abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 november 2004 @ 23:11:17 #101
67174 Dos37
Come on Twente
pi_23255166
Gisteren Alien vandaag Apacolypse now allebij top films ben niet goed in reviews dus gewoon allebij een 9
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  donderdag 11 november 2004 @ 23:29:12 #102
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_23255699
Vertigo
Hitchcock op zijn best, erg fijn. Hoewel ik het einde niet echt je dat vond.
  donderdag 11 november 2004 @ 23:38:39 #103
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_23255963
Candyman
http://www.imdb.com/title/tt0103919/

Tja klassieker in het horror genre. Gezien de slechte kritieken zal ik waarschijnlijk de sequels nooit zien maar deze is best wel spooky.
Niet zo omposant als Hellraiser maar toch een runner-up. En Philip Glass verdient een award voor zijn soundtrack. erg mooi.
The Light Is Leaving Us All
pi_23256244
Quill

Quill is een golden retriever die vanaf zijn eerste maanden wordt voorbestemd om blinde-geleidehond te worden. Na zijn opleiding komt hij bij een oudere, koppige man terecht die in eerste instantie niets van de hond moet hebben, maar gaandeweg ontstaat een wederzijds respect. Het verhaal van de film is flinterdun, maar de scenes met de hond zijn soms komisch, soms triest, maar vooral vertederend en bovenal echt. Nergens wordt er geprobeerd een overdreven sentiment te creëren. Tevens geeft de film enig inzicht in de opleiding van een blinde-geleidehond. Als film zijnde is ie niet geweldig, maar voor een gemiddelde hondenliefhebber is het zeker wél een aanrader. Ik heb me in ieder geval genoten.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_23256596
quote:
Op donderdag 11 november 2004 23:49 schreef Durbin het volgende:
Quill

[afbeelding]

Quill is een golden retriever die vanaf zijn eerste maanden wordt voorbestemd om blinde-geleidehond te worden. Na zijn opleiding komt hij bij een oudere, koppige man terecht die in eerste instantie niets van de hond moet hebben, maar gaandeweg ontstaat een wederzijds respect. Het verhaal van de film is flinterdun, maar de scenes met de hond zijn soms komisch, soms triest, maar vooral vertederend en bovenal echt. Nergens wordt er geprobeerd een overdreven sentiment te creëren. Tevens geeft de film enig inzicht in de opleiding van een blinde-geleidehond. Als film zijnde is ie niet geweldig, maar voor een gemiddelde hondenliefhebber is het zeker wél een aanrader. Ik heb me in ieder geval genoten.
Waar Japanners wel allemaal geen films over maken
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  vrijdag 12 november 2004 @ 00:20:16 #106
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_23257050
Murder, My Sweet: alle standaard film-noir dingen zijn aanwezig: de privédetective, de femme fatale, intrige, veel schaduwen, enzovoorts. Erg veel nieuws heeft deze film dan ook niet te bieden, maar door een waslading toffe one-liners en een vermakelijk plot is dit een perfecte film om op een koude novembernacht met een grote mok warme chocolademelk te kijken. Onder lekker warme dekens. 7.
The Battle of Algiers: erg knap hoe de film geen van beide partijen de meeste sympathie laat krijgen. Tevens spannend, realistisch en tragisch. De film had van mij alleen nog een half uurtje langer mogen duren, omdat een paar karakters een beetje vlak bleven. Desondanks zeer groots, indrukwekkend en andere superlatieven. 9-.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  vrijdag 12 november 2004 @ 00:34:37 #107
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23257346
Nora Inu (Stray Dog)

Ik begin de films van Kurosawa meer en meer te waarderen. Wat die man met weinig kan doen is echt verbazingwekkend soms. Visueel is het zeer sterk door de mooie composities die hij gebruikt en de specifieke zaken die hij filmt. Als er muziek is is het erg mooi, maar ook vaak hoor je alleen de omgeving en dat vind ik erg prettig. Geeft je een goede indruk van de omgeving.
In deze film komt dat ook allemaal naar voren. Het verhaal is redelijk simpel, maar Kurosawa weet er toch weer wat van te maken en op het eind wordt het zelfs nog even spannend. Het mooie aan deze film is ook dat je een goede indruk krijgt van het Japan in die tijd, sommige zal dat weinig boeien, ik vind het zeer interessant als je minutenlang alleen maar een beetje de stad te zien krijgt.
Verder vond ik het erg leuk om Mifune eens als een gladgeschoren kereltje te zien, ipv de baardige samurai
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  vrijdag 12 november 2004 @ 01:37:20 #108
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_23258189
The Omen 4 - The Awakening
Vandaag na bijna 2 weken geen films kijken eindelijk nummer 4 aangezet. Deel 1, 2 en 3 had ik laatst gezien en ik vond het nou niet echt bijstere goede films. Elke film werd hetzelfde verhaal gebruikt met een aantal veranderende variabelen. Ik had gelezen dat deel 4 precies hetzelfde zou zijn maar dan met een meisje. Deed me dus gelijk denken aan de Karate Kid serie. Het was ook precies hezelfde weer in deze film. Kindje wordt geadopteerd, blijkt antichrist te wezen. Moeder verwacht het want mensen gaan dood. Wat onderzoek naar herkomst en we zijn alweer klaar met het verhaal
Deel 1 was leuk en origineel maar de rest is crap. Een 4 voor deze.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  vrijdag 12 november 2004 @ 02:02:56 #109
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_23258442
Oldboy
De ultieme wraak film.
Met prachtig gefilmde scene's, waaronder de hoofdrolspeler in een gang met een tiental tegenstanders.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  vrijdag 12 november 2004 @ 03:26:57 #110
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23258901
Do The Right Thing

Violence as a way of achieving racial justice is both impractical and immoral.
It is impractical because it is a descending spiral ending in destruction for all.
The old law of an eye for an eye leaves everybody blind.
It is immoral because it seeks to humiliate the opponent rather than win his understanding; it seeks to annihilate rather than to convert.
Violence is immoral because it thrives on hatred rather than love.
It destroys community and makes brotherhood impossible.
It leaves society in monologue rather than dialogue.
Violence ends by defeating itself.
It creates bitterness in the survivors and brutality in the destroyers.

Martin Luther King
  vrijdag 12 november 2004 @ 09:03:50 #111
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_23260060
Bound by Honor (Blood In, Blood Out) (Taylor Hackford, 1993)
Slechte gevangenisfilm over een stel debielen die alle moeite doen om zo stoer mogelijk te zijn maar zichzelf eerder belachelijk maken. Het erg slechte acteerwerk is daar vooral de oorzaak van, maar ook het clichematige scenario en de stomme dialogen. Dat ze dat dik drie uur vol weten te houden is een hele prestatie. Dat ik deze drie uur uit heb kunnen zitten ook. *½
  vrijdag 12 november 2004 @ 10:31:53 #112
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_23261220
Gisteren in de sneak:

The Incredibles
Na jaren lang hun geheime identiteit te hebben kunnen behouden, wordt Bob Parr (Mr. Incredible) gevraagd om n nieuwe opdracht aan te nemen en uit de anonimiteit te treden. Zonder dat z`n vrouw t weet, neemt ie de opdracht aan. En dat vindt z`n vrouw niet zo leuk...
Deze nieuwe van Pixar is om te beginnen gewoon erg vermakelijk. Hij is niet zo leuk als bv. Finding Nemo, maar toch zeker de moeite waard.Tis niet zoals in Nemo dat de hele film door kan worden gelachen, maar wel n groot deel. De animaties zijn erg mooi (let bv. maar es op de haren van Ms. Incredible). De humor is erg droog en werkt goed op je lach spieren. Het verhaaltje opzich heeft natuurlijk niet veel om t lijf, maar hey: who cares? tis gewoon n erg leuke film, die geschikt is voor de hele familie .
Zeker gaan kijken

IMDB Cijfer: 8,6/10
Mijn Cijfer: 8,2/10
  vrijdag 12 november 2004 @ 11:13:34 #113
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23262038
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 09:03 schreef Gorro het volgende:
Bound by Honor (Blood In, Blood Out) (Taylor Hackford, 1993)
Slechte gevangenisfilm over een stel debielen die alle moeite doen om zo stoer mogelijk te zijn maar zichzelf eerder belachelijk maken. Het erg slechte acteerwerk is daar vooral de oorzaak van, maar ook het clichematige scenario en de stomme dialogen. Dat ze dat dik drie uur vol weten te houden is een hele prestatie. Dat ik deze drie uur uit heb kunnen zitten ook. *½
Daarom werd er vast zo vaak naar gevraagd bij in de videotheek. Zolang er maar stoer wordt gedaan is het een goede film bij het hier naar de videotheek gaande publiek
pi_23264775
Gisteren,
Assassins
Dit is best een vermakelijke actiefilm. Er zit echter een verhaal achter wat niet zo goed is uitgewerkt, en ik denk dat er met wat andere mensen een heel ander soort film van gemaakt had kunnen worden. Banderas doet het nog het leukst als de slechterik maar Stallone past gewoon niet bij deze rol. Het einde is wel gaaf nog, maar het had beter gekund..
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 12 november 2004 @ 13:18:50 #115
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_23265083
Meet John Doe

Eigenlijk best goede film van Frank Capra met Gary Cooper en Barbara Stanwyck in de hoofdrollen.

doordat een oliebaron een krant overneemt, verliezen velen hun baan.
een journaliste (BS) moet nog een column inleveren en gebruikt deze om op een gefingeerde ingezonden brief te reageren.
in deze brief kondigt een man aan zelfmoord te zullen plegen uit protest tegen de gang van zaken op het gebied van oa. werkgelegenheid.
er komen veel reakties en de man wordt een symbool, er worden hem banen en huwelijken aangeboden. de journaliste mag toch haar baan behouden (incl. opslag) als ze een man kan vinden die kan spelen dat hij die brief heeft geschreven.
ze vinden een geblesseerde pitcher (GC), die samen met een vriend (WB) in de rij stond van mannen die beweerden de brief te hebben geschreven.
hij besluit, zeer tegen de zin van die vriend, in te gaan op het aanbod.
de aangekondigde zelfmoord zal op kerstavond plaats gaan vinden, maar dan op het laatste moment worden afgeblazen.
de man speelt zijn rol goed, zo goed dat de vriend hem te hebberig vindt worden. die gaat liever weer onder de brug slapen ipv in het hotel.
de man wordt zo'n groot symbool dat in het hele land clubs naar zijn geest worden opgericht. clubs waarin "de kerstgedachte" het hele jaar wordt uitgedragen.
ondertussen geniet de oliebaron van zijn status als belangrijkste krantenmagnaat......

Barbara en Gary spelen sterk, maar ook Walter Brennan speelt goed. Jammer alleen dat het tweede uur een beetje speech-hour wordt, maar het is gewoon een degelijke Capra-film.
  vrijdag 12 november 2004 @ 13:26:16 #116
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_23265249
quote:
Op donderdag 11 november 2004 23:38 schreef Zeitgeist het volgende:
Candyman
http://www.imdb.com/title/tt0103919/
[afbeelding]

Tja klassieker in het horror genre. Gezien de slechte kritieken zal ik waarschijnlijk de sequels nooit zien maar deze is best wel spooky.
Niet zo omposant als Hellraiser maar toch een runner-up. En Philip Glass verdient een award voor zijn soundtrack. erg mooi.
Ik vond Candyman eerlijk gezegd zeker zo goed als Hellraiser, maar 'anders'. Heb erg genoten van de 'grote ogen' van Virginia Madsen
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_23268479
The Royal Tenenbaums (2001).

Een leuke mix van drama en comedy. Het introduceren van de karakters duurt redelijk lang, maar is niet saai. De karakters zijn best goed uitgewerkt. Ben Stiller is zeker niet m'n meest favoriete acteur, maar dit is een van z'n betere rollen. Met het aparte sfeertje en het plot er nog bij is dit een aardig geslaagde film geworden.
And that's why you always leave a note.
Last.fm.
  vrijdag 12 november 2004 @ 15:44:53 #118
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23268651
Kurenai no buta (Porco Rosso)

Vermakelijk tussendoortje van studio Ghibli. Er zit leuke actie, humor en een vleugje romantiek en dit alles wordt op een vlotte manier verteld. De de animatie, muziek en voicecasting is weer top notch.
Maar verder doet deze film toch onder voor veel andere Ghibli films doordat het toch een redelijk oppervlakkige film blijft. Het verhaal is erg straightforward zonder echt duidelijke boodschap erin.
pi_23270171
paar zondagen geleden, De Passion Of The Christ,, jeees heftige film is dat zeg, wel indrukwekkend, maar wel heftig..
***geloof in je dromen,en onthoud : ze kunnen alles van je afpakken behalve wat je gelooft***
pi_23273796
Zatôichi (2003)

Wow! Wat een aparte en indrukwekkende manier van filmmaken! Heb soms echt hard gelachen en stond te kijken van de verbluffende vechtscenes. De mooiste scene vond ik het gevecht in de regen. Visueel vond ik de film prachtig, de muziek is ook erg indringend (grappig hoe die mensen op het ritme van de muziek het land verbouwen). Minpuntje: de special effects waren erg matig. Maar ik wil niet negatief afsluiten.. Heerlijke film!
  vrijdag 12 november 2004 @ 19:33:38 #121
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_23273971
quote:
Op donderdag 11 november 2004 20:17 schreef Hare het volgende:

Ik vond het allemaal een beetje overdone overkomen. Een goed voorbeeld daarvan is die vader. Komt helemaal niet in het verhaal voor om dan opeens eens ff goed uit te vallen. Ook die kaalscheerscene vond ik een beetje erg ver gaan en kwam helemaal uit het niets.
Uit het niets? De hele film is er sprake van een walgelijke jaloezie en afgunst. Dus op het moment dat ze haar kunnen pakken doen ze dat. Vond ik niet onverwacht, maar iets wat de hele film al broeide.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  vrijdag 12 november 2004 @ 19:46:07 #122
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23274206
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 19:33 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Uit het niets? De hele film is er sprake van een walgelijke jaloezie en afgunst. Dus op het moment dat ze haar kunnen pakken doen ze dat. Vond ik niet onverwacht, maar iets wat de hele film al broeide.
Ja, ok, er broeide wel degelijk wat en het was ook maar een kwestie van tijd voor er iets gebeurde. Met uit het niets bedoelde ik meer het hele extreme ervan. Ze hadden het ook iets subtieler aan kunnen pakken
  vrijdag 12 november 2004 @ 20:45:39 #123
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_23275500
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 19:46 schreef Hare het volgende:

[..]

Ja, ok, er broeide wel degelijk wat en het was ook maar een kwestie van tijd voor er iets gebeurde. Met uit het niets bedoelde ik meer het hele extreme ervan. Ze hadden het ook iets subtieler aan kunnen pakken
Ja maar dat geldt in het algemeen voor de 2e wo.
  vrijdag 12 november 2004 @ 21:16:51 #124
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23276083
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 20:45 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Ja maar dat geldt in het algemeen voor de 2e wo. [afbeelding]

ohnee, daar mag je niet om lachen

Net gezien:

Rebel without a Cause

Erg teleurstellend. Wat het trouwens nog geen slechte film maakt. Maar er had gewoon zoveel meer gedaan kunnen worden met de materie. De manier van opvoeden van ouders die toch wel een belangrijke rol speelt in deze film wordt niet genoeg uitgediept en de 'kinderen' zelf zijn een beetje vlakke karakters. Maar het meest ergelijke aan deze film vond ik toch wel de veel onlogischheden (of hoe je het ook noemt). Meisje dat op dezelfde dag dat ze haar vriend verliest de liefde verklaart aan een ander is wel een beetje erg ver van m'n bed en zo kan ik nog wel meer dingen noemen.
Maar, ondanks dit alles, toch nog best een leuke film. Eerste film die ik zie met James Dean die ik een goede rol vind neerzetten. Ook het begin van de film in het politiebureau vond ik zeer sterk.
pi_23279604
The manchurian candidate,

ik wat een heel goed verhaal kan zijn, wordt een film volledig verziekt,
beetje jammer dus.........
stupidity has become as common as common sense was before
pi_23279915
The Siege net weer is gezien. wat een geweldig indrukwekkende film blijft dat toch! Denzel en Bruce die allebei schitteren in deze film.
I'm not arrogant. Arrogance is a flaw, and I don't have flaws.
pi_23282392
quote:
Op donderdag 11 november 2004 12:50 schreef Tom_Tom- het volgende:
Schindler's List.
Wat een tegenvaller. Een nummer 6-positie in de IMDb top 250 schept verwachtingen. Ik vond dat de film die verwachtingen niet verwezenlijkte. De film was te langdradig, maar enkele scenes waren boeiend (de douche-scene was dan weer wel heel erg goed) en geen van de karakters vond ik sympathiek overkomen. Nee, ik ken wel wat mooiere films over de Tweede Wereldoorlog.
?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ten eerste is Liam Neeson sowieso al best leuk om naar te kijken daarin, hij heeft echt zoiets schindlerachtigs als je in het boek leest dat die naakt in bad ging waar zo'n beetje iedereen hem kon zien, en neeson heeft dat in een hoop van zijn films ook wel.
De boekhouder speelt zo'n aardig onderkruiperig-stereotyp-joodse-boekhouder typetje dat heel slinks schindler erin manipuleert toch te doen wat nodig is.
Amon is absoluut eng met Ralph Fiennes' z'n glasharde ogen in een paar scenes (okay de mensen neerschietscene was niet zo fantastisch, maar dat is ook een situatie waar je je niks bij kunt voorstellen) en frau Emilie Schindler, hoewel ze niet vaak d'r in is, blinkt toch wel eigenlijk als de, nouja, ontgoochelde vrouw veel meer dan bedrogen eigenlijk

Als je voor Helen Hirsch geen sympathie hebt weet ik het ook niet meer.

Let ook even op het jongentje net voor Auschwitz. Ik had daar meer sympathie voor dan voor het meisje met de rode jas eerlijk gezegd.
En de doorgeslagen idioot bij de brandende lijkenstapels.

[ Bericht 3% gewijzigd door Gorro op 13-11-2004 09:19:59 ]
pi_23282405
quote:
Op donderdag 11 november 2004 14:27 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Ik vond het verhaal juist heel mooi. Ik had verwacht dat jij wel oog zou hebben voor zo'n klein verhaaltje. Bij deze heb je 100% afgedaan als....euh, nee. Dat valt nog wel mee.

Maar ik vond het echt een mooie film:
- een jongetje dat zijn onschuld verliest
- een vrouw, door iedereen aanbeden, maar ook door iedereen met minachtig bekeken
- in het algemeen de hypocrisie van een klein dorpje
- de verschrikkingen van de tweede wereldoorlog
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- en dit alles toch met een goede dosis humor.
- oja, en de tieten van Monica.
Had 'm ook gezien, maar vrij lang geleden, werd die film niet ueberhaupt uit een kinderperspectief verteld of zo? Daarom is de samenhang tussen scenes volgens mij wat schokkerig.
  zaterdag 13 november 2004 @ 02:37:36 #129
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_23282624
Wicker Park.

Nou is dat hele flashback/non-chronologische volgorde idee best leuk, al helemaal toen het nog origineel was, maar ik vrees dat sommige regisseurs/filmschrijvers er wat in doorslaan. En dan heb ik het uiteraard ook met name over deze film. De - wat de filmmakers waarschijnlijk bedoelen als "artistiek" - filmstijl past totaal niet bij het verhaal. Het verhaal an sich is best goed, je hebt alle ingredienten voor de liefdesdriehoek, de onaangename momenten, het drama. Maar helaas is het door het gerotzooi in de verhaallijn amper te volgen. Ik had het verhaal van de film ongeveer 2/3e door (gok ik), en dat pas aan het einde van de film. En dat is jammer, want de film is goed genoeg om je in te leven in de karakters. Maar dat wordt dus belemmerd door de irritante volgorde van filmen. Zonder onnodig heen en weer geswitch had de film meer sfeer en charme gehad en meer kans om te overtuigen. Nogmaals het verhaal zelf was goed, netjes uitgewerkt, ik kon me goed inleven (behalve bij Alex maar daarover straks meer), er was sfeer en alhoewel ik meestal hoop dat de twee verliefden niet bijelkaar komen (ik ben een raspessimist) zat ik deze keer op het puntje van me stoel in de hoop dat Matthew Ilsa zag. Onder andere door het goede acteerwerk van beide. Luke (gespeeld door Matthew Lillard) kreeg in deze film niet de ruimte iets te laten zien, maar ik vind hem dermate tof om te zien dat dat niet uitmaakte. Rotte appel hier was dan ook Alex, die helaas een beetje corny overkwam en het drama in de film niet goed tot zijn uiting bracht. Een ander punt is de muziek. Deze had meer sfeer in de film kunnen brengen, iets wat het aan het einde ook deed, maar helaas was dat de eerste keer dat de muziek mij uberhaupt opviel. Dat had vooral in het begin van de film sterker gekund.

Al met al een film die ik wel wil aanraden. Maar zorg dat je de lijn in het verhaal niet verliest (misschien moet ik hem later nog eens kijken). Ik geef meestal geen cijfers maar deze film is er eentje die precies een 7 verdient.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zaterdag 13 november 2004 @ 03:00:30 #130
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_23282861
Twas laat en had zin in een leuke entertainment film.

Moon Child
http://www.imdb.com/title/tt0365514/

Nu vind ik nog steeds het begin wat tegenvallen maar hoe vaker ik de film zie.. hoe meer it begins to grow on me. Style over substance absoluut maar damn.. die substance is nog altijd stukken diepzinniger dan wat ik tegenwoordig in hollyweird films zie.

De film begint licht. Beetje dollen tussen de hoofdpersonen en veel kleurtjes(typische japanse popcultuur shit) tot dat alle hoofdpersonen zijn geintroduceerd en vanaf dat moment word de film steeds serieuzer en uiteindelijk best wel zwaarmoedig. Op een goeie manier. Vind hem steeds leuker.
Hyde btw is erg imposant als melancholieke vampier. Brad Pitt zou bij hem in de leer kunnen. En ook wat fashion tips kunnen vragen ;-) Gackt komt wat later op gang maar uiteindelijk is hij ook erg stoer met zijn lange witte jas. Very cool.

Overall is deze fantasy/scifi/vampire/gangster/drama film erg gelikt. Style over substance maar toch diepzinniger dan de doorsnee hollywood film.

(is persoonlijk benieuwd wat Hare van deze film vind)
  zaterdag 13 november 2004 @ 03:04:18 #131
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23282894
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 03:00 schreef Zeitgeist het volgende:
Twas laat en had zin in een leuke entertainment film.

Moon Child
http://www.imdb.com/title/tt0365514/

(is persoonlijk benieuwd wat Hare van deze film vind)
Hèhè, zal ik hem maar eens ff gaan downloaden dan.
Lijkt me trouwens op het plot afgaande best een leuke film
  zaterdag 13 november 2004 @ 03:33:19 #132
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_23283113
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 03:04 schreef Hare het volgende:

[..]

heyhey, downloaden mag niet he.
je gaat de film "backuppen"
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zaterdag 13 november 2004 @ 03:56:01 #133
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23283287
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 03:33 schreef twiFight het volgende:

[..]

heyhey, downloaden mag niet he.
je gaat de film "backuppen"
Owja, das waar!

Stom ook

Zal nu Brein wel weer op m'n dak krijgen
  zaterdag 13 november 2004 @ 09:25:58 #134
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_23284143
King Arthur (Antoine Fuqua, 2004)
Aardige verfilming van het echte verhaal achter de legende. Ongetwijfeld zul je dat statement met een korreltje zout moeten nemen, maar het levert wel een aardige film op. De keuze voor een grimmige sfeer is een goede in mijn ogen, maar hier en daar blijft de film te oppervlakkig om echt te overtuigen. De actiescenes zijn best goed (ik heb de R-rated Director's Cut gezien) en worden door een sterke score van Hans Zimmer begeleid. Clive Owen overtuigt helaas niet als koning Arthur en ook geen van de andere rollen vallen in positieve zin op qua acteerwerk. Storend wordt het echter nergens en de film blijft na een stroef begin boeien. ***
pi_23286361
Mean Girls

Errrrg leuk!
  zaterdag 13 november 2004 @ 12:51:32 #136
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_23286419
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 02:20 schreef Sessy het volgende:

[..]

Had 'm ook gezien, maar vrij lang geleden, werd die film niet ueberhaupt uit een kinderperspectief verteld of zo? Daarom is de samenhang tussen scenes volgens mij wat schokkerig.
Ja more or less. Het jongetje en zijn speurtocht naar de volwassenheid staat centraal. De film begint in de oorlog en stopt ergens na de oorlog, daardoor maakt de film wat sprongen in de tijd.
  zaterdag 13 november 2004 @ 12:59:13 #137
78918 SeLang
Black swans matter
pi_23286539
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 01:37 schreef hornage het volgende:
The Omen 4 - The Awakening
Vandaag na bijna 2 weken geen films kijken eindelijk nummer 4 aangezet. Deel 1, 2 en 3 had ik laatst gezien en ik vond het nou niet echt bijstere goede films. Elke film werd hetzelfde verhaal gebruikt met een aantal veranderende variabelen. Ik had gelezen dat deel 4 precies hetzelfde zou zijn maar dan met een meisje. Deed me dus gelijk denken aan de Karate Kid serie. Het was ook precies hezelfde weer in deze film. Kindje wordt geadopteerd, blijkt antichrist te wezen. Moeder verwacht het want mensen gaan dood. Wat onderzoek naar herkomst en we zijn alweer klaar met het verhaal
Deel 1 was leuk en origineel maar de rest is crap. Een 4 voor deze.
Deel 1 is een klassieker en deel2 vond ik ook goed (ijsscene!). Deel 3 en 4 is inderdaad crap
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 13 november 2004 @ 14:59:29 #138
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_23288491
The terminal

http://imdb.com/title/tt0362227/

Goed lopende film, af en toe irritant omdat die ene baas zo tegen doet werken, dan wordt mijn geduld op de proef gesteld en kruip ik het liefste de tv in om hem in elkaar te slaan. Die ene toezichthouder van het vliegveld houdt Tom Hanks dus continu in de gaten en wilt hem oppakken en kwijt raken. Wel goed gespeeld die rol van de slechterik, hij heeft me het leven zuur gemaakt tijdens de film

Tom Hanks speelt zijn rol zoals altijd, goed, nee beter dan goed.

Leuk bij de subtitles was het echte handschrift van de regisseurs, cast crew en acteurs. Eerste keer dat ik dat zie bij de aftiteling.

Film is leuk verteld, leuke speelfilm die onderhoudend is en grappig plus bewonderingswaardig op bepaalde momenten.

Film geef ik een 7.7. Op de moviedatabase krijgt de film een 7.0

Oeps...is dit een spoiler???? Excuses, zal voortaan de boodschap minder direct brengen. Maar toch over slechterikken, ze moeten er ook zijn in films, de bad guys...om je het bloed onder de nagels vandaan te halen

[ Bericht 12% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 13-11-2004 17:30:09 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zaterdag 13 november 2004 @ 15:33:34 #139
18008 hornage
pi_23289042
The Nightmare Before Christmas
Gisteravond eindelijk deze film gezien. Nadat ik Big Fish had gezien besloot om toch maar eens wat Tim Burton klassiekers te kijken en dit is mijn eerste voor de serie. Het verhaal is denk bij de meesten wel bekend dus dat ga ik niet verder uitleggen.
Ten eerste is de hele film natuurlijk ongelofelijke eyecandy. Wat ziet alles er goed uit zeg. Dit is echt topanimatie. Ten tweede is de muziek heel gaaf. Ik heb nu nog steeds het liedje "What's this, what's this" in mijn hoofd. Andere nummers zijn ook heerlijk.
Voor de rest is het verhaal wel leuk maar eigenlijk een beetje simpel, maar de absurditeit en kleine dingetjes die overal gebeuren op het scherm zorgen ervoor dat dat niet heel erg is. Van mij krijgt de film een 8!
pi_23291355
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 03:04 schreef Hare het volgende:

[..]

Je kan hem ook gewoon kopen hoor Hij is maar 4,99 pond bij cd-wow (zonder kortingslink ofvouchers) Hij is het geld meer dan waard!!
Klik
  zaterdag 13 november 2004 @ 17:34:25 #141
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23291598
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 17:22 schreef SChroevenDrAiur het volgende:

[..]

Je kan hem ook gewoon kopen hoor Hij is maar 4,99 pond bij cd-wow (zonder kortingslink ofvouchers) Hij is het geld meer dan waard!!
Klik
Ik koop (haast) geen films voor ik ze eerst een keer gezien heb
  zaterdag 13 november 2004 @ 19:31:02 #142
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23294170
Palwolui Christmas (Christmas in August)

Heel subtiel wordt in deze film het onderwerp van de dood besproken, en juist doordat het zo subtiel gebeurd komt de boodschap zeer goed en mooi over. Daarnaast is ook de romantiek, de liefde in deze film erg kenmerkend en vertrouwelijk opgebouwd. Zo leef je al zeer snel mee met de hoofdpersoon (die trouwens een erg sterke rol neerzet).
Ik vond het einde jammer genoeg een beetje lang op zich laten wachten, hoewel het al een korte film draalde de film op het laatst wel even om z'n punt heen, om dan toch weer met een touching einde te komen.

Alleen hoe ze nou aan die titel komen
  zaterdag 13 november 2004 @ 19:39:55 #143
18008 hornage
pi_23294399
The Girl Next Door
Vanmiddag deze film gezien. Voornamelijk eigenlijk gedownload omdat Elisha Cuthbert erin zit en omdat ze natuurlijk een pornoster speelde, dus ik hoopte op flink wat lekkere beelden maar dat viel me nogal tegen. De nadruk werd natuurlijk weer gelegd op de liefde tussen haar en de buurjongen en op wat voor problemen ze stuiten nu zij eigen uit de pornoindustrie wilt stappen.
De hoofdpersoon is voornamelijk verlegen maar vindt haar wel leuk en zijn nurdvriendjes geven hem voornamelijk verkeerde ideeen. blablabla, uiteindelijk gewoon een degelijke romatische komedie waarin voornamelijk de romantiek voorop staat. Wel leuk dus maar super is anders. Een 6,5.
pi_23294547
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 02:19 schreef Sessy het volgende:
Als je voor Helen Hirsch geen sympathie hebt weet ik het ook niet meer.
Ja, zij wel. Maar dat was niet echt een hoofdpersoon.

Ook gezien: Breaking The Waves.
Die vond ik dan weer wel geweldig. Emily Watson zette Bess geweldig neer, als een redelijk naief, raar muisje. Ik vond het erg mooi om te zien hoe ze transformeerde in de film. Ook begrijp ik waarom Jean Pierre Jeunet haar in eerste instantie als Amelie wou hebben in de film, ze heeft, net als Audrey Tautou, iets onschuldigs over haar heen.
Erg goede, indrukwekkende film. De kerkgemeenschap werd mooi neergezet, vond ik.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie muziek in de film ook.
  zaterdag 13 november 2004 @ 20:33:29 #145
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23295574
Man On Fire en The Incredibles. En dat allemaal voor U, om een mooi stukje op de FP te kunnen maken!
Welkom bij de V&D der webfora.
  zaterdag 13 november 2004 @ 21:04:42 #146
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_23296122
Sleepaway Camp III - Teenage Wasteland
Heerlijk een moordende meid van rond de 20, die er goed op los hakt met bijlen, benzine grasmaaiers en andere grappen.

Een lekkere foute B-film.

cijfer 5.3
imdb 4.5

Ghost World
Thora birch (troela van American Beaty) gaat om met wat oudere gast (Buscemi). Wel aardig verhaal. Erg deprimerend maar wel goed.

cijfer 7.2
imdb 7.8
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 13 november 2004 @ 21:48:58 #147
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_23296874
Gisteren:

Silence Of The Lambs
Clarice Starling (Jodie Foster) is n FBI agent in opleiding. Ze wordt gevraagd te assisteren bij t pakken van n seriemoordenaar. Om meer aanwijzingen te vinden, moet ze van haar baas de opgesloten psychopaat dr. Hannibal Lecter (Anthony Hopkins) gaan ondervragen.
Fantastisch spannende film. De spanning wordt goed opgebouwd. Jodie Foster is erg goed, maar natuurlijk gaat alle aandacht in deze film uit naar Anthony Hopkins die n werkelijk enge rol neerzet. Je weet dat ie slecht is, maar in t begin kan je toch n beetje sympathie voor m krijgen. En toch blijf je je afvragen wanneer ie gaat toeslaan.
Goed geregiseerd en dus erg spannend.
Topper

IMDB Cijfer: 8,5/10
Mijn Cijfer: 8,8/10

En in de bios:
Der Untergang
We volgen Adolf Hitler (Bruno Ganz) tijdens zijn laatste dagen in zijn bunker in Berlijn. Hij weet dat de oorlog is verloren, maar hij probeert alles te redden wat er te redden valt. Met de bekende gevolgen van dien...
Ongeveer alles wat ik vooraf had gehoord over deze film klopt wel zo ongeveer. Alleen 1 ding vond ik niet echt kloppen: ik had van te voren gehoord dat je door deze film wellicht meer sympathie zou krijgen voor de persoon Adolf Hitler. Dat vond ik niet. Bruno Ganz zet wel een zeer geloofwaardige Adolf Hitler neer, ook als mens. Iets dat we nog niet vaak hadden gezien. Erg goed gedaan. Ook goed aan deze film vond ik het feit dat we het verhaal eens van de Duitse kant zagen, en hoe ze ten onder gingen. Ook dat had ik nog niet vaak ergens anders gezien. Verder was t acteerwerk erg sterk. Een aantal keren liet deze film zien dat er niet altijd veel gesproken hoeft te worden om een boodschap over te brengen. Er zaten scenes in waarin misschien wel 3 of 4 minuten niet werd gesproken en die toch erg indrukwekkend waren.
Kortom: een zeer sterke film tussen alle Hollywoord bagger die er tegenwoordig wordt uitgebracht. Zeker gaan zien.

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
  zaterdag 13 november 2004 @ 22:57:57 #148
4180 Hare
Come fly with me!
pi_23297182
On the Waterfront

Wat een sterke, prachtige en machtig mooie film. Marlon Brando en de vele andere bekende acteurs spelen echt 1 voor 1 superrollen. Zeker Brando laat zich van z'n beste kant zien, je gelooft z'n karakter helemaal. En wat heb ik dan toch met hem te doen .
En hoewel de acteurs de film dragen (ze zijn ook allemaal precies juist gecast) kan je weinig zonder verhaal, en dit is een van de mooiere, klopt gewoon helemaal. En spreekt me ook erg aan. Wat een kutwereld leven we soms toch in Maar gelukkig zijn we sterk genoeg er wat van te maken

Klassieker van de bovenste plank!
  zaterdag 13 november 2004 @ 23:30:39 #149
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_23297825
Urusei Yatsura 4: Lum The Forever
http://www.imdb.com/title/tt0092141/

Lum is een legende in anime land. de groenharige(de cover klopt niet) alien babe met hoorntjes en tijger bikini is een icon.

Maar ik had nooit de serie gezien dus ben begonnen met de films die wel op DVD verkrijgbaar zijn in Nederland. Vreemd maar erg grappig. Lum's oneindige adoratie voor de grootste sexhound van de stad is hilarisch. Ook haar electrical attack uit wraak is geweldig.

Deze film is alleen anders... Er is nog steeds humor, maar bij deze film ligt de nadruk op de serieuze kant. En die is vreemd. heel erg vreemd. Tis alsof Urusei Yatsura, David Lynch ontmoet.
Niet slecht maar anders. Moest ff wennen en snap de helft van de film nog niet. Toch maar eens overnieuw kijken. Twas iig creepy.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zeitgeist op 13-11-2004 23:39:00 ]
  zaterdag 13 november 2004 @ 23:36:19 #150
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_23297934
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 21:04 schreef Lambiekje het volgende:
Sleepaway Camp III - Teenage Wasteland
Heerlijk een moordende meid van rond de 20, die er goed op los hakt met bijlen, benzine grasmaaiers en andere grappen.

Een lekkere foute B-film.

cijfer 5.3
imdb 4.5
ik kan de Survival kit aanraden met alle 3 films. Erg leuk. Bovendien zit er een grappige camp diary bij.

*humms the Happy Camper song*
quote:
Ghost World
Thora birch (troela van American Beaty) gaat om met wat oudere gast (Buscemi). Wel aardig verhaal. Erg deprimerend maar wel goed.

cijfer 7.2
imdb 7.8
De comic is ook erg goed. iets anders maar erg goed.
En vond juist dat deprimerende wel passen. Maar kan ook komen omdat ik mezelf wel in Enid's karakter herken.

En besides Thora is een babe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')