abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23131019
Nieuw-Zeeland in trek bij Amerikanen

WELLINGTON - De Nieuw-Zeelandse immigratiedienst wordt, sinds de herverkiezing van George Bush als president van de Verenigde Staten, platgebeld door Amerikanen die willen emigreren. Dat heeft een woordvoerder van de dienst zaterdag gezegd in de plaatselijke krant Dominion Post.

De internetsite van de immigratiedienst wordt normaal gesproken ongeveer 2500 keer per dag bezocht vanuit de VS. Sinds afgelopen dinsdag is dat gestegen naar gemiddeld 10.300 keer. Ook heeft de dienst sindsdien dagelijks 300 aanvragen per post en telefoon binnengekregen. Voor de verkiezingen waren dat er zes tot acht per dag.

Telegraaf

Mensen met zo weinig respect voor democratie zouden eigenlijk niet in een democratie mogen leven en horen thuis in Cuba, Noord Korea of China
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_23131731
Moeten ze wel eerst 100.000 nzd op een plaatselijke bank hebben, en hopen dat ze geen zwarte voorouders hebben, anders komen ze niet eens binnen...
pi_23132995
Canada is net zo in trek. In Nederland komt er eenzelfde patroon op gang. Ik ben hier nl. ook weg na mijn opleiding.
quote:
Mensen met zo weinig respect voor democratie zouden eigenlijk niet in een democratie mogen leven en horen thuis in Cuba, Noord Korea of China
Anders ga jij ff woorden in de mond van iemand anders leggen? Het kunnen tal van redenen zijn waarom ze vertrekken. En als je niet tevreden bent over de gang van zaken in je land ben je vrij om te vertrekken.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_23133011
Tjah New York is ook erg in trek, en nee niet vanwege de economie...
Seeking of the grail is seeking of humanity itself....
pi_23133418
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 22:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gelukkig weet je altijd weer de nuance te vinden.

Overigens woon je volgens je profiel in Granada. Waarom is dat?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2004 00:45:51 ]
pi_23142574
quote:
Waarom is dat?
Omdat ze in Nederland geen Spaans spreken.
quote:
Anders ga jij ff woorden in de mond van iemand anders leggen?
Ga voor de verandering eerst eens de OP lezen daar staat toch duidelijk in waarom NZ in trek is
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  FOK!fotograaf zondag 7 november 2004 @ 16:14:48 #7
18921 freud
Who's John Galt?
pi_23143257
Ik zit er zelf ook wel eens over te denken om maar te verhuizen. zoveel mis in dit landje (al jaren trouwens)... Problemen die in ons huidige democratische (en dus besluiteloze) klimaat niet goed aangepakt kunnen worden.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_23144017
quote:
Op zondag 7 november 2004 16:14 schreef freud het volgende:
Ik zit er zelf ook wel eens over te denken om maar te verhuizen.
En wordt het Cuba, China of Noord Korea?
pi_23144052
Waarom mogen mensen met zwarte voorouders niet naar Australië dan?
pi_23144984
Lezen is echt moeilijk voor je is het niet?

Overigens is het wel erg vragen naar de bekende weg, maar dat snap je zelf denk ik ook wel
pi_23145047
Wat is er ondemocratisch aan? Emigreren als het je niet aanstaat in een land is je goed recht in een democratie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 7 november 2004 @ 17:53:36 #12
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_23145290
Ik kan me goed voorstellen dat veel Amerikanen willen emigreren.
Als je er -op welke manier dan ook- van overtuigd bent geraakt dat jouw stad een doel is voor een atoombommetje van Osama dan ga je niet je dood af zitten wachten.
Weg van de angst
Wie dit leest is gek
pi_23145394
quote:
Op zaterdag 6 november 2004 23:07 schreef Speth het volgende:
Moeten ze wel eerst 100.000 nzd op een plaatselijke bank hebben, en hopen dat ze geen zwarte voorouders hebben, anders komen ze niet eens binnen...

Daar zijn geen regels voor hoor?
1 Het immigratiesysteem werkt zo: ls je aangenomen ben voordat je erheen gaat ben je al nagenoeg binnen, via een multinational kan dat dus goed
2 60% wordt tegenwoordig binnengelaten via een puntensysteem, dus een bachelor 50 punten, een master 60 punten extra, 3 jaar werkervaring weer 40 punten, jonger dan 30 weer 100 punten, ik noem maar wat, zoiets waren de punten verdeeld, hoe meer punten, hoe eerder je binnen komt.
quote:
Op zondag 7 november 2004 16:53 schreef jpzegthallo het volgende:
omdat dat wel mag, er is geen rassenonderscheid daar, zoals je wel in de stembussen van Florida en Ohio heb.
in NZ wonen overigens nu best veel aziers.
quote:
Op zondag 7 november 2004 17:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
Als je er -op welke manier dan ook- van overtuigd bent geraakt dat jouw stad een doel is voor een atoombommetje van Osama dan ga je niet je dood af zitten wachten.
Weg van de angst
zo dachten de Israelische spionnen ook :')
even pauze doen daar (helaas voor hun, niet gelukt)
---

Dan nog, zou ik wel willen vragen of mensen hier wel wéten hoe de democratie daar werkt?
vrouwen mochten o.a. daar als eerste ter wereld stemmen... niet Nederland ofzo
als je ziet hoe die democratie werkt, ga je er toch best respect voor krijgen, ik wel tenminste.
En idd, veel mensen uit de US daar tegengekomen, t is pas echt in de bekendheid geraakt ná Lord Of The Rings, serieus.
-
  FOK!fotograaf zondag 7 november 2004 @ 18:11:44 #14
18921 freud
Who's John Galt?
pi_23145652
quote:
Op zondag 7 november 2004 16:52 schreef k_man het volgende:

[..]

En wordt het Cuba, China of Noord Korea?
Nee, dat is meer iets voor dhr Bos of SCH. Ik zoek een land waar criminelen gestraft worden en misdaden waar mogelijk voorkomen.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_23145683
Singapore?
-
pi_23145833
quote:
Op zondag 7 november 2004 18:11 schreef freud het volgende:

[..]

Nee, dat is meer iets voor dhr Bos of SCH. Ik zoek een land waar criminelen gestraft worden en misdaden waar mogelijk voorkomen.
Dat zeg ik. Maar wordt het nou China, Cuba of Noord Korea?
pi_23146935
quote:
Wie heeft het hier over Australië?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_23154589
quote:
http://www.australian-embassy.nl/
bel ze, zou ik zeggen
hoewel ze al gauw naar Duitsland gnigen dacht ik, lekker
quote:
Nieuw-Zeeland in trek bij Amerikanen

WELLINGTON - De Nieuw-Zeelandse immigratiedienst wordt, sinds de herverkiezing van George Bush als president van de Verenigde Staten, platgebeld door Amerikanen die willen emigreren. Dat heeft een woordvoerder van de dienst zaterdag gezegd in de plaatselijke krant Dominion Post.

De internetsite van de immigratiedienst wordt normaal gesproken ongeveer 2500 keer per dag bezocht vanuit de VS. Sinds afgelopen dinsdag is dat gestegen naar gemiddeld 10.300 keer. Ook heeft de dienst sindsdien dagelijks 300 aanvragen per post en telefoon binnengekregen. Voor de verkiezingen waren dat er zes tot acht per dag.

Telegraaf

Wat ik nog toe wou voegen, toen ik een paar maanden een Duitse in NZ tegenkwam, en we hadden net Bowling voor Columbine gekeken (ja k weet, dat moet je met n korreltje zout nemen) begon ze er ook over, dat ze n paar mensen kon in de US. Die zeiden dat als Bush weer president werd, ze per direct het land zouden verlaten.
dus.... hij daar was neit de enige.

[ Bericht 54% gewijzigd door mechatronics op 07-11-2004 23:46:49 ]
-
pi_23163071
quote:
Als je daarover wil praten moet je een topic openen: Waarom zou een Amerikaan willen emigreren

Hier gaat het over het feit dat Amerikanen willen emigreren naar een ander land omdat Bush is herkozen en dat ze daarom geen democratie verdienen
quote:
Wat is er ondemocratisch aan?
Niemand heeft het hier over ondemocratisch.

Misschien toch maar een keer de topic lezen voor je gaat reageren?
pi_23174889
quote:
Op maandag 8 november 2004 12:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als je daarover wil praten moet je een topic openen: Waarom zou een Amerikaan willen emigreren

Hier gaat het over het feit dat Amerikanen willen emigreren naar een ander land omdat Bush is herkozen en dat ze daarom geen democratie verdienen
[..]
Zie je daar dan geen verband tussen?
Als ik Bin Laden zou zijn geweest en Kerry zou zijn gekozen dan zou ik even de kat uit de boom kijken.

Wellicht zou hij wel slappe knieën hebben en op de eisen van terroristen zijn ingegaan.
Van Bush weet hij al dat hij nooit zal toegeven...

...en daarmee wordt de kans op een aanslag vergroot.

Zo kan een Amerikaan er ook over denken.
Wat heb je met de democratie te maken al in je beleving het leven vam jou en je gezin op het spel staat?
Wie dit leest is gek
pi_23178937
quote:
Wat heb je met de democratie te maken al in je beleving het leven vam jou en je gezin op het spel staat?
In het artikel staat het toch vrij duidelijk allemaal en er kunnen wel een miljoen redenen zijn om te emigreren alleen zijn die niet van belang in deze topic.

Overigens zie je spoken maar dat terzijde
pi_23179350
ik denk zelf vanwege gezondheidszorg, en secundaire arbeidsvoorwaarden en dat soort normale dingen die ze daar in de US niet altijd hebben.
Kerry was dit van plan in te voeren
Bush is zo conservationistisch (ofzo) als een wekpot, op dat gebied
-
pi_23182477
quote:
ik denk zelf vanwege gezondheidszorg, en secundaire arbeidsvoorwaarden en dat soort normale dingen die ze daar in de US niet altijd hebben.
Kerry was dit van plan in te voeren
Bush is zo conservationistisch (ofzo) als een wekpot, op dat gebied
En hoe ben jij aan die wijsheid gekomen?
pi_23184108
mn baas uit Detroit heeft dat verteld
-
pi_23185618
quote:

ahem:
quote:
Daar impliceer je toch echt dat deze mensen zich ondemocratisch gedragen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_23186222
quote:
Daar impliceer je toch echt dat deze mensen zich ondemocratisch gedragen.
Ze hebben geen respect voor een democratie en ze zijn de parasieten van een democratie. Eigenlijk zouden ze een enkeltje Noord Korea, Cuba of China verdienen

Maar het heeft niks met ondemocratisch te maken, of het moet zijn dat zij dat zijn
pi_23187268
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 10:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ze hebben geen respect voor een democratie en ze zijn de parasieten van een democratie. Eigenlijk zouden ze een enkeltje Noord Korea, Cuba of China verdienen

Maar het heeft niks met ondemocratisch te maken, of het moet zijn dat zij dat zijn
. Het feit dat er iemand wordt gekozen die je totaal niet zint is een heel logische reden om te emigreren. En dat heeft niets te maken met het geen respect hebben van democratie (ze zullen vast gestemd hebben) of parasieten zijn van de democratie (vrij land hoor, wat zeik je dan). Net of ze bij elke president die ze niet mogen verdwijnen. .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_23224383
Ik kan er geen touw meer aan vastknopen. Volgens mij is DAM een buitenlander.
Wie dit leest is gek
pi_23259384
quote:
Op zondag 7 november 2004 17:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
Weg van de angst
Amerikanen emigreren juist omdat Bush weer vier jaar aan de macht komt niet door een Osama. Veel Amerikanen leven niet meer in angst als in 2001/2002.
pi_23263192
precies.
wat ik ook zei
quote:
Op zondag 7 november 2004 23:40 schreef mechatronics het volgende:
Wat ik nog toe wou voegen, toen ik een paar maanden een Duitse in NZ tegenkwam, en we hadden net Bowling voor Columbine gekeken (ja k weet, dat moet je met n korreltje zout nemen) begon ze er ook over, dat ze n paar mensen kon in de US. Die zeiden dat als Bush weer president werd, ze per direct het land zouden verlaten.
dus.... hij daar was neit de enige.
-
pi_23263936
Ja maar...ze vertrekken niet om Bush zelf. Ze vertrekken om zijn beleid en de gevolgen ervan.
En de kans op een aanstag is een van die gevolgen maar er zijn er uiteraard veel meer.
Zou dat beleid bij een andere Republikeinse president zoveel anders zijn geweest?
Wie dit leest is gek
pi_23264846
quote:
Verwar jij hier niet democratie en nationalisme? Mensen mogen best stemmen met hun voeten. Bovendien emigreren ze volgens mij juist o.a. naar NZ omdat ze wel in een democratie willen leven, maar dan met een andere "demos".

Verwijt je Duitsers die emigreerden toen het kabinet Hitler-Von Papen op democratische wijze aan de macht kwam, bijv. Einstein, ook gebrek aan respect voor democratie?
Write a wise saying and your name will live forever
pi_23273025
quote:
Bovendien emigreren ze volgens mij juist o.a. naar NZ omdat ze wel in een democratie willen leven, maar dan met een andere "demos".
Precies en mensen met zo weinig respect voor een democratie verdienen helemaal geen democratie. Maar dat begrijp jij waarschijnlijk zelf ook nog wel
quote:
Verwijt je Duitsers die emigreerden toen het kabinet Hitler-Von Papen op democratische wijze aan de macht kwam, bijv. Einstein, ook gebrek aan respect voor democratie?
Hoe lang duurde het tot Duitsland een dictatuur werd?
pi_23441052
quote:
Steeds meer mensen verhuizen naar Canada - 19/11/2004
Jaarlijks plaats voor 320.000 mensen om de economie te laten draaien

Steeds meer mensen van over de hele wereld willen in Canada gaan wonen en de Canadese regering moedigt die landverhuizing aan. Canada heeft jaarlijks zo'n 320.000 werknemers van de meest uiteenlopende disciplines nodig om alle 'gaatjes' te vullen.
De recente gebeurtenissen in de VS en Nederland hebben de voorbije weken veel mensen uit die landen doen beslissen om naar Canada te emigreren. Jaarlijks verhuizen tussen de 200 en 500 Belgen naar het Land van Belofte.

De dag na de Amerikaanse presidentsverkiezingen werd de webstek van de Canadese immigratiedienst maar liefst 115.000 keer vanuit de VS bezocht. Normaal is dat 20.000 keer. Sinds de moord op de Nederlandse filmmaker Theo van Gogh en de onrust die daar op volgde, krijgt Buysse Immigration Consultancy, een bureau dat de emigratieplannen van Nederlanders en Belgen realiseert, te maken met een vertienvoudiging van het aantal vragen betreffende een definitieve verhuizing naar Canada. ,,Het draait allemaal om ruimte in alle betekenissen van het woord'', zegt Rosita Setz. ,,Als je letterlijk de ruimte krijgt, dan komt de sociale ruimte vanzelf. Omdat in Canada de mensen niet op elkaars lip zitten, is de tolerantie er veel groter.''

AANSLUITEND
Waarom is Canada zo populair?

Volgens Rosita Setz is niet alleen Canada een populaire bestemming voor landverhuizers. Op de tweede plaats komt Australië en het ziet er naar uit dat Nieuw-Zeeland in opmars is.

Emigratie zichtbaar in straatbeeld

Europeanen die naar Canada willen emigreren, moeten daarvoor langs op de Canadese ambassade in Parijs. Telefonisch is er daar geen doorkomen aan, iedereen wil naar Canada.

,,De emigrant van vandaag lijkt lang niet meer op de landbouwer van honderd jaar geleden. Vandaag vraagt Canada werknemers in zowat alles beroepsklassen, en vaak ook hoogopgeleide mensen. De Canadese overheid zoekt jaarlijks 320.000 mensen, of 1 procent van zijn totale bevolking'', weet Jan Willemen op de Canadese ambassade in Brussel. Dat getal wordt voorlopig niet gehaald. Jaarlijks vestigen zich tussen de 230.000 en 250.000 emigranten in Canada, de meesten komen uit Azië.

Jan Willemen: ,,De bevolkingstoename door emigratie is nu al duidelijk zichtbaar in het straatbeeld. De helft van de bevolking van Toronto, de grootste stad van Canada, is niet in Canada geboren.''

Jan Willemen: ,,Het emigratiesysteem is heel transparant. Op de webstek van de Canadese immigratiedienst kunnen kandidaat-landverhuizers een test invullen waardoor ze meteen kunnen zien of ze voor een definitieve verhuizing naar Canada in aanmerking komen.''

De immigratietest is te vinden

op: http://www.cic.gc.ca/english/skilled/assess/Education.asp
http://www.hetvolk.be/Nie(...)E&cat=BUITENLANDVOLK
pi_23447541
Ik kwam tot 75 punten al is het een beetje moeilijk om alles naar het Nederlandse schoolsysteem oveer te zetten.

Maar met mijn werkervaring, talenkennis, bankrekening(erg belangrijk) en opleiding zou ik natuurlijk zo Canada in komen
pi_23448799
  zaterdag 20 november 2004 @ 17:01:12 #37
10881 Gwunnik
TIM the enchanter...
pi_23448999
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 18:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Precies en mensen met zo weinig respect voor een democratie verdienen helemaal geen democratie. Maar dat begrijp jij waarschijnlijk zelf ook nog wel
Ik vind dat je nog steeds geen redelijke onderbouwing hebt gegeven voor gebrek aan 'respect' voor democratie. Wat is dan wel respect tonen voor democratie? Je onderwerpen aan alles waar de meerderheid voor kiest? Volgens mij is in principe alles wat je doet binnen een democratie zonder wettelijke overtredingen te begaan in overeenstemming met respect voor die democratie (tenzij het een schijndemocratie is natuurlijk). Je onderwerpen aan die meerderheid lijkt me juist een aanzet tot ondemocratische handelingen.
quote:
[..]

Hoe lang duurde het tot Duitsland een dictatuur werd?
Wat is daar relevant aan? Het gaat erom dat het scenartio in principe hetzelfde als jij in de openingspost aangaf, terwijl je de twee vanuit verschillende motieven beoordeeld. Een beetje appels met appels vergelijken en van een appel maar een peer maken omdat er toch verschil moet zijn

[ Bericht 0% gewijzigd door Gwunnik op 20-11-2004 17:02:44 (kromme zin :)) ]
-- There are some who call me...... ... ... 'Tim' ... (!)
pi_23449055
quote:
Je onderwerpen aan alles waar de meerderheid voor kiest
Je beantwoord je eigen vraag.
quote:
Het gaat erom dat het scenartio in principe hetzelfde als jij in de openingspost aangaf, terwijl je de twee vanuit verschillende motieven beoordeeld
Niet waar, de US zal over 4 jaar nog een democratie zijn en over 100 jaar waarschijnlijk nog.
pi_23449062
zou het evt. misschien de levensstijl zijn die amerikanen aantrekt?
en geen ene ruk met de democratie?
want gezeik zijn een hoop mensen daar zat, en dat red-tape, zoals dat heet, van het kastje naar de muur bureaucratie, vechten ze actief tegen in NZ
je moet ook geen half miljoen ambtenaren hebben op 4.2 miljoen mensen
dat terzijde
maar NZ is gewoon een land waar je absoluut niet heen gaat voor het geld, maar levensstijl,
dunkt me
-
  zaterdag 20 november 2004 @ 17:14:19 #40
10881 Gwunnik
TIM the enchanter...
pi_23449300
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 17:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je beantwoord je eigen vraag.
Wat voor totalitaire democratie heb jij in gedachten?!
quote:
[..]

Niet waar, de US zal over 4 jaar nog een democratie zijn en over 100 jaar waarschijnlijk nog.
Ja maar die wetenschap kan toch nooit een rol spelen bij die beoordeling. Het gaat erom dat beide naties op het moment dat het speelt een democratie waren. De politieke kant die het land inslaat is totaal irrelevant. Of waag jij ook te beweren dat bijvoorbeeld een zeer liberaal ingestelde staat een andere mate van respect verdient (of verwerft) voor de democratie dan een zeer socialistisch ingestelde staat, en zo ja... ligt dat dan niet meer aan jou politieke voorkeur dan aan het principe democratie en de beoordeling van een burgers respect daarvoor?
pi_23450424
quote:
Wat voor totalitaire democratie heb jij in gedachten?!
Die combinatie kan niet
quote:
ligt dat dan niet meer aan jou politieke voorkeur dan aan het principe democratie en de beoordeling van een burgers respect daarvoor?
Als je respect voor een een democratie hebt accepteer je dat je medeburgers een andere weg in willen slaan en hoop je dat je over 4 jaar wel een weg inslaan die jij wil.

Als je dat niet kan accepteren verdien je geen democratie.
  zaterdag 20 november 2004 @ 18:13:20 #42
10881 Gwunnik
TIM the enchanter...
pi_23450567
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 18:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Die combinatie kan niet
Dat die combinatie niet kan snap ik best, maar wat jij beschrijft lijkt daar nog het meest op. Had ook beter totalitaire schijndemocratie kunnen zeggen... gebrek aan nuance, excuses
quote:
[..]

Als je respect voor een een democratie hebt accepteer je dat je medeburgers een andere weg in willen slaan en hoop je dat je over 4 jaar wel een weg inslaan die jij wil.

Als je dat niet kan accepteren verdien je geen democratie.
Wie zegt dat je die beslissing niet accepteert? Je toont voldoende respect voor democratie in het feit dat je je volledig rechtsmatig 'verzet' tegen de keuze van de meerderheid die jij alszijnde slecht of contra-productief acht. Iedereen binnen een democratie heeft het recht actie te voeren tegen de overheid zolang daarbij geen wetten worden overtreden. Vooralsnog is emigreren nog geen strafbaar feit geworden in de VS (en als dat zo was geweest, zou het dan nog wel een democratische staat zijn (en is het dat nu nog wel, maar dat terzijde ))

[ Bericht 0% gewijzigd door Gwunnik op 20-11-2004 18:13:41 (haakjes) ]
pi_23450611
quote:
Vooralsnog is emigreren nog geen strafbaar feit geworden in de VS (en als dat zo was geweest, zou het dan nog wel een democratische staat zijn (en is het dat nu nog wel, maar dat terzijde )
Ja so. Hebben ze gelijk dan? In Marokko mag je misschien ook wel een kind van 12 neuken maar heb je dan gelijk?

Ik vind dat die mensen geen democratie verdienen en Amerika mag blij zijn dat ze van zo´n losers af zijn.
  zaterdag 20 november 2004 @ 18:34:55 #44
21157 sioux_
lost in space
pi_23451016
quote:

dude, jij hebt het zelf over ondemocratisch door in de OP te suggereren dat mensen die het niet eens zijn met de gekozen president maar naar een dictatuur moeten emigreren.

als Hitler of een ander extreemrechts figuur democratisch gekozen zou worden in mijn land, zou ik ook emigreren. ik zou daar echt niet bij willen horen. waarom mogen Amerikanen niet emigreren als ze verwachten dat Bush het land nog verder de vernieling in helpt?
pi_23451117
quote:
als Hitler of een ander extreemrechts figuur democratisch gekozen zou worden in mijn land, zou ik ook emigreren. ik zou daar echt niet bij willen horen. waarom mogen Amerikanen niet emigreren als ze verwachten dat Bush het land nog verder de vernieling in helpt?
Dat is inderdaad democratie en als je dat niet bevalt moet je oprotten naar China, Noord-korea of Cuba.

Over 4 jaar is er weer een democraat aan de beurt om de boel af te breken als ze tenminste met iemand komen die minder een loser is dan Kerry en Gore
  zaterdag 20 november 2004 @ 19:01:01 #46
10881 Gwunnik
TIM the enchanter...
pi_23451665
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 18:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat is inderdaad democratie en als je dat niet bevalt moet je oprotten naar China, Noord-korea of Cuba.

Over 4 jaar is er weer een democraat aan de beurt om de boel af te breken als ze tenminste met iemand komen die minder een loser is dan Kerry en Gore
Ok, jou voorstelling van democratie is dus een verkapte dictatuur... een democratie die reikt tot de grenzen die jij (al dan niet met je meerderheid, wat uitkomt) eraan stelt. Als je dit beaamt kan ik je helaas niet meer serieus nemen
  zaterdag 20 november 2004 @ 19:03:23 #47
99433 Tup
Tupperwaar
pi_23451738
Ik begrijp het wel, Mordor ligt in NZ.
Wasserwunderland
pi_23451746
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 18:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

stoer mên!
-
pi_23451758
Meerderheid beslist inderdaad.

Maar misschien heb jij een beter systeem?
  zaterdag 20 november 2004 @ 19:22:07 #50
10881 Gwunnik
TIM the enchanter...
pi_23452215
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 19:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Meerderheid beslist inderdaad.

Maar misschien heb jij een beter systeem?
Hoho, dat betwist ik absoluut niet. Ik zeg alleen dat de meerderheid niet de enige 'partij' is waaraan de wijsheid verpacht zou zijn. Ik geeft daarnaast ook aan dat ook mensen die niet binnen die meerderheid vallen wel onder hetzelfde rechtssysteem vallen en dus evenveel democratisch recht hebben om te emigreren als een willekeurig persoon uit de meerderheid.
Pas zodra mensen op een onrechtmatige manier trachten het democratische proces proberen te dwarsbomen verliezen zij het respect voor de democratie. Wanneer zij emigreren vanuit electorale overwegingen geeft dit alleen aan dat zij bereid zijn best ver te gaan binnen de rechtstaat om hun gelukbeleving zo hoog mogelijk te krijgen ondanks de onbevredigende uitslag van de verkiezingen..

Maargoed, erg serieus kan je dus helaas niet meer nemen...
pi_23453076
allemachtig, dit gaat wel erg offtopic man
-
  zaterdag 20 november 2004 @ 20:20:36 #52
10881 Gwunnik
TIM the enchanter...
pi_23453559
hehe, inderdaad... maar dat komt natuurlijk ook doordat we naarmate de discussie vordert het steeds duidelijker wordt wat de TS nu eigenljik 'dwars zit' en ga je steeds verder op dat punt in.

Maar ik vind het slim dat deze mensen naar NZ verhuizen, als je de verkiezingsuitslag absoluut niet op prijs stelt... hun goed recht (eh Diego )
pi_23455787
quote:
hun goed recht
Jammer genoeg wel, ik gaf ze liever een enkeltje Noord Korea
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')