Ik was thuis en deed de tv aan rond 19:00 uur en kreeg de eerste beelden te zien met de titel: America Under Attack.
Eerst dacht ik dat er ambassades getroffen werden zoals enkele jaren terug, maar zulke brutale aanslagen met als doel de bekende plaatsen, dat heb ik nooit kunnen bedenken. Het drong pas tot me door toen ik enkele minuten CNN volgde..
Waar was jij toen je dit hoorde?
quote:Om vijf uur zaten wij pas op i-net en toen zagen we het op FOK!. Ik was enorm geschokt en ben dat nog. Kon het in eerste instantie niet geloven. Vreselijk. Zoveel verwoeste levens en waarom?
Op dinsdag 11 september 2001 22:44 schreef Juup© het volgende:
Wij lagen te slapen.
Fucked up dit.
Vampier
Onderweg naar huis hoorde ik pas van ruud de wild.nl dat het wtc aangevallen was.
quote:achter de tv?
Op dinsdag 11 september 2001 22:48 schreef MrBig het volgende:
Ik zat op de bank achter de TV en zapte.
Toen had ik nog niet echt een idee dat het zo erg was. Pas toen ik de beelden zag. Echt verschrikkelijk....
Daarna even met de zaak gebeld om de op dat moment bekend zijnde details te horen.
Algehele paniek en verwarring dus bij ons (krantenuitgeverij).
erg interessant, vervelend, klote..etc..
totdat ik beelden zag..toen kreeg ik het pas benauwd
Dat de omroepen hun medeleven willen tonen is oké... maar kijk eens naar RTL4 en RTL5... dat is één en dezelfde omroep, toch bullshit dat het op beide zenders uitgezonden wordt? Van mij mogen ze het normale programma op RTL4 uitzenden en op RTL5, waarop het nieuws altijd te zien is, de beelden uit Amerika.
Ze mogen ook wel eens denken aan de mensen voor wie dit te veel kan worden (bejaarden die de 2e wereldoorlog hebben meegemaakt bijv.) *zucht*
quote:Wil je dan nog wel zingen?
Op dinsdag 11 september 2001 23:37 schreef Smots het volgende:
* Smots scheurde van Lelystad naat Utreg, toen hij door K_I_M werd gebeld, en die vertelde het 'm.
(Het frontje van de autoradio lag thuis, dus moest ik de hele weg van en naar Lelystad zelf zingen)
Heb daarna tot na 6 uur niks anders gekeken dan CNN...
Na het zien van de beelden....... Het enige wat ik kon zeggen was: "mijn god! mijn god! mijn god!....etc..."
Ik zit ziek thuis dus ik verveelde me stierlijk. Even kijken of er wat op de tv is. Ik zapte langs RTL5, daar was zo'n beursjournaal op. Ik zag een gebouw op TV wat flink rookte uit de ramen. Eerst dacht ik aan oude beelden ofzo. Toen ik de presentator erg langzaam en verwarrend hoorde praten wist ik dat het live beelden waren. Even op NL 1,2 & 3 kijken, niks nog. Zie ik me daar toch ineens een steekvlam uit die andere tower komen! Dat was dus dat 2e vliegtuig, wat ik LIVE zag crashen. Ik heb toen een uur in een roes geleefd met de mensen waar ik mee chatte op mIRC. Ik zat er echt een uurtje lijkbleek bij toen ik het een beetje volgde.
Nu pas begin ik de dingen een beetje te beseffen en ben ik benieuwd hoe dit af zal lopen! T is wel eng!
kwam echt onwerkelijk over
crazy shit
En net een mailtje gehad van mijn broertje die nu 1 maand in de VS zit (Florida) en die nog 2 maanden te gaan heeft.
quote:same here...
Op woensdag 12 september 2001 01:11 schreef Ikke333 het volgende:
Ik zat op mijn kamer en ik hoorde iets vaags van huisgenoten over vliegtuig en amerika en neerstorten ofzo. Later toen zag ik tijdens college (was college over multimedia enzo) tijdens een streaming vid. wat er was gebeurd. Toen meteen naar huis (nouja, na college dan) en tv op nederland 2. Toen besefte ik pas wat er was (na de bewegende beelden te hebben gezien)... verdomme man, nog geen 2 maanden geleden liep ik onder dat gebouw op vakantie. Tjezus... als je daar geweest bent en hebt gezien hoe druk het daar is dan pas kun je beginnen te begrijpen wat voor een enorme klap dit is. Eng gewoon... echt heel eng.
ben er in oktober geweest... er lopen daar zoveel mensen rond... echt scary ja..
Het waar was je topic hoorde eigenlijk bij de moord op JFK maar dit is vele malen groter..... bizar, echt bizar
quote:En ik wilde er ooit nog heengaan
Op woensdag 12 september 2001 01:16 schreef Tackleberry het volgende:[..]
same here...
ben er in oktober geweest... er lopen daar zoveel mensen rond... echt scary ja..
quote:Moet je alsnog doen hoor... Alleen voorlopig nog niet...
Op woensdag 12 september 2001 01:25 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
En ik wilde er ooit nog heengaan
quote:Dat weet ik wel, maar toch, als je voor de eerste keer in NY bent, dan wil je toch gewoon lekker voor toerist spelen en de WTC torens zien..
Op woensdag 12 september 2001 01:29 schreef Tackleberry het volgende:[..]
Moet je alsnog doen hoor... Alleen voorlopig nog niet...
Er is genoeg te zien in NY en het is meer dan Manhattan alleen...
quote:heb je gelijk in... ik ben blij dat ik het nog heb mogen meemaken...
Op woensdag 12 september 2001 01:33 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
Dat weet ik wel, maar toch, als je voor de eerste keer in NY bent, dan wil je toch gewoon lekker voor toerist spelen en de WTC torens zien..
quote:same here...
Op woensdag 12 september 2001 01:36 schreef the_undertaker het volgende:
ik zat achter mijn pc verslagen te tikken voor school en een beetje te inetten toen ik via MSN een berichie kreeg met kijk CNN!... en toen uren achter de TV gezeten.
[Dit bericht is gewijzigd door beelzebub op 12-09-2001 03:06]
quote:Dat was zo ongeveer toen jij dat dacht!
Op woensdag 12 september 2001 02:24 schreef Calella het volgende:Ik dacht nog wanneer stopt het?
quote:Ow, da's wel minder. Hoewel Manhattan nog steeds heel vol staat met mooie bezienswaardigheden, vind ik dat de stad toch wel een boegbeeld kwijt is. Ik herinner me de skyline met de twintowers
Op woensdag 12 september 2001 01:25 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
En ik wilde er ooit nog heengaan
We hebben geen TV, dus ik heb het laatste gedeelte van de dag gespendeerd om alles op de radio voor die vent te vertalen, terwijl hij in tranen zat te luisteren. Tleek wel een kind zo zielig en onschuldig...
We hebben niet echt veel meer gedaan die rest van de dag.
* Destinies_Child huilt.....
Rond 16.30 begon de rest van hetgebouw het ook door te krijgen.
[Dit bericht is gewijzigd door DarkElf op 12-09-2001 12:00]
Naja, toen TV aangezet en op de FP gekeken. Was wel een spektakel... erg triest voor die mensen daar.
Daarna gewoon verder gegaan met mn eigen business, want verder kun je toch weinig doen en ga ik geen paniek lopen zaaien ofzo (unlike certain other people )
quote:Nee dat was nog niet duidelijk. Men dacht eerst aan een vliegtuig ongeluk, toen die tweede, tja... toen begon het balletje te rollen.
op dat moment was het nog niet duidelijk dat het een terroristische aanslag was) zich op de andere toren storten.
Ik switchte toen over naar Business Radio, die toevallig in de autoradio stond ingeprogrammeerd, en daar hadden ze het er ook over. Tot ik thuis was heb ik in stilte zitten luisteren.
Later de tv niet meer uit gehad
Moest 's avond meteen werken....maar kon daar nog wat beelden zien...
Toen kreeg ik sms-je van m'n zus: "Heb je het al gehoord over New York?"
Dus ik stuurde terug: "Wat gehoord over new York?"
En zij weer: "Aanslag! Twee vliegtuigen in de Twin Towers gevlogen!"
Paar uur later pas op tv gezien hoe hoe groot de schade is...
quote:wat geef ik er nou om waar jij was
Op dinsdag 11 september 2001 22:42 schreef Dr_Crouton het volgende:
Waar was jij toen in de VS de aanslagen werden gepleegd?Ik was thuis en deed de tv aan rond 19:00 uur en kreeg de eerste beelden te zien met de titel: America Under Attack.
Eerst dacht ik dat er ambassades getroffen werden zoals enkele jaren terug, maar zulke brutale aanslagen met als doel de bekende plaatsen, dat heb ik nooit kunnen bedenken. Het drong pas tot me door toen ik enkele minuten CNN volgde..Waar was jij toen je dit hoorde?
flikker toch op met die kut topics.
eikel
quote:jammer niet zo, niemand verplicht je te reageren!
Op woensdag 12 september 2001 17:26 schreef Vleermuis het volgende:[..]
wat geef ik er nou om waar jij was
eikel
quote:
Op woensdag 12 september 2001 17:26 schreef Vleermuis het volgende:[..]
wat geef ik er nou om waar jij was
eikel
Maar niet van mede-eikels zoals jij.
Toedeledokie
Ik zat lekker naar de week van de jaren 80 te luisteren op radio 2. Aan het einde van het nieuwsbulletin van drie uur zei de nieuwslezer dat 'zojuist bekend was geworden dat er een vliegtuig was neergestort op het WTC in New York'.
Ongeveer 10 minuten later kwam het bericht dat een tweede toestel was gecrasht op de andere toren. Toen gelijk radio 1 opgezocht (wat nog helemaal niet makkelijk was ) en geprobeerd te internetten, maar dat lukte al bijna helemaal niet meer, waarschijnlijk omdat het hele bedrijf daar mee bezig was. Even later werd ik gebeld door een vriend dat er een derde toestel was neergekomen op het Pentagon.
Daarna naar huis en er heerste een vreemde sfeer in de trein. Iedereen in mijn coupe had het er over en vroegen aan me of er nieuws was omdat ik naar de radio zat te luisteren.
quote:schuimpje
Op woensdag 12 september 2001 17:30 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
En nu raak ik gedeprimeerd, want ik raak altijd gedeprimeerd om kritiek en als iemand mij beledigt
Maar niet van mede-eikels zoals jij.
Toedeledokie
Ik belde mijn vader even later, die op vakantie is... Fietste argeloos met vrouw en schoonouders over Terschelling. Toen ik hem belde stortte de eerste toren in. Ze zijn direct naar het huisje terug gegaan waar ze TV hebben.
Even later beldde mijn stagebegeleider, betreffende mijn stage, wist ook nog van niets. Enige wat ie zei: "Jezus!" Hij zat op dat moment in de auto.
Mijn moeder, gebeld door mijn oma, wilde het niet geloven, dacht dat mijn oma zat te raaskallen. Is voor de zekerheid even bij de buren (politiebureau) TV gaan kijken.
[Dit bericht is gewijzigd door RAiDEN op 13-09-2001 02:47]
Ik zette de TV aan, en was "net op tijd" om het tweede vliegtuig "live" naar binnen zien storten.........
m'n moeder kwam thuis van haar werk en zei dat het leek of er een sf film op tv was
quote:Hey, ik ook.
Op donderdag 13 september 2001 02:29 schreef Stranger het volgende:
ik zat in de interliner van utrecht naar gorinchem
Daarna naar huis gegaan en gekeken..
Even later hoorde ik een kledingwinkel op de radio dat er ook vliegtuigen in de andere toren en op het Pentagon waren ingevlogen, en dat het zou gaan om een terroristische aanslag.
Toen ik weer thuis was, heb ik live gezien dat de torens in elkaar stortten.
We hebben dat hele tussenuur gebeld met iedereen en voor de TV gezeten, in de les biologie erna kon niemand werken en iedereen zat te bellen, toen werden we naar huis gestuurd.
Ik was samen met die vriend richting het station gegaan, naar een cafe gelopen en daar gevraagd of de TV op CNN kon, die mensen schrokken zich ook rot.
Later in de trein naar huis zaten er 4 meiden aan de andere kant van het gangpad, en ze lagen echt helemaal in een lachstuip toen die vriend vertelde wat er in New York gebeurd was, ze wilden het totaal niet geloven (ik ben nog steeds benieuwd naar hun gezichten toen ze thuis kwamen ).
Toen ik later thuis kwam heb ik bijna de rest van de dag en avond voor CNN gezeten.
[Dit bericht is gewijzigd door ToXiCitY op 13-09-2002 18:43]
ik kan me vaag herinneren dat ik toen langs cnn zapte ineens 1 van die torens in de brand zag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |