abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23158417
http://nu.nl/news.jsp?n=437724&c=12
quote:
Bij een islamitische school aan de Frankrijkstraat in Eindhoven is maandagmorgen rond 03:30 uur een ontploffing geweest. Daardoor is de ingang van de school ernstig beschadigd, aldus een woordvoerder van de politie. Ruiten van woningen in de omgeving zijn door de ontploffing gesneuveld.

De politie vermoedt dat de explosie moet worden gezien in het licht van de nasleep van de moord vorige week op filmer en schrijver Theo van Gogh. De woordvoerder zei dat de politie geen signalen had ontvangen over mogelijke acties tegen islamitische instellingen.
Lijkt me vrij waarschijnlijk dat het een aanslag is. Ik heb trouwens niets gehoord, is toch te ver weg van waar ik woon.

Er waren geen mensen binnen, dat scheelt, verder kan ik er niet wakker van liggen eigenlijk.
pi_23158448
vl00000000m
pi_23158468
Mensen die dit doen zijn niet veel beter dan Mohhamed B. zelf.
Okuninushi
  maandag 8 november 2004 @ 07:36:25 #4
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_23158485
quote:
Op maandag 8 november 2004 07:31 schreef Toyotomi het volgende:
Mensen die dit doen zijn niet veel beter dan Mohhamed B. zelf.
Sterker nog, ze zijn vele malen slechter. Mensen die dit soort dingen doen hebben nl. geen respect voor een hele bevolkingsgroep, terwij de dader van de moord op wijlen Theo alleen mensen met zo'n trollende provocerende zuigende mening haat

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_23158499
Wat ik mij afvraag is, of dat tijdstip gekozen is of dat die per ongeluk op dat tijdstip afging. Het is niet tof wat daar gebeurde maar het had nog veel erger kunnen zijn........
Wat er ook gebeurd altijd blijven lachen. :P
  maandag 8 november 2004 @ 07:41:04 #6
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_23158502
quote:
Op maandag 8 november 2004 07:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Sterker nog, ze zijn vele malen slechter. Mensen die dit soort dingen doen hebben nl. geen respect voor een hele bevolkingsgroep, terwij de dader van de moord op wijlen Theo alleen mensen met zo'n trollende provocerende zuigende mening haat

Dan nog anders bekeken. Deze man/vrouw heeft geen slachtoffers gemaakt, die van Theo wel.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_23158506
quote:
terwij de dader van de moord op wijlen Theo alleen mensen met zo'n trollende provocerende zuigende mening haat
Moet je je nog geen zorgen maken dan?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_23158508
Een ontzette deur.
  maandag 8 november 2004 @ 07:43:22 #9
13462 BansheeBoy
pi_23158513
quote:
Op maandag 8 november 2004 07:42 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Moet je je nog geen zorgen maken dan?
Hoe bedoel je ?

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_23158514
Wat is dit voor domme discussie.

Alle geweld moet veroordeeld worden, punt.
Jusqu'ici tout va bien...
  maandag 8 november 2004 @ 07:45:18 #11
13462 BansheeBoy
pi_23158519
quote:
Op maandag 8 november 2004 07:41 schreef DaMook het volgende:

[..]

Dan nog anders bekeken. Deze man/vrouw heeft geen slachtoffers gemaakt, die van Theo wel.
Zo kan je het ook bekijken inderdaad. Maar ik bekijk het niet zo

pi_23158529
Wat prettig toch, dat sommige mensen niet kunnen leven met het feit dat niet alle moslims haatdragend en anti-Nederlands zijn, en het daarom maar een beetje effectiever die richting in proberen te duwen, met dit soort bewijzen dat wíj juist deel uitmaken van een achterlijke cultuur.

Zodoende creëren ze zelf wel een gegrond excuus voor hun haat en onredelijkheid. Zij het met terugwerkende kracht.
  maandag 8 november 2004 @ 07:50:48 #13
50442 DaMook
pi_23158534
quote:
Op maandag 8 november 2004 07:45 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Zo kan je het ook bekijken inderdaad. Maar ik bekijk het niet zo

Ik zeg ook absoluut niet dat ik het goed keur. Beide zijn even fout.

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
  maandag 8 november 2004 @ 07:50:57 #14
13462 BansheeBoy
pi_23158535
quote:
Op maandag 8 november 2004 07:43 schreef Manono het volgende:

Ik moet je hier helemaal gelijk in geven Manono. Waar ik mee zit is dat ik als Moslim hier op Fok! als één van de eerste de moord op wijlen Theo heb afgekeurd, ondanks zijn trollende provocerende zuigende gedrag toen hij nog leefde. Maar als ik dan zie dat er bij aanslagen op Moskeeën en Islamitische scholen er maar weinig zijn die dat afkeuren, dan gaat er een gevoel van irritatie bij mij krioelen omstreeks de maagstreek, ik hoop dat je het begrijpt

pi_23158536
quote:
Op maandag 8 november 2004 07:41 schreef DaMook het volgende:

[..]

Maar dat is wellicht meer geluk dan wijsheid geweest.
Okuninushi
pi_23158542
quote:
Op maandag 8 november 2004 07:48 schreef Bombie het volgende:
Zodoende creëren ze zelf wel een gegrond excuus voor hun haat en onredelijkheid. Zij het met terugwerkende kracht.
Wat een onzin. Als een lid van het nederlands verzet een Nazidoelwit opblies, was hij dan ook bang voor "haat en onredelijkheid met terugwerkende kracht"? Nee dus.
pi_23158544
quote:
Op maandag 8 november 2004 07:51 schreef Toyotomi het volgende:

[..]

Ja, om half 4 s'nachts zijn er horden mensen aanwezig in een school.
  maandag 8 november 2004 @ 07:53:43 #18
50442 DaMook
pi_23158545
quote:
Op maandag 8 november 2004 07:51 schreef Toyotomi het volgende:

[..]

Mischien wel. Laten we blij zijn dat er geen slachtoffers gevallen zijn

pi_23158546
quote:
Op maandag 8 november 2004 07:43 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hoe bedoel je ?

Dat je moet oppassen omdat je een trollende provocerende zuigende mening hebt.
Dat bedoelt ie. Denk ik.
  maandag 8 november 2004 @ 07:54:17 #20
13462 BansheeBoy
pi_23158549
quote:
Op maandag 8 november 2004 07:52 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Wat een onzin. Als een lid van het nederlands verzet een Nazidoelwit opblies, was hij dan ook bang voor "haat en onredelijkheid met terugwerkende kracht"? Nee dus.
Hou je niet van de domme, de achtelijke mensen die het extreem-rechtse gedachtengoed als hobby er bij doen hebben met de moord op wijlen Theo een ijzersterk argument om hun ideoterie in de praktijk te brengen en er toch begrip voor te krijgen van het gepeupel

maandag 8 november 2004 @ 07:54:37 #21
50442 DaMook
pi_23158550
quote:
Op maandag 8 november 2004 07:50 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik moet je hier helemaal gelijk in geven Manono. Waar ik mee zit is dat ik als Moslim hier op Fok! als één van de eerste de moord op wijlen Theo heb afgekeurd, ondanks zijn trollende provocerende zuigende gedrag toen hij nog leefde. Maar als ik dan zie dat er bij aanslagen op Moskeeën en Islamitische scholen er maar weinig zijn die dat afkeuren, dan gaat er een gevoel van irritatie bij mij krioelen omstreeks de maagstreek, ik hoop dat je het begrijpt

Er zijn zeker ook goede moslims Daar zul je mij niets over horen zeggen.

pi_23158564
quote:
Op maandag 8 november 2004 07:54 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hou je niet van de domme, de achtelijke mensen die het extreem-rechtse gedachtengoed als hobby er bij doen hebben met de moord op wijlen Theo een ijzersterk argument om hun ideoterie in de praktijk te brengen en er toch begrip voor te krijgen van het gepeupel

Mij hoor je het niet goedpraten, alleen ik kan me echt niet druk maken om een kapotte deur.
pi_23158574
quote:
Op maandag 8 november 2004 07:50 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat begrijp ik.

Het heeft dan ook absoluut geen zin om te praten over wat erger is, en al helemaal niet om een stel kinderen de dupe te laten zijn van het verziekte criminele gedrag van zogenaamd volwassen mensen, moslim of niet.
  maandag 8 november 2004 @ 08:01:09 #24
13462 BansheeBoy
pi_23158577
quote:
Op maandag 8 november 2004 07:58 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Mij hoor je het niet goedpraten, alleen ik kan me echt niet druk maken om een kapotte deur.
Het gaat om het idee waarde medeFok!ker, de intentie van die zuigende trollerende extreem-rechtse terroristen is om zoveel mogelijk Islamitische symbolen te vernietigen. Dat dat niet gelukt is tekent dan toch hun zwakte, maar de intentie is er, en daar moeten die poedels op worden afgerekend, anders hebben ze wat mij betreft absoluut geen recht op een menswaardig bestaan, dan heb ik zelfs meer respect voor Lassie, de hond in spé

pi_23158584
quote:
Het gaat niet om de materiele schade sufferd
pi_23158593
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:01 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het gaat om het idee waarde medeFok!ker, de intentie van die zuigende trollerende extreem-rechtse terroristen is om zoveel mogelijk Islamitische symbolen te vernietigen. Dat dat niet gelukt is tekent dan toch hun zwakte, maar de intentie is er, en daar moeten die poedels op worden afgerekend, anders hebben ze wat mij betreft absoluut geen recht op een menswaardig bestaan, dan heb ik zelfs meer respect voor Lassie, de hond in spé

Je kunt ook blij zijn dan Nederlanders niet zo goed zijn in het opblazen van andermans eigendom. Hierbij noem ik geen voorbeelden van het tegenovergestelde.
pi_23158596
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:02 schreef Manono het volgende:

[..]

Het gaat niet om de materiele schade sufferd
Dat heb ik ook wel door knuppel.
pi_23158610
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:04 schreef DrWolffenstein het volgende:
Dat heb ik ook wel door knuppel.
Gelukkig, dat zou namelijk wel heel dom zijn.
  maandag 8 november 2004 @ 08:13:39 #29
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23158637
wederom een slechte actie die ik betreur en afkeur.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_23158640
quote:
Op maandag 8 november 2004 07:54 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik keur die aanslagen af. Maar kan begrijpen dat het gebeurt. Let wel begrijpen. Iets anders dan er berip voor hebben. Een actie geeft maar al te vaak ook een reactie.
Okuninushi
  maandag 8 november 2004 @ 08:14:25 #31
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23158641
the shit is hitting the fan
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 8 november 2004 @ 08:15:41 #32
13462 BansheeBoy
pi_23158647
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:03 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Je kunt ook blij zijn dan Nederlanders niet zo goed zijn in het opblazen van andermans eigendom. Hierbij noem ik geen voorbeelden van het tegenovergestelde.
Uiteraard ben ik enorm verheugd dat de Nederlanders in kwestie absoluut zwaar onvoldoende zouden scoren bij een terroristen-examen, dat stemt me inderdaad tevreden, maar ik kijk vooral naar de intentie, en die is niet echt om blij van te woorden, de onkunde daarentegen heft het gelukkig enigzins wat op

pi_23158648
Het is treurig dat kinderen die maandagmorgen naar school komen om te leren geconfroneerd worden met dergelijke hatelijke akties. Het maakt kinderen bang en geeft alleen maar de indruk dat geweld normaal is in onze maatschappij.
pi_23158651
Eigenlijk hoef ik nooit te posten want ik ben het doorlopend met BansheeBoy eens.

Maar er moet mij nu toch van het hart dat:

Nederlanders al de twijfelachtige eer te beurt viel om een Nederlands woord wereldberoemd te maken: APARTHEID.

Nederlanders al de twijfelachtige eer te beur is gevallen, het land te zijn waar na 9/11 de meeste daden van agressie tegen Moskeeën zijn gepleegd.....

En nou is de buit van één weekend: 4 moskeeën en 1 islamitische school!

Goed zo, ga zo door!
We plaatsen Nederland met een lekker imago op de wereldkaart!

SCHAMEN!
Dat moeten we ons!

En nou wordt het toch tijd dat 'de Nederlandse gemeenschap' die ettertjes die zoiets doen eens gaan terugfluiten! Want dat is toch wat wij ook van de Marokaanse gemeenschap verwachten?

Dit loopt uit de hand en hier is nog maar een verstandig woord over te zeggen, tegen ALLE betrokkenen, ongeacht hun mening:

Kappuh! Nah!
a woman, who seeks equality to men, lacks ambition!
  maandag 8 november 2004 @ 08:19:16 #35
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23158668
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:14 schreef MikeyMo het volgende:
the shit is hitting the fan
Het wakkert de discussie weer lekker aan

Hopelijk was het opzet dat het explosief om 3:30 afging, daar ga ik nog maar vanuit..
pi_23158670
Ik keur het absoluut niet goed, al is het alleen omdat dit de aandacht afleid van de problemen die er zijn met allochtonen en ze nu (weer) in hun slachtofferrol kunnen kruipen.

Aan de andere kant, ze oogsten nu wat ze hebben gezaaid.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 8 november 2004 @ 08:21:11 #37
107187 Irrwisch
Leven is het meervoud van lef
pi_23158677
quote:

[..]

Dit is nu juist een kapotte deur waar ik me wel druk om maak!
Dit soort achterlijk gedrag gericht tegen onschuldige burgers, want hoewel het in deze niet fysiek tegen een mens gericht, is een vorm van aanvallen van een bevolkingsgroep vind ik.

Het stemt me tevens triest om te zien dat er zoveel haat tegen moslims in nederland is er dit soort daden gepleegd worden en dat er mensen zijn die ermee instemmen. Dit is net zo goed een uiting van het niet accepteren van anders denkenden.
Dus dit soort acties vind ik wel een hele wrange bewijsvoering dat de nederlandse samenleving net zulke achterlijke onderdelen in zich heeft als de islamitische.
De pen is scherper dan het zwaard....
pi_23158681
Ik ben er net langs gefietst. De deuren aan de onderkant zijn weggeslagen, de ruiten rondom de deur liggen eruit, alsmede vele ruiten van huizen aan de overkant van de straat. Geen echte ravage of zo. Wel erg veel politie.
  maandag 8 november 2004 @ 08:21:43 #39
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23158685
Yeps die kinderen hebben toch een haat gezaaid.. Kan je je de kinderpostzegels nog herinneren... Dit verdienen ze echt..
pi_23158686
foto's heb ik op mijn toestel staan, die krijg ik er op mijn werk niet vanaf helaas.
pi_23158687
.
Oppakken en publiekelijk aan de schandpaal nagelen. En dan hopen dat iemand bij hun ook een bommetje dropt.
-
  maandag 8 november 2004 @ 08:22:34 #42
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_23158690
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:16 schreef gigabitch het volgende:
Eigenlijk hoef ik nooit te posten want ik ben het doorlopend met BansheeBoy eens.

Nederlanders al de twijfelachtige eer te beurt viel om een Nederlands woord wereldberoemd te maken: APARTHEID.

Nederlanders al de twijfelachtige eer te beur is gevallen, het land te zijn waar na 9/11 de meeste daden van agressie tegen Moskeeën zijn gepleegd.....

Goed zo, ga zo door!

SCHAMEN!
Dat moeten we ons!

En nou wordt het toch tijd dat 'de Nederlandse gemeenschap' die ettertjes die zoiets doen eens gaan terugfluiten! Want dat is toch wat wij ook van de Marokaanse gemeenschap verwachten?

Dit loopt uit de hand en hier is nog maar een verstandig woord over te zeggen, tegen ALLE betrokkenen, ongeacht hun mening:

Kappuh! Nah!
Damn, overdrijven is ook een vak.

Relativeren is een onbekend woord aan het worden, ik denk dat daar meer gevaar in schuilt dan in welke aanslag ook. Zo'n bomaanslag slaat nergens op en is niet goed te praten, maar het lijkt mij dat bijvoorbeeld (als BSB consequent is) dit te begrijpen is.

Voor mij is het beide niet te begrijpen en onaanvaardbaar.
Live life to the Ender :D
pi_23158691
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:21 schreef Libris het volgende:
Yeps die kinderen hebben toch een haat gezaaid.. Kan je je de kinderpostzegels nog herinneren... Dit verdienen ze echt..
ik mag hopen dat het om die reden snachts is gedaan, dat er dus geen mensen het slachtoffer worden.
  maandag 8 november 2004 @ 08:23:10 #44
105769 Zapp
Pim, Theo...jij?
pi_23158693
gelukkig is het een incident he 8_)
Van Aartsen zegt dat nu zichtbaar is geworden waar Hirsi Ali en ook de VVD al zo lang op hebben gewezen. "Ik hoop dat we in Nederland de ontkennende fase voorbij zijn. Wat past bij een weerbare democratie is werkelijk tot actie overgaan."
pi_23158694
quote:

[..]

Maar wel helemaal over de zeik gaan als iemand ketchup over een politica gooit.
Echt consequent ben je niet, he? .
-
  maandag 8 november 2004 @ 08:23:33 #46
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_23158697
Echt een slechte zaak dit.
pi_23158699
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:23 schreef Zapp het volgende:
met zulke incidenten hebben de glaszetters vast geen probleem
  maandag 8 november 2004 @ 08:25:09 #48
40772 Chris_Redfield
Sexy mothafuckha
pi_23158705
Laten we eerst maar eens het onderzoek afwachten, voor het zelfde geld is die aanslag gepleegd door een paar moslimfundamentalisten om zo de zaak nog meer op scherp te zetten.
Satan Stole My Teddybear
  maandag 8 november 2004 @ 08:25:25 #49
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_23158708
Overigens, lijkt mij voordat je echt een mening kan vormen er eerst meer van moet weten, zoals het motief van de daders. Het lijkt voor de hand te liggen, maar alles is nu gebasseerd op vermoedens en niet op feiten.
pi_23158710
quote:
Exact. Maar Marokkanen kunnen ook prima 'onze' ettertjes terugfluiten, en andersom.

We wonen hier met elkaar en elke volwassene draagt de verantwoordelijkheid om Nederland een plek te laten blijven waar kinderen van alle overtuigingen veilig op kunnen groeien.
pi_23158714
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:15 schreef Manono het volgende:
Het is treurig dat kinderen die maandagmorgen naar school komen om te leren geconfroneerd worden met dergelijke hatelijke akties. Het maakt kinderen bang en geeft alleen maar de indruk dat geweld normaal is in onze maatschappij.
eens.

aan de andere kant, hoor je aan de kant van hun ouders, oudere broers toch vaker dan je lief is het geluid dat het okay is je geloof te verdedigen desnoods met geweld, of dat Theo en Ayaan het er zelf naar ma(a)k(t)en.
wat moet je daar dan van denken, als je opgevoed wordt met die geluiden om je heen.

Ik haat dit soort uitingen van woede, het boezemt angst in, niet allen bij moslims die het wel goed menen, maar ook bij Nederlanders.
Het zijn de acties van domme lieden die het blijkbaar verbaal niet redden met het uiten van hun woede, of gewoon nu een alibi hebben.

Ik hoop, maar ik denk ook, dat dit soort dingen nu helaas even een kleine opleving hebben, maar dat over een week al , als de gemoederen weer een beetje rustiger zijn, het leven weer gewoon doorgaat , Theo niet iedere dag meer het nieuws beheerst, het weer zal afnemen.
Dat ging met Fortuyn ook zo, en toen was de commotie vele malen groter

Laten we hopen dat ze die gasten snel oppakken.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 8 november 2004 @ 08:27:55 #52
13462 BansheeBoy
pi_23158719
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:19 schreef Strolie75 het volgende:

Je keurt het dus niet af begrijp ik ?

maandag 8 november 2004 @ 08:28:06 #53
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23158722
[tru]
MIsschien was het wel een marokkaanse ouder die het niet eens was met het cijfer voor dictee op het rapport voor zijn zoontje
[/tru]
pi_23158727
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:25 schreef Chris_Redfield het volgende:
Laten we eerst maar eens het onderzoek afwachten, voor het zelfde geld is die aanslag gepleegd door een paar moslimfundamentalisten om zo de zaak nog meer op scherp te zetten.
dát zou ook zomaar kunnen.

en als ze niemand kunnen pakkenm zullen we dus blijven denken dat het een paar NL hersenlozen waren en spelen we dus weer hun precies in de kaart.
pi_23158731
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:26 schreef milagro het volgende:

Laten we hopen dat ze die gasten snel oppakken.
De politie was in grote getale aanwezig, om te zeggen dat 5:45 wel vroeg was om opgepiept te worden (nee, niet allemaal, slechts 1 agent), verder gebeurde er eigenlijk niets.
pi_23158733
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

edit: laat maar
pi_23158735
quote:
Jaja, ze hebben flink lopen zaaien die koters. .
-
pi_23158743
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:30 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Jaja, ze hebben flink lopen zaaien die koters. .
zoals ik eerder al zei, dat explosief ging niet per ongeluk (mag ik hopen) om 3:30 af.. gewoon bangmakerij dus.
pi_23158749
quote:
Ik keur het absoluut niet goed, al is het alleen omdat dit de aandacht afleid van de problemen die er zijn met allochtonen en ze nu (weer) in hun slachtofferrol kunnen kruipen.

Mjah, met die redenering kunnen we ook stellen dat van Gogh oogstte wat hij zaaide. Niks aan het handje dus, moet kunnen, toch?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2004 08:33:47 ]
pi_23158752
quote:

[..]

oow
jij wilt het nog erger zien
jij wil doden zien he
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_23158753
quote:

Tja, dat heb ik van Theo van Gogh ook horen beweren.

We zijn met z'n allen lekker bezig een verziekt klimaat te zaaien waar we uiteindelijk allemaal de dupe zullen zijn. Het lijkt wel of men wacht op een excuus om zich vanwege boosheid te buiten te gaan aan geweld of hatelijkheden zonder te willen nadenken over de consequenties. Onverstandig.
  † In Memoriam † maandag 8 november 2004 @ 08:33:48 #62
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_23158756
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mjah, met die redenering kunnen we ook stellen dat van Gogh oogstte wat hij zaaide.
Je haalt me de woorden uit de mond.
  maandag 8 november 2004 @ 08:34:11 #63
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23158759
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:32 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

zoals ik eerder al zei, dat explosief ging niet per ongeluk (mag ik hopen) om 3:30 af.. gewoon bangmakerij dus.
En dan nog. Wat hebben die kinderen ermee te maken? Als je dan zonodig een aanslag moet plegen, doe het dan op zo'n extreme moskee (die van Eindhoven staat wel bekend erom dacht ik)
pi_23158760
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:25 schreef Manono het volgende:

[..]

Exact. Maar Marokkanen kunnen ook prima 'onze' ettertjes terugfluiten, en andersom.

We wonen hier met elkaar en elke volwassene draagt de verantwoordelijkheid om Nederland een plek te laten blijven waar kinderen van alle overtuigingen veilig op kunnen groeien.
Helemaal mee eens!

En alle anderen: Waar het mij om gaat is DAT HET NU MOET OPHOUDEN!
Dus niet één van mijn opmerkingen uit zijn verband rukken!
pi_23158762
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

neeh
ze keuren helemaal niks af
want ze willen doden zien
  maandag 8 november 2004 @ 08:36:17 #66
107187 Irrwisch
pi_23158775
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:23 schreef Zapp het volgende:
Ja, gelukkig is het een incident..... Zie jij een verband met iets wat in de samenleving speelt, ik niet. Kwam volkomen uit de lucht vallen... Iets wat helemaal op zichzelf staat dus. Daarbij, als het schoolbestuur een beetje geïntergreerd is hebben ze vast een glasverzekering afgesloten.
Niets aan de hand dus, pffieuw ik schrok al.

Gelukkig maar want we leven hier in zo'n prachtig land van melk en honing, alleen verdomd jammer dat de melk zo zuur is geworden!!
pi_23158781
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:34 schreef Libris het volgende:

[..]

En dan nog. Wat hebben die kinderen ermee te maken? Als je dan zonodig een aanslag moet plegen, doe het dan op zo'n extreme moskee (die van Eindhoven staat wel bekend erom dacht ik)
die mogen ze van mij vandaag *********** inderdaad. Helaas mag ik dat niet zeggen, dus bij deze heb ik bovenstaande nooit gezegd.

We hebben er zeker 1, en die is nog altijd vrolijk open. Fijn he, zo'n overheid.
pi_23158787
quote:

[..]

Als er al zo'n bom af moet gaan, doe dan idd maar om 3:30 en niet om 13:30. Neemt overigens niet weg dat dit een verwerpelijke daad is, IMO.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_23158788
De extremisten moeten ze aanpakken !
Alleen spijtig dat je pas weet dat iemand extremist is/was als hij slachtoffers gemaakt heeft ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_23158790
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:36 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

die mogen ze van mij vandaag *********** inderdaad. Helaas mag ik dat niet zeggen, dus bij deze heb ik bovenstaande nooit gezegd.

We hebben er zeker 1, en die is nog altijd vrolijk open. Fijn he, zo'n overheid.
hehe jij keurt het goed he
erg leuk he aanslag plegen
pi_23158796
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:34 schreef Meki het volgende:

[..]

neeh
jij wil dat wel erg graag horen he?
pi_23158808
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:37 schreef Meki het volgende:

[..]

hehe jij keurt het goed he
erg leuk he aanslag plegen
jij wil het wel erg graag horen he? Kom eens langs in Eindhoven, kunnen we er onder het genot van een kopje thee in het Turkse theehuis over praten.
  maandag 8 november 2004 @ 08:40:03 #73
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23158810
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:36 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Ach, tegenwoordig mag je toch alles zeggen? zucht...
pi_23158816
quote:
Heel flink, kinderen bang maken, hen het gevoel geven dat ze tot een 'slechte' bevolkingsgroep behoren en dat het misschien gewoon een geluk was dat ze niet op school waren.

Je kunt je afvragen wat dat uiteindeljk voor oogst zal opleveren..
pi_23158820
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:39 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

jij wil het wel erg graag horen he? Kom eens langs in Eindhoven, kunnen we er onder het genot van een kopje thee in het Turkse theehuis over praten.
Oke , voor deze ene keer

[ Bericht 10% gewijzigd door Meki op 08-11-2004 08:57:05 ]
pi_23158837
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:40 schreef Meki het volgende:

[..]
ik zou je laster maar weghalen als ik jou was, en wel meteen.
  maandag 8 november 2004 @ 08:44:55 #77
57971 Wrinex
Caught beneath the landslide
pi_23158856
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
.
Oppakken en publiekelijk aan de schandpaal nagelen. En dan hopen dat iemand bij hun ook een bommetje dropt.
Deze reactie op de moord van Theo van Gogh keur je af (terecht overigens), maar hierop als reactie weer een bommetje terug droppen. . Lekker tegenstrijdig en hypocriet.
  maandag 8 november 2004 @ 08:46:06 #78
13462 BansheeBoy
pi_23158866
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:34 schreef Meki het volgende:

[..]

neeh
Nou, zo overdreven wil het niet stellen, uiteraard denkt niet iedereen zo. Helaas zijn er een aantal waaronder Dr.Wolfenstein en Strolie75 die het zgn. afkeuren maar er wel beperkingen aan stellen, zo van:"Ik keur het af maar...."

Heel dat woordje maar mag niet voorkomen in die zin

maandag 8 november 2004 @ 08:48:03 #79
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23158876
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nou, zo overdreven wil het niet stellen, uiteraard denkt niet iedereen zo. Helaas zijn er een aantal waaronder Dr.Wolfenstein en Strolie75 die het zgn. afkeuren maar er wel beperkingen aan stellen, zo van:"Ik keur het af maar...."

dat woord je "maar" zie ik anders terug in jouw uitlatingen over de moord op Van Gogh BSB
[..]
pi_23158891
Ik kan niet eens zeggen dat ik het erg vind eigenlijk
pi_23158894
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:46 schreef BansheeBoy het volgende:

Zei de knuffelallochtoon die de moord op van Gogh afdeed als een "criminele afrekening". Poedels zijn er in vele soorten en maten. Je hebt de hypocriete en je hebt de achterlijke. Alleen héél soms zijn mensen gewoon beide.

pi_23158896
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:50 schreef Bananenman het volgende:
Ik kan niet eens zeggen dat ik het erg vind eigenlijk
en waarom niet
  maandag 8 november 2004 @ 08:52:27 #83
107187 Irrwisch
pi_23158907
quote:

[..]

Gewoon bangmakerij noem jij dat???

Ik noem het vreemdelingenhaat
pi_23158914
Laat iemand dan es een voorstel geven hoe je extremisten aanpakt zonder op de tenen van een ganse bevolkingsgroep te trappen ?
Hoe identificieer je een extremist voor hij slachtoffers maakt ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_23158915
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:51 schreef Meki het volgende:

[..]

en waarom niet
hee, knakker, haal eerst eens je beschuldiging jegens mij weg.
pi_23158921
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:52 schreef Irrwisch het volgende:

[..]

prima hoor, jij noemt het zo, ik noem het zo. Mijn akkoord heb je.
pi_23158922
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:53 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

hee, knakker, haal eerst eens je beschuldiging jegens mij weg.
oow waarom
  maandag 8 november 2004 @ 08:54:22 #88
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23158931
M-m-m-eki is weer op oorlogspad, his own personal Jihad
[..]
  maandag 8 november 2004 @ 08:55:24 #89
13462 BansheeBoy
pi_23158935
(De moord op) Wijlen Theo van Gogh is bijna in zijn eentje verantwoordelijk voor de aanwezige haat jegens de Islamitische bevolking. Er zijn er maar weinig die kunnen relativeren zonder de emoties er bij te betrekken. Daarom stellen de regeringsleden mij bijzonder teleur, ze proberen uit een walm van emotie allerlei wetsvoorstellen er doorheen te gooien. Terwijl ze het beste kunnen wachten tot de gemoederen bedaart zijn en alle verdachten en daders achter tralies zitten. Nu wordt er in principe gehandeld zonder dat er echt kennis van zaken is. Misschien is die Mohamemd B. wel een atheïst die de Islam juist enorm haat en van daaruit deze daad heeft gepleegd wetende dat er een hetze tegen de Islam daardoor zal komen, het Joden-effect zeg maar

pi_23158936
Ja idd stop met dat persoonlijk geflame ffs
pi_23158939
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:53 schreef Meki het volgende:

[..]

oow waarom
je beschuldigd me van medeplichtigheid van (wellicht) een aanslag, daar ben ik ABSOLUUT NIET van gediend.
  † In Memoriam † maandag 8 november 2004 @ 08:56:44 #92
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_23158947
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:55 schreef UncleScorp het volgende:
Ja idd stop met dat persoonlijk geflame ffs
pi_23158948
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:56 schreef NorthernStar het volgende:

[..]
zou je de valse beschuldiging van Meki dan weg kunnen halen?
pi_23158953
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:57 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

zou je de valse beschuldiging van Meki dan weg kunnen halen?
heb ik al zelf gedaan , haal jij knakker weg
pi_23158961
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:57 schreef Meki het volgende:

[..]

heb ik al zelf gedaan , haal jij knakker weg
knakker? nee, dat doe ik niet knakker,
pi_23158962
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:55 schreef BansheeBoy het volgende:
(De moord op) Wijlen Theo van Gogh is bijna in zijn eentje verantwoordelijk voor de aanwezige haat jegens de Islamitische bevolking.
Je bent niet goed bij je hoofd.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_23158963
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:52 schreef Irrwisch het volgende:

[..]

Als het door NL gedaan is en niet door fanatieke moslims als olie op het vuur, wat me nu niet lijkt, dan is het een domme en walgelijke reactie op van Gogh of een alibi van iemand die altijd een pest hekel had aan moslims.

Het tegengestelde zie je bij Marokkaanse kutgastjes die met stenen gooien en spugen naar Joden of een NL gezin de straat uit bonjouren.
Dat heet dan geen vreemdelingen haat, maar wat? Anti semitsme en ? Nederlander haat ?

Het idiote is dat moskeeën en scholen nu extra bewaakt worden sinds dinsdag en dat dan toch dit gebeuren kan,zonder dat iemand iets gezien heeft.
  maandag 8 november 2004 @ 08:58:30 #99
13462 BansheeBoy
pi_23158964
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:50 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Zei de knuffelallochtoon die de moord op van Gogh afdeed als een "criminele afrekening".
Vrijheid van meningsuitig weet je nog. Ook ik heb recht op een feitelijke mening, en overigens bijf ik 100% achter die uitspraak staan. Als een dief is steelt komt het omdat er helers zijn die de gestolen waar opkopen. Als wijlen Theo geen "criminele" uitingen had durf ik mijn hand te smeden in het vuur dat hij nu nog zou leven

pi_23158977
quote:
(De moord op) Wijlen Theo van Gogh is bijna in zijn eentje verantwoordelijk voor de aanwezige haat jegens de Islamitische bevolking. Er zijn er maar weinig die kunnen relativeren zonder de emoties er bij te betrekken. Daarom stellen de regeringsleden mij bijzonder teleur, ze proberen uit een walm van emotie allerlei wetsvoorstellen er doorheen te gooien. Terwijl ze het beste kunnen wachten tot de gemoederen bedaart zijn en alle verdachten en daders achter tralies zitten. Nu wordt er in principe gehandeld zonder dat er echt kennis van zaken is. Misschien is die Mohamemd B. wel een atheïst die de Islam juist enorm haat en van daaruit deze daad heeft gepleegd wetende dat er een hetze tegen de Islam daardoor zal komen, het Joden-effect zeg maar

Laat die joden toch eens met rust.
  Admin maandag 8 november 2004 @ 09:00:00 #101
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_23158981
ONtopicblijven, gescheld wordt weggehaald.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 8 november 2004 @ 09:00:06 #102
105769 Zapp
Pim, Theo...jij?
pi_23158982
zijn er al fotos ;9
Van Aartsen zegt dat nu zichtbaar is geworden waar Hirsi Ali en ook de VVD al zo lang op hebben gewezen. "Ik hoop dat we in Nederland de ontkennende fase voorbij zijn. Wat past bij een weerbare democratie is werkelijk tot actie overgaan."
  maandag 8 november 2004 @ 09:00:37 #103
13462 BansheeBoy
pi_23158989
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:55 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

je beschuldigd me van medeplichtigheid van (wellicht) een aanslag, daar ben ik ABSOLUUT NIET van gediend.
Dat moet je met een korreltje zout nemen, het lijkt me logisch dat iemand met een mening als de jouwe bijna onmogelijk betrokken kan zijn bij dergelijke aanslagen. Daarentegen lopen er hier een aantal rond op Fok! die ik het wel zie doen

pi_23158991
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:00 schreef yvonne het volgende:
ONtopicblijven, gescheld wordt weggehaald.
en de valse beschuldiging van Meki aan mijn adres mag ook weg.
pi_23158996
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:00 schreef Zapp het volgende:
zijn er al fotos ;9
ja, op mijn camera en ik zit op mijn werk, dus dat wordt pas tegen een uur of zes..
pi_23158997
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:00 schreef Zapp het volgende:
zijn er al fotos ;9
Van de FP:

pi_23159005
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Vrijheid van meningsuitig weet je nog. Ook ik heb recht op een feitelijke mening, en overigens bijf ik 100% achter die uitspraak staan. Als een dief is steelt komt het omdat er helers zijn die de gestolen waar opkopen. Als wijlen Theo geen "criminele" uitingen had durf ik mijn hand te smeden in het vuur dat hij nu nog zou leven

Dus stukjes schrijven over die bespottelijke zooi genaamd de Islam is "crimineel"? Ik denk dat ik ook maar eens een paar stukjes naar de Metro ga sturen. En die zullen niet zo lief zijn als hier op dit forum (al moeten ze eerst eruit geselecteerd worden).
pi_23159016
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:00 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat moet je met een korreltje zout nemen, het lijkt me logisch dat iemand met een mening als de jouwe bijna onmogelijk betrokken kan zijn bij dergelijke aanslagen. Daarentegen lopen er hier een aantal rond op Fok! die ik het wel zie doen

een mening is nog altijd iets compleet anders dan het daadwerkelijk uitvoeren van vooropgezette plannen. Ik denk dat ik toch zeer duidelijk kan stellen dat ik noch de intentie, noch de plannen, noch de materialen heb om dergelijke dingen uit te halen.
pi_23159021

pi_23159023
Tsjah idioten heb je overal...
pi_23159029
Buurtbewoners reageren geschokt op Bomaanslag aldus RTL4
  maandag 8 november 2004 @ 09:03:28 #112
84309 pooier
bling bling
pi_23159031
quote:
Lijkt me vrij waarschijnlijk dat het een aanslag is. Ik heb trouwens niets gehoord, is toch te ver weg van waar ik woon.

Er waren geen mensen binnen, dat scheelt, verder kan ik er niet wakker van liggen eigenlijk.
Aanslag, aanslag. Een vuurwerkbom door vandalen. Je krijgt nu een tijdje van die akties net zoals de poederbriefrage en de bompakketrages. Na een tijdje hoor je er niks meer over.
Maar ik denk dat het zeker t/m 31 december nog onrustig blijft met dit soort "bommen" door vandalen
copyright 2006
pi_23159045
quote:
Als wijlen Theo geen "criminele" uitingen had durf ik mijn hand te smeden in het vuur dat hij nu nog zou leven
Ow ja, vooral nooit iets verkeerd zeggen over de islam !
Het kan je je leven kosten ...
Kan je doortrekken naar de kleine man in de straat ook ...
pi_23159053
quote:

[..]

Ja, of als er iemand had gedaan wat had moeten gebeuren: Aangifte doen van discriminatie!
(heb ik óók niet gedaan, net zo goed niet.)
Maar de uitspraken die TvG heeft gedaan zijn ontegenzeggelijk misdadig geweest, strijdig tegen ONZE wet op de discriminatie!

In een Nederlandse gevangenis, en dat is waar TvG dus had hóren te zitten, is nog nooit iemand doodgeschoten!
  maandag 8 november 2004 @ 09:06:39 #115
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_23159071
quote:

[..]

Dus jij liep ook gevaar?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_23159075
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:05 schreef gigabitch het volgende:

[..]

Ja, of als er iemand had gedaan wat had moeten gebeuren: Aangifte doen van discriminatie!
(heb ik óók niet gedaan, net zo goed niet.)
Maar de uitspraken die TvG heeft gedaan zijn ontegenzeggelijk misdadig geweest, strijdig tegen ONZE wet op de discriminatie!

In een Nederlandse gevangenis, en dat is waar TvG dus had hóren te zitten, is nog nooit iemand doodgeschoten!
wat een onzin, hij is meerdere malen voor de rechter gesleept en niet schuldig bevonden.
Kortom , geen crimineel, niets misdadigs gezegd, wel bot.
pi_23159078
quote:

Ja, mss wel
Mss hebben moslims deze "aanslag"wel gepleegd, ervan uitgaande dat autochtone Nederlanders de schuld krijgen

pi_23159098
Nu, ze moeten dus gewoon de scholen en moskeeén echt gaan bewaken, dus niet alleen extra surveilleren. Hng er camera's op rondom het gebouw of zo
Tot de gemoederen weer bedaard zijn.
en die eikels oppakken, maar ja... geen hond heeft wat gezien.
  maandag 8 november 2004 @ 09:10:00 #119
13462 BansheeBoy
pi_23159113
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:04 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ow ja, vooral nooit iets verkeerd zeggen over de islam !
Het kan je je leven kosten ...
Kan je doortrekken naar de kleine man in de straat ook ...
Dan kan je het wel belachelijk gaan maken en mij een beetje ridicuul bejegenen met cynisme en een tikkeltje misplaatste sarcasme, maar het is toch echt zo. Het probleem lag dus 100% bij wijlen Theo en 100% bij die hatelijke met haat bevulde Mohammed B. (die zeer waarschijnlijk in opdracht van de AIVD de gruwelijke daad heeft uitgevoerd, in ieder geval hebben ze het hem wel erg makkelijk gemaakt door hem (bwust ??) niet te screenen ). Al met al komt deze moord heel veel partijen wel erg goed uit, waaronder de mensen van Stormfront en andere groeperingen die onverdraagzaamheid prediken jegens de Islamitische mede-bevolking

pi_23159126
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:09 schreef milagro het volgende:
Nu, ze moeten dus gewoon de scholen en moskeeén echt gaan bewaken, dus niet alleen extra surveilleren. Hng er camera's op rondom het gebouw of zo
extra bewaken - camera's. Wie gaat dat betalen? Het geld is er simpelweg niet. Tevens moeten ook andere dingen goed bewaakt worden tegen aanslagen, denk aan vliegvelden ect. Dan vermoed ik toch waar de prioriteit van de overheid ligt.
pi_23159136
quote:
die zeer waarschijnlijk in opdracht van de AIVD de gruwelijke daad heeft uitgevoerd
och, zo is het verhaal inderdaad. Sorry dat ik toch iets totaal anders dacht.
pi_23159151
lol nu moeten de moslims nog bescherming krijgen ook ??!!
En wie beschermt ons ?
pi_23159153
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:10 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Al met al komt deze moord heel veel partijen wel erg goed uit, waaronder de mensen van Stormfront en andere groeperingen die onverdraagzaamheid prediken jegens de Islamitische mede-bevolking

Nee, deze moord komt de moslimradicalen beter uit dan je zou verwachten, echter de simpele zielen die de bom hebben gelegt in de school zorgen voor onrust. En bij onrust gedijen extremen het beste. Dus ook de moslimradicalen. Durf toch eens een spiegel voor jezelf te zetten.
pi_23159165
Eindhoven, Tariek Ibnoe Ziyad
Heeft nauwe banden met en is opgericht en financieel gesteund door Al Waqf. Bestuurslid Dol van Al Furkaan-moskee (moskee van Al Waqf) ook lid van bestuur school. In statuten wordt in artikel 12 verwezen naar Al Waqf. Een andere link leidt naar de Moslim Wereld Liga, een liefdadigheidsinstelling. Een onderdeel daarvan, IIRO, wordt door de CIA verdacht van het doorsluizen van geld en betrokkenheid bij het netwerk van Osama Bin Laden. De Nederlandse vertegenwoordiger, de voorzitter, is Mohammed Cheppih. Hij is bestuurslid op de school in Eindhoven. Tevens is hij betrokken bij Al Waqf.

Praat de "aanslag" natuurlijk niet goed

maandag 8 november 2004 @ 09:14:40 #125
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_23159167
quote:

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 8 november 2004 @ 09:14:56 #126
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_23159169
quote:

[..]

Dan kan je het wel belachelijk gaan maken en mij een beetje ridicuul bejegenen met cynisme en een tikkeltje misplaatste sarcasme, maar het is toch echt zo. Het probleem lag dus 100% bij wijlen Theo en 100% bij die hatelijke met haat bevulde Mohammed B. (die zeer waarschijnlijk in opdracht van de AIVD de gruwelijke daad heeft uitgevoerd , in ieder geval hebben ze het hem wel erg makkelijk gemaakt door hem (bwust ??) niet te screenen ). Al met al komt deze moord heel veel partijen wel erg goed uit, waaronder de mensen van Stormfront en andere groeperingen die onverdraagzaamheid prediken jegens de Islamitische mede-bevolking

BRON??????

Wat een ongelovelijke onzin weet jij te produceren zeg. Hoe dik is je duim??
  maandag 8 november 2004 @ 09:15:14 #127
262 Re
Kiss & Swallow
pi_23159175
t'is wachten op de eerste doden onder de "schuldigen"
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_23159188
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:15 schreef Re het volgende:
t'is wachten op de eerste doden onder de "schuldigen"
Laten we idd hopen dat de "oudere broers" van die kinderen hun gemak kunnen houden.
  maandag 8 november 2004 @ 09:16:57 #129
13462 BansheeBoy
pi_23159193
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:06 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Dus jij liep ook gevaar?
Wat is dat voor een vreemde conclusie ? Kun je dat staven ?

maandag 8 november 2004 @ 09:17:25 #130
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_23159202
Lekker begin weer van een nieuwe week... .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 8 november 2004 @ 09:20:15 #131
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_23159230
Sjonge jonge waar gaat dit heen..
  maandag 8 november 2004 @ 09:20:17 #132
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23159231
quote:
Het probleem lag dus 100% bij wijlen Theo en 100% bij die hatelijke met haat bevulde Mohammed B. (die zeer waarschijnlijk in opdracht van de AIVD de gruwelijke daad heeft uitgevoerd, in ieder geval hebben ze het hem wel erg makkelijk gemaakt door hem (bwust ??) niet te screenen ).

damn, en je meent het ook nog
[..]
  maandag 8 november 2004 @ 09:21:16 #133
107187 Irrwisch
pi_23159241
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:58 schreef milagro het volgende:

[..]

Als het door NL gedaan is en niet door fanatieke moslims als olie op het vuur, wat me nu niet lijkt, dan is het een domme en walgelijke reactie op van Gogh of een alibi van iemand die altijd een pest hekel had aan moslims.

Het tegengestelde zie je bij Marokkaanse kutgastjes die met stenen gooien en spugen naar Joden of een NL gezin de straat uit bonjouren.
Dat heet dan geen vreemdelingen haat, maar wat? Anti semitsme en ? Nederlander haat ?

Het idiote is dat moskeeën en scholen nu extra bewaakt worden sinds dinsdag en dat dan toch dit gebeuren kan,zonder dat iemand iets gezien heeft.
Mee eens Milagro, haat jegens joden lijkt me inderdaad anti semitisme, hoe je haat jegens nederlanders noemt zou ik zou een, twee, drie niet weten.
Feit is dat het wel degelijk bestaat binnen allochtone bevolkingsgroepen. En hoe dit allemaal heeft kunnen gebeuren, ik zou het niet weten maar het verbaasd me niet dat de bom barst. De laatste jaren is het latente gevoel van onvrede tussen diverse bevolkingsgroepen steeds dichter aan de oppervlakte komen te liggen en nu dus omgeslagen in fysiek geuite haat.
pi_23159242
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:09 schreef milagro het volgende:
In utrecht zijn er al vrijwilligers die de wacht houden bij dat soort gebouwen. Iedere avond / nacht zijn er 3 vrijwilligers die de wacht houden per object.
  maandag 8 november 2004 @ 09:21:20 #135
13462 BansheeBoy
pi_23159244
Uiteraard is het idee dat de AIVD erachter zit maar een gedachte van me, het is namelijk niet echt te staven met argument, bronnen, links of wat dan ook. Alleen het feit dat deze jongen zo makkelijk zijn gang kon gaan laat mij denken dat de AIVD absoluut niet vrijuit gaat

pi_23159251
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:26 schreef milagro het volgende:
hun oudere broeres zeggen (..) dat Theo en Ayaan het er zelf naar ma(a)k(t)en.
Dat zegt mijn blonde Amsterdamse vriendje anders ook, je kunt niet zomaar extreme beledigingen uiten tav een hele bevolkingsgroep en dan denken dat het zonder extreme gevolgen blijft. Dat is zijn mening die ik niet deel want wat mij betreft doe je maar aangifte als je je laat beledigen door iemand die jou een varken of achterlijk noemt maar we gaan elkaar hier niet overhoop knallen of het als maatschappij normaal vinden dat kleintjes de dupe worden, daar houdt het wel zo'n beetje op.

Geloof zou ten alle tijden over inspiratie moeten gaan, niet over dwang of expansiedrift. Maar als we mensen niet meer kansen geven in deze maatschappij is religie soms het enige wat ze hebben en zullen sommigen dat ook op een primitieve manier verdedigen. Domme mensen zullen er aan alle kanten altijd zijn, mensen die niet in staat zijn om de provocaties van een intellectueler iemand te begrijpen of die de Koran op een verkeerde manier interpreteren. Bijna elke religie heeft in de geschiedenis voor doden en oorlogen gezorgd. Ketters werden hier vroeger ook verbrand en katholieken gingen vroeger zieltjes winnen in Afrika. Dat is allemaal niks nieuws.. Alleen was Nederland geen land meer waar religie een belangrijke plaats in nam, omdat het goed met ons ging misschien.

Op dit moment wordt er een weinig sociaal beleid gevoerd, mensen aan de onderkant van de maatschappij worden afgeknepen en onmiddellijk staan we klaar om elkaar de hersens in te slaan ipv er met elkaar voor te zorgen dat de voedingsbodem voor extremisme (inwelk kamp dan ook) weg wordt genomen. Als ik Balkenende nu gespierde tegen het terrorisme (ik zou het gewoon criminaliteit willen noemen) hoor bezigen heb ik iets van, hou toch op met die zoethoudertjes en dat papegaaiengedrag, suf excuus voor een premier. Steek de hand eerst eens in eigen boezem.
  maandag 8 november 2004 @ 09:21:51 #137
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23159253
ik ben wel blij dat ze het middenin de nacht hebben gedaan ipv op klaarlichte dag als de school gevuld is met kids
[..]
  maandag 8 november 2004 @ 09:23:04 #138
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_23159268
quote:

'ze'?

En volgens die redenering oogstte Theo niet wat hij heeft gezaaid?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_23159275
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:21 schreef MikeyMo het volgende:
ik ben wel blij dat ze het middenin de nacht hebben gedaan ipv op klaarlichte dag als de school gevuld is met kids
jep, dat dan nog wel.
pi_23159306
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Uiteraard is het idee dat de AIVD erachter zit maar een gedachte van me, het is namelijk niet echt te staven met argument, bronnen, links of wat dan ook. Alleen het feit dat deze jongen zo makkelijk zijn gang kon gaan laat mij denken dat de AIVD absoluut niet vrijuit gaat

Wat 'n onzin. Het is hier de VS niet. Sensatie belust..
  maandag 8 november 2004 @ 09:27:06 #141
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23159314
quote:

de AIVD heeft al zijn handenvol aan deze 150 en moeten zelfs mensen extern inhuren. Bovendien heeft de AIVD geen belangen bij de moord op Van Gogh, sterker nog, ze komen er weer eens door slecht in het nieuws. Het enige wat ze er bij winnen is dat men weer eens spreekt om ze meer bevoegdheden te geven
[..]
  maandag 8 november 2004 @ 09:27:53 #142
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_23159328
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:25 schreef Chris_Redfield het volgende:
Idd, dat zou zo maar eens kunnen.
Grappig dat bijna niemand aan die mogelijkheid denkt.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_23159343
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:27 schreef kasper het volgende:
Mag dat wel ?
  maandag 8 november 2004 @ 09:30:50 #144
36833 brokkenpiloot
Prutser voor het leven
pi_23159369
quote:

Ow, dus als ik zometeen op internet opzoek hoe ik een kunstmestbom moet maken en vervolgens een moskee opblaas, dan is het op zn minst gedeeltelijk de schuld van de AIVD omdat ze hadden moeten zien aankomen dat ik een moskee ging opblazen? De AIVD kan moeilijk de complete Nederlandse bevolking in de gaten houden.

Begrijp me niet verkeerd, een aanslag plegen op een moslimschool keur ik zeer sterk af omdat de situatie door dit soort acties compleet uit de hand loopt. Maar ga niet zeggen dat de AIVD gedeeltelijk schuldig is aan de dood van Van Gogh. Krommer kun je het toch niet maken, of wel?
pi_23159386
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:21 schreef Manono het volgende:

[..]

Dat zegt mijn blonde Amsterdamse vriendje anders ook, je kunt niet zomaar extreme beledigingen uiten tav een hele bevolkingsgroep en dan denken dat het zonder extreme gevolgen blijft. Dat is zijn mening die ik niet deel want wat mij betreft doe je maar aangifte als je je laat beledigen door iemand die jou een varken of achterlijk noemt maar we gaan elkaar hier niet overhoop knallen of het als maatschappij normaal vinden dat kleintjes de dupe worden, daar houdt het wel zo'n beetje op.

Geloof zou ten alle tijden over inspiratie moeten gaan, niet over dwang of expansiedrift. Maar als we mensen niet meer kansen geven in deze maatschappij is religie soms het enige wat ze hebben en zullen sommigen dat ook op een primitieve manier verdedigen. Domme mensen zullen er aan alle kanten altijd zijn, mensen die niet in staat zijn om de provocaties van een intellectueler iemand te begrijpen of die de Koran op een verkeerde manier interpreteren. Bijna elke religie heeft in de geschiedenis voor doden en oorlogen gezorgd. Ketters werden hier vroeger ook verbrand en katholieken gingen vroeger zieltjes winnen in Afrika. Dat is allemaal niks nieuws.. Alleen was Nederland geen land meer waar religie een belangrijke plaats in nam, omdat het goed met ons ging misschien.

Op dit moment wordt er een weinig sociaal beleid gevoerd, mensen aan de onderkant van de maatschappij worden afgeknepen en onmiddellijk staan we klaar om elkaar de hersens in te slaan ipv er met elkaar voor te zorgen dat de voedingsbodem voor extremisme (inwelk kamp dan ook) weg wordt genomen. Als ik Balkenende nu gespierde tegen het terrorisme (ik zou het gewoon criminaliteit willen noemen) hoor bezigen heb ik iets van, hou toch op met die zoethoudertjes en dat papegaaiengedrag, suf excuus voor een premier. Steek de hand eerst eens in eigen boezem.
Nou, sorry Manono, er wordt genoeg gedaan om de mensen met minder kansen op weg te helpen.
Mijn vriendin is een moslima. en komt uit een huwelijk met niets dan mishandeling, en na veel ellene had ze eindelijk de moed om weg te gaan bij die klootzak.
Ze had helemaal NIETS, sprak de taal amper omdat ze vrijwel nooit buitenshuis kwam of vriendinnen mocht hebben.
Het beetje Nederlands dat ze sprak leerde ze van haar zoontje.

Ze heeft van allerlei instanties (voor allochtonen, de gemeente) hulp gekregen, ze is Nederlandse les gaan volgen, PC cursus, typen, admin weet ik wat allemaal, en nu heeft ze werk, nog niet het werk wat ze ms ambieert en het verdient niet veel, maar ze heeft werk en dat alles in relatief korte tijd.

Voor jongeren wordt er van alles geregeld op school om ze bij te spijkeren, er zijn clubhuizen, verenigingen, allerlei cursussen die gevolgd kunnen worden , zwemmen, fietsen zelfs, naailes, en alles gesubsidieerd.

Er wordt genoeg geregeld, alleen blijkbaar wordt er of te weinig gebruik van gemaakt (niet alle dames mogen die lessen volgen van hun eega's of ze durven zelf niet).

Het is absoluut niet zo dat we die mensen aan hun lot over hebben gelaten en ze daarom aan de onderkant staan.
Het heeft net z goed te maken met gebrek aan inzet en ambitie en interesse bij de mensen zelf.
Ik zie genoeg allochtonen, Marokkanen, die het wel goed doen, en die uit exact dezelfde omstandigheden komen als zij die het niet redden, met die meneer die je nu veel op tv ziet, als een goed voorbeeld, Aboutaleb.

Of bedoelde je dat niet
  maandag 8 november 2004 @ 09:41:28 #146
13462 BansheeBoy
pi_23159480
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:27 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

de AIVD heeft al zijn handenvol aan deze 150 en moeten zelfs mensen extern inhuren. Bovendien heeft de AIVD geen belangen bij de moord op Van Gogh, sterker nog, ze komen er weer eens door slecht in het nieuws. Het enige wat ze er bij winnen is dat men weer eens spreekt om ze meer bevoegdheden te geven
Uiteraard heeft de AIVD zijn handevol aan allerlei andere zaken. Maar ze stellen gewoon de verkeerde prioriteiten, het zal met niet verrassen als ze dit bewust doen. Mohammed B. had alle vrije tijd om zijn daad uit te voeren, geen kiezelsteen die hem in de weg stond. Daarbij zijn er enorm veel partijen die gebaat zijn bij deze actie

maandag 8 november 2004 @ 09:42:33 #147
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_23159497
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:41 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Uiteraard heeft de AIVD zijn handevol aan allerlei andere zaken. Maar ze stellen gewoon de verkeerde prioriteiten, het zal met niet verrassen als ze dit bewust doen. Mohammed B. had alle vrije tijd om zijn daad uit te voeren, geen kiezelsteen die hem in de weg stond. Daarbij zijn er enorm veel partijen die gebaat zijn bij deze actie

:[
Ja hoor, tuurlijk
  maandag 8 november 2004 @ 09:46:12 #148
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23159558
BSB, maak jezelf nou niet belachelijker dan je al bekend staat
pi_23159566
idd strak kan topic naar TRU verhuizen ...
pi_23159585
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:46 schreef UncleScorp het volgende:
idd strak kan topic naar TRU verhuizen ...
mijn topic, wat doe je. maar met BSB gaat het wel die kant op ja.. de AIVD die Moh.B helpt... tjonge zeg..
  maandag 8 november 2004 @ 09:48:17 #151
13462 BansheeBoy
pi_23159589
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:46 schreef Libris het volgende:
Libris, zeg nou eerlijk, maak ik geen punt met mijn argumenten, kon Mohammed B. niet wel erg toevallig heel makkelijk wijlen Theo van G. ombrengen, hij kon schieten, hij kon hem steken, zelfs een aantal a4-tje op zijn lichaam perforeren zonder dat het hem maar enigzins moeilijk is gemaakt door de AIVD

pi_23159591
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:46 schreef Libris het volgende:
  maandag 8 november 2004 @ 09:48:23 #153
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_23159592
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:27 schreef kasper het volgende:

[..]

Idd, dat zou zo maar eens kunnen.
Weet je wat dan zo huichelachtig is.
Toen er gesteld werd dat die hatelijke berichtjes op de condoleanceregisters door extreem rechtse Nederlanders werden gepost, om de Moslims nog verder in diskrediet te brengen, werd je voor gek verklaard.
Maar dit lijkt mij iig een aanslag gepleegd door extreem rechts, simpel en alleen om het feit dat een moslim nooit een moskee op zou blazen.
-
  † In Memoriam † maandag 8 november 2004 @ 09:49:24 #154
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_23159606
quote:

[..]

Hallo. Het ging hier over een explosie bij een school. Niet over je persoonlijke "het ligt aan een ander-theorie" aangaande Mohammed B.
  maandag 8 november 2004 @ 09:50:03 #155
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23159616
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:48 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Libris, zeg nou eerlijk, maak ik geen punt met mijn argumenten, kon Mohammed B. niet wel erg toevallig heel makkelijk wijlen Theo van G. ombrengen, hij kon schieten, hij kon hem steken, zelfs een aantal a4-tje op zijn lichaam perforeren zonder dat het hem maar enigzins moeilijk is gemaakt door de AIVD

Wat wil je dan? Dat iedere moslim geschaduwd wordt door een agent? Je weet zelf dat als je kwaad wil je dat kan. Iedereen kan vermoord worden. Wat denk je dat de AIVD is? Een organisatie die op elke hoek van de straat staat?
  maandag 8 november 2004 @ 09:50:05 #156
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_23159617
quote:
zonder dat het hem maar enigzins moeilijk is gemaakt door de AIVD
De AIVD staat inderdaad normaliter elke dinsdagochtend op de Lineas te posten.
  maandag 8 november 2004 @ 09:50:53 #157
13462 BansheeBoy
pi_23159634
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:49 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Hallo. Het ging hier over een explosie bij een school. Niet over je persoonlijke "het ligt aan een ander-theorie" aangaande Mohammed B.
LOL, dat waren we inderdaad nog bijna vergeten ook. Tnx dat je ons het weer herinnert

pi_23159686
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:48 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Toen er gesteld werd dat die hatelijke berichtjes op de condoleanceregisters door extreem rechtse Nederlanders werden gepost, om de Moslims nog verder in diskrediet te brengen, werd je voor gek verklaard.
Maar dit lijkt mij iig een aanslag gepleegd door extreem rechts, simpel en alleen om het feit dat een moslim nooit een moskee op zou blazen.
Ik denk het ook , hoor.

Maar ik denk wel dat de lieden van Mohammed B zijn club wel degelijk in staat zijn een gematigde moskee op te blazen (de deuren althans )
Ze hebben tenslotte ook gematigde imams met de dood bedreigd.

Een moskee die alleen in hun ogen pro Westers is, is geen moskee.

Maar goed, ik denk dat het gewoon een paar NL'se idioten geweest zijn.
Oppakken, en de bak in.
pi_23159688
Dit is heel simpel een terroristische daad, terreur houdt nl in het bang maken van mensen, angst zaaien.
Nou, dat lijkt me goed gelukt.
Dat de idioten hiervoor de angst van en om kinderen heeft gebruikt is zo mogelijk nog triester.
Je vraagt je af waar het verstand van mensen zit, en afgaande op wat ik de afgelopen dagen heb mogen horen en lezen, stemt dat me uitermate droevig.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  maandag 8 november 2004 @ 09:54:36 #160
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_23159702
quote:

[..]

Zie je nou zelf niet hoe belachelijk je jezelf maakt?
  maandag 8 november 2004 @ 09:54:37 #161
13462 BansheeBoy
pi_23159704
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:50 schreef Copycat het volgende:

[..]

De AIVD staat inderdaad normaliter elke dinsdagochtend op de Lineas te posten.
Een organisatie als de AIVD hoort te weten wat er speelt in Nederland en wie er eventueel iets kunnen doen. Deze jongens is nooit afgeluiterd o.i.d. Dan vraag je bijna om problemen

pi_23159713
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:13 schreef UncleScorp het volgende:
En wie beschermt ons ?
Je bedoelt dat bescherming geboden zou moeten worden op basis van ideologie?
  maandag 8 november 2004 @ 09:56:21 #163
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_23159723
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:54 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Een organisatie als de AIVD hoort te weten wat er speelt in Nederland en wie er eventueel iets kunnen doen. Deze jongens is nooit afgeluiterd o.i.d. Dan vraag je bijna om problemen

Ga door, ga door!

En ik ben het volledig met Shmoopy eens.
pi_23159743
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:53 schreef shmoopy het volgende:
Dit is heel simpel een terroristische daad, terreur houdt nl in het bang maken van mensen, angst zaaien.
Nou, dat lijkt me goed gelukt.
Dat de idioten hiervoor de angst van en om kinderen heeft gebruikt is zo mogelijk nog triester.
Je vraagt je af waar het verstand van mensen zit, en afgaande op wat ik de afgelopen dagen heb mogen horen en lezen, stemt dat me uitermate droevig.
En dit is waarschijnlijk door hetzelfde slag mensen gedaan die bij de gijzeling in Beslan alle moslims eventjes voor het gemak onder de noemer "beesten" schaarden. Het komt waarschijnlijk niet eens in ze op dat het principe hetzelfde is als je het tegen moslims doet, want dat zijn toch geen volwaardige mensen in hun ogen.
Ziek, zwak en misselijk, dit.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_23159770
Zorgwekkend, als het maar geen trend wordt .
  maandag 8 november 2004 @ 09:59:28 #166
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_23159772
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:16 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wat is dat voor een vreemde conclusie ? Kun je dat staven ?

Omdat jij meester bent in het trollen en hanteren van een provocerende en zuigende mening.

PS: Het was een vraag, geen conclusie.

Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_23159791
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:54 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je doelt op het feit dat de AIVD deze jongen kende en wist van zijn sympathieën en loyaliteiten, maar er niets mee deed (kon doen?)
In dat opzicht heb je gelijk, absoluut. Het is bij de wilde kippen af dat mensen met dit soort ideologieën in de praktijk onkwetsbaar lijken tot ze werkelijk een aanslag plegen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_23159803
Gewoon een kwajongens streek, vroeger trokken we belletje, tegenwoordig doen ze pogingen om islamitische scholen op te blazen
pi_23159812
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:59 schreef schatje het volgende:
Dat lijkt het al te zijn, getuige de brandjes bij moskeeen van de laatste dagen.
Maar of de autochtone Nederlander zich nu geroepen voelt om massaal de straat op te gaan om te roepen dat dit niet uit hun naam is gedaan betwijfel ik.
pi_23159818
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:01 schreef Absinth het volgende:
Gewoon een kwajongens streek, vroeger trokken we belletje, tegenwoordig doen ze pogingen om islamitische scholen op te blazen
was de moord op Theo ook een kwajongens streek
  maandag 8 november 2004 @ 10:02:18 #171
13462 BansheeBoy
pi_23159824
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:54 schreef Noca het volgende:

[..]

Zie je nou zelf niet hoe belachelijk je jezelf maakt?
Zullen we gewoon afspreken dat we het inhoudelijk houden. Op de man spelen is zo Akkersloot-achtig en verpest de discours... Je ziet juist dat ik bv. ondanks de vele persoonlijke aanteigingen die ik over me heen krijg ik toch me best doe om het inhoudelijk te houden (dit topic is een goed voorbeeld).

pi_23159829
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:01 schreef Meki het volgende:

[..]

Hoe verloopt je samenwerking met Ertan?
pi_23159848
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:02 schreef Absinth het volgende:

[..]

Hoe verloopt je samenwerking met Ertan?
goed , geef jij maar antwoord
pi_23159867
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:59 schreef schatje het volgende:
zorgwekkend, maar ik denk niet dat het een trend wordt.
het kalmeert vanzelf weer allemaal, wederzijds, als de moord weer op de achtergrond raakt.

pi_23159879
quote:

[..]

Waarom word het brandstichten van moskeeen met niemand er in steeds zonder twijfel vergeleken met de moord op Theo? Appels met peren vind ik dat!
Zeker omdat de brandstichting een reactie op.. is. Het is beide niet goed te keuren natuurlijk, maar brandstichting in 'n moskee vind ik nog net wel even iets onschuldiger
  maandag 8 november 2004 @ 10:06:57 #176
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_23159895
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:01 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Dat lijkt het al te zijn, getuige de brandjes bij moskeeen van de laatste dagen.
Maar of de autochtone Nederlander zich nu geroepen voelt om massaal de straat op te gaan om te roepen dat dit niet uit hun naam is gedaan betwijfel ik.
ik zie meer een actie ---> reactie situatie. beetje hetzelfde dat je minder zwaar gestraft wordt als je eerst op je bek geslagen wordt en daarna een klapje teruggeeft. ik vind het genoeg om vanaf mijn compu de daad af te keuren.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_23159902
quote:

[..]

Nee, was het werk van een extremistische moslimgek, waarvan er wel meerdere rondlopen in NL
pi_23159916
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:01 schreef shmoopy het volgende:

[..]

sorry Shmoops, maar er is geen pamflet bij gelegd uit naam van ons Nederlanders en er wordt niet gezegd , behalve door een paar eikeltjes hier, dat het logisch was en dat je ons maar niet moet beledigen of zo.
  maandag 8 november 2004 @ 10:08:28 #179
13462 BansheeBoy
pi_23159920
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:06 schreef Ventje83 het volgende:

[..]

Zeker omdat de brandstichting een reactie op.. is. Het is beide niet goed te keuren natuurlijk, maar brandstichting in 'n moskee vind ik nog net wel even iets onschuldiger
De moord op wijlen Theo van G. was een reactie op zijn trollende gedrag en zijn provocerende uitspraken. 11 September was een reactie op het gedrag van de Amerikanen in Palestina-Israël en de politiek in de rest van de wereld. Ik keur het beiden niet goed, maar als we het toch over actie-reactie hebben moet ik toch even duidelijk maken dat het niet omgedraaid moet worden

pi_23159934
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:14 schreef Absinth het volgende:
Eindhoven, Tariek Ibnoe Ziyad
Heeft nauwe banden met en is opgericht en financieel gesteund door Al Waqf. Bestuurslid Dol van Al Furkaan-moskee (moskee van Al Waqf) ook lid van bestuur school. In statuten wordt in artikel 12 verwezen naar Al Waqf. Een andere link leidt naar de Moslim Wereld Liga, een liefdadigheidsinstelling. Een onderdeel daarvan, IIRO, wordt door de CIA verdacht van het doorsluizen van geld en betrokkenheid bij het netwerk van Osama Bin Laden. De Nederlandse vertegenwoordiger, de voorzitter, is Mohammed Cheppih. Hij is bestuurslid op de school in Eindhoven. Tevens is hij betrokken bij Al Waqf.

Praat de "aanslag" natuurlijk niet goed

Aanslagen zijn nooit goed te praten.
Maar als ik jouw stukje zo lees had ik eerder een aanslag verwacht op de persoon en/of eigendommen en niet op een school. Ik ben ook erg benieuwd hoe jij aan die info gekomen bent...
Iets nuttigs voor je computer? Zoek maar iets uit! GoT
pi_23159949
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:01 schreef Absinth het volgende:
De opgepakte daders van de aanslagen op moskeeen zijn tussen de 19 en 26 jaar oud. Als je op die leeftijd nog 'belletje trekt' ben je of een lid van de jostiband, of extreem rechts.
  † In Memoriam † maandag 8 november 2004 @ 10:10:38 #182
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_23159957
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:05 schreef milagro het volgende:

[..]

zorgwekkend, maar ik denk niet dat het een trend wordt.
het kalmeert vanzelf weer allemaal, wederzijds, als de moord weer op de achtergrond raakt.

Ik kijk niet verbaast op als straks doden of gewonden vallen. Het is te hopen van niet maar het lijkt me niet onvoorstelbaar. De wederzijdse haat heeft ruimbaan iig.
pi_23159959
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:08 schreef BansheeBoy het volgende:
De moord op wijlen Theo van G. was een reactie op zijn trollende gedrag en zijn provocerende uitspraken. 11 September was een reactie op het gedrag van de Amerikanen in Palestina-Israël en de politiek in de rest van de wereld. Ik keur het beiden niet goed, maar als we het toch over actie-reactie hebben moet ik toch even duidelijk maken dat het niet omgedraaid moet worden
Dan is dit toch evengoed een reactie op de moord op Van Gogh ?
pi_23159964
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:07 schreef Absinth het volgende:

[..]

Nee, was het werk van een extremistische moslimgek, waarvan er wel meerdere rondlopen in NL
aha
en de dader die een aanslag pleegt op school is geen gek he
  maandag 8 november 2004 @ 10:10:56 #185
13462 BansheeBoy
pi_23159969
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:06 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik zie meer een actie ---> reactie situatie. beetje hetzelfde dat je minder zwaar gestraft wordt als je eerst op je bek geslagen wordt en daarna een klapje teruggeeft. ik vind het genoeg om vanaf mijn compu de daad af te keuren.
De moord op wijlen Theo van G. was ook reactie op een actie, maar het is niet gerechtvaardigd, en ook toen vonden jullie het niet genoeg dat de Marokkanen alleen maar een afkeurend geluidje zouden geven, nee, ze moesten ten koste van hun ramadan-gebeden naar de Dam komen om een afkeurend gebaar te uiten. Nou, zoiets verwacht ik nu van de Nederlanders :[

pi_23159974
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:08 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Theo van Gogh is vermoord! Als reactie op 'n filmpje?! dat is toch geen logische reactie..

Een moskee in de fik steken als reactie op een moord? Stuk begrijpelijker! Niet goed te keuren uiteraard, maar dat viel redelijk te verwachten.. Stuk onschuldiger.
pi_23159980
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:08 schreef milagro het volgende:

[..]

sorry Shmoops, maar er is geen pamflet bij gelegd uit naam van ons Nederlanders en er wordt niet gezegd , behalve door een paar eikeltjes hier, dat het logisch was en dat je ons maar niet moet beledigen of zo.
Ik voel me dan ook niet geroepen.
pi_23159982
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:09 schreef RoyalFlusher het volgende:

[..]

Aanslagen zijn nooit goed te praten.
Maar als ik jouw stukje zo lees had ik eerder een aanslag verwacht op de persoon en/of eigendommen en niet op een school. Ik ben ook erg benieuwd hoe jij aan die info gekomen bent...
Site van Nova, via VK:

http://www.novatv.nl/inde(...)chtergronden.details
pi_23159989
Cheppih, bestuurslid op die school?
Dat is toch die vent die bijna leider van AEL NL was, en voor invoering vd sharia is?
pi_23160005
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:10 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

De moord op wijlen Theo van G. was ook reactie op een actie, maar het is niet gerechtvaardigd, en ook toen vonden jullie het niet genoeg dat de Marokkanen alleen maar een afkeurend geluidje zouden geven, nee, ze moesten ten koste van hun ramadan-gebeden naar de Dam komen om een afkeurend gebaar te uiten. Nou, zoiets verwacht ik nu van de Nederlanders :[

Dat zouden ze niet MOETEN doen, dat is gewoon een goed advies om de racistische denkbeelden van de Nederlanders tegen te gaan.
En voor een moskee in de fik steken ga ik de straat niet op. Kom nou.. Jij blijft het vergelijken, terwijl er gewoon geen vergelijking is.
pi_23160013
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:10 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik kijk niet verbaast op als straks doden of gewonden vallen. Het is te hopen van niet maar het lijkt me niet onvoorstelbaar. De wederzijdse haat heeft ruimbaan iig.
Laat de vlam maar goed in de pan slaan, dan wil ik alle heldhaftige computer warriors hier en op andere fora wel eens zien hoe ze het met echte wapens en een niet virtuele tegenstander doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door pro_jeex op 08-11-2004 10:27:38 ]
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  † In Memoriam † maandag 8 november 2004 @ 10:15:31 #192
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_23160046
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:13 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Laat de vlam maar goed in de pan slaan, dan wil ik alle heldhatig computer warriors hier en op andere fora wel eens zien hoe ze het met echte wapens en een niet virtuele tegenstander doen.
Ik zou liever zien dat mensen nu hun verstand gebruiken in plaats van achteraf "dit hebben we niet gewild".
pi_23160073
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:11 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Ik voel me dan ook niet geroepen.
Nou, als het toch doorzet van kwaad tot erger aan beide kanten, ik wel, gewoon omdat we allemaal moeten kappen
Wij zijn de vijand niet, de moslims zijn de vijand niet , maar ZIJ, Mo en Co, en een ieder die hen actie goedkeurt.

Gewoon , als het zo doorblijft gaan, hetgeen ik betwijfel, dat we samen massaal de straat op gaan als signaal naar elkaar, maar vooral als signaal naar die klootzakken toe, die dus niet moeten denken dat we in hun valkuil stappen.

maar ik geef toe, ik ben nog steeds ziedend, en als ik dan gasten hier zie lachen bij die foto in de Telegraaf, bij de krantenshop (ik weet wel, het zijn niet alle moslims) dan schieten mij ook even onredelijke gedachten door het hoofd
pi_23160097
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:15 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik zou liever zien dat mensen nu hun verstand gebruiken in plaats van achteraf "dit hebben we niet gewild".
En alle extreem rechtse gastjes dan? Die sluit je al uit door te eisen dat ze over verstand beschikken!
pi_23160098
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:15 schreef NorthernStar het volgende:
Deden "zij" dat ook maar ...
pi_23160101
Het soort mensen dat dit doet denkt niet na in de zin van "wat zouden de gevolgen hiervan zijn". Pas nadat het uit de klauwen is gelopen komt er misschien een vonkje tot ontbranding in hun hersenpan. Vooralsnog flikkert er iets en dan gaat het uit.
  maandag 8 november 2004 @ 10:18:45 #197
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_23160108
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:13 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Laat de vlam maar goed in de pan slaan, dan wil ik alle heldhatig computer warriors hier en op andere fora wel eens zien hoe ze het met echte wapens en een niet virtuele tegenstander doen.
Jij bent een voorstander van oorlog?
pi_23160116
Ik keur het ook af, was een varkenskop naarbinnen gooien niet makkelijker, dan moest de hele toko toch worden afgebroken
pi_23160217
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:48 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

In naam van allah zijn er al genoeg aanslagen geweest op moslims in Irak zelfs een moskee is al wel doelwit geweest. Dus dit argument is zeker niet helemaal valide.
Wel denk ik dat dit inderdaad een actie is van extreem-rechts die heel Nederland moet veroordelen. Ikzelf in ieder geval wel. Met geweld zal er alleen maar een geweldsspiraal ontstaan die uiteindelijk de holocaust zal doen verbleken.
  maandag 8 november 2004 @ 10:23:49 #200
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23160218
quote:

[..]

Ik kan morgen ook een Moskee in de fik steken bij wijze van spreken terwijl de AIVD mij helemaal nog nooit een strobreed in de weg heeft gelegd
[..]
  maandag 8 november 2004 @ 10:25:17 #201
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23160247
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:12 schreef milagro het volgende:
Cheppih, bestuurslid op die school?
Dat is toch die vent die bijna leider van AEL NL was, en voor invoering vd sharia is?
oh, nou als de leraren ook AEL-minded zijn ben ik benieuwd wat voor gedachtengoed er onderwezen wordt op die school
[..]
pi_23160279
Hoewel de actie niet volledig goed te keuren is, blijft het toch een signaal naar de moslimgemeenschap dat NL niet zomaar alles slikt.
Het is zeker niet de bedoeling of wens om het geweld te laten escaleren.
Het is een signaal ... zowel voor de NL regering als voor de moslimgemeenschap. Ook zij zouden de hand es in eigen boezem kunnen steken en zelf ook iets doen tegen hun extremisten. En als zij ze niet kennen , hoe kunnen wij er dan iets tegendoen ?
  maandag 8 november 2004 @ 10:27:15 #203
107187 Irrwisch
pi_23160287
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:10 schreef Skyclad het volgende:

[..]

De opgepakte daders van de aanslagen op moskeeen zijn tussen de 19 en 26 jaar oud. Als je op die leeftijd nog 'belletje trekt' ben je of een lid van de jostiband, of extreem rechts.
God zij dank, humor
pi_23160295
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:17 schreef milagro het volgende:

[..]

Nou, als het toch doorzet van kwaad tot erger aan beide kanten, ik wel, gewoon omdat we allemaal moeten kappen
Wij zijn de vijand niet, de moslims zijn de vijand niet , maar ZIJ, Mo en Co, en een ieder die hen actie goedkeurt.

Gewoon , als het zo doorblijft gaan, hetgeen ik betwijfel, dat we samen massaal de straat op gaan als signaal naar elkaar, maar vooral als signaal naar die klootzakken toe, die dus niet moeten denken dat we in hun valkuil stappen.
Speel nou effe meehee.

Ik ben het helemaal met je eens, hoor, en ik zal dat signaal ook maar al te graag afgeven.
Jammer en buitengewoon dom dat ook hier nog mensen zijn die menen dat er keihard teruggeslagen moet worden na de moord, dezelfde mensen die de 'maar' vanuit de moslimhoek zo hebben veroordeeld.
pi_23160308
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:18 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Jij bent een voorstander van oorlog?
Ja.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_23160385
In dit conflict is Nederland de sterkste en wijste. Het stelt me dan ook zeer teleur dat er toch nederlanders (waarschijnlijk) zijn die niet de wijste willen zijn. Kom op zeg, als het zo door gaat zijn wij, Nederland, dat nette land aan de noordzee, in oorlog met anders denkenden. Dat moeten we ten alle tijden voorkomen. Kom op, laat zien wie hier de slimste is. Laat je niet kennen extremistische hollanders.

Het valt me op dat ik meer haat voel naar de mensen die deze aanslagen plegen dan naar de islamitische terroristische organisaties. Reden staat hierboven eigen al beschreven.
Sta stil bij elke stap die je zet.
pi_23160390
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:25 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

oh, nou als de leraren ook AEL-minded zijn ben ik benieuwd wat voor gedachtengoed er onderwezen wordt op die school
nu , als je ooit het interview met Cheppih op de moslimsomroep hebt gezien, lijkt me het niet moeilijk daar een inschatting van te maken.

hij was ook de man die met hand en tand zich verzette tegen de verdenkingen van die 2 knullen die in Kashmir vermoord zijn.
Die waren gewoon op vakantie
Zelfs toen het overduidelijk was, bleef hij zeggen nee nee nee
pi_23160394
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:23 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Ik kan morgen ook een Moskee in de fik steken bij wijze van spreken terwijl de AIVD mij helemaal nog nooit een strobreed in de weg heeft gelegd
Nee, maar het is vrij ernstig te noemen dat mensen die dit niet zomaar doen en er om bekend staan dat ze dergelijke dingen plannen koesteren geen strobreed in de weg gelegd wordt door diezelfde AIVD. "Spontane gekken" zoals we jouw actie maar even zullen noemen, daar doe je niks tegen. Een terreurcel wel.
pi_23160420
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:28 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Ja.
WAAROM?
pi_23160428
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:27 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Speel nou effe meehee.

Ik ben het helemaal met je eens, hoor, en ik zal dat signaal ook maar al te graag afgeven.
Jammer en buitengewoon dom dat ook hier nog mensen zijn die menen dat er keihard teruggeslagen moet worden na de moord, dezelfde mensen die de 'maar' vanuit de moslimhoek zo hebben veroordeeld.
ik ga maar daar over pas echt zorgen maken als ik de man in de straat dat ga horen zeggen.
pi_23160478
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:11 schreef Absinth het volgende:

[..]

Site van Nova, via VK:

http://www.novatv.nl/inde(...)chtergronden.details
Dan hoop ik maar dat de andere genoemde scholen niet het doelwit gaan worden van nieuwe aanslagen. Maar deze zullen wel gewaarschuwd zijn naar aanleiding van deze aanslag, neem ik aan...
Iets nuttigs voor je computer? Zoek maar iets uit! GoT
pi_23160521
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:10 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dan heb je pech.

De moslims moesten helemaal niks. Het zou wel prettig zijn geweest als ze massaal het vrije woord zouden verdedigen, maar die hoop heb ik allang laten varen.
Gewoon doen wat je het liefste doet, en als dat "niks" is of het wereldrecord "anderen de schuld geven", moet je dat vooral blijven doen.

Sorry dat we zo grof zijn geweest tegen liefdevolle en sympathieke mensen als Mohammed B.
Maar om even te kijken waar de grens ligt... Geitenbevrediger, mag dat misschien wel?
Als ook dat te ver gaat, gelijk zeggen hoor! Dan stoppen we meteen met die dubieuze humor.
[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
pi_23160532
En we halen weer de internationale pers:

http://www.reuters.com/ne(...)News&storyID=6740794
pi_23160536
quote:
Op maandag 8 november 2004 08:51 schreef Meki het volgende:

[..]

en waarom niet
Geen idee. Ik vind het op de een of andere manier niet zo erg. Niet dat ik het goedkeur, maar ik merk dat ik het echt absoluut niet erg vind. Toch een beetje onbedoelt haat jegens moslims gekweekt
  maandag 8 november 2004 @ 10:41:49 #215
13462 BansheeBoy
pi_23160554
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:13 schreef Ventje83 het volgende:

[..]

Dat zouden ze niet MOETEN doen, dat is gewoon een goed advies om de racistische denkbeelden van de Nederlanders tegen te gaan.
En heeft het gewerkt ???? Nee ! Helaas niet. De vele goede bedoelingen van de Marokkanen en islamitische stichtingen te spijt.
quote:

En voor een moskee in de fik steken ga ik de straat niet op. Kom nou.. Jij blijft het vergelijken, terwijl er gewoon geen vergelijking is.
Dat zou je wel moeten doen. Wij Moslims verwachten nu een duidelijk afkeurend geluid vanuit de eigen groep. Wij willen van diverse Nederlandse stichtingen een duidelijk afkeurend geluid moeten horen zonder enig gemaar daarin, zo van:"Het is fout dat die Moskeeën in de fik gestoken worden, maar.... " Dat gemaar doet nl. af aan de boodschap van de afkeuring

pi_23160572
Eventjes een lesje in hoe "primitieve" volkeren omgaan met conflict situaties. Let er vooral op hoe wij in deze "beschaafde" maatschappij regel 1 t/m 3 gewoon overslaan...
quote:
Conflict Resolution among the Bushmen: Lessons in Dispute Systems Design
William L. Ury

--------------------------------------------------------------------------------

William L. Ury, "Conflict Resolution among the Bushmen: Lessons in Dispute Systems Design," Negotiation Journal vol. 11, no. 4 (October 1995), pp. 379-389.

Ury presents a preliminary analysis of traditional dispute resolution methods among the Bushmen. He argues that their traditional methods actually constitute a complete and effective dispute resolution system

Basic Functions of Dispute Systems

An effective dispute resolution system performs six basic functions. First it should seek to prevent disputes from arising. Further functions focus on resolving disputes. In the second place it should resolve disputes by healing the parties' emotional wounds. Third, it should act to reconcile the parties' divergent interests. Fourth, effective dispute systems should determine the parties' rights. As in a court of law, an effective dispute system must determine the facts of the case, determine which rights and norms are at stake, and decide which norms have precedence. Fourth, a dispute system must test the parties' relative power. Effective systems will avert the use of power-based strategies when possible, and offer lower cost power-based alternatives when not. Finally, effective systems will contain unresolved disputes to prevent escalation into violence, and steer them back into the system for further resolution.

Ury's analysis suggests that the Bushmen's traditional approaches to handling conflict fulfill these six basic functions.

Prevention

Bushmen children are taught to fear and avoid violence. They are also taught to avoid disputes. For instance, parents and elders emphasize sharing good fortune as a way of showing appreciation for that good fortune. Adults continue this practice of sharing through hxaro--the systematic practice of gift exchange. Hxaro fosters friendly relations among the Bushmen. Children are also given a strong sense of respect for community norms, and Bushmen society is characterized by its members' strong social discipline. Members of the community are generally alert to the early signs of conflict or tension. Friends and relatives of the parties will intervene early in an incipient conflict and encourage the parties to discuss their problem. They will also actively seek out the advice of community members who are experienced in resolving disputes.

Healing Emotional Wounds

When the parties cannot talk out their disagreement on their own, the community elders will convene a xotla--a public meeting to discuss the issue. All the adult members of the community attend, and the parties are allowed to express their grievances and feelings publicly before the assembled community. One key function of the xotla is to give the parties a sense of being heard. Ury notes that the xotla can go on for days, until the parties have literally exhausted their negative feelings.

Group tensions may by resolved through a "trance dance." Again all adult members of the community attend. People sing and clap rhythmically while the dancers dance themselves into a hypnotic trance. The tranced people are believed to receive divine advise, which they then transmit to the rest of the community. The trace dance process unites the community behind the common purpose of resolving tension. It also gives participants a broader perspective on the dispute. Bushmen tradition also emphasizes apologies and forgiveness. The offending party may apologize publicly and ask for forgiveness. This publicity tends to discourage private grudges and grievances from continuing.

Reconciling Interests

The xotla also serves as a forum for consensual decision-making. Concerned parties are alerted to the coming meeting ahead of time, and so have time to consider the problem and possible solutions. The goal of the xotla is to reach "a solution that meets the needs of everyone and that everyone can support."[p. 382] The xotla itself is an open and inclusive process. Anyone can speak, and can question the parties. Bushmen culture is strongly egalitarian, so much so that individuals tend to avoid assuming authority, or even being the center of attention. This mutual deference helps insure that everyone in the community has a say in decisions, and the any opposition is discovered and heard. Elders act as facilitators rather than arbitrators, and have the task of voicing the emerging consensus.

Rights

Violations of community norms are dealt with by confronting the offender with witnesses. For a first offense the aggrieved party will gather three members of the community and show them the evidence of transgression. They will then go to the offender and admonish him not to violate the norm. A repeat offense is responded to with additional witnesses. The goal is to educate the offender regarding the norms. Given the social interdependence of the Bushman, and their intense socialization to respect social norms, this approach is usually sufficient. More complex or serious cases may be resolved in the xotla. In recent times the Bushmen have also used the neighboring Tswana people as a court of last resort.

Testing Relative Power

The above techniques attempt to avert the use of power-based strategies for resolving disputes. The Bushmen also have relatively low cost power-based alternatives for dealing with conflict. Relative power is tested by figuring out who needs whom the most. Bushman society is fairly egalitarian, with power being evenly and widely dispersed. This makes coercive bilateral power-plays (such as war) less likely to be effective, and so less appealing. A common unilateral power play is to simply walk away from a dispute which resists resolution. Travel among groups and extended visits to distant relatives are common. As Ury explains, Bushmen have a good unilateral BATNA (Best Alternative to a Negotiated Agreement). It is difficult to wage war on someone who can simply walk away. Trilateral power plays draw on the power of the community to force a settlement. The emphasis on consensual conflict resolution and egalitarian ethos means that Bushmen communities will not force a solution on disputing parties. However the community will employ social pressure, by for instance ostracizing an offender, to encourage dispute resolution.

Containing Violence

All adult male Bushmen have a bow and poisoned arrows. The poison is deadly and agonizing, but is slow acting and so allows its victim time for retaliation. The Bushmen then have very good reason to contain violence, since it can easily escalate to deadly levels. As noted above, Bushmen children are socialized to fear and avoid violence. War is unknown. However, impulsive violence and even murder does occur among the Bushmen. When temper flare between adults, their friends and relatives will often find and hide the poisoned arrows. People will actively intervene to break up fights. If violence occurs or tensions remain high, one or both groups will be asked to move away. Separating the parties allows tempers to cool, and social norms to reassert control. Ury recounts the extreme case of a serial killer. "In the 1940s a man named Twi who had killed two people and was possibly psychotic was ambushed by his community and was fatally wounded. After he was dead, all the men and women stabbed him with spears, thus symbolically sharing the responsibility for what had amounted to a collective execution."[p. 386]

Conclusions

Ury concludes that "the secret of the Bushmen for managing conflicts is the vigilant, active, and constructive involvement of the community."[p. 386] The community acts as a third force in all conflicts, and actively intervenes to preserve the community's collective unity. Community norms tend to prevent serious disputes. The community works to create a favorable emotional climate for resolving disputes. The community as a whole participates in reconciling the parties interests to achieve a consensual settlement, and in witnessing and responding to violations of rights and norms. Finally, conflicting parties are under social pressure to resolve their disputes. Unlike states or governments this third force is not a superior dominant force. The Bushmen community serves as an active context or background for conflict resolution. Its force is pervasive and horizontal.
Alle vetgedrukte dingetjes ontbreken in Nederland. Rara, waar gaat het fout...?
pi_23160609
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:33 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

WAAROM?
Dat klinkt stoer tegenover zijn 12 jarige kaalkop vriendjes.
  maandag 8 november 2004 @ 10:45:32 #218
18917 Kiki
Honni soit qui mal y pense..
pi_23160613
quote:
Op maandag 8 november 2004 07:06 schreef indahnesia.com het volgende:
http://nu.nl/news.jsp?n=437724&c=12

Openingspost
Vreselijk! Hoe enorm dom moet je zijn om zoiets te doen? First of all, alsof KINDEREN hier wat te maken mee hebben, en als tweede, fijn dat diegene zo lekker meedenkt met het creeeren van een verdraagzaam Nederland.
Het is zoals Rita Verdonk zei: Gaan we voor de wraak om de wraak? Of zeggen we tot hier en niet verder?

Tjongejonge, wat een denkers. NOT!
Money talks, Bullshit walks!
pi_23160620
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:33 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

WAAROM?
Omdat het tijd word om zaken op orde te stellen en eens en voor altijd af te rekenen met het 1 en ander.
  maandag 8 november 2004 @ 10:46:27 #220
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_23160634
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:45 schreef pro_jeex het volgende:

Omdat het tijd word om zaken op orde te stellen en eens en voor altijd af te rekenen met het 1 en ander.
Wat is het 1 en wat is het ander?
  maandag 8 november 2004 @ 10:46:39 #221
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_23160639
Als de wond openbreekt, komt de pus tevoorschijn.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 8 november 2004 @ 10:48:39 #222
13462 BansheeBoy
pi_23160669
quote:
Sakkers wil alle islamitische gebouwen in de stad 24 uur per dag gaan bewaken. Dat heeft hij maandag gezegd tijdens een persconferentie naar aanleiding van de explosie bij een islamitische basisschool in Eindhoven.
Kijk, dat is nou een gebaar waar je mee kunt aankomen, beter

maandag 8 november 2004 @ 10:50:28 #223
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23160695
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:48 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Kijk, dat is nou een gebaar waar je mee kunt aankomen, beter

ik word hier door diverse moslimusers vaak uitgemaakt als extreem rechtse racist, ik eis ook 24 uur per dag bewaking
[..]
pi_23160698
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:13 schreef UncleScorp het volgende:
En wie beschermt ons ?
Uiteindelijk beschermen we onszelf door Moslims te beschermen.
pi_23160730
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:46 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wat is het 1 en wat is het ander?
Daar zal ik me maar niet te duidelijk over uitlaten.

Wat ik wel zeg is dat de diverse partijen verschillende de oorlog in zullen gaan. De ene gaan de oorlog bang in, omdat ze bang zijn te sterven, echter zal de andere partij heldhaftig de strijd in gaan en bereid zijn te sterven omdat het voor hen een eer is te sterven is de oorlog en je ook het paradijs mag betreden..
  maandag 8 november 2004 @ 10:54:23 #226
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_23160756
Pfffff 1 explosietje en de politici buitelen weer over elkaar heen om de moslims bescherming te bieden. Hadden ze dat bij Pim en Theo en bij al die autochtonen die geterroriseerd worden door hun islamitische buurtgenoten ook maar eens gedaan
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_23160762
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:53 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Oproepen tot een oorlog, maar niet je argumenten daarvoor durven typen?

Kun jij niet beter een computerspelletje gaan spelen dan?
pi_23160770
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:50 schreef Svart Rose het volgende:
Uiteindelijk beschermen we onszelf door Moslims te beschermen.
lol dat zegt genoeg ...
pi_23160782
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:53 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Wat ik wel zeg is dat de diverse partijen verschillende de oorlog in zullen gaan. De ene gaan de oorlog bang in, omdat ze bang zijn te sterven, echter zal de andere partij heldhaftig de strijd in gaan en bereid zijn te sterven omdat het voor hen een eer is te sterven is de oorlog en je ook het paradijs mag betreden..
Haha, dit soort terrorisme wat je nu ziet, zijn niets anders dan wanhoopsdaden van lieden die zien dat ze het niet redden, het Westen is succesvoller, veel Arabisch landen keren zich af van het extremisme, het is geen teken van kracht maar onmacht.

En bereid te sterven voor iets dat niet bestaat is vooral dom
  maandag 8 november 2004 @ 10:56:57 #230
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_23160789
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:45 schreef Kiki het volgende:
Vreselijk! Hoe enorm dom moet je zijn om zoiets te doen? First of all, alsof KINDEREN hier wat te maken mee hebben
Als die kinderen door die school worden opgevoed tot potentiele zelfmoordbommen, is deze aanslag weldegelijk relevant.
pi_23160791
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:55 schreef shmoopy het volgende:

[..]

Oproepen tot een oorlog, maar niet je argumenten daarvoor durven typen?

Wil je soms dat ik hier de policy overtreed? Nee, dus laat ik me verder daar niet over uit. Is mijn goedrecht.
pi_23160797
Lemmeb, we moeten niet vergeten dat Pim en Theo helemaal geen beveiliging wilden.
  maandag 8 november 2004 @ 10:57:51 #233
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_23160803
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:55 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

lol dat zegt genoeg ...
Jep, haal je hoofddoek alvast maar uit de kast
pi_23160804
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:54 schreef Lemmeb het volgende:
Pfffff 1 explosietje en de politici buitelen weer over elkaar heen om de moslims bescherming te bieden.
Moet een moslim zeggen: 1 moordpartijtje, ach moet iedereen ineens bescherming hebben.

Lul toch niet zo dom.
  maandag 8 november 2004 @ 10:58:00 #235
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_23160805
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:55 schreef shmoopy het volgende:
LOL
Bij computerspelletjes staan er, mocht je het loodje leggen, geen tig maagden op je te wachten in het hiernamaals...
In de realiteit wel .
  maandag 8 november 2004 @ 10:59:06 #236
18917 Kiki
pi_23160822
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:56 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Als die kinderen door die school worden opgevoed tot potentiele zelfmoordbommen, is deze aanslag weldegelijk relevant.
'is deze aanslag wel degelijk relevant' ?! What the fuck?! Oog om oog dus?
pi_23160844
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:57 schreef Svart Rose het volgende:
Lemmeb, we moeten niet vergeten dat Pim en Theo helemaal geen beveiliging wilden.
Zou ook niet nodig moeten zijn !
pi_23160846
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:57 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Wil je soms dat ik hier de policy overtreed? Nee, dus laat ik me verder daar niet over uit. Is mijn goedrecht.
Wat is het toch fijn dat de vrijheid van meningsuiting beperkt wordt op dit forum.

Maargoed, aan de andere kant ben ik geintereseerd in het gedachte goed van jou. Het is belangrijk om te weten wat er in de gedachten leeft van mensen. Het zijn signalen waarmee rekening gehouden moet worden.
  maandag 8 november 2004 @ 11:07:42 #239
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23160973
quote:

[..]

mocht er een burgeroorlog uitbreken dan spaar je mij toch wel het PJ?
[..]
  maandag 8 november 2004 @ 11:07:44 #240
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_23160976
quote:

[..]

Moet een moslim zeggen: 1 moordpartijtje, ach moet iedereen ineens bescherming hebben.

Lul toch niet zo dom.
Lekker vergelijkbaar: een moord en een fikkie

Lul toch niet zo dom.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 november 2004 @ 11:08:46 #241
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  maandag 8 november 2004 @ 11:12:04 #242
105769 Zapp
Pim, Theo...jij?
pi_23161071
wij hebben zaterdag een maroc met zn 4en de tering ingekickt was wel vet
pi_23161080
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:08 schreef Swetsenegger het volgende:
.
Spreek je uit.
Dat mag.
Nou ja, een week geleden nog wel iig.
pi_23161086
gaan ze nou ook kinderen doden..
  maandag 8 november 2004 @ 11:15:16 #245
13462 BansheeBoy
pi_23161129
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:00 schreef Svart Rose het volgende:

[..]

Wat is het toch fijn dat de vrijheid van meningsuiting beperkt wordt op dit forum.

Maargoed, aan de andere kant ben ik geintereseerd in het gedachte goed van jou. Het is belangrijk om te weten wat er in de gedachten leeft van mensen. Het zijn signalen waarmee rekening gehouden moet worden.
Ik snap niet dat iedereen het heeft over de vrijheid van meningsuiting etc. Hoe durven mensen dat hier op het forum te zeggen. Iedereen weet dat als men op dezelfde manier zou posten als wijlen Theo van G. zich in real life uitdraagde dat een permban tot gevolg zou hebben. En vooral de mods en de admins weten dat, daarom vind ik het nogal hypocriet als men telkens weer begint over de vrijheid van meningsuiting

pi_23161141
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:12 schreef Zapp het volgende:
  maandag 8 november 2004 @ 11:16:04 #247
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_23161151
quote:
Op maandag 8 november 2004 10:59 schreef Kiki het volgende:

[..]

'is deze aanslag wel degelijk relevant' ?! What the fuck?! Oog om oog dus?
Rustig maar: ik zeg alleen dat de aanslag 'relevant' is. 'Oog om oog' maak jij er weer van Je bent zeker een moslim?
pi_23161156
Ach ja een moslim zou zich midden in een school opgeblazen hebben. Laten wij even zien dat we toch nog iets beschaafder zijn
pi_23161157
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:12 schreef Zapp het volgende:
Wat ben jij een sukkel!

Wat los je hier nou mee op?

Zo krijg je alleen maar meer haat en nijd onder elkaar. Zo komen er weer vergeldinsacties en wordt de boel alleen maar erger.

Geweld mag in dit land alleen door de politie en het leger gebruikt worden. Koop een boksbal ofzo als je een potje wil meppen.
T-Mobile
  maandag 8 november 2004 @ 11:17:19 #250
105769 Zapp
Pim, Theo...jij?
pi_23161173
hij riep dat theo terecht vermoord was nou dan vraag je er toch om we hebben die naffer flink laten bloeien ,lekker boeien!
pi_23161192
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:17 schreef Zapp het volgende:
hij riep dat theo terecht vermoord was nou dan vraag je er toch om we hebben die naffer flink laten bloeien ,lekker boeien!
Wat laat jij je makkelijk provoceren joh. Ik schaam me voor je!

Nooit geleerd dat je kan praten en discussiëren?!
T-Mobile
pi_23161195
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:16 schreef J_CDA het volgende:
Ach ja een moslim zou zich midden in een school opgeblazen hebben. Laten wij even zien dat we toch nog iets beschaafder zijn
Hehe, das nou het mooie van deze kwestie. Alles is zo makkelijk te relativeren als je er over nadenkt.
pi_23161222
quote:

[..]

goh heb je daar als Fok martelaar niet een bannetje voor over, lafaard.
pi_23161231
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:18 schreef Timo_Baal het volgende:

[..]

Wat laat jij je makkelijk provoceren joh. Ik schaam me voor je!

Nooit geleerd dat je kan praten en discussiëren?!
Ja kom op, gezellig een kopje thee drinken met Mohammed B in de moskee
  maandag 8 november 2004 @ 11:21:39 #255
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_23161261
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:16 schreef J_CDA het volgende:
Precies, 'wij' steken alleen fikkie buiten schooltijd.
  maandag 8 november 2004 @ 11:21:54 #256
13462 BansheeBoy
pi_23161267
quote:
Dat los je dan toch op met woorden, niet met geweld jij geesteszieke poedel. Geweld lost niks op. Wat vind jij ervan als ik morgen Hirsi "ik ben verminkt" Ali helemaal total loss sla omdat ze een "mening" heeft over de Islam ?

pi_23161268
Het niveau van de dsicussie daalt per minuut.
pi_23161272
Is hier ook iemand die mij kan uitleggen waarom Theo van Gogh hier steeds in één adem wordt genoemd met Pim Fortuyn???
pi_23161281
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:22 schreef gigabitch het volgende:
Is hier ook iemand die mij kan uitleggen waarom Theo van Gogh hier steeds in één adem wordt genoemd met Pim Fortuyn???
wat denk je nu zelf, miepje
  maandag 8 november 2004 @ 11:23:19 #260
13462 BansheeBoy
pi_23161284
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:21 schreef shmoopy het volgende:
Het niveau van de dsicussie daalt per minuut.
geef toe dat ik wel me best doe !

maandag 8 november 2004 @ 11:23:37 #261
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_23161294
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat los je dan toch op met woorden, niet met geweld jij geesteszieke poedel. Geweld lost niks op. Wat vind jij ervan als ik morgen Hirsi "ik ben verminkt" Ali helemaal total loss sla omdat ze een "mening" heeft over de Islam ?

'Met woorden'

Alsof er met dat soort gasten te praten valt, die beginnen meteen over 'respectzzz' te ouwehoeren.
pi_23161298
quote:
Boed je even mee?
  maandag 8 november 2004 @ 11:24:02 #263
13462 BansheeBoy
pi_23161306
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:20 schreef J_CDA het volgende:

[..]

Hebben we er weer een nieuwe troll bij ? Of ben je een Cohen lookalike ?

pi_23161317
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:21 schreef BansheeBoy het volgende:

kritiek op de islam schaar je gelijjk aan het doodwensen van iemand of zijn moord goedkeuren?
Typisch gehoorde reactie van veel moslims de laatste tijd.
pi_23161347
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:24 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hebben we er weer een nieuwe troll bij ? Of ben je een Cohen lookalike ?

Nee rustig maar, ik zal je niet van je troon stoten als grootste troll van Fok.
  maandag 8 november 2004 @ 11:27:31 #266
18917 Kiki
pi_23161370
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:16 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Rustig maar: ik zeg alleen dat de aanslag 'relevant' is. 'Oog om oog' maak jij er weer van Je bent zeker een moslim?
Nee Lemmeb, ik ben geen moslim.
Maar hoe kan je geweld nou 'relevant' vinden?
Denker.
pi_23161392
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:20 schreef J_CDA het volgende:

Ik ben er van overtuigd dat praten beter werkt dat geweld.

Met praten kan je iemand overtuigen van zijn ongelijk of laten inzien dat waar hij mee bezig is niet de juiste weg is.
Als je iemand in elkaar slaat zijn er een paar mogelijke reacties. Of hij wordt heel erg bang dat hij nog een keer in elkaar geslagen wordt en kruipt in zijn schulp, of hij is bang dat hij nog een keer in elkaar geslagen worden en koopt een honkbalknuppel om harder te kunnen slaan. Of hij ontwikkeld een haat tegen elke willekeurige nederlander en gaat ook met een groepje Marokkanen wat Nederlanders in elkaar slaan.
T-Mobile
pi_23161404
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:27 schreef Kiki het volgende:

Denker.
Geweld is een symptoom van maatschappelijke ontwikkelingen, en dus idd relevant.
Het doet er toe, anders gezegd.
pi_23161448
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:29 schreef Timo_Baal het volgende:

[..]

Met praten kan je iemand overtuigen van zijn ongelijk of laten inzien dat waar hij mee bezig is niet de juiste weg is.
Ik denk dat dat een beetje naief gedacht is, in veel gevallen nu.
Mensen die vinden dat je de Islam beledigen kan bekopen met moord, turn je echt niet om, hoor.
Dat is niet iets van nu maar van eeuwen zo er in gestampt
  maandag 8 november 2004 @ 11:32:33 #270
18917 Kiki
pi_23161450
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:29 schreef Cheese het volgende:

[..]

Geweld is een symptoom van maatschappelijke ontwikkelingen, en dus idd relevant.
Het doet er toe, anders gezegd.
Geweld is alleen maar relevant voor die debielen die het willen gebruiken. En het proberen voor zichzelf goed te praten.
Net zoals Mohammed B het waarschijnlijk voor zichzelf heeft gerechtvaardigd. Zo rechtvaardigt die moskee opblaas mongool het ook.

Wraak om wraak om wraak om wraak.. hier heb ik in ieder geval geen zin in.
pi_23161456
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:29 schreef Timo_Baal het volgende:

[..]

Als je iemand in elkaar slaat zijn er een paar mogelijke reacties. Of hij wordt heel erg bang dat hij nog een keer in elkaar geslagen wordt en kruipt in zijn schulp, of hij is bang dat hij nog een keer in elkaar geslagen worden en koopt een honkbalknuppel om harder te kunnen slaan. Of hij ontwikkeld een haat tegen elke willekeurige nederlander en gaat ook met een groepje Marokkanen wat Nederlanders in elkaar slaan.
Praten met radicale moslims heeft geen nut meer. Ze zijn al te veel gehersenspoeld door de radicale imam, familie etc. Sprak laatst met een moslim en die beweerde dat de Joden dagelijks vele Palestijnse vrouwen verkrachten in de Gazastrook
pi_23161464
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:32 schreef Kiki het volgende:

[..]

Geweld is alleen maar relevant voor die debielen die het willen gebruiken. En het proberen voor zichzelf goed te praten.
Net zoals Mohammed B het waarschijnlijk voor zichzelf heeft gerechtvaardigd. Zo rechtvaardigt die moskee opblaas mongool het ook.

Wraak om wraak om wraak om wraak.. hier heb ik in ieder geval geen zin in.
Hear, hear.
  maandag 8 november 2004 @ 11:34:03 #273
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_23161479
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:27 schreef Kiki het volgende:
Denker.
Dus je wilde beweren dat geweld 'irrelevant' is?
Denker.
  maandag 8 november 2004 @ 11:35:07 #274
13462 BansheeBoy
pi_23161498
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:32 schreef J_CDA het volgende:

[..]
Sprak laatst met een moslim en die beweerde dat de Joden dagelijks vele Palestijnse vrouwen verkrachten in de Gazastrook
Dat gebeurt echt, ergens kan ik het wel begrijpen als je zulke lelijke vrouwen hebt die allemaal kaal zijn een pruik dragen, dan wil je weleens wat anders, iets moois zeg maar. Alleen doen de Israeliërs dit op wel erg brute wijze

maandag 8 november 2004 @ 11:35:12 #275
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_23161501
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:32 schreef Kiki het volgende:
Nou dan is het toch relevant
  † In Memoriam † maandag 8 november 2004 @ 11:36:01 #276
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_23161518
quote:

Daar kan een normaal denkend mens het alleen maar mee eens zijn Manono.
Nu gebeurde het om 3 uur 's nachts, strax om half 9 's morgens?
En dan jubelen we ook allemaal dat het * de eigen schuld is van die kinderen?*

Het lijkt wel of het gros van de mensen elk besef van wat normaal is kwijt is
pi_23161526
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:35 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat gebeurt echt, ergens kan ik het wel begrijpen als je zulke lelijke vrouwen hebt die allemaal kaal zijn een pruik dragen, dan wil je weleens wat anders, iets moois zeg maar. Alleen doen de Israeliërs dit op wel erg brute wijze

- edit- die was iets te grof. Zal me niet tot jouw niveau gaan verlagen.
  maandag 8 november 2004 @ 11:38:22 #278
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_23161568
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:35 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Precies, vergelijk het met die moslims die al onze meiskes als hoeren behandelen. Als je zelf alleen lelijke berggeiten hebt, met een snor en een hoofddoek, dan wil je weleens wat anders, wat echt lekker . En die lekkere vrouwen behandel je dan als hoeren, verkracht je en gooi je daarna in de goot. Heel begrijpelijk allemaal...

in de ogen van de moslim tenminste
pi_23161573
Nou vraag ik me toch af wat de daders met zo'n actie denken te bereiken...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_23161582
Die vinden die vrouwen toch onrein ???
  maandag 8 november 2004 @ 11:39:27 #281
18917 Kiki
pi_23161592
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:35 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nou dan is het toch relevant
Lemmeb, je weet best waarop ik reageerde. Op jouw opmerking dat geweld (in jouw ogen) relevant was, omdat de kinderen van de school door potentiele zelfmoordbommen zouden worden opgevoed. DAT vind ik niet relevant. Buiten het feit dat ik het een ongelooflijk stomme opmerking vind.
  maandag 8 november 2004 @ 11:41:10 #282
18917 Kiki
pi_23161623
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:36 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Mee eens!!!
  maandag 8 november 2004 @ 11:41:25 #283
13462 BansheeBoy
pi_23161628
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:36 schreef J_CDA het volgende:

[..]

- edit- die was iets te grof. Zal me niet tot jouw niveau gaan verlagen.
Netjes jongen. Begin je eindelijk te snappen dat je soms dingen moet laten in het belang van de discussie. Ik ben daar gelukkig al veel langer achter Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen in jouw geval

pi_23161638
nog 2 weekjes mensen schat ik.
Actie == Reactie.
We zitten in een cirkel van geweld en het wordt erger en erger en erger en erger.

De pest is alleen dat die gebouwen nu permanent bewaakt worden. Wel een minpuntje.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_23161678
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:41 schreef JohnDope het volgende:
Actie == Reactie.
We zitten in een cirkel van geweld en het wordt erger en erger en erger en erger.

De pest is alleen dat die gebouwen nu permanent bewaakt worden. Wel een minpuntje.
Jij bent echt niet goed bij je pan...

Hou op.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_23161689
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:32 schreef milagro het volgende:

Ik denk dat dat een beetje naief gedacht is, in veel gevallen nu.
Mensen die vinden dat je de Islam beledigen kan bekopen met moord, turn je echt niet om, hoor.
Dat is niet iets van nu maar van eeuwen zo er in gestampt
Dat ben ik niet met je eens.

Mohammed B. is ook pas geradicaliseerd na het overlijden van zijn moeder. Geen kwestie van eeuwen dus.

Maar ok, stel dat het inderdaad om radicale moslims gaat die vanaf hun geboorte geïndoctrineerd worden. Wat moet je, als Nederlandse burger, anders doen dan praten met een radicale moslim? Hem in elkaar gaan slaan? Of zoals Zapp een willekeurige Marokkaan in elkaar gaan slaan?

Het is wat mij betreft de taak van de overheid, politie en justie om actie te ondernemen tegen extremistische moslims en de taak van de inwoners van Nederland of zaken te signaleren en te escaleren.
T-Mobile
  maandag 8 november 2004 @ 11:44:23 #287
13462 BansheeBoy
pi_23161695
quote:
En dan wat
quote:
Ik ben daar wel blij mee, het is voor jullie eigen veiligheid, als er weer zo'n actie plaatsvindt waarbij echt Moslim-slachtoffers zullen vallen durf ik niet voor je in te staan, voor je veiligheid

pi_23161697
quote:
Ik heb je post even doorgestuurd naar de pliesie, voor het geval ze nog iemand zoeken die een "naffer" in elkaar getrapt heeft. Dag jochie, niet de zeep laten vallen he?
pi_23161700
quote:
Actie == Reactie.

Doe ff normaal joh.
pi_23161729
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

En dan wat
[..]

Ik ben daar wel blij mee, het is voor jullie eigen veiligheid, als er weer zo'n actie plaatsvindt waarbij echt Moslim-slachtoffers zullen vallen durf ik niet voor je in te staan, voor je veiligheid

Jonge maakt me niet uit, wat mij betreft slacht jouw soort nog een x-aantal nederlanders af. Theoretisch is het alleen maar goed als jullie nog een hollander wegschieten, want dan wordt de saamhorigheid alleen maar groter en dan zullen de nederlandse extremisten ook gaan op staan.

Ik snap wat je bedoelt, maar als het echt helemaal uit de hand gaan lopen dan gaan wij toch lekker winnen. Ben der helemaal klaar voor
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 8 november 2004 @ 11:46:48 #291
107601 jamesbrown
ondubbelzinnig
pi_23161737
quote:

Goed zo, ga zo door!

SCHAMEN!
Dat moeten we ons!

Kappuh! Nah!
zo denk ik er ook over.

als iedereen zo begint, waar gaat het nog eindigen...

deze gedachten gang is zinloos geweld op onschuldigen..

denk toch eens na!!
moslims hebben totaal niets te maken met die moord

denk eens wanneer je marokko op vakantie bent..is iedereen daar niet heel gastvrij!?
hakuna matata
  maandag 8 november 2004 @ 11:46:53 #292
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_23161739
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:39 schreef Kiki het volgende:
Lemmeb, je weet best waarop ik reageerde. Op jouw opmerking dat geweld (in jouw ogen) relevant was, omdat de kinderen van de school door potentiele zelfmoordbommen zouden worden opgevoed. DAT vind ik niet relevant. Buiten het feit dat ik het een ongelooflijk stomme opmerking vind.
Ik zeg niet dat het een goede actie is. Maar je kunt niet ontkennen dat het een 'relevante' actie is, als er op die school haat wordt gezaaid.
pi_23161746
quote:

[..]

Ja, een geachte mede-Fok!ker zou het hebben over een nieuwe werkelijkheidsbeleving. Ikzelf geloof dat een deel van de oorzaak waarom de integratie nooit geslaagd is ligt aan het feit dat een groot deel van de bevolking neerkeek en altijd neer zal kijken op alles wat vreemd is. Dit heeft voor wederzijdse bevreemding en uitsluiting gezorgd. De etterende wond brak op 11 september al. De ultieme rechtvaardiging voor de allanger aanwezige mores vindt zijn treurige beslag na de moorden op Fortuyn en van Gogh. Hoe de geest weer terug te krijgen in de fles???
I´m back.
pi_23161749
Nogmaals
Iedereen roept hier dat ze de extremisten moeten aanpakken
Maar hoe haal je die er vantussen voor ze slachtoffers gemaakt hebben ?
Hopeloos vrees ik ...
pi_23161789
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:46 schreef JohnDope het volgende:

Jonge maakt me niet uit, wat mij betreft slacht jouw soort nog een x-aantal nederlanders af. Theoretisch is het alleen maar goed als jullie nog een hollander wegschieten, want dan wordt de saamhorigheid alleen maar groter en dan zullen de nederlandse extremisten ook gaan op staan.

Ik snap wat je bedoelt, maar als het echt helemaal uit de hand gaan lopen dan gaan wij toch lekker winnen. Ben der helemaal klaar voor
Het lijkt je wel een leuk vooruitzicht zo te horen; honderden vermoorde kinderen, opgeblazen gebouwen, verkrachte vrouwen en niet meer over straat kunnen zonder voor je leven te vrezen.

Ik denk dat je beter tot zinnen kunt komen en normaal kunt gaan doen.
T-Mobile
pi_23161790
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:44 schreef Timo_Baal het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens.

Mohammed B. is ook pas geradicaliseerd na het overlijden van zijn moeder.
Zeggen ze...
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_23161806
quote:

[..]

Loedertje je hoeft echt niet bang te zijn dat een moslimschool met kinderen er in in de fik gestoken wordt.
Ze willen puur die gebouwen plat branden maar geen onschuldige slachtoffers maken.
De haat tegen het westen begint in een moskee of islamitische school.
pi_23161815
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Netjes jongen. Begin je eindelijk te snappen dat je soms dingen moet laten in het belang van de discussie. Ik ben daar gelukkig al veel langer achter Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen in jouw geval
Discussieren heeft niks te maken vingertjes wijzen, maar met het onderbouwd verdedigen van standpunten. Iets wat naar mijn mening vaker voor mag komen in dergelijke discussies.
pi_23161836
Het lijkt erop alsof JohnDope inside informatie heeft?
The machine was called Chronovisor, and could allegedly allow seeing and hearing events from the past.
  † In Memoriam † maandag 8 november 2004 @ 11:52:47 #300
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_23161857
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:49 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Loedertje je hoeft echt niet bang te zijn dat een moslimschool met kinderen er in in de fik gestoken wordt.
Ze willen puur die gebouwen plat branden maar geen onschuldige slachtoffers maken.
Ah, Nederlandse Cultuur hoog in het vaandel zie ik, scholen platbranden want de kinderen behoeven geen onderwijs.
Juist ja..
pi_23161881
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:46 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het een goede actie is. Maar je kunt niet ontkennen dat het een 'relevante' actie is, als er op die school haat wordt gezaaid.
Daar kun je wel steeds op terugvallen, maar het is een suggestieve bewering zonder basis. Dit soort scholen worden veelvuldig beoordeeld en in de gaten gehouden. Als er op niet te verantwoorden wijze les gegeven zou zijn, en haat gezaaid zou worden, was deze school reeds gesloten.
  maandag 8 november 2004 @ 11:53:37 #302
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_23161882
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:50 schreef markvleth het volgende:

[..]

Discussieren heeft niks te maken vingertjes wijzen, maar met het onderbouwd verdedigen van standpunten. Iets wat naar mijn mening vaker voor mag komen in dergelijke discussies.
Jij hebt het begrepen , het ontzettend vervelende is dat het met de vingertjes makkelijk is. En daardoor te vaak gebruikt wordt. Een "echte" discussie heb ik nog niet echt vaak meegemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')