abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23159830
quote:
Van de frontpage

KirmiziBeyaz had ons via de nieuws-submit te melden:

Als het aan kamerlid Wilders en dr. Bart-Jan Spruyt ligt, dan krijgen moslims geen grondwettelijke burgerrechten, zoals de vrijheid eigen scholen en verenigingen op te richten. Dit staat geschreven in het programma voor hun nieuwe partij, dat gemaakt is door de directeur van de Edmund Burke-stichting. Wilders heeft het met open armen ontvangen.

Volgens Wilders is de Nederlandse cultuur niet verenigbaar met de islam. Zo zou de islam geen rekening houden met democratische normen van de Nederlandse rechtsstaat. Verder zou de islam imperialistisch zijn, waarbij verwezen wordt naar de 'torenhoge minaretten in Rotterdam'. Ook het dragen van hoofddoekjes zou een symbool van afkeur naar het Westen toe zijn.

Niet alleen de grondrechten moeten worden afgenomen, ook de grenzen moeten voor immigranten worden afgesloten. Dit, volgens Spruyt, om de islamisering van de Nederlandse cultuur te voorkomen. " Van integratie moet 'serieus werk' worden gemaakt. Elke immigrant wiens inburgering mislukt moet het land uit: Je past je aan, of je hoepelt op."
Het lijkt me dat Wilders en consorten nu hun ware gezicht even laten zien. En het is heel lelijk...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 8 november 2004 @ 10:04:46 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_23159850
Moslims moeten geen rechten krijgen is gesloten. Dus ik denk dat dit topic dezelfde weg gaat...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_23159859
Ik ben dus bang dat als hij een beetje popu wordt tijdens de verkiezingen dat hij dan idd omgelegd gaat worden, en dan zie je hetzelfde als wat er met LPF gebeurd is.

Hersenloze mensen die gaan stemmen op zijn partij omdat hij dood is gegaan en niet vanwege zijn partijprogramma.
pi_23159931
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Moslims moeten geen rechten krijgen is gesloten. Dus ik denk dat dit topic dezelfde weg gaat...
Oh fuk, sorry, ik had alleen de active topics gescreend
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_23160042
Overigens ben ik het wél eens met zijn idee om islamitisch onderwijs af te schaffen, in de zin dat ik tegen wat voor inmenging dan ook van religie in het onderwijs ben. Wat mij betreft worden alle scholen openbaar.
Maar het recht op vereniging afschaffen is natuurlijk belachelijk en eng.
  maandag 8 november 2004 @ 10:20:11 #6
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_23160133
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:15 schreef Mwanatabu het volgende:
Overigens ben ik het wél eens met zijn idee om islamitisch onderwijs af te schaffen, in de zin dat ik tegen wat voor inmenging dan ook van religie in het onderwijs ben. Wat mij betreft worden alle scholen openbaar.
Maar het recht op vereniging afschaffen is natuurlijk belachelijk en eng.
Daar zou ik ook voor zijn, als Wilders die termen gebruikt had, ja. ALLE vormen van religie uit het onderwijs. Dus ook PC en Katholiek. Maar dat durft ie niet...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 8 november 2004 @ 10:27:31 #7
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_23160298
Het begint met:
quote:
Van de frontpage

KirmiziBeyaz had ons via de nieuws-submit te melden:
Ik wacht dus even af of het wel waar is.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_23160303
Deze blijft open.

Hele bericht:
quote:
Geen burgerrechten moslim

Groep Wilders vindt islam onverenigbaar met rechtsstaat
van onze redactie politiek

DEN HAAG - Het afgescheiden VVD-kamerlid Wilders wil moslims uitsluiten van grondwettelijke burgerrechten, zoals de vrijheid eigen scholen en verenigingen op te richten. Dat blijkt uit het programma dat de directeur van de Edmund Burke-stichting, Spruyt, voor een liberaal-conservatieve partij heeft geschreven. Wilders omarmt dat programma.

De islam is volgens Wilders en Spruyt onverenigbaar met de Nederlandse cultuur. Zij menen dat dit geloof zich niet verdraagt met de democratische rechtsstaat en dat het met zijn 'torenhoge minaretten in Rotterdam' imperialistisch is. Steeds meer moslima's dragen volgens hen een hoofddoekje als symbool van een afwijzing van het Westen. Spruyt weerspreekt berichten dat hij met Wilders een liberaal-conservatieve partij wil oprichten. Hij heeft wel op eigen initiatief zijn schets van een liberaal-conservatieve ideologie en beleidsprogramma voorgelegd aan Wilders, in wie hij een geestverwant ziet. Het kamerlid reageerde instemmend.

Spruyts initiatief heeft de Burke-stichting het afgelopen weekeinde in een crisis gebracht. Twee leden van het comité van aanbeveling, ChristenUnie-politicus Van Middelkoop en oud-CDA-kamerlid Hillen, besloten vrijdagavond daaruit te stappen. Oud-premier Van Agt volgde gisteravond. Hij vindt optreden en uitlatingen van Wilders 'reactionair, xenofobisch en te militant'. VU-hoogleraar Harinck beraadt zich nog op zijn lidmaatschap van het comité van aanbeveling. Hij wil eerst opheldering van Spruyt.

Naast uitsluiting van moslims van grondrechten, bepleit Spruyt de sluiting van de grenzen voor immigranten als wapen tegen de 'islamisering van de Nederlandse cultuur'. Van integratie moet 'serieus werk' worden gemaakt. Elke immigrant wiens inburgering mislukt moet het land uit: ,,Je past je aan, of je hoepelt op.''

In het programma wordt verder gepleit voor invoering van het districtenstelsel en referenda, hervormingen waar Wilders tot dusver tegen was. De liberaal-conservatieven streven verder naar lagere belastingen, ook om het aantal vermogende particulieren te laten groeien. Uit het gelijk blijven van het aantal rijken blijkt volgens Spruyt dat Nederland verpaupert. Hij pleit voor verlaging van het minimumloon.

De houding tegenover supranationale organen als de EU en de VN moet 'ongemeen kritisch' zijn. ,,Als zij zich verzetten tegen de belangen van de nationale staat, is opzegging van die verdragen of zelfs het lidmaatschap van die organen de logische volgende stap.''
http://www.trouw.nl/nieuw(...)n/1099814484585.html

Ik vind het wel erg kort door de bocht om op voorhand er vanuit te gaan dat ALLE uitingen de islam onverenigbaar zijn met de westerse samenleving. Bovendien: als het onverenigbaar is dan is de enige oplossing verbieden, lijkt mij. Willen ze die kant op?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  maandag 8 november 2004 @ 10:31:24 #9
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_23160387
Ik wacht even af tot de ontkenning of bevestiging van dit bericht door Wilders en/of Spruijt. Jobje Friso liep ook met het boekje van de CD te wapperen, dus de journalisten in NL zijn ook niet meer wat het geweest is.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_23160396
De extremistische politieke islam is onverenigbaar met de Nederlandse cultuur. Het is dom om die zeer belangrijke nuance niet aan te brengen.
pi_23160432
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:31 schreef Kaalhei het volgende:
Ik wacht even af tot de ontkenning of bevestiging van dit bericht door Wilders en/of Spruijt.
Dit komt toch rechtstreek van Spruijt?
  maandag 8 november 2004 @ 10:34:32 #12
104660 N.E.O.R.E.J.
Audere est facere
pi_23160435
Het lijkt mij dat overal waar "fundamentalitsch" en "extreem" voor geplaatst kan worden, onverenigbaar is met de Nederlandse cultuur. Dus dit geldt uiteraard niet alleen voor moslim fundamentalisme.
  maandag 8 november 2004 @ 10:35:33 #13
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_23160452
Als een echte populist weet Wilders subtiel alle nuances te vermijden in tijden dat niet iedereen daar om maalt. Deze man is net zo'n gevaar voor het land waar ik wil wonen als de lui die hij zo vurig zou moeten bestrijden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_23160456
idd wilders laat even zien hoe hij er echt over denkt, dat gaat m wel stemmen kosten. Mensen willen wel actie maar echt niet zover gaan. Die gast spoort niet.
Good morning! And in case I don't see you: good afternoon, good evening and good night!
pi_23160489
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Dit komt toch rechtstreek van Spruijt?
Nee niet echt. Op de site van de Edmund-Burke stichting kan ik dit niet teruglezen. Alleen in trouw eigenlijk.
  maandag 8 november 2004 @ 10:38:36 #16
104660 N.E.O.R.E.J.
Audere est facere
pi_23160503
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:35 schreef E-ric het volgende:
idd wilders laat even zien hoe hij er echt over denkt, dat gaat m wel stemmen kosten. Mensen willen wel actie maar echt niet zover gaan. Die gast spoort niet.
Ik weet het niet, ben bang dat alles opeens bespreekbaar is. Onder het mom van "vrijheid van meningsuiting".
  maandag 8 november 2004 @ 10:39:00 #17
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23160509
dit gaat best ver...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 8 november 2004 @ 10:42:04 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_23160560
De vraag is natuurlijk hoe wilders dat gezegt heeft, kan me een kop herinneren waar gegilt werd dat Pim de vrijheid van godsdienst wilde afschaffen, terwijl hij had gezegt dat de vrijheid van meningsuiting zwaarder weegt dan de vrijheid van godsdienst.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 8 november 2004 @ 10:43:03 #19
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_23160575
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:42 schreef Pietverdriet het volgende:
De vraag is natuurlijk hoe wilders dat gezegt heeft, kan me een kop herinneren waar gegilt werd dat Pim de vrijheid van godsdienst wilde afschaffen, terwijl hij had gezegt dat de vrijheid van meningsuiting zwaarder weegt dan de vrijheid van godsdienst.
Daar heeft u gelijk in.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_23160592
Eindelijk. Nu hopen dat de politiek genoeg wakker geschud is om dit voorrang te geven op hun flitsbeleid; bovendien hoeft een goed geïntegreerde, nette, weldenkende en ontwikkelde moslim zich nergens zorgen over te maken. Alleen de fundi's en de idioten met het idee "het westen is slecht" zullen hiermee aangepakt gaan worden. En dát zou eens tijd worden.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  maandag 8 november 2004 @ 10:53:24 #21
82999 TvB
wijsheid in pacht
pi_23160735
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Precies! Redelijke kans dat het weer opgeblazen is. Bovendien is van dit "plan" helemaal niks te vinden op de site van de Burke Stichting en de site van Geert Wilders zelf. Ben benieuwd of dit waar is of dat de Trouw een Telegraaf politiek aan het bedrijven is.
pi_23160790
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:44 schreef SadKingBilly het volgende:
Alleen de fundi's en de idioten met het idee "het westen is slecht" zullen hiermee aangepakt gaan worden. En dát zou eens tijd worden.
Dat is tot nu toe mislukt en tenzij er een gedachtenlees-apparaat door de AIVD is uitgevonden zal dat blijven mislukken.
  maandag 8 november 2004 @ 11:04:07 #23
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_23160908
Mijn stem heeft 'ie in elk geval al binnen !
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_23160995
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:04 schreef Pikkebaas het volgende:
Mijn stem heeft 'ie in elk geval al binnen !
En jouw smiley bespaart mij er eentje

Leg es uit wat jij er zo goed aan vindt om burgers rechten te ontzeggen op basis van hun overtuiging? (Let wel: de valkuil is hier om alle moslims maar weer eens over een kam te scheren, ik zeg hetnog maar even )
  maandag 8 november 2004 @ 11:11:00 #25
104660 N.E.O.R.E.J.
Audere est facere
pi_23161037
Misschien indien het onderwerp van deze topic "Wilders wil bepaalde moslims bepaalde burgerrechten ontnemen..." had ik me er beter in kunnen vinden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')