Lijkt me weinig mening over te hebben....quote:Op maandag 8 november 2004 11:30 schreef gebruikersnaam het volgende:
en wat is jou mening hierover?
Dus tochquote:Op maandag 8 november 2004 11:30 schreef Yeahinho het volgende:
Het werd zaterdagavond o.a. hier al gemeld: Jupiler League 2004/2005: Deel 2
wat online staat ?quote:Op maandag 8 november 2004 11:32 schreef Mark het volgende:
[..]
Dus toch
Ik heb het zelf niet gezien, ben wel benieuwd of het ergens on-line staat
Dat zeker. De scheidsrechter had op dat moment het doelpunt af moeten keuren, maar nu is het te laat om de wedstrijd over te laten spelen, zou een lachertje zijn!!quote:Op maandag 8 november 2004 11:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Zou toch wel triest zijn als die wedstrijd overgespeeld moet worden.
Die ontploffende bal natuurlijk. Mag je trouwens nog modden??quote:Op maandag 8 november 2004 11:33 schreef just me het volgende:
[..]
wat online staat ?
Een filmpje met daarop het bereiden van boerenkool door oma Sienquote:Op maandag 8 november 2004 11:33 schreef just me het volgende:
[..]
wat online staat ?
Eeeej het is maandagmorgen, kon zijn dat hij het berichtje zocht of dat hij een flimpje ervan zocht. Jep en totdat ik niet meer VBL-blauw ben blijf ik moddenquote:Op maandag 8 november 2004 11:34 schreef Suijk het volgende:
Die ontploffende bal natuurlijk. Mag je trouwens nog modden??![]()
Het is je vergeven.quote:Op maandag 8 november 2004 11:38 schreef just me het volgende:
[..]
Eeeej het is maandagmorgen, kon zijn dat hij het berichtje zocht of dat hij een flimpje ervan zocht. Jep en totdat ik niet meer VBL-blauw ben blijf ik modden
ik laat hem nog even open dan hebben meer users de kans om het flimpje te bekijkenquote:Op maandag 8 november 2004 11:42 schreef Suijk het volgende:
Nu kan het dicht namelijk.
Ik ben het juist wel met em eens. Denk je echt dat die bal zonder knal houdbaar was geweestquote:Op maandag 8 november 2004 11:48 schreef Mark het volgende:
Helemaal zuur als je dan de tweede van Anderlecht nog er bij neemt, schwalbe...
Ik ben het overigens niet eens met Digger dat de ontploffing niks uitmaakte: de keeper trekt zijn handen terug en wellicht had de speler op de doellijn de bal normaal wel kunnen spelen.
Da's een geheel ander onderwerp ja, dat was een vervroeg sinterklaas cadeautje.quote:Op maandag 8 november 2004 11:48 schreef Mark het volgende:
Helemaal zuur als je dan de tweede van Anderlecht nog er bij neemt, schwalbe...
Denk dat dat meer de hoop is (was) dan realiteit.quote:Ik ben het overigens niet eens met Digger dat de ontploffing niks uitmaakte: de keeper trekt zijn handen terug en wellicht had de speler op de doellijn de bal normaal wel kunnen spelen.
+ die keeper schrok nogalquote:Op maandag 8 november 2004 14:15 schreef MaxPower het volgende:
Die speler die op de lijn staat had de bal wel kunnen hebben als de bal niet ontploft was. De bal krijgt een afwijking naar rechts waardoor die speler net 10 centimeter tekort komt met zijn knie.
Die keeper is niet echt een held volgens mij. Het is net of die bal een scheet laat; dat zal ie wel smerig vinden.quote:Op maandag 8 november 2004 14:28 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
+ die keeper schrok nogal
quote:Op maandag 8 november 2004 14:30 schreef Nyluzzz het volgende:
[..]
Die keeper is niet echt een held volgens mij. Het is net of die bal een scheet laat; dat zal ie wel smerig vinden.![]()
Het ontploffen van ballen is langzamerhand een trend aan het worden.quote:Ook ontplofte bal bij Ajax 2 - Heerenveen 2
Bij de wedstrijd Ajax 2 – SC Heerenveen 2 op maandagavond is een doelpunt van de Friezen afgekeurd omdat de bal ontplofte. Afgelopen weekend gebeurde dit ook in de Belgische competitie bij Anderlecht tegen La Louvière. Daar keurde de scheidsrechter het doelpunt wel goed.
Ajax 2 stond met 1-0 voor toen SC Heerenveen 2 na 23 minuten een vrije trap mocht nemen vlak buiten het zestienmetergebied. Jos Hooiveld schoot de bal hard richting doel, waar Ajax-keeper Kenneth Vermeer de bal met zijn hak raakte. Daarop ontplofte de bal en verdween tegen de touwen. Scheidsrechter Van der Lip twijfelde niet en keurde de goal af.
“Ik kende de regel wel. Maar in de auto op weg hiernaartoe hebben mijn twee assistenten en ik het voorval in België wel besproken. En als je zoiets de dag ervoor op tv ziet, weet je je wel gesterkt in je beslissing. Het was voor mij meteen duidelijk wat er aan de hand was.
De keeper ging op zijn benen?, je hoort de knal en toen wist ik het meteen. De bal was niet te hard. Dat wordt voor de wedstrijd gecontroleerd en anders gaan de spelers in het veld zeker klagen. Dit zijn de dingen die het voor een scheidsrechter wel extra leuk maken'', aldus Van der Lip.
Ajax2 won het duel uiteindelijk met 4-2.
Voor de keeper wel ja. Maar er stond nog een speler op de doellijn, en die mistte de bal net.quote:Op maandag 8 november 2004 11:42 schreef DIGGER het volgende:
De bal was onhoudbaar, met of zonder plof.
Dan maken zij een slechte beurt. Je zag bij die bal trouwens dat er al een stuk 'binnenbal' uitkwam, er zat dus een scheur in het leer. Echt vreemd dat dat zo maar kan. Ze moeten die kindjes in India maar wat meer betalen.quote:Op dinsdag 9 november 2004 12:40 schreef DIGGER het volgende:
In Belgie was de bal van ADIDAS
Volgens ADIDAS kan het eigenlijk niet dat er een loskomende naad of een scheur inzat, want die ballen worden niet genaaid , maar zijn volledig als 1 stuk toegekleefd ,quote:Op dinsdag 9 november 2004 12:44 schreef Suijk het volgende:
[..]
Dan maken zij een slechte beurt. Je zag bij die bal trouwens dat er al een stuk 'binnenbal' uitkwam, er zat dus een scheur in het leer. Echt vreemd dat dat zo maar kan. Ze moeten die kindjes in India maar wat meer betalen.
vertel mij maar eens hoe je een bal wilt maken, zonder hem ook maar ergens vast te naaien!quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Volgens ADIDAS kan het eigenlijk niet dat er een loskomende naad of een scheur inzat, want die ballen worden niet genaaid , maar zijn volledig als 1 stuk toegekleefd ,
hun versie is dat de bal door een scherp stuk van iets beschadigd moet geweest zijn op voorhand.
tegenwoordig naait men die nieuwe types ballen niet meer , maar zijn die gelijmd of zoals in het geval met bv die EK bal in elkaar gesmolten.quote:Op dinsdag 9 november 2004 14:36 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
vertel mij maar eens hoe je een bal wilt maken, zonder hem ook maar ergens vast te naaien!
Wat zei je?quote:Op maandag 8 november 2004 14:26 schreef Nyluzzz het volgende:
Zoiets kan ook alleen in Belgie gebeuren! Prachtig![]()
Beide exact hetzelfde type bal zelfs.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:01 schreef Suijk het volgende:
Allebei Adidas ballen.
Heerlijk om dit te quoten, Nederlands wijsneusje!quote:Op maandag 8 november 2004 14:26 schreef Nyluzzz het volgende:
Zoiets kan ook alleen in Belgie gebeuren! Prachtig![]()
Vi.nlquote:La Louvière krijgt toch replay na ontplofte bal
20/1/2005 17:52
Anderlecht-La Louvière moet toch opnieuw worden gespeeld. De Belgische bond heeft dit besloten na de protesten van La Louvière over de ontplofte bal.
De wedstrijd in het Astrid Park van begin november werd beslist door een doelpunt dat de hele wereld overging. Niet omdat de vrije trap van Walter Baseggio een schoonheidsprijs verdiende, maar omdat de bal kort voor het over de lijn gaan ontplofte.
Scheidsrechter Gumienny keurde het doelpunt goed. La Louvière, dat door de omstreden goal met 2-1 verloor, voelde zich daarmee tekort gedaan. Het aankaarten bij de Belgische bond had geen resultaat, maar het Beroepscomité had wel oren naar de klacht van La Louvière.
Anderlecht heeft de uitspraak nog in beraad. 'De club bestudeert met zijn raadgevers de eventuele gegrondheid van de ingediende klacht en de gevolgen die hieruit voortvloeien', stelt de Brusselse club. 'Een definitief standpunt inzake een eventuele evocatie wordt eerstdaags ingenomen.'
De ontplofte bal bleek geen incident, want enkele dagen later explodeerde bij een wedstrijd van Jong Ajax ook een bal. Producent Adidas achterhaalde het probleem. Het lag aan de verkeerde verf die was gebruikt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |