abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60442449
We hebben geboekt in het Best Western, arrangement met een kaartjes voor WB Movieworld en Sea Life. Op zich hebben we zat te doen dus en het is maar een weekend, dat is zo om. In Centro wil ik ook best ff kijken, gewoon om zelf te bepalen of ik het leuk vind of niet (waarschijnlijk niet, want ik haat kleding kopen). Ik wil als het even kan nog even naar Altmarkt en ik wil nog wat drank kopen en zo, op de terugweg even langs een Lidl of Aldi of wat er op de route zit. Als ze fatsoenlijke, betaalbare restaurants hebben vermaak ik me wel.
Sanity is (not) statistical
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:42:42 #182
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_61061840
Ik wil zo graag begin december een weekje naar Duitsland, lekker genieten van de kerstsfeer daar.
Maar mijn vriend zegt dat hij niet meer genoeg vakantiedagen heeft , dus gaat het over.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_61061941
ik zit meestal in Hessen (de streek rond Michelstadt en Erbach)

om te winkelen is Heidelberg een aanrader
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  zaterdag 25 april 2009 @ 15:29:28 #184
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_68367298
Ik ga over een maandje naar Frankfurt (2 dagen) en dan op doorreis naar Munchen (3 dagen) Heeft iemand nog goede tips voor daar? We zijn met de auto dus lekker mobiel.. Alle tips zijn welkom
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
  zaterdag 25 april 2009 @ 15:33:13 #185
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_68367391
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 15:29 schreef Gstyles het volgende:
Ik ga over een maandje naar Frankfurt (2 dagen) en dan op doorreis naar Munchen (3 dagen) Heeft iemand nog goede tips voor daar? We zijn met de auto dus lekker mobiel.. Alle tips zijn welkom
Langs Frankfurt rijden en beter naar Mainz of Wiesbaden gaan, Frankfurt is een kutstad eigenlijk. Heb er een tijdje gewoond. Muenchen is 1000 keer leuker
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 25 april 2009 @ 15:35:54 #186
75736 Gstyles
pi_68367442
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 15:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Langs Frankfurt rijden en beter naar Mainz of Wiesbaden gaan, Frankfurt is een kutstad eigenlijk. Heb er een tijdje gewoond. Muenchen is 1000 keer leuker
Tsja we zitten er twee dagen en hotel is al geboekt maar ik begrijp wel dat ze er een mooie skyline hebben en overheerlijke worstjes
  zaterdag 25 april 2009 @ 17:38:15 #187
45206 Pietverdriet
pi_68370163
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 15:35 schreef Gstyles het volgende:

[..]

Tsja we zitten er twee dagen en hotel is al geboekt maar ik begrijp wel dat ze er een mooie skyline hebben en overheerlijke worstjes
Welk Hotel?
Interconti ligt mooi aan de Main, een wandeling langs de Main is aan te raden, net als het Joods Museum. De buurt rond het station kan je savonds beter mijden. Frankfurt is de crimineelste stad van D.
  woensdag 29 april 2009 @ 16:37:56 #188
75736 Gstyles
pi_68503200
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 17:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Welk Hotel?
Interconti ligt mooi aan de Main, een wandeling langs de Main is aan te raden, net als het Joods Museum. De buurt rond het station kan je savonds beter mijden. Frankfurt is de crimineelste stad van D.
We zitten in het Mercure hotel **** vlakbij het station Ik las dat er in het centrum aldaar redelijk veel te beleven is
  Moderator woensdag 29 april 2009 @ 17:42:42 #189
45833 crew  Fogel
pi_68505343
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 15:35 schreef Gstyles het volgende:

[..]

Die skyline zie vanaf buiten de stad beter
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  † In Memoriam † zondag 3 mei 2009 @ 11:56:27 #190
135486 Manu82
How you doin'?
pi_68613921
Hallo!

Heeft iemand een suggestie voor een betaalbaar hotel in de buurt van het vliegveld Duseldorf?
Some memories are best forgotten
Room 23
  maandag 4 mei 2009 @ 16:45:54 #191
75736 Gstyles
pi_68660383
quote:
Op woensdag 29 april 2009 17:42 schreef Fogel het volgende:

[..]

Die skyline zie vanaf buiten de stad beter
Ja ik neem een groothoeklens mee denk
pi_69139772
Ik was een half jaar geleden 4 dagen in frankfurt om wat te clubben en wat cultuur te snuiven, en had een hotel pal naast het centraal station, kwam zo ongeveer iedere keer midden in de nacht terug en heb helemaal niets crimineels gezien of gemerkt. Ook overdag niet overigens . Enige wat ik wel weet is dat je in het station prima broodjes hebt als ontbijt. en op ongeveer 20 minuten lopen van het station een geweldig steakhouse zit, in een woonwijk.. Heette iets van Surf n Turf ofzoiets, wel redelijk prijzig maar een van de beste steaks die ik ooit gegeten heb. Als je er op zaterdagavond bent, kan je vet op stap in de cocoonclub, op zondag als je van r&b houdt in de Yours. De naam van de discotheek op vrijdag ben ik effe kwijt..
  woensdag 20 mei 2009 @ 14:46:44 #193
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_69226743
Ik zoek een goedkoop hotel in het zentrum van Keulen; heb er al 2-3 gevonden, maar misschien dat iemand hier nog een goede tip heeft?!
  woensdag 20 mei 2009 @ 16:28:10 #194
45206 Pietverdriet
pi_69230413
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 14:46 schreef travelman het volgende:
Ik zoek een goedkoop hotel in het zentrum van Keulen; heb er al 2-3 gevonden, maar misschien dat iemand hier nog een goede tip heeft?!
www.expedia.de
  woensdag 20 mei 2009 @ 16:48:36 #195
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_69231128
Nog beter: TRV.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 26 mei 2009 @ 18:11:08 #196
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_69425322
ejej,

Me oduers zitten in Berlijn en er schijnt een straatje te zijn wara je gepofte aardappels kunt eten...iemand enig idee...ze kunnen het niet vinden en ik ook niet op inet...
  dinsdag 26 mei 2009 @ 18:46:58 #197
45206 Pietverdriet
pi_69426531
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 18:11 schreef BuupWerk het volgende:
ejej,

Me oduers zitten in Berlijn en er schijnt een straatje te zijn wara je gepofte aardappels kunt eten...iemand enig idee...ze kunnen het niet vinden en ik ook niet op inet...
Dat is de Einbahnstrasse, op nummer 42
  dinsdag 26 mei 2009 @ 20:12:11 #198
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_69429986
een richtingsverkeer straat ??
  dinsdag 26 mei 2009 @ 20:14:46 #199
45206 Pietverdriet
pi_69430117
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 20:12 schreef BuupWerk het volgende:
een richtingsverkeer straat ??
Net als dat Nederlandse echtpaar dat hun auto geparkeerd hadden in Duesseldorf en hem niet konden terugvinden, ze hadden nog zo de straatnaam genoteerd waar ze hem parkeerden

Geef toe, hij was leuk
  dinsdag 26 mei 2009 @ 20:21:56 #200
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_69430474
Ja heel leuk maar ik ben serieus op zoek...dus nu niet leuk...stuk verdriet
  woensdag 27 mei 2009 @ 15:23:05 #201
75736 Gstyles
pi_69456170
quote:
Op maandag 18 mei 2009 04:00 schreef snappik het volgende:
Ik was een half jaar geleden 4 dagen in frankfurt om wat te clubben en wat cultuur te snuiven, en had een hotel pal naast het centraal station, kwam zo ongeveer iedere keer midden in de nacht terug en heb helemaal niets crimineels gezien of gemerkt. Ook overdag niet overigens . Enige wat ik wel weet is dat je in het station prima broodjes hebt als ontbijt. en op ongeveer 20 minuten lopen van het station een geweldig steakhouse zit, in een woonwijk.. Heette iets van Surf n Turf ofzoiets, wel redelijk prijzig maar een van de beste steaks die ik ooit gegeten heb. Als je er op zaterdagavond bent, kan je vet op stap in de cocoonclub, op zondag als je van r&b houdt in de Yours. De naam van de discotheek op vrijdag ben ik effe kwijt..
Thanks Snappik, wij hebben het er erg tof gehad, idd ook lekker gegeten in de winkelstraat t.o. station bij een chinees met overheerlijke sushi.. Verder natuurlijk lekker Duits bier en genoten van de binnenstad! Is echt een aanrader. Ben ook nog 2 dagen naar Munchen geweest, was ook helemaal goud! Tip: Ga naar het Allianz stadion daar! echt een superrondleiding gehad!
pi_70731453
Ik ga in september een paar dagen naar Dresden (en daarna door naar Praag). Heb 3 overnachtingen geregeld bij hostel Lollis en een (nacht)treinticket is ook gereserveerd.
Nu dus bezig met inlezen en bedenken wat ik wil doen daar. Heeft iemand tips? Bezienswaardigheden, restaurantjes, wat niet en wat vooral wel te doen? Ik heb 3,5 dag te besteden.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 11:05:24 #203
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70732256
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 10:38 schreef Hoothoot het volgende:
Ik ga in september een paar dagen naar Dresden (en daarna door naar Praag). Heb 3 overnachtingen geregeld bij hostel Lollis en een (nacht)treinticket is ook gereserveerd.
Nu dus bezig met inlezen en bedenken wat ik wil doen daar. Heeft iemand tips? Bezienswaardigheden, restaurantjes, wat niet en wat vooral wel te doen? Ik heb 3,5 dag te besteden.
Waar houd je van? Er zijn verschillende musea waar je, als dat je ding is, makkelijk een dag rond kunt brengen. Wij waren er maar anderhalve dag, maar ik zou alleen al voor de Oude Meesters in de Zwinger twee halve dagen uittrekken. Daarnaast kun je ook de rest van de opnieuw opgebouwde oude stad bekijken. Naast de gerestaureerde Frauenkirche is inmiddels ook het Neumarkt kwartier voor een groot deel gerestaureerd, daar zitten een paar leuke restaurantjes.

's Avonds zou je eventueel, als je zoiets leuk vindt, een voorstelling in de Semperoper kunnen bijwonen. Voor een ander soort nachtleven zit je al op de goede plek, in de Neustadt (waar jouw hostel zit) zitten een aantal leuke kroegen. Het is eigenlijk een soort studentenwijk met bijpassende sfeer en onder andere een 'kunstwinkelcentrum' wat wel leuk is om even doorheen te lopen.

Ik vond Dresden in ieder geval een erg leuke stad en anderhalve dag eigenlijk te kort, ik weet niet hoe ver je komt in 3,5 dag. Als je nog specifieke voorkeuren hebt roep maar
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_70732732
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:05 schreef De_Hertog het volgende:

Waar houd je van?
...
's Avonds zou je eventueel, als je zoiets leuk vindt, een voorstelling in de Semperoper kunnen bijwonen.
...
Als je nog specifieke voorkeuren hebt roep maar
Ik hou vooral van cultuur, maar een hele dag stoffige schilderijen van oude meesters kijken trek ik dan weer niet. Een paar uurtjes is dan genoeg zeg maar, beetje afwisseling tussen modern en klassiek is dan wel fijn.
Die Semperoper klinkt goed, moet ik zo'n kaartje ver vooraf reserveren, of kan dat ook lastminute als ik daar ben?
En ik las ergens iets over kastelen (Moritzburg en Pillnitz als ik het me goed herinner?), in hoeverre zijn die bereikbaar met OV (of fietsend?), is het überhaupt de moeite waard?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 11:42:00 #205
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70733320
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:21 schreef Hoothoot het volgende:

[..]

Ik hou vooral van cultuur, maar een hele dag stoffige schilderijen van oude meesters kijken trek ik dan weer niet. Een paar uurtjes is dan genoeg zeg maar, beetje afwisseling tussen modern en klassiek is dan wel fijn.
In dat geval zou ik toch een of twee uurtjes in de Alte Meister galerij doorbrengen en de hoogtepunten gaan bekijken, en daarna iets anders gaan doen Er is ook een Neue Meister galerij, wellicht is dat minder stoffig. Daar ben ik zelf niet geweest, zoals gezegd hadden we niet al te veel tijd. Een mooi overzicht van Musea in Dresden is te vinden op http://www.skd-dresden.de/de/museen.html.
quote:
Die Semperoper klinkt goed, moet ik zo'n kaartje ver vooraf reserveren, of kan dat ook lastminute als ik daar ben?
Ook dat is iets wat ik zelf nog niet gedaan heb maar nog een keer wil doen. Ze hadden er een kassa voor 'lastminute' kaartjes, maar of die dan duurder of goedkoper zijn en hoeveel vrije plaatsen er dan nog zijn weet ik niet. Het hangt er ook van af hoe veel je wilt uitgeven, wat je wilt zien, en waar je wilt zitten. Als ik er volgende keer heen ga ga ik van te voren iets reserveren, maar dan wil ik ook een voorstelling die me echt aanspreekt en een goede (dure ) zitplaats. Maar wat jij wilt kan heel anders zijn, ik zou gewoon even rondkijken op internet. Ik weet niet wanneer je precies gaat, maar de agenda zul je al wel kunnen vinden.
quote:
En ik las ergens iets over kastelen (Moritzburg en Pillnitz als ik het me goed herinner?), in hoeverre zijn die bereikbaar met OV (of fietsend?), is het überhaupt de moeite waard?
Ik ben er beide niet geweest, maar ze schijnen inderdaad mooi te zijn. Beide zijn in ieder geval goed te doen met het OV. Pillnitz is een stadsdeel van Dresden en is gewoon met stadsbussen, en volgens mij zelfs met een tram, bereikbaar. Met mooi weer moet het op de fiets ook goed te doen zijn, zeker omdat je al aan de goede kant van de oever zit. Moritzburg is wat verder weg, maar volgens mij ging daar een S-Bahn of een regionale bus heen. Dat was meen ik een kilometer of 15, in theorie ook nog wel te fietsen dus.

Zoals je misschien wel tussen de regels door leest was ik er vorige keer veel te kort en wil ik zeker nog een keer terug. Dresden is een erg mooie stad, zeker als je van cultuur houd.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 7 juli 2009 @ 13:55:42 #206
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_70737701
Ik vond het stadsmuseum van Dresden heel leuk, erg interessant hoe die stad zich ontwikkeld heeft, platgebombardeerd is, en vervolgens weer is opgebouwd. Er was ook een heel leuke tentoonstelling overde Duitse eenwording en herinneringen van Dresdenaren daaraan, maar volgens mij was die tijdelijk.
I'm just a girl in the world.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 14:04:50 #207
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_70738065
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 13:55 schreef annoh het volgende:
Ik vond het stadsmuseum van Dresden heel leuk, erg interessant hoe die stad zich ontwikkeld heeft, platgebombardeerd is, en vervolgens weer is opgebouwd. Er was ook een heel leuke tentoonstelling overde Duitse eenwording en herinneringen van Dresdenaren daaraan, maar volgens mij was die tijdelijk.
Welk museum was dat? Ik heb wel twee boeken over de stad gezien, maar niet dat museum.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_70846085
Heeft iemand ervaring met de treinticket-automaten van Die Bahn? Ik vertrek op een zondag ochtend met de eerste trein vanuit venlo en kom met de laatste trein in Tsjechie aan, met zp'n mooi Schones Wochenendeticket, die ik nog even moet kopen. Accepteert zo'n automaat gewoon pinpassen? En briefjes van ¤50,- ?
Hieronder kun je enkele extra dingen voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het forum doet. Overige profielgegevens kun je na je registratie invullen via de profiepagina.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 13:18:52 #209
11102 knep
Mountainfreak
pi_70846296
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 13:13 schreef Gorgelmuil het volgende:
Accepteert zo'n automaat gewoon pinpassen? En briefjes van ¤50,- ?
Ja en ja. Kijk ook eens hier: http://www.bahn.de/p/view(...)mat/gt_automat.shtml
  zaterdag 11 juli 2009 @ 09:52:47 #210
45206 Pietverdriet
pi_70870835
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 13:55 schreef annoh het volgende:
Geloof dat Dresden zich daar niet onderscheid van willekeurig elke andere grote stad in Duitsland, alleen Dresden doet er erg boehoehoe over.
Enige verschil met andere duitse steden is dat Dresden pas laat in de oorlog plat gegooid is, en dat het toen erg snel ging omdat met het platgooien van steden toen effectiever kon. Er stond na de oorlog in de Duitse steden nauwelijks nog een steen op de ander.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')