonden.quote:Op woensdag 6 september 2006 16:55 schreef wonderer het volgende:
Interessante vragen, maar waarom gebruiken ze House om die op te lossen
Ze was inderdaad wel erg rebels.quote:Ik vond hem leuk zoals ie was, het is nu maar afwachten wat het wordt. Cameron vond ik ronduit onbeschoft.
Je hebt de slotscène toch wel gezien?quote:Ik vraag me overigens af waarom hij nu van de drugs af is. Hij had voor dat been al een drugsprobleem toch? Zo kwam die ene aflevering tenminste op me over.
Oh, ja, echt ervanaf is hij niet nee. Maar ik bedoelde meer, waarom zou hij dat doen? VOOR hij pijn kreeg wilde hij ook zijn fix hebben, dus waarom zou hij daar nu weer een excuus voor moeten hebben?quote:Op woensdag 6 september 2006 19:33 schreef NathaN het volgende:
[..]
Omdat de schrijvers dat ook interessante vragen vonden.
[..]
Ze was inderdaad wel erg rebels.![]()
[..]
Je hebt de slotscène toch wel gezien?![]()
Theorietje: House was niet zozeer verslaafd aan Vicodin, maar aan het niet voelen van pijn. Na de operatie voelt hij geen pijn meer, dus heeft hij geen Vicodin meer nodig. Maar hij mist de pijn en pusht zichzelf net zo lang tot hij weer pijn voelt; in zijn been door spierpijn en in zijn werk door eerst proberen goed te doen, vervolgens de high van het oplossen van de puzzle te voelen. En op het moment dat hij weer voelt, voelt hij ook de behoefte aan zijn trouwe kameraad Vicodin weer. Alleen dan nu met het verschil dat hij geen medische reden meer daarvoor heeft en hij simpelweg verslaafd is. En waar hij dat eerst bestempelde als: ik ben verslaafd maar heb er geen probleem mee, is het nu een psychologisch probleem dat wel eens een groter probleem kan worden.quote:Op woensdag 6 september 2006 19:50 schreef wonderer het volgende:
Oh, ja, echt ervanaf is hij niet nee. Maar ik bedoelde meer, waarom zou hij dat doen? VOOR hij pijn kreeg wilde hij ook zijn fix hebben, dus waarom zou hij daar nu weer een excuus voor moeten hebben?
Als dat zo is, dan is dat meer voor de kijker, dan voor House.quote:Ik heb trouwens het vermoeden dat Wilson expres dat boekje nogal opzichtig weglegde...
Vast wel. Een vrouw heeft lijkt me ook zo haar behoeftes.quote:Op woensdag 6 september 2006 19:48 schreef -Mo- het volgende:
Wil Cuddy nu nog sperma of hoe zit dat?
Ik was onder de indruk dat vicodin niet alle pijn onderdrukte en hij gewoon high moest zijn om zijn werk te doen (focussen). Daarnaast was hij al verslaafd VOOR hij de infarct kreeg (die indruk kreeg ik tenminste van die aflevering met Carmen Elektra). Hij werd immers eerst als verslaafde naar huis gestuurd waardoor de diagnose wat langer duurde.quote:Op woensdag 6 september 2006 19:58 schreef NathaN het volgende:
[..]
Theorietje: House was niet zozeer verslaafd aan Vicodin, maar aan het niet voelen van pijn. Na de operatie voelt hij geen pijn meer, dus heeft hij geen Vicodin meer nodig. Maar hij mist de pijn en pusht zichzelf net zo lang tot hij weer pijn voelt; in zijn been door spierpijn en in zijn werk door eerst proberen goed te doen, vervolgens de high van het oplossen van de puzzle te voelen. En op het moment dat hij weer voelt, voelt hij ook de behoefte aan zijn trouwe kameraad Vicodin weer. Alleen dan nu met het verschil dat hij geen medische reden meer daarvoor heeft en hij simpelweg verslaafd is. En waar hij dat eerst bestempelde als: ik ben verslaafd maar heb er geen probleem mee, is het nu een psychologisch probleem dat wel eens een groter probleem kan worden.
[..]
Als dat zo is, dan is dat meer voor de kijker, dan voor House.
Dat was inderdaad erg raarquote:Op woensdag 6 september 2006 20:01 schreef NathaN het volgende:
[..]
Vast wel. Een vrouw heeft lijkt me ook zo haar behoeftes.
Maar of ze nog steeds een kind wil, moeten we maar afwachten. Zo zijn er wel meer plotlijntjes blijven liggen. Waar woont Wilson inmiddels?
Het zou jammer zijn als die plotlijntjes net zo makkelijk onder het kleed geschoven worden als de hersenbeschadiging van Foreman...
Okee, dat vraagt om meer detail dan ik zo paraat heb.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:08 schreef wonderer het volgende:
Ik was onder de indruk dat vicodin niet alle pijn onderdrukte en hij gewoon high moest zijn om zijn werk te doen (focussen). Daarnaast was hij al verslaafd VOOR hij de infarct kreeg (die indruk kreeg ik tenminste van die aflevering met Carmen Elektra). Hij werd immers eerst als verslaafde naar huis gestuurd waardoor de diagnose wat langer duurde.
Hij is nu min of meer afgekickt (hoewel ik vermoed dat ie die acht weken voornamelijk op een endorfine rush heeft overleefd), maar ik denk dat hij echt die high wel mist om zijn werk te doen zoals hij het WIL doen. Misschien helpt de vicodin hem wel om zich niet te veel aan te trekken van de patienten en was dat een soort zelfbescherming. Heeft ie in dezelfde situatie gezeten als Cameron? Hij hamert er steeds zo op dat je geen band moet aangaan met je patient omdat dat je beoordelingsvermogen aantast. Heeft dat hem ooit de das omgedaan? Cuddy zou dat moeten weten, hij werkt als 24 jaar in haar ziekenhuis (of heb ik dat verkeerd verstaan?). Dat komt me overigens ook nogal vreemd voor, dan moet ze halverwege de veertig zijn (minstens). En dan nog een baby??
Wilson is in seizoen 2 al vertrokken naar een eigen appartement. Ze hebben er weinig mee gedaan, het was niets meer dan een paar zinnen ergens in een dialoog.quote:Op woensdag 6 september 2006 20:10 schreef wonderer het volgende:
Dat was inderdaad erg raarAlsof ze een aflevering hebben geknipt of zo... Ik dacht dat Wilson een apt had maar dat weet ik niet zeker.
Lekker dubbelzinnig. Kan opgevat worden als vaststelling van het feit dat hij drugs gebruikte, of van het feit dat als reden gegeven werd dat hij drugs gebruikte (hetgeen impliceert dat hij inderdaad drugs gebruikte, maar zijn onschuld niet uitsluit). Heerlijk die taalnuances.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:21 schreef wonderer het volgende:
"In less than two hours, one of these three will be tossed out of the hospital because they were faking it to score narcotics."
Hierbij neem ik aan dat dit WEL klopt, aangezien het natuurlijk niet Carmen Elektra was
Wat lullig dat hij dan net die ene intern op zijn eerste dag treft.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:40 schreef wonderer het volgende:
Ik vind het sowieso een raar verhaal, eigenlijk, nu ik erover nadenk. Hij werkte VOOR het infarct in hetzelfde ziekenhuis. Dan zijn er toch makkelijker manieren om een fix te krijgen? De dokters kenden hem, Cuddy was een van zijn behandelend artsen. Als ze hem wegsturen omdat hij een drugsprobleem heeft, moet dat wel waar zijn, ze kennen hem immers. Maar waarom zouden ze denken dat ie het fakete, want ze kennen hem toch? Dat heeft hij waarschijnlijk eerder ook niet gedaan.
Ik ben gewoon netjes bij 1 begonnen.quote:Op woensdag 6 september 2006 22:19 schreef wonderer het volgende:
Het was een flink beest in ieder geval... Wanneer krijg je je boxen, kun je het nakijken
Nou ja, het boeit ook niet zo heel erg. Ik vond het voornamelijk interessant om te horen hoe het nou precies ging, met z'n been. Het was ook de eerste aflevering die ik zag, dus je kunt je voorstelling hoe ik toen tegen de serie aankeek...
Volgens mij deed ie dat meer om Foreman en Cameron dwars te zitten. Die blik van House was ook wel aardig daarna, touwensquote:Op woensdag 6 september 2006 22:33 schreef NathaN het volgende:
Goedkoopste, en dus traagste, optie genomen.
Misschien moet ik de serie gewoon even van begin af aan opnieuw kijken, dan ben ik weer bij tegen de tijd dat S2 aankomt.
Trouwens heerlijk hoe Chase in de afgelopen aflevering het brave jongentje uithing door netjes als enige naar de baas te luisteren. Kiss-ass.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |