Je kent het wel, je hebt een behoorlijke verzameling cd's en daarom kan je ze nooit allemaal in een week luisteren. Zo komt het ook regelmatig voor dat je bepaalde cd's al een jaar, of nog langer misschien, helemaal vergeten bent. Totdat je hem uiteindelijk weer eens uit de kast trekt, en weer precies weet waarom je hem ooit gekocht hebt.
Dit topic is een ode aan dat soort cd's
![]()
Misschien brengt dit je ertoe om ook weer eens in je eigen platenkast te duiken om een vergeten cd of lp op te zetten...
Mijn herontdekking van vandaag (of eigenlijk van afgelopen vrijdag):
R.E.M. - New Adventures in Hi-Fi![]()
Na het depressieve geluid van Automatic For The People en het schreeuwerige van Monster (waar ik uiteindelijk wel van ben gaan houden) was dit album een heerlijke afwisseling. Sfeervolle nummers afgewisseld met wat hardere stukken, helder opgenomen, heerlijk. Zoals bijvoorbeeld Leave, wat later in een totaal andere uitvoering ook verschenen is op de soundtrack van A Life Less Ordinary. Andere topnummers van dit album (naar mijn idee
![]()
) zijn het openingsnummer, How The West Was Won And Where It Got Us, en So Fast, So Numb.
Ik had deze cd echt al jaren niet meer gedraaid. Maar toen ik hem dus een paar dagen geleden weer op zette kwam alles weer terug. Ik kende alles zo ongeveer nog uit mijn hoofd, elke wisseling van nummers, ook heel veel teksten. Geen idee waarom ik 'em zo lang niet gedraaid heb...
Kom maar op met jullie eigen herontdekkingen, en vertel er een mooi verhaal bij....
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)