37k voor 16maanden lees ik net..quote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:24 schreef Den_Haag het volgende:
Het fulltime programma is gezellig op de campus zitten met zo'n 150 anderen.
Het is wel wat duurder dan een gewone studie
Dat ligt een beetje aan de werkgever natuurlijk. Internationaal stelt een MBA van RSM niet extreem veel voor, of in ieder geval in Londen/NY niet (in mijn ervaring dan). Het is natuurlijk een prima opleiding, maar het wordt helaas niet echt herkend.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:50 schreef Kaas- het volgende:
Dat is zeker waar, maar werkgevers kijken wel o.a. naar de reputatie van het instituut waar je gestudeerd hebt, jammer genoeg worden die op dit soort lijstjes gebaseerd, en dan zit je met RSM wel goed. Bovendien is het goedkoper, dus zie ik persoonlijk geen reden waarom Nyenrode de voorkeur zou hebben voor een potentiele student. Maar goed, de keuze is uiteraard geheel aan jou.
Eens. Maar schermen met internationale lijstjes en dan zeggen dat dat niet relevant is, is een beetje tegenstrijdig van je. Ik ben het verder wel met je eens, RSM lijkt me in Nederland een prima keuze, zeker prijstechnisch.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 00:02 schreef Kaas- het volgende:
True, maar gelukkig wil ook niet elke student naar UK/NY.Een brede en algemene managementopleiding vind ik uberhaupt niet zo aantrekkelijk, maar als je er dan toch voor wil gaan en dat in NL wil doen, zou ik een kiezen die zijn geld wellicht wat meer waard is. Maar ik kan me voorstellen dat het campus-idee van Nyenrode aantrekkelijk is voor sommigen.
Nou ja, tenzij je denkt dat internationale lijstje binnen Nederland relevant zijn? Dat lijkt me namelijk zeer zeker niet het geval.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 00:23 schreef Kaas- het volgende:
Huh, maar ik zeg toch juist van wel? Of heb ik een biertje teveel op.
Maar een MBA en een MSc zijn ook niet hetzelfde. Een MBA zonder voorgaande werkervaring wordt nergens voor vol aangezien, het is internationaal gezien een opleiding die je doet na een aantal jaren werk. Je komt London Business School ofzo ook lastig binnen zonder werkervaring, ze eisen zelfs bij aanname referenties van je werkgever...quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:24 schreef Vincentkemper het volgende:
Mijn vermoeden is ook dat mensen de waarde van vooral een (MSC) master of science overschatten. Een MBA titel is internationaal veel bekender en daarbij ook beter toegepast op de verschillende posities binnen het bedrijfsleven.
Een MSC heeft zeker wel een meerwaarde, maar ik vind dat een MBA een hogere meerwaarde heeft dan een MSC.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:28 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Maar een MBA en een MSc zijn ook niet hetzelfde. Een MBA zonder voorgaande werkervaring wordt nergens voor vol aangezien, het is internationaal gezien een opleiding die je doet na een aantal jaren werk. Je komt London Business School ofzo ook lastig binnen zonder werkervaring, ze eisen zelfs bij aanname referenties van je werkgever...
Een MSc is echt wel wat waard, maar je moet het niet vergelijken met een MBA, dat zijn gewoon appels en peren.
Als ik al een academische titel heb, zou ik er niet de meerwaarde van inzien om eerst een MSC te halen om daarna een MBA te kunnen halen, maar misschien dat jij hierover toelichting kan geven?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:42 schreef Den_Haag het volgende:
MBA heeft pas echt meerwaarde als je al een aantal jaar een stevige managementfunctie hebt gehad. En MSc doe je meestal voordat je dat traject instroomt.
Het is een soort opfris en uitbreidingscursus. Veel mensen doen het voordat ze echt doorstappen naar de top, meestal hebben ze vanuit hun normale opleiding al een MSc-titel of hebben ze deze part-time gehaald.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:47 schreef Vincentkemper het volgende:
[..]
Als ik al een academische titel heb, zou ik er niet de meerwaarde van inzien om eerst een MSC te halen om daarna een MBA te kunnen halen, maar misschien dat jij hierover toelichting kan geven?
Lees even mijn post terug. Ik zeg ook dat het een meerwaarde heeft. Je kunt het echter niet vergelijken met een MBA, dat is appels en peren.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 14:33 schreef Vincentkemper het volgende:
[..]
Een MSC heeft zeker wel een meerwaarde, maar ik vind dat een MBA een hogere meerwaarde heeft dan een MSC.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |