abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87510766
Ik doe HBO, zit in het laatste jaar dus ben begin volgend jaar klaar.
Ik weet nog niet hoe de wet en regelgeving volgend jaar is maar stel dat ik dan het instellingsgeld moet betalen, dan kan ik net zo goed naar Nyenrode (wat 'geld' betreft dan).

Iemand hier die hier ervaringen mee heeft? MSc in Management:
http://www.nyenrode.nl/Ed(...)c/Pages/default.aspx

Ik hoor 't graag.
pi_87511649
Het fulltime programma is gezellig op de campus zitten met zo'n 150 anderen.

Het is wel wat duurder dan een gewone studie ;)
pi_87511897
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 21:24 schreef Den_Haag het volgende:
Het fulltime programma is gezellig op de campus zitten met zo'n 150 anderen.

Het is wel wat duurder dan een gewone studie ;)
37k voor 16maanden lees ik net..
Was kost fulltime +/- per jaar? Kun je daar iets over vertellen? thanks.
pi_87512088
Je betaalt gewoon de volle mep. Die 16 maanden is fulltime.
pi_87514034
Ga dan alsjeblieft naar RSM Erasmus University in Rotterdam. I.t.t. Nyenrode een internationaal zwaar gerespecteerde business school en een stuk goedkoper. Niet om Nyenrode te bashen, die opleiding is ongetwijfeld prima, maar RSM lijkt me domweg een veel verstandigere keuze.
pi_87514686
En waar baseer je dat op? Erasmus is niet verkeerd, je kan ook altijd ook nog Maastricht of Tias doen.
Internationaal zit er weinig verschil tussen Erasmus en Nyenrode. Wil je echt een naam moet je HEC of St. Gallen gaan.
pi_87514860
Omdat Erasmus in vrijwel alle business school ranglijsten altijd in de top 5 van Europa en de top 25 van de wereld staat. Alle andere Nederlandse scholen volgens op een straatlengte afstand, Maastrcht en TiasNimbas al helemaal. Als je voor naamsbekendheid en prestige gaat (en waarom ook niet - inhoudelijk zullen er wel niet zoveel verschillen zijn) geeft RSM wel iets meer bang for your bucks dan Nyenrode.
pi_87515635
Kijk nog maar even goed waar die ranking op gebaseerd is. dan weet je dat dat geen klap voorstelt. ;)
pi_87516249
Dat is zeker waar, maar werkgevers kijken wel o.a. naar de reputatie van het instituut waar je gestudeerd hebt, jammer genoeg worden die op dit soort lijstjes gebaseerd, en dan zit je met RSM wel goed. Bovendien is het goedkoper, dus zie ik persoonlijk geen reden waarom Nyenrode de voorkeur zou hebben voor een potentiele student. Maar goed, de keuze is uiteraard geheel aan jou.
pi_87517256
Individu vs groep/collectief.
pi_87518295
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 22:50 schreef Kaas- het volgende:
Dat is zeker waar, maar werkgevers kijken wel o.a. naar de reputatie van het instituut waar je gestudeerd hebt, jammer genoeg worden die op dit soort lijstjes gebaseerd, en dan zit je met RSM wel goed. Bovendien is het goedkoper, dus zie ik persoonlijk geen reden waarom Nyenrode de voorkeur zou hebben voor een potentiele student. Maar goed, de keuze is uiteraard geheel aan jou.
Dat ligt een beetje aan de werkgever natuurlijk. Internationaal stelt een MBA van RSM niet extreem veel voor, of in ieder geval in Londen/NY niet (in mijn ervaring dan). Het is natuurlijk een prima opleiding, maar het wordt helaas niet echt herkend.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_87518861
True, maar gelukkig wil ook niet elke student naar UK/NY. :P Een brede en algemene managementopleiding vind ik uberhaupt niet zo aantrekkelijk, maar als je er dan toch voor wil gaan en dat in NL wil doen, zou ik een kiezen die zijn geld wellicht wat meer waard is. Maar ik kan me voorstellen dat het campus-idee van Nyenrode aantrekkelijk is voor sommigen.

[ Bericht 49% gewijzigd door Kaas- op 14-10-2010 00:09:31 ]
pi_87519395
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 00:02 schreef Kaas- het volgende:
True, maar gelukkig wil ook niet elke student naar UK/NY. :P Een brede en algemene managementopleiding vind ik uberhaupt niet zo aantrekkelijk, maar als je er dan toch voor wil gaan en dat in NL wil doen, zou ik een kiezen die zijn geld wellicht wat meer waard is. Maar ik kan me voorstellen dat het campus-idee van Nyenrode aantrekkelijk is voor sommigen.
Eens. Maar schermen met internationale lijstjes en dan zeggen dat dat niet relevant is, is een beetje tegenstrijdig van je. Ik ben het verder wel met je eens, RSM lijkt me in Nederland een prima keuze, zeker prijstechnisch.
pi_87519547
Huh, maar ik zeg toch juist van wel? Of heb ik een biertje teveel op.
pi_87519952
RSM?
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_87519985
Rotterdam School of Management, kost gewoon evenveel (oke bijna (20 euro)) als een normale?
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_87520101
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 00:23 schreef Kaas- het volgende:
Huh, maar ik zeg toch juist van wel? Of heb ik een biertje teveel op.
Nou ja, tenzij je denkt dat internationale lijstje binnen Nederland relevant zijn? Dat lijkt me namelijk zeer zeker niet het geval.
pi_87520522
Ah zo, point taken. Wilde ermee aantonen dat hun reputatie dus erg goed is, er daarbij van uitgaand dat dat in Nederland dan ook het geval is. Of dat waar is is een gebied waarover ik me als leek niet echt uit kan laten, hoewel ik vermoed dat het ook in Nederland zo is gezien ik van kennisen hoor dat commercieel Nederland aardig gedomineerd wordt door Erasmus-graduates en men (op accountancy na) vrijwel nooit Nyenrode-alumni tegenkomt. Om het zeker te weten zou je moeten corrigeren voor de aanwas natuurlijk.
pi_87570997
Ik kom zo nu en dan wel mensen tegen met een MBA van Nyennrode, ook wel in het internationale bedrijfsleven.

Het verschil tussen Neyenrode en de Erasmus Universiteit is volgens mij erg klein, maar internationaal stellen ze beide gewoon weinig voor. Dus of je het nou op de Erasmus doet, de UVA of Neyenrode erg veel verschil zal er denk ik niet tussen zitten en de titel is uiteindelijk het belangrijkst.

Wil je een goed internationaal erkend diploma, dan kan je beter naar London School of Economics, Harvard of INSEAD gaan. Er zijn vast nog een stuk meer opties, maar deze schieten mij op dit moment niet te binnen.

Mijn vermoeden is ook dat mensen de waarde van vooral een (MSC) master of science overschatten. Een MBA titel is internationaal veel bekender en daarbij ook beter toegepast op de verschillende posities binnen het bedrijfsleven.
pi_87571136
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:24 schreef Vincentkemper het volgende:

Mijn vermoeden is ook dat mensen de waarde van vooral een (MSC) master of science overschatten. Een MBA titel is internationaal veel bekender en daarbij ook beter toegepast op de verschillende posities binnen het bedrijfsleven.
Maar een MBA en een MSc zijn ook niet hetzelfde. Een MBA zonder voorgaande werkervaring wordt nergens voor vol aangezien, het is internationaal gezien een opleiding die je doet na een aantal jaren werk. Je komt London Business School ofzo ook lastig binnen zonder werkervaring, ze eisen zelfs bij aanname referenties van je werkgever...

Een MSc is echt wel wat waard, maar je moet het niet vergelijken met een MBA, dat zijn gewoon appels en peren.
pi_87571343
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:28 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Maar een MBA en een MSc zijn ook niet hetzelfde. Een MBA zonder voorgaande werkervaring wordt nergens voor vol aangezien, het is internationaal gezien een opleiding die je doet na een aantal jaren werk. Je komt London Business School ofzo ook lastig binnen zonder werkervaring, ze eisen zelfs bij aanname referenties van je werkgever...

Een MSc is echt wel wat waard, maar je moet het niet vergelijken met een MBA, dat zijn gewoon appels en peren.
Een MSC heeft zeker wel een meerwaarde, maar ik vind dat een MBA een hogere meerwaarde heeft dan een MSC.

Maar beide universiteiten verkondigen graag dat ze goede internationale erkenning hebben. En dat durf ik wel in twijfel te trekken.

Het is natuurlijk wel waar dat je zonder werkervaring geen MBA kan starten en het toegelaten worden tot de ‘’top’’ universiteiten is natuurlijk ook ontzettend lastig.
pi_87571704
MBA heeft pas echt meerwaarde als je al een aantal jaar een stevige managementfunctie hebt gehad. En MSc doe je meestal voordat je dat traject instroomt.
pi_87571924
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:42 schreef Den_Haag het volgende:
MBA heeft pas echt meerwaarde als je al een aantal jaar een stevige managementfunctie hebt gehad. En MSc doe je meestal voordat je dat traject instroomt.
Als ik al een academische titel heb, zou ik er niet de meerwaarde van inzien om eerst een MSC te halen om daarna een MBA te kunnen halen, maar misschien dat jij hierover toelichting kan geven?
pi_87572175
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:47 schreef Vincentkemper het volgende:

[..]

Als ik al een academische titel heb, zou ik er niet de meerwaarde van inzien om eerst een MSC te halen om daarna een MBA te kunnen halen, maar misschien dat jij hierover toelichting kan geven?
Het is een soort opfris en uitbreidingscursus. Veel mensen doen het voordat ze echt doorstappen naar de top, meestal hebben ze vanuit hun normale opleiding al een MSc-titel of hebben ze deze part-time gehaald.
pi_87572533
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 14:33 schreef Vincentkemper het volgende:

[..]

Een MSC heeft zeker wel een meerwaarde, maar ik vind dat een MBA een hogere meerwaarde heeft dan een MSC.

Lees even mijn post terug. Ik zeg ook dat het een meerwaarde heeft. Je kunt het echter niet vergelijken met een MBA, dat is appels en peren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')